Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 1 iunie 2000  cuprinzand procedura de asistare a contribuabililor in domeniul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 1 iunie 2000 cuprinzand procedura de asistare a contribuabililor in domeniul fiscal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 30 iunie 2000
1. Asistarea contribuabililor în domeniul fiscal se exercita de urmãtoarele structuri din cadrul aparatului central şi teritorial al Ministerului Finanţelor:
a) direcţiile de specialitate şi Direcţia proceduri fiscale şi asistarea contribuabililor din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor;
b) serviciile de metodologie şi asistenta pentru contribuabili şi birourile (compartimentele) administrare monopol de sat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene; serviciul metodologie, relaţii cu contribuabilii şi serviciul monopoluri (tigari, bãuturi, jocuri etc.) din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti; serviciile (birourile, compartimentele) de aplicare a convenţiilor de evitare a dublei impuneri din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu excepţia judeţului Ilfov;
c) birourile de asistenta pentru contribuabili din cadrul administraţiilor financiare municipale; serviciile juridice şi relaţii cu contribuabilii şi serviciile de licenţe, marcare tigari şi bãuturi alcoolice din cadrul administraţiilor financiare ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
d) serviciile (birourile) administrãrii veniturilor statului din cadrul circumscriptiilor fiscale orãşeneşti;
e) serviciile (birourile) administrãrii veniturilor statului din cadrul perceptiilor rurale.
2. Pentru a beneficia de asistarea în domeniul fiscal contribuabilii se vor adresa structurilor teritoriale în raza cãrora sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe.
3. Rãspunsurile la întrebãrile contribuabililor vor fi elaborate de toate structurile prevãzute la pct. 1 lit. b)-e), în funcţie de competente, şi se referã la problematica legatã de:
- înregistrarea fiscalã a plãtitorilor de impozite şi taxe;
- actele componente ale dosarului fiscal;
- termenele de depunere a actelor din dosarul fiscal;
- termenele de depunere a declaraţiilor şi penalitãţile aplicate pentru depunerea cu întârziere a acestora;
- modul de completare a rubricilor din formulare;
- completarea dosarelor necesare în vederea obţinerii licenţelor de atestare a dreptului de marcare a produselor din tutun şi a bãuturilor alcoolice;
- completarea dosarelor necesare în vederea obţinerii autorizaţiilor de comercializare a alcoolului, bãuturilor alcoolice, produselor din tutun şi a cafelei;
- modalitatea de obţinere a timbrelor şi a banderolelor necesare în vederea marcarii produselor supuse acestui regim;
- termenele de plata şi majorãrile de întârziere şi/sau penalitãţile aplicate în caz de întârziere a plãţii impozitelor şi/sau taxelor;
- modalitatea de plata (prin casierie sau prin virament);
- colectarea obligaţiilor bugetare;
- modul de stingere a obligaţiilor bugetare ca urmare a plãţilor voluntare efectuate de plãtitori;
- executarea silitã;
- stingerea creanţelor bugetare prin alte modalitãţi (compensare, insolvabilitate, prescripţie, lichidare, faliment, cesiune, anulare şi altele);
- restituirea sumelor plãtite în plus;
- soluţionarea spetelor referitoare la aplicarea legislaţiei fiscale în domeniul impozitelor directe şi indirecte aplicabile persoanelor fizice şi juridice rezidente şi nerezidente.
4. Informaţiile referitoare la eliberarea certificatului de rezidenţã fiscalã pentru persoanele fizice şi juridice romane, precum şi cele privind eliberarea certificatului de atestare a impozitului plãtit, conform convenţiei de evitare a dublei impuneri, vor fi furnizate de structurile prevãzute la pct. 1 lit. b) şi c) şi, respectiv, de Direcţia acorduri fiscale internaţionale din cadrul Ministerului Finanţelor, conform <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.798/1998 .
5. Structurile prevãzute la pct. 1 lit. b)-e) vor solicita contribuabililor toate informaţiile, explicaţiile, precum şi documentele necesare formularii de raspunsuri la solicitarile acestora.
6. În cazul în care întrebãrile contribuabililor nu pot fi soluţionate la nivelul structurilor prevãzute la pct. 1 lit. c), d) şi e), aceste întrebãri vor fi retransmise spre analiza şi soluţionare structurilor prevãzute la pct. 1 lit. b), care vor formula şi vor transmite direct contribuabililor rãspunsurile solicitate.
Totodatã structurile prevãzute la pct. 1 lit. b) vor întreprinde mãsurile necesare pentru aducerea la cunostinta tuturor unitãţilor fiscale din subordine a acestor raspunsuri.
7. În situaţia în care exista întrebãri la care nu se formuleazã raspunsuri de cãtre structurile prevãzute la pct. 1 lit. b), acestea vor fi sistematizate şi transmise spre analiza direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor.
Adresa prin care se solicita soluţionarea problematicii fiscale transmise unei direcţii de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor va cuprinde numai aspecte aflate în competenta de soluţionare a acelei direcţii.
Pentru fiecare intrebare transmisã spre soluţionare direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor formula, în mod obligatoriu, puncte de vedere privind modul de soluţionare a acesteia. În caz contrar, adresele vor fi restituite în vederea completãrii cu punctul de vedere al direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat teritoriale respective.
Descrierea spetelor, formularea intrebarilor şi a propunerilor de soluţionare a acestora vor fi redactate în mod clar şi concis, folosindu-se toate datele, informaţiile şi documentele de care dispun direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
La solicitarea direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor furniza toate datele şi informaţiile necesare, în scris sau verbal, pentru clarificarea intrebarilor şi spetelor transmise spre soluţionare.
8. În urma analizei spetelor şi intrebarilor transmise de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerului Finanţelor vor proceda la gruparea acestora dupã cum urmeazã:
a) întrebãri ale cãror raspunsuri nu necesita modificarea sau completarea actelor normative şi care urmeazã sa fie soluţionate în mod direct;
b) întrebãri şi spete care necesita stabilirea de soluţii cu caracter general, uniform aplicabile, pentru care se vor emite, dupã caz, ordine ale ministrului finanţelor sau decizii ale comisiilor fiscale din cadrul Ministerul Finanţelor;
c) aspecte a cãror soluţionare necesita modificarea sau completarea actelor normative.
9. Rãspunsurile la întrebãrile prevãzute la pct. 8 lit. a), avizate de Direcţia generalã juridic şi contencios, precum şi soluţiile stabilite conform pct. 8 lit. b) vor fi comunicate de direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
În cazul în care direcţiile de specialitate reţin aspecte a cãror soluţionare necesita modificarea sau completarea actelor normative, ele vor înştiinţa direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, despre acest fapt.
10. În baza soluţiilor şi raspunsurilor primite de la direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor comunica contribuabililor rãspunsurile solicitate.
11. Totodatã, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor întreprinde toate mãsurile necesare pentru transmiterea soluţiilor şi raspunsurilor primite de la direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor tuturor unitãţilor fiscale din subordinea acestora.
Toate unitãţile fiscale care primesc soluţiile şi rãspunsurile elaborate de direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor vor lua mãsuri pentru instruirea şi informarea corespunzãtoare a personalului din aparatul fiscal propriu, inclusiv a celui angajat în activitatea de control, în legatura cu conţinutul soluţiilor şi raspunsurilor, în vederea aplicãrii unitare a acestora.
12. Adresele privind problematica fiscalã, transmise de contribuabilii persoane juridice direct Ministerului Finanţelor şi repartizate Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, vor fi retransmise prin cabinetul secretarului general adjunct coordonator direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, care le vor transmite direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza cãrora sunt înregistraţi contribuabilii, în vederea analizarii şi formularii raspunsurilor de cãtre structurile prevãzute la pct. 1 lit. b)-e), conform competentelor.
13. Scrisorilor privind problematica fiscalã, transmise sub semnatura de contribuabilii persoane fizice şi de asociaţiile fãrã personalitate juridicã direct Ministerului Finanţelor şi repartizate Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, li se va aplica procedura menţionatã la pct. 12.
14. Toate scrisorile anonime privind problematica fiscalã, transmise Ministerului Finanţelor şi repartizate Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, vor fi retransmise, prin cabinetul secretarului general adjunct coordonator, Direcţiei generale de control fiscal din Ministerul Finanţelor, care le va analiza, în vederea selectãrii din aceste adrese a problematicii care va fi avutã în vedere la programarea controalelor viitoare, şi va lua mãsurile corespunzãtoare.
În cazul în care scrisorile anonime transmise cuprind şi aspecte care ar putea fi avute în vedere la eventuale modificãri ale legislaţiei fiscale o copie de pe acestea va fi transmisã de cãtre Direcţia generalã de control fiscal, pentru informare, direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor.
15. Scrisorile privind problematica fiscalã, primite de Ministerul Finanţelor şi repartizate Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor provenind de la contribuabilii nemultumiti de soluţiile la întrebãrile lor primite de la structurile teritoriale prevãzute la pct. 1 lit. b)-e), vor fi repartizate spre soluţionare, prin cabinetul secretarului general adjunct coordonator, direcţiilor de specialitate din cadrul departamentului, care vor comunica rãspunsul direct contribuabililor.
În situaţia în care soluţia data de direcţia de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor este diferita de cea data anterior de structurile teritoriale prevãzute la pct. 1) lit. b)-e), soluţia respectiva va fi comunicatã şi acestor structuri de direcţia de specialitate.
De asemenea, direcţia de specialitate va comunica Direcţiei generale de audit intern atât soluţia data de direcţia de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, cat şi soluţia data anterior de structurile teritoriale prevãzute la pct. 1 lit. b)-e), pentru a fi avute în vedere la programarea viitoarelor acţiuni de control privind activitatea structurilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor.
16. Scrisorile trimise de contribuabili Ministerului Finanţelor şi repartizate Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, care conţin propuneri de imbunatatire a legislaţiei fiscale în vigoare, vor fi repartizate, prin cabinetul secretarului general adjunct coordonator, direcţiilor de specialitate din cadrul departamentului, pentru a fi avute în vedere la elaborarea viitoarelor proiecte de acte normative.
Direcţiile de specialitate vor face cunoscut contribuabililor faptul ca propunerile lor au fost reţinute în acest sens.
17. Toate scrisorile care nu provin de la contribuabili, prin care însã se solicita soluţionarea unor spete ridicate de aceştia prin intermediul unor instituţii publice centrale sau locale (Guvern, Parlament, consilii locale etc.), sindicate sau patronate, repartizate Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor, vor fi transmise spre soluţionare, prin cabinetul secretarului general adjunct coordonator, direcţiilor de specialitate din cadrul departamentului, care vor formula rãspunsul direct cãtre contribuabil şi vor informa despre aceasta instituţia publica prin intermediul cãreia s-au primit solicitarile.
18. Întrebãrile privind problematica fiscalã, adresate Ministerului Finanţelor de reprezentanţii mass-media şi transmise Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor, vor fi repartizate prin cabinetul secretarului general adjunct coordonator direcţiilor de specialitate din cadrul departamentului. Acestea vor formula rãspunsul şi îl vor transmite, sub semnatura secretarului general adjunct coordonator, Direcţiei generale comunicare şi relaţii publice, pentru a fi adus la cunostinta solicitanţilor.
19. Direcţia acorduri fiscale internaţionale va realiza corespondenta specifica negocierii, renegocierii şi aplicãrii convenţiilor de evitare a dublei impuneri, respectiv corespondenta directa în relaţia cu autoritatea competenta din alte tari.
20. Problematica fiscalã ridicatã direct de aparatul fiscal teritorial se soluţioneazã astfel:
a) cea ridicatã de structurile prevãzute la pct. 1 lit. c)-e), de structurile prevãzute la pct. 1 lit. b);
b) cea ridicatã direct de structurile prevãzute la pct. 1 lit. b), precum şi cea ridicatã de structurile prevãzute la pct. 1 lit. c)-e), la care structurile de la pct. 1 lit. b) nu au putut formula raspunsuri, de direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor.
Pentru soluţionarea problematicii fiscale prevãzute la lit. b) va fi respectata procedura descrisã la pct. 7 alin. 2-5, pct. 8-11.
21. Adresele privind problematica fiscalã, transmise de contribuabili Ministerului Finanţelor, repartizate altor direcţii din minister şi transmise de cãtre acestea, spre soluţionare, direcţiilor de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor, vor fi retransmise de cãtre acestea din urma direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în raza cãrora sunt înregistraţi contribuabilii, în vederea analizarii şi formularii raspunsurilor de cãtre structurile prevãzute la pct. 1 lit. b)-e), conform competentelor.
22. Direcţiile de specialitate din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor vor comunica, în mod obligatoriu, rãspunsurile şi soluţiile la întrebãrile transmise acestui minister şi repartizate spre soluţionare direcţiilor din departament, precum şi întrebãrile aferente, în scris şi pe suport magnetic, Direcţiei proceduri fiscale şi asistarea contribuabililor, în vederea încãrcãrii bazei de date privind problematica fiscalã soluţionatã de Ministerul Finanţelor şi a mediatizarii acestora în rândul contribuabililor. Transmiterea cãtre Direcţia proceduri fiscale şi asistarea contribuabililor din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor se va face în aceeaşi zi în care rãspunsurile şi soluţiile au fost transmise solicitanţilor.
Direcţia proceduri fiscale şi asistarea contribuabililor din cadrul Departamentului politica impozitelor şi administrarea veniturilor din Ministerul Finanţelor va lua mãsuri de mediatizare a raspunsurilor, soluţiilor şi intrebarilor, prin intermediul Direcţiei generale comunicare şi relaţii publice, în Revista finanţe, credit, contabilitate, pe INTERNET etc., cu respectarea confidenţialitãţii datelor în domeniul impozitelor şi taxelor.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016