Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 12 din 21 octombrie 1971  privind incadrarea si promovarea in munca a personalului din unitatile socialiste de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 12 din 21 octombrie 1971 privind incadrarea si promovarea in munca a personalului din unitatile socialiste de stat

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: Monitorul Oficial al R.S.R. Nr. 131 DIN 21/10/71
CAP. 1
ART. 1
În Republica Socialistã România fiecare cetãţean are dreptul la munca.
Proprietatea socialistã asupra mijloacelor de producţie, dezvoltarea continua a economiei naţionale - pe baza planului de stat - creeazã tuturor cetãţenilor tarii posibilitatea sa desfãşoare o activitate utila în domeniul economic, social-cultural, tehnico-ştiinţific sau administrativ.
Cetãţenii îşi pot alege locul de munca, încadrarea lor pe posturi facindu-se în raport cu pregãtirea şi capacitatea lor profesionalã, nevoile societãţii şi ale colectivului în care urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea.
ART. 2
De la data încadrãrii în munca într-o unitate socialistã de stat, fiecare cetãţean devine membru al colectivului unitãţii şi, ca urmare, are aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi ceilalţi membri ai colectivului respectiv, prevãzute în Codul muncii, în celelalte acte normative care reglementeazã raporturile de munca, în contractul colectiv şi în contractul individual de munca.
Prin contractul pe care îl încheie cu unitatea respectiva, el devine un participant activ la înfãptuirea sarcinilor ce revin colectivului unitãţii din care face parte, se angajeazã fata de acesta sa-şi punã intreaga capacitate în slujba intereselor generale ale societãţii, sa contribuie cu toatã puterea sa de munca la buna gospodãrire şi dezvoltarea continua a avutului obştesc. Împreunã cu ceilalţi membri ai colectivului poarta rãspunderea pentru ca activitatea unitãţii în care lucreazã sa se desfãşoare în condiţii eficiente.
ART. 3
În dubla lor calitate - de producãtori şi proprietari - oamenii muncii încadraţi în unitãţile socialiste de stat au dreptul şi obligaţia sa participe nemijlocit la îmbunãtãţirea organizãrii şi conducerii activitãţii unitãţilor; sa contribuie la promovarea celor mai bune cadre în funcţii de conducere, spunindu-şi pãrerea asupra acestora; sa se adreseze sefilor ierarhici sau organelor superioare unitãţii în care lucreazã, cu orice problema de serviciu ori atunci cînd constata ca se aduc prejudicii intereselor unitãţii respective.
ART. 4
Personalul încadrat în munca în unitãţile socialiste de stat beneficiazã, în condiţiile legii, de urmãtoarele drepturi:
a) sa lucreze în meseria sau profesia sa, potrivit studiilor, cursurilor de specializare sau altor forme de pregãtire profesionalã absolvite;
b) sa primeascã pentru munca prestatã, ca retributie, o parte din venitul naţional destinatã consumului, potrivit principiului socialist de repartiţie dupã cantitatea, calitatea şi importanta socialã a muncii; în unitãţile economice, retributia personalului se face direct din valoarea nou creata în fiecare din unitãţile respective;
c) sa participe la conducerea unitãţii în care îşi desfãşoarã activitatea, sa aleagã şi sa fie ales în organele de conducere colectivã;
d) sa fie promovat în categorii superioare de încadrare sau în funcţii de conducere potrivit capacitãţii profesionale şi aptitudinilor sale, cu respectarea condiţiilor de studii şi vechime prevãzute pentru postul respectiv;
e) sa obţinã burse, concedii de studii sau alte înlesniri pentru perfecţionarea pregãtirii profesionale;
f) sa aibã repaus sãptãmînal şi concediu anual de odihna plãtit;
g) sa beneficieze de condiţii corespunzãtoare de protecţie a muncii, iar în cazul femeilor şi tinerilor sa beneficieze şi de mãsurile speciale de ocrotire prevãzute de reglementãrile în vigoare;
h) sa primeascã alocatie de stat pentru copii, ajutoare materiale în cadrul asigurãrilor sociale de stat, asistenta medicalã gratuita şi sa beneficieze de înlesniri pentru trimitere la tratament şi odihna în staţiuni balneoclimaterice;
i) sa primeascã pensie pentru limita de virsta sau în caz de invaliditate;
j) sa obţinã înlesniri pentru primirea, spre folosinta, a unei locuinţe proprietate de stat sau pentru obţinerea creditelor de la stat în vederea construirii unei locuinţe proprietate personalã;
k) sa foloseascã baza materialã a unitãţilor socialiste de stat destinatã activitãţii culturale şi sportive.
De asemenea, personalul încadrat în munca în unitãţile socialiste de stat beneficiazã şi de alte drepturi prevãzute în reglementãrile legale în vigoare.
ART. 5
Personalul încadrat în munca în unitãţile socialiste de stat are urmãtoarele obligaţii:
a) sa îndeplineascã întocmai şi la timp sarcinile profesionale ce îi revin;
b) sa execute cu grija operaţiile de lucru, sa realizeze lucrãri de buna calitate, în conformitate cu standardele de stat şi normele în vigoare;
c) sa respecte ordinea şi disciplina la locul de munca;
d) sa respecte programul de lucru, sa foloseascã integral şi cu maximum de eficienta timpul de munca, pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu;
e) sa-şi ridice necontenit nivelul de pregãtire profesionalã, sa urmeze şi sa absolve cursurile de perfecţionare organizate de unitatea respectiva;
f) sa foloseascã pe deplin capacitatea de producţie a maşinilor, instalaţiilor şi a celorlalte mijloace de munca;
g) sa îngrijeascã cu spirit de rãspundere utilajele, sculele şi dispozitivele cu care lucreazã, sa asigure ordinea la locul de munca;
h) sa respecte cu stricteţe normele de consum de materii prime , materiale, combustibil şi energie electrica, sa se preocupe intens şi sistematic de buna gospodãrire a acestora şi realizarea de economii;
i) sa contribuie la valorificarea superioarã a resurselor materiale ale tarii, la apãrarea şi dezvoltarea proprietãţii socialiste, în vederea creşterii continue a potenţialului economiei noastre naţionale;
j) sa respecte normele de protecţie a muncii;
k) sa pãstreze secretul de stat;
l) sa aibã o corecta comportare cetateneasca.
De asemenea, personalul încadrat în munca în unitãţile socialiste de stat are şi alte obligaţii prevãzute în reglementãrile legale în vigoare.
Conducerile unitãţilor socialiste de stat au datoria sa creeze condiţiile corespunzãtoare pentru desfãşurarea normalã a procesului de producţie, sa asigure la timp materiile prime şi materialele, sculele şi dispozitivele, ca şi toate celelalte mijloace de munca necesare, astfel încît personalul încadrat în fiecare unitate sa-şi poatã îndeplini sarcinile şi obligaţiile ce îi revin.
ART. 6
În sensul prezentei legi:
a) prin unitãţi socialiste de stat se înţeleg ministerele, celelalte organe centrale de stat, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene, municipale, orãşeneşti, comunale, precum şi unitãţile economice, social-culturale şi administrative subordonate acestora;
b) prin compartimente de munca se înţeleg atelierele, sectoarele, laboratoarele, fermele, loturile, santierele, secţiile, birourile, serviciile, direcţiile şi alte compartimente similare din structura unitãţilor economice, social-culturale şi administrative;
c) prin funcţii de conducere se înţeleg conducãtorii unitãţilor socialiste de stat, inginerii şefi, contabilii şefi, şefii compartimentelor de munca prevãzute în nomenclatoarele de funcţii ale unitãţilor socialiste de stat;
d) prin absolvenţi ai învãţãmîntului superior se înţeleg cadrele care, dupã absolvirea studiilor respective, au promovat examenul de diploma.
CAP. 2
Încadrarea în unitãţile socialiste de stat
ART. 7
În unitãţile socialiste de stat, încadrarea şi promovarea în munca a personalului se fac pe baza de examen sau concurs. Concursul se organizeazã atunci cînd pentru ocuparea unui post vacant sînt mai mulţi candidaţi.
ART. 8
În scopul încadrãrii şi promovãrii în munca a personalului, în unitãţile socialiste de stat vor funcţiona urmãtoarele comisii:
a) comisia tehnica de încadrare şi promovare a muncitorilor, avînd urmãtoarea componenta:
Preşedinte: împuternicitul conducatorului unitãţii.
Secretar : delegatul compartimentului de personal.
Membri : şeful compartimentului de munca, maistrul în sectorul cãruia lucreazã muncitorul respectiv, delegatul sindicatului.
Comisia va fi completatã cu 1-3 ingineri, tehnicieni sau muncitori de inalta calificare.
b) comisia de încadrare şi promovare a personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, avînd urmãtoarea componenta:
Preşedinte: împuternicitul conducatorului unitãţii.
Secretar : delegatul compartimentului de personal.
Membri : şeful compartimentului de munca în care se afla postul vacant, delegatul sindicatului.
În vederea ţinerii examenului sau concursului, comisia prevãzutã la lit. b va fi completatã cu cadre de specialitatea postului vacant din unitatea respectiva. De asemenea, comisia poate fi completatã cu cadre din afarã unitãţii cum sînt: cadre universitare, cercetãtori ştiinţifici sau alţi specialişti, cu acordul conducerii întreprinderii sau instituţiei din care aceştia fac parte.
Organul de conducere colectivã al unitãţii poate infiinta comisii separate pe secţii sau sectoare, în funcţie de necesitaţi.
Examenul sau concursul se susţin în fata comisiilor prevãzute la lit. a şi b.
Persoanele care candideazã pentru ocuparea unui post ce necesita o specialitate care nu intra în profilul unitãţii respective pot fi trimise spre a fi examinate de o comisie din cadrul altei unitãţi socialiste de stat care are în profilul sau asemenea specialitãţi profesionale.
Pe baza rezultatelor obţinute la examen sau concurs, comisiile au sarcina sa prezinte conducerii unitãţii respective lista candidaţilor reusiti.
ART. 9
Persoana care a reuşit la examenul sau concursul pentru ocuparea unei funcţii de conducere va fi supusã unei perioade de încercare de 3 luni. Dacã la sfîrşitul acestei perioade, persoana respectiva s-a dovedit corespunzãtoare, promovarea va fi definitivata de la data începerii perioadei de încercare. În cazul cînd în perioada de încercare, persoana nu a dovedit ca poate face fata sarcinilor ce îi revin, va fi trecutã în funcţia avutã anterior sau alta echivalenta.
ART. 10
Încadrarea în munca în unitãţile socialiste de stat şi repartizarea pe posturi a muncitorilor şi a celorlalte categorii de personal de execuţie se fac în funcţie de:
a) studiile, cursurile de specializare sau alte forme de pregãtire profesionalã pe care le are fiecare persoana;
b) vechimea în meserie sau în specialitate prevãzutã pentru postul respectiv;
c) modul în care şi-a desfãşurat activitatea profesionalã anterioarã;
d) rezultatele obţinute la proba practica, verificarea cunoştinţelor profesionale, examen sau concurs, dupã caz;
e) comportarea în societate.
La încadrarea în munca a fiecãrei persoane se va face un control medical, stabilindu-se dacã starea sãnãtãţii îi permite realizarea sarcinilor prevãzute pentru postul respectiv.
Condiţiile de studii şi vechime pentru ocuparea posturilor de muncitori, tehnicieni, maiştri, ingineri, economişti şi alte categorii de personal sînt prevãzute la cap. 3 şi 4 din prezenta lege.
În afarã acestor condiţii, prin reglementãrile legale, pentru ocuparea unor posturi pot fi stabilite şi anumite condiţii specifice locului de munca respectiv.
ART. 11
Încadrarea în munca a unei persoane se aduce la cunostinta colectivului din compartimentul în care acesta urmeazã sa lucreze.
ART. 12
În cazul în care o persoana incadrata în munca desfãşoarã o activitate profesionalã necorespunzãtoare sau nu respecta ordinea şi disciplina la locul de munca, colectivul din departamentul respectiv poate cere aplicarea de sancţiuni disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca.
Organele de conducere colectivã au obligaţia sa analizeze temeinic aceste cereri şi, dupã ascultarea persoanei în cauza, sa ia, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, mãsurile care se impun, informind colectivul asupra hotãrîrii luate.
ART. 13
În unitãţile socialiste de stat va putea fi promovata într-o funcţie de conducere persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are studiile şi vechimea în specialitate, prevãzute pentru postul respectiv;
b) are o calificare corespunzãtoare şi se preocupa de perfecţionarea pregãtirii sale profesionale;
c) obţine rezultate deosebite în realizarea sarcinilor ce-i revin;
d) a reuşit la examen sau concurs;
e) dovedeşte calitãţi de bun organizator al producţiei şi al muncii, exigenta, capacitate de analiza şi previziune, adopta decizii eficiente;
f) are o atitudine principiala şi tovaraseasca, foloseşte un stil de munca corespunzãtor în activitatea de îndrumare şi control a colectivului cu care lucreazã;
g) dovedeşte atasament fata de orinduirea socialistã şi fata de interesele poporului, aplica cu consecventa politica partidului şi a statului;
h) are o comportare corecta în societate.
ART. 14
Vor fi promovate în munca cele mai bune cadre, indiferent de sex şi naţionalitate - romani, maghiari, germani, sirbi sau alte nationalitati.
ART. 15
Promovarea personalului se face - de regula - dintr-o funcţie inferioarã în cea imediat superioarã.
ART. 16
La promovarea într-o funcţie de conducere a unei persoane se va cere pãrerea colectivului în care aceasta lucreazã, în legatura cu activitatea desfasurata. Vor fi promovate în funcţii de conducere acele persoane care au obţinut cele mai bune recomandãri din partea colectivului respectiv. Consultarea colectivelor de munca se va organiza de cãtre organele sindicale, împreunã cu organele de conducere colectivã a unitãţilor respective.
ART. 17
Pentru cunoaşterea posibilitãţilor şi a perspectivelor de dezvoltare şi promovare a cadrelor, în scopul repartizãrii şi utilizãrii judicioase a acestora, al aplicãrii cu stricteţe la fiecare loc de munca a principiului socialist de repartiţie dupã cantitatea, calitatea şi importanta socialã a muncii, toate unitãţile socialiste de stat vor introduce un sistem de apreciere anuala a personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ.
Sistemul de apreciere va putea fi extins şi la unele categorii de muncitori.
Aprecierile anuale se pãstreazã la compartimentul de personal şi învãţãmînt al unitãţii.
ART. 18
Aprecierile vor reflecta sintetic activitatea desfasurata pe baza urmãtoarelor criterii:
- rezultatele obţinute în îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
- nivelul pregãtirii profesionale şi de cultura generalã, preocuparea pentru imbogatirea cunoştinţelor de specialitate;
- calitãţile personale - spiritul de initiativa, disciplina în munca, constiinciozitatea şi perseverenta în îndeplinirea sarcinilor, prestigiul profesional;
- preocuparea fata de bunul mers al unitãţii, grija pentru apãrarea proprietãţii socialiste, aplicarea legilor şi pãstrarea secretului de stat;
- comportarea în cadrul colectivului de munca, în familie şi în societate, participarea la activitatea obsteasca, atitudinea fata de interesele generale ale patriei.
Aprecierile vor conţine un calificativ - foarte bun, bun, satisfãcãtor sau slab - în raport cu modul în care fiecare persoana corespunde cerinţelor postului pe care îl ocupa.
ART. 19
Aprecierile şi calificativele se acorda - la propunerea şefului compartimentului de munca respectiv - de cãtre un colectiv stabilit de organul de conducere colectivã al unitãţii. Aprecierile şi calificativele se aduc la cunostinta celui în cauza, în cadrul colectivului din care acesta face parte.
Cei nemultumiti de aprecierile şi calificativele primite pot face contestaţie la organul colectiv de conducere al unitãţii respective în termen de 15 zile de la luarea la cunostinta. Soluţionarea contestaţiilor se va face în cel mult 30 zile de la data prezentãrii lor.
ART. 20
Pentru personalul de conducere al unitãţii - director, inginer şef, contabil şef sau alte funcţii echivalente cu acestea - aprecierile şi calificativele se acorda de cãtre organul de conducere colectivã al unitãţii ierarhic superioare.
ART. 21
Conducerile unitãţilor socialiste de stat au obligaţia sa analizeze aprecierile şi calificativele acordate şi sa ţinã seama de acestea, atît la repartizarea judicioasã a cadrelor pe locuri de munca, cît şi la promovarea lor în funcţii superioare.
Persoanele care au fost notate în ultimul an cu calificativul slab nu pot fi promovate în funcţie; aceste persoane pot fi menţinute în funcţia ocupatã sau retrogradate într-o funcţie inferioarã, dupã caz, în conformitate cu prevederile legale.
CAP. 3
ART. 22
Pot fi încadraţi în unitãţile economice ca muncitori calificaţi, absolvenţii şcolilor profesionale, ai liceelor de specialitate sau ai cursurilor de specializare postliceale, precum şi muncitorii care au dobîndit calificarea la locul de munca sau prin ucenicie.
Muncitorii calificaţi pot fi încadraţi în:
a) categorii de calificare;
b) trepte în cadrul aceleiaşi categorii.
Încadrarea muncitorilor calificaţi în categorii se face pe baza de proba practica şi de verificare a cunoştinţelor profesionale, susţinute în fata comisiei tehnice de încadrare şi promovare a muncitorilor.
În vederea încadrãrii în categorii superioare, la proba practica şi la verificarea cunoştinţelor, vor fi admişi muncitorii care îndeplinesc - cumulativ - urmãtoarele condiţii:
- au efectuat în ultimele 3 luni lucrãri superioare categoriei lor de încadrare;
- şi-au realizat sarcinile ce le-au revenit, cu respectarea calitãţii prescrise;
- îndeplinesc condiţiile de pregãtire şi vechime prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta lege, precum şi condiţiile cuprinse în indicatoarele tarifare de calificare întocmite conform reglementãrilor legale în vigoare.
Încadrarea muncitorilor calificaţi în categorii superioare se va putea face dacã unitatea are prevãzut în planul sau un volum suficient de lucrãri corespunzãtoare categoriei la care muncitorii solicita sa fie încadraţi. În cazul cînd unitatea nu-i poate asigura un volum corespunzãtor de lucrãri din categoria în care urmeazã sa promoveze, dar o alta unitate din cadrul aceleiaşi centrale sau aceluiaşi minister are asemenea lucrãri, conducerea centralei sau ministerului, dupã caz, poate aproba persoanei respective transferul în interesul serviciului. Încadrarea la noua unitate se face în condiţiile prevãzute de prezenta lege.
Trecerea muncitorilor calificaţi de la o treapta la alta în cadrul aceleiaşi categorii se face pe baza calitãţilor personale şi a rezultatelor obţinute în producţie, cu respectarea urmãtoarelor condiţii de vechime:
Vechimea minima
- de la nivelul de baza la treapta I 1 an
- de la treapta I la treapta a II-a 2 ani
- de la treapta a II-a la treapta a III-a 2 ani
Încadrarea personalului operativ a cãrui activitate este asimilatã cu aceea a muncitorilor calificaţi se va face potrivit prevederilor acestui articol.
ART. 23
Încadrarea muncitorilor necalificati se face în categorii, în raport cu lucrãrile pe care le au de executat, precum şi în trepte în raport cu condiţiile de vechime prevãzute la art. 22, la propunerea maistrului sau a şefului compartimentului respectiv, care a verificat, pe baza unei probe practice, capacitatea lor de a îndeplini sarcinile prevãzute în listele de lucrãri necalificate.
În acelaşi mod se face încadrarea în munca pe posturi de portari, curieri, personal de serviciu şi pe alte posturi echivalente, verificindu-se capacitatea persoanelor respective de a îndeplini sarcinile ce le revin.
ART. 24
În funcţia de tehnician, proiectant sau în alte funcţii echivalente pot fi încadraţi:
a) absolvenţii liceelor de specialitate cu profil tehnic;
b) absolvenţii şcolilor de maiştri;
c) absolvenţii şcolilor de specializare postliceala cu profil tehnic;
d) absolvenţii liceelor de cultura generalã, cu o vechime de cel puţin 5 ani ca muncitori calificaţi sau ca desenatori tehnici;
e) muncitorii de inalta calificare, absolvenţi ai şcolilor profesionale, cu o vechime de 8 ani ca muncitori calificaţi.
ART. 25
În funcţia de tehnician principal, proiectant principal sau în alte funcţii echivalente pot fi încadraţi:
a) tehnicienii şi cadrele care ocupa alte funcţii tehnice, care îndeplinesc condiţiile de studii de la art. 24, cu o vechime de cel puţin 5 ani în astfel de funcţii;
b) muncitorii specialişti şi muncitorii încadraţi în categoria cea mai mare de calificare din reţeaua ramurii respective, absolvenţi ai şcolilor prevãzute la art. 24;
c) absolvenţii liceelor de cultura generalã, care au vechimea prevãzutã la lit. a, dacã au absolvit şi un curs de specializare cu profil tehnic.
ART. 26
În funcţia de subinginer pot fi încadraţi absolvenţii învãţãmîntului de subingineri în specialitatea respectiva.
ART. 27
În funcţia de subinginer principal pot fi încadraţi subinginerii care au o vechime de cel puţin 8 ani în funcţii tehnice.
ART. 28
În funcţia de inginer, chimist, fizician matematician, biolog, geolog sau în alte funcţii echivalente pot fi încadraţi absolvenţii învãţãmîntului superior în specialitatea respectiva.
ART. 29
În funcţia de inginer principal, chimist principal, fizician principal, matematician principal, biolog principal, geolog principal sau în alte funcţii echivalente pot fi încadraţi inginerii, chimistii, fizicienii, matematicienii, biologii, geologii, care au o vechime de cel puţin 8 ani în funcţiile prevãzute la art. 28 sau în alte funcţii pentru care se cer studii superioare în specialitatea respectiva. Pentru cei care înainte de absolvirea învãţãmîntului superior au ocupat funcţii medii în specialitate se pot lua în calcul şi cel mult jumãtate din timpul cît au lucrat în funcţiunile respective.
ART. 30
În funcţia de maistru pot fi promovati:
a) absolvenţii şcolilor de maiştri, avînd specialitatea respectiva;
b) absolvenţii liceelor de specialitate cu profil tehnic, avînd o vechime în producţie de cel puţin 5 ani ca muncitori calificaţi;
c) muncitorii de inalta calificare - încadraţi în categoria cea mai mare de calificare din reţeaua ramurii respective - care au o vechime în producţie de cel puţin 8 ani ca muncitori calificaţi şi dovedesc capacitate de conducere şi organizare;
d) tehnicienii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 24 lit. a, d şi e, dacã au o vechime în funcţii tehnice de cel puţin 5 ani.
Maistrii promovati din rindul muncitorilor de inalta calificare, precum şi din al tehnicienilor prevãzuţi la art. 24 lit. d şi e, au obligaţia ca, în termen de 3 ani de la numirea lor în aceasta funcţie, sa absolve un curs special de maiştri.
ART. 31
În funcţia de maistru principal pot fi promovate cadrele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 30 şi au o vechime de cel puţin 5 ani în funcţia de maistru sau în alte funcţii tehnice.
ART. 32
În funcţia de şef de atelier pot fi promovati:
a) inginerii şi alţi absolvenţi ai învãţãmîntului superior de specialitate, care au o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani pentru atelierele de gradul I sau special, 4 ani pentru cele de gradul II sau III şi 2 ani pentru cele de gradul IV sau V;
b) subinginerii care au o vechime în specialitate cu 2 ani mai mare decît cea prevãzutã la lit. a;
c) maistrii şi tehnicienii cu studii medii, care au o vechime în specialitate cu 4 ani mai mare decît cea prevãzutã la lit. a.
ART. 33
În funcţia de şef de secţie pot fi promovati, de regula, şefii de atelier care au o vechime în aceasta funcţie de cel puţin 3 ani pentru secţiile de gradul I sau special şi de cel puţin 2 ani pentru secţiile de celelalte grade. De asemenea, vor putea fi promovati:
a) inginerii şi alţi absolvenţi ai învãţãmîntului superior de specialitate, care au o vechime în specialitate de cel puţin 8 ani pentru secţiile de gradul I sau special, 6 ani pentru cele de gradul II sau III şi 4 ani pentru cele de gradul IV;
b) subinginerii care au o vechime în specialitate cu 2 ani mai mare decît cea prevãzutã la lit. a;
c) maistrii şi tehnicienii cu studii medii care au o vechime în specialitate cu 4 ani mai mare decît cea prevãzutã la lit. a.
ART. 34
În funcţia de şef de serviciu tehnic sau tehnico-economic pot fi promovati:
a) inginerii, economistii sau alţi absolvenţi ai învãţãmîntului superior de specialitate, care au o vechime de cel puţin 9 ani pentru centralele şi întreprinderile de gradul I sau special, 7 ani pentru întreprinderile de gradul II sau III şi 5 ani pentru cele de gradul IV sau V;
b) subinginerii care au o vechime în specialitate de 9 ani pentru întreprinderile de gradul II sau III şi 7 ani pentru cele de gradul IV sau V;
c) absolvenţii învãţãmîntului mediu care au îndeplinit funcţii tehnice, respectiv economice, cel puţin 9 ani pentru întreprinderile de gradul IV sau V.
ART. 35
În funcţia de inginer şef pot fi promovati, de regula, şefii de secţii sau şefii de servicii cu profil tehnic , absolvenţi ai învãţãmîntului superior tehnic, care au o vechime în specialitate de cel puţin 10 ani pentru întreprinderile de gradul I sau special, 9 ani pentru întreprinderile de gradul II sau III, 7 ani pentru întreprinderile de gradul IV sau V şi 5 ani pentru cele de gradul VI.
ART. 36
În funcţia de director general la centrale şi de director ai celorlalte unitãţi economice pot fi promovati specialişti care au ocupat funcţii de conducere, au acumulat o bogata experienta în organizarea şi conducerea producţiei şi a muncii, au dovedit un înalt grad de pregãtire profesionalã, militeazã cu fermitate pentru înfãptuirea politicii partidului şi statului, mobilizeaza colectivele cu care lucreazã la îndeplinirea exemplara a sarcinilor, au o comportare ireprosabila în societate şi îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sînt absolvenţi ai învãţãmîntului superior;
b) au vechimea în specialitate de cel puţin 12 ani pentru centrale şi întreprinderile de gradul I sau special, 10 ani pentru întreprinderile de gradul II sau III, 8 ani pentru cele de gradul IV sau V şi 6 ani pentru cele de gradul VI;
c) sînt absolvenţi ai Institutului central de pregãtire a cadrelor de conducere din economie şi administraţia de stat ori ai altui curs de pregãtire sau perfecţionare a cadrelor de conducere.
În unitãţile de gradele IV, V şi VI, în funcţia de director pot fi promovati şi subinginerii, precum şi absolvenţii învãţãmîntului mediu care au o vechime minima în specialitate cu 2 şi respectiv 4 ani mai mare decît cea prevãzutã pentru gradele corespunzãtoare la lit. b.
ART. 37
Condiţiile de studii şi vechime pentru ocuparea funcţiilor economice, de alta specialitate şi administrative, în unitãţile economice, sînt cele prevãzute în cap. 2, respectiv în anexa nr. 2.
Personalul încadrat pe funcţii tehnice, economice, de alta specialitate şi administrative pînã la şef de serviciu sau şef de secţie, inclusiv, poate fi promovat, în cadrul fiecãrei funcţii, pe gradatii. Trecerea de la o gradatie inferioarã la cea imediat superioarã se face pe baza calitãţilor personale şi a rezultatelor obţinute în activitatea profesionalã, cu respectarea urmãtoarelor condiţii de vechime:
Vechimea minima
---------------
- de la nivelul de baza la gradatia 1 2 ani
- de la o gradatie inferioarã la cea
imediat superioarã 3 ani

Personalul care ocupa funcţii de execuţie tehnice, economice, de alta specialitate şi administrative, precum şi cel care ocupa funcţii de conducere, pînã la şef de serviciu sau şef de secţie, inclusiv, se încadreazã în 4, 5 sau 6 gradatii, conform reglementãrilor legale în vigoare.
Celelalte categorii de personal de conducere se încadreazã pe funcţii, fãrã gradatii.
Încadrarea personalului operativ care prin activitatea ce o desfãşoarã se asimileazã cu personalul tehnic, economic şi de alta specialitate, se va face în condiţiile stabilite pentru aceste categorii de personal.
CAP. 4
ART. 38
În funcţii medii economice, social-culturale, de alta specialitate şi administrativ-contabil, statistician, inspector, îndrumãtor cultural, sau în alte funcţii echivalente - pot fi încadraţi:
a) absolvenţii liceelor de specialitate;
b) absolvenţii şcolilor de specializare postliceala;
c) absolvenţii liceelor de cultura generalã, care şi-au insusit în practica cunoştinţele de specialitate strict necesare, avînd cel puţin 2 ani în activitate.
ART. 39
În funcţii superioare de specialitate - economist, jurisconsult, redactor, sau în alte funcţii echivalente - pot fi încadraţi absolvenţii învãţãmîntului superior în specialitatea respectiva.
ART. 40
În posturi de funcţionari administrativi - registrator , arhivar, casier, dactilograf sau în alte posturi echivalente - pot fi încadraţi, în conformitate cu anexa nr. 2:
a) absolvenţii liceelor de cultura generalã;
b) absolvenţii şcolilor generale.
ART. 41
Încadrarea în funcţia de economist principal, jurisconsult principal, redactor principal sau în alte funcţii echivalente se face din rindul economistilor, jurisconsultilor, redactorilor, care au o vechime de cel puţin 8 ani în aceste funcţii sau în alte funcţii pentru care se cer studii superioare în specialitatea respectiva. Pentru cei care înainte de absolvirea învãţãmîntului superior au ocupat funcţii medii în specialitate, se poate lua în calcul şi cel mult jumãtate din timpul cît au lucrat în funcţiile respective.
Încadrarea în funcţia de contabil principal, dactilograf principal, registrator principal sau în alte funcţii echivalente se face din rindul contabililor, dactilografilor, registratorilor, care au o vechime în aceste funcţii de cel puţin 5 ani.
ART. 42
În funcţia de şef de birou pot fi promovati:
a) pentru birourile economice şi de alta specialitate, absolvenţii învãţãmîntului superior economic, respectiv de alta specialitate, care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 8 ani;
b) pentru birourile de personal:
- absolvenţii învãţãmîntului superior care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 6 ani;
- absolvenţii învãţãmîntului mediu care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 10 ani;
c) pentru birourile administrative, absolvenţii învãţãmîntului mediu care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 8 ani.
ART. 43
În funcţia de şef de serviciu pot fi promovati:
a) pentru serviciile economice şi de alta specialitate, absolvenţii învãţãmîntului superior economic, respectiv de alta specialitate, care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 10 ani;
b) pentru serviciile de personal-învãţãmînt, absolvenţii învãţãmîntului superior care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 10 ani;
c) pentru serviciile de personal, absolvenţii învãţãmîntului superior care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 8 ani;
d) pentru serviciile administrative, absolvenţii învãţãmîntului mediu care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 10 ani.
ART. 44
În funcţia de contabil şef pot fi promovate, de regula, cadrele care au îndeplinit funcţii de şef birou contabilitate, şef serviciu cu profil economic, absolvenţi ai învãţãmîntului superior economic, care au o vechime în specialitatea funcţiei de cel puţin 11 ani.
ART. 45
În funcţia de director, director general sau în alte funcţii echivalente din organele centrale ale administraţiei de stat pot fi promovate cadrele care, pe lîngã cele prevãzute la art. 36 alin. 1, îndeplinesc, cumulativ, şi urmãtoarele condiţii:
a) sînt absolvenţi ai învãţãmîntului superior;
b) au o vechime în specialitate de cel puţin 12 ani, pentru director şi cel puţin 14 ani pentru director general;
c) sînt absolvenţi ai Institutului central de pregãtire a cadrelor de conducere din economie şi administraţia de stat ori ai altui curs de pregãtire sau perfecţionare a cadrelor de conducere.
ART. 46
În funcţia de secretari ai comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti pot fi promovati absolvenţii învãţãmîntului superior juridic care au o vechime în domeniul administratiei de cel puţin 10 ani.
Condiţiile de studii şi vechime pentru funcţia de secretari ai comitetelor executive ale consiliilor populare municipale, orãşeneşti şi comunale sînt cele prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 47
Condiţiile de studii şi vechime prevãzute în art. 38-45 se referã la organele centrale ale administraţiei de stat. La organele locale ale administraţiei de stat, instituţiile social-culturale şi administrative subordonate organelor centrale şi locale, precum şi la unitãţile economice care au asemenea funcţii, diferentierea acestor condiţii de studii şi vechime - pentru funcţiile menţionate în aceste articole şi pentru anumite funcţii specifice - este prevãzutã în anexa nr. 2.
Condiţiile de studii şi vechime pentru ocuparea funcţiilor tehnice, în unitãţile administraţiei de stat şi instituţiile social-culturale, sînt cele prevãzute în cap. 3, respectiv în anexa nr. 2.
ART. 48
Promovarea cadrelor superioare pentru conducerea organelor centrale economice, social-culturale şi ale administraţiei de stat se face pe baza prevederilor prezentei legi, din rindul acelor persoane care au o temeinica pregãtire profesionalã, experienta îndelungatã în funcţii de conducere, au dovedit calitãţi de buni organizatori şi conducatori, manifesta principialitate, fermitate şi exigenta în îndeplinirea sarcinilor, se bucura de încredere şi autoritate în rindul maselor. În asemenea funcţii vor fi promovate acele cadre care au o atitudine receptiva fata de tot ceea ce este nou, fata de pãrerile colectivului în care lucreazã, au un înalt nivel politic şi ideologic, dovedesc devotament nemarginit fata de interesele clasei muncitoare, ale întregului popor; participa activ la înfãptuirea neabatuta a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru.
CAP. 5
ART. 49
Organizarea examenelor sau concursurilor pentru încadrarea şi promovarea în munca se face de comisiile, prevãzute la art. 8, din unitãţile socialiste de stat respective.
Pentru funcţiile de inginer şef, contabil şef şi alte funcţii echivalente se va constitui o comisie de examinare în cadrul unitãţii ierarhic superioare, al carei preşedinte va fi, dupã caz, ministrul, preşedintele comitetului executiv al consiliului popular, directorul general al centralei sau împuterniciţii acestora.
ART. 50
Examenul sau concursul consta din:
a) verificarea cunoştinţelor profesionale de specialitate;
b) susţinerea unei lucrãri practice.
Pentru funcţiile de conducere se va pune un accent deosebit pe verificarea cunoştinţelor candidatului în domeniul conducerii şi organizãrii producţiei şi a muncii.
ART. 51
În scopul repartizãrii judicioase pe locuri de munca, în raport cu aptitudinile fiecãruia, la încadrarea sau promovarea în munca a personalului vor putea fi folosite şi unele teste privind însuşirile native - inteligenta, atenţia, perceptia, memoria, reflexele - din care sa rezulte dacã persoana testata este indicatã sa ocupe postul respectiv.
ART. 52
Pe baza rezultatelor obţinute la examen sau concurs, comisia de încadrare şi promovare a personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ va stabili lista candidaţilor reusiti din rindul cãrora organul de conducere colectivã sau, dupã caz, conducãtorul unitãţii va încadra sau promova în postul vacant pe acela care pe lîngã rezultatele obţinute are recomandãri favorabile din partea colectivului unde îşi desfãşoarã activitatea şi a primit cele mai bune aprecieri şi calificative în ultimii 2 ani.
Ceilalţi candidaţi reusiti pot fi numiţi în funcţii echivalente sau inferioare devenite vacante, în termen de 1 an, în cadrul aceleiaşi unitãţi, fãrã a susţine un nou examen sau concurs.
La încadrarea sau promovarea în munca într-o unitate au prioritate cei domiciliaţi în localitatea respectiva, dacã au reuşit la examen sau concurs.
ART. 53
În scopul încadrãrii şi promovãrii în munca a celor mai bune cadre, creãrii condiţiilor pentru participarea unui numãr cît mai mare de persoane la concursuri, posturile vacante, condiţiile de participare şi data concursului vor fi afişate - la loc vizibil - la intrarea în unitatea respectiva, cu cel puţin 15 zile înaintea datei ţinerii concursului.
Pentru posturile de conducere vacante care nu au fost ocupate la primul concurs, se va organiza un al doilea concurs; posturile respective, condiţiile de participare şi data ţinerii concursului se vor publica în presa.
ART. 54
Conducerile unitãţilor socialiste de stat vor numi, prin decizie, în posturile de conducere devenite vacante, pînã la ocuparea acestora pe baza de examen sau concurs, un înlocuitor cu delegaţie.
ART. 55
Cadrele care doresc sa se înscrie la examenul sau concursul pentru ocuparea unui post într-o alta unitate sînt obligate sa anunţe aceasta, în prealabil, conducerii unitãţii în care lucreazã.
ART. 56
În cazul în care, dupã organizarea a doua examene sau concursuri, postul vacant nu a putut fi ocupat, organele de conducere colectivã pot numi în funcţia respectiva - fãrã examen sau concurs - un cadru care îndeplineşte condiţiile prevãzute în prezenta lege.
ART. 57
Absolvenţii liceelor de specialitate, şcolilor de specializare postliceala, învãţãmîntului de subingineri şi învãţãmîntului superior încadraţi în munca pe baza de repartiţie vor susţine o proba practica dupã expirarea perioadei de stagiu prevãzutã de reglementãrile legale în vigoare. În perioada de stagiu acestora li se vor incredinta sarcini, atribuţii şi raspunderi concrete.
Cei care nu vor reusi la proba practica nu vor fi definitivati în funcţie, urmînd sa-şi continue stagiul; aceştia au însã dreptul sa se prezinte la alte probe practice la intervale de cel puţin 6 luni.
ART. 58
Promovarea în funcţia de director, director general şi în alte funcţii asimilate cu acestea în cadrul ministerelor, celorlalte organe centrale şi locale, centralelor, întreprinderilor şi altor unitãţi unde exista aceste funcţii precum şi în funcţii superioare acestora, se face fãrã examen sau concurs.
În vederea promovãrii unei persoane în funcţia de director, director general sau în alte funcţii asimilate cu acestea, conducãtorul organului ierarhic superior unitãţii la care a devenit postul vacant stabileşte o comisie de propuneri. Aceasta comisie este condusã de conducãtorul organului superior respectiv sau de un adjunct al sau. Comisia stabileşte un numãr de trei propuneri dintre persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 36 şi art. 45; în acest scop, comisia poate efectua şi examinarea persoanelor în cauza. Propunerile fãcute de comisie se prezintã organului de conducere colectivã al centralei, ministerului, celorlalte organe centrale şi locale, dupã caz, care hotãrãşte numirea unuia din cei propuşi.
ART. 59
Cadrele care sînt transferate în interesul serviciului, în aceleaşi funcţii, în funcţii echivalente sau în funcţii inferioare, nu sînt obligate sa susţinã un examen sau concurs. La unitãţile nou înfiinţate încadrarea în munca a personalului se poate face fãrã examen sau concurs; încadrarea pe posturi care au devenit ulterior vacante la aceste unitãţi sa face conform prevederilor prezentei legi. De asemenea, pensionãrii de invaliditate sau persoanele cu recomandãri speciale de schimbare a locului de munca pot fi reincadrati pe posturi de execuţie, fãrã examen sau concurs, la aceeaşi unitate unde au lucrat anterior.
ART. 60
În cazul cînd persoana care urmeazã a fi incadrata sau promovata în munca într-un post vacant, ca urmare a reusitei la examen sau concurs, lucreazã în alta unitate, transferul se considera în interesul serviciului, dacã conducerea unitãţii de la care pleacã şi organul ierarhic superior al acesteia sînt de acord cu transferul.
CAP. 6
ART. 61
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi, comisiile tehnice de încadrare a muncitorilor în categorii de calificare, existente, se transforma în comisii tehnice de încadrare şi promovare a muncitorilor.
Pe aceeaşi data,în toate unitãţile socialiste de stat vor lua fiinta comisiile de încadrare şi promovare a personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, prevãzute la art. 8 lit. b.
ART. 62
Funcţiile de execuţie şi de conducere pot fi ocupate şi de cadrele care au absolvit instituţii de învãţãmînt echivalente cu acelea prevãzute în prezenta lege.
ART. 63
Organele de conducere colectivã ale centralelor pot reduce vechimea minima cu cel mult 2 ani - la unitãţile nou înfiinţate din subordinea lor - în cazul promovãrii în diferite funcţii de conducere pînã la nivelul sefilor de servicii sau al sefilor de secţie, inclusiv, a cadrelor ţinere care îndeplinesc condiţiile de studii, au dovedit competenta şi au obţinut rezultate deosebite în activitatea practica. Pentru celelalte cadre de conducere din aceste unitãţi, reducerea vechimii minime cu cel mult 2 ani poate fi facuta numai de conducerea ministerelor şi celorlalte organe centrale respective.
La celelalte unitãţi din subordinea centralelor, reducerea cu pînã la 2 ani a vechimii minime poate fi facuta - în condiţiile prevãzute la primul alineat - la un numãr de cel mult 3% din totalul personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ din unitatea respectiva.
Pentru cadrele de conducere din ministere, celelalte organe centrale, de la comitetele executive ale consiliilor populare şi din unitãţile subordonate direct acestora, reducerea vechimii minime se va putea aproba - în condiţiile de mai sus - de cãtre conducerea ministerelor, celorlalte organe centrale sau comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
Organele de conducere colectivã ale unitãţilor nou înfiinţate pot reduce vechimea minima cu pînã la 2 ani, în cazul încadrãrii sau promovãrii muncitorilor în categoria a 4-a de calificare şi urmãtoarele, a cadrelor ţinere care îndeplinesc condiţiile de pregãtire şi au dovedit rezultate deosebite în activitatea practica. La celelalte unitãţi, reducerea cu pînã la 2 ani a vechimii, în vederea promovãrii muncitorilor în categoria a 4-a de calificare şi urmãtoarele, poate fi facuta la un numãr de cel mult 3% din totalul muncitorilor calificaţi din unitatea respectiva.
În cazul cadrelor de conducere sau al muncitorilor care la promovarile anterioare au beneficiat de reducerea vechimii, conform prevederilor acestui articol, se va tine seama ca la noile promovari reducerea totalã sa nu depãşeascã 2 ani.
ART. 64
Organele de conducere colectivã ale unitãţilor socialiste de stat pot reduce vechimea minima totalã prevãzutã pentru acordarea treptelor sau gradatiilor, în cadrul aceleiaşi categorii sau funcţii, cu cel mult 1/5 pentru cadrele care au obţinut rezultate deosebite în activitatea profesionalã.
Reducerea în proporţia de mai sus se aplica la vechimea prevãzutã pentru treptele sau gradatiile ce urmeazã a se acorda dupã intrarea în vigoare a prezentei legi.
La acordarea reducerilor de vechime se va cere pãrerea colectivului de la locul de munca în care îşi desfãşoarã activitatea persoana care urmeazã sa beneficieze de reducerea respectiva.
ART. 65
În mod excepţional, la unitãţile de gradele I-III din ramurile: circulaţia mãrfurilor, agricultura, gospodãrie comunalã şi industrie localã, unde nu se vor putea asigura cadre cu studii superioare, în vederea promovãrii lor în funcţiile de conducere pentru care sînt prevãzute asemenea studii, organele de conducere colectivã ale ministerelor, celorlalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, vor putea aproba de la caz la caz ca aceste funcţii sa fie ocupate prin examen sau concurs de cadre cu studii medii, care au o vechime îndelungatã în specialitatea funcţiilor respective, au obţinut rezultate deosebite în activitatea profesionalã şi au calitãţi şi aptitudini pentru munca de conducere.
Prevederile alineatului precedent se vor putea aplica numai în cazul în care la concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor respective nu s-au prezentat cadre cu studii superioare.
ART. 66
Statutele personalului din diferite domenii de activitate, ce se vor elabora potrivit necesitãţilor, vor fi aprobate prin lege. În aceste statute se vor prevedea criteriile specifice privind încadrarea şi promovarea personalului, în concordanta cu prevederile prezentei legi.
În termen de 1 an de la intrarea în vigoare a prezentei legi, statutele existente vor fi puse de acord cu prevederile acesteia.
ART. 67
Prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri, în termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, se vor aproba indicatoare specifice de studii şi vechime pentru funcţiile necesare fiecãrui domeniu de activitate, în concordanta cu prevederile prezentei legi.
ART. 68
Persoanele încadrate în unitãţile socialiste de stat înaintea apariţiei prezentei legi - cu respectarea reglementãrilor legale - care nu îndeplinesc condiţiile de studii sau vechime prevãzute în prezenta lege, vor putea ocupa în continuare aceleaşi categorii, respectiv funcţii, sau altele echivalente, dacã îşi îndeplinesc în mod corespunzãtor sarcinile ce le revin.
Prevederile alineatului precedent se aplica şi în cazul cînd aceste persoane trec la alte unitãţi, dacã îşi pãstreazã vechimea neîntreruptã în munca, conform prevederilor art. 10 din Legea nr. 1/1970 a organizãrii şi disciplinei muncii în unitãţile socialiste de stat.
ART. 69
Directorii generali, directorii şi celelalte cadre care ocupa posturi echivalente cu acestea, la data apariţiei prezentei legi, din toate unitãţile socialiste de stat, vor trebui ca pînã la 31 decembrie 1976 sa absolve un curs de perfecţionare a pregãtirii în domeniul conducerii şi organizãrii producţiei şi a muncii.
ART. 70
În scopul desfãşurãrii în bune condiţii a acţiunii de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului încadrat în munca, în fiecare unitate socialistã de stat va lua fiinta o comisie de calificare şi perfecţionare a pregãtirii profesionale, care are sarcina sa coordoneze intreaga activitate în acest domeniu. Din aceasta comisie vor face parte cele mai pregãtite cadre din unitatea respectiva, care au o bogata experienta profesionalã.
ART. 71
Conducerile ministerelor, celorlalte organe centrale de stat şi comitetele executive ale consiliilor populare, conducerile centralelor industriale şi ale celorlalte unitãţi asimilate, conducerile întreprinderilor şi ale altor unitãţi, rãspund de aplicarea întocmai a prevederilor prezentei legi, organizeazã controlul permanent şi iau mãsurile necesare pentru respectarea reglementãrilor privind modul de încadrare şi promovare a personalului în aparatul propriu şi unitãţile subordonate.
Încãlcarea reglementãrilor care stabilesc modul de încadrare şi promovare în munca a personalului din unitãţile socialiste de stat se sancţioneazã disciplinar sau penal, dupã caz, conform dispoziţiilor legale.
ART. 72
Se recomanda organizaţiilor cooperatiste şi celorlalte organizaţii obşteşti ca, pe baza prevederilor prezentei legi, sa stabileascã reglementãri specifice domeniului lor de activitate.
ART. 73
Prezenta lege intra în vigoare la data de 1 ianuarie 1972, data de la care toate noile incadrari şi promovari ale personalului se vor face în conformitate cu prevederile acesteia.
De la aceeaşi data se abroga orice alte dispoziţii contrare, cu excepţia celor privind ocuparea funcţiilor eligibile.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016