Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 115 din 4 mai 2006  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 115 din 4 mai 2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 408 din 11 mai 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 20 iulie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Instituirea venitului minim garantat se întemeiazã pe principiul solidaritãţii sociale, în cadrul unei politici naţionale de asistenţã socialã."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În sensul prezentei legi, termenul familie desemneazã soţul şi soţia sau soţul, soţia şi copiii lor necãsãtoriţi, care au domiciliul ori reşedinţa comunã prevãzutã în actele de identitate şi gospodãresc împreunã.
(2) Se considerã familie şi persoana care locuieşte împreunã cu copiii aflaţi în întreţinerea sa şi se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) este necãsãtoritã;
b) este vãduvã;
c) este divorţatã;
d) al cãrei soţ/soţie este declarat/declaratã dispãrut/ dispãrutã prin hotãrâre judecãtoreascã;
e) nu a împlinit vârsta de 18 ani şi se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a)-d).
(3) Se considerã familie şi fraţii fãrã copii, care gospodãresc împreunã şi care nu au domiciliul sau reşedinţa comunã cu pãrinţii.
(4) În sensul alin. (1) se asimileazã termenului familie bãrbatul şi femeia necãsãtoriţi, cu copiii lor şi ai fiecãruia dintre ei, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
(5) Prin termenul copil se înţelege copilul provenit din cãsãtoria soţilor, copilul unuia dintre soţi, copilul adoptat, precum şi copilul dat în plasament familiei sau persoanei ori pentru care s-a instituit tutela sau curatela, potrivit legii.
(6) Prin termenul persoanã singurã se înţelege persoana care a împlinit vârsta de 18 ani, locuieşte şi se gospodãreşte singurã.
(7) Beneficiazã de reglementãrile prezentei legi şi familiile sau persoanele singure, cetãţeni ai altor state sau apatrizi, care au reşedinţa sau, dupã caz, domiciliul în România, în condiţiile legislaţiei române."
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Au dreptul la venitul minim garantat, în condiţiile prezentei legi, şi soţii despãrţiţi în fapt, dacã ancheta socialã atestã situaţia existentã şi justificã acordarea acestuia.
(2) Beneficiazã de reglementãrile prezentei legi şi persoanele fãrã domiciliu sau reşedinţã şi fãrã locuinţã, aflate în situaţie de nevoie, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere cã nu au solicitat ajutorul social de la alte primãrii.
(3) Persoanele fãrã locuinţã beneficiazã de ajutor social numai pe perioada în care se aflã în evidenţa serviciilor publice de asistenţã socialã din cadrul unitãţilor administrativ-teritoriale în care trãiesc."
4. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Familiile şi persoanele singure cu venituri nete lunare pânã la nivelul venitului minim garantat beneficiazã de o majorare cu 15% a cuantumului ajutorului social pe familie, în cazul în care cel puţin un membru al familiei face dovada cã lucreazã pe bazã de contract individual de muncã, are statut de funcţionar public sau presteazã o activitate, realizând venituri cu caracter salarial.
(2) Pentru sumele acordate ca ajutor social, conform prevederilor prezentei legi, una dintre persoanele majore apte de muncã din familia beneficiarã are obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrãri de interes local, fãrã a se putea depãşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienã a muncii.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (2) familiile pentru care ajutorul social rezultat din calcul este de pânã la 50 lei/lunã; pentru acestea orele de muncã se stabilesc trimestrial şi se efectueazã în prima lunã de platã.
(4) Orele de muncã prevãzute la alin. (2) se calculeazã proporţional cu cuantumul ajutorului social de care beneficiazã familia sau persoana singurã, cu un tarif orar corespunzãtor salariului de bazã minim brut pe ţarã garantat în platã, raportat la durata medie lunarã a timpului de muncã.
(5) Numãrul zilelor de lucru, limitate la norma lunarã de 21,25, se stabileşte prin împãrţirea orelor de muncã calculate la 8 ore/zi. Fracţiile se întregesc în plus.
(6) Obligaţia de a presta acţiunile sau lucrãrile de interes local prevãzute la alin. (2) poate fi transferatã altor persoane din familie, cu acordul primarului, în situaţia în care persoana nominalizatã sã efectueze acţiunile sau lucrãrile de interes local se aflã în incapacitate temporarã de muncã sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncã.
(7) Primarii au obligaţia sã întocmeascã un plan de acţiuni sau de lucrãri de interes local pentru repartizarea orelor de muncã prevãzute la alin. (2), sã ţinã evidenţa efectuãrii acestor ore şi sã asigure instructajul privind normele de tehnica securitãţii muncii pentru toate persoanele care presteazã acţiuni sau lucrãri de interes local.
(8) Primarul are obligaţia sã afişeze lista cuprinzând beneficiarii de ajutor social, precum şi persoanele care urmeazã sã efectueze acţiuni sau lucrãri de interes local."
5. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Persoanele apte de muncã, ce nu realizeazã venituri din salarii sau din alte activitãţi, se iau în considerare la stabilirea numãrului membrilor de familie pentru determinarea nivelului de venit pe familie numai dacã fac dovada faptului cã sunt în evidenţa agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncã, pentru încadrare în muncã, şi nu au refuzat un loc de muncã ori participarea la serviciile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã şi de formare profesionalã oferite de aceste agenţii.
(2) Agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã va transmite primarilor, în prima lunã a fiecãrui trimestru, tabelul nominal cu persoanele care sunt în cãutarea unui loc de muncã ori au participat la serviciile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã şi de formare profesionalã oferite de aceste agenţii."
6. Dupã articolul 7 se introduc douã noi articole, articolele 7^1 şi 7^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - (1) Prin persoanã aptã de muncã se înţelege persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are vârsta cuprinsã între 16 ani şi vârsta standard de pensionare;
b) nu urmeazã o formã de învãţãmânt cursuri de zi prevãzutã de lege;
c) are starea de sãnãtate şi capacitatea fizicã şi psihicã corespunzãtoare, care o fac aptã pentru prestarea unei munci.
(2) Incapacitatea fizicã şi psihicã este doveditã cu acte eliberate în condiţiile legii.
Art. 7^2. - Face excepţie de la îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (2) şi a condiţiei prevãzute la art. 7 alin. (1) persoana aptã de muncã şi care se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) asigurã creşterea şi îngrijirea, potrivit legii, a unuia sau mai multor copii în vârstã de pânã la 7 ani şi pânã la 16 ani în cazul copilului cu handicap mediu, dovedit prin certificat eliberat de Comisia pentru protecţia copilului;
b) asigurã creşterea şi îngrijirea, potrivit legii, a uneia sau mai multor persoane cu handicap grav sau accentuat, dovedit prin certificat eliberat de Comisia pentru protecţia copilului sau, dupã caz, de Comisia de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi;
c) participã la un program de pregãtire profesionalã;
d) este încadratã în muncã."
7. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) La stabilirea venitului net lunar al familiei şi, dupã caz, al persoanei singure, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizeazã, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurãri sociale de stat, asigurãri de şomaj, obligaţii legale de întreţinere, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent şi alte creanţe legale.
(2) În cazul în care familia sau persoana singurã are în proprietate numai categoriile de bunuri cuprinse în lista bunurilor considerate de strictã necesitate pentru nevoile familiale, aceasta beneficiazã de ajutor social, luându-se în calcul veniturile prevãzute la alin. (1).
(3) În cazul în care familia sau persoana singurã are în proprietate cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în lista bunurilor care nu sunt considerate de strictã necesitate pentru nevoile familiale, aceasta nu beneficiazã de ajutor social.
(4) În cazul în care familia sau persoana singurã are în proprietate bunuri ce depãşesc cantitativ bunurile cuprinse în lista prevãzutã la alin. (2), la stabilirea venitului net lunar al familiei sau persoanei singure se iau în considerare veniturile potenţiale provenite din valorificarea bunurilor respective, stabilite potrivit unor limite minime şi maxime, aprobate la nivel naţional.
(5) Listele prevãzute la alin. (2) şi (3), precum şi limitele prevãzute la alin. (4) se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
(6) Consiliile locale, în funcţie de condiţiile specifice, pot aproba şi alte criterii proprii de evaluare a veniturilor potenţiale, prevãzute la alin. (4).
(7) Listele prevãzute la alin. (2) şi (3), precum şi limitele prevãzute la alin. (4) se actualizeazã anual prin hotãrâre a Guvernului.
(8) În cazul familiei sau al persoanei singure care locuieşte şi gospodãreşte împreunã cu alte familii sau persoane singure şi contribuie împreunã la achiziţionarea sau realizarea unor bunuri şi a unor venituri din valorificarea acestora ori la consumul acestora, la stabilirea cuantumului ajutorului social se iau în considerare atât veniturile nete lunare proprii, cât şi partea ce îi revine de drept din veniturile lunare nete, realizate în comun de persoanele din gospodãrie."
8. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Ajutorul social, în condiţiile prezentei legi, se acordã pe bazã de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere, însoţite de actele doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile membrilor acesteia.
(2) Existenţa oricãror alte venituri decât cele care pot fi dovedite cu acte se menţioneazã în declaraţia pe propria rãspundere a persoanei care solicitã ajutorul social.
(3) Cererea şi declaraţia pe propria rãspundere, prevãzute la alin. (1), se semneazã şi se înainteazã de cãtre reprezentantul familiei.
(4) Reprezentantul familiei poate fi, dupã caz, unul dintre membrii familiei care are capacitate deplinã de exerciţiu ori, în cazurile prevãzute de lege, tutorele sau curatorul persoanei îndreptãţite.
(5) În situaţiile prevãzute la art. 2 alin. (2), reprezentantul familiei este persoana care asigurã creşterea şi îngrijirea copiilor, dacã aceasta are capacitate deplinã de exerciţiu sau, dupã caz, reprezentantul legal al acesteia.
(6) Titularul ajutorului social este reprezentantul familiei, iar beneficiarul ajutorului social este familia."
9. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Cererea de acordare a ajutorului social şi declaraţia pe propria rspundere se înregistreazã la primarul localitãţii în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul sau reşedinţa titularul.
(2) În cazul cetãţenilor strãini sau apatrizi, documentele prevãzute la alin. (1) se depun la primarul localitãţii în a cãrei razã teritorialã aceştia îşi au reşedinţa sau, dupã caz, domiciliul.
(3) În cazul persoanelor prevãzute la art. 3 alin. (2), cererea se înregistreazã la primarul localitãţii sau, dupã caz, al sectorului municipiului Bucureşti în a cãrui razã teritorialã trãiesc acestea.
(4) Cererea şi declaraţia pe propria rãspundere se întocmesc potrivit modelului prevãzut în normele metodologice de aplicare a prezentei legi."
10. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Cererea de acordare a ajutorului social se soluţioneazã în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrãrii.
(2) În vederea verificãrii îndeplinirii de cãtre solicitant a condiţiilor de acordare a ajutorului social, primarul dispune în mod obligatoriu efectuarea anchetei sociale, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii.
(3) Ancheta socialã se efectueazã de personalul serviciului public de asistenţã socialã din subordinea consiliului local sau, dupã caz, de persoanele cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din aparatul propriu de specialitate al primarului.
(4) Ancheta socialã se întocmeşte potrivit modelului aprobat prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi şi constituie probã legalã pentru instanţele judecãtoreşti, în legãturã cu deschiderea dreptului sau respingerea cererii.
(5) Rãspunderea asupra conţinutului anchetei sociale revine şi persoanelor care au efectuat şi au semnat ancheta socialã.
(6) În cazul în care solicitantul refuzã sã furnizeze informaţiile necesare pentru întocmirea anchetei sociale, se considerã cã familia acestuia nu îndeplineşte condiţiile de acordare a ajutorului social."
11. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Stabilirea dreptului la ajutorul social şi a cuantumului acestuia se face prin dispoziţie scrisã a primarului.
(2) În termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la efectuarea anchetei sociale, primarul are obligaţia sã emitã dispoziţia de acordare sau de respingere a cererii privind ajutorul social.
(3) Dispoziţia primarului se comunicã titularului ajutorului social, în termen de maximum 5 zile de la data emiterii.
(4) Dreptul la ajutorul social se acordã începând cu luna urmãtoare înregistrãrii cererii.
(5) Creanţa beneficiarilor de ajutor social este o creanţã privilegiatã."
12. Dupã articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - (1) Plata ajutorului social şi data efectuãrii acesteia se stabilesc prin dispoziţie scrisã a primarului.
(2) Plata ajutorului social se realizeazã, de regulã, prin stat de platã sau, dupã caz, pe bazã de mandat poştal, în cont curent personal sau prin alte forme de platã stabilite de ordonatorul de credite, ţinându-se cont de solicitarea beneficiarului."
13. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Titularul ajutorului social are obligaţia sã comunice primarului, în scris, orice modificare cu privire la domiciliu, venituri şi la numãrul membrilor familiei, în termen de 15 zile de la data la care a intervenit modificarea.
(2) În cazul în care modificãrile nu conduc la majorãri sau diminuãri ale ajutorului social mai mari de 5 lei (RON) pe familie, ajutorul social stabilit anterior nu se modificã.
(3) Modificarea cuantumului sau încetarea dreptului la ajutorul social se face prin dispoziţie scrisã a primarului, începând cu luna urmãtoare celei în care au intervenit modificãrile.
(4) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1), dispoziţiile art. 11 şi 12 se aplicã în mod corespunzãtor."
14. Dupã articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 14^1. - (1) În vederea urmãririi respectãrii condiţiilor de acordare a dreptului la ajutorul social, primarii dispun efectuarea de anchete sociale la interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie.
(2) În cazul în care se constatã situaţii ce conduc la modificarea cuantumului sau la încetarea dreptului la ajutor social, primarul emite o nouã dispoziţie scrisã.
(3) Modificarea cuantumului prevãzut sau încetarea dreptului se stabileşte începând cu luna urmãtoare celei în care s-a efectuat ancheta socialã."
15. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Persoanele apte de muncã pentru care se acordã ajutorul social au obligaţia sã dovedeascã cu acte, din 3 în 3 luni, cã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1).
(2) Agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã şi Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncã vor transmite primarilor, în prima lunã a fiecãrui trimestru, tabelul nominal cu persoanele din familiile beneficiare de ajutor social care s-au încadrat în muncã, au refuzat un loc de muncã oferit şi, respectiv, care au plecat cu contract de muncã în strãinãtate.
(3) Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1) atrage suspendarea plãţii ajutorului social."
16. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (2) atrage suspendarea plãţii ajutorului social."
17. La articolul 17, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Suspendarea plãţii ajutorului social se face începând cu luna urmãtoare celei în care nu mai sunt îndeplinite obligaţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) şi la art. 15 alin. (1)."
18. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Prezentarea de cãtre titular a dovezilor prevãzute la art. 15 alin. (1), în termen de 3 luni de la data suspendãrii efective a plãţii ori a modificãrii cuantumului ajutorului social, are ca efect reluarea plãţii drepturilor începând cu luna urmãtoare."
19. La articolul 19, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Modificarea cuantumului ajutorului social sau încetarea dreptului, în condiţiile art. 14 şi art. 14^1, se stabilesc prin dispoziţie a primarului."
20. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Dreptul la ajutor social înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul în care beneficiarii nu mai îndeplinesc condiţiile prevãzute de prezenta lege;
b) în cazul în care plata ajutorului social a fost suspendatã şi, în termen de 3 luni de la data suspendãrii plãţii, nu au fost îndeplinite obligaţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) şi la art. 15 alin. (1).
(2) Încetarea plãţii ajutorului social se face prin dispoziţie scrisã a primarului.
(3) Dispoziţia primarului se comunicã titularului în termen de 5 zile de la data emiterii.
(4) Încetarea plãţii ajutorului social se face începând cu luna urmãtoare celei în care s-au constatat situaţiile prevãzute la alin. (1)."
21. Dupã articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - (1) În cazul în care se constatã cã dreptul la ajutorul social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind componenţa familiei sau veniturile realizate ori pe parcursul acordãrii au intervenit modificãri ale acestora, primarul suspendã plata ajutorului social şi solicitã verificarea cauzelor care au generat aceastã situaţie.
(2) În situaţia în care, în urma verificãrii prevãzute la alin. (1), se constatã cã familia sau persoana singurã are dreptul în continuare la ajutorul social în cuantumul anterior stabilit, drepturile neridicate de cãtre titular se achitã acestuia, pe bazã de cerere înregistratã la primar.
(3) În cazul în care, în urma verificãrii prevãzute la alin. (1), se constatã cã familia sau persoana singurã are dreptul la un ajutor social în sumã mai mare, noul cuantum se stabileşte printr-o nouã dispoziţie scrisã a primarului."
22. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Sumele încasate necuvenit, cu titlu de ajutor social, se recupereazã de la titularul dreptului ajutorului în termenul de prescripţie stabilit de lege pentru creanţele bugetare.
(2) Recuperarea sumelor plãtite necuvenit cu titlu de ajutor social se face de cãtre primar prin dispoziţie scrisã, care se comunicã debitorului în termen de 15 zile.
(3) Dispoziţia de recuperare constituie titlu executoriu de la data comunicãrii.
(4) Sumele încasate necuvenit ca urmare a sãvârşirii unei infracţiuni se recupereazã integral de la autorii acesteia, în condiţiile legii."
23. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Fondurile necesare pentru plata ajutorului social pentru soţiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se suportã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale."
24. La articolul 25, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Alocaţia prevãzutã la alin. (1) se acordã o singurã datã pentru fiecare copil nãscut viu, în termen de maximum 12 luni de la naşterea copilului."
25. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Fondurile necesare pentru plata alocaţiilor pentru copiii nou-nãscuţi se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei."
26. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului social se suportã din bugetele locale, în principal din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
(2) Cheltuielile administrative pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor şi stabilirii dreptului la ajutorul social, inclusiv pentru activitãţile prevãzute la art. 6 alin. (2) se suportã din veniturile proprii ale bugetelor locale.
(3) Fondurile prevãzute la alin. (1) se evidenţiazã distinct în bugetele locale şi nu pot fi utilizate pentru alte destinaţii."
27. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Guvernul, la propunerea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, poate acorda ajutoare de urgenţã familiilor şi persoanelor care se aflã în situaţii de necesitate datorate calamitãţilor naturale, incendiilor, accidentelor, precum şi altor situaţii deosebite stabilite prin lege.
(2) Primarii pot acorda ajutoare de urgenţã familiilor şi persoanelor care se aflã în situaţii de necesitate cauzate de calamitãţi naturale, incendii, accidente, precum şi pentru alte situaţii deosebite, stabilite prin hotãrâre a consiliului local.
(3) Primarii pot organiza acordarea ajutorului social în bani şi în naturã prin plata unor cheltuieli de întreţinere şi încãlzire a locuinţei, precum şi obligaţii faţã de bugetele locale, la preţurile şi tarifele stabilite potrivit legii.
(4) Primarii pot dispune ca o parte din cheltuielile cu înmormântarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social sã fie asigurate din fondurile alocate pentru plata ajutorului social.
(5) Fondurile necesare pentru plata ajutorului de urgenţã acordat de primari, prevãzut la alin. (2), precum şi ajutoarele prevãzute la alin. (4) se suportã din bugetul local.
(6) Fondurile necesare pentru plata ajutorului de urgenţã acordat de Guvern, prevãzut la alin. (1), se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei."
28. Dupã articolul 28 se introduce un nou articol, articolul 28^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 28^1. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei (RON) la 1.000 lei (RON) urmãtoarele fapte:
a) neîntocmirea de cãtre personalul serviciului public de asistenţã socialã din subordinea consiliului local sau, dupã caz, de persoanele cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din aparatul propriu de specialitate al autoritãţilor administraţiei publice locale a documentaţiilor specifice, inclusiv a proiectelor de dispoziţie, precum şi nedepunerea acestora, spre a fi semnate de primar, înainte de împlinirea termenelor prevãzute la art. 11 alin. (1) şi (2), art. 12 alin. (2), art. 14^1 alin. (1) şi art. 31 alin. (3);
b) nesesizarea primarului de cãtre secretarul comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz, a situaţiilor în care nu se respectã termenele prevãzute la art. 11 alin. (1) şi (2), art. 12 alin. (2), art. 14^1 alin. (1) şi art. 31 alin. (3);
c) neîndeplinirea de cãtre titularul ajutorului social a obligaţiei prevãzute la art. 14 alin. (1).
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac dupã cum urmeazã:
a) de cãtre personalul anume împuternicit din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, în cazul contravenţiilor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b);
b) de cãtre primari sau persoanele împuternicite în acest scop de aceştia, în cazul contravenţiei prevãzute la alin. (1) lit. c).
(3) Cuantumul amenzilor contravenţionale prevãzute la alin. (1) se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1), agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
(5) Dispoziţiile referitoare la contravenţii, prevãzute la alin. (1) şi (2), se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(6) Procesele-verbale întocmite de cãtre personalul anume împuternicit din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei vor fi depuse în fotocopie la primarul comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz."
29. La articolul 30, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Dispoziţia primarului privind acordarea, neacordarea, modificarea, suspendarea, încetarea plãţii drepturilor prevãzute de prezenta lege, schimbarea titularului acestora, precum şi cea de recuperare a sumelor încasate necuvenit se pot ataca potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificãrile ulterioare."
ART. II
Prezenta lege intrã în vigoare la 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
În termen de 60 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Apãrãrii Naţionale vor supune aprobãrii Guvernului modificarea corespunzãtoare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.099/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 719 din 12 noiembrie 2001, cu modificãrile ulterioare.
ART. IV
<>Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 4 mai 2006.
Nr. 115.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016