Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 45.836 din 8 martie 1994  cu privire la modul de incasare a contributiei, finantarea cheltuielilor aprobate, evidentierea si raportarea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 45.836 din 8 martie 1994 cu privire la modul de incasare a contributiei, finantarea cheltuielilor aprobate, evidentierea si raportarea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 106 din 26 aprilie 1994
    În conformitate cu prevederile art. 7 alin. 4 din Legea nr. 67/1993 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, se emit următoarele instrucţiuni:

    I. Cu privire la încasarea veniturilor Fondului special pentru cercetare-dezvoltare

    1. Potrivit art. 2 din Legea nr. 67/1993, veniturile Fondului special pentru cercetare-dezvoltare se constituie din contribuţia agenţilor economici, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, cu excepţia agenţilor economici scutiţi prin lege de plata impozitului pe profit, prin aplicarea unei cote asupra încasărilor realizate după deducerea taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor. Cota de contribuţie a agenţilor economici pentru constituirea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, care se stabileşte prin legea de aprobare a bugetului de stat, este de 1% în anul 1994.
    Încasările realizate, înregistrate în debitul contului 512/531, cuprind atît preţul sau tariful activităţii, cât şi taxa pe valoare adăugată care, potrivit legii, nu este cuprinsă în preţ sau tarif. Din aceste încasări se scade taxa pe valoare adăugată colectată, aferentă acestor încasări. Asupra sumei rezultate se aplică cota de contribuţie pentru constituirea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare.
    Agenţii economici din comerţ, turism şi aprovizionare-desfacere, precum şi cei din sectoarele în care se practică adaosul comercial aplică cota stabilită prin legea bugetară anuală asupra valorii adaosului, comisionului încasat sau marjei încasate.
    La Regia Autonomă "Loto-Pronosport" baza de calcul o constituie totalul încasărilor, diminuate cu sumele acordate drept premii participanţilor la sistemele de joc.
    Agenţii economici din sfera prestărilor de servicii aplică cota sus-menţionată asupra valorii tarifului prestaţiei executate.
    Pentru produsele şi serviciile subvenţionate pe calea diferenţelor de preţ sau de tarif, precum şi pentru activităţile subvenţionate de la bugetul public potrivit legii, agenţii economici nu datorează taxa menţionată la alineatul precedent.
    Agenţii economici scutiţi prin lege de plata impozitului pe profit potrivit prevederilor Legii nr. 12/1991 (art. 8 alin. 1 şi art. 5 aşa cum a fost modificat prin Legea nr. 55/1991 şi prin Legea nr. 35/1991 modificată prin Legea nr. 57/1993), nu datorează contribuţia pentru constituirea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare pe perioada de scutire.
    Încasările realizate din activitatea de cooperare externă se supun determinării taxei de contribuţie pentru constituirea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare potrivit legislaţiei române în materie, în corelare cu prevederile convenţiilor de evitare a dublei impuneri la care România este parte contractantă.
    2. Agenţii economici au obligaţia de a vira lunar sumele datorate Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, până la sfârşitul lunii următoare, pentru încasările realizate în luna precedentă.
    În situaţia în care până la 31 decembrie nu apare noua lege bugetară pentru anul următor, agenţii economici vor vira în continuare procentul aprobat pentru anul anterior. Regularizarea eventualelor diferenţe pentru perioada de până la aprobarea legii bugetare se determină şi se efectuează după aprobarea acestei legi.
    Virarea sumelor în contul fondului se efectuează de către agenţii economici astfel:

    a) La judeţe unde nu funcţionează trezorerii ale finanţelor publice
    Agenţii economici virează la termenul stabilit sumele datorate în contul 64.12............ "Disponibil din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare" deschis la sucursalele judeţene şi a municipiului Bucureşti ale Băncii Comerciale Romane - S.A., pe seama Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    Extrasul de cont împreună cu documentele de virare se trimit de către societăţile bancare direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat.
    Unităţile bancare virează din 5 în 5 zile soldul contului de mai sus în contul 64.12.401.04 al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Băncii Comerciale Române - S.A.

    b) La judeţele unde funcţionează trezorerii ale finanţelor publice
    Contul Fondului special pentru cercetare-dezvoltare este deschis la trezoreria municipiului reşedinţa de judeţ, având codul 30.07.31.04 "Veniturile Fondului special pentru cercetare-dezvoltare", deschis pe seama Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    Agenţii economici virează sumele cuvenite Fondului special pentru cercetare-dezvoltare din conturile lor, cu dispoziţie de plată, care se completează astfel:
    - la poziţia "Banca beneficiarului" se înscrie sucursala judeţeană a Băncii Naţionale a României, cont 51.000;
    - la poziţia beneficiar: Trezoreria municipiului ......., cont 30.07.31.04. Trezoreria municipală virează chenzinal soldul contului 30.07.31.04 "Veniturile Fondului special pentru cercetare-dezvoltare" în contul 64.12.4.01.04 al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Băncii Comerciale Române - S.A.
    3. Organele financiare, cu ocazia verificării modului de îndeplinire a obligaţiilor către stat ale agenţilor economici, vor urmări şi modul de calculare şi virare a sumelor cuvenite Fondului special pentru cercetare-dezvoltare.
    În cazul în care se constată întârzieri în plata contribuţiei pentru constituirea fondului de mai sus se aplică penalizări de 0,30% (Ordonanţa Guvernului nr. 18/1994, care completează art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/1992) pentru fiecare zi de întârziere, care nu pot depăşi însă cuantumul sumei datorate. Penalizările de întârziere stabilite de organele financiare, după ce au reţinut cota de 15% potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, întregesc Fondul special pentru cercetare-dezvoltare şi se virează în contul 64.12.4.01.04 sau 30.07 al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Băncii Comerciale Române - S.A. sau la Trezoreria finanţelor publice, după caz. Cota de 15% reţinută se virează cu dispoziţie de plată separată.
    În cazul în care agenţii economici nu virează din proprie iniţiativă sumele cuvenite Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, organele fiscale vor introduce dispoziţii de încasare în condiţiile legii.

    II. Alocarea sumelor pentru finanţarea cheltuielilor din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare
    1. Pentru utilizarea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, Ministerul Cercetării şi Tehnologiei îndeplineşte atribuţiile şi răspunderile ordonatorului principal de credite, stabilite în Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.
    În acest scop, va stabili măsurile necesare pentru utilizarea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare în stricta concordanţă cu prevederile legale şi pentru asigurarea respectării legalităţii în efectuarea cheltuielilor.
    2. Cheltuielile bugetului Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, aprobate ca anexă la bugetul de stat, se aprobă pe baza documentelor justificative de către ordonatorul principal de credite, se avizează de către compartimentul împuternicit, potrivit legii, pentru controlul financiar preventiv şi, în funcţie de natura lor, sunt alocate pentru:
    a) finanţarea programelor naţionale de cercetare-dezvoltare aprobate de Guvern, pe bază de contracte încheiate de către Ministerul Cercetării şi Tehnologiei potrivit prevederilor legale, astfel:
    a1) contracte cu unităţi de cercetare-dezvoltare, instituţii de învăţământ superior sau alte unităţi care desfăşoară în mod legal şi activitate de cercetare-dezvoltare, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate;
    a2) contracte globale, pentru programele specifice, cu Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice şi Academia de Ştiinţe Medicale, Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerului de Interne, care se vor realiza pe bază de contracte încheiate cu unităţi de tipul celor menţionate la lit. a1);
    a3) contracte globale, pentru unele teme specifice încadrate în programele naţionale de cercetare-dezvoltare, cu ministere, departamente şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, care se vor realiza pe baza de contracte încheiate cu unităţi de tipul celor menţionate la lit. a1).
    În contractele de cercetare-dezvoltare se prevăd în mod obligatoriu termenele de execuţie pe faze, modul de plată, valoarea lucrărilor stabilită pe bază de devize estimative pe teme, recepţia şi avizarea lucrărilor.
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei alocă fonduri în limita valorilor înscrise în contract şi efectuează plăţi pentru finanţarea cheltuielilor în funcţie de disponibilităţile din contul Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, astfel:
    - decontări lunare, pentru fazele executate în cadrul contractelor încheiate, pe baza documentaţiilor de avizare şi recepţie;
    - decontări lunare, pentru contractele globale, pe baza de recepţie pe faze de execuţie, conform listei-model din anexa nr. 1, care se prezintă la Ministerul Cercetării şi Tehnologiei până la data de 5 a lunii următoare;
    b) procurarea de publicaţii periodice şi cărţi de specialitate, alte materiale documentare, inclusiv pe suport magnetic şi compact-disc, din străinătate, în limita sumelor aprobate de Ministerul Cercetării şi Tehnologiei pentru Institutul Naţional de Informare şi Documentare şi oficiile de informare-documentare departamentale sau altele asimilate acestora;
    c) promovarea rezultatelor cercetării româneşti prin manifestări ştiinţifice - congrese, simpozioane, colocvii etc. - cu participare internaţională, în limita sumelor aprobate de conducerea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, pentru fiecare acţiune în parte; pentru aceste acţiuni Ministerul Cercetării şi Tehnologiei încheie contracte cu unităţile organizatoare.
    În acest scop, la semnarea contractului se va prezenta, de către unitatea organizatoare, fundamentarea costului total al acţiunii, cu decontarea sumelor solicitate a fi suportate de către Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, care vor cuprinde: cheltuieli legate de redactare şi expediere corespondenţă, publicitate, editarea programelor conferinţei, a afişelor, confecţionarea ecusoanelor, mapelor, redactarea şi tipărirea materialelor ştiinţifice şi tehnice, închirieri şi amenajări de săli.
    Acţiunile privind manifestările ştiinţifice la care participă reprezentanţi ai organelor guvernamentale ale altor ţări sau ai unor organizaţii internaţionale (O.N.U., UNESCO, F.M.I., B.I.R.D. etc.) se efectuează pe baza de hotărâre a Guvernului prin care se aprobă şi devizul de cheltuieli al fiecărei acţiuni;
    d) organizarea, de către Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, a unor expoziţii în ţară şi în străinătate pentru cunoaşterea, promovarea şi valorificarea rezultatelor cercetării româneşti, pe baza de contract. Sumele aferente acestor acţiuni se vor aproba prin hotărâri ale Guvernului.
    3. Finanţarea programelor naţionale privind prospecţiunile şi lucrările geologice de cercetare pentru descoperiri de zăcăminte noi, evaluarea volumului şi a caracteristicilor zăcămintelor valorificabile se efectuează în limita programelor aprobate şi pe baza documentelor justificative din care să rezulte executarea şi recepţia lucrărilor respective, în care scop se procedează astfel:
    a) programele naţionale privind prospectiunile geologice şi lucrările geologice se aprobă de către organele prevăzute de reglementările în vigoare, iar finanţarea se asigură de Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, pe baza unui contract global, cu încadrarea în limita maximă a fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de stat;
    b) Ministerul Industriilor sau, după caz, altă instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale abilitată, pe baza programului naţional şi a contractului global menţionat mai sus, încheie contracte economice, potrivit legii, cu regiile autonome şi societăţile comerciale, după caz, care execută lucrările respective, în care se prevăd condiţiile de executare, recepţie, decontare, penalizări pentru neexecutarea clauzelor contractuale etc.;
    c) alocarea sumelor de către Ministerul Cercetării şi Tehnologiei se efectuează în limita disponibilităţilor din contul Fondului special pentru cercetare-dezvoltare şi pe baza cererilor justificative prezentate de către Ministerul Industriilor sau altă instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, potrivit modelului în anexa nr. 2.
    Sumele se virează în contul Ministerului Industriilor sau al altei instituţii de specialitate a administraţiei publice centrale cod 15.8........., deschis la Banca Română pentru Dezvoltare - S.A., din care se alocă sume unităţilor, pe baza situaţiilor de lucrări executate şi recepţionate;
    d) Ministerul Industriilor sau instituţia de specialitate a administraţiei publice centrale abilitată va lua măsurile necesare ca decontarea să se asigure pe baza situaţiilor de lucrări, aşa cum se procedează şi în cazul lucrărilor finanţate din bugetul de stat.
    4. Subvenţionarea literaturii tehnice, ştiinţifice, în limita fondurilor aprobate de către Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, se efectuează prin Comisia pentru gestionarea fondului de subventionare, stabilită prin ordin al ministrului culturii, pe baza prevederilor prezentate în anexa nr. 6.
    5. Cheltuielile pentru finanţarea investiţiilor din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare se efectuează potrivit metodologiei stabilite pentru investiţiile finanţate din bugetul de stat, procedându-se astfel:
    a) beneficiarii de investiţii întocmesc liste pentru finanţarea investiţiilor cu respectarea prevederilor art. 19 din Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice;
    b) finanţarea se asigură prin Banca Română pentru Dezvoltare - S.A. sau prin Banca Agricolă - S.A., după caz, prin conturi deschise pe seama unităţilor beneficiare. Beneficiarii de investiţii prezintă cereri justificative de alocare de sume din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare, pentru finanţarea investiţiilor, potrivit anexei nr. 3.
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, pe baza cererilor de fonduri verificate şi aprobate de organele în drept, virează sumele în conturile deschise la băncile menţionate mai sus.
    Unităţile beneficiare efectuează plăţi din sumele primite, cu respectarea destinaţiei şi a dispoziţiilor legale în vigoare.
    Pentru operaţiunile prevăzute la pct. 5 lit. b) de mai sus, societăţile bancare exercită control potrivit convenţiilor încheiate cu Ministerul Finanţelor.
    6. Sumele rămase disponibile la finele anului în contul unităţilor beneficiare de contracte de cercetare, prospecţiuni geologice şi investiţii se restituie în contul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei din care au fost alocate.
    7. Ministerele şi beneficiarii sumelor primite din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare au obligaţia să respecte destinaţia fondurilor primite, să le utilizeze cu maxima eficienţă şi să asigure contabilitatea şi raportarea operaţiunilor gestionate. Pentru fondurile utilizate cu altă destinaţie, precum şi în cazul neregularizării la termenele stabilite, se aplică dobânda de refinanţare a Băncii Naţionale a României pe perioada respectivă, care se încasează de către Ministerul Cercetării şi Tehnologiei.

    III. Contabilitatea şi prezentarea execuţiei Fondului special pentru cercetare-dezvoltare
    1. Ministerul Cercetării şi Tehnologiei asigură contabilitatea veniturilor încasate şi a cheltuielilor (plăţilor) efectuate cu ajutorul conturilor:
    - 343 "Fonduri special pentru cercetare-dezvoltare";
    - 143 "Disponibil din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare";
    - 443 "Cheltuieli din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare"(analitic pe structura cheltuielilor prevăzute în bugetul aprobat).
    2. Ministerele şi departamentele beneficiare ale sumelor aprobate din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare înregistrează atât sumele primite, cât şi cele utilizate, în conturile:
    - 119 "Disponibil din fonduri cu destinaţie specială" (analitic - Disponibil din sume primite de la Fondul special pentru cercetare-dezvoltare);
    - 337 "Fonduri cu destinaţie specială" (analitic 04 - Sume primite de la Fondul special pentru cercetare-dezvoltare);
    - 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinaţie specială" (analitic pe structura cheltuielilor).
    3. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţele în care nu funcţionează trezorerii înregistrează, pe baza extraselor de cont şi a documentelor justificative, veniturile încasate pentru Fondul special pentru cercetare-dezvoltare cu ajutorul conturilor 119 "Disponibil din fonduri cu destinaţie specială" (analitic 119.01.04 - Sume pentru Fondul special pentru cercetare-dezvoltare) şi 337 "Fonduri cu destinaţie specială".
    Pentru reflectarea corectă a operaţiunilor de plată în contabilitate, ordonatorii de credite pot folosi, pe lângă conturile de mai sus, şi alte conturi prevăzute în Planul general de conturi în vigoare.
    La sfârşitul fiecărui trimestru, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţele în care nu funcţionează trezorerii comunică Ministerului Cercetării şi Tehnologiei eventualele sume rămase în contul de disponibil, care vor fi evidenţiate corespunzător în contabilitatea ministerului respectiv.
    4. Agenţii economici înregistrează sumele datorate pentru constituirea Fondului special pentru cercetare - dezvoltare în debitul contului 635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate" şi în creditul contului 447 "Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte asimilate".
    Urmărirea modului de vărsare de către agenţii economici a sumelor datorate la Fondul special pentru cercetare - dezvoltare se realizează pe baza datelor din formularul trimestrial "Rezultatele financiare şi obligaţiile fiscale", cod 01, la capitolul "Date informative", referitoare la:
    - venituri la care se datorează cota de contribuţie pentru Fondul special pentru cercetare-dezvoltare conform Legii nr. 67/1993;
    - sumele calculate şi datorate;
    - vărsămintele efectuate până la finele perioadei de raportare.
    5. Ministerele şi departamentele, academiile de ştiinţe şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, care au primit sume din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare, au obligaţia ca la finele anului să prezinte Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, până la 15 februarie din anul următor, contul de execuţie privind justificarea sumelor primite, conform anexei nr. 4.
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei are obligaţia să verifice conturile de execuţie şi să ia măsurile necesare pentru abaterile repetate.
    6. Ministerul Cercetării şi Tehnologiei are obligaţia de a raporta trimestrial şi anual, o dată cu execuţia bugetară, contul de execuţie a Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, potrivit anexei nr. 5.
    7. Pe data prezentelor instrucţiuni, Normele metodologice nr. 4524/614/1993 ale Ministerului Finanţelor şi Ministerului Cercetării şi Tehnologiei îşi încetează aplicabilitatea.

       Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                 Florin Georgescu

       Ministrul cercetării şi tehnologiei,
             Doru Dumitru Palade

                       Contrasemnează:
                      ----------------
                  p. Ministrul culturii,
                        Mihai Tomus,
                     secretar de stat,

    ANEXA 1

 MINISTRUL ............................. ┌──────────────────────────────┐
 (Academia de Ştiinţe..........alte │ 1) Nu depăşeşte valoarea │
organe de specialitate ale administraţiei │ prevăzută în contract │
publice centrale şi locale) │ 2) Valoarea cumulată pe temă │
 ...................................... └──────────────────────────────┘
                        LISTA
cu decontarea lucrărilor angajate prin contracte globale de cercetare-dezvoltare
cu termene scadente în luna .................... 199.....
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                               Faza aferentă temei în vederea Valoarea apro-
                                          decontării bată pentru
                            ──────────────────────────────────── decontare a
                            Numărul Termen Valoare Nr. şi data fazelor recep-
Cod Denumirea temei Cod sub fazei de de- aprobată procesului ţionate cumu-
tema program contare pentru verbal de lată de la
                                    din con- decon- recepţie începutul
                                    tract tare^1) anului ^2)
                                            (mii lei) ────────────────
                                                               Total Din care,
                                                             (mii lei) achitat
                                                                      (mii lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4 5 6 7 8
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   I. Executantul
      (denumirea)
 A 1.
 A 2.
 B 3.
      Total X X X X

   II. Executantul
      (denumirea)
 B 1.
 A 2.
 B 3.
      Total X X X X
      Totl general X X X X
      Datele se con-
      firma pe răs-
      punderea noastră.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Conducătorul instituţiei publice, Director economic
                                              (contabil şef),


    ANEXA 2

 MINISTERUL ...........................
 Instituţia publică ...................
 ......................................

                CERERE JUSTIFICATIVĂ
privind sumele necesare pentru lucrări de prospecţiuni şi explorări geologice,
care se alocă din Fondul special pentru cercetare-dezvoltare
    pentru luna ...................... 199.....

                                                           - mii lei -
                                                         ----------------
  1. Lucrări de prospecţiuni şi explorări
     geologice (valoarea conform contractului) .............................
  2. Valoarea lucrărilor de prospecţiuni şi
     explorări geologice executate şi recepţio-
     nate, cumulată de la începutul anului până
     la finele lunii ...................... .............................
  3. Sume alocate până la finele
     lunii................................
     în baza cererilor justificative .............................
  4. Sume de alocat (2-3) : ..............................
 Datele se confirmă pe răspunderea noastră.

       Conducătorul instituţiei publice, Director economic
                                               (contabil şef),


    ANEXA 3

 MINISTERUL ....................... ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE DIN
 Academia ......................... MINISTERUL CERCETĂRII ŞI TEHNOLOGIEI
 Institutul .......................
 Societatea comercială.............
 ..................................

                     CERERE JUSTIFICATIVĂ
privind sumele necesare pentru lucrările de investiţii care se alocă din Fondul
special pentru cercetare-dezvoltare
  pentru luna ...........................199.......
                                                           - mii lei -
                                                         -----------------
 1. Valoarea lucrării de investiţii conform ..............................
     listei aprobate
 2. Valoarea situaţiei de lucrări executate
    şi recepţionate pentru investiţii, cumu-
    lata de la începutul anului până la
    finele lunii .......................... ..............................
 3. Sume alocate până la finele
    lunii .............. în baza cererilor
    justificative ..............................
 4. Sume de alocat (2-3) : ..............................
 Datele se confirmă pe răspunderea noastră.

    Conducătorul instituţiei publice Director economic
     sau al societăţii comerciale, (contabil şef),


    ANEXA 4

 MINISTERUL ............................
 (Academia de Ştiinţe ............alte
 organe de specialitate ale administraţiei
 publice centrale şi locale)..............
 .........................................

                      CONT DE EXECUŢIE
 privind justificarea sumelor primite din Fondul special pentru
 cercetare-dezvoltare la finele anului ......
                                                               - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Denumirea programelor şi alte Număr teme
 acţiuni finanţate din Fondul ───────────────── Sume Plăţi Disponibil
 special pentru cercetare - Total Din care, aloca- efec-
 dezvoltare încheiate te tuate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
              1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Datele se confirmă pe răspunderea noastră.

     Conducătorul instituţiei Directorul economic
           publice, (contabil şef),


    ANEXA 5

    MINISTERUL CERCETĂRII ŞI TEHNOLOGIEI

                           CONT DE EXECUŢIE
        privind Fondul special pentru cercetare-dezvoltare
                                                             - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                           Prevederi Prevederi Realizări
                                              an perioadă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  VENITURI - TOTAL
 I. Venituri curente
   A. Venituri fiscale
      A.1. Impozite directe
           Contribuţia agenţilor economici
   B. Venituri nefiscale
        Diverse venituri
        Încasări din alte surse

  CHELTUIELI - TOTAL
   Cheltuieli curente
    Cheltuieli de personal
    Cheltuieli materiale şi servicii
   Cheltuieli de capital
   Rambursări de credite şi plati de dobînzi
     Rambursări de credite
     Plăţi de dobânzi

  CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ
   Cheltuieli curente
     Cheltuieli de personal
     Cheltuieli cu salariile
       Plata ajutorului de şomaj
     Cheltuieli materiale şi servicii
       Alte cheltuieli
   Cheltuieli de capital
     Investiţii ale instituţiilor publice
     Investiţii ale regiilor autonome şi
     societăţilor comerciale
   Rambursări de credite şi plati de dobînzi
     Rambursări de credite
     Plăţi de dobânzi

 DIN TOTAL CAPITOL:
  Obiective, teme de cercetare şi cercetări complexe
  - Teme aprobate prin Programul naţional de
    cercetare - dezvoltare
  - Rambursări de credite
  - Plăţi de dobânzi
  Unităţi de cercetare
  - Cheltuieli de capital
  Cheltuieli pentru funcţionarea Colegiului Consultativ
  pentru Cercetare-Dezvoltare, a comisiilor acestuia,
  precum şi pentru administrarea Fondului special pentru
  cercetare-dezvoltare (Hotărârea Guvernului nr. 66/1991,
  cu modificările ulterioare)
  Alte instituţii şi acţiuni pentru cercetare ştiinţifică
  - subvenţionarea literaturii tehnico-ştiinţifice
  - activitatea de informare-documentare
  - acţiuni de promovare a rezultatelor cercetării
    româneşti

PROSPECŢIUNI ŞI LUCRĂRI GEOLOGICE DE CERCETARE
PENTRU DESCOPERIRI DE ZĂCĂMINTE NOI
  Cheltuieli curente
    Cheltuieli materiale şi servicii
      Alte cheltuieli
      - Programul naţional pentru lucrări şi pros-
        pecţiuni geologice de cercetare pentru
        descoperiri de zăcăminte noi

RAMBURSĂRI DE CREDITE ŞI PLĂŢI DE DOBÂNZI
  - Rambursări de credite
  - Plăţi de dobânzi

    EXCEDENT (+), DEFICIT (-)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

   Ordonator principal de credite, Director general,


    ANEXA 6

                     GESTIONAREA
    fondurilor pentru subvenţionarea literaturii tehnice,
       ştiinţifice, alocate Ministerului Culturii

    1. În conformitate cu prevederile art. 1 din Legea nr. 67/1993 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, se asigură subvenţionarea literaturii tehnice, ştiinţifice din acest fond. Pentru gestionarea fondului respectiv alocat de Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, se constituie la Ministerul Culturii Comisia pentru gestionarea fondului de subventionare a literaturii tehnice, ştiinţifice.
    2. Comisia se numeşte prin ordin al ministrului culturii şi cuprinde, printre membrii ei, şi reprezentanţi ai Ministerului Cercetării şi Tehnologiei şi ai Academiei Române. Prin acelaşi ordin se stabilesc preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul comisiei.
    3. Comisia se întruneşte la sediul Ministerului Culturii o dată la 3 luni sau de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui, şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numărul total al membrilor numiţi.
    Lucrările comisiei sunt conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte. Pentru valabilitatea deciziilor comisiei este necesară prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.
    Dezbaterile care au loc în cadrul lucrărilor comisiei, hotărârile care se adoptă, precum şi opiniile separate ale membrilor comisiei se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
    4. Literatura tehnică, ştiinţifică include lucrări, publicaţii şi cursuri universitare a căror tematica abordează domeniile: construcţii de maşini, metalurgie, industrie extractivă, industrie chimică şi petro-chimică, industrie electronică şi electrotehnică, energetică, automatică, poligrafie, construcţii şi materiale de construcţii, instalaţii, hidrotehnică, arhitectură, industrie uşoară, industrie alimentară, transporturi, tehnică foto-film, ştiinţe agricole şi silvice, medicină, farmacie, ştiinţe economice, management, istorie, filozofie, psihologie, pedagogie, sociologie, ştiinţe juridice, matematică, informatică, astronomie, fizică, chimie, geologie, geografie, biologie, ecologie, ştiinţe filologice - filologie, lingvistică, teorie, critică şi estetica literară, ediţii critice, antologii cu sau fără aparat critic, folcloristică, dialectologie, cultura românească veche, bibliologie, biblioteconomie, teatrologie, etnologie şi etnografie, muzicologie, teorie şi critică de artă, lexicoane, enciclopedii, dicţionare -, toate aceste domenii implicând cunoştinţe specifice şi cercetare de specialitate.
    5. În limita fondului prevăzut de Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, comisia dezbate şi decide sumele pentru subvenţionare, pe titluri de lucrări sau publicaţii periodice, în funcţie de conţinutul tematic, necesitatea, importanţa şi oportunitatea acestora, pe baza solicitărilor editorilor. Pentru fiecare lucrare sau publicaţie se va face o scurtă prezentare şi se va întocmi o fişă de antecalcul economic [anexa nr. 6a1)]. Documentaţia respectivă se va depune la secretariatul comisiei.
    6. Subvenţia aprobată se virează de Ministerul Culturii după apariţia lucrării sau publicaţiei, pe baza fişei de calcul economic postapariţie (întocmită de beneficiar conform anexei nr. 6a1), care cuprinde datele efective rezultate din evidenţa contabilă proprie. Secretarul comisiei verifică datele prezentate şi, în cazul în care este respectată hotărârea comisiei, avizează acordarea subventiei.
    Suma respectivă nu poate fi mai mare decât cea aprobată de comisie şi se virează în contul bancar al titularului subvenţiei numai după ce s-a efectuat controlul financiar preventiv corespunzător.
    7. Ministerul Culturii pe baza cererilor justificative [model anexa nr. 6b)] solicita lunar Ministerului Cercetării şi Tehnologiei fondurile necesare subventionarii literaturii tehnice, ştiinţifice.
    Sumele aprobate de Ministerul Cercetării şi Tehnologiei se virează în contul Ministerului Culturii nr. 641180108, deschis la Banca Comercială Română - S.A., Sucursala municipiului Bucureşti, lunar, în funcţie de constituirea Fondului special pentru cercetare-dezvoltare, în contul colector al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.
    8. Ministerul Culturii are obligaţia ca la finele anului să prezinte Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, până la 15 februarie din anul următor, contul de execuţie privind justificarea subvenţiilor primite, conform anexei nr. 6c), precum şi lista titlurilor subvenţionate pe editori.

    ANEXA 6a1)

 .......................................
           (Unitatea)

                        FIŞA DE CALCUL
   pentru subvenţionarea literaturii tehnice, ştiinţifice

  Titlu lucrării/publicatiei ............................
  Autor(i) ..............................................
                                                               - lei -
                                                             -----------
  1. Cheltuieli directe
     - drepturi de autor
     - alte cheltuieli redactionale
     - cheltuieli materiale (hirtie, carton etc.)
     - manopera poligrafică
     - alte cheltuieli directe
    Titlul lucrării/publicaţiei .........................
    Autor(i) ............................................
  2. Cheltuieli de regie ale editurii/redacţiei
  3. Profit (stabilit pe baza rentabilitatii medii)
  4. Timbru literar
  5. Costuri de producţie totale (rd. 1 + ..... + rd. 4)
  6. Tiraj (exemplare) comandat de reţeaua comercială
  7. Costul unui exemplar (mai puţin adaosul comercial)
     (rd. 5; rd. 6)
  8. Preţ de vânzare al unui exemplar (mai puţin adaosul comercial)
     propus de editura/redacţie
  9. Venituri totale (rd. 8 X rd. 6)
  10. Subvenţia solicitată pentru acoperirea cheltuielilor
      (rd. 7 - rd. 8) X rd. 6 = rd. 5 - rd. 9

      Director, Redactor şef, Economist,

 Data :


    ANEXA 6a2)

                           HOTĂRÂREA
          Comisiei pentru gestionarea fondului de subventionare a
         literaturii tehnice, ştiinţifice, a Ministerului Culturii,
        consemnată în procesul-verbal nr. ......... din .............

  - Tirajul aprobat............... exemplare
  - Preţul de vânzare al unui exemplar (mai puţin adaosul comercial) aprobat...
..................................... lei
  - Subvenţia aprobată .............. lei

 Data :

                                      Secretarul comisiei,


    ANEXA 6b)

 EXECUTANT
 MINISTERUL CULTURII
 Comisia pentru subvenţionarea
 literaturii tehnice, ştiinţifice

                          CERERE JUSTIFICATIVĂ
  privind sumele ce urmează a se vira de către Ministerul Cercetării şi
  Tehnologiei pentru subvenţionarea literaturii tehnice, ştiinţifice
               în luna ...................... 199......

                                                            - mii lei -
                                                           -------------
  1. Subvenţii aprobate de comisie pentru lucrările sau
     publicaţiile apărute, cumulat de la începutul anului
     până la finele lunii anterioare
  2. Subvenţii virate de Ministerul Cercetării şi Tehno-
     logiei până la finele lunii anterioare, pe baza
     cererilor justificative
  3. Subvenţii de virat
     (rindul 1 - rindul 2)

         Preşedinte, Secretar,


    ANEXA 6c)

    MINISTERUL CULTURII

                     CONT DE EXECUŢIE
       privind justificarea subvenţiilor primite
               din Fondul special pentru
       cercetare-dezvoltare în anul ...............

                                                                - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Denumirea editurii sau instituţiei Număr titluri Sume virate Subvenţii Dis-
           subvenţionate aprobate de Ministerul aprobate po-
                                                   Cercetării şi de Mi- nibil
                                                   Tehnologiei nişte-
                                                                  rul
                                                                Culturii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                   1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Datele se completează pe răspunderea noastră.

                                              Direcţia generală
                                            resurse financiare şi dezvoltare,
     Ordonator de credite,
                                             ----------------------------
  resurse financiare şi dezvoltare,
  ----------------------------


                        -------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016