Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 118 din 16 octombrie 1996 *** Republicata  privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 118 din 16 octombrie 1996 *** Republicata privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 150 din 15 aprilie 1998
*) Republicatã în temeiul <>art. III din Legea nr. 164 din 22 octombrie 1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 24 octombrie 1997, dându-se textelor o noua numerotare.
<>Legea nr. 118 din 16 octombrie 1996 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 25 octombrie 1996 şi a mai fost modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20 din 19 mai 1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 20 mai 1997.


CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Pentru completarea surselor de finanţare necesare construcţiei, modernizãrii, administrãrii, întreţinerii şi repararii drumurilor publice, se înfiinţeazã Fondul special al drumurilor publice.
ART. 2
Drumurile publice sunt cai de comunicaţie care au drept scop asigurarea transporturilor rutiere pentru satisfacerea cerinţelor populaţiei, ale economiei şi ale apãrãrii naţionale.
ART. 3
Drumurile publice pentru care se aplica prevederile prezentei legi sunt autostrazile, drumurile naţionale, drumurile judeţene şi drumurile comunale.

CAP. 2
Constituirea Fondului special al drumurilor publice

ART. 4
Sursele Fondului special al drumurilor publice se constituie dupã cum urmeazã:
1. prin aplicarea unei cote de 25% asupra:
a) preţului cu ridicatã, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livrati la intern de cãtre producãtori;
b) valorii în vama, stabilitã potrivit legii, pentru carburanţii auto importati;
2. prin aplicarea unei cote de 5% asupra:
a) preţului cu ridicatã, exclusiv accizele, pentru autovehiculele şi remorcile livrate de cãtre producãtorii din ţara şi destinate vânzãrii pe piata interna, cu excepţia tractoarelor şi vehiculelor specializate pentru lucrãri agricole, inmatriculabile, pentru care se va aplica o cota de 2,5% începând cu data de 1 ianuarie 1998, precum şi a autovehiculelor şi remorcilor achiziţionate din fondurile nerambursabile PHARE;
b) valorii în vama a autovehiculelor şi remorcilor importate;
3. prin plata de cãtre proprietarii de autovehicule şi remorci, persoane fizice şi persoane juridice, a unor sume fixe anuale, stabilite conform anexei, cãrora li se elibereazã documentul care atesta dreptul de utilizare a drumurilor publice, denumit rovigneta, pentru care Ministerul Transporturilor va stabili modelul, forma şi condiţiile de eliberare.
Aplicarea cotelor prevãzute la alin. 1 pct. 1 şi 2 se va reflecta în nivelul preţurilor cu ridicatã şi al preţului cu amãnuntul, fãrã sa între în baza de impozitare a taxei pe valoarea adãugatã.
Sumele fixe anuale prevãzute la alin. 1. pct. 3 vor fi actualizate anual, prin hotãrâre a Guvernului, în funcţie de rata inflaţiei, pana la data de 31 decembrie a anului precedent.
ART. 5
Obligaţia calculãrii şi varsarii sumelor rezultate din aplicarea prevederilor art. 4 alin. 1 pct. 1 şi 2 revine producãtorilor şi importatorilor, persoane fizice şi persoane juridice, indiferent de forma de organizare, de titularul dreptului de proprietate şi de deţinãtorul produsului importat.
Suma datoratã se stabileşte:
a) la data livrãrii de cãtre producãtori;
b) la data efectuãrii formalitãţilor de vamuire pentru produsele din import.
Obligaţia varsarii sumelor fixe anuale, prevãzute la art. 4 alin. 1 pct. 3, revine tuturor proprietarilor de autovehicule şi remorci, persoane fizice şi persoane juridice, indiferent de data achiziţionãrii, cu excepţia instituţiilor publice şi a agenţilor economici care efectueazã transport de cãlãtori în comun, a proprietarilor de autovehicule şi remorci radiate din circulaţie sau neutilizate temporar în construcţii sau în agricultura, ca urmare a întreruperii activitãţilor productive, datorate caracterului sezonier şi calamitãţilor. Durata radierii din circulaţie sau a neutilizarii temporare nu trebuie sa fie mai mica de 3 luni în cursul unui an, cu excepţia rulotelor turistice care sunt scutite de plata sumelor fixe anuale.
Pentru autovehiculele şi remorcile care, în condiţiile actualei legi, sunt înscrise în circulaţie sau utilizate mai puţin de un an, cuantumul sumei de plata se determina proporţional cu durata de circulaţie, calculatã în luni întregi.
Sunt, de asemenea, exceptate persoanele cu handicap, proprietare ale unui singur autoturism sau ale unei singure autoutilitare amenajate pentru persoanele cu handicap şi avizate de Regia Autonomã "Registrul Auto Roman".
ART. 6
Sumele datorate ca urmare a aplicãrii prevederilor art. 5 se vãrsa în contul Fondului special al drumurilor publice, pana la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care au fost stabilite.
Sumele datorate ca urmare a aplicãrii prevederilor art. 5 alin. 3 se plãtesc la unitãţile C.E.C. de cãtre proprietarii de autovehicule şi remorci pana la data de 31 martie a fiecãrui an.
Pentru neplata în termen a sumelor datorate de cãtre agenţii economici, producãtori şi importatori de carburanţi, de autovehicule şi remorci se aplica majorãri pentru fiecare zi de întârziere, conform legislaţiei fiscale.
ART. 7
La controlul în trafic efectuat de cãtre organele abilitate ale Ministerului de Interne, conducãtorii auto sunt obligaţi sa prezinte documentul care atesta dreptul de utilizare a drumurilor publice prevãzut la art. 4 alin. 1 pct. 3 şi la art. 12 alin. 3.
În cazul neprezentarii documentului, se retine certificatul de înmatriculare a mijlocului de transport şi se aplica o amenda reprezentând de zece ori suma fixa anuala datoratã conform prevederilor art. 4 alin. 1 pct. 3.

CAP. 3
Repartizarea sumelor din Fondul special al drumurilor publice

ART. 8
Lucrãrile finanţate din Fondul special al drumurilor publice se executa conform programelor anuale care stau la baza fundamentarii bugetului acestui fond.
Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România" elaboreazã şi fundamenteazã bugetul Fondului special al drumurilor publice, pe care îl depune la Ministerul Transporturilor.
Bugetul Fondului special al drumurilor publice se aproba anual ca anexa la legea bugetului de stat.
ART. 9
Fondul special al drumurilor publice, constituit conform prevederilor art. 4 alin. 1, se repartizeazã astfel:
a) 65% pentru drumurile naţionale;
b) 35% pentru drumurile judeţene şi comunale.

CAP. 4
Dispoziţii comune şi tranzitorii

ART. 10
Sumele încasate pentru Fondul special al drumurilor publice vor fi folosite în exclusivitate în scopul pentru care au fost constituite.
ART. 11
Dispoziţiile prezentei legi se aplica şi persoanelor fizice şi persoanelor juridice strãine în mãsura în care, prin tratate internaţionale la care România este parte, nu se stabileşte altfel.
ART. 12
Persoanele fizice şi persoanele juridice, achizitoare de autovehicule şi remorci dupã data de 1 ianuarie 1997, sunt exceptate de la plata sumei fixe anuale pe o perioada de un an calendaristic de la data înscrierii în circulaţie.
La înscrierea în circulaţie se elibereazã rovigneta prevãzutã la art. 4 alin. 1 pct. 3, cu valabilitate de un an calendaristic.
Dupã expirarea perioadei de exceptare de la plata prevãzutã la alin. 1, persoanele fizice şi persoanele juridice au obligaţia de a solicita o noua rovigneta, cu respectarea prevederilor art. 4 alin. 1 pct. 3, plãtind suma fixa anuala proporţional cu perioada rãmasã pana la sfârşitul anului.
ART. 13
Disponibilul existent la finele anului în contul Fondului special al drumurilor publice se reporteazã cu aceeaşi destinaţie pentru anul urmãtor.
ART. 14
Constituirea şi gestionarea Fondului special al drumurilor publice, stabilit potrivit prevederilor art. 4 din prezenta lege, se efectueazã de cãtre Ministerul Transporturilor.
ART. 15
Controlul respectãrii prevederilor prezentei legi se exercita de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", precum şi de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Transporturilor.
ART. 16
Criteriile pe baza cãrora se aloca sumele din Fondul special al drumurilor publice, pe judeţe, şi, în cadrul acestora, pentru drumurile judeţene şi comunale, precum şi metodologia de programare, de calcul şi de raportare, referitoare la Fondul special al drumurilor publice, se stabilesc prin norme metodologice elaborate de cãtre Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor.
În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor vor elabora normele metodologice prevãzute la alin. 1.
ART. 17
Prezenta lege intra în vigoare la data de 1 ianuarie 1997.
ART. 18
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga: art. 7 şi <>art. 42 din Legea drumurilor nr. 13/1974 ; art. 3, art. 4, art. 11 şi <>art. 17 alin. (2) din Legea nr. 43/1975 pentru stabilirea normelor privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor; art. 3 alin. (4), art. 20 alin. (2) şi <>art. 37 din Legea nr. 37/1975 privind sistematizarea, proiectarea şi realizarea arterelor de circulaţie în localitãţile urbane şi rurale; Decretul nr. 250/1981 privind stabilirea regimului de folosire a drumurilor de cãtre autovehiculele înmatriculate în alte state care transporta mãrfuri în trafic internaţional pe teritoriul României; <>Legea nr. 13/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


ANEXA 1



SUMELE FIXE
pentru utilizarea drumurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Categoria vehiculului Suma fixa anuala
crt. (mii lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Autoutilitare sub 3,5 tone***) şi autoturisme:
- sub 1.500 cmc 50
- 1.501 - 2.000 cmc 100*)
- 2.001 - 3.200 cmc 250*)
- peste 3.200 cmc 600*)
2. Autocamioane, autobasculante şi alte mijloace de
transport:
- sub 18 tone***) 500
- 18 - 22 tone***) 600
- peste 22 tone***) 650
3. Remorci:
- sub 3 tone***) 150
- 3 - 16 tone***) 350
- peste 16 tone***) 450
Semiremorci:
- sub 20 tone***) 600
- 20 - 30 tone***) 700
- peste 30 tone***) 800
4. Autotractoare:
- sub 18 tone***) 500
- peste 18 tone***) 700
5. Autoremorchere 900
6. Tractoare rutiere**):
- sub 20 CP 100
- 20 - 45 CP 300
- peste 45 CP 400
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Pensionãrii posesori ai unui singur autoturism sau ai unei singure autoutilitare vor plati 50.000 lei/an.
**) Se achitã de la 1 ianuarie 1998.
***) Masa totalã autorizata, înscrisã în certificatul de înmatriculare.


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016