Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 45 din 2 februarie 1993  pentru aprobarea Acordului privind ajutorul in valoare de 10 milioane dolari pentru importul de marfuri destinate agriculturii, incheiat intre Guvernul Romaniei si Statele Unite ale Americii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 45 din 2 februarie 1993 pentru aprobarea Acordului privind ajutorul in valoare de 10 milioane dolari pentru importul de marfuri destinate agriculturii, incheiat intre Guvernul Romaniei si Statele Unite ale Americii

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 31 din 16 februarie 1993
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Acordul privind ajutorul în valoare de 10 milioane de dolari pentru importul de mãrfuri destinate agriculturii, încheiat între Guvernul României şi Statele Unite ale Americii la 15 decembrie 1992 la Bucureşti.
ART. 2
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerul Finanţelor vor lua mãsurile ce se impun pentru punerea în practica a prevederilor acordului.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
--------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

Ministrul agriculturii şi
alimentaţiei,
Ioan Oancea



ACORD DE CREDIT NERAMBURSABIL PENTRU IMPORTUL DE MĂRFURI
între Guvernul României (Beneficiarul), reprezentat de Ministerul Finanţelor, şi Statele Unite ale Americii, reprezentate de Agenţia pentru Dezvoltare Internationala (A.I.D.)

ART. 1
Creditul nerambursabil

Secţiunea 1.1. - Marfa
Sub rezerva disponibilitatii de fonduri, Statele Unite ale Americii, actionind conform Actului din 1961 privind asistenta pentru strãinãtate, cu modificãrile ulterioare, este de acord sa punã la dispoziţia Beneficiarului, în termenii şi condiţiile acestui acord, o suma de pînã la 10 (zece) milioane dolari S.U.A (creditul), credit din care nu mai puţin de 8.500.000 (opt milioane cinci sute de mii) dolari S.U.A. vor fi disponibilizaţi de A.I.D. pentru finanţarea costurilor în valuta al suplimentului proteic de soia de origine S.U.A., asa cum este specificat în scrisorile de implementare ale proiectului şi ale serviciilor legate de livrarea mãrfurilor, necesare sprijinirii Beneficiarului în satisfacerea nevoilor sale imediate de nutreturi proteice, în restructurarea sistemului de distribuţie şi vînzare a acestui supliment proteic de soia cãtre sectorul privat şi, în final, în asigurarea autosatisfacerii în acoperirea pe termen lung a nevoilor sale de supliment proteic de soia.

Secţiunea 1.2. - Situaţia cadastrala
În plus, pînã la 1.500.000 (un milion cinci sute de mii) dolari S.U.A. din creditul nerambursabil vor fi utilizaţi de cãtre Serviciul de Prospecţiuni Geodezice al S.U.A. (USGS) pentru asigurarea asistenţei tehnice, a bunurilor necesare desfãşurãrii acesteia, a asistenţei auxiliare bunurilor livrate Beneficiarului, reprezentat de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, sau de alte subdiviziuni politice, în realizarea situaţiei cadastrale la nivel naţional, în scopul analizei acordãrii titlurilor şi transferului proprietãţii pãmîntului cãtre persoane fizice sau juridice private.

Secţiunea 1.3. - Asistenta tehnica
Suplimentar creditului, A.I.D. este de acord sa asigure asistenta tehnica suplimentarã şi asistenta privind formarea cadrelor, dupã necesitaţi, pentru urmãtoarele scopuri:
1. asistenta tehnica în desfãşurarea licitaţiilor private produsele eligibile şi, totodatã, sa acorde consultanţa Guvernului României în privatizarea sistemului de distribuţie şi vînzare a suplimentului proteic de soia în România;
2. furnizarea de servicii de consultanţa privind politica de dezvoltare a pieţei, în sectorul privat, dezvoltarea unui sistem de distribuţie a suplimentului proteic de soia prin importatori privati, angrosisti şi detailisti, şi asigurarea altei asistente tehnice, în funcţie de cerinţe, pentru sprijinirea industriei nutreturilor proteice; şi
3. asistenta în monitorizarea, urmãrirea, evaluarea/estimarea şi în analizarea impactului financiar, economic şi de piata al programului.
ART. 2
Programul

Secţiunea 2.1. - Definirea programului
Programul este descris în continuare în "Descrierea pe larg a programului", asa cum este expusã în anexa nr. 1 la prezentul acord şi care constituie parte integrantã a acestui acord, şi va consta în alocari de fonduri nerambursabile, asupra cãrora se va conveni de comun acord pentru suplimentul proteic de soia, ca şi pentru diverse bunuri şi servicii agreate în scris de cãtre A.I.D., care vor fi disponibilizate pentru sectorul privat din economia României.

Secţiunea 2.2. - Modificarea anexei
În cadrul limitelor definitiei de mai sus a programului, pãrţi din "Descrierea pe larg a programului", expusã în anexa nr. 1, pot fi modificate printr-o înţelegere, în scris, a reprezentanţilor autorizaţi ai pãrţilor, desemnaţi în secţiunea 7.2, nefiind necesarã o amendare formala a prezentului acord.
ART. 3
Condiţii precedente tragerii

Secţiunea 3.1. - Condiţii precedente tragerii iniţiale
Anterior efectuãrii oricãrei trageri din credit sau emiterii de cãtre A.I.D. a oricãrui document în baza cãruia se va efectua tragerea unei astfel de sume, dacã pãrţile nu vor fi convenit altfel în scris, Beneficiarul va furniza A.I.D., într-o forma şi conţinut satisfãcãtoare pentru A.I.D.:
a) un aviz juridic acceptabil pentru A.I.D., care sa ateste ca prezentul acord a fost în mod corespunzãtor semnat în numele Beneficiarului, aprobat şi/ sau ratificat şi ca acesta constituie o obligaţie valabilã şi legal irevocabilã a Beneficiarului, conform tuturor termenilor acordului;
b) o declaraţie de reprezentare şi garantare, în sensul ca persoana sau persoanele desemnate au autoritatea sa acţioneze ca reprezentant sau reprezentanţi ai Beneficiarului, conform secţiunii 7.2, împreunã cu un specimen de semnatura pentru fiecare persoana, certificat în ce priveşte autenticitatea.

Secţiunea 3.2. - Condiţia precedenta tragerilor pentru mãrfuri
Anterior efectuãrii oricãrei trageri din credit pentru mãrfurile menţionate în secţiunea 1.1. sau emiterii de cãtre A.I.D. a documentaţiei în baza cãreia tragerea va fi efectuatã, dacã pãrţile nu vor fi convenit altfel în scris, Beneficiarul va furniza A.I.D. dovada, în forma şi conţinutul satisfãcãtoare pentru A.I.D., ca Beneficiarul a deschis un cont separat total distinct, unic, purtãtor de dobinda, pentru depozitele în moneda nationala constituie în urma licitaţiilor de supliment proteic de soia, disponibilizate în conformitate cu termenii şi condiţiile acestui acord.

Secţiunea 3.3. - Condiţii precedente tragerilor pentru situaţia cadastrala
Anterior efectuãrii oricãrei trageri din cadrul creditului pentru mãrfurile şi asistenta auxiliara mãrfurilor, asa cum sînt descrise acestea în secţiunea 1.2, sau emiterii de cãtre A.I.D. a documentaţiei în baza cãreia astfel de trageri vor fi efectuate, dacã pãrţile nu vor fi convenit altfel în scris, Beneficiarul va furniza A.I.D., într-o forma şi conţinut satisfãcãtoare pentru A.I.D., dovada ca declasificarea sau demilitarizarea "grilei" necesare pentru realizarea situaţiei cadastrale naţionale a fost efectuatã de cãtre Beneficiar, prin Ministerul Apãrãrii sau alte subdiviziuni politice şi ca o astfel de "grila" a fost disponibilizata pentru utilizare şi revizuire de cãtre Serviciul de Prospecţiuni Geodezice al S.U.A., în colaborare cu Beneficiarul.

Secţiunea 3.4. - Înştiinţare
Dupã ce A.I.D. va fi stabilit ca au fost îndeplinite condiţiile precedente, specificate în secţiunile 3.1, 3.2 şi 3.3, aceasta îl va înştiinţa prompt în scris pe Beneficiar.
Secţiunea 3.5. - Termene pentru îndeplinirea condiţiilor prealabile
a) În cazul în care nu vor fi fost îndeplinite toate condiţiile specificate în secţiunile 3.1 şi 3.2 în termen de 60 de zile de la data prezentului acord sau pînã la o data ulterioara pe care A.I.D. o poate specifica în scris, A.I.D., la cererea sa, poate denunta acest acord printr-o înştiinţare în scris cãtre Beneficiar.
b) În cazul în care nu vor fi îndeplinite toate condiţiile specificate în secţiunea 3.3 în termen de 120 de zile de la data semnãrii prezentului acord sau pînã la o data ulterioara specificatã în scris de A.I.D., A.I.D., la cererea sa, poate anula componenta acestui credit, descrisã în secţiunea 1.2 a acestui acord, prin avizarea în scris a Beneficiarului cu 30 (treizeci) de zile înainte. Alternativ, A.I.D., la alegerea sa, poate disponibiliza tot creditul specificat în secţiunea 1.2 sau o parte a acestuia, pentru utilizare în cadrul acestui program, sau pentru orice alta utilizare pe care A.I.D. o va agrea în scris.
ART. 4
Achiziţionarea, eligibilitatea şi utilizarea mãrfurilor

Secţiunea 4.1. - Reglementarea A.I.D. nr. 1
Acest credit, precum şi achiziţionarea şi utilizarea mãrfurilor şi serviciilor auxiliare finanţate prin acesta sînt în conformitate cu termenii şi condiţiile Reglementãrii A.I.D. nr. 1, cu modificãrile ulterioare aflate în vigoare, în afarã cazului cînd A.I.D. va solicita altfel în scris. Dacã vreo prevedere a Reglementãrii A.I.D. nr. 1 contravine vreunei prevederi a prezentului acord, prevederea din acord va prevala.

Secţiunea 4.2. - Mãrfuri eligibile
a) Mãrfurile eligibile pentru finanţarea prin acest credit, conform celor precizate în secţiunea 1.1, vor fi specificate de A.I.D. dupã consultarea cu Beneficiarul. Astfel de mãrfuri sînt descrise pe larg în anexa nr. 1 şi pot fi descrise în detaliu în scrisorile de implementare contrasemnate, emise Beneficiarului conform secţiunii 7.1 a prezentului acord. Serviciile auxiliare mãrfurilor, asa cum sînt definite în Reglementarea A.I.D. nr. 1 şi asa cum sînt definite în detaliu în anexa nr. 1 a prezentului acord, sînt eligibile pentru a fi finanţate prin acest credit. Alte bunuri sau servicii pot deveni eligibile pentru finanţare numai cu acordul scris al A.I.D. În plus, A.I.D. poate refuza sa finanteze o anumitã marfa specifica sau serviciu auxiliar acesteia, dacã în opinia sa aceasta finanţare ar contraveni scopurilor acestui acord sau ale Actului privind asistenta pentru strãinãtate din 1961, cu modificãrile ulterioare.
b) În orice situaţie, Beneficiarul va fi înştiinţat asupra oricãrei decizii de cãtre A.I.D. privind exercitarea drepturilor sale ce ar decurge în urma stabilirii ca finanţarea unei marfi eligibile ar afecta negativ A.I.D. sau obiectivele politicii externe ale S.U.A. sau ar putea ameninta siguranta sau sãnãtatea poporului roman.

Secţiunea 4.3. - Sursa de achiziţie
Toate bunurile şi serviciile auxiliare bunurilor eligibile pentru finanţarea prin acest credit îşi vor avea sursa şi originea în S.U.A. (Codul 000 din Registrul de coduri geografice al A.I.D. în vigoare la momentul în care comenzile sînt transmise sau contractele intra în vigoare), dacã A.I.D. nu va fi specificat altfel în scrisorile de implementare sau dacã A.I.D. nu va fi convenit altfel în scris.

Secţiunea 4.4. - Data eligibilitãţii
Nici o marfa şi nici un serviciu auxiliar mãrfii nu pot fi finanţate prin acest credit, dacã ele au fost achiziţionate în urma unor comenzi sau contracte ferme transmise sau intrate în vigoare înaintea datei prezentului acord, în afarã cazului cînd A.I.D. convine altfel în scris.

Secţiunea 4.5. - Reglementãri speciale privind achiziţiile
a) Fondurile nerambursabile asigurate prin acest credit nu pot fi folosite pentru importul de pesticide, insecticide, fungicide, molucide, rodenticide sau alte produse chimice toxice şi periculoase folosite contra dãunãtorilor în sectorul agricol, fãrã o aprobare prealabilã în scris a A.I.D.
b) Reglementãrile privind transporturile cu nave sub pavilion S.U.A. şi regulile preferenţiale de încãrcare, inclusiv cerinţele de asigurare pe mare, se vor aplica conform prevederilor Reglementãrii A.I.D. nr. 1. În plus, sursa şi originea expedierii pe cale maritima (şi aerianã, dacã este cazul) va fi consideratã a fi ţara de înregistrare a vasului (sau avionului), la data încãrcãrii.
c) Toate transporturile internaţionale pe calea aerului, finanţate prin acest credit, dacã exista, vor fi efectuate de transportatori deţinãtori ai certificatului S.U.A. de realizare a acestui serviciu, dacã A.I.D. nu convine altfel în scris. Mai mult, dacã, dupã pãrerea Beneficiarului, o expediere va fi intirziata o perioada nejustificatã, prin asteptarea unui transportator sub pavilion american, fie la punctul de origine, fie la cel de transbordare, Beneficiarul trebuie sa certifice acest fapt în certificatele sau în alte documente deţinute ca elemente ale evidentelor Beneficiarului.

Secţiunea 4.6. - Utilizarea bunurilor
a) Beneficiarul se va asigura ca bunurile finanţate prin acest credit vor fi efectiv utilizate în scopurile pentru care este pusã la dispoziţie asistenta. În acest scop, Beneficiarul va face toate diligenţele pentru a se asigura ca procedurile enumerate mai jos sînt îndeplinite:
(i) realizarea de cãtre autoritãţile vamale de înregistrãri corecte privind intrarea şi vamuirea bunurilor şi vamuirea prompta a importurilor de bunuri în porturile de intrare, pe baza de scutiri vamale, asa cum este descris pe larg în secţiunea 5.2.; şi
(ii) Beneficiarul va face posibilul pentru a încheia orice aranjament corespunzãtor cu autoritãţile de securitate portuara, dacã este nevoie, pentru a se asigura ca o supraveghere şi supervizare corespunzãtoare sînt menţinute în vederea reducerii pierderilor şi furturilor din porturi, ca rezultat al neglijentei şi practicilor necorespunzãtoare de manipulare a mãrfurilor, asa cum va putea fi specificat în detaliu în scrisorile de implementare.
b) Beneficiarul va face toate demersurile necesare pentru a asigura ca mãrfurile finanţate prin acest credit nu sînt reexportate în aceeaşi sau substanţial în aceeaşi forma, cu excepţia cazului cînd se specifica altfel în scris de cãtre A.I.D.
ART. 5
Dispoziţii generale

Secţiunea 5.1. - Impozitare
Prezentul acord, fondurile creditului, bunurile, serviciile auxiliare acestora, asistenta tehnica şi formarea cadrelor puse la dispoziţie ca urmare a prezentului acord vor fi scutite de orice impozite şi taxe care ar putea fi în mod normal percepute conform legilor în vigoare în România. În plus, Beneficiarul convine prin prezentul sa nu impunã în viitor nici un tarif, taxa vamalã, taxa, impozit sau suprataxa de orice fel asupra asistenţei asigurate prin prezentul acord. Totodatã, pãrţile convin ca fondurile creditului nu vor fi utilizate pentru plata impozitelor sau altor taxe legate de importul bunurilor sau de asigurarea serviciilor auxiliare bunurilor, asistenţei tehnice sau pregãtirii cadrelor, finanţate prin acest acord.

Secţiunea 5.2. - Scutiri de taxe vamale la intrarea mãrfurilor
Beneficiarul va permite şi va facilita, prin toate aranjamentele corespunzãtoare şi necesare, intrarea cu scutiri de taxe vamale a tuturor mãrfurilor, bunurilor consumabile şi a altor proprietãţi puse la dispoziţie prin prezentul acord, prin agentul (agenţii) legal autorizat(i) ai A.I.D.

Secţiunea 5.3. - Intrarea cu scutire de taxe vamale a personalului
a) Cu excepţia cetãţenilor romani şi rezidenţilor permanenţi în România, toate persoanele (şi familiile lor) prezente în România pentru a desfasura activitãţi în legatura cu prezentul acord, şi care sînt:
1) angajaţi ai Guvernului Statelor Unite ale Americii sau ai unei agenţii a acestuia; sau
2) angajaţi prin contract sau funcţionari ai organizaţiilor publice sau private, finanţate de Guvernul S.U.A.; sau
3) angajaţi direct prin contract sau finantati de Guvernul S.U.A., vor fi scutite de impozitele pe venit şi pe asigurãri sociale care ar putea fi percepute de Beneficiar asupra veniturilor rezultate din activitãţile desfãşurate în cadrul programului de cãtre aceste persoane.
b) În plus, aceste persoane (şi familiile lor), pe durata rãmînerii în România în vederea asigurãrii asistenţei prevãzute în acord, vor fi scutite de taxe vamale, taxe de import şi de export asupra tuturor efectelor personale, vehiculelor, echipamentelor şi bunurilor importate în România pentru uz personal.

Secţiunea 5.4. - Licitaţiile pentru mãrfuri
Prin prezentul acord, Beneficiarul se angajeazã sa asigure urmãtoarele:
a) ca Beneficiarul sau orice subdiviziune politica a acestuia nu va licita, nu va incerca sa cumpere sau sa participe în alt mod la nici o licitaţie de supliment proteic de soia devenit disponibil în termenii şi condiţiile acestui acord; şi
b) ca nici un control al preţului, restrictie, limitare sau plafonare de orice natura (alta decît preţurile de baza corespunzãtoare care se pot stabili de licitatori asa cum a fost aprobat de A.I.D.) nu vor fi impuse de cãtre Beneficiar la vînzarea suplimentului proteic de soia, disponibilizat prin prezentul, cu excepţia cazului cînd A.I.D. convine altfel în scris.

Secţiunea 5.5. - Contul separat
a) Beneficiarul va deschide un cont separat, distinct, unic purtãtor de dobinda, unde vor fi depuse toate sumele în moneda nationala încasate în urma licitaţiilor de supliment proteic de soia, furnizat în baza prezentului acord.
b) Fondurile din contul separat vor fi programate în comun de pãrţi şi vor putea fi folosite în acele scopuri descrise în anexa nr. 1 la prezentul acord. Cu toate acestea, în nici o împrejurare, fondurile pãstrate în contul separat nu vor putea fi folosite pentru aprovizionarea integrala sau parţialã cu echipamente de supraveghere, echipamente sau servicii de întrerupere a sarcinii, pentru jocuri de noroc, pentru modificãri ale vremii sau activitãţi militare, paramilitare, ale poliţiei sau aplicãrii legii, sau pentru alte mãrfuri sau activitãţi, pe care A.I.D. le va specifica în scris.
c) Orice sold pozitiv neangajat al fondului, care ar rãmîne în contul separat la terminarea asistenţei acordate în cadrul acordului, va fi folosit pentru acele scopuri agreate de pãrţi, conform legii aplicabile.

Secţiunea 5.6. - Programarea sumelor în moneda nationala
a) Pãrţile convin prin prezentul acord:
1. sa dezvolte un plan de utilizare a sumelor în moneda nationala, prin care sa se descrie bugetul şi utilizarile propuse ale contului separat, în sprijinul întocmirii situaţiei cadastrului naţional, incluzind, dar fãrã a fi limitat la planurile de achiziţie propuse, salariile, asistenta tehnica şi bunurile auxiliare necesare realizãrii cadastrului şi sa defineascã alte utilizãri ale acestor fonduri stabilite de comun acord; 2. sa identifice sectoarele, proiectele şi activitãţile care vor fi susţinute prin aceste fonduri; şi 3. sa formuleze, în scris, aranjamentele reciproce aferente, în forma şi conţinut satisfãcãtoare pentru A.I.D., printr-un acord separat, memorandum de înţelegere sau scrisoare de implementare, care sa fie semnate de pãrţi nu mai tirziu de 31 martie 1993 sau la o data ulterioara, dupã cum vor conveni pãrţile în scris. Pãrţile vor programa fondurile în moneda nationala, depozitate în contul separat, în conformitate cu aceste utilizãri asupra cãrora s-a convenit.
b) Pãrţile convin din prezentul acord ca din contul special nu vor putea fi fãcute trageri pînã cînd pãrţile nu vor fi convenit, de comun acord, asupra unei metode de administrare, tragere, monitorizare şi revizie contabila a contului separat. Pãrţile vor consemna înţelegerile reciproce convenite cu privire la administrarea contului separat în scrisori de implementare, semnate de ambele pãrţi, sau în alta forma scrisã, care sa fie în forma şi conţinut satisfãcãtoare pentru A.I.D. Pãrţile mai convin ca o firma de contabilitate în S.U.A sa fie angajata cu finanţare realizatã de A.I.D. din alte surse decît din fondurile puse la dispoziţie prin acest credit, pentru a administra şi a supraveghea programarea şi utilizarea contului separat.

Secţiunea 5.7. - Rapoarte, înregistrãri contabile, revizii contabile, inspecţii
În plus fata de cerinţele incluse în Reglementarea A.I.D. nr. 1, Beneficiarul:
a) va furniza A.I.D. acele rapoarte şi informaţii legate de bunurile şi serviciile finanţate prin acest credit nerambursabil şi de îndeplinirea obligaţiilor Beneficiarului în cadrul acestui acord, asa cum A.I.D. va putea solicita în mod rezonabil;
b) va pãstra sau va face sa fie pãstrate, în concordanta cu principiile contabilitãţii general acceptate şi practicilor conforme cu acestea, acele registre sau înregistrãri legate de acest credit, care vor fi descrise în scrisorile de implementare. Astfel de registre şi înregistrãri vor putea fi controlate de A.I.D. (sau oricare dintre reprezentanţii sãi autorizaţi), ori de cîte ori A.I.D va cere în mod rezonabil aceasta, şi vor fi pãstrate 3 ani de la data ultimei trageri de la A.I.D. în cadrul acestui credit nerambursabil;
c) va permite A.I.D. sau oricãrui reprezentant autorizat al sau ca la orice data rezonabila sa inspecteze bunurile finanţate prin acest credit, în orice loc, inclusiv la locul de folosinta.

Secţiunea 5.8. - Caracterul complet al informaţiilor
Beneficiarul confirma:
a) ca faptele şi circumstanţele, asupra cãrora a informat sau a fãcut sa fie informat A.I.D. în cursul realizãrii înţelegerii cu A.I.D. asupra creditului, sînt corecte şi complete şi includ toate faptele şi circumstanţele care ar putea afecta material creditul şi îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prevederile prezentului acord;
b) ca va informa A.I.D. în timp util asupra oricãror fapte şi circumstanţe ulterioare care ar putea afecta material sau despre care se poate presupune în mod rezonabil ca ar putea afecta material creditul sau îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prevederile prezentului acord.

Secţiunea 5.9. - Evaluarea
Pãrţile convin prin prezentul acord sa coopereze la dezvoltarea unui plan de evacuare corespunzãtor şi potrivit pentru acest program, care va include evaluarea finala a programului şi care va exprima înţelegerile lor reciproce prin scrisori de implementare corespunzãtoare sau prin alte modalitãţi, în scris, într-o forma şi un conţinut satisfãcãtoare pentru A.I.D.
ART. 6
Denunţare. Despãgubiri

Secţiunea 6.1. - Denunţare
Acest acord poate fi denunţat în orice moment prin înţelegere reciprocã între pãrţi. Oricare dintre pãrţi poate denunta acest acord prin transmiterea unei notificãri scrise celeilalte pãrţi, cu 30 de zile înainte.

Secţiune 6.2. - Suspendare
Dacã în orice moment:
a) Beneficiarul nu va reusi sa se conformeze oricãrei prevederi a acestui acord; sau
b) orice reprezentare sau garantare, furnizatã de cãtre sau în numele Beneficiarului cu privire la obţinerea acestui credit sau solicitatã a fi furnizatã în cadrul prezentului acord, se va dovedi incorectã sub aspectul conţinutului; sau
c) va surveni un eveniment pe care A.I.D. îl considera situaţie exceptionala şi care face improbabila atingerea scopurilor creditului sau posibilitatea îndeplinirii de cãtre Beneficiar a obligaţiilor sale în cadrul prezentului acord; sau
d) vreo tragere facuta de A.I.D. va contraveni legislaţiei ce guverneazã A.I.D.; sau
e) va fi intervenit o situaţie de neîndeplinire a obligaţiilor în cadrul oricãrui alt acord dintre Beneficiar sau oricare dintre agenţiile lui şi Guvernul S.U.A. sau oricare din agenţiile lui.
Atunci, suplimentar la despãgubirile prevãzute în Reglementarea A.I.D. nr. 1, A.I.D. va putea:
1. sa suspende sau sa anuleze documentele privind angajamentele încã neutilizate în mãsura în care acestea nu au fost utilizate prin angajamente irevocabile cu terţe pãrţi sau într-un alt fel, sau în mãsura în care A.I.D. nu a fãcut plati directe cãtre Beneficiar în cadrul prezentului acord, instiintind prompt pe Beneficiar dupã aceea;
2. sa refuze emiterea de documente angajante suplimentare sau efectuarea de trageri, altele decît deja efectuate; şi
3. pe cheltuiala A.I.D., direct, sa transfere proprietatea bunurilor finanţate prin credit cãtre A.I.D., dacã bunurile sînt în stare de livrare şi nu au fost descãrcate în porturi de intrare în România.

Secţiunea 6.3. - Anulare de cãtre A.I.D.
Dacã, în timp de 60 de zile de la data oricãrei suspendãri a tragerilor în conformitate cu secţiunea 6.2., cauza sau cauzele acesteia nu au fost corectate, A.I.D. poate anula oricare parte a creditului care nu a fost trasa sau angajata irevocabil fata de terţe pãrţi pînã în acel moment.

Secţiunea 6.4. - Rambursãri
a) În plus fata de orice rambursãri solicitate de A.I.D. conform Reglementãrii nr. 1, dacã A.I.D stabileşte ca vreo tragere în dolari nu este fundamentatã printr-o documentaţie viabila, în conformitate cu prevederile acestui acord, sau incalca legislaţia S.U.A., sau nu este efectuatã ori folositã conform termenilor acestui acord, A.I.D. poate solicita Beneficiarului sa ramburseze valoarea acestor trageri în dolari S.U.A. într-un termen de 60 de zile de la primirea acestei solicitãri. Sumele rambursate de Beneficiar cãtre A.I.D., ca urmare a încãlcãrii termenilor prezentului acord, vor fi considerate ca o reducere a valorii angajamentului A.I.D. în cadrul acordului şi vor fi disponibile pentru reutilizarea în cadrul acordului, dacã A.I.D. autorizeaza aceasta în scris.
b) Dacã A.I.D. va constata ca fondurile din contul separat au fost folosite de Beneficiar pentru alte scopuri decît cele agreate de pãrţi, asa cum sînt expuse în anexa nr. 1 la prezentul acord, sau în schimburile ulterioare de scrisori sau de alte documente acceptabile pentru A.I.D., sau ca utilizarea acestor fonduri s-a realizat de o maniera care contravine într-un alt mod termenilor acestui acord sau incalca legislaţia S.U.A., atunci A.I.D. poate cere Beneficiarului sa depunã valoarea totalã, în moneda nationala, în contul separat, în 60 (şaizeci) de zile de la primirea acestei solicitãri. Astfel de rambursãri depozitate în contul separat de cãtre Beneficiar, la cererea Guvernului S.U.A., trebuie sa fie programate de comun acord de cãtre pãrţi, pentru îndeplinirea scopurilor şi obiectivelor acestui program. Dacã Beneficiarul nu poate depune fondurile în contul separat în timpul cerut de A.I.D., Beneficiarul va rambursa prompt A.I.D suma în dolari S.U.A. sau în echivalentul în dolari S.U.A.
c) Dreptul de a cere o astfel de rambursare a unei trageri va continua, fãrã a tine seama de orice alta prevedere a acestui acord, timp de 3 ani de la data ultimei trageri în cadrul acestui acord.

Secţiunea 6.5. - Nerenuntare la despãgubiri
Nici o amînare în exercitarea sau omiterea exercitãrii oricãrui drept, autoritate sau în cererea unei despãgubiri datorate cãtre A.I.D. conform acestui acord nu va fi interpretatã ca o renunţare la aceste drepturi, autoritãţi sau despãgubiri.

Secţiunea 6.6. - Împuternicire
Beneficiarul este de acord, dacã va fi solicitat, sa semneze o împuternicire cãtre A.I.D. fata de orice caz de acţiune judecãtoreascã, care poate reveni Beneficiarului în legatura cu sau reiesind din îndeplinirea contractului sau din încãlcarea acestuia de cãtre o parte a unui contract în dolari S.U.A., direct cu A.I.D., finanţat în întregime sau în parte din fondurile alocate de A.I.D. prin acest acord.
ART. 7
Diverse

Secţiunea 7.1. - Scrisorile de implementare
Din cînd în cînd, pentru informarea şi îndrumarea ambelor pãrţi, A.I.D. va emite scrisori de implementare, care sa descrie procedurile aplicabile în implementarea acordului. Pãrţile pot, de asemenea, utiliza scrisori de implementare agreate în comun pentru a confirma şi inregistra înţelegerile lor reciproce cu privire la implementarea acestui acord. Scrisorile de implementare nu pot fi folosite pentru a amenda sau modifica acest acord, dar pot fi folosite la înregistrarea revizuirilor sau excepţiilor care sînt permise prin anumite prevederi ale acestui acord, inclusiv revizuirea elementelor din "Descrierea pe larg a programului", prezentatã în anexa nr. 1 a acestui acord.

Secţiunea 7.2. - Reprezentanţi
Pentru toate scopurile privitoare la acest acord, Beneficiarul va fi reprezentat prin persoana care deţine o funcţie sau care opereazã în cadrul Direcţiei generale a relaţiilor financiare internaţionale din Ministerul Finanţelor şi A.I.D. va fi reprezentatã de persoana care deţine o funcţie sau opereazã în cadrul biroului reprezentantei A.I.D. din Bucureşti, fiecare dintre ei putind desemna, printr-o înştiinţare în scris, şi alţi reprezentanţi. Numele reprezentanţilor Beneficiarului, împreunã cu specimenele de semnãturi, va fi trimis la A.I.D., care poate accepta, ca fiind deplin autorizata, orice document semnat de astfel de reprezentanţi în implementarea acestui acord, pînã la primirea unei instiintari, în scris, a revocãrii autoritãţii lor.

Secţiunea 7.3. - Comunicãri
Orice înştiinţare, cerere, document sau alta comunicare remisã de oricare dintre pãrţi celeilalte pãrţi, în cadrul acestui acord, va fi formulatã în scris şi va fi consideratã ca fiind corespunzãtor data sau trimisa, atunci cînd va fi transmisã uneia dintre pãrţi la urmãtoarea adresa:
Cãtre Beneficiar: Direcţia generalã a relaţiilor financiare internaţionale
Ministerul Finanţelor
Adresa poştalã: str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, România
Cãtre A.I.D.:
Adresa poştalã: Office of the Representative to România U.S.A.I.D.
B-dul N. Balcescu nr. 26, etajul 5, Bucureşti, România.
Orice comunicare de acest fel se va face în limba engleza, dacã pãrţile nu vor fi convenit altfel în scris. Alte adrese pot înlocui pe cele de mai sus, dupã transmiterea unei instiintari.

Secţiunea 7.4. - Publicitate
Beneficiarul va face o publicitate corespunzãtoare programului, ca şi activitãţilor realizate în cadrul lui, ca fiind un program la care a contribuit S.U.A. Reprezentanţi ai Beneficiarului şi ai A.I.D. vor discuta periodic, pentru a face aranjamente specifice privind o astfel de publicitate.

Secţiunea 7.5. - Cursul de schimb
Dacã A.I.D. nu convine altfel, în scris, Beneficiarul va face acele aranjamente care se vor dovedi necesare, astfel încît fondurile asigurate prin credit sa fie convertite, dacã este necesar, în moneda României la cel mai mare curs de schimb care este legal în România la momentul conversiunii.

Secţiunea 7.6. - Amendamente
Acest acord poate fi amendat, modificat sau denunţat printr-un acord în scris formulat de reprezentanţii autorizaţi ai pãrţilor.
Drept care, Beneficiarul şi S.U.A., fiecare actionind prin reprezentanţii sãi, legal autorizaţi, au semnat acest acord în numele lor la 15 decembrie 1992 la Bucureşti.

GUVERNUL ROMÂNIEI

Prin:
Ministerul Finanţelor
Funcţia:
Secretar de stat,
Dan Mogos


GUVERNUL STATELOR UNITE ALE AMERICII

Prin:
Ambasada S.U.A.
Funcţia:
Ambasador,
J.R. Dawis



ANEXA 1

DESCRIEREA PE LARG A PROGRAMULUI

Descrierea generalã a programului

Scopul asistenţei americane în domeniul sectorului agricol al României este de a asigura asistenta în restructurarea economicã şi de a contribui la crearea unui cadru general politic şi economic stabil, care sa promoveze democratizarea şi dezvoltarea pieţei. Obiectivele acestui program constau în sprijinirea Guvernului României în procesul de privatizare şi de restructurare a sectorului zootehnic şi creşterea viabilitatii acestuia pe termen lung, în condiţii competitive de piata. Obiectivele programului sînt susţinute prin doua modalitãţi principale.
În primul rind, prin program se vor importa şi se vor pune la dispoziţie, prin canale comerciale, nutreturi proteice necesare producãtorilor particulari de animale, pentru a menţine producţia în cursul actualei perioade de penurie acuta de nutreturi proteice. Concret, prin program se urmãreşte ca aproximativ 21.500 tone metrice de supliment proteic de soia sa fie vîndute la circa 200 de întreprinderi de creştere a porcinelor şi pasarilor, recent înregistrate conform prevederilor Legii privind societãţile comerciale nr. 31/1990 la aproximativ 600 de asociaţii familiale de mici dimensiuni pentru creşterea porcinelor. Se preconizeaza ca prin crearea pe criterii comerciale a unui canal direct pentru importul de supliment de hrana proteica, cît şi a unui sistem de distribuţie de tip comercial, piata sa funcţioneze fãrã mãsuri preferenţiale şi toţi producãtorii particulari de animale sa se poatã menţine competitivi fata de marile unitãţi semiautonome producãtoare de animale, care domina actualmente piata interna.
În al doilea rind, prin program se vor crea sume în moneda nationala (şi anume lei româneşti) care vor fi utilizate pentru accelerarea cadastrului agricol, necesar încheierii procesului de redistribuire a pãmîntului. Astfel, se va asigura o mai mare stabilitate în producţia de cereale furajere la preţuri rezonabile pentru producãtorii particulari de animale, atît mari, cît şi mici. În mod deosebit, prin aceasta parte a programului:
1. se va moderniza şi consolida reţeaua româneascã de control şi de suprave- ghere a terenurilor şi se va racorda la Sistemul European de Referinta (EUREF);
2. se vor echipa şi forma cinci echipe speciale în domeniul mãsurãtorilor de tip G.P.S. (Sistem de Pozitionare Global);
3. se va sigura sprijin financiar pentru 270 echipe specializate în mãsura tori tip Statie Completa, asa cum este prevãzut de cãtre Direcţia geodezie, fotogrammetrie şi cartografie.
Se estimeaza ca efortul accelerat va reduce cu mai mult de 15% timpul necesar furnizarii corecte de titluri de proprietate pentru cele 45-50 milioane de parcele de pãmînt.
Implementarea programului implica trei entitãţi:
1. Centrul Internaţional de Dezvoltare a Ingrasamintelor (I.F.D.C.), avînd sediul central în Muscle Shoals, Alabama, S.U.A.;
2. Centrul Naţional de Prospectare Geodezica (N.G.S.), avînd sediul central în Maryland, S.U.A., care este o divizie a Administraţiei Atmosferice şi Oceanografice din cadrul Departamentului Comerţului al S.U.A.; şi
3. Direcţia geodezie, fotogrammetrie şi cartografie (D.G.P.C) din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei al Guvernului României.
În timp ce finanţarea programului cu cel puţin 10 milioane dolari va fi condiţionatã de semnarea Acordului de credit nerambursabil pentru importul de mãrfuri (denumit, în cele ce urmeazã, Acordul CIGA), tragerile în dolari se vor efectua numai prin subcontracte avînd ca obiect creditul nerambursabil direct al A.I.D. cãtre I.F.D.C. şi printr-un acord de transfer interagentie între A.I.D. şi N.G.S.
Principala entitate de implementare este I.F.D.C., o organizaţie publica internationala. Prin intermediul unei scrisori de implementare emise conform secţiunii 7.1. a acestui Acord CIGA, I.F.D.C. va primi un credit nerambursabil direct de la A.I.D., în valoare de 8,5 milioane dolari S.U.A., pentru procurarea din S.U.A. şi importarea de cãtre România a circa 21.500 tone metrice de concentrate proteice de soia. I.F.D.C. va adera la termenii şi condiţiile Reglementãrii A.I.D. nr. 1, asa cum se prevede în secţiunea 4.1 a Acordului CIGA. I.F.D.C. va fi în totalitate responsabil pentru distribuirea acestor mãrfuri în România, prin intermediul licitaţiilor organizate şi conduse de I.F.D.C. Cheltuielile operationale ale I.F.D.C., rezultate din importul concentratelor şi din organizarea licitaţiilor, vor fi suportate de cãtre A.I.D. printr-un credit nerambursabil separat, în dolari S.U.A., care va fi finanţat prin proiectul regional al A.I.D., numit "Proiectul nr. 180 - 0024 privind restructurarea agriculturii şi a industriei agroalimentare". Astfel, finanţarea costurilor operationale ale I.F.D.C. va fi suportatã de cãtre A.I.D. separat de acest program.
A doua entitate de implementare, Centrul Naţional de Prospectare Geodezica al S.U.A. (N.G.S.), va încheia un acord interagentii cu A.I.D. finanţat prin acest program. N.G.S. va asigura asistenta tehnica necesarã modernizãrii reţelei de control a mãsurãtorilor şi inzestrarii echipelor speciale pentru mãsurãtori, care utilizeazã tehnologia G.P.S.
A treia entitate, D.G.P.C., este agentul desemnat de Guvernul României, care şi-a asumat responsabilitatea implementarii cadastrului rural. D.G.P.C. îi va fi asigurat un sprijin bugetar suplimentar, constituit din sumele în moneda nationala rezultate din licitaţiile pentru concentratele proteice de soia importate.
Creditul nerambursabil separat, menţionat mai sus, pentru asistenta tehnica acordatã de I.F.D.C., finanţat prin proiectul deja existent al A.I.D. nr. 180 - 0024, va asigura, de asemenea, sprijinul I.F.D.C. cãtre D.G.P.C. în achiziţionarea şi distribuirea de echipament, mãrfuri şi contracte pentru servicii care urmeazã a fi finanţate cu sumele în moneda nationala generate din vinzarile de concentrate de soia importate.
Planul financiar ilustrativ
Planul financiar al programului cuprinde trei pãrţi şi este prezentat mai jos. În acelaşi cadru este, de asemenea, prezentat, ca o a patra parte a planului financiar, creditul nerambursabil complementar de asistenta tehnica, finanţat prin Proiectul A.I.D. privind restructurarea agriculturii şi a industriei agroalimentare (180-0024). Creditul total acordat prin program este de 10 milioane dolari, fiind alocat astfel: 1. componenta programului pentru importul de supliment proteic de soia (8,5 milioane dolari S.U.A.) şi 2. componenta programului pentru asistenta tehnica privind cadastrul (1,5 milioane dolari S.U.A.). Fondurile creditului vor fi angajate prin Acordul de credit nerambursabil pentru importul de mãrfuri. Conform prevederilor acestui acord, A.I.D. va acorda un credit nerambursabil cãtre I.F.D.C. pentru contractarea şi transportul importurilor proteice de soia. Totodatã, A.I.D. va transfera fonduri corespunzãtoare din credit cãtre Agenţia Nationala Atmosferica şi Oceanica a S.U.A. ( N.O.O.A.), cãreia îi este afiliat Serviciul de Prospecţiuni Geodezice Naţionale al S.U.A. (N.G.S.), care va asigura asistenta tehnica pentru mãsurãtorile cadastrului agricol. A treia parte a bugetului, care prezintã alocarea vinzarilor de proteine soia prin licitaţie (estimate la 6,5 milioane dolari S.U.A, în echivalentul - lei calculat la importuri pe baza unei paritati comerciale), va fi alocata pentru a acoperi costurile locale ale cadastrului în cursul anilor 1993 şi 1994. Toate costurile sînt elaborate la nivel de estimari şi pot face obiectul unor modificãri ulterioare. Cantitãţile propriu-zise ce urmeazã a fi achiziţionate vor fi ajustate astfel încît sa corespundã obiectivelor programului la data procurãrii acestora.

Buget ilustrativ

1. Importurile proteice de soia (credit nerambursabil în
mãrfuri al I.F.D.C.)
Cheltuieli achiziţie (21.500 tone X 309 $) 6.650.000
Cheltuieli de transport (21.500 tone X 86 $) 1.850.000
------------
8.500.000
2. Cadastrul (transfer cãtre U.S.N.G.S.)
Servicii de consultanţa 550.000
Perfecţionare cadre 135.000
Mãrfuri 815.000
------------
1.500.000
Total credit nerambursabil 10.000.000
3. Cadastru (sprijin bugetar în lei)
Echipament şi bunuri locale 3.200.000
Contract pentru servicii locale 3.300.000
-------------
6.500.000
4. Credit nerambursabil operational I.F.D.C. 1.500.000
(finanţat prin 180-0024)


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016