Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA Nr. 792 din 17 decembrie 1992  privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA Nr. 792 din 17 decembrie 1992 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 28 decembrie 1992

Guvernul Romanie hotaraste:

ART. 1
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului este organul administratiei publice centrale de specialitate care exercita, in conformitate cu legea, administratia publica in domeniile gospodaririi apelor, padurilor si al protectiei mediului.
ART. 2
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului are urmatoarele atributii principale:
1. stabileste prioritatile programelor de dezvoltare si cercetare in domeniile sale de activitate, elaboreaza studii, prognoze si strategii de dezvoltare si urmareste aplicarea si realizarea acestora, avind si calitatea de titular al investitiilor cu finantare din bugetul de stat sau al acelor pentru finantarea carora sint asigurate garantii de catre stat;
2. elaboreaza si propune proiecte de acte normative privind activitatea in domeniul sau, avizeaza proiecte de acte normative elaborate de catre alte ministere si autoritati ale administratiei publice centrale si locale, care privesc sfera sa de competenta;
3. asigura, la nivel national, controlul respectarii de catre persoanele juridice si fizice a legilor si reglementarilor din domeniile gospodaririi apelor, padurilor si al protectiei mediului;
4. reprezinta Guvernul in relatiile cu organisme interne si internationale din domeniile apelor, padurilor si al protectiei mediului;
5. initiaza si dezvolta programe de educatie si de formare a specialistilor in domeniul sau, colaboreaza cu ministerele economice, cu celelalte autoritati ale administratie publice centrale si locale, cu institutiile de invatamint, stiinta si cultura, cu mijloacele de informare in masa;
6. analizeaza si, dupa caz, aproba, in conditiile prevazute de lege, solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din productia silvica a unor terenuri forestiere aflate in administratia Regiei Autonome a Padurilor "Romsilva";
7. aplica prevederile legale privind raporturile cu regiile autonome de sub autoritatea sa, indeosebi in ceea ce priveste administrarea bunurilor proprietate publica;
8. avizeaza licentele de import-export, produse, tehnologii de fabricatie, echipamente, aparatura si asistenta tehnica, legate de domeniile sale de activitate.
ART. 3
Pe linga atributiile prevazute la art. 2, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului exercita si urmatoarele atributii specifice, pe domenii de activitate:
I. In domeniul gospodaririi apelor:
1. actioneaza pentru amenajarea complexa a bazinelor hidrografice, pentru valorificarea de noi surse de apa, asigurind corelarea tuturor lucrarilor realizate pe ape sau in legatura cu apele;
2. coordoneaza intocmirea planurilor si schemelor-cadru de amenajare a bazinelor hidrografice;
3. avizeaza lucrarile ce se executa pe ape, in legatura cu apele;
4. organizeaza intocmirea cadastrului general al apelor tarii si a evidentei drepturilor de folosire cantitativa a apelor;
5. stabileste organizarea activitatii de prognoza, avertizare si informare in domeniul gospodaririi apelor si hidrometeorologiei;
6. aproba utilizarea fondului apelor, constituit conform prevederilor legale.
II. In domeniul gospodaririi padurilor:
1. elaboreaza studii si programe pentru imbunatatirea starii padurilor si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier;
2. propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul de masa lemnoasa care se exploateaza anual din paduri, pe structura si destinatii, in conditiile respectarii posibilitatii padurilor;
3. coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati, actiunile de impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinte, infiintarea perdelelor forestiere de protectie si asigura o conceptie unitara de amenajare a terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine hidrografice si perimetre de ameliorare;
4. controleaza modul in care se asigura integritatea fondului forestier si a vegetatiei forestiere din afara acestuia, paza padurilor, precum si legalitatea circulatiei materialului lemnos si a functionarii instalatiilor de prelucrare a acestuia in cherestea;
5. stabileste si controleaza modul de gospodarire a tuturor fondurilor de vinatoare si salmonicole, precum si respectarea legalitatii privind concesionarea acestor fonduri, organizarea si desfasurarea actiunilor de vinatoare si pescuit, inclusiv cu strainii.
Modul de exercitare a atributiilor prevazute la pct. 4 si 5 se stabileste prin ordin al ministrului, cu respectarea prevederilor legii.
III. In domeniul protectiei mediului
1. elaboreaza propuneri de reglementare in domeniul protectiei mediului, in scopul amortizarii dezvoltarii economico-sociale in concordanta cu cerintele protectiei mediului;
2. coordoneaza elaborarea de norme privind continutul admisibil de noxe in mediul inconjurator si asigura cunoasterea parametrilor de calitate ai factorilor de mediu si evolutia acestora;
3. evalueaza impactul actiunilor economico-sociale, stabileste conditiile ce trebuie respectate, in scopul garantarii mentinerii echilibrului ecologic si controleaza respectarea acestor conditii;
4. coordoneaza activitatea retelei de arii protejate - rezervatii naturale, parcuri nationale, rezervatii ale biosferei, monumente ale naturii -, pentru conservarea diversitatii biologice si mentinerea echilibrului ecologic;
5. elaboreaza norme tehnice si instructiuni cu caracter obligatoriu, precum si ghiduri de securitate nucleara privind asigurarea calitatii si functionarea in conditii de siguranta la radiatii a obiectivelor si instalatiilor nucleare, protectia impotriva radiatiilor nucleare a personalului expus profesional, a populatiei, a mediului inconjurator si bunurilor materiale, protectia fizica, evidenta, pastrarea si transportul materialelor radioactive si materialelor fisionabile speciale, precum si gestionarea deseurilor radioactive;
6. elibereaza autorizatii de asigurare a calitatii si de securitate nucleara unitatilor care desfasoara activitati in domeniul nuclear si acorda personalului lor permisul de exercitare a acestor activitati, in conditiile prevazute de lege si de normele tehnice specifice;
7. avizeaza planurile de interventie pentru cazurile de accident nuclear si participa, potrivit legii, la asigurarea interventiei;
8. controleaza aplicarea prevederilor programului de asigurare a calitatii la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, precum si la unitatile care proiecteaza, produc si monteaza echipamentele, sistemele si constructiile cu functii de securitate nucleara;
9. aproba programele anuale de examinari tehnice pentru asigurarea calitatii, elaborate de beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, cu privire la activitatea proprie si a furnizorilor de produse si servicii si inspecteaza modul de aplicare a acestor programe;
10. controleaza aplicarea prevederilor acordurilor internationale in vigoare privind controlul garantiilor, protectia fizica, transportul materialelor fisionabile si radioactive, protectia contra radiatiilor, asigurarea calitatii si securitatea nucleara a instalatiilor.
Ministerul indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
ART. 4
Activitatea de gospodarire calitativa a apelor, impreuna cu dotarile si personalul aferent, trece de la agentiile pentru supravegherea si protectia mediului la Regia Autonoma a Apelor "Apele Romane".
Agentiile pentru supravegherea si protectia mediului isi schimba denumirea in agentii de protectie a mediului.
ART. 5
In vederea gospodaririi unitare a bazinului hidrografic al riului Arges, Regia Autonoma "Administratia Riului Arges", de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, se comaseaza, prin absorbtie, cu Regia Autonoma a Apelor "Apele Romane", aceasta din urma pastrindu-si personalitatea juridica.
In acest scop, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va prezenta Guvernului, in termen de 15 zile, un proiect de hotarire de modificare si completare a Hotaririi Guvernului nr. 196/1991 pentru infiintarea Regiei Autonome a Apelor "Apele Romane".
ART. 6
Conducerea ministerului este asigurata de ministru.
Ministrul reprezinta ministerul in relatiile cu Parlamentul, cu Guvernul, cu celelalte ministere, precum si cu alte autoritati publice si organizatii din tara si din strainatate din domeniul apelor, padurilor si al protectiei mediului.
Ministrul are in subordinea sa trei secretari de stat si pe presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare, asimilat cu functia de subsecretar de stat.
Pe linga ministru functioneaza colegiul ministerului, ca organ consultativ.
ART. 7
Structura organizatorica a Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului este prevazuta in anexa nr. 1.
Structura organizatorica a compartimentelor, atributiile si sarcinile aparatului propriu se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare al ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al ministerului este de 350, exclusiv demnitarii.
ART. 8
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului are in subordine unitatile din anexa nr. 2.
Agentiile de protectie a mediului si Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii au regimul serviciilor publice descentralizate ale ministerului in unitatile administrativ-teritoriale.
Unitatile de invatamint subordonate ministerului sint institutii publice cu personalitate juridica, finantate de la bugetul de stat.
Agentiile de protectie a mediului si Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii functioneaza cu un numar maxim aprobat de 3.600 persoane.
Institutul de Cercetari pentru Ingineria Mediului Bucuresti, Institutul Roman de Cercetari Marine Constanta, Institutul de Cercetari si Proiectari "Delta Dunarii" Tulcea si Oficiul de Informare si Documentare sint unitati de cercetare, proiectare, informare si documentare, cu personalitate juridica, si sint finantate, din bugetul de stat, pentru cercetarea fundamentala, precum si din fondurile de cercetare stiintifica si din fondurile agentilor economici pentru cercetarea aplicativa.
Structurile organizatorice, normativele de personal si de dotare, criteriile de constituire a compartimentelor pentru unitatile subordonate prevazute la anexa nr. 2, precum si atributiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 9
Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii are urmatorul obiect de activitate:
1. redresarea ecologica a Deltei Dunarii si conservarea genofondului (biodiversitatii) si ecofondului;
2. cunoasterea capacitatii productive si dimensionarea exploatarii resurselor din Delta Dunarii, in limitele ecologice admisibile;
3. cercetarea fenomenelor deltaice;
4. stabilirea, impreuna cu Ministerul Transporturilor, a modului de circulatie si acces in Delta Dunarii ale barcilor, salupelor, navelor fluviale si maritime, persoanelor si grupurilor de cercetatori;
5. propunerea criteriilor de dezvoltare a asezarilor umane si de dezvoltare a turismului, in concordanta cu masurile de redresare ecologica;
6. formularea de propuneri privind sanctionarea abaterilor de la reglementarile de protectie a mediului in Delta Dunarii.
Teritoriul rezervatiei cuprinde: Delta Dunarii, Complexul lagunar Razelm - Sinoe, zona Somova-Parches, litoralul Marii Negre de la bratul Chilia pina la Capul Midia, inclusiv Izobata de 20 m si Dunarea maritima pina la Cotul Pisicii.
Limita vestica continentala a Rezervatiei Biosferei - Delta Dunarii este reprezentata de soseaua care leaga localitatile Midia - Corbu de Jos - Sinoe - Mihai Viteazul - Ceamurlia de Jos - Babadag - Sarighiol - Agighiol - Murighiol - Tulcea - Somova - Isaccea.
Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii isi are sediul in municipiul Tulcea si este condusa de un consiliu stiintific, a carui componenta se aproba de ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului. Presedintele consiliului stiintific este guvernatorul rezervatiei.
Patrimoniul natural al Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii este constituit din totalitatea suprafetelor terestre si acvatice apartinind domeniului public de interes national, impreuna cu resursele naturale aferente.
Terenurile care se afla in perimetrul rezervatiei si constituie obiect al dreptului de proprietate privata al persoanelor fizice sau persoanelor juridice, ori apartin domeniului public sau domeniului privat de interes local, nu fac parte din patrimoniul natural al rezervatiei, dar sint supuse reglementarilor speciale privind protectia mediului deltaic, precum si normelor generale privind protectia mediului inconjurator.
Administrarea patrimoniului natural al Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii se asigura de Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii care, in aceasta calitate, exercita toate drepturile si indeplineste toate obligatiile prevazute de lege. Pe teritoriul rezervatiei, Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii exercita toate atributiile legale in ceea ce priveste supravegherea, reglementarea si inspectia de mediu.
Controlul in porturile de pe teritoriul rezervatiei, la instalatiile portuare, la bordul navelor stationate in porturi sau aflate pe caile navigabile din perimetrul rezervatiei, se efectueaza de catre Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii, impreuna cu personalul imputernicit al Inspectoratului de Stat al Navigatiei Civile sau, dupa caz, al capitaniilor de port.
ART. 10
Pe linga Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului functioneaza urmatoarele organisme consultative:
1. Comisia pentru Apararea impotriva Inundatiilor, Fenomenelor Meteorologice Periculoase si Accidentelor la Constructiile Hidrotehnice;
2. Comisia Nationala pentru Evaluarea Trofeelor Cinegetice;
3. Comitetul National Roman al Marilor Baraje;
4. Comitetul National Roman pentru Programul Hidrologic International.
Membrii organismelor prevazute la alin. 1 sint salarizati de unitatile la care sint angajati, iar secretariatele tehnice permanente ale acestor organisme se asigura in cadrul numarului de posturi aprobat ministerului.
In termen de 90 de zile, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va propune Guvernului, spre aprobare, componenta, modul de organizare si atributiile organismelor prevazute la alin. 1.
ART. 11
Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va utiliza un parc auto propriu de transport persoane si interventii pentru aparare impotriva inundatiilor, poluarilor accidentale, incendii de paduri si controlul activitatilor nucleare, atit pentru aparatul sau, cit si pentru unitatile bugetare subordonate, ce se stabileste prin ordin al ministrului.
ART. 12
In exercitarea conducerii ministerului, ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului emite ordine si instructiuni.
ART. 13
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarire.
ART. 14
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotariri, <>hotaririle Guvernului nr. 264/1991 , nr. 801/1991, nr. 50/1992 si nr. 336/1992, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneaza:
---------------
Ministru de stat, ministrul muncii si
protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu

Ministrul apelor, padurilor si
protectiei mediului,
Aurel Constantin Ilie

Ministrul transporturilor,
Paul Teodoru

Ministru de stat, ministrul finantelor,
Florin Georgescu


ANEXA 1



MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI
PROTECTIEI MEDIULUI
Total personal = 350
┌────────────┐ ┌──────────────┐
│ MINISTRU ├──────────┤ Consilieri │
└──────┬─────┘ └──────────────┘

┌──────────────────────────┬────────────┴─────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────────┴───────────┐ ┌───────────┴───────────┐┌─────────────┴────────────┐ │
│ DEPARTAMENTUL APELOR │ │DEPARTAMENTUL PADURILOR││ DEPARTAMENTUL PROTECTIEI │ │
│ │ │ ││ MEDIULUI │ ┌────────────────────────┐│
├──────────────────────┤ ├───────────────────────┤├──────────────────────────┤ │COMISIA NATIONALA PENTRU││
│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT ││ SECRETAR DE STAT │ │CONTROLUL ACTIVITATILOR ││
└┬─────────────────────┘ └──┬────────────────────┘└┬─────────────────────────┘ │ NUCLEARE ││
│ │ │ ├────────────────────────┤│
│ │ │ │ PRESEDINTE ││ ┌──────────────────────┐
│ │ │ └┬───────────────────────┘│ ┌┤Directia de dezvoltare│
│┌─────────────────────────┐│┌────────────────────┐│┌──────────────────────────┐│┌──────────────────────┐│┌─────────────────────────┐ │└──────────────────────┘
││Directia strategii si │││Directia strategii │││Directia strategii │││Directia │││Directia generala de │ │┌──────────────────────┐
├┤reglementarea cantitativa│├┤si reglementari │├┤legislatie pentru │├┤reglementari │├┤dezvoltare si resurse ├─├┤Directia management │
││si calitativa a │││silvice │││protectia mediului, │││protectie nucleara │││financiare │ │└──────────────────────┘
││resurselor de apa ││└────────────────────┘││evaluare impact si avizare││└──────────────────────┘│└─────────────────────────┘ │┌──────────────────────┐
│└─────────────────────────┘│┌────────────────────┐│└──────────────────────────┘│┌──────────────────────┐│┌─────────────────────────┐ └┤Directia economica │
│┌─────────────────────────┐││Directia de ││┌──────────────────────────┐││Inspectia de stat │├┤Directia relatii │ └──────────────────────┘
││Directia sinteze, resurse│├┤reconstructie │││Directia supravegherea │└┤pentru protectie │││internationale si publice│
├┤de apa si aparare │││ecologica forestiera│├┤calitatii mediului, │ │nucleara ││└─────────────────────────┘
││impotriva inundatiilor ││└────────────────────┘││conservare si │ └──────────────────────┘│┌─────────────────────────┐
│└─────────────────────────┘│┌────────────────────┐││reconstructie ecologica │ └┤Serviciul juridic si de │
│┌─────────────────────────┐└┤Inspectia de stat ││└──────────────────────────┘ │contencios │
└┤Inspectia de stat a │ │a padurilor ││┌──────────────────────────┐ └─────────────────────────┘
│apelor │ └────────────────────┘└┤Inspectia de stat pentru │
└─────────────────────────┘ │protectia mediului │
└──────────────────────────┘



ANEXA 2

1. SERVICII PUBLICE DESCENTRALIZATE ale Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului

1. Agentia de Protectie a Mediului Alba Iulia
2. Agentia de Protectie a Mediului Arad
3. Agentia de Protectie a Mediului Pitesti
4. Agentia de Protectie a Mediului Bacau
5. Agentia de Protectie a Mediului Oradea
6. Agentia de Protectie a Mediului Bistrita
7. Agentia de Protectie a Mediului Botosani
8. Agentia de Protectie a Mediului Brasov
9. Agentia de Protectie a Mediului Braila
10. Agentia de Protectie a Mediului Buzau
11. Agentia de Protectie a Mediului Resita
12. Agentia de Protectie a Mediului Calarasi
13. Agentia de Protectie a Mediului Cluj-Napoca
14. Agentia de Protectie a Mediului Constanta
15. Agentia de Protectie a Mediului municipiului Sfintu Gheorghe
16. Agentia de Protectie a Mediului Tirgoviste
17. Agentia de Protectie a Mediului Craiova
18. Agentia de Protectie a Mediului Galati
19. Agentia de Protectie a Mediului Giurgiu
20. Agentia de Protectie a Mediului Tirgu Jiu
21. Agentia de Protectie a Mediului Miercurea-Ciuc
22. Agentia de Protectie a Mediului Deva
23. Agentia de Protectie a Mediului Slobozia
24. Agentia de Protectie a Mediului Iasi
25. Agentia de Protectie a Mediului Baia Mare
26. Agentia de Protectie a Mediului Drobeta-Turnu Severin
27. Agentia de Protectie a Mediului Tirgu Mures
28. Agentia de Protectie a Mediului Piatra-Neamt
29. Agentia de Protectie a Mediului Slatina
30. Agentia de Protectie a Mediului Ploiesti
31. Agentia de Protectie a Mediului Satu Mare
32. Agentia de Protectie a Mediului Zalau
33. Agentia de Protectie a Mediului Sibiu
34. Agentia de Protectie a Mediului Suceava
35. Agentia de Protectie a Mediului Alexandria
36. Agentia de Protectie a Mediului Timisoara
37. Agentia de Protectie a Mediului Vaslui
38. Agentia de Protectie a Mediului Rimnicu Vilcea
39. Agentia de Protectia a Mediului Focsani
40. Agentia de Protectie a Mediului municipiul Bucuresti
41. Agentia de Protectie a Mediului Tulcea
42. Administratia Rezervatia Biosferei - Delta Dunarii

2. UNITATI DE INVATAMINT

43. Liceul Industrial nr. 8 de Gospodarire a Apelor Arad
44. Grupul Scolar Silvic Branesti, Sectorul agricol Ilfov
45. Grupul Scolar Silvic Nasaud, judetul Bistrita-Nasaud
46. Grupul Scolar Silvic Gurghiu, judetul Mures
47. Grupul Scolar Silvic Cimpulung Moldovenesc, judetul Suceava
48. Grupul Scolar Silvic Timisoara, judetul Timis
49. Institutul de Cercetari si Ingineria Mediului Bucuresti
50. Institutul Roman de Cercetari Marine Constanta
51. Institutul de Cercetari si Proiectari "Delta Dunarii" Tulcea
52. Oficiul de Informare si Documentare Bucuresti
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016