Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 3 aprilie 2007  privind organizarea si desfasurarea examenului pentru reconstituirea situatiilor scolare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 3 aprilie 2007 privind organizarea si desfasurarea examenului pentru reconstituirea situatiilor scolare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 305 din 8 mai 2007


ART. 1
Prezentele instrucţiuni se aplica absolvenţilor liceului sanitar, promotiile 1976-1994 inclusiv, care au urmat cursul cu durata de un an pentru echivalare cu nivelul studiilor postliceale sanitare şi au promovat examenul de absolvire, în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 797/1997 , absolvenţi pentru care nu exista documente şcolare (registre şcolare, cataloage etc.) privind parcurgerea cursului de echivalare.
ART. 2
(1) Pentru absolvenţii aflaţi în situaţia prevãzutã la art. 2 alin. (2) din ordin, se organizeazã examen de reconstituire a situaţiilor şcolare.
(2) Examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare este constituit din probe scrise la toate disciplinele cuprinse în planul de învãţãmânt al cursului de echivalare.
ART. 3
(1) Absolvenţii cursului de echivalare care se afla în situaţia reconstituirii situaţiilor şcolare susţin examenul de reconstituire la unitãţile de învãţãmânt care au organizat examenul de finalizare a cursului.
(2) Absolvenţii cursului de echivalare ai Şcolii Postliceale Sanitare din Galaţi, care se afla în situaţia reconstituirii situaţiilor şcolare, susţin acest examen la Şcoala Postliceala Sanitarã Brãila, iar cei de la Şcoala Postliceala Sanitarã Tulcea susţin examenul la Şcoala Postliceala Sanitarã din Constanta.
ART. 4
(1) Organizarea şi desfãşurarea probelor examenului de reconstituire se desfãşoarã în sesiunile examenului de absolvire a învãţãmântului postliceal (iunie şi august) din anii 2007 şi 2008.
(2) Pot fi susţinute în aceeaşi zi probe scrise pentru cel mult doua discipline din planul de învãţãmânt.
(3) Directorul unitãţii de învãţãmânt stabileşte prin decizie interna componenta comisiilor, datele şi orele de desfãşurare a probelor de examen în perioada precizatã la alin. (1).
(4) Graficul examenului de reconstituire propus de unitatea de învãţãmânt se aproba de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi se comunica Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar, şi filialelor judeţene ale Ordinului Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea examenului.
ART. 5
(1) În vederea sustinerii examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare, perioada de înscriere a absolvenţilor este identicã cu cea cuprinsã în graficul examenului de absolvire a învãţãmântului postliceal. Înscrierea se face la secretariatele unitãţilor şcolare organizatoare.
(2) Dosarul de înscriere conţine:
a) cererea solicitantului;
b) copia legalizatã la biroul notarului public de pe certificatul de naştere;
c) copia legalizatã la biroul notarului public de pe certificatul de cãsãtorie (dacã este cazul schimbãrii numelui);
d) copia legalizatã la biroul notarului public de pe diploma de bacalaureat a liceului sanitar, promotiile 1976-1994 inclusiv;
e) copia legalizatã la biroul notarului public de pe certificatul de calificare (atestat), din care sa reiasã susţinerea examenului de calificare;
f) adeverinta de salariat şi vechimea în profilul respectiv la data înscrierii la cursul de echivalare sau copia de pe carnetul de munca, care se certifica de secretariatul unitãţii de învãţãmânt;
g) copia de pe adeverinta eliberata de unitatea de învãţãmânt, prin care se face dovada parcurgerii şi finalizarii cursului de echivalare.
(3) Se pot înscrie la examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare numai persoanele care îndeplinesc cumulat urmãtoarele condiţii:
a) sunt absolvenţi de liceu sanitar, promotiile 1976-1994 inclusiv;
b) au absolvit cursul cu durata de un an pentru echivalare cu nivelul studiilor postliceale;
c) au promovat examenul de absolvire a cursului de echivalare;
d) nu au primit acte de studii pentru nivel postliceal înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin.
(4) Reconstituirea situaţiilor şcolare şi, ulterior, eliberarea actelor de studii de nivel postliceal se fac numai în specialitatea în care absolvenţii au urmat cursul de echivalare.
(5) Examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare se va desfasura conform prezentelor instrucţiuni, având ca suport planurile de învãţãmânt care au fost utilizate pentru desfãşurarea cursurilor. Pentru cursurile de echivalare desfãşurate în anul 1992 se vor utiliza planurile de învãţãmânt care au un numãr total de 320 de ore, iar pentru cursurile de echivalare desfãşurate dupã anul 1996 se vor utiliza planurile de învãţãmânt care conţin un numãr total de 528 de ore.
(6) Fiecare unitate de învãţãmânt organizatoare a examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare va afişa, alãturi de graficul examenelor, tematica de examen pentru fiecare disciplina şi specialitate.
(7) Pe actele de studii (diploma/certificat), la rubrica "Specializare" se va completa, în funcţie de planul de învãţãmânt parcurs: asistent medical radiologie, asistent medical de laborator, asistent medical balneofizioterapie, tehnician optica medicalã, asistent medical obstetrica-ginecologie, asistent medical pediatrie, tehnician tehnica dentara, asistent medical igiena, asistent medical ocrotire, asistent medical dietetica, tehnician aparatura medicalã, asistent medical, asistent de farmacie.
ART. 6
(1) Unitãţile de învãţãmânt organizeazã şi desfãşoarã examenul de reconstituire conform metodologiei de sustinere a examenelor de diferenţa descrise în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, aprobat prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.925/2005 , astfel:
a) pentru fiecare specialitate se stabileşte o comisie care are un preşedinte şi câte doi profesori exeminatori pentru fiecare disciplina;
b) durata probei scrise este de 90 de minute din momentul transcrierii subiectelor pe tabla sau primirii de cãtre absolvenţi a foii cu subiecte. Proba scrisã conţine doua variante de subiecte, dintre care absolventul trateazã o singura varianta, la alegere;
c) fiecare profesor examinator acorda o nota pentru lucrarea scrisã. Media aritmetica a notelor acordate de cei doi profesori examinatori, rotunjita la nota intreaga cea mai apropiatã, reprezintã nota finala la disciplina de examen; fracţiunile de 50 de sutimi se rotunjesc în favoarea absolventului;
d) rezultatele obţinute se consemneazã în catalogul de examen de cãtre profesorii examinatori şi se trec în catalogul clasei şi în registrul matricol;
e) lucrãrile scrise se pãstreazã în arhiva unitãţii de învãţãmânt o perioada de un an.
(2) Susţinerea examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare se face cu taxa, stabilitã de fiecare unitate de învãţãmânt organizatoare a examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare, astfel încât sa acopere toate cheltuielile de examen.
(3) Alãturi de cadrele didactice desemnate prin decizie interna ca profesori examinatori, pe durata desfãşurãrii probelor scrise vor fi supraveghetori şi membri ai filialelor judeţene ale Ordinului Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România.
ART. 7
Cadrele didactice care fac parte din comisiile de organizare şi desfãşurare a examenului de reconstituire sunt retribuite prin plata cu ora, dupã cum urmeazã:
- preşedintele şi membrii comisiei, câte 15 minute pentru fiecare candidat, înmulţite cu numãrul disciplinelor la care se susţin probe scrise, dar fãrã a depãşi un salariu de baza al funcţiei în care este încadrat;
- cadrele didactice - profesori supraveghetori: pentru fiecare proba se calculeazã câte doua ore destinate supravegherii candidaţilor;
- secretar - 24 de ore, indiferent de numãrul candidaţilor şi al disciplinelor.
ART. 8
Inspectoratele şcolare judeţene se adreseazã filialelor judeţene ale Ordinului Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România pentru desemnarea de cãtre acestea de asistenţi medicali care sa participe la examenul de reconstituire a situaţiilor şcolare în calitate de supraveghetor.
ART. 9
Dupã încheierea fiecãrei sesiuni a examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare, directorul unitãţii de învãţãmânt va elabora şi va transmite Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii - Direcţia generalã management învãţãmânt preuniversitar un raport cu urmãtoarea structura:
a) Date statistice, care se vor completa dupã urmãtorul tabel:


┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Specialitatea │ Numãrul de elevi │
├───────────────┼──────────────────┬─────────┬──────────┬─────────┬───────────┤
│ │ Numãrul │ │ │ │ │
│ │ de absolvenţi │ │ │ │ │
│ │ posibili │ Înscrişi│ Prezenţi │ Absenţi │ Promovati │
│ │ beneficiari ai │ │ │ │ │
│ │ prevederilor │ │ │ │ │
│ │prezentului ordin │ │ │ │ │
├───────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────┼─────────┼───────────┤
│ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │
└───────────────┴──────────────────┴─────────┴──────────┴─────────┴───────────┘



b) Aprecieri asupra organizãrii şi desfãşurãrii examenului de reconstituire a situaţiilor şcolare.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016