Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 68 din 5 februarie 1970  pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale privind disciplina financiara, impozitele, taxele si primele de asigurare prin efectul legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 68 din 5 februarie 1970 pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale privind disciplina financiara, impozitele, taxele si primele de asigurare prin efectul legii

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 6 din 13 februarie 1970
Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotãrãşte:

CAP. 1
Contravenţii la normele legale privind disciplina financiarã
ART. 1
Constituie contravenţie la normele legale privind disciplina financiarã faptele sãvîrşite de cãtre angajaţii organizaţiilor socialiste, precum şi de membrii cooperativelor sau ai altor organizaţii obşteşti, în legatura cu executarea planurilor financiare şi realizarea drepturilor cuvenite statului; creditele, decontãrile şi planul de casa; evidenta contabila şi controlul financiar; urmãrirea despãgubirilor pentru pagube aduse avutului obştesc şi a altor debite, şi anume:
1. schimbarea destinaţiei fondurilor, stabilitã prin planurile financiare aprobate;
2. raportarea eronatã, din culpa, a modului de îndeplinire a indicatorilor economici sau financiari;
3. aprobarea şi efectuarea, contrar normelor legale, de cãtre ordonatorii de credite, a virarilor de credite bugetare, a constituirii şi angajãrii fondurilor de rezerva bugetarã la dispoziţia comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti, precum şi efectuarea de plati peste creditele bugetare anuale şi alocaţiile trimestriale;
4. nerespectarea termenelor prevãzute de normele legale privind vãrsarea sumelor reprezentind venituri de stat şi a altor drepturi cuvenite statului sau nedeterminarea exactã a sumelor de vãrsat;
5. netransmiterea, în condiţiile sau la termenele legale, a comunicãrilor privind vãrsãmintele la buget sau a situaţiei privind repartizarea teritorialã a beneficiului, impozitului pe circulaţia mãrfurilor şi excedentului de mijloace circulante;
6. calcularea eronatã, din culpa, a amortizarii, datoritã necuprinderii unor fonduri fixe în calcul sau cuprinderii lor cu o valoare de inventar mai redusã ori cu o norma de amortizare mai mica;
7. neurmarirea realizãrii, potrivit prevederilor legale, a sumelor datorate de persoane juridice sau persoane fizice, provenite din relaţii contractuale interne sau externe sau a penalizãrilor stabilite ca urmare a nerespectãrii obligaţiilor contractuale;
8. neînregistrarea comenzilor primite de cãtre organizaţiile socialiste care au sarcini privind executarea de lucrãri, furnizarea de produse ori prestarea de servicii pentru populaţie;
9. organizarea, fãrã aprobarea organelor competente, a unor spectacole teatrale, muzicale, coregrafice, de circ, cinematografice sau a unor manifestãri sportive, fãrã plata;
10. eliberarea de invitaţii sau acordarea de locuri gratuite la spectacolele teatrale, muzicale, coregrafice, de circ, cinematografice sau la manifestãrile sportive, organizate cu plata, în afarã celor prevãzute prin normele legale;
11. tipãrirea sau folosirea de bilete sau invitaţii pentru intrarea la spectacolele de orice fel şi la manifestãrile sportive, organizate cu plata, fãrã respectarea normelor legale cu privire la evidenta şi folosirea formularelor cu regim special;
12. prezentarea la organele bancare a unor documente ori situaţii conţinînd date eronate stabilite din culpa, în legatura cu creditele, premiile sau alte fonduri pentru plati în numerar;
13. nedepunerea în termenul stabilit, la organele bancare, a situaţiei valorilor materiale cu care sînt garantate creditele obţinute, în vederea regularizãrii datoriilor din conturile de împrumut, precum şi neincunostintarea organelor bancare asupra lichidãrii stocurilor, în vederea rambursarii creditelor;
14. dispunerea de plati din conturile organizaţiilor socialiste drept contravaloare a unor mãrfuri neprimite, lucrãri neexecutate sau servicii neprestate;
15. întocmirea eronatã a documentelor justificative ale operaţiunile economice-financiare sau neînscrierea în acestea a tuturor elementelor necesare determinãrii exacte a operaţiunii consemnate, sãvîrşite din culpa, precum şi neintocmirea acestor documente la termenele stabilite;
16. neefectuarea înregistrãrilor în contabilitate, în termenele stabilite şi în conformitate cu dispoziţiile legale;
17. nerespectarea termenelor legale pentru depunerea la organele în drept a situaţiei lunare privind realizarea principalilor indicatori economici-financiari, a bilanţurilor, fişelor lunare de calcul al amortismentelor şi a situaţiilor periodice privind calculul şi vãrsarea la buget a veniturilor de stat, ori înscrierea în acestea, din culpa, a unor date eronate;
18. nerespectarea termenelor legale pentru verificarea, analizarea şi centralizarea bilanţurilor;
19. neremiterea în termenele stabilite a listelor de inventariere a valorilor materiale aflate în custodie, cãtre organizaţia socialistã cãreia îi aparţin valorile respective;
20. aprobarea operaţiilor pentru care, potrivit normelor legale, este necesarã viza de control financiar preventiv, fãrã ca aceasta viza sa se fi obţinut în prealabil;
21. efectuarea sau înregistrarea operaţiunilor care, potrivit normelor legale, se supun controlului financiar preventiv, fãrã ca documentele în care sînt consemnate acele operaţiuni sa poarte viza de control acordatã de cei în drept şi aprobarea organelor competente;
22. neexecutarea în termenele stabilite a dispoziţiilor obligatorii date ca urmare a controlului efectuat de organele de control financiar, precum şi a mãsurilor dispuse în urma verificãrilor efectuate de organele de control financiar intern, ori comunicarea din culpa a unor date eronate în legatura cu executarea acestora;
23. neîndeplinirea obligaţiei legale de a pune la dispoziţie sau de a elibera organelor de control financiar documentele şi datele necesare exercitãrii controlului financiar;
24. angajarea de salariaţi fãrã a se înscrie în evidentele organizaţiei socialiste datele referitoare la locul naşterii şi la domiciliul lor, sau fãrã ca aceştia sa fi prezentat nota de lichidare eliberata de ultima unitate la care au funcţionat;
25. neretinerea din drepturile cuvenite angajaţilor a sumelor exigibile datorate de aceştia sau neremiterea potrivit destinaţiei a sumelor reţinute, precum şi neurmarirea oricãror alţi debitori decît cei prevãzuţi la pct. 7;
26. necomunicarea dispoziţiilor de reţinere cãtre cei în cauza, în termen de 5 zile de la data emiterii lor;
27. neîndeplinirea obligaţiei legale de transmitere, la noile locuri de munca ale angajaţilor, a debitelor de orice fel ale acestora rãmase nerecuperate;
28. neurmarirea, pe toatã durata prescripţiei, a revenirii la starea de solvabilitate a debitorilor trecuţi, potrivit legii, în evidenta separatã, pe motiv de insolvabilitate;
29. neclarificarea, în termen legal, a sumelor în curs de lãmurire, înregistrate ca atare în evidenta contabila.
ART. 2
Pentru contravenţiile prevãzute la articolul 1 se aplica urmãtoarele amenzi:
a) de la 50 lei la 300 lei, pentru contravenţiile de la punctele 3, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 24 şi 29;
b) de la 100 lei la 400 lei, pentru contravenţiile de la punctele 4, 5, 6, 7, 12, 20, 21, 25, 26, 27 şi 28;
c) de la 200 lei la 500 lei, pentru contravenţiile de la punctele 9, 10, 11, 22 şi 23;
d) de la 300 lei la 600 lei, pentru contravenţiile de la punctele 1, 2, 8 şi 14.
ART. 3
Contravenţiile la normele legale privind disciplina financiarã se constata şi sancţiunile se aplica de cãtre urmãtoarele persoane:
a) angajaţii cu atribuţii de control, inspecţie şi revizie ai Ministerului Finanţelor, ai bãncilor şi din cadrul controlului financiar intern, precum şi revizorii de gestiune;
b) angajaţii Ministerului Finanţelor, ai bãncilor şi ai administraţiilor financiare, circumscriptiilor financiare şi serviciilor financiare, anume împuterniciţi de conducãtorii acestor organe;
c) angajaţii, avînd cel puţin funcţia de economist, din compartimentele financiar-contabile ale ministerelor, celorlalte organe şi organizaţii centrale, departamentelor, centralelor industriale şi celorlalte organizaţii economice asimilate acestora, precum şi ale consiliilor populare, anume împuterniciţi de conducãtorul organului sau organizaţiei în cadrul cãreia funcţioneazã angajatul respectiv sau, dupã caz, de comitetul executiv al consiliului popular. Aceşti angajaţi constata contravenţii în exercitarea atribuţiilor de îndrumare sau verificare a unitãţilor subordonate organelor sau organizaţiilor din care fac parte.
De asemenea, au competenta sa constate contravenţii şi sa aplice sancţiuni şi urmãtoarele persoane:
- inspectorii Comitetului de Stat pentru Cultura şi Arta, ai comitetelor judeţene de cultura şi arta şi ai Comitetului de cultura şi arta al municipiului Bucureşti, precum şi instructorii centrali din Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport, anume împuterniciţi de conducãtorii acestor organe, pentru faptele prevãzute la articolul 1 punctele 9, 10 şi 11, fiecare în cadrul competentei sale legale;
- angajaţii Direcţiei Centrale de Statistica, ai direcţiilor judeţene de statistica şi ai Direcţiei municipale de statistica Bucureşti, anume împuterniciţi de conducãtorii acestor organe, pentru fapta prevãzutã la articolul 1 punctul 2.
ART. 4
Odatã cu aplicarea sancţiunii pentru contravenţiile prevãzute la articolul 1, agentul constatator poate acorda contravenientului un termen de cel mult 60 de zile pentru remedierea deficienţelor constatate, dacã aceasta necesita timp. Înãuntrul termenului acordat nu se pot aplica noi sancţiuni pentru fapte de aceeaşi natura.
ART. 5
La organizaţiile socialiste care, potrivit normelor legale, conduc jurnalul controlului, agenţii constatatori prevãzuţi la articolul 3 sînt obligaţi sa înscrie în acest jurnal toate contravenţiile la disciplina financiarã constatate şi sancţiunile aplicate, indiferent dacã încheie sau nu proces-verbal, precum şi termenul acordat potrivit articolului 4 pentru lichidarea deficienţelor.
La celelalte organizaţii socialiste, termenul acordat pentru remedierea deficienţelor se înscrie, dupã caz, fie în procesul-verbal, fie în chitanţa eliberata de agentul constatator, în cazul plãţii pe loc a jumãtate din minimul amenzii.
CAP. 2
Contravenţii la normele legale privind impozitele, taxele şi primele de asigurare prin efectul legii
ART. 6
Constituie contravenţie la normele legale care reglementeazã impozitele, taxele şi primele de asigurare prin efectul legii faptele sãvîrşite de contribuabilii persoane fizice şi de persoanele avînd calitatea de organe ori prepuşi ai contribuabililor persoane juridice, altele decît organizaţiile socialiste, de angajaţii organizaţiilor socialiste, precum şi de membrii cooperativelor sau ai altor organizaţii obşteşti, şi anume:
1. nedeclararea, în vederea impunerii, a exercitãrii unei meserii, profesii sau a altei activitãţi producãtoare de venituri;
2. nedeclararea de cãtre contribuabili, cu ocazia stabilirii impunerii, a unor surse agricole de venit;
3. nedeclararea veniturilor impozabile, a bunurilor supuse impozitelor, taxelor sau asigurãrilor prin efectul legii şi nedepunerea în termen a declaraţiilor de impunere de cãtre contribuabilii aflaţi în evidenta organelor financiare;
4. necomunicarea cãtre organele financiare a încetãrii situaţiilor care dau dreptul la acordarea de scutiri şi reduceri sau la aplicarea unor cote mai mici de impozite şi taxe;
5. netinerea de cãtre contribuabili, potrivit dispoziţiilor legale, a evidentelor referitoare la impozite, taxe şi prime de asigurare prin efectul legii sau înscrierea în acestea, din culpa, a unor date incomplete;
6. refuzul contribuabililor de a comunica, la cererea organelor financiare, datele şi informaţiile cu privire la respectarea obligaţiilor legale privind impozitele, taxele şi primele de asigurare prin efectul legii, sau comunicarea din culpa a unor date şi informaţii eronate;
7. necalcularea în cuantum legal, neretinerea sau nevãrsarea în termen de cãtre organizaţiile socialiste sau de cãtre persoanele fizice ori juridice, altele decît organizaţiile socialiste, a impozitului care, potrivit dispoziţiilor legale, se realizeazã prin reţinere şi vãrsare;
8. necomunicarea la organele financiare, de cãtre organizaţiile socialiste, a datelor referitoare la persoanele angajate cu munca la domiciliu;
9. nedepunerea de cãtre organizaţiile socialiste, în termen legal, a declaraţiilor de impunere, precum şi necomunicarea sau neprezentarea, la cererea organelor financiare, a oricãror documente necesare în legatura cu stabilirea impozitelor şi taxelor, ori prezentarea din culpa de date eronate sau incomplete;
10. primirea şi eliberarea de acte sau prestarea de servicii care, potrivit dispoziţiilor legale, sînt supuse taxelor de timbru sau taxelor locale, fãrã ca acestea sa fi fost achitate;
11. neanularea în forma prevãzutã de dispoziţiile legale, de cãtre persoanele în drept, a timbrelor fiscale aplicate, precum şi admiterea de timbre ce poarta urmele unei folosiri anterioare sau care nu îndeplinesc condiţii de valabilitate;
12. neînscrierea, de cãtre angajaţii organizaţiilor prestatoare de servicii, pe documentul de plata a taxei de timbru - chitanţa de încasare în numerar, copia dispoziţiei de plata ori documentul de compensare - în forma prevãzutã de dispoziţiile legale, a menţiunii de anexare a acestuia la actul taxabil;
13. neincasarea în cuantum legal sau nevãrsarea la termen a primelor de asigurare prin efectul legii, care se analizeazã prin organizaţiile socialiste;
14. împiedicarea efectuãrii controlului ce se exercita de cãtre organele competente cu privire la aplicarea normelor legale care reglementeazã impozitele, taxele şi primele de asigurare prin efectul legii.
ART. 7
Pentru contravenţiile prevãzute la articolul 6 se aplica urmãtoarele amenzi:
a) de la 25 lei la 200 lei, pentru contravenţia de la punctul 2;
b) de la 50 lei la 300 lei, pentru contravenţiile de la punctele 3, 4, 9, 10, 11, 12 şi 13;
c) de la 200 lei la 1.000 lei, pentru contravenţiile de la punctele 5, 6, 7, 8 şi 14;
d) de la 500 lei la 3.000 lei, pentru contravenţia de la punctul 1.
ART. 8
Contravenţiile la normele legale privind impozitele, taxele şi primele de asigurare prin efectul legii se constata şi sancţiunile se aplica de cãtre urmãtoarele persoane:
a) angajaţii cu atribuţii de control, inspecţie şi revizie ai Ministerului Finanţelor, ai bãncilor şi din cadrul controlului financiar intern;
b) angajaţii Ministerului Finanţelor şi ai administraţiilor financiare, circumscriptiilor financiare şi serviciilor financiare, anume împuterniciţi de conducãtorii acestor organe.
De asemenea, au competenta sa constate contravenţii şi sa aplice sancţiuni salariaţii anume împuterniciţi de Administraţia Asigurãrilor de Stat, pentru fapta prevãzutã la articolul 6 punctul 13.
ART. 9
Agenţii constatatori prevãzuţi la articolul 8, dacã au şi atributia de a stabili impozite, taxe sau prime de asigurare prin efectul legii, vor lua mãsuri, cînd este cazul, pentru stabilirea acestora. Dacã agenţii constatatori nu au aceasta atribuţie, sînt obligaţi sa sesizeze de îndatã organul financiar competent.
În toate cazurile, agenţii constatatori sînt obligaţi sa depunã o copie de pe procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi la organul financiar în raza cãruia contravenientul îşi are domiciliul sau, dupã caz, îşi are sediul organizaţia din care acesta face parte.
CAP. 3
Dispoziţii finale
ART. 10
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plîngere în termen de 15 zile de la comunicarea acestuia. Plîngerea se depune la organul din care face parte agentul constatator.
În cazul contravenţiilor prevãzute în articolul 1 şi articolul 6 punctele 2-14, plîngerea se soluţioneazã de cãtre conducãtorul organului din care face parte agentul constatator sau de cãtre un alt angajat, ierarhic superior agentului constatator, împuternicit de conducãtorul acestui organ.
În cazul prevãzut la articolul 6 punctul 1, plîngerea se soluţioneazã de judecãtoria în a carei raza teritorialã a fost sãvîrşitã contravenţia.
ART. 11
În mãsura în care prezenta hotãrîre nu dispune, contravenţiilor prevãzute la articolele 1 şi 6 le sînt aplicabile dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016