Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.030 din 27 noiembrie 2020  privind formatul, documentele necesare în vederea emiterii şi procedurile de eliberare  şi de retragere a cărţilor de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice,  oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.030 din 27 noiembrie 2020 privind formatul, documentele necesare în vederea emiterii şi procedurile de eliberare şi de retragere a cărţilor de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1224 din 14 decembrie 2020
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 din Legea nr. 229/2018 privind emiterea cărţilor de identitate speciale membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Activitatea de confecţionare, eliberare şi organizare a evidenţei cărţilor de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România se realizează de către Ministerul Afacerilor Externe prin Direcţia protocol, cu respectarea dreptului internaţional şi a legislaţiei interne aplicabile, inclusiv a normelor referitoare la protecţia datelor cu caracter personal.

    ART. 2
    (1) Cărţile de identitate speciale sunt emise de Ministerul Afacerilor Externe membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România, precum şi membrilor de familie/dependenţilor acestora.
    (2) În înţelesul prezentului act normativ, membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi funcţionarii reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale, precum şi membrii de familie/dependenţii acestora sunt persoanele care au această calitate în conformitate cu prevederile din tratate internaţionale la care România este parte sau acte normative interne care cuprind dispoziţii referitoare la conferirea de privilegii şi imunităţi, respectiv următoarele instrumente juridice:
    a) Convenţia cu privire la relaţiile diplomatice, adoptată la Viena la 18 aprilie 1961, ratificată prin Decretul nr. 566/1968;
    b) Convenţia de la Viena cu privire la relaţiile consulare, adoptată la Viena la 24 aprilie 1963, ratificată prin Decretul nr. 481/1971;
    c) Protocolul nr. 7 la Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, privind privilegiile şi imunităţile Uniunii Europene;
    d) Acordul-cadru de cooperare financiară între România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Madrid la 3 octombrie 1994, ratificat de Legea nr. 139/1994;
    e) Convenţia cu privire la privilegiile şi imunităţile instituţiilor specializate, aprobată de Adunarea generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 21 noiembrie 1947 la care România a aderat prin Decretul nr. 343/1970;
    f) Legea nr. 33/2017 privind extinderea aplicării de către România a regimului de privilegii şi imunităţi prevăzute de Convenţia cu privire la privilegiile şi imunităţile instituţiilor specializate, aprobată de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 21 noiembrie 1947, pentru instituţiile specializate ale Organizaţiei Naţiunilor Unite la care România a aderat prin Decretul nr. 343/1970;
    g) Acordul dintre Guvernul României şi Înaltul Comisar al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi, semnat la 12 august 1992 la Geneva, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 755/1992;
    h) Acordul dintre Guvernul României şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 113/1991;
    i) Constituţia Organizaţiei Internaţionale pentru Migrări, acceptată de România prin Legea nr. 123/1998;
    j) Acordul-cadru de cooperare dintre Guvernul României şi Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), precum şi înţelegerea realizată prin schimbul de scrisori între Ministerul Afacerilor Externe şi UNICEF, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 295/1992;
    k) Acordul dintre Ministerul Educaţiei şi Cercetării din România şi Agenţia Universitară a Francofoniei (AUF) relativ la Biroul Europa Centrală şi Orientală al Agenţiei Universitare a Francofoniei, semnat la Bucureşti la 15 noiembrie 2001, ratificat prin Legea nr. 613/2002;
    l) Acordul dintre România şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind cooperarea şi activităţile Reprezentanţei Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în România, semnat la Londra la 11 noiembrie 2016 şi, respectiv, la Bucureşti la 29 noiembrie 2016, ratificat prin Legea nr. 190/2017;
    m) Acordul dintre Guvernul României şi Organizaţia Internaţională a Francofoniei referitor la stabilirea la Bucureşti a Biroului Regional pentru Europa Centrală şi de Est şi privilegiile şi imunităţile sale pe teritoriul român, semnat la Erevan la 12 octombrie 2018, ratificat prin Legea nr. 18/2020;
    n) Convenţia pentru stabilirea Centrului Sud-Est European de Aplicare a Legii, încheiată la Bucureşti la 9 decembrie 2009 şi semnată de România la Bucureşti, la aceeaşi dată, ratificată prin Legea nr. 250/2010;
    o) Hotărârea Parlamentului României nr. 32/2015 pentru aprobarea înfiinţării pe teritoriul României a Unităţii de Integrare a Forţelor NATO, sub denumirea NATO FORCE INTEGRATION UNIT (NFIU), şi a Comandamentului Multinaţional de Divizie, sub denumirea MULTINATIONAL DIVISION SOUTH-EAST HEADQUARTERS (MND-SE HQ);
    p) Acordul suplimentar la Protocolul de la Paris între Guvernul României şi Comandamentul Suprem al Forţelor Aliate din Europa şi Comandamentul Suprem Aliat pentru Transformare, semnat la Bruxelles la 2 decembrie 2015, ratificat prin Legea nr. 126/2016;
    q) orice alte tratate internaţionale la care România este parte sau acte normative adoptate în intervalul de timp în care prezenta hotărâre se află în vigoare.


    ART. 3
    (1) Cărţile de identitate speciale emise de Ministerul Afacerilor Externe persoanelor prevăzute la art. 2 alin. (1) sunt documente cu regim special, înseriate, nominale şi netransmisibile.
    (2) Cărţile de identitate atestă regimul special de privilegii şi imunităţi de care beneficiază titularul, inclusiv dreptul de şedere pe teritoriul României.

    ART. 4
    (1) Cărţile de identitate speciale pot fi emise pe o perioadă iniţială de cel mult 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestora pentru termene succesive de cel mult 2 ani.
    (2) Perioada de valabilitate a cărţilor de identitate speciale va fi corelată cu durata misiunii sau perioada deţinerii funcţiei de către solicitant.
    (3) Perioada valabilităţii cărţii de identitate specială nu poate depăşi perioada valabilităţii paşaportului titularului.

    CAP. II
    Formatul cărţilor de identitate
    ART. 5
    (1) Cărţile de identitate speciale constau în carduri cu dimensiuni prestabilite, de regulă 86 x 54 mm, realizate în diferite culori.
    (2) Datele referitoare la elementele de securizare prevăzute la art. 3 lit. m) din Legea nr. 229/2018 privind emiterea cărţilor de identitate speciale membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România, precum şi specificaţiile tehnice de personalizare ale cardurilor de identitate speciale sunt în responsabilitatea emitentului şi fac parte din clasa informaţiilor secret de serviciu.

    ART. 6
    Ministerul Afacerilor Externe emite cărţi de identitate speciale, potrivit modelului şi formatului prevăzute în anexa nr. 1, următoarelor categorii de personal aparţinând misiunilor diplomatice acreditate în România:
    a) agenţilor diplomatici şi membrilor de familie ai acestora, cărţi de identitate speciale de culoare roşie şi seria CD;
    b) membrilor personalului administrativ şi tehnic şi membrilor de familie ai acestora, cărţi de identitate speciale de culoare galbenă şi seria TC;
    c) membrilor personalului de serviciu şi oamenilor de serviciu particulari ai agenţilor diplomatici, cărţi de identitate speciale de culoare albastră şi seria PS.


    ART. 7
    Ministerul Afacerilor Externe emite cărţi de identitate speciale, potrivit modelului şi formatului prevăzute în anexa nr. 2, următoarelor categorii de personal aparţinând posturilor consulare acreditate în România:
    a) funcţionarilor consulari şi membrilor de familie ai acestora, cărţi de identitate speciale de culoare roşie şi seria CO;
    b) angajaţilor consulari şi membrilor de familie ai acestora, cărţi de identitate speciale de culoare galbenă şi seria CE;
    c) membrilor personalului de serviciu şi membrilor personalului particular aflaţi în serviciul unui funcţionar consular, cărţi de identitate speciale de culoare albastră şi seria PS.


    ART. 8
    Ministerul Afacerilor Externe emite cărţi de identitate speciale, potrivit modelului şi formatului prevăzut în anexa nr. 3, următoarelor categorii de personal aparţinând Comandamentelor Aliate, astfel cum sunt definite în Acordul suplimentar la Protocolul de la Paris între Guvernul României şi Comandamentul Suprem al Forţelor Aliate din Europa şi Comandamentul Suprem Aliat pentru Transformare, semnat la Bruxelles la 2 decembrie 2015, ratificat prin Legea nr. 126/2016:
    a) personalului de rang înalt, membrilor de familie şi dependenţilor acestora, cărţi de identitate speciale de culoare verde şi seria OI;
    b) membrilor civili sau militari ai Comandamentelor Aliate, membrilor de familie şi dependenţilor acestora, cărţi de identitate speciale de culoare portocalie şi seria OI;
    c) contractanţilor, experţilor tehnici şi specialiştilor Comandamentelor Aliate, cărţi de identitate speciale de culoare mov şi seria OI.


    ART. 9
    Ministerul Afacerilor Externe emite cărţi de identitate speciale, potrivit modelului şi formatului prevăzute în anexa nr. 4, următoarelor categorii de personal definite potrivit actelor normative prevăzute la art. 2 alin. (2), care activează în cadrul reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România, altele decât cele prevăzute la art. 8, precum şi reprezentanţilor statelor membre din cadrul unor organizaţii internaţionale cu sediul în România:
    a) personalului care se bucură de statut asimilat personalului diplomatic şi membrilor de familie ai acestora, cărţi de identitate speciale de culoare roşie şi seria OI;
    b) personalului aflat în misiune oficială care nu beneficiază de statut asimilat personalului diplomatic şi membrilor de familie ai acestora, cărţi de identitate speciale de culoare galbenă şi seria OI.


    ART. 10
    Ministerul Afacerilor Externe emite, pentru consulii onorifici care sunt autorizaţi să exercite această funcţie în România, cărţi de identitate speciale, potrivit modelului şi formatului prevăzute în anexa nr. 5, de culoare albă şi seria HC.

    CAP. III
    Documentele necesare în vederea emiterii, precum şi procedurile de eliberare şi de retragere a cărţilor de identitate speciale
    ART. 11
    În vederea emiterii cărţilor de identitate speciale, Direcţia protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită misiunilor diplomatice acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de personal enumerate la art. 6, a următoarelor documente:
    a) notificarea sosirii la post a titularului şi a membrilor familiei acestuia, funcţia titularului şi atribuţiile postului, persoana pe care o înlocuieşte în cadrul misiunii diplomatice, precum şi data sosirii la post;
    b) formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membri de familie), semnat atât de titular, cât şi de şeful misiunii diplomatice, şi ştampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);
    c) copie paşaport valabil;
    d) două fotografii color, tip paşaport, de dată recentă.


    ART. 12
    În vederea emiterii cărţilor de identitate speciale, Direcţia protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită posturilor consulare prin misiunile diplomatice acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de personal enumerate la art. 7, a următoarelor documente:
    a) notificarea sosirii la post a titularului şi a membrilor familiei acestuia, funcţia titularului în cadrul postului consular şi atribuţiile postului, persoana pe care o înlocuieşte în cadrul postului consular, precum şi data sosirii la post;
    b) formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membrii de familie), semnat atât de titular, cât şi de şeful misiunii diplomatice şi postului consular şi ştampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);
    c) copie paşaport valabil;
    d) două fotografii color, tip paşaport, de dată recentă.


    ART. 13
    În vederea emiterii cărţilor de identitate speciale, Direcţia protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită comandamentelor, pentru categoriile de personal enumerate la art. 8, următoarele documente:
    a) notificarea privind sosirea la post a titularului, membrilor de familie şi dependenţilor acestuia, precum şi funcţia titularului în cadrul reprezentanţei organizaţiei internaţionale militare;
    b) copia ordinului de deplasare NATO pentru titularul postului;
    c) formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membri de familie/dependenţi), semnat şi de şeful reprezentanţei organizaţiei şi ştampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 7);
    d) copie paşaport valabil;
    e) două fotografii color, tip paşaport, de dată recentă.


    ART. 14
    În vederea emiterii cărţilor de identitate speciale, Direcţia protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de personal enumerate la art. 9, a următoarelor documente:
    a) notificarea privind sosirea la post a funcţionarului aflat în misiune oficială şi a membrilor familiei acestuia, precum şi funcţia titularului în cadrul reprezentanţei şi atribuţiile postului;
    b) formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membri de familie), semnat şi de conducătorul reprezentanţei şi ştampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);
    c) copie paşaport valabil;
    d) două fotografii color, tip paşaport, de dată recentă.


    ART. 15
    În vederea emiterii cărţilor de identitate speciale, Direcţia protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită misiunilor diplomatice acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de persoane enumerate la art. 10, a următoarelor documente:
    a) notificarea persoanei avute în vedere să îndeplinească funcţia de consul onorific;
    b) copia exequaturului;
    c) copia cărţii de identitate pentru consulii onorifici de cetăţenie română, respectiv copie paşaport valabil pentru consulii onorifici cu cetăţenie străină;
    d) două fotografii color, tip paşaport, de dată recentă.


    ART. 16
    Termenul de eliberare a cărţilor de identitate speciale este de 20 de zile lucrătoare de la primirea tuturor documentelor menţionate la art. 11, 12, 13, 14 sau 15, necesare în vederea emiterii, completate în mod corespunzător.

    ART. 17
    (1) Misiunile diplomatice, oficiile consulare prin misiunile lor diplomatice şi reprezentanţele organizaţiilor internaţionale acreditate în România notifică Ministerului Afacerilor Externe - Direcţia protocol plecarea definitivă sau încetarea funcţiilor la misiune, oficiu consular sau reprezentanţă a personalului acestora şi încetarea calităţii de membru de familie a personalului şi returnează cărţile de identitate speciale ale acestora.
    (2) Emiterea cărţilor de identitate pentru înlocuitori este condiţionată de returnarea cărţilor de identitate speciale ale predecesorilor.

    ART. 18
    (1) În termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Afacerilor Externe are obligaţia de a preschimba cărţile de identitate diplomatice emise anterior.
    (2) Implementarea noilor modele de cărţi de identitate speciale se va realiza printr-o procedură internă ce va fi comunicată misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România.

    ART. 19
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Nicolae-Ionel Ciucă

    Bucureşti, 27 noiembrie 2020.
    Nr. 1.030.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 4

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 5

    *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 6

    *) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 7

    *) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016