Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA Nr. 727 din 18 decembrie 1993  pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA Nr. 727 din 18 decembrie 1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor publice

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 29 din 31 ianuarie 1994
În temeiul prevederilor <>art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile de bunuri şi investiţii publice,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor publice prevãzute în anexa.
ART. 2
Proiectarea investiţiilor publice, finanţate integral sau în completare de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete, din credite externe garantate sau contractate direct de stat, precum şi din surse proprii şi credite bancare acordate regiilor autonome, se adjudeca pe baza de licitaţie publica, în condiţiile stabilite de <>ordonanţele Guvernului nr. 12/1993 şi nr. 15/1993.
ART. 3
Prevederile prezentului regulament se aplica pentru investiţiile publice ale cãror valori totale depãşesc 1 miliard lei. Acest cuantum valoric va fi actualizat la propunerea Ministerului Finanţelor şi a Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, în funcţie de evoluţia preţurilor.
ART. 4
Pentru investiţiile publice ale cãror valori totale depãşesc 6 miliarde lei, contractanţii pot participa la procedura de licitaţie, indiferent de naţionalitate, în condiţiile stabilite potrivit prevederilor <>art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 .
ART. 5
Veniturile realizate din proiectarea investiţiilor publice pe teritoriul României de rezidenţi strãini se supun impozitãrii potrivit legislaţiei romane în materie, coroborat cu prevederile convenţiilor de evitare a dublei impuneri la care România este parte.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã: ---------------
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Marin Cristea

Ministrul cercetãrii şi tehnologiei,
Doru Dumitru Palade

ANEXA 1

REGULAMENT
privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1.1.
Investiţiile publice se proiecteazã de cãtre persoane juridice romane sau strãine, cu respectarea prevederilor legale şi a prescripţiilor tehnice romane, în vederea realizãrii, dupã caz, a urmãtoarelor:
- construcţii de toate categoriile, inclusiv instalaţiile aferente acestora;
- instalaţii şi echipamente edilitare;
- construcţii şi amenajãri pentru mai buna folosire a terenului;
- modernizãri, transformãri şi extinderi de construcţii de toate categoriile, inclusiv instalaţiile aferente acestora.
ART. 1.2.
Proiectarea investiţiilor publice se elaboreazã în urmãtoarele faze:
- studiu de prefezabilitate;
- studiu de fezabilitate;
- proiect tehnic şi caiet de sarcini;
- detalii de execuţie.
Pentru reparaţiile capitale, consolidãrile şi demolarile la construcţiile şi instalaţiile aferente se elaboreazã numai urmãtoarele faze:
- studiu de fezabilitate;
- proiect tehnic şi caiet de sarcini;
- detalii de execuţie (dupã caz).
ART. 1.3.
Regulamentul creeazã cadrul organizatoric şi pune la dispoziţia entitatilor achizitoare o metodologie unitarã privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete, din credite externe garantate sau contractate direct de stat, precum şi din surse proprii şi credite bancare acordate regiilor autonome.
ART. 1.4.
Prin organizarea licitaţiilor pentru adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice se asigura alegerea unor soluţii optime din punct de vedere arhitectural, urbanistic, constructiv, tehnologic, al protecţiei mediului, al exigenţelor esenţiale de calitate, al costurilor de investiţii şi exploatare, precum şi de adjudecare a proiectãrii în favoarea celui mai competitiv proiectant, în condiţiile incurajarii creatiei originale şi asigurãrii unei concurente loiale.
ART. 1.5.
Proiectarea pe faze a investiţiilor publice se face în baza unui contract de proiectare încheiat de entitatea achizitoare cu contractantul desemnat astfel:
a) prin licitaţie publica pentru adjudecarea proiectãrii, pentru valori de investiţii peste cuantumul stabilit şi actualizat prin hotãrîri ale Guvernului, de la care este necesarã organizarea unei proceduri de licitaţie;
b) prin achiziţie dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectãrii) pentru circumstanţele prevãzute la art. 15.1.
ART. 1.6.
Este interzisã împãrţirea contractului de proiectare în mai multe contracte de valoare mai mica în scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitaţie.
În cazul în care unele obiecte din componenta obiectivului de investiţie publica pot funcţiona independent, entitatea achizitoare poate proceda la organizarea licitaţiei pentru adjudecarea proiectãrii obiectelor respective, cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor, Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei.
ART. 1.7.
Lansarea fiecãrei faze de proiectare este condiţionatã de asigurarea, în prealabil, de cãtre entitatea achizitoare, a fondurilor necesare pentru proiectarea fazei respective.
Trecerea de la o faza de proiectare la alta se face numai dupã elaborarea şi aprobarea fazei anterioare.
Se interzic angajarea şi utilizarea fondurilor alocate pentru elaborarea simultanã a mai multor faze de proiectare.
ART. 1.8.
Studiul de prefezabilitate reprezintã documentaţia care cuprinde datele tehnice şi economice prin care entitatea achizitoare fundamenteazã necesitatea şi oportunitatea realizãrii obiectivului de investiţie publica.
Studiul de prefezabilitate se întocmeşte de cãtre entitatea achizitoare şi se aproba de cãtre conducerea acesteia. Pentru obiectivele de investiţii publice de complexitate tehnica deosebita, entitatea achizitoare poate organiza un concurs de idei în conformitate cu prevederile prezentului regulament, pentru fundamentarea elaborãrii studiului de prefezabilitate.
În cazul în care investiţia publica se realizeazã integral sau parţial din credite externe garantate sau contractate direct de stat, studiul de prefezabilitate se aproba de conducerea entitatii achizitoare cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor pentru condiţiile financiare privind oferta de credit extern.
ART. 1.9.
Studiul de fezabilitate reprezintã documentaţia cuprinzînd caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei publice, prin care trebuie sa se asigure utilizarea raţionalã şi eficienta a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale, pentru satisfacerea cerinţelor economice şi sociale din domeniul respectiv.
Studiul de fezabilitate pentru investiţiile publice se elaboreazã de cãtre contractantul desemnat în condiţiile prevãzute la art. 1.5 şi se aproba potrivit competentelor valorice, stabilite prin Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.
Pentru reparaţiile capitale, consolidãrile şi demolarile la construcţiile şi instalaţiile aferente, studiul de fezabilitate se elaboreazã şi se aproba de cãtre entitatea achizitoare.
ART. 1.10.
Contractantul desemnat în condiţiile prevãzute la art. 1.5 pentru proiectarea studiului de fezabilitate va elabora şi proiectul tehnic, caietul de sarcini şi detaliile de execuţie ale investiţiei publice respective.
ART. 1.11.
La elaborarea proiectului tehnic, a caietului de sarcini şi a detaliilor de execuţie, contractantul desemnat în condiţiile prevãzute la art. 1.5 are obligaţia respectãrii caracteristicilor principale şi a indicatorilor tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, aprobat potrivit prevederilor art. 1.9.
Dupã elaborare, proiectul tehnic, caietul de sarcini şi detaliile de execuţie se insusesc de cãtre conducerea entitatii achizitoare.
ART. 1.12.
Entitatea achizitoare va pregati un dosar al procedurii de licitaţie care va conţine toatã corespondenta şi documentele legate de pregãtirea şi desfãşurarea licitaţiei, precum şi de contractarea proiectãrii.
ART. 1.13.
Ofertanţii pot pretinde despãgubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat pentru participarea la procedura de licitaţie, în cazul în care entitatea achizitoare nu a reuşit sa pregãteascã documentele licitaţiei în concordanta cu cele prevãzute în prezentul regulament.
ART. 1.14.
Entitatea achizitoare va respinge oferta în cazul în care un prepus al contractantului (ofertantului) a comis infracţiunea de dare de mitã, trafic de influenta şi primire de foloase necuvenite fata de oricare prepus al entitatii achizitoare.
ART. 1.15.
Organizatorul licitaţiei poate fi însãşi entitatea achizitoare sau un agent economic de specialitate angajat de entitatea achizitoare.
Organizatorul licitaţiei rãspunde de pregãtirea şi desfãşurarea acesteia, în limitele clauzelor stabilite prin contractul încheiat cu entitatea achizitoare.
ART. 1.16.
Onorariile membrilor comisiei de licitaţie, care nu sînt angajaţi permanent ai entitatii achizitoare, se suporta de cãtre entitatea achizitoare şi cuantumul acestora se va stabili de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 1.17.
Anterior lansãrii documentelor licitaţiei, entitatea achizitoare are obligaţia sa transmitã cîte un exemplar din acestea, gratuit, reprezentanţilor Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei, pentru a fi studiate.
ART. 1.18.
În mãsura în care prezentul regulament intra în contradictie cu obligaţiile României rezultind din:
a) un tratat sau orice alta forma de înţelegere la care este parte alãturi de unul sau mai multe state;
b) o înţelegere cu o instituţie financiarã interguvernamentalã internationala la care România este parte, vor prevala prevederile tratatului sau înţelegerii.
ART. 1.19.
Prezentul regulament privind adjudecarea proiectãrii prin licitaţie publica nu se aplica în cazul:
a) proiectãrii investiţiilor publice din domeniul apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
b) proiectãrii investiţiilor publice care fac obiectul unor excluderi ulterioare, în baza unor reglementãri legale;
c) proiectãrii reparaţiilor capitale, consolidarilor şi demolarilor construcţiilor, inclusiv a instalaţiilor aferente.

CAP. 2
Calificarea contractanţilor (ofertanţilor)

ART. 2.1.
Entitatea achizitoare va cere potenţialilor contractanţi (ofertanţi) prevãzuţi la art. 1.5, fãrã a aduce atingere dreptului contractanţilor de a-şi proteja proprietatea intelectualã sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricãror informaţii considerate utile şi care îi permite acesteia sa constate dacã respectivii contractanţi (ofertanţi):
a) au competenta tehnica, resursele financiare, echipamentul şi alte dotãri necesare, capacitatea managerialã, siguranta în desfãşurarea operaţiunilor proprii, experienta, reputaţia, personalul de specialitate şi de conducere care le permit sa-şi îndeplineascã obligaţiile rezultate din proiectul contractului de proiectare;
b) au capacitatea legalã de a fi parte în contractul de proiectare;
c) nu sînt insolvabili, blocati financiar, în stare de faliment sau afacerile lor nu sînt administrate de cãtre un judecãtor sindic, activitãţile lor nu au fost suspendate, iar ei nu fac obiectul unei anchete legale pentru una dintre faptele menţionate mai sus;
d) şi-au îndeplinit obligaţiile de plata a impozitelor şi a taxelor legale;
e) managerii şi prepuşii lor implicaţi în mod direct în licitaţie nu au fost condamnaţi în ultimii 5 ani pe teritoriul României pentru infracţiuni sau contravenţii prevãzute în <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , precum şi pentru infracţiuni de dare ori luare de mitã, primire de foloase necuvenite, trafic de influenta, înşelãciune în dãuna avutului particular sau public.
ART. 2.2.
Orice condiţie stabilitã conform art. 2.1 va fi înscrisã în documentele de preselecţie sau în documentele licitaţiei şi se va aplica în mod egal tuturor ofertanţilor.
Entitatea achizitoare nu va impune nici un criteriu, condiţie sau procedura referitoare la calificarea ofertanţilor, altele decît cele prevãzute în art. 2.1.
ART. 2.3.
Entitatea achizitoare va evalua calificarea ofertanţilor în conformitate cu criteriile şi procedurile menţionate în documentele de preselecţie sau în documentele licitaţiei.
ART. 2.4.
În conformitate cu art. 4.1. alin. 1 şi 3, entitatea achizitoare nu va stabili nici un criteriu, condiţie sau procedura cu privire la calificarea ofertanţilor, care ar produce o discriminare între ofertanţii romani şi cei strãini sau între ofertanţii reprezentind societãţi comerciale private şi ofertanţii reprezentind societãţi comerciale cu capital de stat.
ART. 2.5.
Entitatea achizitoare poate descalifica un ofertant pe parcursul desfãşurãrii licitaţiei în cazul în care descoperã ca informaţia privind calificarea acestuia a fost falsa sau inexactã.
ART. 2.6.
Cu excepţia cazului în care procedura de preselecţie a avut loc, nici un ofertant nu va fi exclus de la participarea la licitaţie pe motiv ca nu a furnizat dovada ca este calificat conform art. 2.1., în condiţiile în care ofertantul se angajeazã sa furnizeze o asemenea dovada înaintea începerii licitaţiei şi dacã exista motive de a crede ca respectivul ofertant va fi în stare sa-şi respecte angajamentul.
ART. 2.7.
Atunci cînd cere legalizarea documentelor prezentate de ofertanţi pentru a-şi demonstra capacitatea de participare la licitaţie, entitatea achizitoare nu poate cere alte documente decît cele cerute de legislaţia în vigoare la momentul respectiv.
ART. 2.8.
În vederea participãrii la licitaţie este de datoria ofertanţilor sa se informeze dacã sînt calificabili sau nu.
Entitatea achizitoare, la solicitarea oricãrui ofertant, este obligatã sa rãspundã asupra aprecierii dacã acesta este calificabil sau nu.
Ofertant calificabil nu înseamnã şi ofertant selecţionat.

CAP. 3
Procedura de preselecţie

ART. 3.1.
Entitatea achizitoare se poate angaja într-o procedura de preselecţie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii documentelor licitaţiei, ofertanţii care sînt capabili sa participe la licitaţie, cu respectarea prevederilor de la art. 4.1.
Prevederile art. 2.1.-2.6. se vor aplica şi procedurii de preselecţie.
ART. 3.2.
Dacã entitatea achizitoare se angajeazã în procedura de preselecţie va furniza un set de documente de preselecţie, fiecãrui ofertant care le solicita şi, dacã este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.
Documentele de preselecţie vor include cel puţin informaţiile stabilite la art. 2.1.
ART. 3.3.
Entitatea achizitoare va face cunoscut fiecãrui ofertant care a înaintat o cerere de preselecţie, indiferent dacã respectivul ofertant a fost selecţionat sau nu, numele ofertanţilor care au fost selecţionaţi; numele acestora vor fi fãcute cunoscute, la cerere, şi opiniei publice.
ART. 3.4.
Entitatea achizitoare va comunica, la cerere, ofertanţilor care nu au fost selecţionaţi motivele respingerii, dar nu este obligatã sa ofere dovezile sau justificãrile care au fundamentat respingerea.
ART. 3.5.
Entitatea achizitoare poate cere unui ofertant sa-şi reconfirme calificarea în concordanta cu aceleaşi criterii utilizate pentru preselecţia respectivului ofertant.
Entitatea achizitoare va descalifica orice ofertant care nu reuşeşte sa-şi reconfirme calificarea şi poate descalifica în orice moment al licitaţiei un ofertant dacã descoperã ca informaţia furnizatã pentru preselecţie sau reconfirmare a fost falsa sau inexactã.
Entitatea achizitoare va face cunoscut în mod prompt fiecãrui ofertant, cãruia i s-a cerut sa-şi reconfirme calificarea, dacã respectivul ofertant a reuşit sau nu sa-şi reconfirme calificarea.

CAP. 4
Participarea ofertanţilor

ART. 4.1.
În cazul investiţiilor publice ale cãror valori depãşesc un cuantum stabilit prin hotãrîre a Guvernului, ofertanţii pot participa la licitaţie, indiferent de naţionalitate, în condiţiile în care ofertanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul licitaţiilor organizate de entitatile achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are ofertantul strãin.
Atunci cînd valoarea investiţiei publice este mai mica decît cuantumul menţionat la alin. 1, participarea la licitaţie este permisã doar ofertanţilor romani cu excepţia cazurilor menţionate la alin. 3.
În cazul în care ofertanţii romani nu pot satisface cerinţele înscrise în documentele licitaţiei, entitatea achizitoare este abilitata sa invite la licitaţie şi ofertanţi strãini, indiferent de naţionalitate.
Entitatea achizitoare va include în dosarul licitaţiei o justificare a motivelor şi a circumstanţelor pe baza cãrora a fost luatã decizia de admitere a participãrii ofertanţilor strãini.
Entitatea achizitoare va preciza, chiar din momentul în care solicita participarea ofertanţilor la licitaţie, ca aceştia pot participa, indiferent de naţionalitate, în conformitate cu alin. 1 sau alin. 3, sau ca participarea este permisã doar ofertanţilor romani, conform alin. 2, dupã caz. Aceasta precizare nu poate fi modificatã ulterior.

CAP. 5
Formele de comunicare

ART. 5.1.
Documentele, notificãrile, hotãrîrile, deciziile şi alte comunicãri, la care se face referire în prezentul regulament şi care trebuie trimise de cãtre entitatea achizitoare contractantului (ofertantului) sau de cãtre contractant (ofertant) entitatii achizitoare, vor fi efectuate în forma scrisã sau în orice alta forma care asigura înregistrarea actului, cu excepţia ofertei a carei forma va fi cea prevãzutã prin documentele licitaţiei.
Ca o excepţie de la alin. 1, comunicãrile între ofertanţi şi entitatea achizitoare pot fi fãcute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicaţie care nu asigura înregistrarea conţinutului comunicãrii, cu condiţia ca imediat dupã aceea expeditorul comunicãrii sa trimitã o confirmare a acestei comunicãri într-o forma care asigura înregistrarea acesteia.
Entitatea achizitoare nu va face nici o discriminare între contractanţi (ofertanţi) din punct de vedere al formei în care aceştia transmit sau primesc documente, notificãri, decizii sau alte comunicãri.

CAP. 6
Garanţiile

ART. 6.1.
Pentru participarea la licitaţiile publice şi, respectiv, pentru semnarea contractului de proiectare între entitatea achizitoare şi contractantul (ofertantul) desemnat conform prevederilor din art. 1.5, trebuie sa se constituie urmãtoarele garanţii:
a) garanţia pentru participarea la licitaţie (anexa nr. 12);
b) garanţia pentru aplicabilitatea proiectului (anexa nr. 13).
ART. 6.2.
Garanţia pentru participarea la licitaţie reprezintã garanţia furnizatã entitatii achizitoare de cãtre ofertant o data cu transmiterea ofertei, prin care acesta din urma se angajeazã sa semneze contractul de proiectare în cazul în care oferta sa este cistigatoare.
Garanţia poate consta în scrisori de garanţie bancarã şi alte acte asimilate acestora, la valoarea şi în moneda cerute şi cu perioada de valabilitate minim egala cu durata de valabilitate a ofertei, în conformitate cu cele înscrise în documentele licitaţiei. Valoarea garanţiei nu poate depãşi cheltuielile efective fãcute de entitatea achizitoare cu ocazia organizãrii licitaţiei.
Garanţia se restituie de entitatea achizitoare ofertanţilor necîştigãtori în 3 zile de la soluţionarea contestaţiilor sau dupã trecerea perioadei legale de 7 zile pentru prezentarea contestaţiilor, în cazul în care nu se înregistreazã contestaţii.
În cazul ofertantului cîştigãtor al licitaţiei, aceasta garanţie nu se restituie şi se constituie în avans pentru formarea garanţiei privind aplicabilitatea proiectului.
Garanţia se pierde în cazul în care ofertantul îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia sau în cazul în care, fiind declarat cîştigãtor al licitaţiei, contractantul (ofertantul), din culpa sa, nu semneazã contractul de proiectare sau nu constituie garanţia pentru aplicabilitatea proiectului.
ART. 6.3.
Garanţia pentru aplicabilitatea proiectului reprezintã garanţia furnizatã de cãtre contractant (ofertant) înainte de semnarea contractului de proiectare prin care acesta se angajeazã sa acopere eventualele prejudicii care s-ar putea produce în execuţia investiţiei publice din vina exclusiva a proiectantului.
Garanţia se stabileşte de entitatea achizitoare, procentual, între 5 şi 10% din valoarea proiectãrii.
Garanţia se constituie de cãtre entitatea achizitoare prin reţineri procentuale din facturile de plata, pînã la concurenta sumei stabilite.
Garanţia se restituie în procent de 50% din suma stabilitã, eşalonat dupã aprobarea fiecãrei faze de proiectare, iar diferenţa de 50%, la recepţia preliminarã a investiţiei publice în condiţiile inexistentei vreunui prejudiciu din culpa exclusiva a proiectantului.
În cazul în care studiul de fezabilitate nu se aproba din cauze independente de proiectant, garanţia se restituie integral în maximum 15 zile de la data comunicãrii.

CAP. 7
Formele licitaţiei

ART. 7.1.
Formele licitaţiei pentru adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice sînt:
a) licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie
Se organizeazã într-o singura etapa, pentru proiectarea investiţiilor publice, la care pot participa, în numãr nelimitat, ofertanţii interesaţi care îndeplinesc condiţiile din documentele licitaţiei, impuse de entitatea achizitoare în concordanta cu prezentul regulament.
Lansarea licitaţiei se face prin anunţ publicitar.
b) licitaţie publica deschisã cu preselecţie
Se organizeazã în doua etape pentru proiectarea unor investiţii publice complexe şi de importanta economicã şi socialã deosebita:
- etapa I - licitaţie publica deschisã lansata prin anunţ publicitar, la care pot participa toţi ofertanţii interesaţi, selecţia facindu-se în baza unor criterii de capabilitate şi a punctajului aferent, stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitaţiei;
- etapa a II-a - licitaţie publica restrînsa lansata prin invitarea în scris a ofertanţilor selecţionaţi în etapa I. Numãrul minim de ofertanţi selecţionaţi trebuie sa fie 3 (trei).
c) licitaţie publica restrînsa
Se organizeazã în cazuri de excepţie cu avizul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei, atunci cînd:
- a existat o licitaţie publica deschisã anterioarã şi nefinalizatã prin încheierea contractului de proiectare;
- proiectarea investiţiei publice, datoritã specificului ei, poate fi elaborata numai de un numãr restrîns de ofertanţi specializaţi.
Numãrul minim de ofertanţi participanţi la licitaţia publica restrînsa trebuie sa fie 3 (trei).
ART. 7.2.
În funcţie de complexitatea şi importanta investiţiei publice, entitatea achizitoare poate organiza, în prealabil, un concurs de idei.
Concursul de idei este realizat sub forma licitaţiei publice deschise fãrã preselecţie şi se organizeazã de entitatea achizitoare pentru:
- stabilirea unor principii orientative sau idei în domeniile legate de arhitectura, urbanism, amenajarea teritoriului şi a siturilor istorice, arta monumentala, design etc.;
- stabilirea unor soluţii de principiu, a unor soluţii alternative sau a unor acţiuni de perspectiva, cu evaluarea implicatiilor şi a costurilor acestora.
Organismele concursului sînt identice cu cele definite la capitolul 8, cu precizarea ca atribuţiile comisiilor de licitaţie referitoare la concursurile de idei sînt preluate de juriul concursului.
La concurs pot participa persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, lansarea concursului facindu-se prin anunţ publicitar, cu respectarea prevederilor art. 4.1.
Concursul de idei se finalizeazã cu premierea concurenţilor plasati pe primele trei locuri şi cu expunerea lucrãrilor premiate.
Lucrãrile premiate pot folosi la întocmirea de cãtre entitatea achizitoare a studiului de prefezabilitate şi vor contribui la fundamentarea temei pentru organizarea licitaţiei privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice.

CAP. 8
Organismele licitaţiei

ART. 8.1.
Entitatea achizitoare numeşte prin ordin sau decizie, pentru fiecare licitaţie:
a) secretariatul organizatoric;
b) consiliul ştiinţific;
c) comisia de licitaţie.
ART. 8.2.
Secretariatul organizatoric se numeşte de entitatea achizitoare dintre salariaţii acesteia şi are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
- asigura publicitatea;
- stabileşte şi urmãreşte asigurarea fondurilor necesare pentru toate cheltuielile legate de licitaţie;
- tine legatura cu asociaţiile profesionale şi institutele de învãţãmînt superior pentru alcãtuirea consiliului ştiinţific;
- asigura înscrierile la licitaţie, multiplicarea şi distribuirea documentelor licitaţiei;
- preia, tine evidenta şi pãstreazã, în condiţii de securitate, toatã documentaţia înaintatã de ofertanţi;
- soluţioneazã toate problemele legate de corespondenta licitaţiei;
- asigura secretariatul activitãţii comisiei de licitaţie şi a consiliului ştiinţific;
- comunica în scris ofertanţilor rezultatele licitaţiei;
- organizeazã premierea concurenţilor şi expunerea lucrãrilor premiate din concursurile de idei.
ART. 8.3.
Consiliul ştiinţific este compus din 3-5 membri şi este format din specialişti salariaţi ai entitatii achizitoare şi specialişti atrasi, la recomandarea asociaţiilor profesionale de specialitate, cu care se pot încheia contracte de colaborare, şi are urmãtoarele atribuţii:
- stabileşte forma de licitaţie;
- elaboreazã documentele licitaţiei;
- rãspunde la întrebãrile scrise ale ofertanţilor şi ale membrilor comisiei de licitaţie, în perioada premergãtoare deschiderii licitaţiei.
Consiliul ştiinţific îşi înceteazã activitatea în momentul deschiderii licitaţiei.
ART. 8.4.
Comisia de licitaţie se numeşte de entitatea achizitoare înainte de lansarea licitaţiei, componenta acesteia figurind în documentele licitaţiei.
Membri comisiei de licitaţie se angajeazã fata de entitatea achizitoare sa participe la lucrãrile de analiza în cadrul calendarului licitaţiei şi la locul dinainte stabilit.
Comisia este formatã dintr-un numãr impar de specialişti în probleme care fac obiectul licitaţiei; numãrul lor se stabileşte în raport cu specificul licitaţiei şi volumul de activitate necesar a fi desfãşurat pentru analiza ofertelor în bune condiţii şi la termenele stabilite. Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 (cinci) membri, şi anume:
- preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist, reprezentant al entitatii achizitoare;
- reprezentantul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
- reprezentantul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei;
- alţi specialişti cu experienta profesionalã şi cu probitate morala, recomandaţi de asociaţiile profesionale şi institutele de învãţãmînt superior din domeniu, cu respectarea prevederilor legale privind combaterea concurentei neloiale.
Membrii comisiei de licitaţie nu pot fi numiţi dintre membrii consiliului ştiinţific.
ART. 8.5.
Comisia de licitaţie rãspunde de activitatea de deschidere, examinare, evaluare, comparare şi adjudecare a ofertelor şi are urmãtoarele atribuţii:
- examineazã ofertele prezentate;
- stabileşte, motivat, ofertele care se resping pentru nerespectarea prevederilor din documentele licitaţiei;
- evalueaza şi compara ofertele admise din punct de vedere tehnic, al capabilitãţii ofertanţilor şi din punct de vedere financiar, pe baza criteriilor şi a punctajelor aferente stabilite prin documentele licitaţiei;
- stabileşte clasificarea preliminarã şi finala a ofertelor, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut;
- adjudeca, prin vot deschis, cu majoritate de 2/3 din membrii acesteia, oferta cistigatoare în cazul licitaţiei privind adjudecarea proiectãrii, respectiv ofertele care se premiaza în cazul concursului de idei;
- identifica autorii ofertelor dupã semnarea procesului-verbal de adjudecare (în cazul concursului de idei), desfacind plicurile cu siglele de identificare;
- întocmeşte şi semneazã procesele-verbale pe etape şi hotãrîrea de adjudecare, în cazul licitaţiilor privind adjudecarea proiectãrii, pe care le preda secretariatului organizatoric.

CAP. 9
Documentele licitaţiei pentru adjudecarea proiectãrii investiţiei publice

ART. 9.1.
În vederea organizãrii licitaţiilor publice pentru adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, entitatea achizitoare are obligaţia sa elaboreze documentele licitaţiei care se pun la dispoziţia ofertanţilor prin grija secretariatului organizatoric.
Toate formalitãţile pregãtitoare licitaţiei trebuie sa fie definitivate în timp util, astfel încît, în funcţie de complexitatea temei, termenul de predare a ofertelor sa nu fie mai mic de 30 de zile şi mai mare de 60 de zile de la data comunicatã de entitatea achizitoare pentru ridicarea documentelor licitaţiei.
Documentele licitaţiei trebuie sa cuprindã, într-o redactare clara, neinterpretabila, datele, informaţiile şi precizãrile necesare ofertanţilor în vederea rezolvarii problemelor care fac obiectul licitaţiei pentru adjudecarea proiectãrii, precum şi a prezentãrii ofertelor în condiţii comparabile.
Documentele licitaţiei se elibereazã oficial pe baza de cerere, contra cost, în conformitate cu anunţul publicitar sau invitaţia scrisã de participare la licitaţie, preţul acestora neputind depãşi costul multiplicãrii lor.
Documentele licitaţiei sînt:
a) tema;
b) instrucţiunile pentru ofertanţi;
c) fişa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare şi etichetele cu menţiunea conţinutului plicurilor.
ART. 9.2.
Tema cuprinde elementele caracteristice şi performanţe ale investiţiei care urmeazã sa fie proiectata.
Tema va fi susţinutã şi de urmãtoarele elemente:
- tipul şi scopul licitaţiei;
- informaţii privind posibilitãţile de asigurare a utilitãţilor;
- date privind încadrarea în planul urbanistic sau de amenajare a teritoriului, în baza certificatului de urbanism;
- date privitoare la amplasament, zona seismicã, zona climatica, servituţi, elemente geotehnice şi de nivelment;
- durata de realizare a investiţiei;
- alte elemente definitorii.
ART. 9.3.
Instrucţiunile pentru ofertanţi fac parte din documentele licitaţiei şi cuprind date şi informaţii asupra organizãrii şi desfãşurãrii licitaţiei, precum şi precizãri asupra modului de întocmire şi prezentare a ofertelor.
În instrucţiunile pentru ofertanţi se vor specifica urmãtoarele:
- entitatea achizitoare - sediu, telefon, telefax, telex;
- sursele de finanţare;
- condiţiile de participare (calificarea ofertanţilor);
- garanţia pentru participarea la licitaţie (cuantum, forma, moneda, termen de valabilitate de la data limita a predãrii ofertelor etc.);
- calendarul licitaţiei;
- criteriile de selecţie şi punctajul aferent acestora (anexa nr. 1 a şi 1 b);
- componenta şi competenta comisiei de licitaţie;
- procedura de evaluare, comparare şi adjudecare de cãtre comisia de licitaţie a ofertelor prezentate;
- numãrul şi cuantumul premiilor care se vor acorda, precum şi natura acestora, stabilite de comun acord cu entitatea achizitoare (pentru concursurile de idei);
- limba în care se vor redacta lucrãrile - limba romana şi o limba de circulaţie internationala în cazul licitaţiilor cu participare internationala;
- modul de valorificare a ofertelor premiate (în cazul concursurilor de idei);
- stabilirea formei grafice, a conţinutului şi a poziţiei simbolului de identificare pe plicuri;
- contractul-cadru de proiectare, cu condiţiile generale şi speciale;
- garanţia de aplicabilitate a proiectului (modul şi cuantumul de constituire, precum şi condiţiile de rambursare a acesteia).
ART. 9.4.
Fişa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare şi etichetele care se vor lipi atît pe plicurile ce conţin fişa de identificare cît şi pe plicurile ce conţin secţiunile distincte ale ofertelor prezentate la licitaţie vor avea o forma grafica unificata.
Ele vor fi primite de ofertanţi o data cu celelalte documente ale licitaţiei.

CAP. 10
Publicitatea

ART. 10.1.
Pentru licitaţiile publice deschise cu şi fãrã preselecţie, pentru adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, entitatea achizitoare face anunţuri publicitare.
Anunţurile se vor publica în trei cotidiene de larga circulaţie, precum şi, dupã caz, în publicaţiile de specialitate ale asociaţiilor profesionale.
ART. 10.2.
În situaţia în care se justifica atragerea ofertanţilor strãini (licitaţie cu participare internationala), cu respectarea prevederilor art. 4.1., publicarea anunţului pentru licitaţie se face şi în cel puţin un cotidian de circulaţie internationala şi, dupã caz, într-o publicaţie internationala de specialitate, recomandatã de o asociaţie profesionalã internationala de profil.
ART. 10.3.
În cazul cofinanţãrii investiţiei publice de cãtre organisme financiare internaţionale sau alţi finanţatori externi, publicarea anunţului de licitaţie se va face şi în conformitate cu instrucţiunile acestora.
ART. 10.4.
Conţinutul minim al anunţului publicitar (anexa nr. 11 a) este:
- forma, scopul şi obiectul licitaţiei pentru adjudecarea investiţiei publice;
- denumirea şi sediul entitatii achizitoare;
- denumirea şi sediul organizatorului (dacã este cazul);
- sursa de finanţare;
- condiţiile de participare;
- adresa şi data de procurare a documentelor de preselecţie, respectiv de predare a acestora, completate (în cazul formei de licitaţie publica deschisã cu preselecţie);
- adresa şi data de procurare a documentelor de licitaţie, respectiv de predare a ofertelor (în cazul formei de licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie;
- localizarea amplasamentului şi modul în care acesta poate fi vizitat (dacã este cazul);
- premiile care se vor acorda şi cuantumul acestora (pentru concursurile de idei).
ART. 10.5.
Anunţurile publicitare pentru licitaţiile publice deschise fãrã preselecţie şi, respectiv, pentru concursurile de idei trebuie sa apara în presa scrisã cu minimum 30 de zile înainte de data limita a predãrii ofertelor.
ART. 10.6.
Publicarea anunţului pentru forma de licitaţie publica deschisã cu preselecţie pentru adjudecarea proiectãrii investiţiei publice se face în mod similar anunţului descris la art. 10.4, cu precizarea suplimentarã ca în prima etapa se organizeazã preselecţia ofertanţilor pe baza documentelor de preselecţie, în condiţiile prevãzute la art. 3.1.
ART. 10.7.
Anunţurile publicitare pentru preselecţia ofertanţilor în vederea participãrii la licitaţie trebuie sa apara în presa cu minimum 15 zile înainte de termenul limita de predare a documentelor de preselecţie şi cu respectarea prevederilor din art. 10.1 alin. 2.
În cazul licitaţiilor cu participare internationala, anunţurile publicitare trebuie sa apara în presa cu minimum 30 de zile înainte de termenul limita de predare a documentelor de preselecţie şi cu respectarea prevederilor din art. 10.2 şi art. 10.3.
ART. 10.8.
Invitaţia de participare la licitaţia publica restrînsa pentru adjudecarea proiectãrii investiţiei publice (anexa nr. 11 b) are conţinutul minim al anunţului publicitar din art. 10.4. şi trebuie sa respecte intervalul minim de 30 de zile de la data transmiterii invitatiei pînã la data limita de predare a ofertelor la sediul entitatii achizitoare.

CAP. 11
Prezentarea ofertelor

ART. 11.1.
Ofertele sînt secrete, entitatea achizitoare şi organismele licitaţiei numite de aceasta avînd obligaţia şi rãspunderea respectãrii confidenţialitãţii şi a drepturilor de autor ale elaboratorilor acestora.
Ofertanţii cistigatori ai concursurilor de idei, respectiv ai licitaţiilor pentru adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, se identifica dupã deliberarea juriului concursului şi semnarea procesului-verbal în cazul concursurilor de idei şi, respectiv, dupã acordarea punctajelor pe baza criteriilor tehnice, de capabilitate şi financiare şi dupã semnarea proceselor-verbale respective de cãtre comisia de licitaţie, în cazul licitaţiilor privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice.
ART. 11.2.
Ofertanţii pot prezenta una sau mai multe oferte ori variante de rezolvare, în conformitate cu prevederile din documentele licitaţiei.
Ofertanţii care doresc sa ofere alternative tehnico-economice şi financiare nesolicitate - fata de cerinţele din documentele licitaţiei - trebuie mai întîi sa întocmeascã oferta de baza pentru cerinţele incluse în documentele licitaţiei, dupã care sa furnizeze suplimentar toate elementele necesare pentru o evaluare completa şi comparabila a ofertelor alternative.
Comisia de licitaţie (juriul) va lua în considerare ofertele alternative dacã acestea sînt acceptate din punct de vedere al soluţiilor şi exigenţelor de calitate şi eficienta.
ART. 11.3.
Ofertele cerute prin documentele licitaţiei se pot preda direct entitatii achizitoare sau se pot transmite prin servicii de coletãrie, sub forma de colet sigilat, avîndu-se în vedere prevederile din art. 11.4.
ART. 11.4.
Prin documentele licitaţiei se fixeazã data şi ora limita de predare la sediul entitatii achizitoare a ofertelor.
În cazul în care ofertele se primesc cu intirziere fata de termenul limita stabilit, acestea nu mai participa la licitaţie, fapt care se consemneazã în scris prin procesul-verbal întocmit de secretariatul organizatoric al licitaţiei, pe baza de documente.
ART. 11.5.
Durata de valabilitate a ofertei se stabileşte de cãtre entitatea achizitoare, ţinînd seama ca aceasta se considera de la data deschiderii ofertelor şi pînã la data semnãrii de cãtre ambele pãrţi a contractului de proiectare.
În situaţii excepţionale, înainte de expirarea duratei iniţiale de valabilitate a ofertelor, entitatea achizitoare poate sa ceara ofertanţilor, o singura data, prelungirea acestei durate cu maximum 30 de zile.
Solicitarea şi rãspunsul se vor face în scris sau telegrafic.
Ofertantului care a acceptat şi comunicat în scris prelungirea termenului de valabilitate a ofertei nu i se va cere şi nici nu i se va permite sa-şi modifice oferta; acesta va extinde în mod corespunzãtor valabilitatea garanţiei sale de participare la licitaţie.
Ofertantul poate sa nu accepte prelungirea duratei de valabilitate a ofertei, caz în care pierde dreptul de a mai participa la licitaţie, restituindu-se integral garanţia de participare la licitaţie.
ART. 11.6.
Pentru licitaţiile privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, ofertele cuprind trei secţiuni distincte, şi anume:
a) oferta tehnica;
b) capabilitatea ofertantului;
c) oferta financiarã.
Pentru concursurile de idei ofertele conţin numai oferta tehnica.
ART. 11.7.
Oferta tehnica conţine soluţiile propuse, în conformitate cu tema comunicatã participanţilor.
Oferta tehnica nu trebuie sa conţinã nici o informaţie sau un semn grafic care poate sa conducã la deconspirarea ofertantului.
ART. 11.8.
Capabilitatea ofertantului cuprinde, în principal, urmãtoarele elemente:
- calitatea de agent economic autorizat şi înregistrat în domeniul proiectãrii investiţiei publice supuse licitaţiei, precum şi lipsa sanctionarilor penale sau a contravenţiilor pentru sãvîrşirea urmãtoarelor fapte: gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã sau alte abateri prevãzute de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale (anexa nr. 3);
- bonitatea ofertantului (anexa nr. 4);
- informaţiile generale despre ofertant, cu privire la asociere, precum şi lista societãţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea la elaborarea proiectului investiţiei publice supuse licitaţiei (anexele nr. 5a, 5b şi 5c);
- informaţiile privind experienta firmei ofertante (anexa nr. 6);
- informaţiile privind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru proiectarea investiţiei publice supuse licitaţiei, precum şi curriculum vitae al personalului de conducere şi al proiectanţilor pe specialitãţi (anexele nr. 7a şi 7b);
- informaţiile privind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea investiţiei publice şi care sînt în stare de funcţionare (anexa nr. 8);
- informaţiile privind capacitatea financiarã a ofertantului, cu maximum 30 de zile anterior datei de predare a ofertelor (anexa nr. 9);
- scrisorile de bonitate şi de recomandare în sprijinul eligibilitãţii ofertantului pentru proiectarea investiţiei publice supuse licitaţiei (anexa nr. 10).
ART. 11.9.
Oferta financiarã cuprinde:
- valoarea propusã pentru contractul de proiectare, defalcata pe fazele de proiectare;
- durata proiectãrii consideratã de la data semnãrii contractului de proiectare;
- analiza de preţ a tarifului pe ora de proiectare;
- condiţiile de modificare a tarifului pe ora de proiectare, pe parcursul elaborãrii proiectãrii;
- facilitãţile financiare oferite de ofertanţi - reduceri procentuale din valoarea ofertei, pe seama reducerii cheltuielilor indirecte şi a profitului, creditãri şi eşalonãri de plati în favoarea entitatii achizitoare etc.
ART. 11.10.
În vederea expedierii ofertelor se procedeazã astfel:
- se introduc secţiunile ofertelor, asa cum au fost definite la art. 11.6, în trei plicuri distincte, pentru licitaţia privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice şi, respectiv, într-un plic pentru concursul de idei, şi se lipesc plicurile;
- se introduce fişa de identificare în plic distinct şi se lipeşte;
- se lipeşte pe fiecare plic, conform instrucţiunilor pentru ofertanţi, simbolul de identificare a ofertantului şi eticheta cu menţiunea conţinutului plicului respectiv, primite de ofertanţi o data cu ridicarea documentelor licitaţiei.
Fişele de identificare, etichetele şi simbolurile de identificare sînt specifice fiecãrei licitaţii şi sînt descrise amãnunţit ca forma, dimensiuni, conţinut şi poziţie de aplicare pe plicuri în instrucţiunile pentru ofertanţi.
Plicurile astfel pregãtite se impacheteaza într-un colet care se leagã şi se sigileaza. Pe colet se scrie sediul indicat de entitatea achizitoare în instrucţiunile pentru ofertanţi cu menţiunea "PENTRU LICITAŢIA PUBLICA (PENTRU CONCURSUL DE IDEI)" - forma de licitaţie şi denumirea investiţiei publice - "A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE: data şi ora deschiderii licitaţiei (concursului)......".
ART. 11.11.
Orice menţiune grafica sau semn distinctiv pe plicurile din colet în afarã celor menţionate la art. 11.10 atrage eliminarea din licitaţie (concurs) a ofertei respective.
ART. 11.12.
Secretariatul organizatoric, în calitate de primitor al ofertelor, procedeazã dupã cum urmeazã:
- constata starea de integritate a coletelor;
- desface coletele şi constata existenta plicurilor în conformitate cu tipul de licitaţie (patru plicuri pentru licitaţia privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice şi, respectiv, doua plicuri pentru concursul de idei), ţinînd cont şi de prevederile art. 11.11;
- consemneazã într-un registru unic de corespondenta al licitaţiei urmãtoarele date:
- data, ora şi modul de prezentare a coletului la sediul entitatii achizitoare;
- starea de integritate constatatã a coletului;
- numãrul plicurilor existente în colet;
- conţinutul fiecãrui plic şi simbolul acestuia, conform celor înscrise pe etichetele tip de concurs, fãrã desfacerea plicurilor;
- alte menţiuni, dacã se considera necesar.
ART. 11.13.
Secretariatul organizatoric pãstreazã, în condiţii de securitate, plicurile conţinînd ofertele tehnice şi plicurile conţinînd fişele de identificare a ofertanţilor.
Punerea la dispoziţia preşedintelui comisiei de licitaţie (juriului) a plicurilor se face pe etape, începînd cu data şi ora deschiderii licitaţiei (concursului), în ordinea stabilitã la art. 12.3.

CAP. 12
Evaluarea, compararea şi adjudecarea ofertelor

ART. 12.1.
Comisia de licitaţie (juriul) îşi desfãşoarã activitatea la locul şi în perioada stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitaţiei.
Comisia de licitaţie (juriul) se întruneşte în şedinţe de lucru şi în şedinţa de deliberare numai în prezenta tuturor membrilor acesteia.
La întrunirile comisiei de licitaţie (juriului) participa numai membrii acesteia.
ART. 12.2.
Membrii comisiei de licitaţie (juriului) examineazã, evalueaza, compara şi adjudeca individual ofertele pe baza criteriilor de selecţie tehnice, de capabilitate şi financiare şi a punctajelor aferente stabilite în documentele licitaţiei privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, respectiv numai pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent stabilite pentru concursul de idei.
ART. 12.3.
Evaluarea, compararea şi adjudecarea, de cãtre membrii comisiei de licitaţie, a ofertelor se face pe etape, fiecare etapa parcurgindu-se în urmãtoarea ordine (pentru exemplificare, anexa nr. 2):

Etapa I
Preşedintele comisiei de licitaţie (juriului) primeşte de la secretariatul organizatoric plicurile sigilate conţinînd ofertele tehnice, semnind pentru acestea în registrul unic de corespondenta al licitaţiei;
- se desfac plicurile, se examineazã ofertele tehnice şi se stabilesc motivat eventualele oferte care se resping pentru nerespectarea prevederilor din documentele licitaţiei;
- se examineazã, se evalueaza şi se compara ofertele tehnice admise la licitaţie, pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent stabilite prin documentele licitaţiei, fãrã deconspirarea ofertanţilor;
- se întocmeşte clasificarea ofertanţilor, utilizîndu-se în acest scop simbolurile de identificare fãrã cunoaşterea denumirii acestora;
- se încheie un proces-verbal cu clasificarea ofertanţilor, precizîndu-se în scris, dacã este cazul, şi ofertele tehnice respinse, cu motivatiile respective;
- procesul-verbal se semneazã de toţi membrii comisiei de licitaţie (juriului), se dateazã (data şi ora) şi se preda secretariatului organizatoric al licitaţiei (concursului).

Etapa a II-a
Se procedeazã în mod identic ca la etapa I, cu precizarea ca în aceasta etapa membrilor comisiei de licitaţie li se pune la dispoziţie de cãtre secretariatul organizatoric plicurile conţinînd capabilitatea ofertanţilor.

Etapa a III-a
Preşedintele comisiei de licitaţie primeşte de la secretariatul organizatoric plicurile sigilate conţinînd fişele de identificare a ofertanţilor;
- se deschid plicurile şi se stabileşte corespondenta între simbolurile şi fişele de identificare a ofertanţilor;
- se întocmeşte clasificarea preliminarã a ofertanţilor pe baza criteriilor tehnice şi de capabilitate ale acestora, prin ponderea celor doua grupe de criterii cu coeficienţi stabiliţi pentru aceasta etapa prin documentele licitaţiei;
- se încheie un proces-verbal cu clasificarea preliminarã a ofertanţilor;
- procesul-verbal se semneazã de toţi membrii comisiei de licitaţie, se dateazã (data şi ora) şi se preda secretariatului organizatoric.

Etapa a IV-a
Se procedeazã în mod identic ca la etapele I şi a II-a, cu precizarea ca în aceasta etapa nu exista criterii de respingere a ofertelor, iar ofertanţii se cunosc nominal.
În aceasta etapa membrilor comisiei de licitaţie li se pun la dispoziţie, de cãtre secretariatul organizatoric, ofertele financiare.

Etapa a V-a
Se întocmeşte clasificarea finala a ofertanţilor în baza clasificarii preliminare şi a ofertei financiare prin ponderea acestora cu coeficienţi stabiliţi pentru aceasta etapa prin documentele licitaţiei.
Se redacteazã hotãrîrea de adjudecare.
ART. 12.4.
Hotãrîrea de adjudecare în favoarea ofertantului situat pe primul loc se supune la vot de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie (respectiv al juriului concursului) şi se adjudeca cu minimum 2/3 din numãrul voturilor membrilor, în care se vor include în mod obligatoriu şi voturile reprezentanţilor Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei şi al preşedintelui comisiei de licitaţie.
ART. 12.5.
Hotãrîrea de adjudecare, inclusiv semnarea contractului de proiectare cu contractantul (ofertantul) cîştigãtor, se va face în termenul de valabilitate a ofertei.
ART. 12.6.
Hotãrîrea comisiei de licitaţie pentru adjudecarea prin licitaţie a proiectãrii investiţiei publice se redacteazã în 4 (patru) exemplare şi va cuprinde:
- decizia de numire şi componenta comisiei de licitaţie;
- prezentarea temei şi a modului de organizare a licitaţiei;
- caracterizarea sinteticã a fiecãrei oferte;
- clasificarile pe etape de adjudecare şi clasificarea finala a ofertanţilor;
- hotãrîrea comisiei, luatã prin vot deschis, cu respectarea prevederilor din art. 12.4., cu precizarea în scris a opiniilor separate ale unor membri ai comisiei de licitaţie, în cazul în care acestea exista;
- semnãturile în clar ale membrilor comisiei de licitaţie;
- data semnãrii hotãrîrii de adjudecare a proiectãrii investiţiei publice.
ART. 12.7.
Hotãrîrea de adjudecare a investiţiei publice, semnatã de toţi membrii comisiei, se înainteazã imediat de preşedintele comisiei de licitaţie:
- entitatii achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric - 2 (doua) exemplare;
- reprezentantului Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului - 1 (un) exemplar;
- reprezentantului Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei - 1 (un) exemplar.

CAP. 13
Valorificarea ofertelor

ART. 13.1.
Secretariatul organizatoric al licitaţiei, în maximum 5 (cinci) zile de la primirea hotãrîrii de adjudecare a proiectãrii investiţiei publice, informeazã în scris fiecare ofertant dacã oferta acestuia este cistigatoare sau necîştigãtoare, despre caracterizarea sinteticã a ofertei prezentate, asa cum a fost consemnatã în hotãrîrea de adjudecare, ofertele care au fost premiate şi numele şi adresa concurenţilor premiati în cazul concursurilor de idei şi, respectiv, oferta care a ieşit cistigatoare şi denumirea şi sediul ofertantului cîştigãtor în cazul licitaţiei privind adjudecarea proiectãrii.
ART. 13.2.
Ofertele premiate pentru care s-au plãtit premii devin proprietatea entitatii achizitoare, cu respectarea legii.
Ofertele nepremiate se restituie concurenţilor la cerere şi pe cheltuiala acestora.
ART. 13.3.
Ofertele premiate la concursurile de idei se expun în maximum 30 de zile într-o expoziţie publica, la sediul entitatii achizitoare sau în alt loc public; secretariatul organizatoric asigura organizarea expoziţiei, publicitatea şi invitarea în scris a concurenţilor.
ART. 13.4.
Dupã expirarea termenelor pentru înaintarea şi soluţionarea contestaţiilor conform <>art. 21 alin. (1) şi (2) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , entitatea achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric, invita în scris contractantul cîştigãtor al licitaţiei privind adjudecarea proiectãrii investiţiei publice pentru constituirea garanţiei privind aplicabilitatea proiectului şi semnarea contractului de proiectare.
La semnarea contractului, entitatea achizitoare va avea în vedere şi posibilitatea includerii clauzei suspensive în contractul de proiectare, în conformitate cu <>art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , în cazul în care se înainteazã contestaţii.
ART. 13.5.
Dacã contractantul (ofertantul) cîştigãtor, dupã ce a primit invitaţia în scris, conform art. 13.4, nu semneazã contractul de proiectare şi nu constituie în prealabil garanţia de aplicabilitate a proiectului conform art. 13.4, unul dintre aceste doua refuzuri constituie un motiv de anulare a încredinţãrii contractului de proiectare şi de pierdere a garanţiei de participare la licitaţie, precum şi de plata a daunelor determinate şi dovedite. În acest caz comisia de licitaţie poate adjudeca proiectarea investiţiei publice contractantului (ofertantului) clasat pe locul al 2-lea.

CAP. 14
Anularea licitaţiei pentru adjudecarea proiectãrii investiţiei publice

ART. 14.1.
De regula nu se permite anularea licitaţiei. În mod excepţional anularea intervine atunci cînd:
- numãrul ofertanţilor este mai mic de 3 (trei);
- nici una dintre ofertele prezentate nu corespunde prevederilor din documentele licitaţiei;
- se constata nereguli importante în derularea licitaţiei care afecteazã principiul concurentei loiale;
- în cazul unor contestaţii întemeiate, admise;
- alte situaţii specificate în mod expres în documentele licitaţiei.
ART. 14.2.
Anularea licitaţiei se face prin hotãrîrea comuna a reprezentanţilor entitatii achizitoare, Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei, care sînt membri ai comisiei de licitaţie, cu respectarea prevederilor art. 14.1.
ART. 14.3.
În cazul anulãrii licitaţiei, entitatea achizitoare comunica hotãrîrea, în scris, cu avizul reprezentanţilor Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei tuturor ofertanţilor aratind motivele obiective şi întemeiate care au stat la baza hotãrîrii luate.

CAP. 15
Achiziţia dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectãrii)

ART. 15.1.
Achiziţia dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectãrii investiţiei publice) se realizeazã pe baza unei singure cereri de oferta adresatã de entitatea achizitoare unui singur contractant (ofertant), în urmãtoarele circumstanţe:
a) pentru proiecte care nu pot fi elaborate decît de un singur proiectant specializat, confirmat de asociaţia profesionalã din domeniul respectiv, cum ar fi lucrãrile artistice speciale şi lucrãrile sub protecţia dreptului de autor;
b) în caz de forta majorã (calamitati naturale, conflagraţii etc.);
c) pentru proiecte care nu pot fi elaborate din considerente tehnice şi de asigurare a calitãţii construcţiilor, inclusiv instalaţiile aferente, decît de proiectantul iniţial al investiţiei publice;
d) în cazul în care entitatea achizitoare poate realiza proiectarea investiţiei publice cu forte proprii.
ART. 15.2.
Entitatea achizitoare care încheie contractul de proiectare a investiţiei publice pe baza unei singure cereri de oferta va constitui un dosar conţinînd:
- nota justificativã, aprobatã de conducãtorul entitatii achizitoare, privind motivele şi circumstanţele care au stat la baza alegerii acestei proceduri;
- capabilitatea contractantului (ofertantului) selecţionat pe baza criteriilor stabilite de entitatea achizitoare, cu respectarea prevederilor art. 2.1. din regulament;
- oferta tehnica şi financiarã însuşite de entitatea achizitoare în urma negocierii cu contractantul (ofertantul).
Semnarea contractului de proiectare este condiţionatã de avizarea dosarului cu documentele sus-menţionate de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei şi de constituirea de cãtre contractant a garanţiei de aplicabilitate a proiectului.

CAP. 16
Dispoziţii finale

ART. 16.1.
Prevederile prezentului regulament nu limiteazã posibilitatea ca autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale sa supunã licitaţiei publice adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice ale cãror valori totale sînt mai mici decît cuantumul stabilit prin hotãrîre a Guvernului şi care prin natura lor sînt de importanta deosebita artisticã, arhitecturala, urbanistica sau istorica, dupã caz.
ART. 16.2.
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile de bunuri şi investiţii publice.

ANEXE LA REGULAMENT

ANEXA 1 a

CRITERIILE ORIENTATIVE
privind evaluarea şi compararea ofertelor prezentate la licitaţiile pentru adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice
A.
I. Criterii tehnice
- soluţiile privind asigurarea exigenţelor minime de calitate:
- rezistenta şi stabilitatea la sarcini statice, dinamice şi seismice;
- siguranta la foc;
- siguranta în exploatare;
- izolaţii termice, hidrofuge şi pentru economia de energie;
- protecţia impotriva zgomotului;
- sãnãtatea oamenilor şi protecţia mediului;
- gradul de acoperire a terenurilor;
- costul estimativ al investiţiei publice;
- principalele resurse necesare realizãrii investiţiei publice;
- asigurarea utilitãţilor;
- durata de serviciu (exploatare) estimatã;
- soluţiile de recuperare dupã expirarea perioadei de exploatare;
- soluţiile de rezolvare din punct de vedere funcţional şi arhitectural al partiurilor;
- soluţiile de rezolvare arhitecturala a fatadelor;
- posibilitãţile (facilitãţi) de transformãri ulterioare;
- veridicitatea planului de lucru propus.

II. Criteriile de capabilitate
- dotarea cu personal de specialitate;
- dotarea cu echipamente;
- situaţia financiarã;
- performanţele anterioare în domeniu;
- capacitatea şi resursele de a executa lucrarea;
- recomandãrile şi certificatele de buna execuţie.

B. Criteriile financiare
- valoarea lucrãrii, defalcata pe fazele de proiectare;
- durata pe faze a proiectãrii;
- facilitãţile financiare oferite de ofertanţi.

ANEXA 1 b

PONDEREA ORIENTATIVA A GRUPELOR DE CRITERII
-------------------------------------------------------------------------------
Ponderea orientativa %
-------------------------------------------
Grupa de criterii pentru clasamentul pentru clasamentul
preliminar final
-------------------------------------------------------------------------------
A. TOTAL (I+II) 100 85
din care:
I. Criterii tehnice 60 *
II. Criterii de capabilitate 40 *
----------------------------------
B. Criterii financiare * max. 15
---------------------
TOTAL (A+B) * 100
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Prezenta anexa constituie un exemplu.
Consiliul ştiinţific, pentru fiecare licitaţie privind adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, va stabili, prin documentele licitaţiei, ponderile orientative, în funcţie de specificul investiţiei publice, complexitatea şi importanta acesteia.

ANEXA 2

EVALUAREA ŞI CLASIFICAREA PE ETAPE
a ofertelor prezentate la licitaţie

- exemplu -
Pentru exemplificarea tehnicii de calcul se considera organizatã o licitaţie privind adjudecarea proiectãrii investiţiei publice, proiectare la care s-au prezentat ofertele a 7 ofertanţi, codificati cu simbolurile de identificare - pentru simplificarea exemplului - cu A, B, C, D, E, F şi G.
Fiecare ofertant a prezentat cîte 4 plicuri sigilate conţinînd distinct oferta tehnica, capabilitatea, oferta financiarã şi fişa de identificare.

Etapa I
În prezenta membrilor comisiei de licitaţie se deschid plicurile cu ofertele tehnice.
Dupã examinarea ofertelor tehnice, membrii comisiei de licitaţie resping motivat, pentru nerespectarea unor prevederi importante din documentele licitaţiei, ofertele ofertanţilor B şi F şi admit pe ceilalţi 5 ofertanţi.
Pentru ofertanţii admişi, membrii comisiei de licitaţie procedeazã individual la analizarea, evaluarea şi compararea ofertelor tehnice pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.
Fãrã a se deconspira ofertanţii, pe baza simbolurilor de identificare, se întocmeşte clasamentul pentru ofertele tehnice:
-------------------------------------------------------------------------------
Ofertantul Punctajul acordat Poziţia în clasament
-------------------------------------------------------------------------------
A 75 IV
C 100 I
D 60 V
E 85 III
G 90 II
-------------------------------------------------------------------------------
Se întocmeşte procesul-verbal cuprinzînd rezultatele primei etape, semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.

Etapa a II-a
Se deschid plicurile conţinînd capabilitatea ofertanţilor.
Dupã examinarea capabilitãţii ofertanţilor, membrii comisiei de licitaţie resping motivat, în conformitate cu documentele licitaţiei, oferta ofertantului G.
Pentru ofertanţii admişi în aceasta etapa, membrii comisiei de licitaţie procedeazã individual la analiza, evaluarea şi compararea capabilitãţii ofertanţilor, pe baza criteriilor de capabilitate şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.
Pe baza simbolurilor de identificare se întocmeşte clasamentul pentru capabilitatea ofertanţilor:
-------------------------------------------------------------------------------
Ofertantul Punctajul acordat Poziţia în clasament
-------------------------------------------------------------------------------
A 70 IV
C 90 I
D 80 II
E 75 III
-------------------------------------------------------------------------------
Se întocmeşte procesul-verbal semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.

Etapa a III-a
Pe baza coeficienţilor stabiliţi, pentru etapa preliminarã, prin documentele licitaţiei, se pondereaza punctajele acordate pentru ofertele tehnice şi, respectiv, pentru capabilitatea ofertanţilor şi prin adunare se obţine clasamentul preliminar.
-------------------------------------------------------------------------------
Oferta tehnica Capabilitatea Punctajul Clasamentul
Pondere Pondere preliminar preliminar
Ofer- specifica specifica (etapele
tantul 60% 40% I+a II-a)
(coeficient 0,6) (coeficient 0,4)
-------------------------------------------------------------------------------
A 75X0,6=45 70X0,4=28 73 III
C 100X0,6=60 90X0,4=36 93 I
D 60X0,6=36 80X0,4=32 68 IV
E 85X0,6=51 75X0,4=30 81 II
-------------------------------------------------------------------------------
Se întocmeşte procesul-verbal semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.

Etapa a IV-a
Se deschid plicurile conţinînd ofertele financiare.
Membrii comisiei de licitaţie procedeazã individual la analiza, evaluarea şi compararea ofertelor financiare, pe baza criteriilor financiare şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitatiei.
Se întocmeşte clasamentul pentru ofertele financiare.
-------------------------------------------------------------------------------
Ofertantul Punctajul acordat Poziţia în clasament
-------------------------------------------------------------------------------
A 80 III
C 85 II
D 75 IV
E 90 I
-------------------------------------------------------------------------------

Etapa a V-a
Pe baza coeficienţilor stabiliţi pentru etapa finala prin documentele licitaţiei se pondereaza punctajele acordate pentru etapa preliminarã şi, respectiv, pentru ofertele financiare, şi prin adunare se obţine clasamentul final.
-------------------------------------------------------------------------------
Etapa preliminarã Oferta financiarã
Ofer- Pondere Pondere Punctajul Clasamentul
tantul specifica specifica final final
90% 10%
(coeficient 0,90) (coeficient 0,10)
-------------------------------------------------------------------------------
A 73X0,90=66 80X0,10=8 74 III
C 93X0,90=84 85X0,10=8,5 92,5 I
D 68X0,90=61 75X0,10=7,5 68,5 IV
E 81X0,90=73 90X0,10=9 83 II
-------------------------------------------------------------------------------
Se întocmeşte hotãrîrea de adjudecare semnatã şi datatã de membrii comisiei de licitaţie.

ANEXA 3

CERTIFICAT

În conformitate cu prevederile Legii nr. 26/1990 privind Registrul comerţului,
Noi (Oficiul Registrului comerţului de pe lîngã Camera de Comerţ, teritorialã sau nationala), certificam prin prezenta ca ofertantul (denumirea şi sediul ofertantului) şi filialele sale din ................... este înmatriculat în Registrul comerţului sub nr. ................ avînd urmãtoarele obiecte de activitate .................................. .
De asemenea, confirmãm ca în Registrul comerţului sînt înscrise urmãtoarele:
- falimente;
- condamnãri;
- amenzi;
- abuz de încredere;
- fals;
- concurenta neloialã;
- alte abateri.

CAMERA DE COMERŢ
Oficiul Registrului comerţului
(semnatura)
(ştampila)
Data .................

ANEXA 4

INFORMAŢII
privind bonitatea ofertantului în perioada .....................

Noi, (denumirea şi sediul ofertantului) furnizam urmãtoarele informaţii despre bonitatea noastrã:

1. Obligaţii contractuale neonorate: motivul ...............................
2. Dacã am fost declaraţi în stare de faliment: data, motivul ..............
3. Dacã am cedat contractul în beneficiul creditorilor ......................
4. Dacã am avut litigii referitoare la neefectuarea plãţilor sau litigii de calitate: .................................................
5. Sintem specializaţi în urmãtoarele categorii de lucrãri: ................
Înscris de autentificare Data completãrii .................
din partea Registrului comerţului
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)
(ştampila) (ştampila)

ANEXA 5 a

INFORMAŢII GENERALE
despre ofertant

1. Denumirea şi sediul
2. Numãrul şi data înregistrãrii la Registrul comerţului
3. Capital social
4. Obiectul de activitate
5. Principalele lucrãri de proiectare realizate pe domenii de activitate
Data completãrii OFERTANT
------------------- (semnatura autorizata)
(ştampila)

ANEXA 5 b

INFORMAŢII
privind asocierea (joint-venture)

1. Denumirea şi sediul asociaţiei
2. Denumirea şi sediul partenerilor
3. Informaţii despre acordul de asociere
4. Repartizarea responsabilitãţilor generale şi particulare (exprimate fizic şi procentual din valoarea ofertei cu nominalizarea asociatului care preia rolul de coordonator general; de asemenea, se va anexa şi contractul de asociere).

OFERTANT
(semnatura autorizata)
Data completãrii ........... (ştampila)

ANEXA 5 c

LISTA
proiectanţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea la elaborarea proiectului investiţiei publice
-------------------------------------------------------------------------------
Categoria de Valoarea aproxima- Denumirea şi se- Prezentarea capabi-
lucrãri tiva a lucrãrilor diul proiectanţi- litatii proiectanţi-
de proiectare de proiectare lor de specialita- lor de specialitate
care se incre- - milioane lei - te care au accep- care au acceptat
dinteaza tat în scris în scris subcontrac-
subcontractarea tarea
-------------------------------------------------------------------------------
1.
-------------------------------------------------------------------------------
2.
-------------------------------------------------------------------------------
3.
-------------------------------------------------------------------------------
4.
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
OFERTANT
Data completãrii............. (semnatura autorizata)
(ştampila)

ANEXA 6

INFORMAŢII
privind experienta ofertantului

1. Numãrul total de ani de experienta în proiectare ......................
2. Numãrul total de ani de experienta în proiectarea de lucrãri similare.....
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea lucrãrilor de proiectare Numãrul de ani de experienta
-----------------------------------------------------------------------------
-
-
etc.
-------------------------------------------------------------------------------
3. Lista contractelor de proiectare cu o valoare de peste ..................,
executate în ultimii 3 ani
-------------------------------------------------------------------------------
Durata contractului Denumirea entitatii Calitatea
Denumirea -------------------- achizitoare (Proiectant gene-
contractului Începere Terminare ral, proiectant
de proiectare de specialitate)
-------------------------------------------------------------------------------
-
-
-
etc.
-------------------------------------------------------------------------------
4. Lista contractelor de proiectare executate în ultimii 3 ani, similare cu
contractul de proiectare pentru care se prezintã aceasta oferta
-------------------------------------------------------------------------------
Durata contractului Denumirea entitatii Calitatea
Denumirea con- ------------------- achizitoare (Proiectant gene-
tractului Începere Terminare ral, proiectant
de proiectare de specialitate)
-------------------------------------------------------------------------------
-
-
-
etc.
-------------------------------------------------------------------------------
OFERTANT
(semnatura autorizata)
Data completãrii .................. (ştampila)

ANEXA 7 a

INFORMAŢII
privind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru proiectarea investiţiei publice
-------------------------------------------------------------------------------
Numele Ani de Proiecte Urmeazã sa elaboreze
Domeniul şi Virsta experien- Studii elaborate în cadrul proiectului
prenumele ta
-------------------------------------------------------------------------------
A. La sediul central al firmei ofertante
-------------------------------------------------------------------------------
1. Conducerea generalã
a)
b)
c)
d)
-------------------------------------------------------------------------------
2. Personal cu studii tehnice
a)
b)
c)
d)
-------------------------------------------------------------------------------
3. Personal cu studii economice
a)
b)
c)
-------------------------------------------------------------------------------
B. Personal de proiectare pentru
lucrarea de proiectare supusã
licitaţiei
a) Şef de proiect
b) Proiectanţi de specialitate
OFERTANT
Data completãrii............ (semnatura autorizata)
(ştampila)

ANEXA 7 b

CURRICULUM VITAE

1. Numele şi prenumele ......................................................
2. Locul de munca şi funcţia actuala ........................................
3. Pregãtirea profesionalã (diplome de studii şi titluri ştiinţifice obţinute) .....................................................................
...............................................................................
4. Experienta în munca (funcţii ocupate, responsabilitãţi şi rezultatele avute) ........................................................................
...............................................................................
5. Lucrãri proiectate similare ca natura şi volum cu cea care face obiectul licitaţiei ....................................................................
...............................................................................
6. Lucrãri publicate (lucrãri publicate, editura, anul publicãrii, patente sau brevete proprii)...........................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
7. Membru al unor asociaţii profesionale ....................................
...............................................................................
...............................................................................
8. Sarcini propuse în elaborarea lucrãrii prezentate la concurs ............,
...............................................................................
9. Recomandãri (numele, prenumele şi adresa persoanelor care pot da recomandãri la cerere. Recomandarea se anexeazã în original la curriculum vitae)......
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
10. Alte informaţii (considerate a fi necesare) .............................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Data ................ Semnatura ....................

ANEXA 8

INFORMAŢII
privind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea investiţiei publice şi care sînt în stare de funcţionare
-------------------------------------------------------------------------------
Denumirea echipamentului, Buc. Anul Proprietate Închiriat Urmeazã Perfor-
tipul, modelul, marca fabri- sa fie mante
catiei cumpãrat
-------------------------------------------------------------------------------







-------------------------------------------------------------------------------
Data completãrii ............. OFERTANT
(semnatura autorizata)
(ştampila)

ANEXA 9
Denumirea bãncii
-------------------
Vizat,
CAPACITATEA FINANCIARĂ
A.1. Date financiare privind activul şi pasivul ofertantului conform ultimului bilanţ contabil încheiat la data de ............... (mil lei)
- Activ total
- active circulante
- Pasiv total
obligaţii exigibile în termen scurt
- credite pe termen scurt şi mediu
- Venituri totale
- fond de rulment (active circulante - obligaţii exigibile)
A.2. Suma totalã a liniei de credite .............. mil. lei)
A.3. Numele şi adresa bãncii care asigura linia de credite ..................
B. Lista contractelor de proiectare în curs de derulare:
-------------------------------------------------------------------------------
Valoarea
lucrãrilor
de proiec-
Denumirea Valoare Denumirea tare rama- Data finalizarii
contractului - milioa- entitatii se de ela- proiectãrii Observaţii
ne lei - achizitoare borat
- milioane lei -
-------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Capacitatea financiarã de a oferta se va calcula astfel:10X (active circulante - obligaţii exigibile în termen scurt) - valoarea totalã a lucrãrilor rãmase de elaborat la contracte în derulare + suma totalã a liniei de credite.
Pentru calificare, capacitatea financiarã a ofertantului trebuie sa fie pozitiva.
OFERTANT
(semnatura autorizata)
(ştampila)

ANEXA 10

ATESTAREA INFORMAŢIILOR
Subsemnatul (denumirea şi sediul ofertantului) autorizez prin prezenta orice societate comercialã, banca, societate de consultanţa şi entitatea achizitoare sa furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai entitatii achizitoare (denumirea şi sediul entitatii achizitoare) cu privire la bonitatea noastrã.
1. (scrisori de bonitate sau de recomandare în sprijinul eligibilitãţii noastre)
1.1. (scrisori de bonitate bancarã anexate)
1.2. ........................................................................
1.3. ........................................................................
1.4. (scrisori de recomandare din partea unor entitãţi achizitoare asociate, firme de consultanţa etc. anexate)
1.5. ........................................................................
1.6. ........................................................................
2. Subsemnatul înţeleg ca se pot cere informaţii suplimentare privind capabilitatea noastrã în numele ............................................... .......................................................
OFERTANT
(denumirea şi sediul entitatii achizitoare) (semnatura autorizata)
Data completãrii ................... (ştampila)

ANEXA 11 a

ANUNŢ DE LICITAŢIE PUBLICA
Forma, scopul şi obiectul licitaţiei ........................................
Denumirea şi sediul entitatii achizitoare ...................................
Denumirea şi sediul organizatorului (dacã este cazul) .......................
Sursa de finanţare ..........................................................
Condiţiile de participare ...................................................
Adresa şi data de procurare a documentelor de preselecţie, respectiv de predare a acestora, completate (în cazul licitaţiei publice deschise cu preselecţie) ..................................................................
Adresa şi data de procurare a documentelor de licitaţie, respectiv de predare a ofertelor (în cazul formei de licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie)...
...............................................................................
Localizarea amplasamentului şi modul în care acesta poate fi vizitat ........
...............................................................................
Premiile care se vor acorda şi cuantumul acestora (pentru concursurile de idei) .........................................................................

ANEXA 11 b

INVITAŢIE
de participare la licitaţia publica restrînsa

Cãtre
(denumirea şi adresa ofertantului selecţionat)
Domnilor,
Avem plãcerea sa va informãm ca aţi fost selecţionaţi de noi pentru a participa la licitaţia pe care intentionam s-o organizam în perioada ............... pentru atribuirea lucrãrii de proiectare (denumirea investiţiei).
În scopul informãrii dumneavoastrã cu privire la lucrarea de proiectare şi la condiţiile de elaborare a ofertei, precum şi la condiţiile contractuale, va invitãm sa cumpãraţi de la sediul entitatii achizitoare (denumirea şi sediul entitatii achizitoare) documentele licitaţiei, a cãror valoare de cumpãrare este de .......................................................................
Dupã studierea de cãtre dumneavoastrã a documentelor licitaţiei, va rugãm sa ne comunicaţi în scris cererea dumneavoastrã de includere pe lista ofertanţilor potenţiali.

ENTITATEA ACHIZITOARE
(semnatura şi ştampila)

ANEXA 12

SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ
pentru participarea la licitaţia privind adjudecarea proiectãrii investiţiei publice

Cu privire la licitaţia pentru adjudecarea proiectãrii investiţiei publice.., care va avea loc la data de ............ , garantãm în favoarea .............. (ofertantul) ....... pentru suma de ........ , suma pe care ne angajãm ca, în caz de insolvabilitate a .... (ofertantul) ...... sa o plãtim la prima dumneavoastrã cerere scrisã şi fãrã alta procedura în cazul cînd .............. (ofertantul)...... se afla într-una dintre situaţiile urmãtoare:
- revoca oferta dupã deschiderea acesteia şi înainte de adjudecare;
- revoca oferta dupã adjudecare;
- fiind cistigatorul licitaţiei, nu semneazã contractul de proiectare în termenul de valabilitate a ofertei;
- fiind cistigatorul licitaţiei, nu constituie garanţia pentru aplicabilitatea proiectului.
Prezenta garanţie este valabilã pînã la data de*) .............. şi devine nulã în cazul neacceptãrii ofertei depuse sau dacã licitaţia a fost adjudecatã unui alt ofertant.
Valabilitatea garanţiei poate fi extinsã în cazul în care este necesar, la cererea entitatii achizitoare, cu acordul prealabil al .... (ofertantul)....
Denumirea bãncii
.................
Director,
*) Perioada de valabilitate a garanţiei este cel puţin egala cu perioada de valabilitate a ofertei.

ANEXA 13

SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ
pentru aplicabilitatea proiectului
Cu privire la contractul de proiectare nr. .......... încheiat între 1)................. în calitate de 2) ............. şi 3) ................ în calitate de entitate achizitoare.
Conform condiţiilor contractuale 1) ................. este obligat sa acorde entitatii achizitoare o garanţie bancarã în valoare de ....... % din valoarea totalã a contractului de proiectare, adicã pentru obligaţiile 1) .............. prevãzute la art. ......... al contractului de proiectare.
Pentru aceasta, în conformitate cu cele convenite mai sus, ne angajãm prin prezenta sa plãtim în favoarea 3) .................. pînã la concurenta sumei de ........... orice suma cerutã de dumneavoastrã în baza art. ....... din contractul de proiectare, la prima dumneavoastrã cerere, în decurs de ......... zile de la primirea acestei cereri însoţite de declaraţia dumneavoastrã ca 1) ............. nu şi-a îndeplinit obligaţiile prevãzute în art. ......... al contractului de proiectare nr. .......... încheiat cu 3). În perioada de execuţie nu se pot emite pretenţii asupra prezentei scrisori de garanţie, pãrţile urmînd a proceda astfel:
- pretenţiile privind calitatea se vor soluţiona de cãtre 1)................ şi 3) potrivit prevederilor din "Condiţiile generale de contractare".
- pretenţiile privind întîrzierile fata de termenele contractuale se vor soluţiona potrivit prevederilor din "Condiţii suplimentare şi speciale de contractare" cuprinse în contractul de proiectare.
În caz de insolvabilitate a 1) ............, noi vom plati conform acestei declaraţii, la prima dumneavoastrã cerere, în termenul menţionat, fãrã nici o alta formalitate din partea dumneavoastrã sau a oricãrei pãrţi contractante.
Obligaţia asumatã de noi în cadrul acestei scrisori de garanţie va inceta în ........ zile de la expirarea perioadei de garanţie prevãzutã la art. ...... din contractul de proiectare.
În situaţiile în care pãrţile contractante sînt de acord sa prelungeascã termenul de garanţie sau sa modifice unele prevederi contractuale care au efecte asupra angajamentului bãncii, se va obţine acordul prealabil al bãncii .......... . În caz contrar, prezenta scrisoare de garanţie îşi pierde valabilitatea.
Prezenta scrisoare de garanţie ne va fi returnatã de îndatã ce va deveni fãrã obiect.
Denumirea bãncii
..................
Director,
....................................
1) Clientul executant al contractului de proiectare.
2) Calitatea clientului.
3) Denumirea entitatii achizitoare.

ANEXA 14
Denumirea entitatii achizitoare
...........................
SCRISOARE DE ADJUDECARE

Cãtre
(denumirea şi sediul ofertantului în favoarea cãruia a fost adjudecatã proiectarea investiţiei publice).
Avem plãcerea sa va comunicãm prin prezenta ca a fost adjudecatã prin licitaţie oferta dumneavoastrã de proiectare pentru investiţia publica ............
...............................................................................
Ca urmare, va informãm ca în calitatea dumneavoastrã de (proiectant general, proiectant) vi s-a încredinţat contractul de proiectare a investiţiei publice ......(denumirea investiţiei publice)........ în valoare de ........(valoarea finala a ofertei cistigatoare ......... .
Deci va transmitem anexat în ....... exemplare "Formularul de contract de proiectare" însoţit de anexele sale:
- Condiţii generale de contractare.
- Condiţii speciale de contractare (dacã este cazul).
- Graficul de eşalonare a elaborãrii proiectului.
- Alte documente (dacã este cazul).
Va rugãm ca, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectãrii investiţiilor publice, sa semnati, sa parafati şi sa ne transmiteti cel tirziu pînã la data de ...... (termenul de valabilitate a ofertei)..... formularul de contract de proiectare anexat.
Precizam ca la formularul de contract de proiectare semnat şi parafat de dumneavoastrã este necesar sa anexati şi scrisoarea de garanţie bancarã pentru aplicabilitatea proiectului.

Entitatea achizitoare
(denumirea şi sediul)
........................................
(semnatura şi parafa)
........................................
ANEXE:
(se înscriu anexele şi numãrul de exemplare)
1. .........................................
2. .........................................
3. .........................................

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016