Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 26 martie 2003  de organizare si desfasurare a procedurii de concesionare a fondului piscicol administrat de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol, prin licitatie publica deschisa cu preselectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 26 martie 2003 de organizare si desfasurare a procedurii de concesionare a fondului piscicol administrat de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol, prin licitatie publica deschisa cu preselectie

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 230 din 4 aprilie 2003

În conformitate cu prevederile <>art. 14 din Legea nr. 192/2001 , completatã şi modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2002 , se iniţiazã procedura de atribuire de cãtre Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol a dreptului de pescuit în scop comercial şi recreativ/sportiv, prin concesionare pe baza de licitaţie publica.
Procedura de concesionare se va desfasura prin licitaţie publica deschisã cu preselecţie, în baza dispoziţiilor <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 216/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice-cadru de aplicare a <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, şi va avea loc la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, din municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 17, sectorul 2.
Caietele de sarcini pentru realizarea concesiunii vor fi puse la dispoziţie ofertanţilor conform anunţului publicitar.

I. Proceduri prealabile concesionarii
Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol va publica anunţul publicitar, conform prevederilor legale privind concesionarea fondului piscicol, în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, într-un cotidian de circulaţie nationala, în unul de circulaţie localã şi la sediul companiei şi filialelor teritoriale, în conformitate cu <>art. 22 din Legea nr. 219/1998 ; va întocmi studiul de oportunitate şi caietele de sarcini pentru fiecare sector.
Conţinutul anunţului cu privire la candidaturi va cuprinde cele prevãzute în <>art. 22 din Legea nr. 219/1998 .
Înainte de termenul de depunere a documentelor organizatorul licitaţiei poate, la initiativa sa sau ca rãspuns la vreo clarificare solicitatã de oricare dintre licitanti, sa modifice conţinutul documentelor licitaţiei, introducând amendamente.
Amendamentele vor fi transmise în scris, prin posta, telex sau fax, tuturor achizitorilor documentelor licitaţiei. Amendamentele devin parte componenta a documentelor licitaţiei şi sunt obligatorii pentru licitaţie.
Modificãrile intervenite în caietul de sarcini al concesiunii, dacã este cazul, ulterior publicãrii anunţului publicitar pentru concesionarea fondului piscicol vor fi comunicate ofertanţilor care au achiziţionat caietul de sarcini, prin orice mijloace, înainte de data ţinerii licitaţiei.
Pentru a da licitantilor posibilitatea introducerii în documente a prevederilor amendamentelor, organizatorul licitaţiei poate prelungi data de înscriere a documentelor, dar nu mai mult de 10 zile de la data comunicãrii ultimului amendament.
II. Instrucţiuni privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare
II.1. Comisia de evaluare va fi stabilitã prin decizie a directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, cu respectarea prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 219/1998 , şi va fi compusa din 5 membri.
II.2. Criteriile de preselecţie a candidaţilor care participa la licitaţia publica deschisã cu preselecţie sunt stabilite, în conformitate cu prevederile <>art. 22-25 din Legea nr. 219/1998 , dupã cum urmeazã:
A. Pescuit în scop comercial - persoane juridice:
- sa fie persoana juridicã legal constituitã;
- sa aibã în obiectul de activitate înscris la Oficiul registrului comerţului activitatea de pescuit;
- sa prezinte acte doveditoare privind situaţia economico-financiarã, inclusiv certificatele de atestare fiscalã eliberate de titularii creanţelor bugetare;
- membrii asociaţiei trebuie sa fie persoane fizice autorizate şi atestate profesional în condiţiile legii;
- sa dispunã de mijloace tehnice legale specifice activitãţii de pescuit;
- în cadrul unor contracte anterioare cu Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol nu au avut litigii imputabile solicitanţilor sau nu au debite restante cu Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol.
B. Pescuit în scop recreativ/sportiv - asociaţii:
- actul constitutiv - statutul - care sa prevadã în obiectul de activitate organizarea practicãrii pescuitului recreativ/sportiv;
- hotãrârea judecãtoreascã cu menţiunea "definitiva şi irevocabilã";
- certificat emis de judecãtorie ca este înscrisã în registrul naţional al persoanelor juridice fãrã scop patrimonial, ţinut de Ministerul Justiţiei;
- document de înregistrare fiscalã;
- dovezi privind achitarea obligaţiilor fiscale cãtre toţi creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscalã - în original -, eliberate de titularii acestor creanţe bugetare, cat şi privind achitarea obligaţiilor cãtre Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
- mandat de reprezentare emis de asociaţia de pescari sportivi legal constituitã.
Licitaţia publica deschisã cu preselecţie se desfãşoarã la ora, data şi adresa prevãzute în anunţul publicitar, la care pot participa candidaţii care au achitat caietul de sarcini, au depus documentele de participare şi fac dovada constituirii garanţiei de participare în cuantumurile valorice şi sub formele precizate în caietul de sarcini.
Documentele de participare se depun în plicuri sigilate şi semnate, conform <>art. 15 din Legea nr. 219/1998 , pana la data şi ora prevãzute în anunţul publicitar, la secretariatul directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol. Pe plic vor fi menţionate datele de identificare a candidatului (numele, prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, nr. de telefon şi fax), datele de identificare a concesiunii, asa cum este precizat în caietul de sarcini.
Caietele de sarcini se pun în vânzare imediat dupã apariţia anunţului publicitar.
Termenul limita de depunere a candidaturilor este cu cel mult 3 zile înainte de data deschiderii licitaţiei.
Valabilitatea ofertei este de maximum 20 de zile de la data apariţiei anunţului publicitar.
Neprezentarea candidaţilor la ora şi data prevãzute în anunţul publicitar conduce la eliminarea acestora de la licitaţie.
Pentru participarea la licitaţie, în termenul prevãzut în anunţul publicitar candidaţii au obligaţia sa depunã la adresa prevãzutã în acesta doua plicuri sigilate cu documentele solicitate în caietul de sarcini.
II.3. Documente de participare la licitaţie:
Pentru participarea la licitaţia publica deschisã cu preselecţie candidaţii depun la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol urmãtoarele documente:
1. dovada privind depunerea garanţiei de participare;
2. dovada privind achitarea preţului caietului de sarcini;
3. împuternicirea acordatã persoanei care reprezintã ofertantul la licitaţie, care trebuie sa fie în original;
4. documentele care certifica identitatea şi calitatea ofertantului.
4.1. Documentele care certifica identitatea şi calitatea ofertantului - societate comercialã sunt:
a) copii legalizate de pe actele constitutive (statut, contract sau act constitutiv), inclusiv de pe actele adiţionale relevante, de pe certificatul de înregistrare fiscalã şi de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul registrului comerţului;
b) scrisoare de bonitate financiarã, eliberata de o banca romana;
c) dovezi privind achitarea obligaţiilor fiscale cãtre toţi creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscalã - în original -, eliberate de titularii acestor creanţe bugetare, astfel:
(i) direcţia generalã a finanţelor publice;
(ii) casa de pensii;
(iii) agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca;
(iv) casa de asigurãri de sãnãtate;
(v) consilii locale, judeţene, municipale sau orãşeneşti;
d) declaraţie pe propria rãspundere, semnatã de reprezentantul legal, potrivit cãreia societatea comercialã nu se afla în reorganizare judiciarã sau în incapacitate de plata;
e) declaraţie pe propria rãspundere, semnatã de reprezentantul legal, potrivit cãreia societatea comercialã nu are datorii fata de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi nici cãtre Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol;
f) dovada privind dotarea cu mijloace tehnice necesare practicãrii activitãţii de pescuit în scop comercial a ofertantului, prin prezentarea urmãtoarelor documente: acte de proprietate a mijloacelor tehnice, facturi, contracte de vânzare-cumpãrare, contracte de leasing, acte de donaţie, contracte de prestãri de servicii, contracte de asociere în participaţiune, contracte de închiriere - în copie legalizatã, potrivit prevederilor caietului de sarcini;
g) ultima inventariere oficialã a mijloacelor tehnice din dotare.
4.2. Documentele care certifica identitatea şi calitatea ofertantului - asociaţie legal constituitã în vederea practicãrii pescuitului în scop comercial sunt:
a) dovada privind constituirea legalã a asociaţiei şi a înscrierii acesteia în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
b) dovezi privind achitarea obligaţiilor fiscale cãtre toţi creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscalã - în original -, eliberate de titularii acestor creanţe bugetare, pentru societãţi comerciale, din cadrul asociaţiei, dupã caz, astfel:
(i) direcţia generalã a finanţelor publice;
(ii) casa de pensii;
(iii) agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca;
(iv) casa de asigurãri de sãnãtate;
(v) consilii locale, judeţene, municipale sau orãşeneşti;
c) dovada înregistrãrii fiscale;
d) declaraţie semnatã de reprezentantul legal, potrivit cãreia asociaţia nu se afla în dizolvare sau lichidare;
e) dovada privind dotarea cu mijloace tehnice necesare practicãrii activitãţii de pescuit în scop comercial a ofertantului, prin prezentarea urmãtoarelor documente: acte de proprietate, facturi, contracte de vânzare-cumpãrare, contracte de leasing, acte de donaţie, contracte de prestãri de servicii, contracte de asociere în participaţiune, contracte de închiriere - în copie legalizatã, potrivit prevederilor caietului de sarcini.
Candidaţii care nu au depus toate documentele cu respectarea condiţiilor de forma şi de conţinut cerute prin caietul de sarcini, precum şi cei care nu au fost prezenţi la momentul începerii licitaţiei vor fi excluşi.
Solicitantul trebuie sa analizeze toate instrucţiunile din caietul de sarcini. În cazul în care solicitantul nu reuşeşte sa dea toate informaţiile cerute prin caietul de sarcini sau prezintã informaţii neconforme cu acesta, se considera ca va fi riscul sau şi poate conduce la respingerea candidaturii sale. În cazul în care se constata modificãri sau nu se respecta în întregime instrucţiunile, candidatura poate fi respinsã.
Prezentarea pe propria rãspundere a unor declaraţii false da dreptul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol sa excludã candidatul din orice faza a procedurii sau, dupã caz, sa rezilieze eventualul contract încheiat cu respectivul, urmând reluarea procedurii.
Membrii comisiei de evaluare şi candidaţii sau reprezentanţii acestora vor fi prezenţi la data, ora şi locul anunţate pentru deschiderea plicurilor.
Preşedintele Comisiei de evaluare va deschide numai plicurile candidaţilor prezenţi.
Documentele de participare la licitaţie ale fiecãrui candidat vor fi semnate pe verso de cãtre toţi membrii Comisiei de evaluare şi contrasemnate de ceilalţi candidaţi, în ordinea deschiderii plicurilor. Pe fiecare plic preşedintele comisiei de evaluare va mentiona câte file conţine acesta şi se va confirma, prin semnatura, de cãtre ceilalţi membri ai comisiei, precum şi de cãtre toţi candidaţii.
Comisia de evaluare va analiza documentele privind criteriile de preselecţie pentru participarea la licitaţie, depuse de fiecare candidat.
Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal ce va consemna documentele prezentate de candidaţi şi hotãrârea de continuare a procedurii de concesionare numai cu acei candidaţi care au depus documentele, asa cum sunt stabilite în prezentele instrucţiuni şi în caietul de sarcini privind criteriile de preselecţie. Candidaţii selectaţi capata din acest moment statutul de ofertanţi. Procesul-verbal se va întocmi într-un exemplar pentru comisie şi câte unul pentru fiecare candidat. Procesul-verbal va fi semnat de membrii comisiei de evaluare şi de cãtre toţi candidaţii şi le va fi înmânat acestora în cadrul şedinţei.
Vor fi excluşi de la licitaţie candidaţii care nu se încadreazã în criteriile de preselecţie stabilite în prezentele instrucţiuni şi în caietul de sarcini, precum şi cei care nu au fost prezenţi la momentul începerii licitaţiei.
Candidaţilor excluşi li se vor restitui plicurile cu documentele de participare la licitaţie, nedesfãcute.
Preşedintele Comisiei de licitaţie va deschide plicurile conţinând documentele de participare la licitaţie ale ofertanţilor acceptaţi.
Redeventa oferitã de concesionarii potenţiali va fi în mod obligatoriu, sub sancţiunea eliminãrii de la licitaţie, mai mare sau egala cu cea minima propusã de concedent în caietul de sarcini al concesiunii.
Preşedintele Comisiei de licitaţie va stabili câştigãtorul pe baza de punctaj.
În cazul prezentãrii unui singur candidat sau al selectãrii unui singur ofertant, licitaţia se va relua conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizandu-se o a doua licitaţie publica. Dacã nici la cea de-a doua licitaţie nu a fost desemnat un câştigãtor, concedentul va decide iniţierea procedurii de negociere directa, în condiţiile legii.
Adjudecarea licitaţiei se consemneazã în procesul-verbal întocmit într-un exemplar pentru comisie şi câte un exemplar pentru fiecare ofertant, care este semnat de membrii Comisiei de licitaţie, de câştigãtor, precum şi de cãtre ceilalţi ofertanţi care au participat la licitaţia publica deschisã cu preselecţie.
Comisia de licitaţie va inmana procesul-verbal de adjudecare atât ofertantului în favoarea cãruia s-a adjudecat licitaţia, cat şi celorlalţi ofertanţi la licitaţie.
Garanţia de participare constituitã de câştigãtor se retine de cãtre organizator. Garanţia ofertantului declarat câştigãtor se retine cu titlu de daune-interese în urmãtoarele situaţii:
a) când s-a retras din şedinţa de licitaţie dupã deschiderea plicurilor conţinând documentele de participare la licitaţie;
b) când a refuzat semnarea procesului-verbal de adjudecare;
c) când a refuzat semnarea contractului de concesionare în condiţiile de baza impuse de caietul de sarcini şi procesul-verbal de adjudecare, în termen de maximum 30 de zile lucrãtoare de la data procesului-verbal de licitaţie.
Licitaţia se anuleazã în condiţiile prevãzute la alineatul anterior, lit. b) şi c), urmând a se relua în maximum 45 de zile calendaristice.
Organizatorul licitaţiei este obligat sa restituie celorlalţi ofertanţi garanţia de participare în termen de pana la 7 zile de la desemnarea castigatorului licitaţiei.
Garanţia nu se restituie ofertanţilor care au fãcut declaraţii false, sumele fiind reţinute cu titlu de daune-interese.
În termen de 5 zile de la primirea procesului-verbal, ofertanţii pot face contestaţii, în scris, la sediul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol, cu privire la modul în care au fost respectate dispoziţiile prevãzute de caietul de sarcini.
Eventualele contestaţii se soluţioneazã de Comisia de soluţionare a contestaţiilor, formatã din 3 membri numiţi de Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data depunerii acestora, şi se comunica petentului prin grija organizatorului licitaţiei, precum şi a concedentului.
În cazul în care Comisia de soluţionare a contestaţiilor hotãrãşte, în urma analizarii contestaţiei, ca aceasta este intemeiata, transmite aceasta hotãrâre concedentului, care decide anularea licitaţiei şi va organiza o noua licitaţie.
Atât procedura de licitaţie, cat şi contractul de concesiune sunt supuse dispoziţiilor legii romane.
Dupã emiterea hotãrârii Comisiei de soluţionare a contestaţiei nu se mai admit alte contestaţii.
III. Încheierea contractului de concesiune
Comisia de licitaţie, dupã desemnarea ofertantului câştigãtor, va negocia cu acesta clauzele contractului de concesiune; condiţiile din caietul de sarcini sunt clauze obligatorii ale contractului de concesiune.
În cazul în care decizia de desemnare a ofertantului declarat câştigãtor rãmâne valabilã, acesta, în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii procesului-verbal de adjudecare a licitaţiei, va transforma scrisorile de garanţie bancarã în ordine de plata în contul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol.
Contractul de concesiune se încheie în termen de maximum 30 de zile de la data încheierii procesului-verbal de adjudecare a licitaţiei.
Contractul de concesiune se întocmeşte în doua exemplare originale, unul pentru concesionar şi unul pentru concedent, şi va fi semnat de reprezentanţii legali ai Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol. Conţinutul contractului va fi redactat în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 192/2001 , ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 76/2002 şi cu prevederile prezentelor instrucţiuni, ale caietului de sarcini şi ale ofertei declarate câştigãtoare. Exemplarul care rãmâne la concedent va fi semnat şi de expertul care l-a întocmit, şeful biroului concesionare, directorul Direcţiei de administrare a fondului piscicol, şeful biroului juridic şi de directorul Direcţiei economice. Contractul de concesiune va purta pe fiecare pagina semnatura şi ştampila directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016