Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 794 din 17 decembrie 1992  privind organizarea si functionarea Ministerului Industriilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 794 din 17 decembrie 1992 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriilor

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 335 din 29 decembrie 1992

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
(1) Ministerul Industriilor este organ al administratiei publice centrale de specialitate, care, in conformitate cu prevederile legale, realizeaza programul Guvernului in domeniile sale de activitate.
(2) Domeniile de activitate ale Ministerului Industriilor sint prevazute in anexa nr. 1.
ART. 2
Ministerul Industriilor are, in principal, urmatoarele atributii :
1. organizeaza si urmareste aplicarea legilor si hotaririlor Guvernului, asigurind, in domeniile sale de activitate, implementarea politicii Guvernului, cu respectarea limitelor de autoritate si a principiului autonomiei agentilor economici si al autonomiei locale ;
2. defineste, fundamenteaza si actualizeaza strategiile, politicile si programele orientative de evolutie cantitativa si calitativa, in cadrul domeniilor sale de activitate, urmarind utilizarea eficienta a resurselor, precum si evolutia factorilor de dezvoltare, in conditiile statului de drept si ale economiei de piata ;
3. initiaza, elaboreaza si fundamenteaza sau, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative in sfera sa de activitate ;
4. coordoneaza realizarea activitatilor din domeniul propriu, urmarind realizarea coerentei economice prin :
- participarea la actiunile de reorientare a activitatilor economice din domeniile aflate in competenta sa ;
- participarea la crearea de noi structuri in economie ;
- corelarea resurselor materiale din tara si din import, precum si a celor financiare pentru productie si export ;
5. elaboreaza politici unitare si asigura controlul administrarii resurselor minerale ;
6. ia masuri pentru dezvoltarea cercetarii stiintifice specifice activitatii sale si pentru cointeresarea agentilor economici in aplicarea rapida a rezultatelor acesteia in practica ;
7. sprijina agentii economici, prin activitati de consultanta, pentru incadrarea in coordonatele reformei ;
8. fundamenteaza si organizeaza aplicarea politicii guvernamentale fata de regiile autonome si coordoneaza activitatea acestora ;
9. fundamenteaza comenzile de stat, subventiile, creditele pentru investitii, in conditiile legii, in domeniile sale de activitate ;
10. reprezinta statul :
- in calitatea sa de actionar la societatile comerciale cu capital de stat din domeniile sale de activitate ;
- in incheierea de conventii, acorduri sau alte intelegeri internationale din domeniul sau, potrivit legii ;
- in conducerea unitatilor bugetare din subordine ;
- in dezvoltarea relatiilor de colaborare internationala ;
11. determina necesitatile de instruire si conlucreaza cu organizatiile si institutiile de specialitate pentru formarea si perfectionarea pregatirii profesionale a personalului ;
12. organizeaza elaborarea si aplicarea studiilor si programelor privind recuperarea si reintroducerea in circuitul economic a materialelor si componentelor refolosibile ;
13. organizeaza si urmareste aplicarea, in domeniile sale de activitate, a programelor vizind eliminarea sau prevenirea activitatilor poluante ;
14. coordoneaza activitatile privind :
- gestionarea si controlul resurselor minerale ;
- recuperarea si conservarea energiei ;
- controlul cazanelor, recipientelor sub presiune si instalatiilor de ridicat ;
- recuperarea si reciclarea materialelor refolosibile.
15. editeaza publicatii de specialitate si de informare specifice.
ART. 3
(1) Structura organizatorica a Ministerului Industriilor este prevazuta in anexa nr. 2.
(2) Conducerea Ministerului Industriilor este asigurata de catre ministru.
(3) Pe linga ministru functioneaza colegiul ministerului, ca organ consultativ.
(4) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului si il reprezinta in raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere, cu alte autoritati ale administratiei publice si cu organizatii din tara, precum si cu organisme din alte tari.
ART. 4
Numarul maxim de posturi pentru Ministerul Industriilor este 1.435, exclusiv demnitarii.
ART. 5
Structurile organizatorice ale compartimentelor din aparatul propriu, altele decit cele cuprinse in anexa nr. 2, precum si competentele, atributiile, sarcinile si numarul de posturi se aproba prin ordin al ministrului.
ART. 6
Departamentele sint conduse de sefi de departamente, cu functia de secretar de stat.
ART. 7
(1) In subordinea Ministerului Industriilor functioneaza :
- Institutul de Management si Informatica ;
- Centrul de Informare si Documentare pentru Industrie ;
- servicii publice de specialitate in unitatile administrativ-teritoriale, prevazute in anexa nr. 7.
(2) Principalele atributii si competente ale unitatilor din subordinea Ministerului Industriilor sint prevazute in anexele nr. 3, 4, 5 si 6.
(3) Structura organizatorica si statul de functii ale unitatilor din subordine se aproba prin ordin al ministrului.
(4) Unitatile din subordinea Ministerului Industriilor vor fi conduse de directori generali si directori generali adjuncti, numiti prin ordin al ministrului.
ART. 8
(1) Institutul de Management si Informatica si unitatile teritoriale ale inspectiilor din anexa nr. 7 sint unitati bugetare, cu buget anual propriu in cadrul bugetului Ministerului Industriilor. Numarul de posturi al acestora este prevazut in anexa nr. 7.
(2) Centrul de Informare si Documentare pentru Industrie se finanteaza integral din venituri extrabugetare.
ART. 9
Ministerul Industriilor, departamentele, unitatile din subordinea ministerului vor utiliza, in parcul propriu de transport, un numar de autoturisme pentru transport de persoane, stabilit in conformitate cu prevederile legale, precum si autovehicule de interventie specifica domeniilor minier, chimic, petrochimic si productie pentru aparare.
ART. 10
In exercitarea conducerii Ministerului Industriilor, ministrul emite ordine si instructiuni.
ART. 11
Atributiile personalului ministerului se stabilesc prin regulament de organizare si functionare, aprobat de catre ministru.
ART. 12
Ministerul Finantelor va introduce influentele financiare care decurg din aplicarea prezentei hotariri in bugetul de stat.
ART. 13
Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezenta hotarire.
ART. 14
(1) Prezenta hotarire intra in vigoare pe data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
(2) Pe aceeasi data se abroga <>Hotarirea Guvernului nr. 493/1991 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei, cu modificarile ulterioare: <>hotaririle Guvernului nr. 759/1991 , 16/1992, 196/1992, 335/1992 si 458/1992, precum si orice alte dispozitii contrare.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneaza:
---------------
Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu

Ministru de stat, ministrul finantelor,
Florin Georgescu

Ministru de stat,
ministrul muncii si protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu

ANEXA 1

DOMENII DE ACTIVITATE ale Ministerului Industriilor

- Energie electrica si termica
- Mine si geologie
- Petrol si gaze
- Metalurgia feroasa si neferoasa
- Constructii de masini, electrotehnica si electronica ; mecanica fina
- Chimie si petrochimie
- Textile si pielarie
- Materiale de constructii
- Exploatarea si industrializarea lemnului
- Sticla si ceramica
- Recuperarea si reciclarea materialelor refolosibile.

ANEXA 2






MINISTERUL INDUSTRIILOR
┌────────────┐
│ MINISTRU │
└─────┬──────┘
┌────────────┐ │ ┌──────────┐
│CONTROLUL ├─────────────┼────────────────┤CONSILIERI│ ┌──────────────────────────┐
│MINISTRULUl*│ │ └──────────┘ ┌─┤DIRECTIA RESTRUCTURARE │
└────────────┘ │ │ │- DEZVOLTARE │
│ │ └──────────────────────────┘
┌─────────────────────────┬─┴─────────────────────┬───────────────┐ │ ┌──────────────────────────┐
┌───────────┴────────────┐┌───────────┴───────────┐┌──────────┴──────────┐ │ ┌───────────────────────────┐ ├─┤DIRECTIA CORELARII RESURSE│
│SECRETAR DE STAT ││SECRETAR DE STAT ││SECRETAR DE STAT │ │ │SEF DEPARTAMENT 1│ │ │MATERIALE SI FINANCIARE │
│RESTRUCTURARE DEZVOLTARE││CORELARE RESURSE ││MANAGEMENT LEGISLATIE│ ├─┤DEPARTAMENTUL MINELOR ├──┤ └──────────────────────────┘
│REFORMA ECONOMICA ││MATERIALE SI FINANCIARE││SI RESURSE UMANE │ │ │SI GEOLOGIEI │ │ ┌──────────────────────────┐
└─┬──────────────────────┘└─┬─────────────────────┘└─┬───────────────────┘ │ └───────────────────────────┘ │ │DIRECTIA │
│ │ │ │ ┌───────────────────────────┐ ├─┤REFORMA ECONOMICA │
│ │ │ │ │SEF DEPARTAMENT 2│ │ │- PRIVATIZARE │
│ ┌──────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ ┌────────────────────┐ ├─┤DEPARTAMENTUL INDUSTRIEI ├─┐│ └──────────────────────────┘
│ │DIRECTIA │ │ │DIRECTIA GENERALA │ │ │DIRECTIA GENERALA │ │ │METALURGICE │ ││ ┌──────────────────────────┐
├─┤GENERALA │ ├─┤CORELARI RESURSE │ ├─┤MANAGEMENT │ │ └────────-──────────────────┘ │└─┤DIRECTIA GEOLOGICA │
│ │RESTRUCTURARE │ │ │MATERIALE │ │ │LEGISLATIE │ │ ┌───────────────────────────┐ │ └──────────────────────────┘
│ │INDUSTRIALA │ │ └───────────────────┘ │ │S. CONTENCIOS │ │ │SEF DEPARTAMENT 3│ │
│ └──────────────┘ │ ┌───────────────────┐ │ └────────────────────┘ ├─┤DEPARTAMENTUL ├─┤
│ ┌──────────────┐ │ │DIRECTIA GENERALA │ │ ┌────────────────────┐ │ │INDUSTRIEI CHIMICE SI │ │
│ │DIRECTIA │ ├─┤CORELARI FINANCIARE│ ├─┤DIRECTIA GENERALA │ │ │PETROCHIMICE │ │
│ │GENERALA │ │ │SI PRETURI S. │ │ │RESURSE UMANE │ │ └───────────────────────────┘ │
├─┤CERCETARE │ │ │CONTROL FINANCIAR │ │ └────────────────────┘ │ ┌───────────────────────────┐ │
│ │DEZVOLTARE │ │ └───────────────────┘ │ ┌────────────────────┐ │ │SEF DEPARTAMENT 4│ │
│ │ECOLOGIE │ │ ┌───────────────────┐ ├─┤DIRECTIA GENERALA │ ├─┤DEPARTAMENTUL INDUSTRIEI ├─┤ - - - - - - - - - - - - - - -
│ └──────────────┘ ├─┤DIRECTIA GENERALA | │ │RELATII PUBLICE │ │ │CONSTRUCTII DE MASINI │ │ | ┌───────────────────────┐ │
│ ┌──────────────┐ │ │DE COMERT EXTERIOR │ │ └────────────────────┘ │ └───────────────────────────┘ │ │ │DIRECTIA RESTRUCTURARE │ │
│ │DIRECTIA │ │ └───────────────────┘ │ ┌────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────┐ │ │ │DEZVOLTARE │ │
│ │GENERALA │ │ ┌───────────────────┐ │ │DIRECTIA GENERALA │ │ │SEF DEPARTAMENT 5│ │ │ └───────────────────────┘ │
├─┐REFORMA │ ├─┤DIRECTIA GENERALA │ ├─┤ECONOMICA │ ├─┤DEPARTAMENTUL INDUSTRIEI ├─┤ │ ┌───────────────────────┐ │
│ │ECONOMICA SI │ │ │PETROL SI GAZE │ │ │ADMINISTRATIVA │ │ │ELECTROTEHNICE ELECTRONICE │ │ │ │DIRECTIA │ │
│ │PRIVATIZARE │ │ └───────────────────┘ │ └────────────────────┘ │ │SI MECANICA FINA │ ├──┤ │CORELARI RESURSE │ │
│ └──────────────┘ │ ┌───────────────────┐ │ │ └───────────────────────────┘ │ │ │MATERIALE SI FINANCIARE│ │
│ ┌──────────────┐ ├─┤DIRECTIA GENERALA │ │ │ ┌───────────────────────────┐ │ │ └───────────────────────┘ │
│ │DIRECTIA │ │ │ENERGIE │ │ │ │SEF DEPARTAMENT 6│ │ │ ┌───────────────────────┐ │
├─┤GENERALA │ │ └───────────────────┘ │ ├─┤DEPARTAMENTUL INDUSTRIEI ├─┤ │ │DIRECTIA │ │
│ │ORGANISME │ │ ┌───────────────────┐ │ │ │TEXTILE SI PIELARIE │ │ │ │REFORMA ECONOMICA │ │
│ │INTERNATIONALE│ │ │COMISIA NATIONALA │ │ │ └───────────────────────────┘ │ │ │- PRIVATIZARE │ │
│ └──────────────┘ └─┤PENTRU RECICLAREA │ │ │ ┌───────────────────────────┐ │ | └───────────────────────┘**|
│ ┌──────────────┐ │MATERIALELOR │ │ │ │SEF DEPARTAMENT 7│ │ - - - - - - - - - - - - - - -
│ │DIRECTIA │ └───────────────────┘ │ ├─┤DEPARTAMENTUL INDUSTRIEI ├─┤
├─┤GENERALA │ │ │ │LEMNULUI │ │
│ │SPECIALA │ │ │ └───────────────────────────┘ │
│ └──────────────┘ │ │ ┌───────────────────────────┐ │
│ ┌──────────────┐ │ │ │SEF DEPARTAMENT 8│ │
│ │AGENTIA │ │ └─┤DEPARTAMENTUL INDUSTRIEI ├─┘
│ │ROMANA │ │ │MATERIALELOR DE CONSTRUCTII│
├─┤PENTRU ├─┐ │ └───────────────────────────┘
│ │CONSERVAREA │ │ │
│ │ENERGIEI │ │ │
│ └──────────────┘ │ │
│ ┌──────────────┐ │ │
│ │INSPECTIA DE │ │ │
├─┤STAT PENTRU ├─┤ │ ┌────────────────────┐
│ │RESURSE │ │ │ │INSTITUTUL │
│ │MINERALE │ │ ├─┤DE MANAGEMENT │
│ └──────────────┘ │ │ │SI INFORMATICA │
│ ┌──────────────┐ │ │ └────────────────────┘
│ │INSPECTIA │ │ │ ┌────────────────────┐
└─┤PENTRU ├─┐ │ │CENTRUL DE INFORMARE│
│CONTROLUL │ │ └─┤SI DOCUMENTARE │
│CAZANELOR │ │ │PENTRU INDUSTRIE │
└──────────────┘ │ └────────────────────┘


┌──────────────┐ │
│UNITATI │ │
│TERITORIALE ├─┘
│ALE │
│INSPECTIILOR │
└──────────────┘


__________
*) Se organizeaza ca directie generala.
**) Structuri identice pentru departamentele de la poz. 2 la poz. 8

ANEXA 3

ATRIBUTIILE SI COMPETENTELE Inspectiei de Stat pentru Resurse Minerale

Inspectia de Stat pentru Resurse Minerale realizeaza politica economica a Guvernului in domeniile avizarii programelor si lucrarilor de cercetare geologica, omologarii si evidentei rezervelor de substante utile si al controlului modului in care se executa lucrarile geologice si se exploateaza zacamintele, in care scop are urmatoarele atributii :
I. In domeniul investigarii patrimoniului national de resurse minerale prin lucrari de cercetare geologica
1. Avizeaza :
- studiile de prognoza si programele privind directiile de desfasurare a activitatii de cercetare geologica a resurselor minerale ;
- proiectele geologice pentru lucrarile de prospectiuni si de exploatare pentru toti agentii economici ;
- caietele de sarcini pentru perimetrele atribuite, precum si sistarea, conservarea sau abandonarea lucrarilor geologice in aceste perimetre ;
- executarea lucrarilor geologice-tehnice necesare realizarii obiectivelor de constructii ;
- propunerile de amplasamente ale investitiilor si lucrarilor ingineresti sub aspectul influentei acestora asupra posibilitatilor de cercetare geologica, a valorificarii substantelor minerale utile si a protectiei zacamintelor ;
- propunerile de atribuire si/sau concesionare a perimetrelor de prospectiune si de exploatare.
2. Participa la :
- instituirea perimetrelor de prospectiune si de exploatare ;
- constituirea fondului perimetrelor de cercetare concesionabile ;
- comisiile de adjudecare a licitatiilor pentru perimetrele in care executarea lucrarilor de cercetare geologica este finantata din fondurile agentilor economici.
3. Atesta capacitatea tehnica a agentilor economici pentru executia lucrarilor de cercetare geologica si acorda permisele de prospectiune sau exploatare.
II. In domeniul exploatarii si protejarii patrimoniului national de resurse minerale
1. Avizeaza :
- propunerile privind darea in administrare a perimetrelor de exploatare instituite ca urmare a executarii lucrarilor de cercetare geologica finantate de la bugetul de stat ;
- caietele de sarcini intocmite pentru perimetrele de exploatare ;
- documentatiile tehnico-economice, precum si programele anuale de exploatare si, dupa caz, de preparare-prelucrare, pentru hidrocarburi, carbuni, minereuri, substante nemetalifere, ape subterane (potabile, industriale, minerale, geotermale), namoluri, lacuri terapeutice si gaze necombustibile, urmarind protectia si exploatarea rationala a zacamintelor ;
- deschiderea sau inchiderea partiala sau totala, temporara sau definitiva, a exploatarilor de resurse minerale ;
- casarea lucrarilor de exploatare a substantelor minerale utile (puturi, galerii, sonde etc.) ;
III. In domeniul gestionarii fondului national de rezerve
1. Organizeaza activitatile de omologare a rezervelor de substante minerale utile si avizeaza abandonarile de rezerve. Documentul de omologare a rezervelor constituie actul care fundamenteaza, sub aspectul potentialului geologic, exploatarea si valorificarea zacamintelor.
2. Constituie fondul national de rezerve de substante minerale utile si organizeaza evidenta acestuia.
3. Organizeaza :
- fondul de date geologice, stocarea, sistematizarea si valorificarea acestuia;
- constituirea si actualizarea cadastrului minier si petrolier si a cartii miniere-petroliere ;
- constituirea fondului de rezerve de substante minerale utile strategice, la dispozitia statului.
IV. In domeniul stabilirii de norme si instructiuni
Elaboreaza, impreuna cu entitatile organizatorice de specialitate din ministere, norme si instructiuni obligatorii cu privire la cercetarea geologica, exploatarea si protectia zacamintelor, precum si la controlul activitatilor din domeniile substantelor minerale utile.
V. Inspectia de Stat pentru Resurse Minerale
Are competente de control al intregii activitati de cercetare geologica, de exploatare si de valorificare a resurselor minerale potrivit intereselor nationale, desfasurata de toti agentii economici, indiferent de natura capitalului acestora - de stat, particular sau mixt, urmarind :
- existenta autorizarii legale pentru executarea lucrarilor de cercetare geologica, de exploatare si/sau de valorificare a zacamintelor ;
- modul de utilizare a alocatiilor bugetare pentru cercetare biologica ;
- existenta avizarilor si documentatiilor tehnice aprobate conform reglementarilor legale ;
- respectarea documentatiilor tehnico-economice, a prevederilor din caietele de sarcini si din contractele de concesionare, a normelor si instructiunilor obligatorii etc. ;
- tehnologiile si tehnicile utilizate.
Inspectia de Stat pentru Resurse Minerale este abilitata pentru :
- constatarea si sanctionarea contraventiilor, rezolvarea contestatiilor si sesizarea organelor competente in cazurile care constituie infractiuni in domeniile cercetarii geologice, exploatarii si prelucrarii/prepararii substantelor minerale utile ;
- sistarea lucrarilor geologice sau de exploatare executate in afara perimetrului instituit, fara documentatii tehnice aprobate, precum si a celor care prin modul de desfasurare pot conduce la exploatarea nerationala si periculoasa sau degradarea zacamintelor ;
- participarea la solutionarea litigiilor dintre agentii economici privind limitele perimetrelor de cercetare si/sau de exploatare, dreptul de prioritate in descoperirea zacamintelor de substante minerale utile, daunele provocate in timpul exploatarii resurselor minerale, dreptul de obtinere a concesiunii si altele.

ANEXA 4

ATRIBUTIILE Inspectiei pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat

Inspectia pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat are ca obiect de activitate controlul sigurantei in functionare al :
- instalatiilor sub presiune si de ridicat si a dispozitivelor de siguranta aferente acestora ;
- aparatelor consumatoare de combustibil de uz neindustrial (sobe si alte aparate de incalzit, aparate de gatit si pentru incalzire apei, arzatoare) si al dispozitivelor de siguranta aferente acestora ;
- unor componente din obiectivele si instalatiile nucleare (conducte de abur-apa, alte lichide si gaze tehnice, recipiente sub presiune, pompe, armaturi, suporti ai elementelor sub presiune, suporti din zona activa) si al dispozitivelor de siguranta a acestora.
In acest scop indeplineste urmatoarele atributii :
- elaboreaza prescriptii tehnice obligatorii privind :
- proiectarea, omologarea, construirea, montarea, repararea, intretinerea, exploatarea, utilizarea, incarcarea, transportul, depozitarea, incercarea, verificarea si importul instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, aparatelor, materialelor si mijloacelor de control, dupa caz ;
- examinarea si autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive, precum si a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri, mecanici trolisti si alte categorii stabilite prin prescriptiile tehnice ;
- examineaza, in vederea autorizarii :
- agentii economici care urmeaza sa proiecteze, sa construiasca, sa monteze, sa repare, sa controleze prin mijloace nedistructive, sa intretina, sa incarce, sa transporte, sa depoziteze sau sa verifice, dupa caz, instalatii, componente, dispozitive de siguranta si aparate ;
- laboratoarele sau standurile unde urmeaza sa se execute incercarile, in vederea omologarii instalatiilor, componentelor si aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta, respectiv probele de tip ale aparatelor sau dispozitivelor de siguranta ;
- sudorii, personalul care executa examinari nedistructive, precum si personalul de exploatare, conform prevederilor prescriptiilor tehnice ;
- retrage autorizatiile acordate cind constata ca nu sint indeplinite prescriptiile tehnice ;
- participa la lucrarile de omologare a instalatiilor, componentelor, aparatelor, dispozitivelor de siguranta aferente acestora, a produselor din metale feroase si neferoase si pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, procedeelor de sudare, precum si a materialelor sau mijloacelor de control nedistructive si isi da acordul daca sint indeplinite prevederile din prescriptiile tehnice ;
- avizeaza :
- proiectele, respectiv desenele tip de ansamblu, elaborate de agentii economici cu privire la respectarea prevederilor prescriptiilor tehnice ;
- importul instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, aparatelor, materialelor feroase si neferoase si pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si al materialelor sau mijloacelor de control nedistructive, in cazul in care prescriptiile tehnice ale furnizorului strain, dupa care se ofera instalatiile, componentele, dispozitivele de siguranta, aparatele, materialele sau mijloacele de control, prezinta diferente fata de prescriptiile tehnice in vigoare in tara. Este interzis importul fara acest aviz.
In cazul in care aceste materiale, dispozitive si instalatii se incadreaza in prescriptiile tehnice, accepta importul, efectuind verificari la furnizor ;
- standardele nationale in domeniul sau de activitate ;
- proiectele de acte normative care au implicatii in domeniul sau de activitate ;
- verifica prin sondaj :
- in unitatile producatoare materialele feroase si neferoase si pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si materialele sau mijloacele de control nedistructive, urmarind respectarea conditiilor prevazute prin documentatia de omologare si normele de produs. Poate interzice functionarea acestora cind constata ca nu sint indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice privind functionarea acestora in conditii de siguranta ;
- instalatiile, componentele, dispozitivele de siguranta si aparatele in timpul construirii, pe fluxul de fabricatie si in final, pe parcursul montajului, la punerea in functiune, periodic in exploatare, pe parcursul repararii, in timpul incarcarii, transportului sau depozitarii. Poate interzice functionarea acestora cind constata ca nu sint indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice privind functionarea acestora in conditii de siguranta ;
- verifica tehnic si autorizeaza functionarea pentru :
- cazanele locomotivelor de cale ferata, recipientele care lucreaza sub presiune pentru instalatiile de frinare, basculare, semnalizare, montate pe vehicule feroviare, utilaje grele pentru intretinerea mecanizata a caii si autovehicule, precum si instalatiile sub presiune si instalatiile de ridicat montate pe nave, pe baza prescriptiilor tehnice ale Ministerului Transporturilor;
- instalatiile sub presiune si instalatiile de ridicat aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne, pe baza prescriptiilor tehnice ale acestor ministere ;
- instalatiile sub presiune si de ridicat din subteran, troliile si instalatiile de extractie miniera, troliile de la excavatoarele cu rotor, masinile de haldat si masinile din depozitele carierelor de carbune, precum si instalatiile de ridicat din sondele de foraj si extractie, pe baza prescriptiilor tehnice ale Ministerului Industriilor - Departamentul Minelor si Geologiei si, respectiv, Directia Generala Petrol si Gaze ;
- conductele cu fluide sub presiune, cu exceptia celor de abur si apa fierbinte, pe baza prescriptiilor tehnice-cadru elaborate de Inspectia pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat adaptate in mod corespunzator specificului de catre agentii care detin astfel de conducte. Prescriptiile tehnice privind conductele magistrale pentru transportul produselor petroliere si al gazelor naturale, conductele sub presiune pentru produsele din rafinariile si schelele petroliere, conductele de legatura dintre acestea, conductele de gaze naturale, din schelele de petrol si gaze, precum si conductele de distributie sub presiune din localitati vor fi elaborate prin specialistii proprii sau ai unor unitati de specialitate din aria de activitate a Ministerului Industriilor si vor fi avizate de Inspectia pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat ;
- aplica, prin personalul abilitat in acest scop, in conditiile prevazute de lege, sanctiuni contraventionale pentru abaterile de la prevederile prescriptiilor tehnice si sesizeaza organele competente despre faptele de incalcare a dispozitiilor legale privind functionarea in conditii de siguranta a instalatiilor si aparatelor, sanctionate de legea penala ;
- examineaza si tine evidenta avariilor si accidentelor instalatiilor, componentelor si aparatelor, analizeaza cauzele care le-a generat si stabileste masuri de prevenire ;
- percepe, pentru prestarile de servicii efectuate, tarife stabilite in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

ANEXA 5

ATRIBUTIILE Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei

Agentia Romana pentru Conservarea Energiei aplica orientarile si masurile stabilite prin legi si prin Programul economic al Guvernului in domeniul consumului de energie de toate formele, avind, in principal, urmatoarele atributii :
- initiaza si elaboreaza propuneri de legislatie pentru folosirea rationala a energiei si de cointeresare a consumatorilor pentru reducerea consumurilor energetice ;
- elaboreaza propuneri anuale pentru finantarea de la bugetul de stat a actiunilor in domeniul reducerii consumurilor de energie, sprijinind financiar agentii economici, in limitele sumelor alocate in acest sens, pentru stimularea, promovarea si realizarea de proiecte si actiuni in domeniul reducerii consumurilor energetice, recuperarea resurselor energetice, introducerea surselor noi de energie si substituirea hidrocarburilor ;
- acorda asistenta tehnica agentilor economici pentru reducerea consumurilor energetice prin propuneri si avizari de solutii tehnico-energetice ;
- realizeaza direct sau prin intermediul unor unitati specializate expertize si urmarirea proiectelor referitoare la conservarea energiei ;
- avizeaza documentatii tehnico-economice privind modernizarea tehnologiilor si echipamentelor, in scopul generalizarii acestora pentru reducerea consumurilor energetice ;
- urmareste modul de administrare si gestionare energetica prin :
- analiza bilanturilor energetice ale consumatorilor ;
- efectuarea masuratorilor si reglajelor instalatiilor consumatoare, pentru eliminarea surselor de risipa si reducerea pierderilor ;
- analiza consumurilor energetice specifice pe productie si activitati ;
- determinarea necesitatilor de formare si perfectionare a personalului de gestiune energetica ;
- participa la :
- verificarea unor lucrari experimentale sau prototipuri care determina reducerea consumurilor energetice ;
- omologarea principalelor produse, tehnologii, utilaje si echipamente mari consumatoare de energie, in vederea obtinerii cresterii randamentelor energetice ale acestora ;
- elaborarea acordurilor de cooperare internationala cu organisme similare, asocierea cu astfel de organisme ; supune spre aprobare aceste acorduri si urmareste realizarea lor ;
- efectueaza analize si verificari ale modului in care asigura producerea, transportul, distributia si consumul combustibililor, carburantilor, energiei electrice si energiei termice, in conformitate cu legislatia in vigoare, la toti agentii economici producatori, distribuitori si consumatori de energie din economie si stabileste orientari in domeniul utilizarii resurselor energetice;
- controleaza incadrarea agentilor economici in reglementarile legale privind utilizarea resurselor energetice si aplica, dupa caz, sanctiuni contraventionale, in conformitate cu legislatia in vigoare ;
- asigura baza de date si schimbul de informatii si documentatii (publicitate tehnica) ;
- organizeaza manifestari tehnico-stiintifice, expozitii, publicitate prin mass-media.

ANEXA 6

ATRIBUTIILE Comisiei Nationale pentru Reciclarea Materialelor

Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor are ca obiect de activitate colectarea si reintroducerea in circuitul economic a materialelor refolosibile, pentru a completa resursele materiale necesare proceselor productive din economie, in concordanta cu Programul de reforma si Programul economic ale Guvernului Romaniei.
In realizarea acestui obiectiv, comisia are urmatoarele atributii :
- elaboreaza prognoze, strategii si orientari-cadru privind directiile optime de recuperare si reciclare a materialelor refolosibile rezultate din procesele productive, precum si prestari de servicii catre agentii economici interesati pentru valorificarea acestora ;
- elaboreaza si inainteaza Ministerului Industriilor proiecte de acte normative privind reglementarea activitatilor de recuperare si reintroducere in circuitul economic a substantelor utile din materiale refolosibile, precum si a unor activitati de asigurare a necesarului de materii prime si materiale destinate proceselor productive ale agentilor economici din teritoriu ;
- coordoneaza programul de cercetare in domeniul identificarii de noi materiale refolosibile, a tehnologiilor de recuperare si reintroducere in circuitul economic a acestora, urmarind rezultatele cercetarilor si valorificarea lor ;
- asigura, prin unitatile pe care le coordoneaza, colectarea, prelucrarea, depozitarea si circulatia materialelor refolosibile si a produselor finite destinate procesului de aprovizionare-desfacere, in conditii tehnice si de securitate corespunzatoare, care sa asigure neproliferarea factorilor de poluare si protectia mediului ;
- asigura asistenta tehnica pentru agentii economici (diagnostic de situatie si propuneri de solutii, lansarea de studii si proiecte, expertizarea instalatiilor sau a proiectelor, elaborarea de scheme tehnologice privind colectarea, reciclarea, tratarea sau eliminarea deseurilor) ;
- promoveaza tehnologii noi pentru :
- recuperarea sau eliminarea deseurilor care prezinta risc pentru mediu ;
- valorificarea materialelor recuperabile pe care le contin deseurile ;
- resorbtia depozitelor de deseuri existente ;
- promoveaza la Guvern, prin Ministerul Industriilor, propuneri privind domeniile, solutiile si sursele de finantare legate de realizarea unor obiective de investitii care sa asigure preluarea si neutralizarea unor deseuri deosebit de toxice sau nocive ;
- asigura, in perioada de tranzitie spre economia de piata, mandatarea imputernicitilor statului in cadrul societatilor comerciale cu capital de stat specializate in recuperarea materialelor refolosibile (REMAT si TEHNOREMAT) si a celor pentru derularea en gros a resurselor materiale (COMAT);
- autorizeaza societatile comerciale cu capital de stat privat sau mixt in vederea colectarii, prelucrarii si valorificarii materialelor refolosibile ;
- exercita, in numele statului, controlul respectarii legislatiei in domeniile reciclarii materialelor refolosibile si al activitatii de circulatie a marfurilor destinate proceselor productive din economie ;
- organizeaza sau participa la organizarea de standuri la tirguri si expozitii, cu atragerea de agenti economici interesati in domeniile schimbului de materii prime, materiale noi sau reciclarii ;
- faciliteaza contacte si incheieri de contracte intre agentii economici romani si straini, in vederea colaborarii in sfera reciclarii materialelor recuperabile si refolosibile si a schimburilor de marfuri ;
- initiaza organizarea unor burse de marfuri, atit pentru materiale refolosibile, cit si pentru produse industriale finite ;
- realizeaza actiuni de sensibilizare si informare a publicului pe probleme specifice domeniului.

ANEXA 7


UNITATILE
din subordinea Ministerului Industriilor
A. Unitati finantate din bugetul de stat


UNITATI Nr. maxim de
posturi
--------------------------------------------------------------------------------
1. Unitati teritoriale ale Inspectiei de Stat pentru Resurse Minerale 100
2. Unitati teritoriale ale Inspectiei pentru Controlul Cazanelor,
Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat 160
3. Unitati teritoriale ale Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei 130
4. Institutul de Management si Informatica 164
-------------------------------------------------------------------------------
B. Unitati extrabugetare
1. Centrul de Informare si Documentare pentru Industrie.



-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016