Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 91.825 din 20 mai 1999  privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 91.825 din 20 mai 1999 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 274 din 16 iunie 1999
În conformitate cu prevederile <>art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, aprobatã prin <>Legea nr. 136/1994 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 17/1996 , <>Legea nr. 18/1997 şi prin <>Ordonanta Guvernului nr. 26/1999 , se emit urmãtoarele instrucţiuni:

CAP. 1
Constituirea veniturilor Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic
1. Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic se constituie la nivelul Ministerului Industriei şi Comerţului, potrivit <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1999 , din taxele de dezvoltare cuprinse în tarifele în vigoare stabilite pentru energia electrica şi termica livrata de agenţii economici producãtori şi autoproducatori de energie electrica şi termica, indiferent de forma de proprietate a acestora, consumatorilor din economie, cu excepţia consumatorilor casnici. Taxa de dezvoltare se calculeazã inclusiv la majorãrile de tarife, rezultate din întârzierile la plata facturilor de energie electrica.
Preţurile de achiziţie ale energiei electrice în sistemul energetic naţional nu conţin taxa de dezvoltare.
Pentru energia termica Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic se constituie de cãtre sucursalele şi filialele din cadrul Companiei Naţionale de Electricitate - S.A., precum şi de producãtorii de energie termica, indiferent de forma lor de proprietate, în funcţie de cantitãţile pe care aceştia sau intermediarii (cumpãrãtori-vânzãtori de energie termica) le livreaza agenţilor economici consumatori.
Producãtorii de energie termica au dreptul sa efectueze regularizari în luna curenta pentru perioada precedenta, în ceea ce priveşte taxele datorate Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic.
Veniturile Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, prevãzute în buget, includ şi taxa de dezvoltare aferentã producţiei marfa de energie electrica şi energie termica, facturatã şi neincasata la finele anului.
2. Taxele de dezvoltare sunt incluse în tarifele pentru energia electrica şi energia termica şi sunt stabilite în cuantum de 10% pentru energia electrica şi de 2% pentru energia termica, livrate consumatorilor din economie, cu excepţia consumatorilor casnici.
3. Filialele şi sucursalele din cadrul Companiei Naţionale de Electricitate - S.A., precum şi ceilalţi producãtori şi autoproducatori, care realizeazã taxa de dezvoltare conform actualelor instrucţiuni, au obligaţia sa defalcheze, din încasãrile zilnice aferente contravalorii energiei electrice şi termice livrate consumatorilor din economie, cu excepţia consumatorilor casnici, taxa de dezvoltare pentru sistemul energetic naţional, inclusã în tarife. Sumele astfel defalcate de cãtre unitãţile menţionate mai sus, denumite în continuare unitãţi colectoare, se vireazã cu ordin de plata, în termen de 3 zile de la încasarea contravalorii energiei electrice şi termice, în contul 30.13.41.92.863 "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic", deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti pe seama Ministerului Industriei şi Comerţului.
Nevirarea în contul Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic a sumelor reprezentând taxa de dezvoltare în termenul prevãzut se penalizeaza cu 0,3% pentru fiecare zi de întârziere, penalizãri care intregesc fondul special şi se vireazã în contul special nr. 30.13.41.92.863 "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic", deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti pe seama Ministerului Industriei şi Comerţului.
Contul 30.13, deschis în prezent la trezoreriile statului pe seama unitãţilor Companiei Naţionale de Electricitate - S.A., se închide, iar soldul existent se vireazã în contul 30.13.41.92.863 "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic", deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti pe seama Ministerului Industriei şi Comerţului.
CAP. 2
Gestionarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic şi alocarea sumelor pentru finanţarea cheltuielilor de investiţii
1. În vederea gestionãrii Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, Ministerul Industriei şi Comerţului îndeplineşte atribuţiile şi rãspunderile ordonatorului principal de credite, stabilite în <>Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
2. Din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic Ministerul Industriei şi Comerţului aloca unitãţilor beneficiare sumele necesare pentru finanţarea obiectivelor de investiţii înscrise în lista-anexa la legea anuala a bugetului de stat, pe baza notelor de fundamentare (model cuprins în anexa nr. 1), în limita disponibilului constituit pentru acest fond. Sumele se vireazã în contul 50.28 "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru efectuarea cheltuielilor de investiţii", pe seama unitãţilor beneficiare, cu respectarea Normelor metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.169 din 12 iunie 1997 privind finanţarea investiţiilor publice prin trezoreria statului.
3. Pe baza notelor de fundamentare, prezentate de beneficiarii investiţiilor cu nominalizarea antreprenorilor şi a furnizorilor de echipamente, precum şi a sumelor aferente, avizate de cãtre compartimentul împuternicit potrivit legii pentru controlul financiar preventiv (modele cuprinse în anexele nr. 2 şi 3), Ministerul Industriei şi Comerţului aproba efectuarea cheltuielilor din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, destinate finanţãrii obiectivelor de investiţii înscrise în lista-anexa la legea anuala a bugetului de stat, cãtre unitãţile beneficiare, precum şi alocarea sumelor cãtre aceştia.
În cazul efectuãrii de compensãri reciproce între beneficiarii de investiţii şi antreprenorii de investiţii sau furnizorii de echipamente, materiale şi prestãri de servicii (<>Ordonanta Guvernului nr. 17/1996 ), documentaţia de justificare va cuprinde nota de fundamentare (model cuprins în anexa nr. 4), procese-verbale de compensare pe Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, precum şi centralizatorul acestora, care se supun aprobãrii ordonatorului principal de credite sau înlocuitorului de drept al acestuia, pana la data de 12 a lunii urmãtoare perioadei de raportare. Astfel valoarea facturilor furnizorilor, compensate din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, se înregistreazã în execuţie de cãtre ordonatorul principal de credite atât la veniturile, cat şi la cheltuielile Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic.
Se pot efectua compensãri ale creanţelor şi angajamentelor între beneficiari, intermediari şi antreprenorii de investiţii şi/sau furnizorii de echipamente, de materiale şi prestatori, pentru investiţiile cuprinse în listele-anexe la legea anuala a bugetului de stat, cu acoperire financiarã din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, în limita sumelor constituite drept taxe de dezvoltare pentru energia electrica şi termica livrata, pe baza situaţiilor de lucrãri şi a facturilor pentru livrarea de echipamente, de materiale şi pentru prestãri de servicii, fãrã a se depãşi sumele aprobate pentru lucrãrile executate, echipamentele şi materialele livrate ori pentru serviciile prestate.
Compensãrile se pot efectua în limita valorii totale a taxei de dezvoltare constituite pentru livrarea de energie electrica şi energie termica.
Responsabilitatea constituirii şi virarii Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, precum şi a decontãrilor prin compensare revine tuturor unitãţilor colectoare.
În conformitate cu prevederile <>art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 , cu modificãrile ulterioare, Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic se utilizeazã pentru finanţarea urmãtoarelor categorii de investiţii din sistemul energetic al producãtorilor şi autoproducatorilor de energie:
- amenajãri hidroenergetice;
- finalizarea capacitãţilor în execuţie, precum şi realizarea de capacitãţi noi, pentru producerea energiei electrice şi termice;
- finalizarea capacitãţilor în execuţie, precum şi realizarea de capacitãţi noi, din domeniul nuclearo-electric;
- amenajãri de depozite de cãrbune, pacura şi cenusa;
- lucrãri pentru mãrirea gradului de siguranta în funcţionarea capacitãţilor existente;
- lucrãri pentru protecţia mediului înconjurãtor la obiective din sectorul energetic;
- lucrãri de transport şi distribuţie a energiei electrice, în special în mediul rural;
- instalaţii de producere şi de furnizare a apei fierbinti prin utilizarea aburului disponibil în cazanele centralelor de termoficare şi alte obiective din sectorul energetic;
- lucrãri pentru creşterea eficientei energetice la consumatorii interconectati la sistemul energetic naţional;
- lucrãri pentru conservarea energiei.
Lucrãrile pentru conservarea energiei sunt cele destinate reducerii pierderilor la transportul şi distribuţia energiei electrice şi termice, a consumurilor specifice la utilizatori, recuperãrii resurselor energetice refolosibile şi regenerabile şi substituirii gazelor naturale cu alţi purtãtori de energie.
Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic poate fi utilizat şi pentru rambursarea creditelor interne şi externe contractate pentru finanţarea obiectivelor de investiţii din sistemul energetic, potrivit bugetului de stat aprobat.
Cheltuielile de capital finanţate din acest fond se stabilesc prin listele de investiţii elaborate în baza prevederilor <>art. 22 din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
4. În vederea efectuãrii cheltuielilor pentru finanţarea investiţiilor din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic se va proceda ca în cazul investiţiilor finanţate de la bugetul de stat.
5. În condiţiile legii, în cazuri bine justificate, ordonatorul principal de credite poate redistribui sumele alocate din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pe obiectivele de investiţii, în cadrul listei aprobate prin legea anuala a bugetului de stat.
6. Beneficiarii sumelor alocate din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic au obligaţia sa respecte destinaţia sumelor primite, sa le utilizeze cu maxima eficienta şi sa asigure contabilitatea şi raportarea operaţiunilor gestionate.
Organele fiscale, cu ocazia verificãrii modului de îndeplinire a obligaţiilor cãtre stat, vor urmãri şi modul de virare şi utilizare a sumelor privind Fondul special de dezvoltare a sistemului energetic.
Pentru sumele utilizate cu alta destinaţie se vor aplica celor vinovaţi amenzi contravenţionale conform prevederilor legale în vigoare.
7. Bugetul Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic se aproba anual, ca anexa la legea anuala a bugetului de stat.
8. Disponibilitãţile Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, neutilizate în anul curent, se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
9. Situaţiile lucrãrilor şi facturile de echipamente pentru investiţii, neachitate pana la finele anului din lipsa de disponibil, se vor achitã în anul urmãtor pe mãsura colectãrii şi constituirii Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic şi a încasãrii creanţelor, cu încadrarea în plafoanele aprobate prin listele-anexe la legea anuala a bugetului de stat.
CAP. 3
Contabilitatea şi prezentarea execuţiei Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic
1.1. Operaţiunile contabile care se efectueazã la unitãţile colectoare, în cazul încasãrilor prin contul curent:
- Înregistrarea cheltuielilor ocazionate de constituirea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic (concomitent cu înregistrarea în contabilitate a facturilor emise)


635 = 462
Cheltuieli cu alte impozite, Creditori - Ministerul
taxe şi vãrsãminte asimilate Industriei şi Comerţului
- Înregistrarea obligaţiei de constituire a Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic (concomitent cu încasarea facturilor)
462 = 447
Creditori - Ministerul Fonduri speciale -
Industriei şi Comerţului analitic distinct
- Virarea sumelor de cãtre unitãţile colectoare în contul Ministerului Industriei şi Comerţului
447 = 5121
Fonduri speciale - Conturi la bãnci în lei
analitic distinct
- Primirea de cãtre beneficiari a sumelor din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, virate de cãtre Ministerul Industriei şi Comerţului
5121 = 118
Conturi la bãnci în lei Alte fonduri - analitic
distinct
- Plata facturilor furnizorilor de imobilizari (furnizori)
404 (401) = 5121
Furnizori de imobilizari Conturi la bãnci în lei
(Furnizori)
1.2. Operaţiuni contabile privind compensarea:
- Înregistrarea la unitãţile beneficiare ale Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic a compensãrii facturilor de la furnizorii de imobilizari (furnizori)
404 (401) = 118
Furnizori de imobilizari Alte fonduri - analitic
(Furnizori) distinct
- Înregistrarea la unitãţile colectoare a obligaţiei de constituire a Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic cu valoarea taxei de dezvoltare cuprinsã în facturile de energie electrica şi energie termica compensate
462 = 447
Creditori - Ministerul Fonduri speciale -
Industriei şi Comerţului analitic distinct
- Înregistrarea la unitãţile colectoare a compensãrii obligaţiei la Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic cu valoarea facturilor de energie electrica şi energie termica, compensate pe fond special
447 = 411
Fonduri speciale - Clienţi
analitic distinct


1.3. Operaţiuni contabile care se efectueazã la Ministerul Industriei şi Comerţului:
a) Conturi utilizate
Ministerul Industriei şi Comerţului asigura gestionarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, precum şi contabilitatea veniturilor şi a cheltuielilor efectuate cu ajutorul conturilor:
347 - Fond special pentru dezvoltarea sistemului energetic
147 - Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic
447 - Cheltuieli din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic
b) Operaţiuni contabile
- Evidentierea sumelor încasate de Ministerul Industriei şi Comerţului la Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic (de la unitãţile colectoare)


147 = 347
Disponibil din Fondul Fond special
special pentru dezvoltarea pentru dezvoltarea
sistemului energetic sistemului energetic
- Virarea sumelor cãtre unitãţile beneficiare
447 = 147
Cheltuieli din Fondul Disponibil din Fondul
special pentru special pentru
dezvoltarea sistemului dezvoltarea sistemului
energetic energetic
2. Operaţiuni contabile care se efectueazã la Ministerul Industriei şi Comerţului în cazul compensãrilor
447 = 347
Cheltuieli din Fondul Fond special
special pentru pentru dezvoltarea
dezvoltarea sistemului sistemului energetic
energetic
3. La sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli
347 = 447
Fond special Cheltuieli din Fondul
pentru dezvoltarea special pentru
sistemului energetic dezvoltarea sistemului
energetic


Pe baza datelor din evidenta contabila, lunar, trimestrial şi anual Ministerul Industriei şi Comerţului raporteazã Ministerului Finanţelor - Direcţia generalã a bugetului de stat şi Direcţia generalã a trezoreriei -
execuţia Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, pe formularul prezentat în anexa nr. 5 la pre-zentele instrucţiuni, pe baza datelor transmise de unitãţile colectoare, pana la data de 18 a lunii urmãtoare perioadei de raportare.
Pe data intrãrii în vigoare a prezentelor instrucţiuni se abroga Instrucţiunile comune nr. 16.799/195.670 din 1 aprilie 1996 ale Ministerului Finanţelor şi Ministerului Industriilor.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul industriei
şi comerţului,
Radu Berceanu

ANEXA 1

UNITATEA ...........................

NOTA DE FUNDAMENTARE
privind sumele necesare de alocat pentru investiţii din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru luna .......... anul ....


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
|Nr. |Obiec-| Valoarea |Sume alocate | din care,|Sume |


| | |lucrãrii de inves-|situaţiei lucra-|începutul |contate |alo- |
| | |titii, conform |rilor executate |anului pana | prin |cat |
| | |listei aprobate pe|cumulat de la |la finele |compensare| |
| | |anul curent |începutul anului|lunii prece- | | |
| | | |pana la finele |dente | | |
| | | |lunii precedente| | | |
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 |5=2-3|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
|----|------|------------------|----------------|-------------|----------|-----|
| TOTAL: |
|------------------------------------------------------------------------------|
Confirmãm realitatea datelor de mai sus,

Director general, Director investiţii, Director economic,
.................. .................. ..............


ANEXA 2

BORDEROU Nr . . . .
privind plãţile din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic
din data de .........


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────|Nr. |Codul investiţiei| Sucursala | Denumirea obiectivului | Suma repartizata|
|crt. | | | | |


| 1. |................ | | | |
|-----|-----------------|-----------|------------------------|-----------------|
| 2. |................ | | | |
|-----|-----------------|-----------|------------------------|-----------------|
| 3. |................ | | | |
|-----|-----------------|-----------|------------------------|-----------------|

Director general, Director economic,
....................... ........................



ANEXA 3

BORDEROU
privind plãţile care se vor efectua din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic din data de .........


Suma repartizata
- milioane lei -
Sucursala ............................
1. Obiectivul de investiţii
1.1. Executanti
......................................
......................................
1.2. Furnizor de echipamente
......................................
......................................
1.3. Alţi prestatori de servicii
.....................................
......................................
Sucursala ............................
2. Obiectivul de investiţii
2.1. Executanti
......................................
......................................
2.2. Furnizor de echipamente
......................................
......................................
2.3. Alţi prestatori de servicii
......................................
......................................

Director general, Director economic,
........................ ..........................



ANEXA 4

UNITATEA ............................

NOTA DE FUNDAMENTARE
privind compensãrile pe Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru luna ............. anul ........



─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
|Nr. | | Valoarea lucrãrilor |Valoarea facturilor de | din care|
|crt.| Obiectivul |de investiţii compen- |de energie electrica şi| |
| | |sate pe fondul special|termica, decontatã prin| taxa |


| | |în luna|cumulat de la |la începutul anului |tare cu- |
| | |curenta|începutul anu-|pana la finele perioa- |prinsã în|
| | | |lui pana la |dei de raportare |facturile|
| | | |finele perioa-| |compensate
| | | |dei de rapor- | | |
| | | |tare | | |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | | | | X | X |
|----|----------------|-------|--------------|-----------------------|---------|
| | TOTAL: |
|----|-------------------------------------------------------------------------|
Confirmãm realitatea datelor de mai sus.

Director general, Director investiţii, Director economic,
................... .................... ....................



N O T A :
- Se vor anexa procesele-verbale de compensare pe Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic şi centralizatorul acestora.
- Pentru Compania Nationala de Electricitate - S.A. nota se va întocmi centralizat pe companie.

ANEXA 5

MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI COMERŢULUI

CONT DE EXECUŢIE
a Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic la data de ........



- mii lei -
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
|Capitol|Sub-|Titlu/|Denumirea indicatorului | Program | |


| |tol |col | |anual |la sfar- | |
| | | | | |situl | Realizari |
| | | | | |perioadei| |
| | | | | |de rapor-| |
| | | | | |tare | |
|-------|----|------|------------------------|------|---------|----------------|
| 0011 | | | VENITURI - TOTAL | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| 2511 | | | I. VENITURI CURENTE | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| 3311 | | | A. VENITURI FISCALE | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| 1211 | | | A2. IMPOZITE INDIRECTE | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| 1711 | | | ALTE IMPOZITE INDIRECTE| | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | 19 | | Taxa de dezvoltare | | | |
| | | | cuprinsã în tariful | | | |
| | | | energiei electrice şi | | | |
| | | | termice | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| 5011 | | | CHELTUIELI - TOTAL | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | | 70 | CHELTUIELI DE CAPITAL | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | | | Partea a V-a - ACŢIUNI | | | |
| | | | ECONOMICE | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| 6611 | | | Industrie | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | | 70 | CHELTUIELI DE CAPITAL | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | | 73 | Investiţii ale regiilor | | | |
| | | | autonome,societãţilor | | | |
| | | | şi companiilor naţionale| | | |
| | | |şi societãţilor comerciale | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | | 05 | Electricitate şi alte | | | |
| | | | forme de energie | | | |
|------------------------------------------------------------------------------|
| | | | EXCEDENT/DEFICIT | | | |
-------------------------------------------------------------------------------



--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016