Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 114 din 4 mai 2006  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 26/2005 privind managementul institutiilor publice de cultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 114 din 4 mai 2006 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2005 privind managementul institutiilor publice de cultura

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 12 mai 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 26 din 14 iulie 2005 privind managementul instituţiilor publice de culturã, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. VII.2 din Legea nr. 209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 635 din 19 iulie 2005, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 1, alineatele (1), (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) În vederea asigurãrii eficienţei activitãţii instituţiilor publice de culturã şi a continuitãţii actului managerial, angajarea directorilor generali sau a directorilor, dupã caz, denumiţi în continuare conducãtorii instituţiilor publice de culturã, din cadrul instituţiilor publice de culturã, se face prin contract de management, pe baza unui concurs de proiecte de management.
(2) Contractul de management prevãzut la alin. (1) este asimilat contractului individual de muncã pe perioadã nedeterminatã şi se încheie cu ordonatorul principal de credite al autoritãţii publice în subordinea sau sub autoritatea cãreia funcţioneazã instituţia publicã de culturã.
.....................................................................
(4) Salarizarea conducãtorilor instituţiilor publice de culturã se face la nivelul limitei maxime prevãzute pentru funcţiile publice de execuţie, corespunzãtoare fiecãrei instituţii publice de culturã, majoratã cu 55% pentru directorul general sau, dupã caz, pentru director."
2. La articolul 2, alineatele (1)-(4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Procedurile de organizare a concursului prevãzut la art. 1 alin. (1), în vederea angajãrii conducãtorilor instituţiilor publice de culturã, se declanşeazã de ordonatorii principali de credite în subordinea cãrora funcţioneazã instituţiile publice de culturã, în termen de 10 zile calendaristice de la vacantarea postului de conducere.
(2) Organizarea concursului prevãzut la art. 1 alin. (1) se aduce la cunoştinţã publicã prin grija ordonatorului principal de credite, prin publicare în mijloacele de informare în masã şi prin afişare la sediul ori pe pagina de Internet a instituţiei organizatoare.
(3) Concursul prevãzut la art. 1 alin. (1) se desfãşoarã în termen de minimum 30 de zile şi de maximum 60 de zile de la vacantarea postului de conducere pentru care se organizeazã concursul.
(4) La concursul prevãzut la art. 1 alin. (1) pot participa şi cetãţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene."
3. La articolul 3 alineatul (2), literele a), b) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) modalitãţile de asigurare a cunoaşterii şi de satisfacere a nevoilor culturale ale comunitãţilor în care îşi desfãşoarã activitatea instituţia publicã de culturã;
b) modalitãţile de diversificare a ofertei culturale a instituţiei publice de culturã;
.....................................................................
d) promovarea excelenţei, a experimentului şi a inovaţiei;".
4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Evaluarea candidaţilor şi a proiectelor de management prezentate de aceştia se face de comisii organizate la nivelul autoritãţilor publice în subordinea sau, dupã caz, în coordonarea cãrora funcţioneazã instituţiile publice de culturã.
(2) Cel puţin douã treimi din numãrul membrilor comisiilor prevãzute la alin. (1) trebuie sã fie specialişti sau personalitãţi culturale de prestigiu în domeniile în care îşi desfãşoarã activitatea instituţiile publice de culturã pentru care se organizeazã concursul.
(3) Membrii comisiilor nu trebuie sã se afle în raporturi contractuale sau de serviciu cu ordonatorul principal de credite ori cu instituţia publicã pentru care se organizeazã concursul."
5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) În vederea participãrii la concurs candidaţii vor depune un dosar cuprinzând, pe lângã documentele şi înscrisurile prevãzute de lege, şi proiectul de management prevãzut la art. 3.
(2) Dosarele se depun cel mai târziu cu 7 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea concursului.
(3) Rezultatul concursului se aduce la cunoştinţa publicã în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii acestuia.
(4) Contestaţiile se depun în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data aducerii la cunoştinţa publicã a rezultatului concursului şi se soluţioneazã de cãtre ordonatorul principal de credite în termen de maximum douã zile de la data înregistrãrii contestaţiilor.
(5) Decizia de soluţionare a contestaţiilor prevãzute la alin. (4) poate fi atacatã în instanţã în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare.
(6) Dupã rãmânerea definitivã a rezultatului concursului, numele câştigãtorului este fãcut public, de îndatã, prin grija ordonatorului principal de credite.
(7) Câştigãtorul concursului este anunţat în scris de cãtre ordonatorul principal de credite, în termen de 5 zile de la data rãmânerii definitive a rezultatului concursului.
(8) În termen de 30 de zile de la data rãmânerii definitive a rezultatului concursului, câştigãtorul concursului este obligat sã se prezinte la ordonatorul principal de credite pentru încheierea contractului de management.
(9) Nerespectarea termenului prevãzut la alin. (8) atrage anularea rezultatului concursului şi, implicit, organizarea unui nou concurs în condiţiile prezentei ordonanţe."
6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Evaluarea performanţelor manageriale ale conducãtorilor instituţiilor publice de culturã, precum şi a modului de îndeplinire a prevederilor contractului de management se face de cãtre comisii special constituite la nivelul autoritãţii publice în subordinea sau, dupã caz, în coordonarea cãreia funcţioneazã instituţiile publice de culturã, astfel:
a) dupã 90 de zile calendaristice, considerate perioadã de probã, de la data încheierii contractului de management;
b) dupã un an calendaristic de la data încheierii contractului de management;
c) dupã 2 ani şi, respectiv, 3 şi 4 ani calendaristici de la data încheierii contractului de management;
d) cu 60 de zile calendaristice înainte de expirarea perioadei contractuale.
(2) În cazul în care rezultatele evaluãrilor prevãzute la alin. (1) sunt negative, contractul de management înceteazã de drept, iar conducãtorul instituţiei publice de culturã asigurã conducerea interimarã pânã la ocuparea prin concurs a acestei funcţii, pãstrându-şi drepturile salariale prevãzute de prezenta ordonanţã numai în condiţiile asigurãrii îndeplinirii tuturor procedurilor de predare-preluare a activitãţii instituţiei.
(3) În toate situaţiile este interzisã asigurarea conducerii interimare a instituţiei publice de culturã pentru o perioadã mai mare de 60 de zile lucrãtoare.
(4) Pe durata interimatului, directorul general sau, dupã caz, directorul are dreptul sã efectueze doar cheltuielile necesare achitãrii drepturilor salariale ale angajaţilor instituţiei publice de culturã, precum şi actele de gestiune curentã, fãrã a putea angaja noi cheltuieli.
(5) Angajarea de noi cheltuieli, altele decât cele prevãzute la alin. (4), se poate face numai cu aprobarea expresã a ordonatorului principal de credite.
(6) Persoana al cãrei contract de management a încetat în urma unui rezultat negativ al evaluãrii nu mai are dreptul sã se prezinte la un alt concurs pentru ocuparea unei funcţii de conducere la aceeaşi instituţie publicã de culturã în urmãtorii 5 ani, perioadã calculatã de la data încetãrii contractului de management."
7. Dupã articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 6^1. - (1) În cazul în care rezultatul evaluãrii prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. d) este pozitiv, conducãtorul instituţiei publice de culturã poate solicita, iar ordonatorul principal de credite poate aproba, prelungirea contractului de management pentru o perioadã cel mult egalã cu perioada precedentului contract, dupã care se poate face o nouã evaluare.
(2) Prelungirea duratei contractului de management existent se poate face şi prin modificarea unora dintre clauzele acestuia, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor prezentei ordonanţe."
8. Articolul 7 se abrogã.
9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Evaluarea prevãzutã la art. 6 alin. (1) se face pe baza prevederilor contractului de management al conducãtorului instituţiei publice de culturã, ţinând seama de criteriile de evaluare a performanţelor manageriale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã, şi, în toate cazurile, numai în funcţie de nivelul mijloacelor financiare aprobate instituţiei publice de culturã."
10. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Conducerea instituţiilor publice de culturã poate fi asiguratã şi de persoane juridice de drept privat, specializate în management cultural, în temeiul unor contracte de management, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor prezentei ordonanţe."
11. La articolul 10, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Conducãtorii instituţiilor publice de culturã care, la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe, nu au încheiat contractul de management sunt obligaţi ca, în termenul stabilit de ordonatorul principal de credite al autoritãţii publice în subordinea sau sub autoritatea cãreia funcţioneazã instituţia publicã de culturã, sã depunã un proiect de management în vederea încheierii contractului.
(3) Nerespectarea termenului stabilit pentru depunerea proiectului de management atrage destituirea de drept din funcţie a respectivului conducãtor al instituţiei publice de culturã."
12. La articolul 10, alineatele (4)-(6) se abrogã.
13. Dupã articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 10^1. - (1) Evaluarea conducãtorilor instituţiilor publice de culturã prevãzuţi la art. 10 alin. (2) va ţine seama atât de valoarea proiectului de management prezentat, cât şi de calitatea şi de eficienţa activitãţii anterioare.
(2) În cazul în care rezultatul evaluãrii activitãţii unui conducãtor de instituţie publicã de culturã este negativ, acesta este destituit de drept din funcţia de conducere de cãtre ordonatorul principal de credite al autoritãţii publice în subordinea ori sub autoritatea cãreia funcţioneazã."
ART. II
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã: <>art. 56 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; <>art. 26 din Legea muzeelor şi a colecţiilor publice nr. 311/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 528 din 23 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; art. 21-23, 25 şi 30 din <>Legea privind instituţiile publice de spectacole şi concerte nr. 504/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.119 din 29 noiembrie 2004.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 4 mai 2006.
Nr. 114.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016