Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA Nr. 498 din 23 septembrie 1993  cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA Nr. 498 din 23 septembrie 1993 cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 242 din 11 octombrie 1993
Guvernul României hotãrãşte:

În baza art. 29 alin. 3 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedentiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicatã*), se aproba Normele privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, cuprinse în anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Dan Mogos,
secretar de stat



*) Legea nr. 40/1991 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 14 iulie 1993.


ANEXA 1


NORME
privind constituirea şi utilizarea fondului pentru stimularea personalului propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia

În baza prevederilor art. 29 alin. 3 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedentiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive, republicatã, precum şi a dispoziţiilor legale potrivit cãrora organele Ministerului Finanţelor au dreptul sa procedeze la confiscarea şi valorificarea de bunuri sau sa aplice şi sa încaseze penalitãţi, se stabilesc nivelurile de constituire şi condiţiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, potrivit metodologiei prevãzute în prezentele norme.
I. Constituirea fondurilor de stimulare
1. Fondurile de stimulare se constituie lunar, astfel:
- prin aplicarea cotei de 15% asupra valorii bunurilor confiscate şi valorificate şi asupra valorii penalitatilor aplicate şi încasate, realizate de aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi unitãţile subordonate acestuia;
- prin aplicarea unei cote de 7% asupra valorii bunurilor confiscate de alte ministere şi celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale care, potrivit legii, au acest drept şi valorificate prin aparatul Ministerului Finanţelor;
- prin aplicarea unei cote de 6% asupra penalitatilor date de alte ministere şi celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale care, potrivit legii, au acest drept şi încasate prin aparatul Ministerului Finanţelor.
În categoria bunurilor confiscate şi valorificate se includ toate valorile materiale şi bãneşti (în lei şi în valuta) care fac obiectul confiscãrii şi au fost valorificate potrivit legii, inclusiv cele abandonate în timpul controlului. În aceasta categorie se cuprind şi sumele încasate de agenţii economici ca urmare a stabilirii şi practicãrii unor preţuri şi tarife eronate, de monopol, a concurentei neloiale şi a practicãrii unor cote de adaos comercial şi comisioane nelegale. Valuta confiscatã se evalueaza în lei, la cursul valutar din ziua confiscãrii.
Bunurile confiscate reprezentind arme, muniţii, echipament militar, produse explozibile şi alte bunuri similare vor fi predate şi valorificate în condiţiile legii; pentru confiscarea acestora nu se constituie fond de stimulare.
În categoria penalitatilor se includ:
- majorãrile de intirziere, calculate pentru sumele identificate suplimentar, în timpul controlului, peste obligaţiile de plata stabilite de agenţii economici ca datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi fondurilor speciale, constind din impozite şi taxe, dividende şi alte obligaţii de plata;
- majorãrile de intirziere, calculate în timpul controlului pentru sumele virate cu intirziere bugetului de stat, bugetelor locale şi fondurilor speciale (fãrã a se calcula şi vãrsa de cãtre agenţii economici şi penalitãţile legal datorate);
- sumele reprezentind dublarea impozitelor ca urmare a sustragerii de la plata.
2. Cotele utilizate pentru constituirea fondului de stimulare se aplica numai în cazurile în care confiscarile şi penalitãţile sînt stabilite definitiv şi numai dacã acestea au fost valorificate şi încasate de cãtre organele autorizate, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, iar sumele au fost încasate la bugetul de stat.
În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondului de stimulare, organele autorizate au hotãrît anularea unor confiscari sau penalitãţi stabilite incorect, sumele necuvenite se reţin din fondul de stimulare existent sau al perioadelor urmãtoare.
3. Fondul de stimulare se constituie conform pct. 1 de cãtre:
a) direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti, din valorile provenite din activitatea proprie şi din cea a unitãţilor subordonate, cu evidentierea acestora separatã, astfel:
- secţia Garzii financiare;
- direcţia de control financiar de stat;
- direcţia de impozite şi taxe, din valorile rezultate din activitatea proprie, a unitãţilor subordonate direcţiei generale şi prin reţinerea unei cote de 5% din fondurile de stimulare aferente bunurilor valorificate provenite de la unitãţile vamale din raza judeţului;
- serviciul de preţuri şi protecţie a concurentei;
- celelalte structuri ale direcţiei generale, prin virarea a cîte 5% din fondurile constituite la lit. a) liniutele 1-4 de mai sus;
b) Ministerul Finanţelor, cu evidentierea separatã a fondurilor pentru:
- Garda financiarã, din valorile rezultate din activitatea proprie şi prin virarea unei cote de 10% din fondurile constituite la nivelul secţiilor Garzii financiare din direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti;
- Direcţia generalã a controlului financiar de stat, din valorile provenite din activitatea proprie şi prin virarea a 10% din fondurile constituite la nivelul direcţiilor controlului financiar de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti;
- Inspecţia generalã pentru activitatea interna, din sumele provenite din activitatea proprie;
- Departamentul veniturilor statului, prin virarea a 10% din fondurile de stimulare constituite la direcţiile de impozite şi taxe din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti;
- Departamentul de evoluţie a preţurilor şi protecţie a concurentei, din valorile provenite din activitatea proprie şi prin virarea a 10% din fondurile constituite la nivelul serviciilor de preţuri şi protecţie a concurentei din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti;
- colegiul ministerului, prin virarea unei cote de 10% din fondurile de stimulare prevãzute la lit. b) liniutele 1-5 de mai sus;
c) unitãţile vamale, din valorile rezultate din activitatea proprie;
d) direcţiile regionale vamale, din valorile provenite din activitatea proprie şi prin virarea unei cote de 10% din fondul constituit la nivelul unitãţilor vamale subordonate, cu evidentierea distinctã a aportului la formarea acestuia;
e) Direcţia generalã a vamilor, prin virarea unei cote de 15% din fondul constituit la unitãţile vamale şi din cel constituit la direcţiile regionale vamale din sumele provenite din activitatea proprie.
II. Utilizarea fondurilor de stimulare
1. Fondurile de stimulare se repartizeazã salariaţilor în funcţie de urmãtoarele criterii:
- contribuţia personalã în identificarea şi atragerea de venituri la bugetul de stat;
- competenta profesionalã doveditã în îndeplinirea funcţiei;
- respectarea ordinii şi disciplinei individuale sau în compartimentul de munca pe care-l coordoneazã, în cazul funcţiilor de conducere;
- contribuţia personalã la introducerea, reglementarea şi aplicarea corecta a procedurilor, tehnicilor şi nomenclaturii vamale;
- frecventa, natura, dificultatea şi valoarea descoperirilor în activitatea vamalã, de control financiar şi a Garzii financiare;
- îndeplinirea corecta şi la timp a activitãţilor programate, calitatea serviciilor prestate, prevenirea şi lichidarea debitelor, conducerea corecta şi la zi a evidentelor;
- gradul de periculozitate a acţiunilor la care participa;
- valorificarea în timp cît mai scurt a bunurilor confiscate şi nedepasirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
- încasarea în timp cît mai scurt a penalitatilor aplicate;
- complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale şi capacitatea stabilirii corecte a rãspunderii persoanelor vinovate, potrivit legii.
2. Cuantumul lunar al stimulentelor individuale este de:
a) cel mult 3 salarii de baza pentru personalul care contribuie direct la confiscarea de bunuri, la aplicarea şi încasarea de penalitãţi, precum şi pentru:
- salariaţii care participa efectiv la valorificarea bunurilor confiscate şi a penalitatilor aplicate, din fondul constituit la cap. 1 pct. 3 lit. a) liniuta 3;
- personalul direcţiilor controlului financiar de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat din judeţe şi municipiul Bucureşti care participa la acţiunile de restructurare economicã, supraveghere financiarã, repatrierea valutei şi la alte acţiuni dispuse de conducere, prin completarea stimulentelor atribuite din efort propriu, cu stimulente din fondul prevãzut la cap. I pct. 3 lit. a) ultima liniuta;
- personalul brigazilor mobile din cadrul Direcţiei de supraveghere şi control vamal, care a obţinut rezultate deosebite în activitate;
- personalul încadrat în alte compartimente decît cele cu atribuţii de confiscari de bunuri şi aplicari de penalitãţi, care aduce o contribuţie efectivã în realizarea acestor activitãţi;
b) cel mult un salariu de baza pentru personalul care contribuie indirect la buna desfãşurare a acestor activitãţi;
c) fondul la dispoziţia colegiului ministerului se utilizeazã pentru:
- stimularea personalului din direcţiile generale şi direcţiile ministerului, altele decît Garda financiarã şi cele din Departamentul veniturilor statului şi Departamentul de evoluţie a preţurilor şi protecţie a concurentei şi Direcţia generalã a vamilor, care a contribuit în mod indirect la activitatea de confiscare şi valorificare de bunuri, aplicarea şi încasarea de penalitãţi şi a avut rezultate deosebite în activitate;
- stimularea personalului din cadrul Direcţiei generale a controlului financiar de stat, care a obţinut rezultate deosebite în activitatea de restructurare economicã, supraveghere financiarã, repatrierea valutei şi alte acţiuni dispuse de conducere, prin completarea stimulentelor atribuite din fondurile proprii, cu sume de pînã la 3 salarii de baza, lunar;
- stimularea personalului din cadrul Inspecţiei generale pentru activitatea interna, care a obţinut rezultate deosebite în activitate, prin completarea stimulentelor atribuite din fondurile proprii, cu sume de pînã la 3 salarii de baza, lunar.
Pentru situaţii deosebite, ministrul finanţelor poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulare în cadrul ministerului şi al unitãţilor subordonate, între unitãţile subordonate, precum şi între minister şi aceste unitãţi, la propunerea conducãtorilor acestora.
În cazuri temeinic justificate pentru stimularea unor persoane cu rezultate deosebite în activitate, comisarul general al Garzii financiare poate acorda stimulente unor persoane de la secţiile Garzii financiare şi din fondul constituit la nivelul central al Garzii Financiare.
3. Dimensionarea stimulentelor nominale şi aprobarea acestora se face de:
a) ministrul finanţelor, pentru:
- comisarul general şi comisarii generali adjuncţi ai Garzii financiare, directorul general şi directorii generali adjuncţi ai Direcţiei generale a vamilor, directorii generali sau directorii direcţiilor generale ori ai direcţiilor subordonate ministrului finanţelor;
- directorii generali şi directorii din celelalte direcţii generale ori direcţii, la propunerea secretarilor de stat;
- celelalte categorii de personal din minister, la propunerea directorilor generali şi directorilor, cu acordul secretarilor de stat, dupã caz (exclusiv pentru cel al Direcţiei generale a vamilor);
- directorii generali şi directorii generali adjuncţi de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, la propunerea Direcţiei generale organizare, resurse umane şi servicii generale, cu acordul secretarilor de stat;
- directorii şi adjunctii acestora de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, la propunerea directorului general şi cu acordul secretarilor de stat coordonatori;
b) secretarul de stat care coordoneazã Departamentul de evoluţie a preţurilor şi protecţie a concurentei, pentru:
- şefii serviciilor de preţuri şi protecţie a concurentei din teritoriu, la propunerea directorului general;
c) comisarul general al Garzii financiare, pentru:
- şefii secţiilor Garzii financiare, adjunctii acestora şi şefii de divizie de la secţiile Garzii financiare, la propunerea comisarilor generali adjuncţi şi a comisarilor şefi de secţie;
d) şefii de secţii ai Garzii financiare, pentru:
- personalul propriu, exclusiv personalul cu funcţii de conducere, la propunerea adjunctilor şefi de secţie ai Garzii financiare;
e) directorul general al Direcţiei generale a vamilor, pentru:
- personalul din aparatul propriu;
- directorii, directorii adjuncţi şi şefii brigazilor de supraveghere şi control vamal din cadrul direcţiilor regionale vamale;
- şefii şi adjunctii acestora din cadrul unitãţilor vamale, la propunerea directorilor generali adjuncţi şi a directorilor;
f) directorii direcţiilor regionale vamale, pentru:
- personalul propriu; precum şi
- personalul unitãţilor vamale din subordine, la propunerea sefilor unitãţilor vamale şi a sefilor de compartimente din cadrul direcţiilor regionale vamale, dupã caz;
g) directorii generali ai direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, pentru:
- aparatul propriu, exclusiv personalul prevãzut la liniutele 4 şi 5 de la pct. 3 lit. a) şi lit. b), c), d) de la acelaşi punct, la propunerea conducãtorilor de direcţii şi ai compartimentelor independente;
- personalul de conducere al unitãţilor subordonate şi cel de execuţie de la perceptiile rurale;
- directorii administraţiilor financiare şi şefii circumscriptiilor fiscale, pentru:
- aparatul de execuţie subordonat.
III. Prevederi generale
1. Plata stimulentelor aprobate se face în cursul fiecãrei luni, pentru luna expiratã.
2. Stimulentele atribuite sînt supuse impozitãrii, prin cumulare cu celelalte drepturi salariale, potrivit legii.
Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeazã C.A.S., fond de şomaj şi contribuţia pentru pensie suplimentarã.
3. Sumele rãmase neutilizate se raporteazã lunar şi anual, urmînd sa fie utilizate în acelaşi scop.
4. Evidentierea în contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueazã potrivit normelor stabilite de Direcţia generalã a contabilitãţii şi sinteza bilanţurilor contabile din Ministerul Finanţelor.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016