Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 19 martie 2007  privind modalitatile de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 19 martie 2007 privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2007

ART. 1
Producãtorii de autoturisme, importatorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, persoane juridice, denumiţi în continuare solicitanţi, care doresc sã se înscrie în Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, denumit în continuare Program, trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) funcţioneazã legal şi au avizele/acordurile/autorizaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii;
b) au în obiectul de activitate producţia şi/sau comercializarea autovehiculelor, inclusiv a autoturismelor noi;
c) şi-au îndeplinit obligaţiile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) au cont deschis la Trezoreria Statului;
e) nu se aflã în procedurã de reorganizare judiciarã sau de faliment;
f) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevãzute la lit. e);
g) nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului, conform prevederilor <>art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 , şi procedurilor prevãzute în Manualul de operare al Fondului pentru mediu.
ART. 2
(1) Solicitanţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 se pot înscrie în Program în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin depunerea la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în plic sigilat, a unui dosar care cuprinde urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere în vederea înscrierii şi validãrii în Program, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni, în original;
b) cererea de finanţare a solicitantului, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni, în original;
c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu toate anexele, în copie;
d) împuternicirea datã de cãtre conducerea solicitantului persoanei desemnate sã o reprezinte în relaţia cu Administraţia Fondului pentru Mediu, dacã este cazul, în original;
e) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii, din care sã rezulte: datele de identificare ale solicitantului, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activitãţile secundare, administratorii, acţionarii/asociaţii, situaţia juridicã, în original;
f) certificatele de atestare fiscalã şi certificatul fiscal valabile la data depunerii cererii, care sã dovedeascã faptul cã solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, în original;
g) certificatul de cazier fiscal, valabil la data depunerii cererii, în original;
h) certificatul de atestare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu, în original;
i) formularul de raportare contabilã la încheierea exerciţiului financiar aferent anului 2006, vizat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţit de raportul administratorilor şi al comisiei de cenzori şi de ultima balanţã de verificare pe anul în curs;
j) certificare/înregistrare comunitarã sau naţionalã de tip pentru autoturismele propuse a fi introduse în Program, în copie, sau dovada calitãţii de importator ori reprezentant autorizat al producãtorului/importatorului de autoturisme;
k) proiectul, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni, în original.
(2) Anterior semnãrii contractului de finanţare, solicitantul va prezenta originalele documentelor depuse în copie la dosar, pentru ca acestea sã fie certificate "conform cu originalul" de cãtre personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
ART. 3
(1) Solicitanţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 şi 2 sunt validaţi sã participe la desfãşurarea Programului.
(2) Comitetul de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu valideazã solicitanţii ori respinge cererile acestora, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data închiderii perioadei de înscriere în Program.
(3) Lista producãtorilor validaţi, numãrul de autoturisme şi suma alocatã pentru fiecare producãtor validat se publicã în mass-media şi pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data închiderii perioadei de validare.
ART. 4
(1) Un producãtor, importator sau reprezentant autorizat al acestora nu poate solicita pentru o marcã de autoturisme mai mult decât suma alocatã prin Program, respectiv 49.500.000 lei, în caz contrar solicitarea fiind nulã.
(2) Solicitãrile cumulate pentru o singurã marcã de autoturisme, ale tuturor producãtorilor, importatorilor şi reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nu trebuie sã depãşeascã suma alocatã prin Program, în caz contrar urmând a se aplica prevederile alin. (4).
(3) În condiţiile în care suma totalã solicitatã prin proiectele depuse de cãtre producãtorii validaţi depãşeşte suma alocatã prin Program, Administraţia Fondului pentru Mediu va proceda, în interiorul termenului prevãzut la art. 3 alin. (2), la distribuirea acesteia între producãtorii validaţi, prin aplicarea unui coeficient de proporţionalitate obţinut din raportul dintre suma alocatã şi suma totalã solicitatã.
(4) În situaţia în care totalul sumelor solicitate de producãtorii, importatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai unei mãrci depãşeşte suma totalã alocatã prin Program, coeficientul prevãzut la alin. (3) se va aplica, într-o primã etapã, acestora, pânã la incidenţa sumei alocate. A doua etapã constã în aplicarea coeficientului tuturor producãtorilor, importatorilor şi reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, în condiţiile prevãzute la alin. (3).
ART. 5
(1) Programul se desfãşoarã în limita sumei de 49.500.000 lei pe parcursul a 3 etape:
a) prima etapã, pânã la data de 31 august 2007;
b) a doua etapã, de la 1 septembrie pânã la 12 noiembrie 2007;
c) a treia etapã, de la 13 noiembrie pânã la 12 decembrie 2007.
(2) Contractul pentru finanţare nerambursabilã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la prezentele instrucţiuni, în baza cãruia se alocã suma aprobatã unui producãtor validat, este valabil pânã la data de 12 decembrie 2007.
(3) Dacã un producãtor validat nu a utilizat, conform contractului de finanţare, pânã la sfârşitul primei etape cel puţin 80% din suma contractatã, contractul de finanţare nerambursabilã înceteazã de drept, iar Administraţia Fondului pentru Mediu va redistribui suma rãmasã neutilizatã conform criteriului prevãzut la art. 4.
(4) Redistribuirea sumei rãmase neutilizate se face prin act adiţional, pe baza cererii de suplimentare a valorii, depusã de producãtorii validaţi care au utilizat cel puţin 80% din suma contractatã. Depunerea acestor cereri se face la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu pânã la data de 27 august inclusiv, pentru etapa a doua a Programului, respectiv pânã la data de 5 noiembrie inclusiv, pentru etapa a treia a Programului.
(5) Dacã la sfârşitul celei de-a doua etape suma alocatã acestui Program nu a fost utilizatã, se poate desfãşura şi a treia etapã, aplicându-se aceleaşi condiţii şi criterii ca şi în cazul celei de-a doua etape.
(6) Pentru etapa a doua şi, respectiv, etapa a treia, lista producãtorilor validaţi rãmaşi în Program se publicã în termen de 3 zile lucrãtoare de la data redistribuirii sumei rãmase neutilizate.
ART. 6
(1) Pentru a putea beneficia de Program, orice persoanã fizicã, proprietar/moştenitor al unui autoturism uzat, trebuie sã se înscrie la un producãtor validat pentru achiziţionarea unui autoturism nou, dupã publicarea listei producãtorilor validaţi.
(2) Înscrierea persoanelor fizice în Program se realizeazã numai dupã ce producãtorul validat a semnat contractul de finanţare nerambursabilã cu Administraţia Fondului pentru Mediu.
(3) La înscriere, producãtorul validat elibereazã persoanei fizice o notã de acceptare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni.
(4) Notele de acceptare eliberate persoanelor fizice de producãtorii validaţi, inclusiv dupã redistribuire, sunt valabile 30 de zile calendaristice de la eliberare, fãrã ca valabilitatea acestora sã depãşeascã datele de: 24 august pentru prima etapã; 5 noiembrie pentru etapa a doua şi 5 decembrie pentru etapa a treia de desfãşurare a Programului. La expirarea valabilitãţii notei de acceptare, producãtorul validat poate scoate din evidenţa sa persoana fizicã respectivã.
(5) Înscrierea se face în limita numãrului de autoturisme şi a sumei contractate de producãtorul validat cu Administraţia Fondului pentru Mediu şi asigurã persoanei fizice accesul la Program.
(6) Persoanele fizice înscrise în Program trebuie sã punã la dispoziţie producãtorului validat, în termenul prevãzut la alin. (4), urmãtoarele documente:
a) actul de identitate a persoanei beneficiare, în copie;
b) certificatul de înmatriculare a autoturismului uzat, în copie legalizatã;
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat, în copie legalizatã, eliberat de un operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz;
d) certificatul de radiere a autoturismului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizatã, pentru cazul în care persoana fizicã beneficiarã este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacã este cazul, certificatele de cãsãtorie sau documentele de schimbare a numelui, în copii legalizate). Atunci când certificatul de moştenitor atestã cã sunt mai mulţi moştenitori, este necesarã şi o declaraţie notarialã a celorlalţi moştenitori, prin care aceştia acceptã ca persoana beneficiarã, în calitate de moştenitor, sã poatã beneficia de Program, în original;
f) nota de acceptare eliberatã de producãtorul validat, în original.
(7) Producãtorul validat garanteazã accesul la Program al persoanei fizice care depune, în termenul prevãzut la alin. (4), toate documentele prevãzute la alin. (6). În cazul în care accesul persoanei fizice la Program nu se realizeazã din culpa exclusivã a producãtorului validat, acesta are obligaţia de a oferi persoanei fizice respective, în maximum 90 de zile dupã data de 12 decembrie 2007, posibilitatea achiziţionãrii unui autoturism nou la o valoare mai micã cu suma de 3.000 lei.
ART. 7
(1) Proprietarul/moştenitorul predã autoturismul uzat unui operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Operatorul economic prevãzut la alin. (1), dupã verificarea notei de acceptare, a certificatului de înmatriculare a autoturismului şi a actului de identitate a proprietarului/moştenitorului, elibereazã certificatul de distrugere a autoturismului uzat, conform prevederilor Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului şi a condiţiilor de emitere a certificatului de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.
(3) Lista operatorilor economici autorizaţi sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz se publicã pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, odatã cu publicarea listei producãtorilor validaţi.
(4) Certificatul de radiere din circulaţie a autoturismului uzat se elibereazã în baza certificatului de distrugere, prezentat în original.
ART. 8
(1) Suma de 3.000 lei se scade de cãtre producãtorul validat din preţul de achiziţie al unui autoturism nou care urmeazã a fi încasat de la persoanele fizice beneficiare.
(2) În factura de livrare a autoturismului va fi evidenţiat preţul de vânzare al acestuia şi, distinct, se va face menţiunea "Suma de 3.000 lei se suportã de Administraţia Fondului pentru Mediu, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional". Sub rubrica "Total de platã" a facturii fiscale se înscrie textul "Diferenţa de platã beneficiar" şi se menţioneazã suma rãmasã de achitat de cãtre persoana fizicã beneficiarã.
(3) Decontarea sumei cãtre producãtorul validat se face în baza cererii de tragere şi a contractului pentru finanţare nerambursabilã, conform modelelor prevãzute în anexele nr. 5 şi 6 care fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.
(4) Decontarea sumei cãtre producãtorul validat se face lunar, prin virament în contul de trezorerie al acestuia, pe baza cererii de tragere prevãzute la alin. (3), care se depune lunar la Administraţia Fondului pentru Mediu, pânã la data de 25 a lunii respective, la care se anexeazã:
a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a autoturismelor uzate aferente, semnatã şi ştampilatã de cãtre producãtorul validat, care conţine datele de identificare a persoanei fizice beneficiare (tipul, seria şi numãrul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numãrul de telefon) şi datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, numãrul de identificare seria şasiului/caroseriei - seria motorului, dupã caz, anul de fabricaţie, numãrul certificatului de înmatriculare a autoturismului, numãrul certificatului de radiere din circulaţie a autoturismului uzat);
b) documentele menţionate la art. 6 alin. (6);
c) facturile fiscale emise persoanelor fizice beneficiare, aferente achiziţionãrii autoturismelor noi, în copie şi în original (originalul se restituie).

ANEXA 1


───────
la instrucţiuni
───────────────





Datele de identificare a solicitantului Nr. de înregistrare la Administraţia
....................................... Fondului pentru Mediu ....../ ......
(producãtor, importator autorizat sau
reprezentant autorizat de autoturisme)
Nr. de înregistrare ......./ ..........



CERERE DE ÎNSCRIERE
Denumirea solicitantului ............................................ .
Forma juridicã de organizare ........................................ .
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ...../ ....../ ........, CUI ........... Cont nr. .........., deschis la Trezoreria ............. .
Adresa sediului social:
str. ....... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., localitatea ......., judeţul/sectorul ......., telefon ......, fax ...., e-mail .......... .
Reprezentant legal/împuternicit ........, posesor al BI/CI/paşaportului seria ...... nr. ....., eliberat/eliberatã de ......, CNP ........., domiciliat în ............................... .
Solicitãm înscrierea în programul instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional.
Subsemnatul, ......., în calitate de reprezentant legal al ........, declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
a) societatea comercialã nu se aflã în procedurã de reorganizare judiciarã sau de faliment;
b) societatea comercialã nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea ei în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a);
c) societatea comercialã nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) societatea comercialã nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului;
e) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.
Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã despre prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã sau falsã a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare nerambursabilã în cadrul programului menţionat mai sus, dacã aceasta a fost acordatã.
Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituţie, societate comercialã, bancã, alte persoane juridice sã furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legãturã cu activitatea societãţii pe care o reprezint.
Persoanã de contact ....................................
Telefon ................................................
În calitate de .........................................
Prin semnãtura şi ştampila sa, solicitantul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.

Reprezentant legal/împuternicit,
Numele şi prenumele .........................................
Funcţia ................................................................
Semnãtura ...........................................................
Data .....................................................................
L.S.
Decizia Comitetului de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu .........../(aprobat/respins).........

Preşedintele Comitetului de avizare,
Numele şi prenumele .............................
Semnãtura .......................................
Data ............................................

ANEXA 2


───────
la instrucţiuni
───────────────

PROIECT
privind diminuarea poluãrii aerului, datoratã emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional

A. Datele de identificare a societãţii comerciale
1. Denumirea completã a societãţii comerciale: ........................ .
2. Numãrul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: ................................../.............................. .
3. CUI/Cod fiscal ........................................... .
4. Forma juridicã de organizare ............................. .
5. Adresa societãţii comerciale:
- adresa sediului social: str. ....... nr. ....., localitatea ........., judeţul/sectorul ....., telefon ......, fax ....., e-mail ......., persoana de contact ......, telefon ..............;
- adresa sediului operaţional: str. ....... nr. ....., localitatea ........, judeţul/sectorul ......, telefon ......, fax ......., e-mail ........, persoana de contact ......., telefon ..............;
- adresele punctelor de lucru care au legãturã cu implementarea proiectului: str. ...... nr. ......, localitatea ......, judeţul/sectorul ........., telefon ......., fax ......, e-mail ......, persoana de contact ...., telefon ........ .
6. Forma de proprietate:
- forma de proprietate: privatã ş publicã ş;
- procentul: privatã ..........% publicã ..........%.
7. Domeniul de activitate al societãţii comerciale (descrierea activitãţilor - principalã şi secundarã):





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitatea principalã Cod CAEN
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitatea secundarã Cod CAEN
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
....
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────



8. Cifra de afaceri .........................
8.1. Cifra totalã de afaceri (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent): .........................
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul curent ........................., valoarea ......................... lei.
8.2. Cifra de afaceri realizatã pe piaţa româneascã (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul curent ........................., valoarea ......................... lei.
9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa româneascã (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul .............., valoarea ................. lei;
- anul curent ........................., valoarea ......................... lei.
10. Total active/pasive:
- anul precedent ...................... lei;
- anul curent ......................... lei.
11. Numãrul şi structura personalului:
Numãrul total de salariaţi ........................., din care:
- personal direct productiv ......................................;
- personal administrativ şi alte departamente ....................;
- personal de conducere ..........................................;
- personal care participã la realizarea proiectului ............. .
B. Descrierea activitãţii curente a solicitantului
1. Istoric al activitãţii solicitantului ........................ .
1.1. Descrieţi activitatea de bazã desfãşuratã .................. .
1.2. Descrieţi pe scurt activitãţile secundare (auxiliare) desfãşurate ........................................................................ .
2. Produsele/serviciile oferite de solicitant (precizaţi şi aria geograficã în care sunt comercializate/prestate): ............ .
3. Ponderi ale diferitelor tipuri de activitãţi în cifra de afaceri curentã:
............ .........................%;
............ .........................%.
4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare pentru proiect, dacã este cazul:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Data eliberãrii/expirãrii Instituţia emitentã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



5. Piaţa actualã şi piaţa potenţialã a solicitantului:
Ce procent din piaţã are firma dumneavoastrã? ....... Care este piaţa-ţintã? ............ .
6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative pentru funcţionarea afacerii şi realizarea proiectului: .................. .
C. Prezentarea proiectului şi obiectul finanţãrii
1. Titlul proiectului: Diminuarea poluãrii aerului, datoratã emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional.
2. Descrierea şi localizarea proiectului [descrieţi tema proiectului cu elementele generale şi particulare, fazele şi etapele acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintã cãrora se adreseazã, sursa de poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse pânã acum pentru reducerea poluãrii] ..................... .
3. Obiectul finanţãrii: susţinerea din Fondul pentru mediu cu suma de 3.000 lei din preţul de vânzare al unui autoturism nou, în condiţiile predãrii în vederea distrugerii a unui autoturism uzat de cãtre persoanele fizice beneficiare.
4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea proiectului: ...... .
5. Impactul asupra mediului (efecte, rezultate, propagare, modul în care se aşteaptã ca implementarea proiectului sã contribuie la reducerea poluãrii şi/sau a consumului de carburant) ......................... .
6. Durata şi graficul estimativ de realizare a proiectului propus:
Data anticipatã de început: ziua ....... luna ....... anul .......
Data anticipatã de sfârşit: ziua ....... luna ....... anul ..... .


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Luna Activitatea propusã în cadrul proiectului (înnoirea
Parcului auto naţional cu un numãr de ....... autoturisme noi)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Luna 1
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Luna 2
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Luna
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
........
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



7. Riscuri ce pot apãrea în implementarea proiectului (prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacã este cazul): ................... .
D. Valoarea proiectului
Suma totalã solicitatã de la Administraţia Fondului pentru Mediu ............ [lei] [numãrul de autoturisme noi ce se estimeazã a se comercializa în cadrul proiectului x 3.000 lei].
E. Alte aspecte relevante cu privire la proiectul propus: ................ .



Numele, prenumele şi funcţia Numele, prenumele şi funcţia
reprezentantului legal/ responsabilului de proiect
împuternicitului ............................
............................

Semnãtura reprezentantului Semnãtura responsabilului
legal/împuternicitului de proiect
şi ştampila firmei ........................
....................




ANEXA 3


───────
la instrucţiuni
───────────────

Datele de identificare a producãtorului validat
Nr. de înregistrare ieşire ................/.......................
(se completeazã la eliberarea notei de acceptare a persoanei fizice)
Nr. de înregistrare intrare .................../........................
(se completeazã la întoarcerea persoanei fizice cu documentele obligatorii)

NOTĂ DE ACCEPTARE
I. Prin prezenta se confirmã înscrierea în programul instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional (Programul) a: doamnei/domnului ...../(numele şi prenumele)...., adresa ...., în calitate de proprietar/moştenitor*1) al autoturismului:
_________
*1) Se anuleazã menţiunea inutilã.

- marca*2): .............................................;
- tipul*2): .............................................;
- numãrul de identificare (seria caroseriei/şasiului)*2): .............;
- seria motorului (dupã caz)*2)*3): ...................................;
- anul de fabricaţie*2): ..............................................;
- numãrul de înmatriculare*2): ....................................... .
II. Prezenta notã de acceptare garanteazã accesul doamnei/domnului ......./(numele şi prenumele)....... la facilitãţile oferite prin programul instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 de achiziţionare a unui autoturism nou:
- marca: ..............................................................;
- tipul: ..............................................................,
comercializat prin Societatea Comercialã ....., cu condiţia predãrii spre casare şi radierii autoturismului precizat la pct. I, având o vechime mai mare sau egalã cu 12 ani de la anul fabricaţiei, aflat în stare de funcţionare, care conţine cumulativ urmãtoarele componente esenţiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, şasiul, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului şi dispozitivul catalizator, dacã acestea au fost prevãzute din fabricaţie*4), în baza prezentãrii urmãtoarelor documente într-un interval de 30 de zile de la data eliberãrii prezentei note de acceptare [dar fãrã a se depãşi data de 24 august 2007*)]:
a) actul de identitate al persoanei beneficiare, în copie;
b) certificatul de înmatriculare a autoturismului uzat, în copie legalizatã;
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat, în copie legalizatã;
d) certificatul de radiere a autoturismului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizatã, pentru cazul în care persoana fizicã beneficiarã este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacã este cazul, certificatele de cãsãtorie sau documentele de schimbare a numelui, în copii legalizate). Atunci când certificatul de moştenitor atestã cã sunt mai mulţi moştenitori, este necesarã şi o declaraţie notarialã a celorlalţi moştenitori prin care se acceptã ca persoana beneficiarã, în calitate de moştenitor, sã poatã beneficia de Program, în original;
f) prezenta notã de acceptare, în original.
Subsemnatul, ....., în calitate de proprietar/moştenitor al autoturismului uzat descris mai sus, cunoscând prevederile <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 , conform cãreia nu pot beneficia de suma de 3.000 lei decât o singurã datã pentru achiziţionarea unui singur autoturism nou, declar pe propria rãspundere cã nu m-am înscris pe listele altui producãtor validat.
_________
*2) Se menţioneazã aceste date conform certificatului de înmatriculare.
*3) Se completeazã dacã seria motorului este menţionatã în certificatul de înmatriculare.
*4) Se referã la faptul cã toate elementele enumerate trebuie sã aibã o vechime mai mare sau egalã cu 12 ani.
*) În caz de redistribuire, valabilitatea notei de acceptare este 5 noiembrie 2007, respectiv 5 decembrie 2007.







Semnãturile autorizate ale producãtorului validat Beneficiar,
................................................. .............
L.S.



ANEXA 4


───────
la instrucţiuni
───────────────





Datele de identificare a solicitantului Nr. de înregistrare la
..................................... Administraţia Fondului
(producãtor, importator autorizat sau pentru Mediu ...../........
reprezentant autorizat de autoturisme)
Nr. de înregistrare ......./.........



CERERE DE FINANŢARE
Denumirea solicitantului ..........................................
Forma juridicã de organizare ......................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ....../...../...., CUI ................................
Contul nr. ........., deschis la Trezoreria ........................
Adresa sediului social: str. ..... nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ..., localitatea ....., judeţul/sectorul ....., telefon ....., fax ....., e-mail ......... .
Reprezentantul legal/Împuternicitul ......, posesor al BI/CI/paşaportului seria ...... nr. ....., eliberat/eliberatã de ......, CNP ......, domiciliat în ......., solicit finanţarea nerambursabilã cu suma de ........ lei a proiectului "Diminuarea poluãrii aerului, datoratã emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional" din cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional.

Reprezentant legal/Împuternicit,
Numele şi prenumele ..............................
Funcţia ..........................................
Semnãtura ........................................
Data .............................................
L.S.
Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte,
Numele şi prenumele ..............................
Semnãtura ........................................
Director economic,
Numele şi prenumele ..............................
Semnãtura ........................................
Director Direcţia proiecte,
Numele şi prenumele ..............................
Semnãtura ........................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte),
Numele şi prenumele ..............................
Semnãtura ........................................
Economist/Referent,
Numele şi prenumele ..............................
Semnãtura ........................................

ANEXA 5


───────
la instrucţiuni
───────────────

CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
Nr. ........ din ............

1. Pãrţile contractante
Între:
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, reprezentatã legal prin preşedinte ...... şi prin director economic ......, în calitate de autoritate contractantã, şi Societatea Comercialã ....., cu sediul în ....., înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr. ......, CUI/cod fiscal ......, cont nr. ..... deschis la Trezoreria ......, reprezentatã legal prin domnul/doamna ....... şi domnul/doamna ........, care împuternicesc pe domnul/doamna ....., în calitate de producãtor validat, denumitã în continuare Beneficiar, a intervenit prezentul contract de finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract.
2. Obiectul şi valoarea contractului
2.1. Prin prezentul contract, Administraţia Fondului pentru Mediu acordã Beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului "Diminuarea poluãrii aerului, datoratã emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional" din cadrul programului instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional.
2.2. Valoarea totalã a prezentului contract este de ......... lei.
3. Durata contractului
Prezentul contract intrã în vigoare de la data semnãrii acestuia de cãtre pãrţi şi este valabil pânã la data de 12 decembrie 2007.
4. Modalitatea de finanţare
4.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în interiorul perioadei prevãzute la pct. 3, şi în conformitate cu graficul de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa la contract.
4.2. Finanţarea se realizeazã prin debitarea contului de trezorerie al Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe mãsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. ..... deschis la Trezoreria ...... de cãtre Beneficiar, pe bazã de cerere de tragere însoţitã în mod obligatoriu de documentele prevãzute la art. 8 alin. (4) din Instrucţiunile privind modalitãţile de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobate prin <>Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 430/2007 .
4.3. Virarea sumelor din contul Administraţiei Fondului pentru Mediu în contul Beneficiarului se va face în termen de 10 zile de la depunerea cererii de tragere; ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu pe data de 24 august 2007.
4.4. Suma neutilizatã la data de 24 august de cãtre beneficiar se considerã anulatã şi rãmâne la dispoziţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, care, în funcţie de cerere, o poate redistribui altor producãtori validaţi.
5. Obligaţiile Beneficiarului
Beneficiarul se obligã:
a) sã utilizeze cel puţin 80% din suma contractatã pânã la data de 24 august 2007 pentru prima etapã şi, respectiv, pânã la 5 noiembrie 2007 pentru a doua etapã;
b) sã utilizeze finanţarea în exclusivitate pentru realizarea proiectului "Diminuarea poluãrii aerului, datoratã emisiilor de gaze de eşapament de la autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional", respectiv decontarea sumei de 3.000 lei/autoturism, acordatã conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 4/2007 privind reluarea pentru anul 2007 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional;
c) sã informeze Administraţia Fondului pentru Mediu şi sã prezinte documentele corespunzãtoare în cazul în care survin modificãri cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentãrii cererii de finanţare sau pe parcursul derulãrii prezentului contract;
d) sã permitã reprezentanţilor Administraţiei Fondului pentru Mediu accesul la sediile sale pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, în legãturã cu derularea proiectului;
e) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale şi în termenele prevãzute de acestea;
f) sã nu sponsorizeze, pe perioada de valabilitate a prezentului contract, activitãţi cu impact negativ asupra mediului;
g) sã furnizeze, în maximum 5 zile lucrãtoare de la solicitarea Administraţiei Fondului pentru Mediu, orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
h) sã întocmeascã şi sã remitã Administraţiei Fondului pentru Mediu un raport final privind realizarea activitãţilor din proiect, la încetarea valabilitãţii prezentului contract.
6. Obligaţiile Administraţiei Fondului pentru Mediu
Administraţia Fondului pentru Mediu se obligã:
a) sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita sumelor alocate cu aceastã destinaţie prin bugetul propriu de venituri şi cheltuieli;
b) sã punã la dispoziţia Beneficiarului informaţiile legate de operaţiunea de finanţare.
7. Rãspunderea contractualã
7.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
7.2. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, Administraţia Fondului pentru Mediu fiind degrevatã integral de orice responsabilitate.
7.3. Orice disfuncţionalitate ivitã pe parcursul derulãrii prezentului contract va fi notificatã de cãtre Beneficiar Administraţiei Fondului pentru Mediu. Dacã deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 10 zile de la data notificãrii, Administraţia Fondului pentru Mediu are dreptul de a lua urmãtoarele mãsuri:
a) sistarea temporarã, fãrã preaviz, a finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) rezilierea prezentului contract şi, în acest caz, înapoierea sumelor deja plãtite în cadrul acestuia.
7.4. Administraţia Fondului pentru Mediu îşi rezervã dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 15 zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului public.
8. Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) de drept, în condiţiile în care beneficiarul nu a utilizat cel puţin 80% din suma alocatã prin prezentul contract pentru fiecare etapã a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional;
b) la data prevãzutã în contract;
c) la data intervenţiei unei hotãrâri de autoritate.
9. Forţa majorã
9.1. Forţa majorã exonereazã de rãspundere partea care o invocã şi o dovedeşte în condiţiile legii.
9.2. Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi apariţia respectivului caz de forţã majorã, în termen de 5 zile de la data producerii acestuia.
9.3. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
10. Cesiunea
Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.
11. Litigii
11.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
11.2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente în a cãror razã teritorialã îşi are sediul Administraţia Fondului pentru Mediu.
12. Dispoziţii finale
12.1. Administraţia Fondului pentru Mediu şi Beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea rapoartelor, situaţiilor la care se face referire în prezentul contract şi a oricãrui document, informaţie sau alt material de care iau cunoştinţã în derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi numai cu acordul pãrţilor la prezentul contract.
12.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face la urmãtoarele adrese:
Pentru Administraţia Fondului pentru Mediu: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
Pentru Beneficiar: .................................................
În cazul în care Beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, va înştiinţa în scris Administraţia Fondului pentru Mediu, în termen de 10 zile de la data apariţiei modificãrii.
12.3. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii.
12.4. Anexa face parte integrantã din prezentul contract.
12.5. Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta, poate fi modificat şi/sau completat cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
12.6. Prezentul contract s-a semnat la data de ...... la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu din Bucureşti, în ...... exemplare, toate având valoare juridicã egalã, din care ....... exemplare pentru Administraţia Fondului pentru Mediu şi ...... exemplare pentru Beneficiar.





Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte, Beneficiar,
................................... ................
Director economic,
.......................
Director proiecte,
.......................
Consilier juridic,
.......................



ANEXĂ


──────
la contract
───────────

GRAFIC
de finanţare nerambursabilã





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Eşalonarea Sold la Acordãri Sold la Observaţii
crt. finanţãrii începutul ─────────────── sfârşitul
────────── perioadei Data Suma perioadei
Anul Luna programatã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte, Beneficiar,
................................... .....................
Director economic, (numele, prenumele,
............................... funcţia persoanelor
Director proiecte, menţionate în preambulul
............................... contractului şi ştampila)
Consilier juridic,
...............................



ANEXA 6


───────
la instrucţiuni
───────────────





Datele de identificare a solicitantului Nr. de înregistrare la
..................................... Administraţia Fondului
(producãtor, importator autorizat sau pentru Mediu ...../........
reprezentant autorizat de autoturisme)
Nr. de înregistrare ......./.........



CERERE DE TRAGERE
Denumirea solicitantului ............................................
Forma juridicã de organizare ........................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ..../...../....., CUI ...............................................
Adresa sediului social: str. ........ nr. ......, bl. ...., sc. ...., et. ......, ap. ....., localitatea ........, judeţul/sectorul ......., telefon ......., fax ....., e-mail ..............
Reprezentantul legal/Împuternicitul ......., posesor al BI/CI/paşaportului seria ..... nr......, eliberat/eliberatã de ......, CNP ....., domiciliat în ........, în baza Contractului pentru finanţare nerambursabilã nr. ....../........, vã rog sã aprobaţi prezenta cerere de tragere pentru suma de ....... lei din finanţarea nerambursabilã contractatã.
Prezenta cerere este însoţitã de:
a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a autoturismelor uzate aferente, semnatã şi ştampilatã de cãtre producãtorul validat, care conţine: datele de identificare a persoanei fizice beneficiare (tipul, seria şi numãrul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numãrul de telefon) şi datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, seria saşiului, seria motorului şi anul de fabricaţie, numãrul certificatului de înmatriculare a autoturismului, numãrul certificatului de radiere din circulaţie a autoturismului uzat);
b) certificatele de înmatriculare a autoturismelor uzate, în copii legalizate;
c) certificatele de distrugere a autoturismelor uzate, în copii legalizate;
d) certificatele de radiere din circulaţie a autoturismelor uzate, în original;
e) actul de identitate al persoanei fizice beneficiare, în copie;
f) certificatele de moştenitor, în copie legalizatã, pentru cazul în care persoanele fizice beneficiare sunt moştenitorii proprietarului (inclusiv, dacã este cazul, certificatele de cãsãtorie sau documentele de schimbare a numelui, în copii legalizate). Atunci când certificatul de moştenitor atestã cã sunt mai mulţi moştenitori, este necesarã şi o declaraţie notarialã a celorlalţi moştenitori prin care acceptã ca persoana beneficiarã, în calitate de moştenitor, sã poatã beneficia de Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, în original;
g) factura fiscalã emisã de producãtorul validat în favoarea persoanei fizice beneficiare, aferentã achiziţionãrii autoturismului nou, în copie şi original;
h) notele de acceptare, în original.
Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

Reprezentant legal/Împuternicit,
Numele şi prenumele ........................
Funcţia ....................................
Semnãtura ..................................
Data .......................................
L.S.
Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte,
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................
Director economic,
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................
Director Direcţia proiecte,
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte),
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................
Economist/Referent,
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016