Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 112 din 4 mai 2006  pentru modificarea si completarea   Legii apelor nr. 107/1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 112 din 4 mai 2006 pentru modificarea si completarea Legii apelor nr. 107/1996

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 413 din 12 mai 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea apelor nr. 107/1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 8 octombrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2^8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2^8. - (1) În vederea protecţiei şi conservãrii resurselor de apã de suprafaţã, evacuãrile în aceste ape sunt reglementate prin utilizarea unei abordãri combinate prin stabilirea şi implementarea controlului emisiilor, bazat pe cele mai bune tehnici disponibile, sau a valorilor limitã importante ale emisiilor ori, în cazul impactului difuz, a controlului şi a celor mai bune practici din punct de vedere al mediului, stabilite în reglementãrile specifice privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, epurarea apelor uzate urbane, protecţia apelor împotriva poluãrii cauzate de nitraţi din surse agricole, evaluarea riscului şi descãrcarea de substanţe periculoase în apã, pânã la data de 22 decembrie 2012.
(2) În cazul în care un obiectiv de calitate sau un standard de calitate, stabilit în conformitate cu prevederile legale în vigoare, necesitã condiţii mai stricte decât cele rezultate ca urmare a aplicãrii prevederilor alin. (1), se reglementeazã controale mai stricte ale emisiilor."
2. Dupã articolul 2^8 se introduce un nou articol, articolul 2^9, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^9. - (1) În cazul aplicãrii prevederilor art. 2^2 -2^5 şi ale art. 2^7, trebuie sã se asigure cã aplicarea acestora nu va exclude sau nu va compromite permanent atingerea obiectivelor prevãzute la art. 2^1 în alte corpuri de apã din cadrul aceluiaşi district al bazinului hidrografic şi cã acest lucru este în conformitate cu alte reglementãri în vigoare.
(2) Etapele pentru asigurarea aplicãrii noilor prevederi, inclusiv aplicarea prevederilor art. 2^2 -2^5 şi ale art. 2^7, garanteazã cel puţin acelaşi nivel de protecţie cu cel existent în legislaţia în vigoare."
3. La articolul 16 alineatul (1), dupã litera i) se introduce o nouã literã, litera j), cu urmãtorul cuprins:
"j) deschiderea şi exploatarea în zonele de terasã a punctelor de extracţie a nisipurilor şi pietrişurilor fãrã aviz de gospodãrire a apelor, respectiv fãrã autorizaţie de gospodãrire a apelor."
4. La articolul 28 alineatul (1), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) transportul şi depozitarea temporarã de materiale, utilaje, precum şi circulaţia acestora şi a personalului, în cazul executãrii de lucrãri de întreţinere, reparaţii, precum şi pompãri experimentale în cazul forajelor hidrogeologice care fac parte din reţeaua naţionalã de observaţii şi mãsurãtori."
5. La articolul 33, alineatele (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dreptul de exploatare a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apã, cuvetele lacurilor, bãlţilor, prin exploatãri organizate, se acordã de autoritatea de gospodãrire a apelor numai în zone care necesitã decolmatare, reprofilarea albiei şi regularizarea scurgerii, pe baza unui studiu tehnic zonal privind influenţa exploatãrii asupra cursului de apã şi pe baza avizului şi autorizaţiei de gospodãrire a apelor, cu avizul deţinãtorilor de lucrãri hidrotehnice în albie din zonã. Pentru autorizarea acestor activitãţi, pe apele naţionale navigabile, precum şi pe celelalte cursuri de apã în amonte cu 1 km şi în aval cu 2 km faţã de lucrãrile de artã sau dacã au în lungul lor infrastructura aflatã în administrarea instituţiilor publice/societãţilor naţionale/companiilor naţionale/societãţilor comerciale/regiilor autonome din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, la o distanţã mai micã decât cea prevãzutã în actele normative în vigoare, faţã de zona de protecţie, este obligatorie şi obţinerea avizului acestora.
.....................................................................
(4) Dreptul de exploatare a agregatelor minerale necesare interesului public local, în limita cantitãţii maxime de 5.000 mc pe an, se acordã autoritãţii administraţiei publice locale prin autorizaţia de gospodãrire a apelor. Aceastã autorizaţie se elibereazã anual, la cererea consiliilor locale. Pentru exploatarea pe cursurile de apã care sunt traversate sau au în lungul lor infrastructura aflatã în administrarea instituţiilor publice/societãţilor naţionale/companiilor naţionale/societãţilor comerciale/regiilor autonome din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, la o distanţã mai micã decât cea prevãzutã în actele normative în vigoare, faţã de zona de protecţie, este necesar avizul acestora."
6. La articolul 33, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Dreptul de exploatare a agregatelor minerale, în cazuri de urgenţã ca: viituri, precipitaţii care au avariat sau au distrus poduri, drumuri, obiective economice, gospodãrii individuale, în scopul refacerii acestora, în limita cantitãţii maxime a 2.000 mc /an, se acordã pe baza notificãrii de începere a execuţiei, emisã de direcţiile de ape. Pentru exploatarea pe cursurile de apã care sunt traversate sau au în lungul lor infrastructura aflatã în administrarea instituţiilor publice/societãţilor naţionale/companiilor naţionale/societãţilor comerciale/regiilor autonome din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, la o distanţã mai micã decât cea prevãzutã în actele normative în vigoare, faţã de zona de protecţie, este necesar avizul acestora."
7. La articolul 33, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Lucrãrile de dragare efectuate pe cãile navigabile pentru menţinerea adâncimii de navigaţie se executã fãrã aviz de gospodãrire a apelor. Locurile de depozitare a materialului rezultat din lucrãrile de dragare şi condiţiile care trebuie îndeplinite se stabilesc anual de cãtre Administraţia Naţionalã «Apele Române», Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos - R.A. şi Compania Naţionalã «Administraţia Canalelor Navigabile» - S.A. - Constanţa."
8. La articolul 33, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu urmãtorul cuprins:
"(6^1) Proprietarii/administratorii lucrãrilor inginereşti de artã (poduri) sunt obligaţi sã asigure secţiunea optimã de scurgere a apelor, pe cheltuialã proprie, în limita a douã lungimi ale lucrãrii de artã (poduri) în albia majorã în amonte şi în limita unei lungimi a lucrãrii de artã (poduri) în albia minorã aval, pentru a respecta parametrii avizaţi."
9. La articolul 43 alineatul (1^1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) protecţia şi apãrarea împotriva acţiunii distructive a apelor."
10. La articolul 43, dupã alineatul (1^9) se introduce un nou alineat, alineatul (1^10), cu urmãtorul cuprins:
"(1^10 ) Strategia naţionalã de management al riscului la inundaţii, precum şi programele de mãsuri ce decurg din acestea se stabilesc în termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentei legi, în corelare cu prevederile schemelor-cadru de gospodãrire a apelor existente la data publicãrii prezentei legi, care îşi pãstreazã valabilitatea pânã la data de 22 decembrie 2009, şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
11. La articolul 43, dupã alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În vederea implementãrii mãsurilor de bazã prevãzute în anexa nr. 3, trebuie luate mãsuri corespunzãtoare pentru a nu conduce la creşterea poluãrii apelor marine. Aplicarea mãsurilor de bazã prevãzute în anexa nr. 3 nu poate duce, în mod direct sau indirect, la creşterea poluãrii apelor de suprafaţã. Aceastã cerinţã nu se aplicã în cazul în care ar conduce la creşterea poluãrii mediului în ansamblu.
(5) În situaţia în care datele de monitoring sau alte date aratã cã obiectivele de protecţie a apelor şi mediului acvatic, prevãzute la art. 2^1 pentru corpurile de apã, nu pot fi atinse, autoritatea publicã centralã din domeniul apelor trebuie sã se asigure cã:
a) sunt investigate cauzele neîndeplinirii obiectivelor prevãzute;
b) avizele şi autorizaţiile de gospodãrire a apelor sunt examinate şi, dacã este necesar, revizuite;
c) programele de monitoring sunt revizuite şi modificate, dupã caz;
d) sunt stabilite mãsurile suplimentare care pot fi necesare pentru atingerea obiectivelor de protecţie a apelor şi a ecosistemelor acvatice, precum şi limite mai stricte, dacã este cazul, urmând procedurile cuprinse în anexa nr. 1^1.
(6) În situaţia în care obiectivele de protecţie a apelor şi a ecosistemelor acvatice prevãzute la art. 2^1 nu pot fi îndeplinite ca urmare a unor circumstanţe cu cauze naturale de forţã majorã, care apar în mod excepţional sau care nu pot fi prevãzute, cum ar fi inundaţiile extreme sau seceta prelungitã, nu este necesarã luarea de mãsuri suplimentare, aplicându-se prevederile art. 2^5."
12. La articolul 49, alineatele (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1), pentru zona inundabilã a albiei majore, cazurile în care sunt prevãzute lucrãri de apãrare împotriva inundaţiilor, dimensionate corespunzãtor clasei de importanţã. Lucrãrile executate în zona inundabilã se executã numai pe baza avizului de amplasament, emis conform legii.
.....................................................................
(4) Construcţiile şi obiectivele existente, amplasate în zona inundabilã a albiei majore sau în zonele de protecţie, vor fi identificate de direcţiile de ape, solicitându-se prin autoritãţile administraţiei publice locale sau judeţene emitente a autorizaţiei de construcţie demolarea acestora. În situaţia în care demolarea nu este posibilã, beneficiarii vor fi obligaţi sã declare pe propria rãspundere cã îşi asumã riscurile în caz de inundaţii."
13. La articolul 50, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care lucrãrile se efectueazã în zona apelor naţionale navigabile sau în zona cursurilor de apã care sunt traversate ori au în lungul lor infrastructura aflatã în administrarea instituţiilor publice/societãţilor naţionale/ companiilor naţionale/societãţilor comerciale/regiilor autonome din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, este necesar şi acordul autoritãţii publice centrale din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului."
14. La articolul 54, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În cazuri de urgenţã ca: viituri, precipitaţii care au avariat sau distrus infrastructura de transport, obiective economice, în scopul refacerii acestora, pentru începerea execuţiei lucrãrilor de exploatare a agregatelor minerale care se realizeazã în limita cantitãţii maxime de 2.000 mc, notificarea se va face cu cel puţin 3 zile înainte de începerea execuţiei."
15. La articolul 54, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru lucrãrile prevãzute la alin. (1) şi (1^1), începerea execuţiei se face pe baza notificãrii, fãrã a fi necesar avizul de gospodãrire a apelor."
16. La articolul 62, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Barajele mici de interes local pot fi executate şi de unitãţi abilitate de autoritatea publicã centralã din domeniul apelor."
17. Articolul 69 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 69. - Coordonarea tehnicã la nivel naţional a acţiunilor de prevenire şi apãrare împotriva inundaţiilor, a fenomenelor meteorologice periculoase sau a accidentelor la construcţiile hidrotehnice sau intervenţii la poluãri accidentale se realizeazã de Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţã din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, denumit în continuare Comitet ministerial, constituit din conducerea ministerului, experţi şi specialişti din aparatul propriu al ministerului, Administraţiei Naţionale «Apele Române», Administraţiei Naţionale de Meteorologie, precum şi din principalele unitãţi deţinãtoare de construcţii hidrotehnice cu rol de apãrare împotriva inundaţiilor."
18. Articolul 70 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - Structura, atribuţiile specifice şi competenţele Comitetului ministerial se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul apelor."
19. Articolul 71 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Acţiunile operative de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţii hidrotehnice şi intervenţiile la poluãrile accidentale se organizeazã de comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã, respectiv de Comitetul pentru Situaţii de Urgenţã al Municipiului Bucureşti, precum şi de comitetele locale pentru situaţii de urgenţã.
(2) Toţi agenţii economici, persoane fizice şi juridice, au obligaţia sã participe la acţiunile operative de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice organizate de comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã, în conformitate cu planurile de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţii hidrotehnice şi poluãrilor accidentale, aprobate conform legii.
(3) Grupul de suport tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluãri accidentale din cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã este condus de directorul Sistemului de Gospodãrire a Apelor.
(4) Comitetele locale pentru situaţii de urgenţã au în componenţã, în mod obligatoriu, şi un reprezentant al Administraţiei Naţionale «Apele Române»."
20. Articolul 72 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 72. - (1) În cazul distrugerii sau deteriorãrii lucrãrilor de apãrare împotriva inundaţiilor ori a unor construcţii hidrotehnice datoritã viiturilor, deţinãtorii cu orice titlu ai unor astfel de lucrãri au obligaţia sã refacã sau sã repare aceste lucrãri în cel mai scurt timp posibil.
(2) Autoritãţile publice centrale în domeniul silviculturii şi îmbunãtãţirilor funciare au obligaţia promovãrii şi realizãrii lucrãrilor de combatere a eroziunii solului, regularizãrii scurgerii pe versanţi, corectãrii torenţilor, în conformitate cu strategia naţionalã de management al riscului la inundaţii, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului, în scopul protejãrii în aval a cursurilor de apã, a lucrãrilor inginereşti de artã, a construcţiilor hidrotehnice şi a obiectivelor sociale şi economice.
(3) Deţinãtorii de terenuri, indiferent de forma de proprietate, au obligaţia de a facilita realizarea şi/sau întreţinerea şi/sau repararea lucrãrilor menţionate la alin. (2)."
21. La articolul 74, alineatele (1), (3), (4) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - (1) Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluãri accidentale şi Normativul-cadru de dotare cu materiale şi mijloace de intervenţie operativã se elaboreazã de cãtre autoritatea publicã centralã din domeniul apelor, cu avizul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, şi se aprobã prin ordin comun al conducãtorilor autoritãţilor publice centrale din domeniul administraţiei şi internelor, apelor, transporturilor, construcţiilor şi turismului.
.....................................................................
(3) Elaborarea planurilor de apãrare prevãzute la alin. (2) se va face cu luarea în considerare a planurilor de amenajare a teritoriului şi a restricţionãrii regimului de construcţii, precum şi cu consultarea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice interesate, pe baza strategiei naţionale de management al riscului la inundaţii.
(4) Coordonarea tehnicã de specialitate a activitãţii de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţii hidrotehnice şi combaterea poluãrilor accidentale la nivelul bazinelor hidrografice şi al judeţelor revine Administraţiei Naţionale «Apele Române».
(5) Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi operatorii economici au obligaţia sã-şi asigure stocul de materiale de intervenţie, mijloacele mecanice şi de transport pentru apãrarea împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi poluãrilor accidentale."
22. La articolul 75, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - (1) Pentru a evita producerea unor dezastre în perioadele de ape mari sau de accidente la baraje, funcţionarea acumulãrilor nepermanente la parametrii pentru care au fost construite este obligatorie, iar Comitetul ministerial poate aproba inundarea dirijatã a unor terenuri în prealabil stabilite prin planurile de apãrare, precum şi a incintelor îndiguite, realizate lateral unui curs de apã.
.....................................................................
(3) Pentru prejudiciile suferite prin inundarea temporarã a terenurilor, proprietarii acestora vor fi despãgubiţi din fondul de asigurare, în condiţiile legii. Valorile despãgubirilor se propun de cãtre prefecţi şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
23. La articolul 76 alineatul (1), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) realizarea de balastiere sau lucrãri de excavare în albie în zona podurilor, la minimum 1 km în amonte şi la minimum 2 km în aval de pod ori în zona cursurilor de apã care au în lungul lor infrastructura aflatã în administrarea instituţiilor publice/societãţilor naţionale/ companiilor naţionale/societãţilor comerciale/regiilor autonome din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului la o distanţã mai micã decât cea prevãzutã în actele normative în vigoare, faţã de zona de protecţie, în zona captãrilor de apã din râu, a captãrilor cu infiltrare prin mal, a subtraversãrilor de conducte sau alte lucrãri de artã."
24. La articolul 76 alineatul (1), dupã litera d) se introduc trei noi litere, literele e), f) şi g), cu urmãtorul cuprins:
"e) circulaţia vehiculelor pe coronamentul digurilor şi al barajelor neamenajate în acest scop;
f) tãierea la ras a perdelelor forestiere de protecţie a digurilor şi lacurilor de acumulare;
g) blocarea golirilor de fund ale barajelor."
25. La articolul 78, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cadrul autoritãţii publice centrale din domeniul apelor funcţioneazã Inspecţia de stat a apelor, cu atribuţii de inspecţie şi control al aplicãrii prevederilor prezentei legi. Inspecţia de stat a apelor coordoneazã şi rãspunde de activitatea de inspecţie şi control în domeniul gospodãririi apelor la nivel naţional. Reglementarea activitãţii de inspecţie din domeniul gospodãririi apelor se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale din domeniul apelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi."
26. La articolul 85^2, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) conservarea ecosistemelor acvatice şi delimitarea albiilor minore ale cursurilor de apã din domeniul public al statului;".
27. La articolul 87, punctele 5), 29) şi 51) vor avea urmãtorul cuprins:
"5) extragerea agregatelor minerale din albiile, malurile, luncile şi terasele cursurilor de apã, canalelor, lacurilor, de pe plajã sau de pe faleza mãrii, fãrã respectarea prevederilor avizului sau autorizaţiei de gospodãrire a apelor;
.....................................................................
29) inexistenţa planurilor de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţii hidrotehnice şi a planurilor de prevenire şi combatere a poluãrilor accidentale la nivel de comunã, oraş, municipiu, judeţ, sistem hidrotehnic şi bazin hidrografic, precum şi nerespectarea prevederilor acestora;
.....................................................................
51) neparticiparea la acţiunile pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluãri accidentale pe cursurile de apã;".
28. La articolul 87, dupã punctul 53) se introduc opt noi puncte, punctele 54)-61), cu urmãtorul cuprins:
"54) nerespectarea de cãtre proprietarii/administratorii lucrãrilor inginereşti de artã (poduri) a obligaţiei de a asigura secţiunea optimã de scurgere a apelor, în limita a douã lungimi ale lucrãrii de artã (poduri) în albia majorã în amonte şi în limita unei lungimi a lucrãrii de artã (poduri) în albia minorã în aval, pentru a respecta parametrii avizaţi;
55) nerespectarea prevederilor art. 33 alin. (2) privind acordarea dreptului de exploatare a agregatelor minerale din albiile sau malurile cursurilor de apã, lacurilor, bãlţilor şi din terasã, prin exploatãri organizate de autoritatea de gospodãrire a apelor numai în zone care necesitã decolmatare, reprofilarea albiei şi regularizarea scurgerii, pe baza avizului şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor;
56) nealocarea de cãtre autoritãţile centrale şi locale în prevederile bugetare a sumelor necesare asigurãrii stocului, precum şi neasigurarea stocului de materiale de intervenţie, mijloacelor mecanice şi de transport pentru apãrarea împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi intervenţii în cazul poluãrilor accidentale;
57) neparticiparea operatorilor economici la acţiunile operative de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi de combatere a poluãrilor accidentale, organizate de comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã;
58) nerespectarea termenelor de punere în funcţiune a lucrãrilor precizate în programele de etapizare aprobate;
59) neluarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de mãsuri operative privind amenajarea locurilor speciale pentru depozitarea deşeurilor de orice fel;
60) neasigurarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a curãţãrii cursurilor de apã, a bãlţilor şi a malurilor acestora de pe raza localitãţilor, precum şi neluarea mãsurilor operative privind verificarea stãrii de salubritate a cursurilor de apã;
61) realizarea de balastiere sau lucrãri de excavare în albie în zona podurilor, în zona captãrilor de apã din râu, a captãrilor cu infiltrare prin mal, a subtraversãrilor de conducte sau alte lucrãri inginereşti de artã."
29. Articolul 88 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 88. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 87, sãvârşite de persoanele fizice şi juridice, se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 75.000 lei (RON) la 80.000 lei (RON), pentru persoane juridice, şi cu amendã de la 25.000 lei (RON) la 30.000 lei (RON), pentru persoane fizice, faptele prevãzute la art. 87 pct. 5), 6), 9), 11)-18), 21)-23), 28), 30), 34), 35), 52) şi 54)-61);
b) cu amendã de la 35.000 lei (RON) la 40.000 lei (RON), pentru persoane juridice, şi cu amendã de la 10.000 lei (RON) la 15.000 lei (RON), pentru persoane fizice, faptele prevãzute la art. 87 pct. 1)-4), 7), 10), 24)-27), 29), 31), 32), 39)-41) şi 43)-51);
c) cu amendã de la 25.000 lei (RON) la 30.000 lei (RON), pentru persoane juridice, şi cu amendã de la 6.500 lei (RON) la 7.000 lei (RON), pentru persoane fizice, faptele prevãzute la art. 87 pct. 8), 19), 20), 33), 36)-38), 42) şi 53).
(2) Cuantumul amenzilor se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului.
(3) O cotã de 25% din cuantumul amenzilor contravenţionale aplicate şi încasate în temeiul prezentei legi rãmâne la dispoziţia instituţiei din care face parte agentul constatator, în scopul creãrii unui fond de stimulare a personalului.
(4) Totalul fondului de stimulente constituit la nivelul Administraţiei Naţionale «Apele Române», conform alin. (3), se repartizeazã astfel:
a) o cotã de 85% pentru Administraţia Naţionalã «Apele Române»;
b) o cotã de 15% pentru Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor.
(5) Metodologia de acordare a stimulentelor pentru personalul propriu se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
30. Articolul 89 se abrogã.
31. La articolul 91 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Contravenientul poate achita, în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor ori de la data comunicãrii acestuia, dupã caz, jumãtate din minimul amenzii, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor."
32. La articolul 92, alineatele (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Depozitarea sau folosirea de îngrãşãminte chimice, pesticide ori alte substanţe toxice periculoase, în zonele de protecţie a apelor, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã de la 40.000 lei (RON) la 70.000 lei (RON).
(4) Sãvârşirea din culpã a faptelor prevãzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã de la 40.000 lei (RON) la 70.000 lei (RON), iar a faptelor prevãzute la alin. (3), cu închisoare de la 6 luni la un an sau cu amendã de la 20.000 lei (RON) la 35.000 lei (RON)."
33. La articolul 93, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 93. - (1) Executarea, modificarea sau extinderea de lucrãri, construcţii ori instalaţii pe ape sau care au legãturã cu apele, fãrã avizul legal sau fãrã notificarea unei astfel de lucrãri, precum şi darea în exploatare de unitãţi fãrã punerea concomitentã în funcţiune a reţelelor de canalizare, a staţiilor şi instalaţiilor de epurare a apei uzate, potrivit autorizaţiei de gospodãrire a apelor, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã de la 40.000 lei (RON) la 70.000 lei (RON).
.....................................................................
(3) Faptele prevãzute la alin. (1) şi (2), sãvârşite din culpã, se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la un an sau cu amendã de la 25.000 lei (RON) la 45.000 lei (RON)."
34. Articolul 94 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 94. - Restrângerea utilizãrii apei potabile pentru populaţie în folosul altor activitãţi sau depãşirea cantitãţii de apã alocate, dacã are un caracter sistematic ori a produs o perturbare în activitatea unei unitãţi de ocrotire socialã sau a cauzat neajunsuri în alimentarea cu apã a populaţiei, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani ori cu amendã de la 35.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON)."
35. La articolul 95, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 95. - (1) Distrugerea, deteriorarea ori manevrarea de cãtre persoanele neautorizate a stãvilarelor, grãtarelor, vanelor, barierelor sau a altor construcţii ori instalaţii hidrotehnice, circulaţia vehiculelor pe coronamentul digurilor şi barajelor neamenajate în acest scop, tãierea la ras a perdelelor forestiere de protecţie a digurilor şi lacurilor de acumulare, blocarea golirilor de fund ale barajelor se pedepsesc cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendã de la 35.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON).
.....................................................................
(3) Sãvârşirea din culpã a faptelor prevãzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la un an sau cu amendã de la 15.000 lei (RON) la 25.000 lei (RON)."
36. La articolul 107, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Programele etapizate prevãzute la alin. (2) şi (3) se întocmesc de cãtre utilizatorii de apã şi se aprobã de Administraţia Naţionalã «Apele Române»."
37. La anexa nr. 1, dupã punctul 19 se introduce un nou punct, punctul 19^1, cu urmãtorul cuprins:
"19^1. concentraţia medie letalã - CL(50) - este concentraţia substanţei din apã, care omoarã 50% din organismele test într-o perioadã scurtã de expunere continuã;".
38. La anexa nr. 1, punctul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"42. obiective de protecţie a apelor şi a ecosistemelor acvatice sunt obiectivele stabilite în art. 2^1;".
39. La anexa nr. 1^1 punctul 1.2.6, titlul şi alineatul 1 vor avea urmãtorul cuprins:
"1.2.6. Procedura de stabilire a standardelor de calitate pentru substanţele chimice
Pentru determinarea standardelor de calitate pentru poluanţii prevãzuţi în anexele nr. 5 şi 6, pentru protecţia biota, trebuie sã se acţioneze în conformitate cu prevederile de mai jos. Valorile standard pot fi stabilite pentru apã, sediment sau biota."
40. La anexa nr. 2, dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) lãţimea zonei de protecţie (m) la forajele hidrogeologice din reţeaua naţionalã de observaţii şi mãsurãtori - 1,5 m în jurul acestora."
41. La anexa nr. 3 litera A, dupã punctul 7.11 se introduc douã noi puncte, punctele 7.12 şi 7.13, cu urmãtorul cuprins:
"7.12. o identificare, pe bazine hidrografice, a riscului, în conformitate cu prevederile art. 43 alin. (1^10), pentru a putea identifica riscul la inundaţii;
7.13. detalii asupra mãsurilor pentru evitarea situaţiilor de risc."
42. La anexa nr. 3 litera C, dupã litera l) a alineatului 3 se introduce o nouã literã, litera m), cu urmãtorul cuprins:
"m) mãsuri ce decurg din strategia naţionalã de management al riscului la inundaţii."
43. În cuprinsul <>Legii apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sintagma obiective de protecţie a apelor şi a mediului acvatic se înlocuieşte cu sintagma obiective de protecţie a apelor şi a ecosistemelor acvatice, iar sintagmele Comisia centralã de apãrare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi Comisia centralã se înlocuiesc cu sintagma Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţã.
ART. II
Prezenta lege intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
<>Legea apelor nr. 107/1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 8 octombrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 4 mai 2006.
Nr. 112.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016