Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.105 din 17 decembrie 2020  pentru reaprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.105 din 17 decembrie 2020 pentru reaprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii "Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1258 din 18 decembrie 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se reaprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.“

    ART. 2
    Finanţarea categoriei de investiţii prevăzute la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Public, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie.

    ART. 3
    Ministerul Public răspunde de modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.



                    PRIM-MINISTRU INTERIMAR
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu
                    Procurorul general,
                    Gabriela Scutea

    Bucureşti, 17 decembrie 2020.
    Nr. 1.105.
    ANEXA 1

    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
    categoriei de investiţii „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a
    Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism“
    1. Informaţii generale
    1.1. Denumirea categoriei de investiţii: „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (D.I.I.C.O.T)“
    1.2. Ordonator principal de credite: Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
    1.3. Ordonator secundar de credite: Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
    1.4. Beneficiarul investiţiei: Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism
    1.5. Achizitor: Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

    2. Necesitatea şi oportunitatea efectuării achiziţiei
    2.1. Scurtă prezentare privind:
    a) deficienţe ale situaţiei actuale:
    Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se confruntă în prezent cu lipsa acută de spaţiu necesar desfăşurării activităţii specifice, în condiţiile prevăzute de legile şi regulamentele în vigoare.
    Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Structura centrală îşi desfăşoară activitatea în prezent într-un imobil din Bucureşti, situat în sectorul 1, Calea Griviţei nr. 24.
    Imobilul este închiriat şi are o suprafaţă de 5.600 mp în folosinţă, din care suprafaţa utilă este de aproximativ 3.400 mp, compartimentată astfel: 86 de birouri în suprafaţă de 2.509 mp, 8 camere de anchetă în suprafaţă de S = 199 mp, o sală de şedinţe în suprafaţă de 109 mp, un centru de pregătire în suprafaţă de 103 mp, o cameră de corpuri delicte în suprafaţă de 42 mp, 2 arhive în suprafaţă de 180 mp, 2 magazine în suprafaţă de 204 mp.
    Structura de personal a D.I.I.C.O.T. Structura centrală este alcătuită, conform organigramei, din 230 de persoane potrivit funcţiilor, astfel: 102 procurori, 62 de grefieri, 17 consilieri DEFA, 39 de specialişti, 10 personal conex.
    În prezent personalul îşi desfăşoară activitatea în cele 86 de spaţii cu destinaţie de birouri, rezultând un spaţiu teoretic în suprafaţă/persoană de 10,90 mp.
    Totodată, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 privind unele măsuri pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2016 pentru organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 120/2018, statul de funcţii al D.I.I.C.O.T. a fost suplimentat cu 40 de posturi de ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, care, potrivit ordinului procurorului şef direcţie, sunt alocate pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală, respectiv 53 de posturi de procurori, grefieri şi specialişti, din care 39 de posturi pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală.
    Majorarea structurii personalului cu cele 79 de posturi va micşora suprafaţa/persoană la 8,11 mp, pentru spaţiile din actualul sediu, ceea ce va conduce la o aglomerare în spaţiile
    existente întrucât mare parte din activităţi se desfăşoară cu persoane audiate, inculpate, asistate de apărători şi, implicit, reducerea spaţiului va afecta calitatea muncii depuse.
    Prin urmare, în condiţiile aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2016, aprobată cu modificări prin Legea nr. 120/2018, şi pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţi D.I.I.C.O.T. este necesară suplimentarea statului de funcţii, printr-o hotărâre a Guvernului, conform art. 18 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 78/2016, aprobată cu modificări prin Legea nr. 120/2018, cu un număr de 250 de posturi de ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, după cum urmează: 96 de posturi pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală şi 154 de posturi pentru D.I.I.C.O.T. servicii teritoriale, suplimentarea cu acest număr de posturi urmând să redimensioneze schema totală de personal de 405 posturi.
    Toate aceste persoane ar trebui să funcţioneze în actualul sediu, rezultând astfel o suprafaţă/persoană teoretică de 6,19 mp, insuficientă pentru activităţile specifice, care nu respectă standardele actuale instituţionale şi nici strategia de dezvoltare a instituţiei şi va afecta în mod direct planul de management asumat prin proiectul instituţiei pentru viitorul imediat, respectiv 3-5 ani.
    Având în vedere creşterea numărului de cauze instrumentate de D.I.I.C.O.T. de-a lungul perioadei, creştere urmată de suplimentarea schemei de personal în ce priveşte numărul de procurori, grefieri ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, menţinerea actualului sediu închiriat va conduce la realizarea de improvizaţii pentru spaţii de birouri şi anchetă;

    b) efectul pozitiv previzionat prin realizarea achiziţiei imobilului.
    Prin achiziţionarea unui sediu vor fi rezolvate problemele de spaţii necesare pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală, care să corespundă necesităţilor actuale, şi se vor obţine:
    - cadrul necesar desfăşurării în condiţii normale a activităţii unităţilor de parchet;
    – păstrarea în cele mai bune condiţii a secretului anchetei, precum şi actelor şi dosarelor aflate în arhivă sau în lucru;
    – asigurarea de spaţii necesare pentru camere de anchetă, cameră recunoaştere din grup, arest de retenţie, centru de presă, spaţiu servere, spaţii pentru birou de documente clasificate etc.

    Astfel, prin achiziţia sediului se vor urmări:
    1. realizarea implementării prevederilor noului Cod penal şi ale noului Cod de procedură penală, în scopul dezvoltării şi adaptării infrastructurii judiciare, prin amenajarea unor spaţii necesare noi, cum sunt: o cameră de anchetă; o cameră de recunoaştere din grup; două camere pentru corpuri delicte; o cameră documentare - centru de presă; un birou specialişti antifraudă; un birou documente clasificate;
    2. spaţii pentru arhiva generală şi curentă pentru activitatea de grefă, care să fie situate la acelaşi nivel cu birourile respective, pentru a se asigura accesul operativ;
    3. spaţiu pentru servere amenajate în conformitate cu standardele tehnice în vigoare, alături de spaţii pentru realizarea arhivării electronice (scanere şi calculatoare pentru această activitate), cu poziţionare în imediata apropiere a birourilor în care îşi desfăşoară activitatea specialiştii IT;
    4. spaţii pentru arhiva fără mişcare şi pentru alte operaţiuni legate de cercetarea penală;
    5. spaţii pentru categoriile de personal care au apărut ca funcţiuni în etape succesive de la data ultimei modernizări a actualului spaţiu: ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară;
    6. crearea şi echiparea unei încăperi în care să funcţioneze un centru de interceptare a comunicaţiilor.

    Spaţiul optim necesar pentru întreaga schemă de personal de 405 persoane implică atât spaţii active nemijlocit (birouri), cât şi spaţii necesare desfăşurării activităţii unităţii fără personal permanent (arhivă, camere de anchetă, arest de retenţie, grupuri sanitare, holuri case de scară, sală de şedinţe, spaţiu documente clasificate etc.) şi se prezintă astfel:

┌─────────────┬───────┬────────┬───────┐
│Categorie │Nr. de │Spaţiu/ │Total │
│personal │posturi│persoană│metri │
│ │ │(mp) │pătraţi│
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Procurori │3 │50 │150 │
│conducere │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Procurori │ │ │ │
│şefi secţii/ │24 │30 │720 │
│servicii │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Procurori - │ │ │ │
│câte unul în │31 │20 │620 │
│birou │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Procurori - │ │ │840 = │
│câte doi în │56 │30 │28 x 30│
│birou │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Grefieri - │ │ │ │
│câte unul în │23 │15 │345 │
│birou │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Grefieri - │ │ │550 = │
│câte doi în │50 │22 │25 x 22│
│birou │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Specialişti │40 │15 │600 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Specialişti │9 │22 │198 = 9│
│antifraudă │ │ │x 22 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Conducere │1 │35 │35 │
│DEFA │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Şefi Servicii│2 │20 │60 │
│DEFA │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Personal DEFA│6 │15 │90 │
│dubli │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Personal DEFA│13 │10 │130 │
│tripli │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Tehnician │1 │35 │35 │
│criminalist │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Ofiţeri şi │ │ │ │
│agenţi de │ │ │625 = │
│poliţie │50 │25 │25 x 25│
│judiciară │ │ │ │
│dubli │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Ofiţeri şi │ │ │ │
│agenţi de │ │ │1505 = │
│poliţie │86 │35 │43 x 35│
│judiciară │ │ │ │
│tripli │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Conducători │10 │8 │80 │
│auto - patru │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│TOTAL │405 │ │6.583 │
│PERSONAL │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Camere de │8 │20 │160 │
│anchetă │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Arest pe │ │ │ │
│sexe, cu grup│2 │16 │32 │
│sanitar │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Sală servere │1 │35 │35 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Cameră │ │ │ │
│corpuri │2 │17 │34 │
│delicte │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Magazie │2 │17 │34 │
│materiale │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Spaţii voce │5 │10 │50 │
│date pe etaj │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Cameră │ │ │ │
│armament │1 │17 │17 │
│jandarmi │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Spaţii de │ │ │ │
│depozitare, │3 │75 │225 │
│arhivă │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Lift │5 │5 │25 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Grupuri │ │ │384 = │
│sanitare 20% │16 │12 │16 x 12│
│ │ │ │x 2 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Circulaţii, │ │ │ │
│holuri, case │1 │1.225 │1.225 │
│de scară, căi│ │ │ │
│de acces 20% │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Garaj │8 │22 │176 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Oficiu de │8 │12 │96 │
│nivel │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Sală de │1 │140 │140 │
│conferinţă │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Centru de │1 │45 │45 │
│presă │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Centru │2 │17,5 │35 │
│copiere │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Centru de │ │ │ │
│pregătire │4 │40 │160 │
│profesională │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Camere │ │ │ │
│tehnice │2 │40 │80 │
│(hidrofor, │ │ │ │
│CT) │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│Arhiva DEFA │1 │50 │50 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│BIC │2 │25 │50 │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│TOTAL ALTE │ │ │3.053 │
│SPAŢII │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────────┼───────┤
│TOTAL SPAŢIU │ │ │9.636 │
│NECESAR │ │ │ │
└─────────────┴───────┴────────┴───────┘


    Suprafaţa actuală nu acoperă necesarul de spaţii prezentat, fiind insuficientă pentru numărul total de posturi aprobate pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală. Astfel, este absolut necesară achiziţia unui sediu pentru a se putea aplica prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2016, aprobată cu modificări prin Legea nr. 120/2018, şi pentru ca activitatea curentă să poată fi desfăşurată în bune condiţii;

    c) impactul negativ previzionat în cazul nerealizării achiziţiei imobilului.
    În perioada 2010-2014 s-a încercat rezolvarea situaţiei locative a D.I.I.C.O.T. - Structura centrală la diferite instituţii publice: Primăria Generală a Municipiului Bucureşti, Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, Ministerul Apărării Naţionale, dar răspunsurile primite au fost negative sau au constituit soluţii de neacceptat (suprafeţe sub necesar sau poziţionare la periferie).
    În aceste condiţii, în luna august 2014 s-a derulat o procedură de achiziţie pentru închirierea unui spaţiu necesar derulării activităţii şi, în prezent, D.I.I.C.O.T. - Structura centrală funcţionează cu chirie în imobilul situat în Calea Griviţei nr. 24.
    Achiziţia unui sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism are un grad de urgenţă ridicat, în condiţiile în care toate demersurile unităţii noastre către instituţii publice nu au rezolvat situaţia până în prezent, iar închirierea imobilului nu rezolvă problema de spaţii a D.I.I.C.O.T., fiind afectată în acest moment în mod direct derularea activităţii.
    În cazul nerealizării obiectivului propus, activitatea procurorilor va avea de suferit şi, în consecinţă, va fi afectat modul de desfăşurare a anchetelor, a interogării persoanelor ce trebuie audiate în anumite condiţii de securitate şi siguranţă, vor fi afectate secretul anchetei, modul de depozitare şi de gestionare a arhivelor, gestionarea şi transferul de date.


    2.2. Achiziţia sediului pentru D.I.I.C.O.T. este parte din strategia de dezvoltare a Ministerului Public.
    Pentru faptul că imobilul în care îşi desfăşoară activitatea cu chirie în prezent Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Structura centrală nu face faţă cerinţelor actuale cu privire la numărul de birouri necesar pentru procurori, grefieri, personal administrativ, inspectori antifraudă, ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, jandarmi, spaţii pentru arhivare, spaţii pentru depozitare şi spaţii cu alte destinaţii, este necesară achiziţia unui sediu care să satisfacă necesităţile unităţilor menţionate, raportat la anii 2020-2050.

    2.3. Existenţa unor rapoarte ale instituţiilor europene care au relevanţă pentru realizarea achiziţiei imobilului - Raportul Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind progresele înregistrate de România în cadrul Mecanismului de cooperare şi de verificare, care obligă partea română la asigurarea de spaţii necesare bunei funcţionări a instituţiilor vizate
    2.4. Obiective generale, preconizate a fi atinse prin realizarea achiziţiei sediului:
    Obiectivul general estimat a fi atins prin achiziţia sediului îl reprezintă funcţionalitatea optimă a unităţilor de parchet -Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Structura centrală, prin asigurarea unui spaţiu adecvat pentru magistraţii procurori, personal auxiliar, personal conex, ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, jandarmi, funcţionari publici, personal contractual, activitate de grefă şi arhivă, precum şi relaţionarea cu celelalte instituţii publice partenere în realizarea actului de justiţie.


    3. Finanţarea proiectului se realizează, în condiţiile legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Public. Valoarea estimată este de 97.310 mii lei, inclusiv TVA.
    4. Particularităţi ale viitorului sediu ce se doreşte a fi achiziţionat:
    a) descrierea succintă a zonei de amplasare a imobilului:
    - să fie situat în zona centrală a municipiului Bucureşti, în apropierea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în perimetrul delimitat de următoarele artere principale:
    • Bd. Unirii (piaţa Alba Iulia-Piaţa Unirii);
    • bd. I. C. Brătianu (Piaţa Unirii-Universitate);
    • bd. N. Bălcescu + bd. Gen. Gh. Magheru (Universitate-Piaţa Romană);
    • bd. Lascăr Catargiu (Piaţa Romană–Piaţa Victoriei);
    • bd. Iancu de Hunedoara (Piaţa Victoriei–Calea Dorobanţilor);
    • şos. Ştefan cel Mare (Calea Dorobanţilor–Bucur Obor);
    • şos. Mihai Bravu (Bucur Obor-Muncii);
    • bd. Decebal (Muncii-piaţa Alba Iulia);
    • Bd. Libertăţii (piaţa George Coşbuc-Splaiul Independenţei);


    b) relaţiile cu zonele învecinate:
    - imobilul să nu fie afectat de sistematizare, iar accesul la acesta să se efectueze uşor atât cu mijloacele de transport în comun, cât şi pedestru;
    – accesul la imobil să se efectueze facil, să fie amplasat la o distanţă maximă de 300 m faţă de o staţie de metrou şi de 250 m faţă de un alt mijloc de transport în comun;

    c) nivelul de echipare tehnico-edilitară a imobilului şi posibilităţi de asigurare a utilităţilor:
    Imobilul solicitat suplimentar trebuie să îndeplinească anumite condiţii:
    • starea tehnică a imobilului să fie conformă cu necesităţile instituţiei, să respecte standardele de proiectare şi execuţie pentru o clădire modernă şi funcţională sau să poată fi echipat corespunzător în cel mai scurt timp; să asigure suprafeţele necesare şi funcţionalul corespunzător nevoilor instituţiei sau să poată fi amenajată cu recompartimentări, fără modificări structurale;
    • să fie independent de alţi terţi atât ca spaţii, cât şi ca branşamente de utilităţi; să aibă realizate branşamentele pentru utilităţi;
    • să aibă un aspect potrivit cu reprezentativitatea instituţiei;
    • să fie construit după anul 2010 şi starea tehnică a imobilului să fie foarte bună;
    • să prezinte riscuri mici în exploatare (inclusiv cel seismic) sau pericol public;
    • să asigure climatizarea (inclusiv desfumare, aer proaspăt);
    • să fie asigurată cablare structurată (voce/date, prin fibră optică şi clasic - cupru) şi instalaţii curenţi tari;
    • să asigure instalaţiile pentru stingerea incendiului potrivit normativelor în vigoare;
    • să fie realizate finisajele interioare la nivelul: pereţi interiori, tavane, gresie, faianţă, uşi;
    • să existe posibilităţi de parcare/garare şi de asigurare a condiţiilor minime de întreţinere pentru un număr de 10 autoturisme de serviciu (eventuale garaje).



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016