Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA Nr. 64 din 22 ianuarie 1991  privind stabilirea unor masuri pentru evaluarea economica si financiara a unitatilor economice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA Nr. 64 din 22 ianuarie 1991 privind stabilirea unor masuri pentru evaluarea economica si financiara a unitatilor economice

EMITENT: Guvernul Romaniei
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 24 ianuarie 1991


Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
În scopul transformarii întreprinderilor de stat în regii autonome şi societãţi comerciale, precum şi în scopul gestionãrii regiilor autonome şi societãţilor comerciale cu capital integral de stat înfiinţate în baza Legii nr. 15/1990, atît la nivel microeconomic, cît şi la nivel macroeconomic se instituie obligativitatea evaluãrii economice şi financiare a tuturor agenţilor economici, corespunzãtor economiei de piata.
În acest sens fiecare agent economic menţionat la alineatul precedent are obligaţia întocmirii în condiţiile stabilite prin prezenta hotãrîre a unui studiu de fezabilitate, bazat pe analiza propriei activitãţi, precum şi a perspectivelor sale, prin metoda cost-beneficii.
ART. 2
Studiul de fezabilitate va lua în consideraţie ca principali indicatori ai analizei indicatorii prevãzuţi în anexa la prezenta hotãrîre, acordind o atentie maxima resurselor financiare şi materiale, precum şi pieţelor de desfacere, pe care se poate baza sau pe care le poate mobiliza agentul economic în cauza.
ART. 3
Studiul de fezabilitate va fi întocmit în asa fel încît sa permitã:
a) fundamentarea deciziilor la nivel de agent economic şi la nivel guvernamental privind organizarea întreprinderii şi modificarea structurilor sale interne, concomitent sau consecutiv transformarii în regie autonomã sau societate comercialã, dupã caz;
b) stabilirea politicii economice de ramura, a orientarilor şi recomandãrilor ce cad în sarcina ministerelor de resort;
c) luarea deciziilor vizind urgenta privatizãrii fiecãrui agent economic în parte, gradul de privatizare, respectiv numãrul ce urmeazã a fi vîndute, forma de privatizare, precum şi altele asemenea;
d) stabilirea mãsurilor vizind orientarea investitorilor strãini atît în scopul impulsionarii asocierilor şi retehnologizarilor, cît şi în vederea cumpãrãrii integrale a unor capacitãţi de producţie;
e) stabilirea politicii microeconomice a programelor de ajustare structuralã globalã, a instrumentelor macroeconomice de intervenţie a statului în economie, precum şi evaluarea impactului social al unor asemenea intervenţii.
ART. 4
În vederea întocmirii studiului de fezabilitate, Institutul Roman de Management împreunã cu Banca Romana pentru Dezvoltare vor întocmi şi distribui tuturor ministerelor şi agenţilor economici interesaţi în termen de 15 zile de la data prezentei hotãrîri, instrucţiuni metodologice la un nivel corespunzãtor de detaliere.
ART. 5
Pentru efectuarea studiilor de fezabilitate, consiliile de administraţie vor desemna în termen de 10 zile de la data prezentei hotãrîri, dintre cadrele de conducere şi alţi specialişti, un numãr de trei persoane cu urmãtorul profil profesional: un economist, un inginer şi un expert financiar-contabil.
Echipa de analiza constituitã potrivit alin. 1 va urma în mod obligatoriu un stagiu de pregãtire la Institutul Roman de Management pe o perioada de 2-3 saptamini, în ordinea stabilitã cu consultarea Ministerului Finanţelor; cheltuielile pe perioada de stagiu ca şi cele legate de analiza economicã şi financiarã se suporta de unitate.
Studiul se va finaliza în termen de cel mult 3 saptamini de la terminarea stagiului de pregãtire şi se va inainta cu avizul Bãncii Romane pentru Dezvoltare urmãtoarelor foruri spre a le utiliza potrivit sarcinilor lor specifice:
a) ministerul de resort;
b) Agenţia Nationala pentru Privatizare;
c) Agenţia Romana pentru Promovarea Investiţiilor şi Asistenţei Economice din Strãinãtate;
d) Comisia Nationala pentru Prognoza, Plan şi Conjunctura Economicã;
e) Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice.
ART. 6
Studiile de fezabilitate vor fi întocmite cu implicarea obligatorie a unor instituţii de specialitate neutre, cum ar fi institutele de cercetare şi proiectare, instituţii financiar-bancare, de învãţãmînt superior etc. Costurile acestei implicari vor fi suportate de agenţii economici interesaţi.
ART. 7
Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice şi Ministerul Finanţelor vor urmãri organizarea unor echipe de analiza la care sa fie atrasi experţi romani şi strãini, care vor efectua studii de fezabilitate model la 10-20 de unitãţi economice selecţionate dintre cele susţinute masiv prin subvenţii de stat.
ART. 8
Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice va asigura expertizarea studiilor de fezabilitate primite potrivit prezentei hotãrîri şi va prezenta guvernului rezultatele acestei expertize.
ART. 9
Pe baza studiilor de fezabilitate primite ministerele şi Comisia pentru Prognoza, Plan şi Conjunctura Economicã vor elabora obiectivele de politica economicã şi de ajustare structuralã în domeniul lor de activitate şi vor propune mãsuri de redresare economicã a agenţilor economici, dupã caz.
ART. 10
Bãncile cu capital integral de stat vor avea în vedere, la acordarea creditelor solicitate de agenţii economici, studiile de fezabilitate întocmite potrivit prezentei hotãrîri şi reactualizate dupã caz.
ART. 11
Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice şi Ministerul Finanţelor vor lua mãsuri pentru a asigura finanţarea inclusiv din surse externe a cheltuielilor legate de aplicarea prezentei hotãrîri şi care nu trebuie suportate de agenţii economici implicaţi.
PRIM-MINISTRU

PETRE ROMAN



ANEXA 1
INDICATORII PRINCIPALI AI ANALIZEI



I. Analiza economicã

- Raportul venituri actualizate/costuri actualizate

- Valoarea neta actualizatã

- Cursul de revenire net actualizat (testul Bruno)

- Rata economicã de rentabilitate



II. Analiza financiarã

- Raportul venituri actualizate/costuri actualizate

- Valoarea neta actualizatã

- Cursul de revenire net actualizat (testul Bruno)

- Rata financiarã de rentabilitate



III. Analiza de sinsitivitate

Principalii indicatori

Varianta

----------------

I II

- Rata financiarã de rentabilitate

- Rata economicã de rentabilitate

--------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016