Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 10 februarie 2009  privind modalitatile de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 10 februarie 2009 privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 16 februarie 2009
ART. 1
Definiţii
În cuprinsul prezentelor instrucţiuni se utilizeazã termenii şi expresiile ale cãror definiţii sunt prevãzute la <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 217/2008 .
ART. 2
Suma prevãzutã pentru derularea Programului
(1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare finanţãrii Programului se face în limita fondurilor stabilite cu aceastã destinaţie, prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu şi al Fondului pentru mediu, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Suma prevãzutã pentru derularea Programului este de 228 milioane lei.
(3) Suma alocatã Programului provine din taxa pe poluare pentru autovehicule.
ART. 3
Cuantumul primei de casare
(1) Prima de casare se defineşte ca fiind parte din preţul de achiziţie al unui autoturism nou, suportatã prin modalitate nerambursabilã de cãtre Autoritate din Fondul pentru mediu, în schimbul predãrii spre casare a unui autoturism uzat.
(2) Cuantumul primei de casare este în valoare de 3.800 lei.
(3) Proprietarul beneficiazã de prima de casare o singurã datã, prin achiziţionarea unui singur autoturism nou în schimbul predãrii spre casare a unui singur autoturism uzat.
(4) Prima de casare se scade de cãtre producãtorul validat din preţul autoturismului nou, diferenţa fiind asiguratã de proprietar din surse financiare proprii.
(5) Prima de casare nu este acordatã în cazul achiziţionãrii autoturismului în sistem leasing.
ART. 4
Etapele Programului
Programul se desfãşoarã pe parcursul a 3 etape:
a) prima etapã, pânã la 29 mai, în limita sumei de 76 milioane lei;
b) etapa a doua, de la 1 iunie pânã la 31 august, în limita sumei de 76 milioane lei, care, dacã este cazul, se suplimenteazã cu suma neutilizatã în prima etapã;
c) etapa a treia, de la 1 septembrie pânã la 11 decembrie, în limita sumei de 76 milioane lei, care, dacã este cazul, se suplimenteazã cu suma neutilizatã în cea de-a doua etapã.
ART. 5
Eligibilitatea producãtorului
Se poate înscrie în vederea validãrii în Program producãtorul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii de eligibilitate:
a) este persoanã juridicã românã şi are ca obiect de activitate producţia şi/sau comercializarea autoturismelor noi;
b) funcţioneazã legal şi deţine avizele/acordurile/autorizaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii;
c) are îndeplinite obligaţiile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) are deschis la Trezoreria Statului contul 50.70.24 "Disponibil din sume alocate din Fondul de mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilã a proiectelor pentru protecţia mediului";
e) nu se aflã în procedurã de insolvenţã sau lichidare judiciarã şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale;
f) nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului.
ART. 6
Sesiunea de înscriere
(1) Producãtorul care întruneşte condiţiile prevãzute la art. 5 poate depune cerere de înscriere în vederea validãrii în Program, numai în cadrul sesiunii de înscriere organizatã de Autoritate în perioada 12-27 februarie 2009.
(2) Producãtorul depune un dosar care cuprinde urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere în vederea validãrii în Program, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, în original;
b) cererea de finanţare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, în original. Prin cererea de finanţare depusã în cadrul sesiunii de înscriere prevãzute la alin. (1), producãtorul solicitã finanţare doar pentru prima etapã a Programului;
c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului împreunã cu toate anexele sau/şi certificatul constatator eliberat conform prevederilor <>art. 17^1 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în copie;
d) procura notarialã prin care reprezentantul legal al producãtorului împuterniceşte persoana care îl reprezintã în relaţia cu Autoritatea, inclusiv la momentul semnãrii contractului pentru finanţare, şi copia actului de identitate al persoanei împuternicite, dacã este cazul;
e) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii de înscriere, din care sã rezulte: datele de identificare, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activitãţile secundare de activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi situaţia juridicã, în original;
f) certificatele de atestare fiscalã şi certificatul fiscal, valabile la data depunerii cererii de înscriere, care sã dovedeascã faptul cã producãtorul nu are datorii la bugetele locale şi la bugetul general consolidat, în original;
g) certificatul de cazier fiscal, valabil la data depunerii cererii de înscriere, în original;
h) certificatul de atestare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu, în original;
i) formularul de raportare contabilã la încheierea ultimului exerciţiu financiar, vizat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţit de raportul administratorilor şi al comisiei de cenzori sau raportul de audit, dupã caz, formularul de raportare contabilã semestrialã, vizat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, precum şi ultima balanţã de verificare lunarã, dupã caz;
j) certificarea/înregistrarea comunitarã sau naţionalã de tip pentru autoturismele propuse a fi introduse în Program, în copie, şi dovada calitãţii de importator ori de reprezentant autorizat al producãtorului/importatorului de autoturisme;
k) proiectul, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, în original.
(3) Anterior încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilã, producãtorul prezintã originalele documentelor depuse în copie la dosar, pentru ca acestea din urmã sã fie certificate "conform cu originalul" de cãtre personalul Autoritãţii.
(4) Cererea de înscriere, însoţitã de cererea de finanţare şi de documentaţia anexatã, legatã, paginatã şi opisatã, se depune într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autoritãţii, la adresa: Administraţia Fondului pentru Mediu, municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod poştal 060031.
(5) Documentele prevãzute la alin. (2) pot fi transmise prin poştã, cu confirmare de primire, cu condiţia ca data de expediere, evidenţiatã prin ştampila poştei, sã nu depãşeascã data-limitã de depunere aferentã sesiunii de înscriere.
(6) Pe plic trebuie înscrise în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa completã ale producãtorului;
b) titlul: "Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009";
c) sesiunea de înscriere.
(7) Documentaţia conţinând ştersãturi, ilizibilã, incompletã sau neconformã cu realitatea atrage nevalidarea producãtorului.
ART. 7
Validarea producãtorului
(1) Validarea producãtorului constã în analiza şi evaluarea cererii de înscriere, a cererii de finanţare şi a documentaţiei anexate depuse de cãtre acesta.
(2) În vederea validãrii producãtorului înscris, prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii, la propunerea directorului Direcţiei proiecte, se numeşte Comisia de validare, constituitã din personal din cadrul Autoritãţii.
(3) Comisia de validare verificã, pe baza documentelor prezentate, îndeplinirea de cãtre producãtor a condiţiilor prevãzute la art. 5 şi art. 6 alin. (2), completând fişa de evaluare a eligibilitãţii, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4.
(4) În baza propunerii Comisiei de validare, Comitetul director al Autoritãţii valideazã producãtorul sau respinge cererea de înscriere a acestuia, în termen de 7 zile lucrãtoare de la data închiderii sesiunii de înscriere.
(5) Producãtorul care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 5 şi art. 6 alin. (2) este validat sã participe la Program.
(6) Lista producãtorilor validaţi, suma aprobatã fiecãrui producãtor validat şi echivalentul în unitãţi autoturisme se publicã pe site-ul Autoritãţii în termen de 3 zile lucrãtoare de la data închiderii perioadei de validare.
ART. 8
Suma aprobatã producãtorului validat
(1) Prin cererea de finanţare depusã în cadrul sesiunii de înscriere prevãzute la art. 6 alin. (1) un producãtor poate solicita, pentru o marcã de autoturism, cel mult suma alocatã primei etape, în caz contrar solicitarea fiind nulã.
(2) Solicitãrile cumulate pentru o singurã marcã de autoturism, ale tuturor producãtorilor, nu trebuie sã depãşeascã suma alocatã primei etape, în caz contrar urmând a se aplica prevederile alin. (4) din prezentul articol.
(3) În condiţiile în care suma totalã solicitatã prin cererile de finanţare depuse de cãtre producãtorii validaţi depãşeşte suma alocatã primei etape, Comitetul director al Autoritãţii va proceda, în termenul prevãzut la art. 7 alin. (4), la distribuirea acesteia între producãtorii validaţi, prin aplicarea unui coeficient de proporţionalitate obţinut din raportul dintre suma alocatã primei etape şi suma totalã solicitatã de cãtre producãtorii validaţi.
(4) În situaţia în care totalul sumelor solicitate de producãtorii unei mãrci de autoturism depãşeşte suma alocatã primei etape, coeficientul prevãzut la alin. (3) se aplicã, într-o primã fazã, acestora, pânã la incidenţa sumei alocate primei etape. A doua fazã constã în aplicarea coeficientului tuturor producãtorilor, în condiţiile prevãzute la alin. (3).
ART. 9
Acordarea, diminuarea şi suplimentarea finanţãrii
(1) Contractul pentru finanţare nerambursabilã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, în baza cãruia se acordã suma aprobatã unui producãtor validat, este valabil pânã la data de 11 decembrie 2009 inclusiv.
(2) Dacã la finalul unei etape a Programului, exceptându-se ultima etapã, un producãtor validat nu a utilizat cel puţin 80% din finanţarea contractatã în cadrul acelei etape, contractul pentru finanţare nerambursabilã înceteazã de drept.
(3) Producãtorul validat care a utilizat la finalul unei etape a Programului, exceptându-se ultima etapã, cel puţin 80% din finanţarea contractatã în cadrul acelei etape depune cerere de finanţare prin care poate solicita, pentru o marcã de autoturism, cel mult suma disponibilã pentru etapa respectivã, conform art. 4, în caz contrar solicitarea fiind nulã. Comitetul director al Autoritãţii distribuie/redistribuie suma disponibilã, conform criteriului prevãzut la art. 8. Distribuirea/Redistribuirea se concretizeazã prin încheierea actului adiţional la contractul pentru finanţare nerambursabilã.
(4) Pentru participarea la etapele care succed primei etape a Programului, cererile de finanţare pot fi depuse la sediul Autoritãţii la data de:
a) 26 şi 27 mai, pentru participarea la cea de-a doua etapã;
b) 26 şi 27 august, pentru participarea la cea de-a treia etapã.
(5) În cadrul fiecãrei etape, producãtorul validat care a utilizat 100% din finanţarea contractatã poate solicita suplimentarea valorii acesteia. Comitetul director al Autoritãţii poate aproba suplimentarea finanţãrii, în mãsura în care altor producãtori validaţi li s-a diminuat finanţarea contractatã, în baza cererilor acestora şi a actelor adiţionale încheiate în acest sens.
(6) În cadrul fiecãrei etape a Programului, producãtorul validat poate solicita o singurã datã fie diminuarea, fie suplimentarea finanţãrii. Cererile de diminuare, precum şi cererile de suplimentare a finanţãrii pot fi depuse la sediul Autoritãţii pânã la data de:
a) 7 mai, pentru diminuare, şi 11 mai, pentru suplimentare, în cadrul primei etape;
b) 7 iulie, pentru diminuare, şi 10 iulie, pentru suplimentare, în cadrul celei de-a doua etape;
c) 7 octombrie, pentru diminuare, şi 10 octombrie, pentru suplimentare, în cadrul celei de-a treia etape.
Acordarea finanţãrii suplimentare se face prin aplicarea coeficientului prevãzut la art. 8 alin. (3) şi se concretizeazã prin încheierea actului adiţional la contractul pentru finanţare nerambursabilã.
(7) Pentru fiecare dintre etapele care succed primei etape de desfãşurare a Programului, lista producãtorilor validaţi rãmaşi în Program se publicã pe site-ul Autoritãţii, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data distribuirii/redistribuirii sumei disponibile pentru etapa respectivã.
ART. 10
Decontarea primei de casare
(1) Decontarea sumei reprezentând prima de casare se face lunar, prin virament în contul de trezorerie al producãtorului validat, în baza contractului pentru finanţare nerambursabilã şi a cererii de tragere, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 6.
(2) Cererea de tragere se depune la Autoritate pânã la data de 25 a lunii respective. La cererea de tragere se anexeazã:
a) lista proprietarilor beneficiari şi a autoturismelor uzate aferente, care conţine datele de identificare a proprietarilor beneficiari (tipul, seria şi numãrul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numãrul de telefon) şi datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, numãrul de identificare - seria şasiului/caroseriei - seria motorului, dupã caz, anul de fabricaţie, seria/numãrul certificatului de înmatriculare, seria/numãrul certificatului de distrugere, seria/numãrul certificatului de radiere din evidenţa circulaţiei); lista se depune la Autoritate, semnatã şi ştampilatã pe fiecare filã de cãtre producãtorul validat, precum şi în format electronic;
b) facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achiziţionãrii autoturismelor noi, în copie şi în original (originalul se restituie);
c) declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal, din care sã rezulte cã societatea comercialã nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul general consolidat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu.
(3) Documentele menţionate la art. 12 alin. (6), care atestã datele de identificare a proprietarilor beneficiari şi datele de identificare a autoturismelor uzate, rãmân spre pãstrare şi arhivare la producãtorul validat.
(4) Producãtorul validat completeazã lista proprietarilor beneficiari cu datele de identificare a acestora şi datele de identificare a autoturismelor uzate menţionate la alin. (2) lit. a) şi rãspunde de realitatea datelor înscrise în aceastã listã.
(5) Autoritatea poate solicita documentele prevãzute la art. 12 alin. (6) pentru verificarea şi confruntarea datelor înscrise în lista proprietarilor beneficiari şi a autoturismelor uzate aferente prezentatã de cãtre producãtorul validat.
(6) Ultima cerere de tragere din cadrul Programului se depune la Autoritate pânã la data de 25 noiembrie, iar decontarea sumei reprezentând prima de casare se efectueazã pânã la data de 11 decembrie 2009.
ART. 11
Eligibilitatea proiectului
Este eligibil proiectul care prevede diminuarea poluãrii cauzate de autoturisme prin înnoirea Parcului auto naţional şi care se adreseazã persoanelor fizice române ce deţin în proprietate autoturisme cu o vechime mai mare sau egalã cu 10 ani de la anul fabricaţiei.
ART. 12
Înscrierea proprietarului
(1) Proprietarul unui autoturism uzat având o vechime de cel puţin 10 ani de la anul fabricaţiei, aflat în stare de funcţionare şi a cãrui primã înmatriculare în România a avut loc pânã la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, se înscrie în Program la un singur producãtor validat, dupã publicarea pe site-ul Autoritãţii a listei producãtorilor validaţi.
(2) Producãtorul validat care a încheiat contract pentru finanţare nerambursabilã cu Autoritatea înscrie proprietarul în Program, în baza actului de identitate al acestuia şi a certificatului de înmatriculare al autoturismului uzat.
(3) La înscriere, producãtorul validat elibereazã proprietarului nota de acceptare în Program, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7.
(4) Nota de acceptare are o valabilitate de 30 de zile calendaristice de la eliberare, fãrã ca valabilitatea acesteia sã depãşeascã data care precede datei programate pentru depunerea ultimei cereri de tragere din etapã. La expirarea valabilitãţii notei de acceptare, producãtorul validat poate scoate din evidenţele sale proprietarul înscris.
(5) Înscrierea se face în limita sumei contractate de producãtorul validat cu Autoritatea şi asigurã proprietarului accesul la Program.
(6) În termenul prevãzut la alin. (4), proprietarul înscris în Program predã spre casare autoturismul uzat, îl radiazã din evidenţa circulaţiei şi pune la dispoziţia producãtorului validat urmãtoarele documente:
a) actul de identitate, în copie;
b) certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în copie legalizatã;
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat, eliberat de un operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, în copie legalizatã;
d) certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizatã, pentru situaţia în care persoana fizicã înscrisã este moştenitoarea proprietarului. Atunci când certificatul de moştenitor atestã existenţa mai multor moştenitori, este necesarã procura notarialã prin care unul dintre aceştia este împuternicit sã acţioneze şi sã încheie acte juridice în numele şi pe seama tuturor comoştenitorilor, în vederea achiziţionãrii unui autoturism nou în cadrul Programului;
f) documentul care atestã o situaţie particularã, dacã este cazul: cãsãtorie, schimbarea numelui şi/sau a prenumelui etc., în copie legalizatã;
g) nota de acceptare eliberatã de producãtorul validat, în original.
(7) Producãtorul validat garanteazã accesul la Program al proprietarului care depune, în termenul prevãzut la alin. (4), toate documentele prevãzute la alin. (6). În cazul în care accesul proprietarului la Program nu se realizeazã din culpa exclusivã a producãtorului validat, acesta are obligaţia de a oferi proprietarului respectiv, în maximum 90 de zile dupã data de 11 decembrie 2009, posibilitatea achiziţionãrii unui autoturism nou, din al cãrui preţ se va scãdea valoarea primei de casare.
(8) Responsabilitatea înscrierii proprietarului în Program revine în exclusivitate producãtorului validat.
(9) Autoritatea nu emite proprietarilor aprobãri, adeverinţe, certificate sau alte documente în vederea înscrierii în Program.
ART. 13
Casarea autoturismului uzat
(1) Proprietarul predã autoturismul uzat unui operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Operatorul economic prevãzut la alin. (1), dupã verificarea notei de acceptare, a certificatului de înmatriculare al autoturismului şi a actului de identitate a proprietarului, elibereazã certificatul de distrugere a autoturismului uzat, conform prevederilor Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului şi a condiţiilor de emitere a certificatului de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz.
(3) Lista operatorilor economici autorizaţi sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz se publicã pe site-ul Autoritãţii, odatã cu publicarea listei producãtorilor validaţi.
ART. 14
Radierea autoturismului uzat
(1) Anterior prezentãrii la Serviciul Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor competent teritorial, proprietarul trebuie sã obţinã copii legalizate de pe certificatul de înmatriculare şi de pe certificatul de distrugere a autoturismului uzat.
(2) Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat se elibereazã la cererea proprietarului, în baza predãrii certificatului de înmatriculare şi a certificatului de distrugere a autoturismului uzat, ambele documente în original.
ART. 15
Achiziţionarea autoturismului nou
(1) Proprietarul care a predat spre casare şi a radiat din evidenţa circulaţiei autoturismul uzat prezintã producãtorului validat la care este înscris documentele prevãzute la art. 12 alin. (6).
(2) Producãtorul validat şi proprietarul efectueazã formalitãţile de vânzare-cumpãrare şi predare-primire a autoturismului nou, producãtorul scãzând din preţul de vânzare cuantumul primei de casare, iar proprietarul achitând din surse financiare proprii diferenţa de preţ.
(3) În factura de livrare a autoturismului nou producãtorul validat evidenţiazã preţul de vânzare al acestuia şi, distinct, face menţiunea "Suma de 3.800 lei reprezentând prima de casare se suportã de cãtre Administraţia Fondului pentru Mediu, prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009". Sub rubrica "Total de platã" se înscrie textul "Diferenţa de platã beneficiar" şi se menţioneazã suma rãmasã de achitat de cãtre proprietar.
ART. 16
Publicarea informaţiilor relevante privind Programul
(1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legãturã cu Programul se publicã pe site-ul Autoritãţii, www.afm.ro, la secţiunea "Informaţii privind Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009".
(2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formã de comunicate de presã din partea Ministerului Mediului şi a Administraţiei Fondului pentru Mediu.
ART. 17
Reguli de publicitate
Orice demers publicitar efectuat de cãtre producãtorul validat cu privire la proiectul de diminuare a poluãrii cauzate de autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional, în orice formã şi în orice mediu, trebuie sã specifice cã acesta se realizeazã prin "Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009", derulat de Ministerul Mediului şi finanţat prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
ART. 18
Anexele la instrucţiuni
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.


ANEXA 1
la instrucţiuni




Datele de identificare a Nr. de înregistrare la
solicitantului .................... Administraţia Fondului
(producãtor de autoturisme, pentru Mediu ........./........
importator sau reprezentant autorizat)


Nr. de înregistrare ........../........



CERERE DE ÎNSCRIERE


Denumirea solicitantului .......................................
Forma juridicã de organizare ..................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........../.........../........, C.U.I./C.I.F. ..................., cont nr. .........., deschis la Trezoreria ............ .
Adresa sediului social:
str. ................ nr. ......., bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ......., localitatea ................, judeţul/sectorul ............, telefon ........., fax ........., e-mail ................ .
Reprezentant legal/Împuternicit .............., posesor al BI/CI/paşaportului seria ..... nr. ........, eliberat/eliberatã de ................., CNP ....................., domiciliat în ........................ .
Solicitãm înscrierea în "Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009" instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 217/2008 .
Subsemnatul, ..............................., în calitate de reprezentant legal al ........................., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
a) societatea comercialã nu se aflã în procedurã de insolvenţã sau lichidare judiciarã şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale;
b) societatea comercialã nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
c) societatea comercialã nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului;
d) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.
Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã despre prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã sau falsã a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare nerambursabilã în cadrul Programului menţionat mai sus, dacã aceasta a fost acordatã.
Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituţie, societate comercialã, bancã, alte persoane juridice sã furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legãturã cu activitatea societãţii pe care o reprezint.

Persoanã de contact ............................
Telefon .................
În calitate de ................................

Prin semnãtura şi ştampila sa, solicitantul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.

Reprezentant legal/Împuternicit
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia .............
Semnãtura ...............
Data ...................

L.S.



ANEXA 2
la instrucţiuni





Datele de identificare a Nr. de înregistrare la
solicitantului .................... Administraţia Fondului
(producãtor de autoturisme, pentru Mediu ........./........
importator sau reprezentant autorizat)


Nr. de înregistrare ........../........





CERERE DE FINANŢARE
pentru prima/a doua/a treia etapã a Programului


Denumirea solicitantului ..............................
Forma juridicã de organizare ...........................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului .........../............/........, C.U.I./C.I.F. .................., cont nr. ............................, deschis la Trezoreria ................ .
Adresa sediului social: str. ......................... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., localitatea ............., judeţul/sectorul ..................., telefon ................, fax ...................., e-mail ....................... .
Reprezentantul legal/Împuternicitul ......................., posesor al BI/CI/paşaportului seria ............ nr. ......., eliberat/eliberatã de .........................., CNP ............................, domiciliat în .................................., solicit finanţarea nerambursabilã cu suma de ......................... lei a proiectului "Diminuarea poluãrii cauzate de autoturisme prin înnoirea Parcului auto naţional" din cadrul primei/celei de-a doua/celei de-a treia etape a "Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto pentru anul 2009" instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 217/2008 .


Reprezentant legal/Împuternicit
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia ....................
Semnãtura .................................
Data ......................

L.S.



ANEXA 3
la instrucţiuni



PROIECT
privind diminuarea poluãrii cauzate de autoturisme
prin înnoirea Parcului auto naţional


A) Datele de identificare a societãţii comerciale
1. Denumirea completã a societãţii comerciale: .............................
2. Numãrul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: ............./............
3. C.U.I./C.I.F. ..............................................
4. Forma juridicã de organizare ........................................
5. Adresa societãţii comerciale:
- adresa sediului social: str. ............................. nr. ......., localitatea ...................., judeţul/sectorul .........., telefon ........................., fax ......................, e-mail ............................., persoana de contact .................., telefon ............................;
- adresa sediului operaţional: str. ............................ nr. .........., localitatea ................., judeţul/sectorul ............, telefon ........................, fax ..................., e-mail .................., persoana de contact .........................................., telefon ..........................;
- adresele punctelor de lucru care au legãturã cu implementarea proiectului: str. ...................... nr. ........., localitatea ........................., judeţul/sectorul .............., telefon ....................., fax ...................., e-mail .............., persoana de contact ....................., telefon ................. .
6. Forma de proprietate:
- forma de proprietate: privatã │__│ publicã │__│|;
- procentul: privatã .......... % publicã .......... %.
7. Domeniul de activitate al societãţii comerciale (descrierea activitãţilor - principalã şi secundarã):



┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Activitatea principalã │ Cod CAEN │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Activitatea secundarã │ Cod CAEN │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│1. │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│2. │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│3. │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│... │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘



8. Cifra de afaceri ......................... .
8.1. Cifra totalã de afaceri (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent): ..............
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul curent ......., valoarea ................. lei.
8.2. Cifra de afaceri realizatã pe piaţa româneascã (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul curent ......., valoarea ................. lei.
9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa româneascã (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul ......., valoarea ................. lei;
- anul curent ......., valoarea ................. lei.
10. Total active/pasive:
- anul precedent .................... lei;
- anul curent .......................... lei.
11. Numãrul şi structura personalului:
Numãrul total de salariaţi .................., din care:
- personal direct productiv ...........................................;
- personal administrativ şi alte departamente .........................;
- personal de conducere ...............................................;
- personal care participã la realizarea proiectului ................. .

B) Descrierea activitãţii curente a solicitantului
1. Istoric al activitãţii solicitantului .............................
1.1. Descrieţi activitatea de bazã desfãşuratã ............................
1.2. Descrieţi pe scurt activitãţile secundare (auxiliare) desfãşurate ..................
2. Produsele/Serviciile oferite de solicitant (precizaţi şi aria geograficã în care sunt comercializate/prestate): .........................
3. Ponderi ale diferitelor tipuri de activitãţi în cifra de afaceri curentã:
.............................. %;
.............................. %.
4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare pentru proiect, dacã este cazul:


┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Denumirea │Data eliberãrii/expirãrii│ Instituţia emitentã │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 3. │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 4. │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ ... │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



5. Piaţa actualã şi piaţa potenţialã a solicitantului:
Ce procent din piaţã are firma dumneavoastrã? .............. Care este piaţa-ţintã? .....................
6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative pentru funcţionarea afacerii şi realizarea proiectului: ..................................

C) Prezentarea proiectului şi obiectul finanţãrii
1. Titlul proiectului: Diminuarea poluãrii cauzate de autoturisme prin înnoirea Parcului auto naţional
2. Descrierea şi localizarea proiectului [descrieţi tema proiectului cu elementele generale şi particulare, fazele şi etapele acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintã cãrora li se adreseazã, sursa de poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse pânã acum pentru reducerea poluãrii] ............................................
3. Obiectul finanţãrii: susţinerea nerambursabilã din Fondul pentru mediu a primei de casare în sumã de 3.800 lei din preţul de vânzare al unui autoturism nou, în condiţiile predãrii în vederea distrugerii a unui autoturism uzat, de cãtre proprietar - persoana fizicã beneficiarã
4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea proiectului: ..............
5. Impactul asupra mediului (efecte, rezultate, propagare, modul în care se aşteaptã ca implementarea proiectului sã contribuie la reducerea poluãrii şi/sau a consumului de carburant) ..........................
6. Durata şi graficul estimativ de realizare a proiectului propus:
Data anticipatã de început: ziua ........ luna ............. anul .........
Data anticipatã de sfârşit: ziua ........ luna ............. anul .........


┌──────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Luna │Activitatea propusã în cadrul proiectului (înnoirea Parcului auto │
│ │naţional cu un numãr de ........... autoturisme noi) │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Luna 1│ │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Luna 2│ │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Luna │ │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│... │ │
└──────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



7. Riscuri ce pot apãrea în implementarea proiectului (prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacã este cazul): .........................

D) Valoarea proiectului
Suma solicitatã de la Administraţia Fondului pentru Mediu pentru prima etapã a Programului ............... lei
(numãrul de autoturisme noi ce se estimeazã a se comercializa în prima etapã x 3.800 lei).
Suma totalã estimatã a fi solicitatã de la Administraţia Fondului pentru Mediu .................. lei
(numãrul total de autoturisme noi ce se estimeazã a se comercializa în cadrul proiectului x 3.800 lei).


E) Alte aspecte relevante cu privire la proiectul propus: ...................



Numele, prenumele şi funcţia Numele, prenumele şi funcţia
reprezentantului legal/ responsabilului de proiect
împuternicitului .............................
.............................

Semnãtura reprezentantului Semnãtura responsabilului de proiect
legal/împuternicitului .......................................
şi ştampila firmei
...........................



ANEXA 4
la instrucţiuni



FIŞA DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII PRODUCĂTORULUI


Producãtor: ....................................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu a cererii de înscriere: ...............
Suma solicitatã prin cererea de finanţare: .............. lei



┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Criteriul de eligibilitate │Îndeplinirea │
│ │criteriului │
│ │de │
│ │eligibilitate│
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼──┬──┬───────┤
│A. Eligibilitatea producãtorului │Da│Nu│Comen- │
│ │ │ │tarii │
├────────┬───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.1. │A depus documentaţia în cadrul sesiunii de înscriere │ │ │ │
│ │organizate de Administraţia Fondului pentru Mediu, în │ │ │ │
│ │condiţiile prevãzute de instrucţiuni. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.2. │A depus cererea de înscriere în vederea validãrii în │ │ │ │
│ │Program, în original, semnatã şi ştampilatã de │ │ │ │
│ │reprezentantul legal sau de împuternicitul acestuia. │ │ │ │
│A.2.1. │Cererea de înscriere conţine declaraţia │ │ │ │
│ │reprezentantului legal al producãtorului, potrivit │ │ │ │
│ │cãreia societatea comercialã: │ │ │ │
│A.2.1.1.│- nu se aflã în procedurã de insolvenţã sau lichidare │ │ │ │
│ │judiciarã şi nu face obiectul unei proceduri legale │ │ │ │
│ │pentru declararea acestora, potrivit prevederilor │ │ │ │
│ │legale; │ │ │ │
│A.2.1.2.│- nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul │ │ │ │
│ │general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru │ │ │ │
│ │mediu; │ │ │ │
│A.2.1.3.│- nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra │ │ │ │
│ │mediului. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.3. │A depus cererea de finanţare, în original, semnatã şi │ │ │ │
│ │ştampilatã de reprezentantul legal sau de │ │ │ │
│ │împuternicitul acestuia. │ │ │ │
│A.3.1. │Suma solicitatã prin cererea de finanţare respectã │ │ │ │
│ │prevederile art. 8 alin. (1) din instrucţiuni. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.4. │A depus, în copie, certificatul de înregistrare la │ │ │ │
│ │Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, împreunã │ │ │ │
│ │cu toate anexele sau/şi certificatul constatator │ │ │ │
│ │eliberat conform prevederilor art. 17^1 alin. (1) din │ │ │ │
│ │<>Legea nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile │ │ │ │
│ │ulterioare, în copie. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.5. │A depus procura notarialã, prin care reprezentantul │ │ │ │
│ │legal al producãtorului împuterniceşte persoana care îl│ │ │ │
│ │reprezintã în relaţia cu Autoritatea, inclusiv la │ │ │ │
│ │momentul semnãrii contractului pentru finanţare, şi │ │ │ │
│ │copia actului de identitate al persoanei împuternicite,│ │ │ │
│ │dacã este cazul. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.6. │A depus, în original, certificatul constatator emis de │ │ │ │
│ │Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la │ │ │ │
│ │data depunerii cererii de înscriere, din care rezultã: │ │ │ │
│ │datele de identificare, codul unic de înregistrare, │ │ │ │
│ │capitalul social, obiectul principal de activitate şi │ │ │ │
│ │activitãţile secundare, administratorii, │ │ │ │
│ │acţionarii/asociaţii, situaţia juridicã. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.7. │A depus, în original, certificatele de atestare fiscalã│ │ │ │
│ │şi certificatul fiscal, valabile la data depunerii │ │ │ │
│ │cererii de înscriere, care atestã faptul cã │ │ │ │
│ │producãtorul nu are datorii la bugetele locale şi la │ │ │ │
│ │bugetul general consolidat. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.8. │A depus, în original, certificatul de cazier fiscal, │ │ │ │
│ │valabil la data depunerii cererii de înscriere. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.9. │A depus, în original, certificatul de atestare privind │ │ │ │
│ │obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.10. │A depus: │ │ │ │
│A.10.1. │- formularul de raportare contabilã la încheierea │ │ │ │
│ │ultimului exerciţiu financiar, vizat de organele │ │ │ │
│ │teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor│ │ │ │
│ │Publice, însoţit de raportul administratorilor şi al │ │ │ │
│ │comisiei de cenzori sau raportul de audit, dupã caz; │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.10.2. │- formularul de raportare contabilã semestrialã, vizat │ │ │ │
│ │de organele teritoriale de specialitate ale │ │ │ │
│ │Ministerului Finanţelor Publice, precum şi ultima │ │ │ │
│ │balanţã de verificare lunarã. │ │ │ │
├────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│A.11. │A depus proiectul, în original, semnat şi ştampilat de │ │ │ │
│ │reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia. │ │ │ │
├────────┴───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│B. Eligibilitatea producãtorului │ │ │ │
├────────┬───────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼───────┤
│B.1. │Proiectul prevede diminuarea poluãrii cauzatã de │ │ │ │
│ │autoturisme, prin înnoirea Parcului auto naţional, │ │ │ │
│ │încadrându-se în cerinţele Instrucţiunilor. │ │ │ │
└────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴───────┘



NOTĂ:
În cadrul rubricii "Îndeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifeazã, dupã caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, dupã caz, comentariile de rigoare.


REZULTATUL EVALUĂRII PRODUCĂTORULUI:

1. JURIDIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator: ..................... Data: ....... Semnãtura: ..............
2. ECONOMIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator: ..................... Data: ....... Semnãtura: ..............
3. TEHNIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator: ..................... Data: ....... Semnãtura: ..............


COMISIA DE VALIDARE PROPUNE COMITETULUI DIRECTOR VALIDAREA/INVALIDAREA PRODUCĂTORULUI


Preşedintele comisiei de validare,


Nume şi prenume evaluator: ..................... Data: ....... Semnãtura: ..............


ANEXA 5
la instrucţiuni



CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
Nr. ....... din .......


Între:

Pãrţile contractante
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. RO92TREZ7065017XXX000155, deschis la Trezoreria Sector 6 Bucureşti, reprezentatã legal prin .................................. - preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM;
şi
Societatea Comercialã ...................., cu sediul în ....................., înregistratã la oficiul registrului comerţului sub nr. .................., C.U.I./C.I.F. .................., cont nr. .......................... deschis la Trezoreria ..........................., reprezentatã legal prin domnul/doamna .........................., care împuterniceşte pe domnul/doamna ............................. calitate de producãtor validat, denumitã în continuare beneficiar, a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract.

ARTICOLUL 1
Obiectul şi valoarea contractului
1.1. Prin prezentul contract, AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului intitulat "Diminuarea poluãrii cauzate de autoturisme prin înnoirea Parcului auto naţional", denumit în continuare proiect, din cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009, denumit în continuare Program.
1.2. Valoarea totalã a prezentului contract, respectiv finanţarea, este de ................ lei, din care ................ lei pentru comercializarea autoturismelor marca ....................... şi ................ lei pentru comercializarea autoturismelor marca ....................... în cadrul Programului.
ARTICOLUL 2
Durata contractului
Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi este valabil pânã la data de 11 decembrie 2009 inclusiv.
ARTICOLUL 3
Modalitatea de finanţare
3.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în interiorul perioadei prevãzute la art. 2, şi în conformitate cu graficul de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa la prezentul contract.
3.2. Finanţarea se realizeazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. ....................... deschis la Trezoreria ............................... de cãtre beneficiar, pe bazã de cerere de tragere însoţitã în mod obligatoriu de documentele prevãzute la art. 10 alin. (2) din Instrucţiunile privind modalitãţile de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã nr. 217/2008 , aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. ....... din .................., în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentã sunt complete şi corect întocmite.
3.3. Virarea sumelor din contul AFM în contul beneficiarului se face în termen de 15 zile de la depunerea cererii de tragere. Pentru prima etapã, ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu la data de 22 mai 2009.
3.4. Suma neutilizatã de cãtre beneficiar la data de 22 mai 2009 rãmâne la dispoziţia AFM, care o redistribuie în etapa urmãtoare a Programului.
3.5. Orice platã excedentarã efectuatã de cãtre AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM.
ARTICOLUL 4
Obligaţiile pãrţilor
4.1. Beneficiarul se obligã:
a) sã utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
b) sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi cu standardele de mediu aplicabile;
c) sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
d) sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
e) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale şi în termenele prevãzute de acestea;
f) sã permitã reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, a altor documente relevante în legãturã cu derularea proiectului;
g) sã nu sponsorizeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadã de valabilitate a prezentului contract;
h) sã informeze AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare în cazul în care survin modificãri cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentãrii cererii de finanţare ori pe parcursul derulãrii prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificãri;
i) sã informeze AFM în cazul în care va fi supus unei proceduri de reorganizare judiciarã ori faliment, executare silitã sau oricãrei alte proceduri similare;
j) în îndeplinirea prezentului contract, sã nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;
k) sã furnizeze, în maximum 5 zile lucrãtoare de la notificarea AFM, orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
l) sã specifice, în cazul oricãrui demers publicitar efectuat în legãturã cu proiectul, în orice formã şi în orice mediu, cã acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi finanţat prin AFM;
m) sã punã la dispoziţia solicitanţilor o linie telefonicã accesibilã sau tip "info-line", la care aceştia pot obţine informaţii cu privire la proiect;
n) sã justifice în scris solicitantului, la cererea acestuia, motivele de fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a-i elibera notã de acceptare sau, dacã i-a eliberat notã de acceptare, motivele de fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a comercializa autoturismul nou;
o) sã utilizeze cel puţin 80% din suma contractatã pentru fiecare dintre etapele Programului, cu excepţia ultimei etape.
4.2. AFM se obligã:
a) sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate Programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;
b) sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.
ARTICOLUL 5
Rãspunderea contractualã
5.1. Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
5.2. Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
a) comiterea de nereguli de ordin financiar în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
b) împotriva beneficiarului a fost demaratã procedura de reorganizare judiciarã ori de faliment, executare silitã sau orice altã procedurã asemãnãtoare;
c) situaţia economico-financiarã a beneficiarului nu mai asigurã condiţii de realizare a proiectului.
5.3. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe întreg parcursul derulãrii prezentului contract, AFM fiind degrevatã în totalitate de orice responsabilitate.
5.4. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru refuzul de a elibera notã de acceptare solicitantului sau pentru refuzul de a comercializa autoturismul nou solicitantului cãruia i-a fost eliberatã notã de acceptare.
5.5. Beneficiarul suportã taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente.
5.6. Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea prezentului contract înainte de termen din culpa sa.
5.7. Orice caz de culpã şi orice disfuncţionalitate apãrute pe parcursul derulãrii prezentului contract vor fi notificate beneficiarului de cãtre AFM, în maximum 5 zile de la constatare. Dacã deficienţele menţionate nu sunt înlãturate în termen de maximum 10 zile de la data notificãrii, AFM are dreptul de a lua urmãtoarele mãsuri:
a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) sistarea definitivã a finanţãrii şi rezilierea unilateralã a prezentului contract, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã/procedurã civilã.
ARTICOLUL 6
Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã de drept:
a) la data prevãzutã în acesta;
b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea mãsurã încât îndeplinirea prezentului contract ar fi contrarã AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a luat cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe;
d) în situaţia în care beneficiarul nu a utilizat în una dintre etapele Programului cel puţin 80% din finanţarea contractatã în cadrul acelei etape, exceptându-se ultima etapã.
ARTICOLUL 7
Forţa majorã şi cazul fortuit
7.1. Prin forţã majorã şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea prezentului contract şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
7.2. Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã notifice cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei;
b) sã transmitã, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã, certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
d) sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
7.3. Dacã nu se procedeazã la anunţare, în condiţiile şi în termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
7.4. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
7.5. Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile alin. 7.2 exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
7.6. Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã ca va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei celei mai bune:
a) încetarea prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
b) modificarea contractului.
7.7. Prevederile de mai sus se aplicã şi în caz fortuit.
ARTICOLUL 8
Cesiunea
Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.
ARTICOLUL 9
Litigii
9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
9.2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente în a cãror razã teritorialã îşi are sediul AFM.
ARTICOLUL 10
Dispoziţii finale
10.1. Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris, la urmãtoarele adrese:
Pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
Pentru beneficiar: ..........................
În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la AFM.
Notificãrile fãcute beneficiarului la adresa menţionatã în cuprinsul prezentului alineat sau la o altã adresã, comunicatã ulterior, se considerã a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
Sub condiţia ca acestea sã fie confirmate ulterior, notificãrile se pot transmite şi prin fax la urmãtoarele numere telefonice:
- pentru AFM ...........................:
- pentru beneficiar ..................... .
10.3. Prezentul contract constituie titlu executoriu potrivit <>art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
10.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
10.5. Anexa, pe care beneficiarul declarã cã o cunoaşte şi o acceptã, face parte integrantã din prezentul contract.
10.6. Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
10.7. Prin excepţie de la prevederile alin. 10.6, nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 4 "Data programatã" şi coloana nr. 5 "Suma" din anexa la prezentul contract, dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a acestuia.
10.8. Sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
10.9. Prezentul contract s-a semnat la data de...................., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridicã egalã, dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar pentru beneficiar.



ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU

Preşedinte, Beneficiar,
.................. ..............

Director economic,
................... Prin reprezentant
legal/împuternicit,
Director proiecte, ......................
.....................

Consilier juridic,
......................




ANEXĂ
la Contractul pentru finanţare nerambursabilã
Nr. ....../........


GRAFIC
de finanţare nerambursabilã



┌────┬──────────┬─────────┬────────────────────┬─────────┬──────────┐
│ │Eşalonarea│ │ │ │ │
│Nr. │finanţãrii│Sold la │ Acordãri │Sold la │ │
│crt.├────┬─────┤începutul├───────────────┬────┤sfârşitul│Observaţii│
│ │Anul│Luna │perioadei│Data programatã│Suma│perioadei│ │
├────┼────┼─────┼─────────┼───────────────┼────┼─────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼────┼─────┼─────────┼───────────────┼────┼─────────┼──────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼─────┼─────────┼───────────────┼────┼─────────┼──────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼─────┼─────────┼───────────────┼────┼─────────┼──────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────┴─────┴─────────┴───────────────┴────┴─────────┴──────────┘



ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU

Preşedinte, Beneficiar,
.................. ..............

Director economic,
................... Prin reprezentant
legal/împuternicit,
Director proiecte, ......................
.....................

Consilier juridic,
......................



Întocmit
─────────
Referent de specialitate
(numai pentru exemplarele care rãmân la AFM),
.................................






ANEXA 6
la instrucţiuni




Datele de identificare a Nr. de înregistrare la Administraţia
producãtorului validat Fondului pentru Mediu ......../........
..........................

Nr. de înregistrare ..../.....




CERERE DE TRAGERE


Denumirea solicitantului .....................................
Forma juridicã de organizare ..................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ................, C.U.I./C.I.F. .............., cont nr. .................................., deschis la Trezoreria ...............................
Adresa sediului social:
str. ........ nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ......, ap. ......., localitatea .........., judeţul/sectorul ............, telefon ..............., fax ............., e-mail ..................
Reprezentant legal/Împuternicit ....................., posesor al B.I./C.I./paşaportului seria ....... nr. .............., eliberat/eliberatã de ..................., CNP ................, domiciliat în ....................., în baza Contractului pentru finanţare nerambursabilã nr. ............../................, vã rog sã aprobaţi prezenta cerere de tragere pentru suma de ............ lei din finanţarea nerambursabilã contractatã.
Prezenta cerere este însoţitã de:
a) lista proprietarilor beneficiari şi a autoturismelor uzate aferente, care conţine datele de identificare a proprietarilor beneficiari (tipul, seria şi numãrul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numãrul de telefon) şi datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, numãrul de identificare - seria şasiului/caroseriei - seria motorului, dupã caz, anul de fabricaţie, seria/numãrul certificatului de înmatriculare, seria/numãrul certificatului de distrugere, seria/numãrul certificatului de radiere din evidenţa circulaţiei), semnatã şi ştampilatã pe fiecare filã;
b) lista prevãzutã la lit. a), în format electronic;
c) facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achiziţionãrii autoturismelor noi, în copie şi în original (originalul se restituie);
d) declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal, din care sã rezulte cã societatea comercialã nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul general consolidat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu.
Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere, în lista proprietarilor beneficiari şi a autoturismelor uzate aferente, inclusiv documentele financiare. Garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

Reprezentant legal/Împuternicit
Numele şi prenumele .................................
Funcţia .............................................
Semnãtura .........................................
Data ................................
L.S.


Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:

Preşedinte
Numele şi prenumele .........................
Semnãtura ...................................

Director economic
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................

Director Direcţia proiecte
Numele şi prenumele ............................
Semnãtura ......................................

Şef serviciu (Direcţia proiecte)
Numele şi prenumele ..................................
Semnãtura .................................................

Economist/Referent
Numele şi prenumele ..................................
Semnãtura .................................................



ANEXA 7
la instrucţiuni



Datele de identificare a producãtorului validat
Nr. de înregistrare ieşire .................../...........
(Se completeazã la eliberarea
notei de acceptare persoanei fizice.)

Nr. de înregistrare intrare ......................./......................
(Se completeazã la prezentarea persoanei fizice
cu documentele obligatorii.)




NOTĂ DE ACCEPTARE

I. Prin prezenta se confirmã înscrierea în "Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009", instituit prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 217/2008 , a doamnei/domnului ............./(numele şi prenumele)/.............................. adresa ........................................, în calitate de proprietar al autoturismului:
- marca*1): .................................................;
- tipul*1): .......................................................;
- numãrul de identificare (seria caroseriei/şasiului)*1): ...............;
- seria motorului (dupã caz)*1,2): .......................................;
- anul de fabricaţie*1): .................................................;
- numãrul de înmatriculare*1): .......................................... .
-------------
*1) Se menţioneazã aceste date conform certificatului de înmatriculare.
*2) Se completeazã dacã seria motorului este menţionatã în certificatul de înmatriculare.

II. Prezenta notã de acceptare garanteazã accesul doamnei/domnului ......../(numele şi prenumele)/.............. la facilitãţile oferite prin "Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009" de achiziţionare a unui autoturism nou:
- marca: .............................;
- tip/model/variantã: ................................,
comercializat prin Societatea Comercialã ........................, sub condiţia predãrii spre casare şi radierii din evidenţa circulaţiei a autoturismului precizat la pct. I, având o vechime mai mare sau egalã cu 10 ani de la anul fabricaţiei, a cãrui primã înmatriculare în România a avut loc pânã la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, aflat în stare de funcţionare, care conţine cumulativ urmãtoarele componente esenţiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, şasiul, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului şi dispozitivul catalizator, dacã acestea au fost prevãzute din fabricaţie*4), în baza prezentãrii urmãtoarelor documente într-un interval de 30 de zile de la data eliberãrii prezentei note de acceptare, fãrã a se depãşi însã data de .......................*4):
a) actul de identitate, în copie;
b) certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în copie legalizatã;
------------
*3) Se referã la faptul cã toate elementele enumerate trebuie sã aibã o vechime mai mare sau egalã cu 10 ani.
*4) Se completeazã data care precede datei programate pentru depunerea ultimei cereri de tragere din etapã.

c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat, eliberat de un operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, în copie legalizatã;
d) certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizatã, pentru situaţia în care persoana fizicã înscrisã este moştenitoarea proprietarului. Atunci când certificatul de moştenitor atestã existenţa mai multor moştenitori, este necesarã procura notarialã prin care unul dintre aceştia este împuternicit sã acţioneze şi sã încheie acte juridice în numele şi pe seama tuturor comoştenitorilor, în vederea achiziţionãrii unui autoturism nou în cadrul Programului;
f) documentul care atestã o situaţie particularã, dacã este cazul: cãsãtorie, schimbarea numelui şi/sau a prenumelui etc., în copie legalizatã;
g) prezenta notã de acceptare, în original.

Subsemnatul, ................., în calitate de proprietar al autoturismului uzat precizat la pct. I, cunoscând prevederile <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 217/2008 , conform cãrora nu pot beneficia de prima de casare în sumã de 3.800 lei decât o singurã datã pentru achiziţionarea unui singur autoturism nou, declar pe propria rãspundere cã nu m-am înscris pe listele altui producãtor validat. Declar, de asemenea, cã datele înscrise în prezenta notã de acceptare sunt verificate şi corespund celor prezentate de subsemnatul şi am fost informat cu privire la condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a beneficia de facilitãţile "Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009".

Semnãturile autorizate ale producãtorului validat Beneficiar,
L.S.
..................... ...............


-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016