Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI TEHNICE din 11 iunie 2009  privind fundamentarea, aprobarea si incasarea tarifelor pentru actele eliberate de Agentia Nationala pentru Resurse Minerale in domeniul petrolier    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI TEHNICE din 11 iunie 2009 privind fundamentarea, aprobarea si incasarea tarifelor pentru actele eliberate de Agentia Nationala pentru Resurse Minerale in domeniul petrolier

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 23 iunie 2009
EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 23 iunie 2009


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale (A.N.R.M.) este autoritatea competentã a statului, organizatã în subordinea Guvernului, desemnatã prin <>Legea petrolului nr. 238/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu gestionarea resurselor de petrol, proprietate publicã a statului român, cu negocierea şi încheierea acordurilor petroliere, cu urmãrirea respectãrii prevederilor legale şi contractuale, precum şi cu constituirea fondului geologic naţional şi a fondului naţional de resurse minerale.
ART. 2
În conformitate cu prevederile <>art. 52 din Legea nr. 238/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru actele eliberate în exercitarea atribuţiilor sale, A.N.R.M. percepe tarife, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 3
Conform prevederilor <>art. 94 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 238/2004 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.075/2004 , cu modificãrile ulterioare, tarifele se fundamenteazã, se aprobã şi se încaseazã conform instrucţiunilor tehnice emise de conducãtorul A.N.R.M.

CAP. II
Fundamentarea tarifelor

ART. 4
În exercitarea atribuţiilor prevãzute de legislaţia în vigoare, A.N.R.M. analizeazã, din punctul de vedere al conformitãţii cu actele normative care reglementeazã activitatea extractivã, studiile de fezabilitate, documentaţiile de evaluare a resurselor/rezervelor, precum şi planurile şi programele de explorare/exploatare, în vederea emiterii avizelor, notificãrilor, autorizaţiilor, inclusiv a documentelor de verificare, înregistrare şi confirmare a resurselor/rezervelor de petrol.
ART. 5
Tarifele se fundamenteazã pe baza costurilor aferente, directe şi indirecte, cuprinzând cheltuieli cu salariile, contribuţii sociale aferente salariilor şi cheltuieli materiale.
ART. 6
Actele emise de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale în baza prevederilor <>Legii nr. 238/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt:
a) acte de concesiune;
b) acorduri, avize şi aprobãri pentru desfãşurarea de operaţiuni petroliere.
ART. 7
În evaluarea numãrului de ore necesar elaborãrii unui act sunt luate în considerare:
a) activitatea de secretariat şi arhivã (înregistrare, repartizare, urmãrire a procesului, corespondenţã cu solicitantul şi/sau cu alte entitãţi, dupã caz, cãutarea în arhive şi manipularea documentelor necesare pentru soluţionarea solicitãrii etc.);
b) activitatea de documentare;
c) solicitarea şi analiza unor puncte de vedere;
d) solicitarea unor expertize independente, dacã este cazul. Plata expertizelor independente se face direct de titularul acordului petrolier cãtre expertul atestat de A.N.R.M.;
e) solicitarea unor eventuale completãri şi precizãri ale documentaţiei;
f) emiterea actului;
g) aprobarea documentului emis de conducerea A.N.R.M.
ART. 8
Actualizarea tarifelor se face în situaţiile în care costurile directe şi indirecte depãşesc cu mai mult de 20% costurile curente.

CAP. III
Încasarea tarifelor

ART. 9
Solicitarea eliberãrii actelor prevãzute în anexa nr. 1 se face printr-o scrisoare-comandã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 10
Actele eliberate de A.N.R.M., prevãzute la nr. crt. II.a, II.b, II.h şi II.i din anexa nr. 1, vor fi încadrate, în funcţie de criteriile prevãzute în anexele nr. 2 şi 3, în tariful corespunzãtor, de cãtre direcţia de specialitate responsabilã cu elaborarea actului.
ART. 11
Emiterea facturii pentru tarifele percepute de A.N.R.M. se face de cãtre Direcţia economico-financiarã, resurse umane şi administrativ.
ART. 12
Actele vor fi eliberate numai dupã ce solicitantul face dovada cã a achitat tariful corespunzãtor.
ART. 13
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni tehnice.


ANEXA 1


───────
la instrucţiunile tehnice
─────────────────────────

LISTA
cuprinzând tarifele percepute de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale
pentru actele eliberate în domeniul petrolier





┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ │ Tariful│
│crt.│ Denumirea actului │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ I. │Acte de concesiune │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ a. │Permis de prospecţiune │ 810,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ b. │Aprobarea de asociere │ 1.220,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ c. │Aprobarea transferului acordului de explorare-dezvoltare- │ │
│ │exploatare │ 1.220,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ d. │Aprobarea transferului acordului de dezvoltare-exploatare, │ │
│ │exploatare sau înmagazinare gaze naturale │ 1.630,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│II. │Acorduri, avize şi aprobãri pentru desfãşurarea de operaţiuni │ │
│ │petroliere │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ a. │Avize *) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│a.1 │Clasa A. Acte de complexitate redusã │ 810,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│a.2 │Clasa B. Acte de complexitate medie │ 1.220,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│a.3 │Clasa C. Acte de complexitate ridicatã │ 1.630,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ b. │Aviz pentru programul anual de dezvoltare a exploatãrii **) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│b.1 │Categoria A │ 810,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│b.2 │Categoria B │ 1.220,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│b.3 │Categoria C │ 1.630,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│b.4 │Categoria D │ 2.035,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ c. │Aviz pentru modificarea programului anual de dezvoltare a │ │
│ │exploatãrii │ 810,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ d. │Aprobarea programului anual de dezvoltare, reabilitare, │ │
│ │modernizare şi investiţii al sistemului naţional de transport │ │
│ │al petrolului │ 1.630,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ e. │Avizarea programului anual al activitãţii de transport pe: │ 4.070,00│
│ │- sistemul naţional de transport al gazelor │ │
│ │- sistemul naţional de transport al ţiţeiului │ │
│ │- terminalul petrolier │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ f. │Avizarea studiilor pentru consumuri tehnologice din instalaţii│ │
│ │proprii │ 4.070,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ g. │Avizarea consumurilor tehnologice lunare │ 2.035,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ h. │Actele de confirmare a resurselor geologice şi a rezervelor de│ │
│ │petrol-expertizare **) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│h.1 │Categoria A │ 3.660,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│h.2 │Categoria B │ 4.880,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│h.3 │Categoria C │ 6.510,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│h.4 │Categoria D │ 9.770,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ i. │Actele de confirmare a resurselor geologice şi a rezervelor de│ │
│ │petrol - emitere încheieri **) │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│i.1 │Categoria A │ 1.630,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│i.2 │Categoria B │ 2.035,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│i.3 │Categoria C │ 2.850,00│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│i.4 │Categoria D │ 3.660,00│
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘


__________
*) Conform încadrãrilor din anexa nr. 2 la instrucţiunile tehnice.
**) Conform încadrãrilor din anexa nr. 3 la instrucţiunile tehnice.


ANEXA 2


───────
la instrucţiunile tehnice
─────────────────────────


CRITERII
de încadrare*) în clasa A, B sau C a actelor emise conform nr. crt. II.a
din anexa nr. 1 la instrucţiunile tehnice şi lista avizelor emise de
Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale în domeniul petrolier
__________
*) Încadrarea se face pe baza îndeplinirii a minimum douã dintre condiţiile clasei respective.

Clasa A - Acte de complexitate redusã
În aceastã categorie se încadreazã actele emise referitoare la obiective:
A.a) situate la adâncimi mai mici de 1.000 m;
A.b) propuse a fi explorate prin programe de complexitate redusã (o singurã metodã);
A.c) situate în zone cu geologie simplã, caracterizatã prin:
(i) înclinãri reduse ale straturilor;
(ii) lipsa variaţiilor de facies;
(iii) formaţiuni nederanjate tectonic.
Actele de complexitate redusã sunt:
A.1. aviz pentru sãparea sondelor pânã la adâncimea de 1.000 m;
A.2. aviz pentru prospecţiuni geologice, geofizice sau geochimice (un singur perimetru sau o singurã metodã de explorare);
A.3. aviz pentru prelungirea termenului de finalizare a lucrãrilor;
A.4. aviz pentru modificarea amplasamentului (peste 150 m faţã de amplasamentul iniţial);
A.5. aviz pentru încadrarea sondelor la categoria explorare;
A.6. aviz pentru sistarea lucrãrilor (foraj sau probe de producţie);
A.7. aviz pentru modificarea obiectivului şi adâncimii;
A.8. alte avize referitoare la operaţiuni petroliere efectuate pentru obiectivele clasificate conform criteriilor stabilite la lit. A.a)-A.c).
Clasa B - Acte de complexitate medie
În aceastã categorie se încadreazã actele emise referitoare la obiective:
B.a) situate pe treapta de adâncime cuprinsã între 1.000 m şi 3.000 m;
B.b) propuse a fi explorate prin programe de complexitate medie (douã sau mai multe metode de explorare);
B.c) situate în zone cu geologie complicatã, caracterizatã prin:
(i) straturi larg cutate;
(ii) formaţiuni afectate de falii normale sau de decroşare;
(iii) formaţiuni care prezintã variaţii laterale de facies.
Actele de complexitate medie sunt:
B.1. aviz pentru sãparea sondelor la adâncimi cuprinse între 1.000 m şi 3.000 m;
B.2. aviz pentru prospecţiuni geologice, geofizice şi geochimice (douã sau mai multe perimetre şi/sau douã ori mai multe metode de explorare);
B.3. aviz pentru trecerea în conservare a sondelor;
B.4. aviz pentru trecerea în exploatare experimentalã sau definitivã;
B.5. aviz pentru abandonarea sondelor;
B.6. aviz pentru prelungirea exploatãrii experimentale;
B.7. aviz pentru ridicarea abandonãrii/conservãrii;
B.8. alte avize referitoare la operaţiuni petroliere efectuate pentru obiectivele clasificate conform criteriilor stabilite la lit. B.a)-B.c).
Clasa C - Acte de complexitate ridicatã
În aceastã categorie se încadreazã actele emise referitoare la obiective:
C.a) situate la adâncimi mai mari de 3.000 m;
C.b) propuse a fi explorate prin programe de complexitate ridicatã (mai multe metode de explorare);
C.c) situate în zone cu geologie foarte complicatã, caracterizatã prin:
(i) straturi puternic tectonizate;
(ii) falii cu caracter de încãlecare;
(iii) formaţiuni care prezintã frecvente variaţii de facies pe orizontalã şi verticalã.
Actele de complexitate ridicatã sunt:
C.1. aviz pentru programul de cercetare anual;
C.2. aviz pentru sãparea sondelor la adâncimi mai mari de 3.000 m;
C.3. aviz pentru prospecţiuni geologice, geofizice şi geochimice (mai mult de douã perimetre sau mai mult de douã metode de explorare);
C.4. aviz pentru abandonarea sondelor;
C.5. aviz pentru trecerea în conservare;
C.6. aviz pentru trecerea în exploatare experimentalã/definitivã;
C.7. aviz pentru ridicarea abandonãrii/conservãrii;
C.8. aviz pentru prelungirea exploatãrii experimentale;
C.9. aviz pentru transformarea în sondã de injecţie;
C.10. alte avize referitoare la operaţiuni petroliere efectuate pentru obiectivele clasificate conform criteriilor stabilite la lit. C.a)-C.c).


ANEXA 3
───────
la instrucţiunile tehnice
─────────────────────────


CRITERII
de încadrare*) în categoria de complexitate A, B, C sau D a actelor emise
conform nr. crt. II.b, II.h şi II.i din anexa nr. 1 la instrucţiunile tehnice
_______
*) Încadrarea se face pe baza îndeplinirii a minimum 3 dintre condiţiile categoriei respective.





┌────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Categoria │ │
│zãcãmântului│ Criteriile de încadrare │
├────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ A. │Zãcãminte comerciale (structuri) de mici dimensiuni, care au: │
│ │- 1-5 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse │
│ │geologice │
│ │- 1-2 tipuri de substanţã │
│ │- maximum 5 blocuri tectonice separate din punct de vedere │
│ │hidrodinamic │
│ │- maximum 5 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã │
│ │dinamici de producţie │
│ │- maximum 20 de sonde sãpate pe structurã │
├────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ B. │Zãcãminte comerciale (structuri) de mici dimensiuni, care au: │
│ │- 1-5 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse │
│ │geologice │
│ │- 1-2 tipuri de substanţã │
│ │- maximum 5 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau douã │
│ │boltiri secundare în cadrul structurii │
│ │- 6-10 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã │
│ │dinamici de producţie │
│ │- 21-100 de sonde sãpate pe structurã │
├────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ C. │Zãcãminte comerciale (structuri) de dimensiuni medii, care au: │
│ │- 6-10 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse │
│ │geologice │
│ │- mai mult de douã tipuri de substanţã │
│ │- 6-10 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau 3 boltiri │
│ │secundare în cadrul structurii şi/sau maximum douã sectoare │
│ │separate din punct de vedere structural-tectonic │
│ │- 11-15 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã │
│ │dinamici de producţie │
│ │- 21-100 de sonde sãpate pe structurã │
├────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ D. │Zãcãminte comerciale (structuri) de dimensiuni mari, care au: │
│ │- peste 10 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse │
│ │geologice │
│ │- mai mult de douã tipuri de substanţã │
│ │- peste 10 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau mai │
│ │mult de 3 boltiri secundare în cadrul structurii şi/sau mai mult │
│ │de douã sectoare separate din punct de vedere structural-tectonic│
│ │- peste 15 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã │
│ │dinamici de producţie │
│ │- peste 100 de sonde sãpate pe structurã │
└────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 4


───────
la instrucţiunile tehnice
──────────────────────────

SCRISOARE - COMANDĂ
privind fundamentarea, aprobarea şi încasarea tarifelor pentru actele
eliberate de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale
în domeniul petrolier

- model -
Persoana juridicã .................. Nr. .../......
Reprezentatã prin ....................................
Adresa ...............................................
Cod unic de înregistrare .............................
Nr. de înregistrare la registrul comerţului ..........
Nr. de telefon, fax sau adresa de e-mail .............

Cãtre
Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale
În baza prevederilor <>Legii petrolului nr. 238/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vã transmitem anexat documentaţia ........*), în vederea emiterii .......**), pentru operaţiuni petroliere în perimetrul ..........***).
În termen de 10 zile de la data primirii comunicãrii de platã vom achita tariful perceput, prin ordin de platã sau în numerar.
Prezenta scrisoare-comandã ţine loc de comandã fermã.

Reprezentant autorizat al operatorului economic,
................................................
Încadrarea documentaţiei****)
Documentaţia a fost evaluatã în cadrul ........*****), se încadreazã la poziţia ...... din anexa nr. 1 la Instrucţiunile tehnice privind fundamentarea, aprobarea şi încasarea tarifelor pentru actele eliberate de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale în domeniul petrolier, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 130/2009, şi se tarifeazã cu suma de ............. lei.

Data
..............

Director,
...............

__________
*) Titlul documentaţiei.
**) Conform denumirii actelor precizate în anexele nr. 1 şi 2 la instrucţiunile tehnice.
***) Denumirea perimetrului conform titulaturii din acordul de concesiune.
****) Se completeazã de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale.
*****) Titulatura direcţiei generale sau a inspectoratelor teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale în ale cãror atribuţii intrã emiterea actului solicitat.
_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016