Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 118 din 16 octombrie 1996  privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 118 din 16 octombrie 1996 privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 261 din 25 octombrie 1996
Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Pentru completarea surselor de finanţare necesare construcţiei, modernizãrii, administrãrii, întreţinerii şi repararii drumurilor publice, se înfiinţeazã Fondul special al drumurilor publice.
ART. 1
Drumurile publice sînt cai de comunicaţie care au drept scop asigurarea transporturilor rutiere pentru satisfacerea cerinţelor populaţiei, ale economiei şi ale apãrãrii naţionale.
ART. 3
Drumurile publice pentru care se aplica prevederile prezentei legi sînt autostrazile, drumurile naţionale, drumurile judeţene şi drumurile comunale.

CAP. 2
Constituirea Fondului special al drumurilor publice
ART. 4
Sursele Fondului special al drumurilor publice se constituie dupã cum urmeazã:
1. prin aplicarea unei cote de 25% asupra:
a) preţului cu ridicatã, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livrati la intern de cãtre producãtori;
b) valorii în vama, stabilitã potrivit legii, pentru carburanţii auto importati;
2. prin aplicarea unei cote de 10% asupra:
a) preţului cu ridicatã, exclusiv accizele, pentru autovehiculele şi remorcile livrate de cãtre producãtorii din ţara şi destinate vinzarii pe piata interna, cu excepţia tractoarelor şi maşinilor agricole, pentru care se va aplica o cota de 5% începînd cu data de 1 ianuarie 1998;
b) valorii în vama a autovehiculelor şi remorcilor importate.
Aplicarea cotei prevãzute la alin. 1 se va reflecta la nivelul preţurilor cu ridicatã şi al preţurilor cu amãnuntul, fãrã se afecteze volumul veniturilor bugetare.
ART. 5
Obligaţia calculãrii şi varsarii sumelor rezultate din aplicarea prevederilor art. 4 alin. 1 revine producãtorilor şi importatorilor, persoane fizice şi persoane juridice, indiferent de forma de organizare, de titularul dreptului de proprietate şi de deţinãtorii produsului importat.
Suma datoratã se stabileşte:
a) la data livrãrii de cãtre producãtor;
b) la data efectuãrii formalitãţilor de vamuire pentru produsele din import.
ART. 6
Sumele datorate ca urmare a aplicãrii prevederilor art. 5 se vãrsa în contul Fondului special al drumurilor publice pînã la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care au fost stabilite.
ART. 7
Pentru neplata în termen a sumelor datorate de cãtre agenţii economici, producãtori şi importatori de carburanţi auto, de autovehicule şi de remorci se aplica majorãri pentru fiecare zi de intirziere, conform legislaţiei fiscale.

CAP. 3
Repartizarea sumelor din Fondul special al drumurilor publice
ART. 8
Lucrãrile finanţate din Fondul special al drumurilor publice se executa conform programelor anuale care stau la baza fundamentarii bugetului acestui fond.
Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România" elaboreazã şi fundamenteazã bugetul Fondului special al drumurilor publice, pe care îl depune la Ministerul Transporturilor.
Bugetul Fondului special al drumurilor publice se aproba anual ca anexa la legea bugetului de stat.
ART. 9
Fondul special al drumurilor publice, constituit conform prevederilor art. 4 alin. 1, se repartizeazã astfel:
a) 65% pentru drumurile naţionale;
b) 35% pentru drumurile judeţene şi comunale.

CAP. 4
Dispoziţii comune şi tranzitorii
ART. 10
Sumele încasate pentru Fondul special al drumurilor publice vor fi folosite în exclusivitate în scopul pentru care au fost constituite.
ART. 11
Dispoziţiile prezentei legi se aplica şi persoanelor fizice şi persoanelor juridice strãine în mãsura în care, prin tratate internationala la care România este parte, nu se stabileşte altfel.
ART. 12
Disponibilul existent la finele anului în contul Fondului special al drumurilor publice se reporteazã cu aceeaşi destinaţie pentru anul urmãtor.
ART. 13
Constituirea şi gestionarea Fondului special al drumurilor publice, stabilit potrivit prevederilor art. 4 din prezenta lege, se efectueazã de cãtre Ministerul Transporturilor.
ART. 14
Controlul respectãrii prevederilor prezentei legi se exercita de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", precum şi de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Transporturilor.
ART. 15
Criteriile pe baza cãrora se aloca sumele din Fondul special al drumurilor publice pe judeţe şi, în cadrul acestora, pentru drumurile judeţene şi comunale, precum şi metodologia de programare, de calcul şi de raportare, referitoare la Fondul special al drumurilor publice se stabilesc prin norme metodologice elaborate de cãtre Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor.
În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor vor elabora normele metodologice prevãzute la alin. 1.
ART. 16
Prezenta lege intra în vigoare la data de 1 ianuarie 1997.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga: art. 7 şi <>art. 42 din Legea drumurilor nr. 13/1974 ; art. 3, art. 4, art. 11 şi <>art. 17 alin. (2) din Legea nr. 43/1975 pentru stabilirea normelor privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor; art. 3 alin. (4), art. 20 alin. (2) şi <>art. 37 din Legea nr. 37/1975 privind sistematizarea, proiectarea şi realizarea arterelor de circulaţie în localitãţile urbane şi rurale; Decretul nr. 250/1981 privind stabilirea regimului de folosire a drumurilor de cãtre autovehiculele înmatriculate în alte state care transporta mãrfuri în trafic internaţional pe teritoriul României; <>Legea nr. 13/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 2 octombrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 2 octombrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NASTASE

-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016