Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 4 din 13 ianuarie 1993  privind organizarea Agentiei Nationale pentru Privatizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 4 din 13 ianuarie 1993 privind organizarea Agentiei Nationale pentru Privatizare

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 24 DIN 10/02/93


Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Agenţia Nationala pentru Privatizare se organizeazã în subordinea Guvernului, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, care realizeazã, în conformitate cu legea, administrarea programelor în domeniul privatizãrii.
ART. 2
Agenţia Nationala pentru Privatizare realizeazã, în condiţiile prevãzute de lege, cu respectarea strategiei guvernamentale de reforma economicã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã, indruma şi controleazã realizarea întregului proces de privatizare;
b) participa la soluţionarea eventualelor neintelegeri dintre Fondul Proprietãţii de Stat şi Fondurile Proprietãţii Private, în legatura cu privatizarea societãţilor comerciale;
c) finalizeazã, în termen de 6 luni, privatizarea societãţilor comerciale incluse în programul de privatizare pilot;
d) aproba privatizarea societãţilor comerciale în situaţia în care Fondul Proprietãţii de Stat îşi pierde calitatea de acţionar ce deţine controlul în cadrul respectivelor societãţi comerciale;
e) prezintã Guvernului, spre aprobare, norme metodologice privind condiţiile de organizare şi desfãşurare a vinzarilor de acţiuni şi active;
f) aproba încheierea de contracte de asistenta de specialitate cu firme de consultanţa strãine;
g) asigura, în colaborare cu Fondurile Proprietãţii Private, organizarea de servicii de brokeraj pentru schimbarea certificatelor de proprietate în acţiuni;
h) prezintã Guvernului, spre aprobare, proceduri de regularizare a cursului certificatelor de proprietate;
i) rezolva, în condiţiile legii, contestaţiile formulate de deţinãtorii certificatelor de proprietate impotriva soluţiilor date de Fondurile Proprietãţii Private, în exercitarea dreptului de control şi initiativa al deţinãtorilor certificatelor de proprietate;
j) avizeazã propunerile de acordare de concesiuni şi de organizare de licitaţii pentru încheierea de contracte de concesiune de activitãţi economice, servicii publice şi unitãţi de producţie ale unor regii autonome şi terenuri proprietate de stat;
k) propune Guvernului, spre aprobare, încheierea de contracte de subconcesiune;
l) controleazã respectarea de cãtre concesionari a obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune;
m) controleazã legalitatea actelor juridice încheiate în aplicarea Legii privatizãrii societãţilor comerciale nr. 58/1991;
n) urmãreşte realizarea programului de asistenta tehnica din strãinãtate şi asigura organizarea de forme de pregãtire a personalului în domeniile evaluãrii societãţilor comerciale, organizãrii de licitaţii, vânzãrii de acţiuni, brokeraj şi altor activitãţi legate de procesul de privatizare;
o) realizeazã activitãţi de comunicaţie, pe plan intern şi extern, în vederea promovãrii procesului de privatizare;
p) efectueazã, ţinînd seama de practica internationala, analize şi studii în domeniul privatizãrii societãţilor comerciale cu capital de stat;
r) presteazã, pe baza contractualã, servicii de asistenta tehnica şi consultanţa în domeniile economic, financiar, comercial şi juridic;
s) editeazã, periodic, Buletinul informativ privind desfãşurarea procesului de privatizare.
ART. 3
Agenţia Nationala pentru Privatizare este condusã de un preşedinte, care se asimileazã funcţiei de secretar de stat. Pe lîngã preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Privatizare funcţioneazã ca organ consultativ, Colegiul agenţiei, a cãrui componenta se aproba de preşedinte.
Preşedintele reprezintã Agenţia Nationala pentru Privatizare în raporturile cu alte organizaţii şi instituţii din ţara şi din strãinãtate.
În realizarea atribuţiilor Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, preşedintele emite, potrivit legii, ordine şi instrucţiuni.
ART. 4
Structura organizatoricã şi numãrul de posturi aferente activitãţii Agenţiei Naţionale pentru Privatizare sînt prevãzute în anexa la prezenta hotãrîre.
Agenţia Nationala pentru Privatizare are, în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, cîte o direcţie teritorialã, al carei numãr de posturi trebuie sa se încadreze în numãrul total aprobat.
Direcţiile teritoriale judeţene şi a municipiului Bucureşti au regim de servicii publice descentralizate ale Agenţiei Naţionale pentru Privatizare în unitãţile administrativ-teritoriale.
Atribuţiile direcţiilor generale şi direcţiilor din structura organizatoricã se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
ART. 5
Agenţia Nationala pentru Privatizare are dreptul sa presteze, pe baza contractualã, activitãţi lucrative ca: servicii de asistenta tehnica şi consultanţa, brokeraj, evaluãri de societãţi comerciale, studii de fezabilitate, caiete de sarcini şi alte asemenea.
Pentru activitãţile prevãzute la alin. 1, Agenţia Nationala pentru Privatizare are în subordine Oficiul de prestãri servicii, organizat la nivel de direcţie generalã, ale cãrui cheltuieli de funcţionare şi investiţii se acoperã, în condiţiile legii, din veniturile extrabugetare realizate.
Funcţiile şi nivelurile de salarizare pentru personalul oficiului sînt cele prevãzute în anexa nr. 10 la Hotãrîrea Guvernului nr. 307/1991, republicatã.
ART. 6
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 858/1991 privind organizarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.
PRIM-MINISTRU

NICOLAE VACAROIU



Contrasemneazã:

Ministru de stat, preşedintele Consiliului pentru

Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã,

Misu Negritoiu



Ministru de stat, ministrul finanţelor,

Florin Georgescu



Ministru de stat, ministrul muncii şi

protecţiei sociale,

Dan Mircea Popescu



Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Privatizare,

Aurelian Dochia



ANEXA 1
AGENŢIA NATIONALA PENTRU PRIVATIZARE



Personal: 110 + 300 (direcţii teritoriale) = 410

(exclusiv Oficiul prestãri servicii şi Buletinul informativ)

PREŞEDINTE
|-----------CONSILIER
|
----------------------------------------------------------------------------
| | | | |
Direcţia Direcţia Direcţia | |
Generalã Generalã Generalã | |
Strategii, Privatizari Asistenta şi | |
Coordonare şi Concesiuni Relaţii --------------- |
şi Control | | | | |
| | | | | |
---------- ---------- -------- | | |
| | | | | | | | |
A B C D E F G H K
|
|

M

A = Direcţia Studii şi Strategii
B = Direcţia Control şi Coordonare Teritorialã
C = Direcţia Privatizari
D = Direcţia Concesiuni
E = Direcţia Asistenta din Strãinãtate
F = Direectia Relaţii
G = Direcţia Economicã
H = Serviciul Legislaţie şi Contencios
K = Oficiul Prestãri Servicii şi Buletinul Informativ
M = Direcţii teritoriale

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016