Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA NUMAR : 490 DIN 16/07/91  privind conceptia generala a informatizarii societatii romanesti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA NUMAR : 490 DIN 16/07/91 privind conceptia generala a informatizarii societatii romanesti

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 188 DIN 18 septembrie 1991
Actul a fost abrogat de Hotãrâre nr. 233/2004

Guvernul României hotãrâşte:

ART. 1
Se aproba conceptia generala a informatizarii societatii romanesti cuprinsa in anexa nr. 1.
ART. 2
Comisia Nationala de Informatica, impreuna cu ministerele si celelalte organe centrale implicate, va elabora, in termen de 9 luni, proiectul director de informatizare a societatii romanesti, care va defini strategia, optiunile tehnologice, solutiile si mijloacele de actiune pentru aplicarea acestei strategii.
ART. 3
Informatizarea institutiilor publice se finanteaza, potrivit legii, pe baza proiectelor directoare. Ministerele si celelalte organele centrale raspund de elaborarea acestora, in conformitate cu conceptia generala a informatizarii societatii romanesti.
Comisia Nationala de Informatica, impreuna cu Ministerul Economiei si Finantelor, va elabora, in termen de 2 luni, o procedura de finantare a informatizarii institutiilor publice.
ART. 4
Echipamentele, sistemele de tehnica de calcul si produsele informatice, care se achizitioneaza de catre institutiile publice vor corespunde standardelor si recomandarilor tehnice nationale si internationale, astfel incit sa se asigure integrarea acestora intr-un sistem informational unitar la nivelul societatii romanesti.
In acest scop, achizitionarea din fondurile bugetare a echipamentelor, sistemelor de tehnica de calcul si produselor informatice se face prin licitatie publica.
ART. 5
Anexa nr. 1 face parte integranta din prezenta hotarire.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

Bucureşti, 16 iulie 1991.
Nr. 490.

ANEXA 1

CONCEPTIA GENERALA A INFORMATIZARII SOCIETATII ROMANESTI

1. Obiective

Informatizarea, componenta a dezvoltarii societatii romanesti, va asigura suportul informatic necesar rezolvarii eficiente a problemelor trecerii la economia de piata si a dezvoltarii economico-sociale in perspectiva inceputului mileniului trei, avind urmatoarele obiective principale:
a) pe termen lung: realizarea suportului informatic necesar cresterii capacitatii competitionale a economiei romanesti si cresterii permanente a nivelului de civilizatie al populatiei;
b) pe termen mediu: reorientarea dezvoltarii transmisiei datelor, tehnicii de calcul si informaticii romanesti pe o traiectorie convergenta cu cea a tarilor dezvoltate industrial;
c) pe termen scurt: rezolvarea principalelor prioritati si a premiselor tehnico-organizatorice si normative necesare trecerii la informatizarea societatii romanesti, in strinsa corelatie cu Programul reformei economico-sociale. Liniile directoare privind implicarea informaticii in acest program sint cuprinse in anexa nr. 1.1.
Informatizarea societatii romanesti urmareste:
a) In domeniul social:
- sa asigure conditii pentru facilitarea accesului larg al populatiei la informatii si la serviciile administratiei publice;
- sa faciliteze agentilor economici accesul rapid la informatii privind nevoile si cererea de consum, in scopul satisfacerii la nivel inalt a necesarului de marfuri si servicii;
- sa contribuie la intarirea sanatatii populatiei si la cresterea perioadei de viata creatoare, prin folosirea pe scara larga in sistemul ocrotirii sanatatii a sistemelor medicale informatizate de expertiza, diagnoza, investigatie si tratament;
- sa creasca nivelul de cultura si calitatea invatamintului, prin integrarea noilor tehnologii in activitatile educationale;
- sa realizeze o evidenta si o prognoza a populatiei si fortei de munca, precum si asistarea pe calculator a rezolvarii cererii si ofertelor de serviciu, precum si a reorientarilor profesionale necesare evitarii somajului;
- sa creeze conditii necesare pentru reducerea si usurarea muncii fizice si stimularea capacitatilor creatoare ale oamenilor;
- sa realizeze o supraveghere a situatiei mediului inconjurator, in scopul luarii masurilor de prevenire si solutionare a problemelor intervenite, precum si de informare a populatiei;
- sa modeleze si sa evalueze consecintele proiectelor economico-sociale de mari dimensiuni;
- sa contribuie la transparenta pluralismului politic, la consolidarea democratiei si asigurarea drepturilor si libertatilor cetatenilor.
b) In domeniul economiei:
- sa asigure perfectionarea relatiilor interramuri si in cadrul ramurilor;
- sa permita agentilor economici cunoasterea proceselor de la nivel macro si microeconomic, in vederea alegerii celei mai favorabile variante de dezvoltare;
- sa permita realizarea unitatii continutului sistemului informational economico-social prin crearea si intretinerea fisierelor si bazelor de metainformatie, a registrelor permanente si bazelor de date publice comune mai multor activitati si departamente, precum si accesul institutiilor publice, societatilor comerciale si populatiei la acestea;
- sa asigure schimbul de informatie automatizat, inclusiv pentru decontarile cu institutiile publice, agentii economici si cu populatia, precum si schimbul interbancar informatizat;
- sa dezvolte utilizarea culegerii automate a datelor, inclusiv prin generalizarea folosirii tehnologiilor si suporturilor de informatie avansate (coduri cu bare, cartele magnetice);
- sa asigure desfasurarea eficienta a activitatilor de transport, circulatie a marfurilor, comunicatii, productie si gospodarire a energiei electrice si a celorlalte domenii de interes general pentru activitatea economica;
- sa asigure agentii economici cu metode si instrumente de prognozare si orientare a activitatii economice, in concordanta cu cerintele pietei, si folosirea metodelor de conducere, de evidenta si analiza bazate pe tehnologiile informatiei si telecomunicatiilor;
- sa asigure accelerarea progresului tehnico-stiintific, reducerea termenelor de realizare si ridicarea nivelului cercetarilor stiintifice, lucrarilor de proiectare si de pregatire tehnologica a productiei;
- sa permita intensificarea productiei pe baza integrarii sistemelor informatizate de conducere si prelucrare a datelor in toate etapele ciclului de viata al produselor.
c) In domeniul apararii nationale si al securitatii statului:
- sa asigure suportul informatic necesar desfasurarii activitatilor specifice.

2. Principiile privind implicarea statului in informatizarea societatii

Principiile referitoare la modul in care statul se implica in realizarea obiectivelor informatizarii societatii romanesti sint:
a) promovarea si sprijinirea, prin intermediul pirghiilor economice si legislative, a informatizarii tuturor activitatilor economice si sociale, inclusiv prin promovarea teleinformaticii bazate pe reteaua nationala de transport al datelor;
b) sustinerea si promovarea integrarii regionale si mondiale a fluxurilor transfrontiere de date, in domeniile esentiale al activitatilor economico-sociale;
c) promovarea si sprijinirea cercetarii-dezvoltarii in domeniul informaticii, in raport cu tendintele in domeniu si cu resursele umane si financiare disponibile;
d) dezvoltarea industriei si pietei produselor informatice;
e) sustinerea si incurajarea cooperarii stiintifice si economice internationale;
f) crearea si promovarea cadrului legislativ necesar stimularii initiativelor, asigurarii protectiei drepturilor intelectuale in domeniul informaticii, prevenirii afectarii vietii private si libertatilor individuale;
g) asigurarea formelor si cadrului necesar pregatirii profesionale si perfectionarii continue, corespunzatoare pozitiei oamenilor in raport cu informatica, respectiv specialist sau utilizator;
h) realizarea informatizarii administratiei de stat si a unitatilor aflate sub controlul statului, prin:
- elaborarea in cadrul fiecarei institutii publice si regii autonome de proiecte directoare;
- evitarea situatiei de dependenta fata de un singur producator, inclusiv prin alinierea consecventa la standardele si recomandarile tehnice internationale;
- realizarea de interfate tipizate pentru a permite interconectarea tuturor sistemelor informatice de interes national.
Prin aplicarea acestor principii se urmareste asigurarea directionarii generale a procesului de informatizare, realizarea informatizarii activitatilor administratiilor de stat si crearea conditiilor pentru satisfacerea cererii curente de produse si servicii informatice.
Se vor promova, in continuare, masuri legislative si administrative care sa asigure agentilor economici din tara si strainatate conditii egale de participare la realizarea obiectivelor de informatizare a societatii.

3. Dezvoltarea infrastructurii informatizarii

Obiectivele principale ale dezvoltarii infrastructurii informatizarii constau in:
a) realizarea unei retele nationale de transmisie a datelor la distanta, care sa permita asigurarea de servicii telematice oferite persoanelor juridice si fizice care se conecteaza la retea;
b) realizarea unor servicii informatice publice, banci si baze de date si de cunostinte, cu diverse destinatii la nivel de ramuri, interramuri, orientate pe domenii si pe probleme; realizarea de sisteme informatice de interes national, regional, sectorial si public, prin conectarea bancilor si bazelor de date, sistemelor de transmisie a datelor si capacitatilor de calcul electronic tip infocentre;
c) imbunatatirea structurii ofertei de mijloace ale tehnicii de calcul prin: majorarea volumului la echipamentele de calcul cerute pe piata interna, cresterea calitatii, respectiv a performantelor, reducerea pretului prin specializarea si reechiparea tehnologica a intreprinderilor producatoare, cooperarea cu firme din strainatate, importul produselor a caror fabricatie interna nu este posibila la nivelul tehnic necesar sau nu este eficienta economic, practicarea metodei inchirierii echipamentelor de calcul;
d) imbunatatirea calitatii si promptitudinii activitatii de service, inclusiv prin diversificarea formelor organizatorice, elaborarea si promovarea unor noi metode de depanare-intretinere;
e) imbunatatirea ofertei de produse generale, orientate pe tipuri de echipamente si domenii de utilizare;
f) perfectionarea sistemului de pregatire a cadrelor de specialisti in informatica si stimularea participantilor la viata economica si sociala in utilizarea tehnologiilor informatice;
g) adaptarea cadrului institutional al informatizarii administratiei de stat pe baza proiectelor directoare.

4. Aria de cuprindere a informatizarii societatii

Informatizarea societatii romanesti va lua in considerare trei zone de informatizare:

A. Zona centrala, macroeconomica, reprezentind cadrul asigurat de catre institutiile publice, avind urmatoarele functiuni:

1. Asigurarea integrarii sistemului informational economico-social prin:
- promovarea alinierii clasificarilor, nomenclatoarelor, definitiilor continutului, documentelor primare la recomandarile si practica O.N.U. si C.E.E.;
- crearea conditiilor metodologice si tehnice pentru folosirea suporturilor de informatie avansate (etichete cu cod de bare, cartele magnetice etc.).
2. Asigurarea transmiterii automate, fiabile si cu viteza mare a informatiilor economico-sociale intre diferite organizatii prin intermediul unor retele nationale de transport al datelor ca un serviciu public.
3. Asigurarea informatiilor necesare institutiilor publice, societatilor comerciale, celorlalte institutii si populatiei, sub forma unor registre permanente, baze si banci de date, accesibile prin reteaua nationala de transport al datelor.
4. Asigurarea modelelor necesare pregatirii deciziilor la nivelul institutiilor publice.
5. Asigurarea conducerii asistate de calculator a institutiilor publice prin:
a) sistemul informatic al Parlamentului, Presedintiei si Guvernului;
b) sistemele informatice ale ministerelor si departamentelor;
c) sistemul informatic statistic (aliniat cu cel contabil);
d) sistemul informatic financiar (inclusiv vamal) si al preturilor;
e) sistemul informatic bancar, precum si al C.E.C. si al asigurarilor;
f) sistemul informatic al resurselor naturale si al protectiei ecologice;
g) sistemul informatic al teritoriului (geografic);
h) sistemul informatic al administratiei de stat locale;
i) sistemul informatic al documentarii tehnico-stiintifice;
j) sistemele informatice ale macrosistemelor functionale, precum: sistemul energetic national, sistemul transporturilor, al telecomunicatiilor, comertului exterior etc.;
k) sistemele informatice speciale pentru asigurarea securitatii si apararii nationale.
6. Asigurarea unor servicii informatice la nivel macroeconomic (inclusiv baze de date publice).

B. Zona agentilor economici

Aceasta zona se refera la sistemele informatice ale unitatilor si organizatiilor, cu ajutorul carora se realizeaza conducerea acestora (de exemplu: sisteme informatice integrate ale intreprinderilor) sau automatizarea totala sau partiala a unor activitati (de exemplu cercetare-proiectare asistata de calculator etc.)
Actiunile statului pentru informatizarea acestei zone se refera la facilitarea si stimularea informatizarii agentilor economici din sectorul de stat si particular.

C. Zona populatiei

Aceasta zona se refera la asigurarea serviciilor informatice pentru populatie, in sensul asigurarii accesului populatiei la baze de date publice tip videotex, servicii tip ghiseu la institutiile publice, centrale si locale, asigurarea instruirii informatice, dezvoltarea instruirii asistate de calculator.

5. Etapizarea informatizarii societatii romanesti

Se preconizeaza trei etape: 1991-1993; 1994-1996; 1997-2000, obiectivele cuprinse in anexa nr. 1.2 considerindu-se a fi prioritare.

A. Prioritatile etapei actuale (1991-1993) urmaresc implicarea directa a informaticii in reforma, definitivarea obiectivelor generale pina in anul 2000 si tratarea cerintelor urgente:
a) realizarea sistemului statistic perfectionat, inclusiv a nomenclatoarelor si clasificarilor nationale generale; furnizarea de informatii pertinente, in mod sistematic, pentru evaluarea evolutiei reformei, cu accent pe indicatori economici si sociali;
b) elaborarea proiectelor directoare pentru administratia centrala si locala si pentru teme transversale, cu caracter multisectorial: protectia mediului, forta de munca, asistenta sociala;
c) crearea cadrului legislativ si normativ-tehnic adecvat, cu accent pe alinierea la reglementarile internationale si europene in domeniul tehnologiilor informatiei;
d) demararea realizarii in regim de urgenta si la nivel tehnic ridicat a retelei nationale pentru transmiterea datelor;
e) elaborarea studiului de fezabilitate pentru industria nationala de tehnica de calcul si echipament de telecomunicatii;
f) realizarea si punerea in functiune a sistemului national pentru evidenta populatiei;
g) elaborarea studiului preliminar pentru sistemul informatic al cadastrului general si declansarea efortului de realizare;
h) elaborarea de studii preliminare pentru toate obiectivele a caror realizare este prevazuta in etapa a II-a.

B. Etapa 1994-1996 vizeaza consolidarea si continuarea eforturilor din etapa anterioara conducind la cresterea gradului de informatizare a societatii:
a) punerea in functiune si exploatarea retelei nationale pentru transmiterea datelor;
b) realizarea sistemului informatic al cadastrului general;
c) informatizarea bancilor si introducerea transferului electronic de fonduri;
d) introducerea tehnologiilor moderne pentru culegerea datelor: coduri cu bare, cartele magnetice;
e) dezvoltarea de servicii informatice cu valoare adaugata, de interes public si privat, bazate pe reteaua nationala de transmisie a datelor;
f) realizarea de sisteme si aplicatii pe baza prevederilor din proiectele directoare elaborate in etapa anterioara: agricultura, turism, invatamint, sanatate, transport, circulatia marfurilor, protectia mediului, vama si pasapoarte etc.

C. Etapa 1997-2000 va continua eforturile din etapa anterioara prin modernizarea aplicatiilor existente si realizarea altor aplicatii, tinind cont de evolutia tehnologiilor informatiei si cerintelor de utilizare a acestora. Se va pune accent pe:
- integrarea internationala in domeniul transferului de date si al exportului de servicii informatice;
- promovarea informaticii la domiciliu pentru necesitatile habitatului, nevoi culturale si exercitarea profesiunii de la distanta;
- aplicarea de mare diversitate ce graviteaza in jurul inteligentei artificiale, a sistemelor expert si a invatarii asistate de calculator.

6. Evaluarea resurselor financiare

Cheltuielile estimative pentru realizarea informatizarii pentru urmatorii 10 ani prezinta urmatoarele ordine de marime:
a) dotare cu echipamente de tehnica de calcul (cresterea cu un ordin de marime fata de cea actuala), implementare aplicatii informatice, cercetare stiintifica: cca 120 mld. lei;
b) cheltuieli de exploatare: cca 30 mld. lei;
c) modernizarea retelelor de telecomunicatie si fabricatie de echipamente de calcul: cca 20 mld. lei.
Cheltuielile reprezinta cca 170 mld. lei si cca 320 mil. $.
Valorile de mai sus, calculate in preturi 1990, se vor actualiza pe masura realizarii programului de informatizare.
Finantarea informatizarii societatii romanesti se va realiza de catre stat si agentii economici in functie de gradul de implicare a acestora in procesul de informatizare a societatii romanesti si de aria de cuprindere a sistemelor informatice realizate.

ANEXA 1.1

-------------
NOTĂ(CTCE)
Anexa 1.1. se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 18 septembrie 1991, la paginile 5-12.

ANEXA 1.2

LISTA
obiectivelor prioritare pentru informatizarea societatii romanesti



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumire
Nr. ────────────────────────────────────────────── Observatii
crt. Scurta descriere a continutului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Realizarea suportului necesar asigurarii unitatii
continutului informational si a performantei
sistemului informational economico─social

1. Baze de date de clasificari si nomenclatoare 1991 (etapa 1)
Clasificari si nomenclatoare generale

2. Proceduri standard pentru schimbul automat de date incepind cu 1992
Aplicarea recomandarilor O.N.U. si C.E.E. (E.D.I.)
pentru schimbul electronic de date in activitatile
respective

3. Introducerea tehnologiilor moderne de automatizare
a culegerii datelor 1995
Utilizarea cartelelor magnetice, codului de bare,
cartelelor de credit

B. Realizarea premiselor tehnice ale informatizarii
societatii

4. Reteaua nationala de transport al datelor 1992 (etapa 1)
Suportul de teletransmisie date asigurat la bornele
utilizatorului; posibilitatea conectarii pentru
servicii publice de prelucrare/informare

5. Sistemul de standarde si recomandari tehnice specific activitate
informatizarii permanenta cu
recomandari anuale
Asigurarea calitatii si compatibilitatii produselor
de tehnica de calcul si informatica, precum si a
sistemelor informatice, tinind seama si de cerintele
utilizatorilor romani, inclusiv in domeniul depanarii,
intretinerii, reparatiilor, precum si al proiectarii

6. Introducerea tehnologiilor informationale in incepind cu 1992
activitatile educationale de toate gradele

Instruire asistata de calculator, inclusiv formarea
cadrelor didactice
7. Introducerea mediilor de instruire si a tehnologiilor
de invatare a meseriilor si profesiilor cu suportul
tehnologiilor informatice pentru reorientarea incepind cu 1991
profesionala

Interfete pentru structuri de instruire multimedia;
programe educationale de autoinstruire; selectare/
testare/educare profesionala asistata informatic;
simulatoare

8. Metode de proiectare a sistemelor informatice 1991 ─ pot fi
Metodologii si produse─program standardizate utilizate si de
pentru analiza si sinteza sistemelor informatice agenti economici
si conducerea proiectelor pentru informatizarea
administratiei de stat

9. Instrumente tehnologice informatice 1991─1996 vizeaza
retehnologizarea
in domeniu
Proiectarea asistata de calculator a sistemelor
informatice si produselor─program, inclusiv elaborarea
documentatiei asistata de calculator

10. Modernizarea productiei de tehnica de calcul conform
orientarii
Ministerului
Industriei
Oferirea de produse de tehnica de calcul competitive,
dezvoltarea microelectronicii

C. Realizarea suportului necesar cunoasterii stadiului
si evolutiei proceselor economico─sociale

11. Registrul permanent al populatiei incepind cu 1991

Baza de date individuale partajate, utilizate de
sistemele informatice

12. Registrul permanent al institutiilor publice si
agentilor economici 1991

Baza de date individuale partajate, utilizate de sistemele
informatice

13. Registrul permanent al unitatilor teritorial─administrative 1991

Baza de date individuale partajate, utilizate de sistemele
informatice

14. Registrul permanent al produselor, marfurilor si serviciilor 1992 (etapa 1)

Baza de date individuale partajate, utilizate de sistemele
informatice (mai multe sisteme de codificare pentru
compatibilizare)

15. Sistemele informatice geografice incepind cu 1992

Modelarea matematica a teritoriului national, cadastru
extravilan, cadastru intravilan, sisteme de teledetectie,
baze de date geografice

16. Alte baze de date de interes general
Brevete, inventii, marci, firme, embleme etc. incepind cu 1993

Documentare stiintifica si tehnica
Stocuri disponibile/cereri urgente

D. Sisteme informatice prioritare pentru dezvoltarea
economico─sociala
17. Sistemul informatic al conducerii statului 1991─1993
Sistemele informatice ale Parlamentului, Presedintiei
si Guvernului

18. Sistemul informatic statistic perfectionat, 1992
integrat informational cu informatia contabila, distribuit
teritorial

19. Sistemul informatic financiar─contabil 1993
Sistemele informatice ale administratiilor financiare,
sistemul vamilor

20. Sistemele informatice bancare, C.E.C., asigurari incepind cu 1993

Sistemele in timp real ale bancilor; sistemul de
interschimb bancar; sistemul de decontare cu unitatile;
subsistemul C.E.C., subsistemele asigurarilor

21. Sistemele informatice de tip distribuire/rezervare incepind cu 1993

Sistemul informatic al energiei electrice, gazelor
naturale, apelor, transporturilor aero, auto, feroviare,
fluviale, maritime, circulatia marfurilor

22. Sistemul informatic al mediului 1993 (etapa 1)

Suportul informatic al cunoasterii starii si tendintelor
evolutiei mediului inconjurator, inclusiv incadrarea
in sisteme mondiale

23. Sistemele informatice ale apararii si securitatii nationale

Asistarea informatica a sistemelor de aparare si securitate
a statului

E. Asistarea informatica a populatiei

24. Registrul permanent al cererilor si ofertelor de munca 1993
Fisier distribuit geografic, cu confirmarea rezolvarilor

25. Asistenta medicala si ocrotirile sociale incepind cu 1991
Baze de date si de cunostinte specifice, sisteme de
gestiune spitaliera, diagnoza si/sau tratament asistate
de calculator

26. Servicii informatice publice bazate retea telematica 1994
Videotext, posta electronica, rezervare locuri;
baze de date pe domenii

F. Sisteme microeconomice Se realizeaza

27. Sistemele informatice pentru productia integrata direct de agentii
de calculator economici,

Cercetare─proiectare asistata de calculator; conform
conducere procese tehnologice; sisteme flexibile de strategiilor
fabricatie; robotica proprii

28. Sistemele informatice pentru conducerea activitatii
economice

Informatica economica
Birotica etc.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Mentiunile facute la "Observatii" sint orientative, in raport cu etapizarea generala avuta in vedere, termene precise rezultind in urma elaborarii proiectelor directoare si alocarii prioritatilor si resurselor necesare realizarii obiectivelor respective.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016