Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 10 din 25 iunie 1973 (*republicata*)  privind comitetul pentru problemele consiliilor populare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 10 din 25 iunie 1973 (*republicata*) privind comitetul pentru problemele consiliilor populare

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 106 din 11 decembrie 1979
Mãsurile adoptate de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Roman au avut drept urmare sporirea competentei şi rãspunderii consiliilor populare în toate domeniile activitãţii social-economice, contribuind astfel la ridicarea continua a rolului organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat în viata economico-socialã a tarii.
Pornind de la necesitatea îndrumãrii unitare şi pe baze democratice a activitãţii complexe a organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat, Conferinţa Nationala a Partidului Comunist Roman din iulie 1972 a hotãrît sa se înfiinţeze un organ pentru problemele consiliilor populare.
Pentru înfãptuirea acestei hotãrîri,

Marea Adunare Nationala a Republicii Socialiste România adopta prezenta lege.

CAP. 1
DISPOZIŢII GENERALE
ART. 1
Se înfiinţeazã Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, organ de partid şi de stat, cu caracter deliberativ, avînd sarcina de a analiza şi dezbate problemele majore ale dezvoltãrii economico-sociale a judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor, de a indruma, orienta şi controla, în condiţiile prezentei legi, activitatea consiliilor populare şi a comitetelor sau birourilor lor executive, în vederea îndeplinirii de cãtre acestea a sarcinilor ce le revin potrivit legii şi hotãrîrilor de partid şi de stat.
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare asigura înfãptuirea unitarã a politicii partidului şi statutului în domeniile sistematizãrii teritoriului şi localitãţilor urbane şi rurale, gospodãriei locative, gospodãriei comunale, industriei locale, locuinţelor, precum şi în domeniul administraţiei locale de stat.
ART. 2
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare este alcãtuit din prim-vicepreşedinţii comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, presedinti ai birourilor permanente ale comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, presedinti ai comitetelor sau birourilor executive ale consiliilor populare ale unor municipii, oraşe şi comune, din reprezentanţi ai oamenilor muncii din unitãţile subordonate consiliilor populare şi din alte unitãţi, precum şi din specialişti de inalta calificare şi bogata experienta în domeniile sistematizãrii, gospodãriei comunale, gospodãriei locative, administraţiei de stat şi în alte domenii ale activitãţii consiliilor populare.
ART. 3
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, ca organ de partid şi de stat, funcţioneazã pe lîngã Consiliul de Miniştri.
În problemele privind activitatea organelor locale ale puterii de stat, comitetul prezintã informãri şi propuneri Marii Adunãri Naţionale sau Consiliului de Stat; în problemele privind activitatea organelor locale ale administraţiei de stat prezintã informãri şi face propuneri Consiliului de Miniştri.
ART. 4
Potrivit competentei sale stabilite prin lege, Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare adopta hotãrîri şi ia mãsuri în vederea soluţionãrii problemelor din sfera de activitate a consiliilor populare şi a comitetelor sau birourilor lor executive.
Împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale interesate analizeazã problemele care se ridica în activitatea organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat şi stabileşte, potrivit legii, mãsuri pentru soluţionarea acestora.

CAP. 2
ATRIBUŢII
ART. 5
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã şi dezbate, împreunã cu Secţiunea pentru sistematizare, construcţii sociale şi edilitare din cadrul Consiliului Suprem al Dezvoltãrii Economice şi Sociale a României, principalele prognoze în profil teritorial elaborate de organele centrale şi locale ale administraţiei de stat şi prezintã organelor competente propuneri corespunzãtoare;
b) analizeazã şi dezbate, împreunã cu Comitetul de Stat al Planificarii şi alte organe centrale interesate, modul în care proiectele de planuri cincinale şi anuale în profil teritorial asigura valorificarea, superioarã a resurselor materiale, folosirea raţionalã a resurselor de munca şi dezvoltarea echilibrata a activitãţii economice şi sociale a fiecãrui judeţ şi a municipiului Bucureşti şi face propuneri corespunzãtoare Consiliului de Miniştri;
c) analizeazã, împreunã cu Comitetul de Stat al Planificarii şi alte organe centrale interesate, stadiul realizãrii sarcinilor de plan pentru economia localã şi stabileşte mãsuri corespunzãtoare în scopul realizãrii acestora în termen şi în bune condiţii;
d) analizeazã şi dezbate, cu participarea Comisiei centrale de partid şi de stat pentru sistematizarea teritoriului şi localitãţilor urbane şi rurale, proiectele de sistematizare a teritoriului, municipiilor şi oraşelor: urmãreşte modul cum se infaptuiesc prevederile din Programul naţional de sistematizare a teritoriului şi localitãţilor urbane şi rurale; face propuneri Consiliului de Miniştri în acest domeniu;
e) analizeazã modul în care consiliile populare şi comitetele sau birourile lor executive se preocupa de adincirea permanenta a democraţiei socialiste în intreaga lor activitate, de perfecţionarea stilului şi metodelor de munca, precum şi de stimularea iniţiativei maselor de cetãţeni în înfãptuirea sarcinilor ce stau în fata consiliilor populare; adopta mãsuri privind generalizarea experienţei pozitive dobîndite în munca organelor locale;
f) analizeazã şi dezbate modul în care organele locale ale puterii şi administraţiei de stat aplica hotãrîrile de partid şi de stat cu privire la organizarea şi participarea maselor de cetãţeni la rezolvarea treburilor de stat şi obşteşti; adopta mãsuri pentru continua perfecţionare a activitãţii consiliilor populare, a comitetelor sau birourilor lor executive şi a comisiilor permanente ale consiliilor populare;
g) analizeazã modul cum sînt aplicate legile, decretele, precum şi hotãrîrile Consiliului de Miniştri de cãtre organele locale ale puterii şi administraţiei de stat;
h) analizeazã şi dezbate proiecte de legi şi alte acte normative de importanta deosebita referitoare la domeniile sale de activitate şi face propuneri, dupã caz, Consiliului de Stat sau Consiliului de Miniştri;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau însãrcinãri stabilite de Comitetul Central al Partidului Comunist Roman, Consiliul de Stat şi Consiliul de Miniştri.
ART. 6
Biroul executiv al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare organizeazã şi asigura aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor comitetului.
Biroul executiv îndeplineşte, ca organ al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare, urmãtoarele atribuţii principale:
a) indruma activitatea de organizare în vederea infaptuirii prevederilor din Programul naţional de sistematizare a teritoriului şi localitãţilor urbane şi rurale; îşi da acordul sau avizeazã, potrivit legii, documentaţii de sistematizare;
b) efectueazã studii şi prezintã propuneri cu privire la organizarea administrativã a teritoriului, atribuirea sau schimbarea de denumiri ale unitãţilor administrativ-teritoriale; avizeazã editarea hartilor care conţin elemente ale organizãrii administrative a teritoriului;
c) organizeazã şi indruma activitatea de elaborare a studiilor şi propunerilor privind dezvoltarea edilitara a localitãţilor, corelat cu dezvoltarea lor economicã şi social-culturalã;
d) face, conform prevederilor Constituţiei, propuneri Consiliului de Stat sau Consiliului de Miniştri, dupã caz, pentru suspendarea sau anularea hotãrîrilor şi deciziilor ilegale adoptate de organele locale ale puterii sau administraţiei de stat;
e) indruma, acorda asistenta de specialitate şi controleazã activitatea cu privire la:
- sistematizarea teritoriului şi localitãţilor urbane şi rurale şi autorizarea în construcţii;
- gospodãria comunalã, administrarea, întreţinerea şi modernizarea fondului locativ proprietate da stat, dezvoltarea construcţiei de locuinţe proprietate de stat şi personalã şi vînzarea de locuinţe din fondul de stat cãtre populaţie;
- organizarea şi desfãşurarea activitãţii de proiectare şi execuţie în construcţii ce se realizeazã prin unitãţile subordonate consiliilor populare;
- dezvoltarea şi diversificarea producţiei industriei locale prin valorificarea resurselor materiale şi a forţei de munca locale;
- modul în care se desfãşoarã activitatea de prestãri de servicii şi aprovizionarea populaţiei;
- exercitarea atribuţiilor de stare civilã, de autoritate tutelara şi notariale, circulaţia actelor şi organizarea expertizarii şi arhivarii documentelor organelor locale;
- organizarea şi desfãşurarea acţiunilor privind efectuarea unor lucrãri de interes obştesc prin contribuţia populaţiei, buna gospodãrire şi infrumusetarea localitãţilor, efectuarea pazei obşteşti şi activitatea comisiilor de judecata;
f) elaboreazã norme şi normative obligatorii, potrivit legii, în domeniile sistematizãrii, gospodãriei comunale, gospodãriei locative şi administraţiei locale de stat;
g) sprijinã şi controleazã activitatea comitetelor şi birourilor executive ale consiliilor populare privind efectuarea, potrivit legii, a lucrãrilor pregãtitoare pentru alegerea deputaţilor;
h) stabileşte mãsuri în vederea simplificarii şi rationalizarii administraţiei locale de stat;
i) indruma activitatea de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului din sistemul consiliilor populare şi organizeazã aceasta activitate pentru personalul din unitãţile subordonate şi aparatul propriu;
j) organizeazã activitatea de colaborare şi cooperare economicã, tehnica şi ştiinţificã cu strainatatea, în domeniul sau de activitate; asigura aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale privitoare la domeniul sau de activitate;
k) organizeazã activitatea de documentare tehnica şi editeazã publicaţii cu privire la problemele specifice domeniilor sale de activitate.
ART. 7
Biroul executiv rãspunde de intreaga sa activitate în fata Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare, cãruia îi prezintã dãri de seama şi informãri.

CAP. 3
ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
ART. 8
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare este alcãtuit dintr-un numãr de 75-85 membri titulari.
Componenta Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare se aproba de Comitetul Central al Partidului Comunist Roman, Consiliul de Stat şi Consiliul de Miniştri.
ART. 9
La şedinţele Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare pot fi invitaţi delegaţi ai unor organe şi organizaţii de stat ori obşteşti interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii, precum şi alţi specialişti.
ART. 10
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor şi adopta hotãrîri cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor ce-l compun.
ART. 11
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare se convoacã în plenul sau de doua ori pe an sau ori de cîte ori este nevoie, din initiativa biroului executiv sau la cererea a cel puţin o treime a membrilor sãi.
Lucrãrile fiecãrei plenare sînt prezidate prin rotaţie de cãtre un preşedinte al biroului permanent al comitetului executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti ales de comitet dintre membrii sãi.
ART. 12
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare are în conducerea sa un preşedinte, un prim-vicepreşedinte şi vicepreşedinţi.
Preşedintele şi prim-vicepreşedintele se numesc prin decret prezidential şi sînt membri ai Consiliului de Miniştri.
Vicepreşedinţii se numesc prin decret prezidential.
ART. 13
Preşedintele, prim-vicepreşedintele, vicepreşedinţii, precum şi un numãr de membri desemnaţi de Consiliul de Miniştri alcãtuiesc Biroul executiv al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare.
ART. 14
Preşedintele reprezintã Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare în raporturile cu celelalte organe de stat şi alte organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 15
În executarea hotãrîrilor comitetului şi ale biroului executiv, precum şi în exercitarea atribuţiilor proprii, preşedintele emite, potrivit legii, ordine, instrucţiuni şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 16
Pe lîngã Biroul executiv al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, Consiliul tehnico-economic, Comisia centrala pentru denumiri, precum şi alte comisii.
ART. 17
Pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i revin, Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare are un aparat permanent, cu urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Direcţia de organizare, control şi administraţie localã de stat;
b) Direcţia de gospodãrie comunalã, gospodãrie locativã şi industrie localã;
c) Direcţia de sistematizare, proiectare şi construcţii;
d) Serviciul secretariat-administrativ, juridic, economic.
Structura organizatoricã pe compartimente de munca şi numãrul maxim de posturi în aparatul permanent al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare sînt cele prevãzute în anexa nr. 1*) şi anexa nr. 2*), care fac parte integrantã din prezenta lege.
------------
*) Anexele au fost comunicate instituţiilor interesate.

ART. 18
Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare are în subordinea sa Institutul de cercetãri şi proiectari pentru sistematizare, locuinţe şi gospodãrie comunalã şi alte unitãţi.
ART. 19
Atribuţiile şi normele de funcţionare a aparatului permanent şi a unitãţilor prevãzute la art. 18 se stabilesc de Biroul executiv al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare, potrivit normelor legale.

CAP. 4
DISPOZIŢII FINALE
ART. 20
<>Decretul nr. 453/1969 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului de Stat pentru Economia şi Administraţia Localã, devenit Legea nr. 31/1969, cu modificãrile ulterioare, se abroga.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016