Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARIREA Nr. 453 din 27 iunie 1991 privind constituirea, atributiile si functionarea comisiilor de lichidare a patrimoniului uniunilor judetene, a Sectorului agricol Ilfov si Uniunii Nationale a Cooperativelor Agricole de Productie
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 142 din 11 iulie 1991
ART. 1
În scopul lichidãrii patrimoniului uniunilor judeţene, a Sectorului agricol Ilfov şi Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, se vor constitui comisii de lichidare în termen de 15 zile de la data prezentei hotãrîri.
ART. 2
Comisiile de lichidare a patrimoniului uniunilor judeţene şi a Sectorului agricol Ilfov ale cooperativelor agricole de producţie se constituie prin decizia prefecturii şi vor fi formate din:
- directorul general al Direcţiei judeţene de control financiar sau împuternicitul acestuia;
- directorul general adjunct al Direcţiei generale pentru agricultura şi alimentaţiei;
- directorul Sucursalei judeţene a "Bãncii Agricole" - S.A. sau împuternicitul acestuia;
- locţiitorul şefului Direcţiei de poliţie a judeţului;
- preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie, respectiv a Sectorului agricol Ilfov;
- şeful sectorului economic al uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie, respectiv al Sectorului agricol Ilfov;
- preşedintele comisiei de revizie a uniunii judeţene, respectiv a Sectorului agricol Ilfov, a cooperativelor agricole;
- şeful Oficiului judeţean, respectiv al Sectorului agricol Ilfov, al Casei autonome de pensii şi asigurãri sociale ale ţãrãnimii.
ART. 3
Comisia de lichidare a patrimoniului Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie se constituie prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor şi va fi formatã din cîte un reprezentant, avînd funcţia de director, al Ministerului Economiei şi Finanţelor, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, Ministerului de Interne şi "Bãncii Agricole"-S.A. De asemenea, din comisia de lichidare fac parte preşedintele Uniunii Cooperaţiei Agricole, şeful sectorului economic şi preşedintele comisiei de revizie a acesteia, precum şi preşedintele Casei autonome de pensii şi asigurãri sociale ale ţãrãnimii.
ART. 4
Comisiile de lichidare, stabilite potrivit art. 2 şi 3, vor infiinta, prin decizii, comisii de inventariere a patrimoniului, formate din salariaţi ai uniunilor cooperativelor agricole de producţie şi ai unitãţilor reprezentate în comisiile de lichidare.
ART. 5
Comisiile de lichidare a patrimoniului îşi încep activitatea prin efectuarea, împreunã cu conducerea uniunilor judeţene ale cooperativelor agricole şi a Uniunii Cooperaţiei Agricole, a inventarierii întregului patrimoniu şi încheierea unui bilanţ care sa constate situaţia exactã a activului şi pasivului.
În inventariere şi bilanţ vor fi cuprinse şi fondurile de întrajutorare intercooperatista, în bani şi în natura, constituite şi administrate de uniunile judeţene ale cooperativelor agricole.
Comisiile de lichidare au obligaţia de a constata şi stabili orice încãlcãri ale legii, de a lua mãsuri de recuperare a pagubelor, conform legii, şi de a sesiza, dacã este cazul, organele de urmãrire penalã.
ART. 6
Actele privind lichidarea patrimoniului uniunilor cooperativelor agricole de producţie vor purta menţiunea "în lichidare" şi vor fi semnate de preşedinţii şi şefii sectoarelor economice ai uniunilor respective.
ART. 7
Realizarea activului şi plata pasivului se vor efectua în termen de doua luni de la data prezentei hotãrîri, potrivit modalitãţilor legale în vigoare. Fondurile în bani şi în natura existente în conturile de întrajutorare intercooperatiste vor fi restituite unitãţilor care au participat la constituire.
La expirarea termenului, comisiile vor prezenta, pentru descãrcare, bilanţul de lichidare şi raportul explicativ organelor de specialitate investite cu atribuţii de control financiar ale prefecturilor şi ale Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 8
Sumele rezultate din lichidarea patrimoniului uniunilor cooperativelor agricole vor fi destinate rambursarii împrumutului acordat Casei autonome de pensii şi asigurãri sociale ale ţãrãnimii, potrivit Hotãrîrii Guvernului nr. 154 din 7 martie 1991.
Eventualele creanţe ale uniunilor, care nu vor putea fi încasate pînã la data expirãrii termenului de lichidare, vor fi cedate pentru urmãrire şi încasare Casei autonome de pensii şi asigurãri sociale ale ţãrãnimii, care le va folosi în scopul prevãzut la alin. 1.
ART. 9
Arhiva uniunilor cooperativelor agricole de producţie va fi preluatã de Casa autonomã de pensii şi asigurãri sociale ale ţãrãnimii, respectiv de cãtre oficiile judeţene ale acesteia.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: