Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 4 octombrie 2001  de acordare a titlului de parc industrial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 4 octombrie 2001 de acordare a titlului de parc industrial

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 712 din 8 noiembrie 2001
ART. 1
Titlul de parc industrial se acorda, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, denumita în continuare ordonanta, în vederea realizãrii urmãtoarelor scopuri:
a) crearea şi dezvoltarea unor industrii de inalta tehnologie;
b) creşterea calitãţii şi competitivitatii produselor realizate;
c) creşterea capacitãţii de export şi reducerea importurilor de produse industriale;
d) crearea în ritm accelerat de noi locuri de munca;
e) dezvoltarea de activitãţi care sa determine angajarea personalului cu inalta calificare;
f) creşterea gradului de pregãtire profesionalã a personalului angajat în parcurile industriale;
g) desfãşurarea de activitãţi în concordanta cu obiectivele de dezvoltare regionala;
h) creşterea volumului investiţiilor strãine.
ART. 2
(1) În vederea constituirii şi pentru a asigura buna funcţionare a unui parc industrial se poate colabora în una dintre urmãtoarele forme:
a) asociere între diferite persoane fizice şi/sau juridice în vederea constituirii societãţii-administrator, situaţie în care terenul aferent parcului industrial este adus de cãtre unul sau mai mulţi asociaţi în patrimoniul societãţii-administrator;
b) asociere între consilii locale şi societãţi-administrator prin transmiterea terenului aferent parcului industrial în folosinta societãţii-administrator; în aceasta situaţie consiliile locale stabilesc modul în care acest teren poate fi pus la dispoziţie agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi specifice parcurilor industriale;
c) alte forme de colaborare între persoane juridice interesate.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. a) societatea-administrator stabileşte, în vederea bunei funcţionari a parcului industrial, formele colaborãrii cu partenerii enumerati la art. 1 alin. (4) din ordonanta.
ART. 3
(1) În vederea obţinerii titlului de parc industrial societatea-administrator depune la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei o cerere însoţitã de documentaţia alcãtuitã din urmãtoarele documente sau declaraţii ale persoanei îndreptãţite sa reprezinte societatea-administrator:
a) documente şi/sau informaţii prin care se face dovada accesului la un drum naţional sau european, în conformitate cu art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta;
b) declaraţie conţinând motivarea detaliatã a constituirii unui parc industrial pe o suprafata mai mica de 10 hectare, în conformitate cu art. 2 alin. (1) lit. b) din ordonanta;
c) titlul de proprietate, în copie, sau orice alte documente, în copie, prin care se face dovada îndeplinirii de cãtre terenul aferent a condiţiei prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. c) din ordonanta;
d) declaraţie prin care se certifica îndeplinirea de cãtre terenul aferent a condiţiei prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. d) din ordonanta; condiţia nu este îndeplinitã în cazul în care exista o cerere de retrocedare a terenului aferent parcului industrial sau asupra unei pãrţi din acesta;
e) studiu de fezabilitate;
f) acordul autoritãţii administraţiei publice locale privind realizarea infrastructurii aferente parcului industrial, sub forma avizului direcţiei de specialitate a consiliului local din unitatea administrativ-teritorialã în care se realizeazã parcul industrial;
g) prezentarea caracteristicilor ariei aflate pe o raza de 100 km în jurul parcului industrial:
- infrastructura tehnica: drumuri naţionale, calitatea transportului pe cãile ferate, aeroporturi şi relaţii aeriene internaţionale, sisteme de telecomunicaţii, resurse de apa, canalizare, energie electrica, gaz metan, precum şi calitatea utilitãţilor;
- infrastructura economicã: servicii bancare, centre de afaceri, centre de conferinţe, servicii de consultanţa;
- educaţia şi cercetarea: universitãţi, institute de cercetare, licee, colegii;
- mediu: condiţiile de locuire, servicii de salubritate, rata criminalitatii, arii comerciale organizate modern, facilitãţi turistice, posibilitatea creãrii unui mediu atractiv pentru investitori;
- instituţii social-culturale: teatre, opera, muzee, cluburi, arene sportive;
h) copie de pe actul constitutiv;
i) copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului teritorial;
j) copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
k) adresa societãţii-administrator, numerele de telefon şi fax, adresa de e-mail.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei poate realiza modelul cererii pentru eliberarea titlului de parc industrial pe pagina de Internet a acestui minister; în aceasta situaţie societãţile-administrator vor completa cererea cu informaţiile solicitate în modelul respectiv.
ART. 4
Nu poate fi societate-administrator societatea comercialã care este în procedura de dizolvare voluntara sau de drept, de lichidare, de reorganizare judiciarã sau de faliment.
ART. 5
Îndeplinirea de cãtre terenul aferent parcului industrial a condiţiei prevãzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanta este demonstrata prin prezentarea caii optime de acces la un drum naţional sau european, astfel:
a) descrierea detaliatã a caii optime de acces;
b) numãrul şi categoria drumurilor care compun calea de acces;
c) starea prezenta a acestor drumuri şi existenta unor eventuale lucrãri sau proiecte de imbunatatire a lor, cu finanţare interna şi/sau internationala;
d) distanţele în kilometri pentru fiecare porţiune de drum;
e) o harta pe care sa fie evidenţiatã calea optima de acces la drumuri şi care sa conţinã evidentieri ale infrastructurii feroviare, portuare sau aeroportuare, în situaţia în care aceasta cale de acces prezintã interes pentru parcul industrial.
ART. 6
(1) În vederea constituirii unui parc industrial pe o suprafata de teren mai mica decât cea prevãzutã la art. 2 alin. (1) lit. b) din ordonanta este necesarã prezentarea activitãţilor care urmeazã sa se desfãşoare în parcul industrial, suprafata de teren aferentã parcului industrial şi motivatia reducerii suprafeţei de teren în raport cu activitãţile preconizate a fi desfãşurate.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei verifica, la cel puţin un an de la acordarea titlului de parc industrial în condiţiile alin. (1), dacã în parcul industrial respectiv se realizeazã activitãţile care au justificat constituirea unui parc industrial pe o suprafata mai mica de 10 hectare.
(3) În situaţia în care se constata ca nu se realizeazã activitãţile precizate la alin. (1) ministrul dezvoltãrii şi prognozei poate sa retragã, prin ordin, titlul de parc industrial, în condiţiile art. 10 din ordonanta.
(4) Alin. (1)-(3) se aplica şi în cazul parcurilor industriale prevãzute la art. 2 alin. (2) din ordonanta.
ART. 7
(1) În vederea acordãrii titlului de parc industrial se constituie o comisie de analiza şi evaluare, denumita în continuare comisie, alcãtuitã din 3 membri, dintre care 2 sunt reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei şi unul este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Numirea membrilor comisiei se realizeazã prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei asigura secretariatul comisiei.
ART. 8
(1) Comisia primeşte, la sediul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, cererea şi documentaţia în vederea analizei şi evaluãrii.
(2) În situaţia în care documentaţia nu este completa, comisia poate amana analiza şi evaluarea documentaţiei privind acordarea titlului de parc industrial şi poate solicita deponentului completarea acesteia.
(3) Societatea-administrator este obligatã sa transmitã comisiei, în termen de 3 zile de la primirea solicitãrii, documentele şi declaraţiile necesare completãrii documentaţiei.
(4) Comisia prezintã ministrului dezvoltãrii şi prognozei, în termen de 20 de zile de la primirea cererii şi documentaţiei complete, un referat privind rezultatele analizei efectuate; referatul sta la baza ordinului prin care se acorda titlul de parc industrial.
(5) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei poate solicita comisiei, în termen de 10 zile de la primirea primului referat, reanalizarea cererii şi documentaţiei depuse de cãtre societatea-administrator; comisia va prezenta ministrului dezvoltãrii şi prognozei un nou referat în termen de 10 zile de la solicitarea acestuia.
ART. 9
(1) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei poate accepta sau respinge cererea de acordare a titlului de parc industrial.
(2) Acceptarea cererii este temeiul pentru acordarea titlului de parc industrial, prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei, în termen de 45 de zile de la depunerea cererii şi documentaţiei complete.
(3) Prin ordin se stabilesc:
a) perimetrul şi vecinãtãţile zonei, strict delimitate, în care se constituie parcul industrial;
b) denumirea societãţii-administrator şi numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
c) activitãţile preconizate a fi desfãşurate în parcul industrial, în situaţia în care acesta este constituit pe o suprafata mai mica de 10 hectare.
(4) Studiul de fezabilitate şi graficul de realizare a lucrãrilor pentru realizarea investiţiilor prevãzute la art. 7 din ordonanta, detaliat pentru primul an de la acordarea titlului de parc industrial, sunt anexe la ordin şi fac parte integrantã din acesta.
ART. 10
(1) În situaţia respingerii cererii Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va aduce la cunostinta societãţii-administrator care a solicitat acordarea titlului de parc industrial, în termen de 45 de zile de la depunerea cererii şi documentaţiei complete, motivele care au determinat respingerea acesteia.
(2) Societatea-administrator cãreia i s-a respins cererea de acordare a titlului de parc industrial poate depune o noua cerere dupã cel puţin 3 luni de la depunerea primei cereri.
ART. 11
În vederea exploatãrii parcului industrial societatea-administrator poate sa înstrãineze sau sa transmitã în folosinta cãtre agenţii economici din parcul industrial loturi de teren şi/sau construcţii din acesta.
ART. 12
(1) Retragerea titlului de parc industrial, în condiţiile art. 10 alin. (1) din ordonanta, se dispune prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei analizeazã, pe baza rapoartelor depuse trimestrial de cãtre societãţile-administrator, activitãţile realizate în parcurile industriale, în conformitate cu art. 1 alin. (2) din ordonanta.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va anunta în scris societatea-administrator aflatã în situaţia descrisã la alin. (1) ca se afla în situaţia de a i se retrage titlul de parc industrial.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016