Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 11 din 10 februarie 2021  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor -  O strategie pentru hidrogen: pentru o Europă neutră climatic COM (2020)301    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 11 din 10 februarie 2021 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O strategie pentru hidrogen: pentru o Europă neutră climatic COM (2020)301

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 139 din 10 februarie 2021
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/37 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 2 februarie 2021, Camera Deputaţilor:
    1. susţine strategia Uniunii Europene privind hidrogenul pentru o Europă neutră din punct de vedere climatic, ce vizează utilizarea sa ca materie primă, combustibil pentru transport şi stocare de energie, precum şi sprijinirea aplicării sale în procese industriale;
    2. consideră că este necesară încurajarea utilizării hidrogenului în industria chimică, pentru obţinerea unor produşi cu valoare adăugată ridicată;
    3. recomandă elaborarea unui cadru juridic care să susţină extinderea pieţei hidrogenului, având în vedere că stimularea diversificării utilizatorilor reduce impactul negativ al fluctuaţiilor cererii de oţel asupra producătorilor de hidrogen;
    4. recomandă ca procedurile de sprijinire a investiţiilor în infrastructura necesară stocării şi transportului prin conducte a hidrogenului să includă o analiză specifică acestui tip de lucrări, din perspectiva utilizării terenului şi a impactului asupra mediului;
    5. consideră că este necesară o evaluare atentă a impactului dezvoltării pieţei hidrogenului asupra microîntreprinderilor şi a riscurilor de distorsionare a liberei concurenţe, mai ales în statele membre cu o economie sub media Uniunii sau mai puţin industrializate, cum este cazul României;
    6. recomandă sprijinirea tehnologiilor avansate de obţinere a hidrogenului prin electroliză până la atingerea stadiului de maturitate pe piaţă;
    7. consideră că este necesară revizuirea legislaţiei privind energia regenerabilă pentru a integra noile evoluţii de pe piaţa hidrogenului;
    8. susţine încurajarea cercetării şi experimentarea pilelor de combustie cu hidrogen pentru vehiculele rutiere grele, alături de electrificare, pentru autocare, vehicule cu destinaţie specială şi transportul de mărfuri pe distanţe lungi în proiecte-pilot ce implică state membre cu dependenţă ridicată de combustibili fosili;
    9. recomandă încurajarea cercetării şi inovării ştiinţifice responsabile în programul Orizont Europa în scopul dezvoltării de pile de combustie avansate, care să corespundă nevoilor operatorilor de transport, în special a companiilor comerciale mici sau cu rază de acţiune locală;
    10. îşi exprimă îngrijorarea cu privire la impactul ocupării terenului de către electrolizoarele mari şi riscurile generate de concentrarea producţiei de hidrogen;
    11. recomandă extinderea sustenabilă a reţelelor de transport de hidrogen şi susţine încurajarea clusterelor locale care utilizează mai multe tipuri de surse de energie regenerabilă, cu un accent deosebit pe comunităţile de foarte mici dimensiuni din zonele rurale;
    12. subliniază importanţa sprijinirii antreprenorilor din producţia de hidrogen curată în ceea ce priveşte diminuarea riscurilor de investiţie, cu simplificarea procedurilor şi accelerarea obţinerii sprijinului financiar, precum şi cu o mai mare toleranţă faţă de riscuri;
    13. atrage atenţia asupra necesităţii de a coopta statele membre aflate la început de drum în utilizarea hidrogenului, în schimbul de informaţii referitoare la piaţa hidrogenului, pentru a reduce dificultăţile pe care acestea le-ar putea întâmpina, mai ales în planificarea investiţiilor în zonele rurale şi în procesul complicat de punere în acord a programelor de sprijinire a pieţei hidrogenului cu planurile naţionale energetice şi climatice;
    14. recomandă încurajarea implicării întreprinderilor mici şi mijlocii şi a entităţilor care deservesc, în principal, comunităţi rurale sau urbane de mici dimensiuni în colaborarea Comisiei Europene cu statele membre, cu autorităţile locale şi regionale, cu industria şi cu alte părţi interesate, astfel încât fondurile alocate să contribuie la sprijinirea unor soluţii inovatoare în obţinerea hidrogenului din surse regenerabile, care corespund aspiraţiilor şi cerinţelor cetăţenilor şi care să conducă la testarea rapidă a unor noi soluţii sau la validarea timpurie a produselor;
    15. propune realizarea unei consultări cu privire la standarde, bune practici şi cooperarea transfrontalieră pe piaţa emergentă a hidrogenului;
    16. recomandă ca sprijinul acordat producţiei de hidrogen să nu fie limitat doar la cel din surse regenerabile, ci să includă şi producţia de hidrogen din gaz natural, pentru o perioadă limitată de timp;
    17. îşi exprimă preocuparea pentru centralizarea excesivă a eforturilor de sprijinire a cercetării în programul Orizont Europa, ca urmare a propunerii parteneriatului instituţionalizat pentru hidrogen curat, axat, în principal, pe producţia, transportul, distribuţia şi stocarea hidrogenului din surse regenerabile, alături de tehnologiile de utilizare pentru pile de combustie; consideră că o astfel de centralizare prezintă riscul de a face dificil accesul statelor membre cu experienţă restrânsă în acest program;
    18. susţine cercetarea şi inovarea pentru a sprijini elaborarea de politici cu privire la domeniile transversale, în special pentru a permite standarde de siguranţă îmbunătăţite şi armonizate şi pentru a monitoriza şi evalua impactul social şi asupra pieţei forţei de muncă, dar atrage atenţia asupra necesităţii ca metodologiile care vor fi elaborate în acest scop să fie pragmatice, rapide, cu utilizarea judicioasă a banilor contribuabililor europeni şi să ofere rezultate inteligibile pentru cetăţeni.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 10 februarie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    LAURENŢIU-DAN LEOREANU

    Bucureşti, 10 februarie 2021.
    Nr. 11.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016