Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 128 din 19 aprilie 2004  privind aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 125/2003 pentru completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 128 din 19 aprilie 2004 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 125/2003 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 28 aprilie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125 din 18 decembrie 2003 pentru completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919 din 22 decembrie 2003, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Partea introductivã a articolului I va avea urmãtorul cuprins:
"<>Art. I. - Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 8 iulie 1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:"
2. La articolul I punctul 1, litera b) a alineatului (8) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"b) administratorul infrastructurii - orice organism sau orice agent economic care are ca obiect principal de activitate administrarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare, incluzând şi gestionarea sistemelor de conducere a circulaţiei, de control şi de siguranţã a infrastructurii; funcţiile administratorului de infrastructurã de pe o reţea sau o parte a unei reţele pot fi alocate, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, mai multor organisme sau agenţi economici;"
3. La articolul I, dupã punctul 1 se introduce punctul 1^1 cu urmãtorul cuprins:
"1^1 . Litera r) a alineatului (3) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
«r) aprobã norme şi regulamente obligatorii pentru deţinãtorii de linii ferate industriale şi de mijloace de transport pe calea feratã proprietate privatã, indiferent de obiectul de activitate, care au acces pe infrastructura feroviarã deschisã accesului public, dupã caz, precum şi pentru beneficiarii de transport;»"
4. La articolul I punctul 2, literele a) şi b) ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) infrastructura feroviarã interoperabilã - parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentã traficului naţional şi internaţional, administratã în concordanţã cu prevederile legislaţiei privind liberul acces al operatorilor de transport feroviar şi care se dezvoltã în conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european şi preluate în legislaţia din România;
b) infrastructura feroviarã neinteroperabilã - parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentã traficului local, conectatã sau nu la infrastructura feroviarã interoperabilã şi care este administratã şi se dezvoltã pe baza unor reglementãri specifice interne."
5. La articolul I punctul 3, articolul 9^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9^1 . - (1) Compania naţionalã care administreazã infrastructura feroviarã poate sã închirieze, cu acordul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile publice cãtre alte persoane juridice, în vederea administrãrii acesteia pentru organizarea transporturilor publice de mãrfuri şi persoane.
(2) Compania naţionalã care administreazã infrastructura feroviarã poate sã închirieze bunuri proprietate privatã necesare organizãrii şi desfãşurãrii procesului de transport feroviar, aferente acelor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã publicã, închiriatã altor persoane juridice.
(3) Închirierea unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se face prin licitaţie publicã cu strigare.
(4) Veniturile obţinute din închirierea unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se încaseazã de cãtre compania naţionalã care administreazã infrastructura feroviarã în scopul folosirii acesteia exclusiv pentru executarea de reparaţii capitale pe infrastructura feroviarã publicã interoperabilã.
(5) Condiţiile specifice de administrare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi condiţiile de închiriere a unor pãrţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
6. La articolul I punctul 4, articolul 10^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1 . - Administratorul infrastructurii rãspunde de modul în care exercitã propria conducere, gestiune şi controlul intern în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
7. La articolul I punctul 5, alineatul (5) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Dacã în executarea transportului solicitantul sau orice altã parte interesatã se considerã cã a fost tratatã incorect, a fost obiectul unei discriminãri sau a fost prejudiciatã în alt fel, poate depune o contestaţie la Consiliul de supraveghere, în condiţiile art. 30 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 8/2004."
8. La articolul I, dupã punctul 6 se introduc punctele 7, 8 şi 9, cu urmãtorul cuprins:
"7. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmãtorul cuprins:
«Art. 18. - (1) Întreţinerea şi asigurarea funcţionãrii infrastructurii feroviare se asigurã din veniturile proprii ale companiei naţionale care administreazã infrastructura feroviarã.»
8. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
«Art. 21. - Cheltuielile pentru investiţii, reparaţii, modernizãri şi/sau dezvoltãri ale infrastructurii feroviare publice sunt finanţate de la bugetul de stat.»
9. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
«Art. 56. - Investiţiile, modernizãrile, dezvoltãrile şi reparaţiile la infrastructura feroviarã publicã, precum şi investiţiile pentru realizarea proiectelor de importanţã naţionalã, care asigurã integrarea României în sistemul de transport feroviar european, se finanţeazã de la bugetul de stat sau din credite garantate de stat şi rambursate de la bugetul de stat.»"
9. Dupã articolul I se introduce articolul I^1 cu urmãtorul cuprins:
"<>Art. I^1 . - În cuprinsul Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile ulterioare, termenii «gestionar», «gestioneazã» şi «gestionare» vor fi înlocuiţi cu termenii «administrator», «administreazã» şi «administrare», cu excepţia literelor l) şi m) ale alineatului (2) al articolului 7 şi a articolului 44, iar sintagma «Ministerul Transporturilor» se va înlocui cu sintagma «Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului»."

Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 4 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 30 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 19 aprilie 2004.
Nr. 128.
------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016