Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 28 din 10 martie 2021  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Strategia UE  pentru combaterea mai eficace a abuzului sexual asupra copiilor - COM(2020) 607    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 28 din 10 martie 2021 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Strategia UE pentru combaterea mai eficace a abuzului sexual asupra copiilor - COM(2020) 607

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 244 din 10 martie 2021
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/88, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 23 februarie 2021, Camera Deputaţilor:
    1. susţine cu fermitate Strategia UE pentru combaterea mai eficace a abuzului sexual asupra copiilor şi asigură de deplinul său sprijin pentru elaborarea şi aplicarea politicilor ce vizează construirea unui mediu de viaţă curat şi ocrotitor pentru viitoarele generaţii;
    2. consideră ca fiind extrem de îngrijorătoare situaţia Uniunii Europene, care a devenit cea mai mare gazdă la nivel mondial de materiale care conţin forme de abuz sexual asupra copiilor, şi susţine eforturile pentru identificarea detaliată a cauzelor acestei situaţii;
    3. subliniază utilitatea colaborării între autorităţile judiciare, precum şi a acestora cu societatea civilă, pentru a elimina pe teren grupările infracţionale şi pentru a preveni producţia şi difuzarea de imagini şi înregistrări video ale abuzurilor împotriva copiilor;
    4. recomandă coroborarea Strategiei Uniunii Europene pentru combaterea mai eficace a abuzului sexual asupra copiilor cu strategiile şi normele europene privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane şi protejarea victimelor acestuia, acţiune în care parlamentele naţionale şi-ar putea aduce contribuţia în dezvoltarea unor cadre legislative naţionale armonizate;
    5. recomandă dezvoltarea unei capacităţi europene de consiliere în persoană pentru victimele infracţiunilor de abuz sexual asupra copiilor, pentru a contracara impactul psihologic al înregistrărilor video ale infracţiunilor, care arată cele mai rele momente din viaţa lor, ce sunt difuzate şi pot fi văzute de oricine, inclusiv de prietenii sau rudele lor;
    6. recomandă consolidarea Strategiei UE pentru combaterea mai eficace a abuzului sexual asupra copiilor şi instrumentele de prevenire şi monitorizare a traficului de persoane, cum ar fi reţeaua raportorilor naţionali, platforma societăţii civile împotriva traficului de persoane şi raportul utilizatorilor;
    7. subliniază utilitatea cooperării între autorităţile statelor membre pentru a identifica cele mai bune practici şi a armoniza regulile, astfel încât adopţiile să se concretizeze cât mai rapid, în special în cazul copiilor cu handicap, şi în consecinţă să fie redus cât mai mult timpul petrecut în centrele de plasament şi, implicit, riscul abuzurilor;
    8. recomandă sprijinirea în mod coordonat, la nivelul Uniunii, a acţiunilor educative în familie, în şcoală şi în afara şcolii, prin cadrul instituţional existent, folosind cu preponderenţă materiale şi mijloace adaptate societăţii digitale şi noii generaţii, dar şi metode pedagogice bazate pe activităţi practice, specifice vârstelor mici, cu scopul de a spori capacitatea de apărare a copiilor faţă de toate formele de abuz;
    9. reaminteşte importanţa măsurilor ce vizează ocrotirea vieţii de familie, în special cele ce vizează asigurarea echilibrului între timpul petrecut în familie şi cel petrecut la şcoală şi la serviciu, astfel încât copiii să petreacă cât mai mult timp de calitate alături de părinţii lor şi să evite să petreacă un timp excesiv pe internet;
    10. consideră că resursele Uniunii utilizate pentru dezvoltarea inteligenţei artificiale şi a supercomputerelor posedă un potenţial ridicat de contracarare a infracţiunilor favorizate de criptarea comunicaţiilor, ce facilitează accesul la canale sigure pentru autorii infracţiunilor, precum şi de a uşura analiza factorilor de risc;
    11. susţine consolidarea mandatului Europol, în sensul de a avea dreptul de a primi date cu caracter personal direct de la sectorul privat, a cărui infrastructură este utilizată în mod abuziv de autorii infracţiunilor pentru a găzdui şi a partaja materiale care conţin forme de abuz sexual asupra copiilor;
    12. consideră ca esenţiale sprijinirea cu prioritate a statelor membre din Europa Centrală şi de Est, cu zone izolate semnificative şi cu mai puţină experienţă în combaterea abuzului sexual asupra copiilor;
    13. consideră că sunt necesare eforturi susţinute pentru a ridica nivelul de cunoaştere al părinţilor şi copiilor din zonele izolate, precum şi al celor dificil de abordat din cauza situaţiei economice precare, în ceea ce priveşte pericolul de abuz sexual asupra copiilor, mediat de internet;
    14. recomandă asigurarea unui cadru de evaluare care să permită autorităţilor locale şi sectorului neguvernamental din statele membre din Centrul şi Estul Europei, cu mai puţină experienţă în domeniu, să participe la viitoarele cereri de propuneri pentru combaterea infracţiunilor de abuz sexual asupra copiilor din programul-cadru pentru cercetare şi inovare Orizont Europa, precum şi aprecierea soluţiilor inovative propuse, prin compararea acestora cu cele aflate în practica curentă, cuprinse într-o bază de date, astfel încât să fie redusă subiectivitatea evaluării;
    15. subliniază că măsurile propuse pot fi privite în corelaţie cu cele relevante din cadrul propunerii Strategiei UE privind drepturile victimelor; apreciază că, alături de scopul primordial al refacerii victimei sub aspect medical şi psihologic, este indicat ca asistenţa acordată să aibă un rol important şi în catalizarea implicării acesteia în ancheta derulată de autorităţi, printr-o cooperare dedicată în plan practic între autorităţile de anchetă şi cele medicale;
    16. subliniază necesitatea de a spori resursele disponibile în reţeaua „WeProtect“, astfel încât să reprezinte un sprijin concret, bogat şi diversificat pentru organizaţiile şi cetăţenii implicaţi în prevenirea abuzurilor sexuale asupra copiilor şi să conţină informaţii practice direct utilizabile;
    17. recomandă consultarea parlamentelor naţionale şi a organizaţiilor societăţii civile pentru identificarea de măsuri nelegislative aplicabile la nivelul Uniunii şi iniţierea, după caz, de noi măsuri legislative pentru prevenirea abuzului sexual asupra copiilor;


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 10 martie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    LAURENŢIU-DAN LEOREANU

    Bucureşti, 10 martie 2021.
    Nr. 28.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016