Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 129 din 25 iunie 1998 (*republicata*)  privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 129 din 25 iunie 1998 (*republicata*) privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 15 octombrie 2002
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Legea nr. 628/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 13 noiembrie 2001, dându-se textelor o noua numerotare.
<>Legea nr. 129/1998 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 30 iunie 1998, şi a fost modificatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 120/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 3 septembrie 2000 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 628/2001 ).

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Fondul Roman de Dezvoltare Socialã, denumit în continuare Fondul, organism de interes public, fãrã scop lucrativ, cu personalitate juridicã şi cu sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Fondul îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea Guvernului, în condiţiile prezentei legi.
ART. 2
(1) În sensul prezentei legi, notiunile de mai jos au urmãtorul înţeles:
a) beneficiarii sunt grupuri din comunitãţi rurale sarace, grupuri dezavantajate şi grupuri productive provenind din comunitãţi sarace;
b) comunitatile rurale sarace sunt acele grupuri de gospodãrii şi familii, traind într-un sat sau într-o aşezare umanã izolata, care se confrunta cu aceleaşi probleme şi obstacole, au interese identice şi îndeplinesc caracteristicile prevãzute în Manualul de operare al Fondului;
c) grupurile dezavantajate sunt alcãtuite, dupã caz, din vârstnici saraci, fãrã sprijin familial, anumite categorii de bolnavi, persoane lipsite de locuinţe sau adapost, femei, victime ale violenţei domestice, femei sarace, pãrinţi saraci cu copii în întreţinere, copii ai strazii, adolescente sarace gravide şi alte asemenea categorii;
d) grupurile productive provenite din comunitãţi sarace sunt cele ale producãtorilor agricoli, mestesugarilor şi artizanilor;
e) acordul de grant este acea convenţie încheiatã între Fond şi reprezentanţii de drept ai beneficiarilor, în temeiul cãreia Fondul transmite beneficiarilor sau, dupã caz, organizaţiilor intermediare, cu titlu gratuit, sume de bani, denumite granturi, în scopul exclusiv al executãrii proiectelor aprobate;
f) proiectul este o initiativa venita din partea beneficiarilor, în conformitate cu regulamentele Fondului;
g) facilitatorul este o persoana fizica sau o persoana juridicã, selectata de Fond, care îşi asuma obligaţia sa ajute o comunitate ruralã saraca, un grup dezavantajat sau un grup productiv dintr-o comunitate ruralã saraca, dupã caz, sa se organizeze, sa-şi identifice necesitãţile proprii, sa le ierarhizeze şi sa elaboreze un proiect;
h) reprezentanţii beneficiarilor sunt, dupã caz, comitetele de conducere a proiectelor, în cazul grupurilor din comunitãţi rurale sarace şi al grupurilor productive provenind din comunitãţi sarace, sau organizaţiile intermediare, în cazul grupurilor dezavantajate;
i) comitetul de conducere a proiectului este unitatea de gestiune şi conducere a proiectului, alcãtuitã din 3 persoane: preşedinte, secretar, trezorier, din cadrul grupurilor comunitare rurale sarace, al grupurilor productive provenind din comunitãţi sarace sau al grupurilor dezavantajate şi desemnate de acestea printr-o procura specialã, certificatã de secretarul primãriei locale;
j) comitetul de întreţinere a proiectului este unitatea de întreţinere a proiectului alcãtuitã din minimum 3 persoane din cadrul grupului din comunitatea ruralã saraca, desemnate de membrii acestuia printr-o procura specialã, certificatã de secretarul comunei în a carei raza se afla satul sau aşezarea umanã izolata;
k) organizaţiile intermediare sunt organizaţii neguvernamentale, persoane juridice de drept privat, fãrã scop lucrativ, sau autoritãţi ale administraţiei publice locale, dupã caz, aflate în raporturi contractuale de parteneriat cu organizaţii neguvernamentale şi grupuri dezavantajate.
(2) Pentru a beneficia de prevederile prezentei legi, grupurile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi d) trebuie sa dobândeascã personalitate juridicã, pe baza actului de constituire, încheiat de cel puţin 10 membri ai comunitãţii şi înregistrat la primãria comunei în raza cãreia se afla satul sau aşezarea umanã izolata. De personalitatea juridicã astfel dobandita se poate face uz numai în raporturile juridice nãscute în legatura cu aplicarea prevederilor prezentei legi. Persoana juridicã astfel constituitã înceteazã sa fiinteze dupã ce a fost realizat proiectul, potrivit unor proceduri stabilite de Fond.
ART. 3
Categoriile de proiecte finanţate de Fond sunt urmãtoarele:
a) proiecte de mica infrastructura ruralã propuse de grupurile din comunitatile rurale sarace, definite la art. 2 alin. (1) lit. b);
b) proiecte de activitãţi generatoare de venit propuse de grupurile productive provenite din comunitãţi sarace, definite la art. 2 alin. (1) lit. d);
c) proiecte de servicii sociale comunitare propuse de organizaţiile intermediare, definite la art. 2 alin. (1) lit. k).
ART. 4
(1) Grupul din comunitatea ruralã saraca poate face uz de personalitatea juridicã dobandita potrivit art. 2 alin. (2) numai în raporturile juridice nãscute în legatura cu realizarea unui proiect şi cu întreţinerea acestuia dupã încetarea finanţãrii Fondului. La închiderea proiectelor finanţate de Fond comitetul de întreţinere a proiectului preia toate drepturile şi este ţinut de toate obligaţiile comitetului de conducere a proiectului în ceea ce priveşte întreţinerea bunurilor rezultate din executarea proiectului, executand totodatã şi ultimele acte de gestiune financiarã ce constau în plata garanţiei de buna execuţie a contractelor încheiate, din contul bancar deschis pentru proiectul finanţat de Fond.
(2) Proprietatea asupra obiectivelor rezultate din executarea proiectelor de mica infrastructura ruralã revine, la data închiderii proiectelor, unitãţilor administrativ-teritoriale, cu obligaţia întreţinerii lor împreunã cu comitetul de întreţinere a proiectului.
ART. 5
(1) Dupã aprobarea de cãtre Fond a cererii de finanţare membrii grupului productiv provenit dintr-o comunitate saraca, grup care a dobândit personalitate juridicã potrivit art. 2 alin. (2), vor constitui, în vederea încheierii acordului de grant, o noua persoana juridicã în una dintre urmãtoarele forme de asociere:
- cooperativa de consum constituitã potrivit <>Legii nr. 109/1996 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei de consum şi a cooperaţiei de credit;
- societate agricolã constituitã potrivit prevederilor titlului II din <>Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agricultura;
- asociaţie sau fundaţie constituitã potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) persoana juridicã menţionatã la art. 2 alin. (2) înceteazã sa fiinteze, potrivit procedurilor stabilite de Fond.
(3) Proprietatea asupra bunurilor achiziţionate în scopul executãrii proiectelor de activitãţi generatoare de venit revine, la data închiderii proiectelor, persoanei juridice nou-constituite în condiţiile alin. (1).
ART. 6
Proprietatea asupra bunurilor achiziţionate în scopul realizãrii proiectelor de servicii sociale comunitare revine, la data închiderii lor, organizaţiilor intermediare definite la art. 2 alin. (1) lit. k), care au obligaţia sa le utilizeze pentru aceleaşi scopuri pentru care au fost achiziţionate.
ART. 7
În situaţia în care nu sunt respectate prevederile acordului de grant Fondul va stabili procedurile ce reglementeazã retragerea sumelor din grant rãmase în conturile bancare.
ART. 8
(1) Fondul are ca scop contribuţia la reducerea saraciei, prin finanţarea de proiecte în comunitatile sarace beneficiare şi pentru grupurile dezavantajate, creşterea capacitãţilor manageriale locale, susţinerea descentralizãrii administrative, creşterea capacitãţii de organizare la nivel local.
(2) În vederea extinderii activitãţii sale, utilizãrii experienţei acumulate şi completãrii resurselor financiare Fondul poate desfasura şi alte activitãţi în domeniul dezvoltãrii sociale, cum ar fi: instruire, asistenta şi consultanţa.
(3) Finanţarea proiectelor prevãzute la alin. (1) se face pe baza ierarhizarii, în funcţie de criteriile de selecţie şi în limita fondurilor disponibile.
(4) Fondul se înfiinţeazã pentru o durata iniţialã de 4 ani şi reprezintã un program al Guvernului României, constituit cu susţinerea financiarã a organizaţiilor financiare internaţionale şi a altor donatori din ţara şi din strãinãtate, a bugetului de stat şi a bugetelor locale. Fondul îşi va continua activitatea, şi dupã expirarea duratei iniţiale, pe perioada în care dispune de resurse financiare.
ART. 9
(1) În realizarea scopului sau, Fondul adopta reglementãri proprii, în condiţiile prevãzute de prezenta lege, opozabile numai persoanelor cu care intra în raporturi juridice. Aceste reglementãri se vor referi la Manualul de operare al Fondului, Manualul procedurilor administrative şi financiare, Ghidul pentru utilizarea tehnologiilor adecvate pentru proiectele de infrastructura, Ghidul facilitatorului, procedura de dobândire a personalitãţii juridice, potrivit art. 2 alin. (2), precum şi la alte asemenea reglementãri, în funcţie de necesitaţi.
(2) Reglementãrile prevãzute la alin. (1) intra în vigoare la data publicãrii, în regim de gratuitate, în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) În baza reglementãrilor sale, Fondul îşi administreazã propriul buget de venituri şi cheltuieli.
ART. 10
Pentru realizarea scopului sau, Fondul îşi poate constitui, atunci când este cazul, sucursale fãrã personalitate juridicã, la nivel zonal.
ART. 11
Organizarea şi funcţionarea Fondului se caracterizeazã prin:
a) autonomie administrativã, în condiţiile prezentei legi;
b) neimplicare politica.
ART. 12
În activitatea sa Fondul promoveazã urmãtoarele principii:
a) transparenta în privinta administrãrii bugetului de venituri şi cheltuieli propriu;
b) alocarea de fonduri pe baza evaluãrii propunerilor de proiecte, în raport cu condiţiile impuse de Fond;
c) orientarea resurselor cãtre nevoile şi cererile exprimate de grupurile din comunitatile rurale sarace şi din grupurile dezavantajate;
d) participarea comunitara şi parteneriatul;
e) asigurarea unui raport optim între costurile şi eficienta proiectelor;
f) contribuţia beneficiarilor şi a organizaţiilor intermediare, dupã caz, la realizarea proiectelor, prin aporturi în munca, în natura şi/sau în numerar.

CAP. 2
Organizarea Fondului

ART. 13
Organul de conducere al Fondului este consiliul director, alcãtuit din 9 membri, dupã cum urmeazã:
a) un reprezentant desemnat de primul-ministru;
b) câte un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Administraţiei Publice, desemnaţi de conducãtorii instituţiilor respective;
c) patru personalitãţi publice recunoscute, din societatea civilã, care nu fac parte din organizaţii neguvernamentale participante la Fond, numite de cãtre Preşedintele României.
ART. 14
(1) Durata mandatului consiliului director este de 4 ani.
(2) Membrii consiliului director, prevãzuţi la art. 13 lit. a) şi b), sunt numiţi prin hotãrâre a Guvernului.
(3) În cadrul primei şedinţe, membrii consiliului director fac propunerea pentru desemnarea preşedintelui acestuia, pe care o înainteazã primului-ministru pentru aprobare.
ART. 15
(1) Membrii consiliului director pot fi revocaţi de autoritatea care i-a numit, în urmãtoarele situaţii:
a) au sãvârşit fapte penale pentru care au suferit condamnãri definitive sau orice alte fapte de natura sa afecteze autoritatea Fondului;
b) se afla într-o situaţie de conflict de interese cu Fondul;
c) nu promoveazã principiile prevãzute la art. 12.
(2) De asemenea, pot fi revocaţi membrii consiliului director desemnaţi de autoritãţile prevãzute la art. 13 lit. a) şi b), în cazul în care şi-au pierdut calitatea în temeiul cãreia au fost propuşi de cãtre aceste autoritãţi.
(3) Existenta uneia dintre situaţiile care determina revocarea membrilor consiliului director se constata în baza sesizãrii acestuia, a autoritãţilor prevãzute la art. 13 lit. a) şi b) sau prin actul de control al organelor prevãzute la art. 40.
ART. 16
(1) Consiliul director se întruneşte în şedinţe de lucru trimestriale şi ori de câte ori este nevoie.
(2) Pentru participarea la şedinţele consiliului director preşedintele şi membrii beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de cel mult 25% din indemnizaţia lunarã a secretarului de stat. Pentru deplasarile în interesul Fondului preşedintele şi membrii consiliului director beneficiazã de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurna în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru personalul din sectorul bugetar.
ART. 17
Consiliul director coordoneazã şi controleazã intreaga activitate a Fondului. În acest scop, acesta exercita urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte strategia şi politicile Fondului;
b) urmãreşte concordanta şi complementaritatea strategiei şi politicilor Fondului cu strategiile şi cu politicile sectoriale ale statului în domeniul combaterii saraciei;
c) adopta reglementãrile Fondului;
d) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi raportul anual de activitate al Fondului, elaborate de directorul executiv, le prezintã primului-ministru şi dispune publicarea lor, în regim de gratuitate, în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a;
e) urmãreşte complementaritatea proiectelor în raport cu proiectele iniţiate de alte organizaţii şi evitarea paralelismelor determinate de proiecte similare;
f) desemneazã cenzori externi independenţi, în vederea verificãrii situaţiilor financiare ale Fondului, şi primeşte rapoartele acestora;
g) aproba înfiinţarea de sucursale ale Fondului la nivel zonal;
h) desemneazã subcomitete pe categorii de proiecte, formate din 3 membri ai consiliului director care fac recomandãri privind aprobarea finanţãrii acestora;
i) aproba finanţarea proiectelor rezultate în urma procesului de evaluare, la recomandarea subcomitetelor;
j) adopta orice alte mãsuri necesare pentru realizarea scopului Fondului.
ART. 18
(1) Consiliul director se întruneşte, în condiţiile art. 16 alin. (1), la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din membrii sãi.
(2) Şedinţele consiliului director sunt conduse de preşedinte sau, în absenta acestuia, de cãtre unul dintre membrii desemnaţi de preşedinte.
(3) Consiliul director adopta hotãrâri în prezenta a cel puţin 7 membri, dintre care unul trebuie sa fie preşedintele consiliului sau, dupã caz, un înlocuitor mandatat de cãtre preşedinte.
(4) În situaţia în care, cu ocazia adoptãrii unei hotãrâri, unul dintre membrii consiliului director ştie ca se afla într-un conflict de interese, el este obligat sa se abţinã de la vot. Încãlcarea acestei obligaţii poate conduce la revocarea sa şi la anularea hotãrârii adoptate.
(5) La şedinţele consiliului director participa, în calitate de invitat, directorul executiv al Fondului.
(6) Consiliul director îşi aproba propriile reglementãri de organizare şi funcţionare.
ART. 19
Activitatea curenta a Fondului este condusã de directorul executiv, numit de primul-ministru, la propunerea consiliului director şi cu condiţia îndeplinirii cerinţelor de pregãtire şi de experienta profesionalã, impuse de natura activitãţii Fondului.
ART. 20
Directorul executiv al Fondului are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce activitatea compartimentelor de specialitate ale Fondului;
b) supravegheazã şi indruma activitatea sucursalelor zonale ale Fondului;
c) asigura colaborarea Fondului cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale;
d) asigura elaborarea rapoartelor şi a oricãror alte materiale, inclusiv a bugetului de venituri şi cheltuieli şi a raportului anual de activitate, care se supun analizei şi aprobãrii consiliului director;
e) aproba, în limitele competentei stabilite de prezenta lege, eliberarea de fonduri bãneşti cãtre sucursalele zonale ale Fondului;
f) informeazã periodic consiliul director asupra stadiului de implementare a proiectelor.
ART. 21
(1) Directorul executiv este reprezentantul legal al Fondului în relaţiile cu persoanele fizice şi persoanele juridice, precum şi în fata autoritãţii judecãtoreşti.
(2) Directorul executiv angajeazã şi concediazã, în condiţiile legii şi ale reglementãrilor interne ale Fondului, personalul acestuia. De asemenea, încheie contracte civile cu colaboratori externi, în considerarea termenilor de referinta aprobaţi de consiliul director, pe o durata determinata.
(3) Directorul executiv încheie orice fel de acte juridice circumscrise scopului Fondului şi angajeazã patrimoniul acestuia, în conformitate cu reglementãrile aprobate de consiliul director.
ART. 22
Organigrama Fondului este aprobatã de cãtre consiliul director, la propunerea directorului executiv.
ART. 23
(1) Salariaţii Fondului sunt încadraţi cu contract de munca sau, dupã caz, prin convenţie civilã de prestãri de servicii.
(2) Structura personalului, drepturile şi obligaţiile acestuia, inclusiv sub aspectul nivelului salarizarii, se stabilesc prin reglementãrile Fondului. Numãrul maxim de posturi care se finanţeazã din sumele alocate de la bugetul de stat este de 32.
(3) În legatura cu gestionarea fondurilor bãneşti şi a celorlalte bunuri din patrimoniul Fondului, oricare dintre persoanele prevãzute la alin. (1) poate fi subiect activ al infracţiunilor de serviciu sau în legatura cu serviciul.

CAP. 3
Patrimoniul Fondului

ART. 24
(1) La data constituirii Fondului, patrimoniul acestuia este alcãtuit din:
a) dreptul de folosinta asupra bunurilor puse la dispoziţie de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", potrivit prezentei legi;
b) dreptul de folosinta asupra echipamentului de birotica şi de comunicaţii procurat din fonduri nerambursabile, provenite de la organisme financiare internaţionale.
(2) Resursele financiare ale Fondului provin:
a) de la organisme financiare internaţionale;
b) din donaţii ale persoanelor fizice şi persoanelor juridice, din ţara şi din strãinãtate, şi din sponsorizãri, care pot fi utilizate în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1), precum şi pentru extinderea modalitãţilor de combatere a saraciei;
c) din venituri financiare, constând în dobânzi la conturi curente şi depozite ale Fondului, care vor fi utilizate exclusiv pentru finanţarea proiectelor;
d) din venituri proprii realizate din prestarea de servicii de instruire, asistenta şi consultanţa în domeniul dezvoltãrii sociale, care vor fi utilizate pentru completarea fondurilor destinate acoperirii cheltuielilor de organizare şi funcţionare ale Fondului, precum şi finanţãrii de proiecte;
e) de la bugetele locale, în limitele aprobate de consiliile locale sau de consiliile judeţene, dupã caz;
f) de la bugetul de stat, în limita echivalentului, în lei, a 12,1 milioane dolari S.U.A.
(3) Sumele care se acorda anual sub forma de transferuri de la bugetul de stat vor fi prevãzute în bugetul Ministerului Administraţiei Publice.
(4) Disponibilitãţile Fondului se pãstreazã într-un cont deschis la o banca şi sunt purtãtoare de dobanda.
(5) Pentru desfãşurarea activitãţii Fondului, în primele 3 luni de la înfiinţare finanţarea cheltuielilor se asigura din bugetul de stat, pe seama Fondului de rezerva bugetarã la dispoziţia Guvernului, nivelul sumelor necesare urmând a fi aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 25
Patrimoniul Fondului este administrat de directorul executiv, în conformitate cu regulamentul adoptat de consiliul director.
ART. 26
(1) Resursele financiare ale Fondului sunt utilizate pentru:
a) finanţarea de proiecte;
b) acoperirea cheltuielilor proprii, impuse de buna funcţionare a Fondului.
(2) Alocarea resurselor financiare ale Fondului de proiecte se face numai pe baza de selecţie şi concurs, potrivit reglementãrilor adoptate de consiliul director.
(3) Plafoanele maxime ale contribuţiei financiare a Fondului la realizarea proiectelor, precum şi costurile eligibile sunt stabilite prin reglementãri ale Fondului.
(4) Detalierea destinaţiilor resurselor financiare ale Fondului este prevãzutã în reglementãrile adoptate de consiliul director.
ART. 27
Resursele Fondului nu pot fi utilizate pentru:
a) achiziţionarea de terenuri şi clãdiri;
b) operaţiuni speculative de orice tip;
c) achiziţionarea de valori mobiliare;
d) construcţii şi amenajãri pe terenul unor proprietari, persoane fizice sau persoane juridice cu scop lucrativ, altele decât cele care fac obiectul de preocupare al Fondului;
e) întreţinerea şi alte costuri ulterioare finanţãrii, necesare bunei funcţionari a infrastructurilor rezultate ca urmare a executãrii proiectelor;
f) alte operaţiuni prevãzute în reglementãrile adoptate de consiliul director.

CAP. IV
Funcţionarea Fondului

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 28
(1) În demersul de finanţare a proiectelor, Fondul efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) promovarea şi difuzarea informaţiilor cãtre public cu privire la propria activitate şi la proiectele pe care le poate finanta, precum şi facilitarea, la nivelul beneficiarilor în procesul de identificare şi ierarhizare a nevoilor acestora şi al elaborãrii proiectelor;
b) organizarea procesului de evaluare, selecţie şi aprobare a propunerilor de proiecte primite de la beneficiari;
c) încheierea acordului de grant cu reprezentanţii beneficiarilor ori cu organizaţiile intermediare, dupã caz;
d) organizarea programelor de instruire pentru reprezentaţii beneficiarilor;
e) plata sumelor afectate realizãrii proiectelor;
f) monitorizarea, supravegherea şi evaluarea executãrii proiectelor;
g) constatarea executãrii acordului de grant, prin expertiza financiar-contabila independenta.
(2) Desfãşurarea operaţiunilor prevãzute la alin. (1) este stabilitã în reglementãrile Fondului.
ART. 29
În cursul efectuãrii operaţiunilor prevãzute la art. 28, Fondul intra în raporturi juridice contractuale cu diferiţi parteneri, cum sunt: agenţi de piata, organizaţii neguvernamentale, autoritãţi ale administraţiei publice locale şi persoane fizice.

SECŢIUNEA a 2-a
Încheierea şi executarea acordului de grant

ART. 30
(1) Acordul de grant se încheie, în forma scrisã, între Fond, reprezentat de directorul executiv, pe de o parte, şi reprezentanţii beneficiarilor, în numele şi pe seama acestora, pe de alta parte. În cazul grupurilor dezavantajate, acordul de grant se încheie între Fond, reprezentat de directorul executiv, pe de o parte, şi organizaţia intermediara, în nume propriu şi pe seama grupurilor, pe de alta parte.
(2) Conţinutul-cadru al acordului de grant este stabilit prin reglementãri ale Fondului.
ART. 31
Plata grantului se face în lei, la termenele stabilite în acordul de grant, la cursul dolarului din ziua efectuãrii licitaţiei valutare de cãtre Fond.
ART. 32
Utilizarea grantului în alte scopuri decât cele prevãzute în acordul de grant este interzisã şi atrage desfiinţarea acordului de grant, fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti sau a celei de arbitraj, dupã caz.
ART. 33
(1) Contractele dintre beneficiarii grantului şi terţi furnizori şi prestatori de servicii se încheie în forma scrisã şi constituie titluri executorii.
(2) Contractele prevãzute la alin. (1) trebuie sa cuprindã menţiuni referitoare la acordul de grant, la grant şi la implicarea Fondului.
(3) Pe bunurile rezultate din executarea contractelor prevãzute la alin. (1) furnizorul, antreprenorul şi prestatorul de servicii au obligaţia sa aplice, în orice forma şi la vedere, emblema şi celelalte semne distinctive ale Fondului, stabilite prin reglementãrile acestuia.
ART. 34
Dacã în cursul executãrii acordului de grant se constata încãlcãri ale obligaţiilor contractuale sau nesocotiri ale dispoziţiilor prezentei legi şi ale prevederilor din reglementãrile Fondului, acesta poate proceda la rezilierea acordului de grant, fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti sau a instanţei de arbitraj.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 35
În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" va pune la dispoziţie Fondului un imobil adecvat pentru instalarea sediului acestuia, inclusiv mobilierul necesar.
ART. 36
Pe toatã perioada initierii, elaborãrii, evaluãrii, selecţiei, aprobãrii şi realizãrii proiectelor, beneficiarii, respectiv reprezentanţii acestora, şi facilitatorii ori organizaţiile intermediare, dupã caz, au dreptul la asistenta juridicã gratuita din partea autoritãţilor administraţiei publice locale de pe raza judeţului, indiferent de nivelul ierarhic al acestora, pentru pregãtirea şi încheierea oricãror acte juridice aferente prezentãrii unui proiect spre finanţare de cãtre Fond.
ART. 37
Comitetul de conducere al proiectului organizeazã şi conduce contabilitatea drepturilor şi obligaţiilor patrimoniale în partida simpla, în conformitate cu prevederile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 *), cu modificãrile ulterioare, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
------------
*) <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 629 din 26 august 2000.
ART. 38
În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, vor fi numiţi membrii consiliului director, precum şi directorul executiv al Fondului.
ART. 39
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, consiliul director va adopta reglementãrile Fondului, va aproba organigrama acestuia şi va proceda la angajarea personalului necesar desfãşurãrii activitãţii.
ART. 40
(1) Organele abilitate prin lege efectueazã controlul asupra modului în care sunt utilizate sumele corespunzãtoare finanţãrii Fondului, provenite de la bugetul de stat, bugetele locale şi din împrumuturi acordate statului roman de organisme financiare internaţionale.
(2) Membrii consiliului director, directorul executiv şi personalul Fondului nu rãspund pentru acţiunile sau inacţiunile beneficiarilor de granturi care incalca reglementãrile Fondului, dupã probarea respectãrii de cãtre Fond a prevederilor acordurilor de grant încheiate, respectiv sistarea finanţãrii proiectului şi/sau aplicarea legislaţiei în materie.
ART. 41
(1) Sumele provenite din împrumuturi, contractate de statul roman cu organisme financiare internaţionale şi utilizate pentru finanţarea Fondului, în vederea realizãrii scopului acestuia, reprezintã angajamente şi responsabilitãţi ale statului roman şi se ramburseazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se vor pune la dispoziţie Fondului, pe transe, la solicitarea consiliului director.
ART. 42
La încetarea duratei de funcţionare, resursele financiare neutilizate ale Fondului se fac venit la bugetul de stat.
*

N O T A:
Redam mai jos <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 120/2000 :
"Art. II. - (1) Pentru proiectele de activitãţi generatoare de venit, aflate în curs de finanţare la momentul intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, înaintea închiderii lor, membrii grupului productiv provenit dintr-o comunitate saraca, grup care a dobândit personalitate juridicã în baza prevederilor <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 , pot constitui, potrivit procedurilor stabilite de Fond, o noua persoana juridicã în una dintre formele de asociere prevãzute la <>art. 2^3**) alin. (1) din Legea nr. 129/1998 , astfel cum a fost modificatã şi completatã prin prezenta ordonanta.
(2) Proprietatea asupra bunurilor rezultate în urma executãrii proiectelor de activitãţi generatoare de venit, finanţate de Fond, revine, cu obligaţia asigurãrii întreţinerii acestora, persoanei juridice nou-constituite în condiţiile alin. (1). În aceasta situaţie, persoana juridicã prevãzutã la <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 129/1998 înceteazã sa fiinteze, potrivit procedurilor stabilite de Fond.
(3) În situaţia în care membrii grupului productiv provenit dintr-o comunitate saraca nu se constituie într-o noua persoana juridicã potrivit alin. (1), proprietatea asupra bunurilor rezultate în urma executãrii proiectelor finanţate de Fond revine unitãţilor administrativ-teritoriale sau unitãţilor de interes public local, cu avizul Fondului."
------------
**) Art. 2^3 a devenit în forma republicatã art. 5.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016