Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 768 din 8 noiembrie 1991  privind infiintarea si functionarea Regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 768 din 8 noiembrie 1991 privind infiintarea si functionarea Regiei autonome "Registrul auto roman"

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 235 din 22 noiembrie 1991


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Regia autonomã "Registrul auto roman", cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Grivitei nr. 393, sectorul 1, ca persoana juridicã ce funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, prin reorganizarea Registrului auto roman din cadrul Institutului de cercetãri şi proiectari tehnologice în transporturi.
"Registrul auto roman" - R.A. se organizeazã şi funcţioneazã conform Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale.
Ministerul Transporturilor reprezintã interesele statului în consiliul de administraţie al Regiei autonome "Registrul auto roman".
ART. 2
"Registrul auto roman" - R.A., pe baza împuternicirii date de Ministerul Transporturilor, ca autoritate în transporturi, certifica încadrarea vehiculelor rutiere în normele de siguranta circulaţiei, protecţia mediului înconjurãtor şi folosinţei cãreia îi sînt destinate, acordarea numãrului de registru şi verificarea statiilor de inspecţie tehnica, la cererea Ministerului Transporturilor.
ART. 3
Pe lîngã atribuţiile menţionate la art. 2, "Registrul auto roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
- omologarea de tip şi individualã pentru circulaţia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere, fabricate în ţara sau importate, pe baza încercãrilor în laboratoarele proprii;
- încadrarea vehiculelor rutiere în categoriile de folosinta prevãzute de lege;
- organizarea şi ţinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere în circulaţie şi acordarea numãrului de registru;
- efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere în vederea verificãrii unor noi tehnologii şi aparate pentru inspecţia tehnica;
- elaborarea tehnologiei şi prescripţiilor tehnice privind verificãrile tehnice şi inspectiile periodice;
- efectuarea de încercãri în vederea omologãrii echipamentelor şi pieselor care afecteazã siguranta circulaţiei rutiere sau protecţia mediului înconjurãtor;
- efectuarea de încercãri, la cererea Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne şi a Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, în scopul verificãrii stabilitatii procesului de fabricaţie;
- efectuarea de cercetãri şi proiectari legate de siguranta circulaţiei rutiere şi poluarea mediului înconjurãtor de cãtre vehiculele rutiere;
- elaborarea şi propunerea de standarde referitoare la vehiculele rutiere şi echipamentele lor;
- analizarea aplicãrii regulamentelor anexa la "Acordul privind adoptarea de condiţii uniforme de omologare şi recunoaştere reciprocã a omologãrii echipamentelor şi pieselor vehiculelor cu motor", adoptat la Geneva în 1958, şi a amendamentelor la aceste regulamente;
- efectuarea de expertize tehnice pentru unele accidente de circulaţie, în scopul gasirii unor soluţii pentru prevenirea acestora;
- stabilirea consumurilor de combustibil în condiţii de exploatare a autovehiculelor;
- omologarea vehiculelor care funcţioneazã cu motoare cu combustibili neconventionali;
- stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
- proiectarea de utilaje, aparate şi dispozitive pentru verificãrile tehnice şi inspectiile periodice;
- consulting în probleme privind achiziţionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor vehicule rutiere de serie mica sau individuale, achiziţionarea de utilaje şi aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru staţiile de inspecţie tehnica;
- participarea la elaborarea de regulamente de securitate rutiera şi poluare care se elaboreazã în cadrul Comisiei Economice pentru Europa a O.N.U. sau în cadrul altor organisme similare.
ART. 4
Patrimoniul Regiei autonome "Registrul auto roman" este de 5.331.000 lei.
ART. 5
Producãtorii de vehicule rutiere sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora ori, dupã caz, persoanele care le importa sau le construiesc din piese detasate, au obligaţia sa solicite omologarea pentru circulaţie de la Registrul auto roman, în virtutea art. 5 (3) din Hotãrîrea Guvernului României nr. 594/2 septembrie 1991.
ART. 6
În scopul punerii de acord a regulilor şi prescripţiilor tehnice specifice cu cele ale instituţiilor similare şi pentru îmbunãtãţirea colaborãrii cu acestea, "Registrul auto roman" - R.A. poate participa, conform legii, la asociaţii, convenţii şi acorduri cu organisme similare din alte tari pentru colaborare şi cooperare în domeniul sau de activitate.
ART. 7
"Registrul auto roman" - R.A. are în structura sa filiale de specialitate pe teritoriul României, necesare îndeplinirii obiectivului sau de activitate.
ART. 8
Conducerea regiei este asigurata de consiliul de administraţie, constituit potrivit legii, preşedintele acestuia fiind directorul general al regiei.
ART. 9
Structura organizatoricã şi funcţionalã a "Registrului auto roman" - R.A. se aproba de consiliul de administraţie.
ART. 10
"Registrul auto roman" - R.A. îşi acoperã cheltuielile din venituri provenite din lucrãri proprii, efectuate pe baza tarifelor stabilite de consiliul de administraţie.
ART. 11
"Registrul auto roman" - R.A. are dreptul de a dispune de veniturile nete în valuta, în condiţiile legii.
ART. 12
"Registrul auto roman" - R.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 13
Pentru contribuţia deosebita la buna desfãşurare a activitãţii, consiliul de administraţie poate hotãrî, în limita disponibilitãţilor, acordarea de premii, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 14
Personalul Registrului auto roman din cadrul Institutului de cercetãri şi proiectari tehnologice în transporturi, care se preia de "Registrul auto roman" - R.A., se considera transferat în interesul serviciului şi beneficiazã, timp de 3 luni, de diferenţele pînã la salariul avut şi sporul de vechime, dupã caz, dacã este încadrat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici.

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN



ANEXA 1

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Registrul auto roman"

CAP. 1
Prevederi generale
ART. 1
Regia autonomã "Registrul auto roman" este organizatã şi funcţioneazã potrivit prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale.
ART. 2
"Registrul auto roman" - R.A. este persoana juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 3
"Registrul auto roman" - R.A. are sediul în municipiul Bucureşti, calea Grivitei nr. 393, sector 1.
"Registrul auto roman" - R.A. are în structura sa filiale de specialitate pe teritoriul României.
CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate
ART. 4
"Registrul auto roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
4.1. omologarea de tip şi individualã pentru circulaţia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere fabricate în ţara sau importate, pe baza încercãrilor efectuate în laboratoarele proprii;
4.2. încadrarea vehiculelor rutiere în categoriile de folosinta prevãzute de lege;
4.3. organizarea şi ţinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere admise în circulaţie şi acordarea numãrului de registru;
4.4. verificarea, la cererea Ministerului Transporturilor, a atelierelor de inspecţie tehnica;
4.5. efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere, în vederea verificãrii unor noi tehnologii şi aparate pentru inspecţia tehnica;
4.6. elaborarea tehnologiei şi prescripţiilor tehnice privind verificãrile tehnice şi inspectiile periodice;
4.7. efectuarea de încercãri în vederea omologãrii echipamentelor şi pieselor care afecteazã siguranta circulaţiei rutiere sau protecţia mediului înconjurãtor;
4.8. efectuarea de încercãri, la cererea Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne şi a Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, în scopul verificãrii stabilitatii procesului de fabricaţie;
4.9. efectuarea de cercetãri şi proiectari legate de siguranta circulaţiei rutiere şi poluarea mediului înconjurãtor de cãtre vehiculele rutiere;
4.10. analizarea aplicãrii regulamentelor anexa la "Acordul privind adoptarea de condiţii uniforme de omologare şi recunoaştere reciprocã a echipamentelor şi pieselor vehiculelor cu motor", adoptat la Geneva în 1958, sau a amendamentelor la aceste regulamente;
4.11. elaborarea şi propunerea standardelor referitoare la vehiculele rutiere şi echipamentele lor;
4.12. efectuarea de expertize tehnice pentru accidentele grave de circulaţie, în scopul gasirii unor soluţii pentru prevenirea acestora;
4.13. stabilirea consumurilor de combustibil în condiţii de exploatare a vehiculelor;
4.14. omologarea vehiculelor cu motoare care funcţioneazã cu combustibili neconventionali;
4.15. stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
4.16. proiectarea de utilaje, aparate şi dispozitive pentru verificãrile tehnice şi inspectiile periodice;
4.17. consulting în probleme privind achiziţionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor autovehicule rutiere de serie mica sau individuale, achiziţionarea de utilaje şi aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru staţiile de inspecţie tehnica;
4.18. participarea la lucrãrile organizaţiilor şi organismelor internaţionale şi naţionale pe linia vehiculelor rutiere, cu posibilitatea aderãrii la acestea şi asigurarea transpunerii în practica a hotãrîrilor adoptate pentru aplicarea convenţiilor internaţionale.
CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Patrimoniul Regiei autonome "Registrul auto roman" este în valoare de 5.331.000 lei. În exercitarea dreptului de proprietate asupra patrimoniului sau, "Registrul auto roman" - R.A. foloseşte şi dispune, în mod autonom, de bunurile pe care le are în patrimoniu, potrivit legii.
CAP. 4
Structura regiei
ART. 6
"Registrul auto roman" - R.A. are în subordinea sa filiale de specialitate pe teritoriul României, necesare îndeplinirii obiectului sau de activitate.
Consiliul de administraţie stabileşte constituirea filialelor, structura organizatoricã şi relaţiile lor în cadrul regiei şi cu terţii.
ART. 7
În cadrul regiei se constituie direcţii, servicii, laboratoare, oficii şi birouri, în funcţie de necesitãţile şi volumul activitãţilor.
CAP. 5
Organele de conducere ale regiei
ART. 8
Conducerea "Registrului auto roman" - R.A. se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
ART. 9
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului transporturilor şi este compus din 11 persoane, din care una este directorul general al regiei, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
Din consiliul de administraţie fac parte cîte un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Transporturilor, ceilalţi membri fiind numiţi dintre inginerii, economistii, inspectorii, juristii specializaţi în domeniul de activitate al regiei.
ART. 10
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 11
Atribuţiile principale, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
11.1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
11.2. aproba programele de dezvoltare şi funcţionare a reţelei de filiale de specialitate din teritoriu;
11.3. examineazã şi aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi;
11.4. aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii;
11.5. stabileşte, potrivit legii, nivelul de salarizare a personalului, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã;
11.6. stabileşte funcţiile şi meseriile specifice;
11.7. stabileşte taxe şi tarife proprii pentru serviciile şi prestaţiile efectuate;
11.8. aproba statutul personalului regiei;
11.9. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
11.10. exercita orice alte atribuţii ce-i revin din prevederile legale şi regulamentul sau de funcţionare şi organizare şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea regiei, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 12
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna şi, la cererea preşedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 13
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, urmînd ca activitatea acestora sa fie recompensata material, conform înţelegerii, pe baza de convenţie civilã.
ART. 14
Consiliul de administraţie prezintã anual ministerului de resort un raport asupra activitãţii în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 15
Directorul general al regiei este numit de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Transporturilor.
ART. 16
Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintã în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul şi numeşte, prin decizie, conducãtorii compartimentelor de munca din structura regiei, cu respectarea prevederilor legale.
CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli
ART. 17
"Registrul auto roman" - R.A. întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi aprobate anual de cãtre acesta, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 18
Veniturile şi cheltuielile regiei se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la venituri sumele încasate din tarifele aplicate la prestaţiile efectuate, iar la cheltuieli valorile consumate pentru funcţionarea regiei.
ART. 19
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva şi de dezvoltare, asigura sumele necesare desfãşurãrii activitãţii şi satisfacerii nevoilor de funcţionare, precum şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
ART. 20
"Registrul auto roman" - R.A. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, în limitele competentelor acordate şi stabileşte sursele proprii de finanţare.
ART. 21
Operaţiunile de încasãri şi plati ale regiei se efectueazã prin conturi deschise la bãnci.
CAP. 7
Relaţiile regiei
ART. 22
Pentru realizarea atribuţiilor ce le revin, compartimentele de munca ale regiei stabilesc relaţii functionale, de cooperare şi colaborare.
ART. 23
Relaţiile comerciale dintre "Registrul auto roman" - R.A. şi alte regii, societãţi comerciale sau alţi parteneri, se desfãşoarã pe baze contractuale, guvernate de principiul libertãţii contractuale.
ART. 24
Regia autonomã "Registrul auto roman" poate încheia contracte de prestãri de servicii cu întreprinzãtori strãini, în condiţiile legii.
CAP. 8
Controlul activitãţii
ART. 25
Gestiunea Regiei autonome "Registrul auto roman" este controlatã de organe proprii, conform reglementãrilor elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
CAP. 9
Dispoziţii referitoare la personal
ART. 26
Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, şi celorlalte reglementãri în vigoare.
CAP. 10
Dispoziţii finale
●ART. 27
"Registrul auto roman" - R.A. respecta şi rãspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislaţia interna, precum şi din convenţiile şi celelalte reglementãri emise de organisme internatioanle din domeniul sau de activitate.
------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016