Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
LEGE nr. 1 din 10 ianuarie 2002 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 16/1999 pentru aprobarea Programului prioritar de constructie a autostrazilor din Romania
ART. 1 Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 16 din 28 ianuarie 1999 pentru aprobarea Programului prioritar de construcţie a autostrazilor din România, emisã în temeiul <>art. 1 pct. 8 lit. b) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 29 ianuarie 1999, cu urmãtoarele modificãri şi completãri: 1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins: "ORDONANTA pentru aprobarea Programului prioritar de construcţie a autostrazilor şi a drumurilor naţionale cu patru benzi de circulaţie" 2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - Se aproba Programul prioritar de construcţie a autostrazilor şi a drumurilor naţionale cu patru benzi de circulaţie din România prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta." 3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 2. - Autostrazile şi drumurile naţionale cu patru benzi de circulaţie, prevãzute în anexa, sunt definite ca drumuri de interes naţional şi european şi constituie utilitate publica, expropriator fiind statul roman prin Regia Autonomã <<Administraţia Nationala a Drumurilor din România>> de sub autoritatea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei." 4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - Delimitarea terenurilor necesare amplasarii autostrazilor şi drumurilor naţionale cu patru benzi de circulaţie se realizeazã cu respectarea legii, în baza studiilor de fezabilitate, a proiectelor tehnice şi a documentaţiei de urbanism şi amenajare a teritoriului." 5. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 4. - (1) Terenurile aflate în proprietatea publica şi privatã a statului sau în proprietatea publica a unitãţilor administrativ-teritoriale, pe care se executa autostrazile şi drumurile naţionale cu patru benzi de circulaţie, inclusiv instalaţiile, clãdirile şi dotãrile aferente acestora, trec în administrarea Regiei Autonome <<Administraţia Nationala a Drumurilor din România>> prin hotãrâre a Guvernului. (2) Terenurile aflate în proprietatea privatã a unitãţilor administrativ-teritoriale sau a persoanelor fizice ori juridice se expropriaza potrivit <>art. 21-40 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, intra în proprietatea publica a statului şi trec în administrarea Regiei Autonome <<Administraţia Nationala a Drumurilor din România>>." 6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 5. - Terenurile prevãzute la art. 4 se excepteazã de la plata taxelor şi impozitelor prevãzute de lege." 7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - Programul prioritar de construcţie a autostrazilor şi a drumurilor naţionale cu patru benzi de circulaţie poate fi finanţat, în baza documentaţiilor tehnico-economice aprobate, de la bugetul de stat, din împrumuturi externe şi din alte surse legal constituite." 8. Anexa va avea urmãtorul cuprins: "ANEXA PROGRAMUL PRIORITAR privind construcţia de autostrazi şi drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie
Tronsoanele de autostrazi şi drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie insumeaza 1.701 km şi sunt urmãtoarele:
I. Autostrazi Bucureşti-Pitesti 96 km Bucureşti-Fetesti-Cernavoda 151 km Centura Bucureşti Sud 46 km Centura Bucureşti Nord 50 km Bucureşti-Ploiesti 70 km Ploiesti-Comarnic 36 km Comarnic-Braşov 65 km Bors-Oradea-Cluj 167 km Pitesti-Sibiu 150 km Sibiu-Lugoj 210 km Lugoj-Nadlac 130 km Ploiesti-Albita 310 km Total tronsoane de autostrazi: 1.481 km
II. Drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie Bucureşti-Giurgiu 49 km Braşov-Sibiu 110 km Cernavoda-Constanta 61 km Total tronsoane de drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie: 220 km
NOTA: Pentru tronsoanele nefinalizate lungimea este estimativã şi se va definitiva pe baza studiilor şi proiectelor ulterioare." ART. 2 <>Ordonanta Guvernului nr. 16/1999 , modificatã şi completatã prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 29 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.
PREŞEDINTELE SENATULUI NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 29 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.