Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 370 din 4 iulie 1994  privind introducerea experimentala a unui nou sistem de acordare a asistentei medicale si de alocare a resurselor in acest domeniu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 370 din 4 iulie 1994 privind introducerea experimentala a unui nou sistem de acordare a asistentei medicale si de alocare a resurselor in acest domeniu

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 20 iulie 1994
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Asistenta medicalã în judeţele cuprinse în experimentare se asigura de cãtre medici şi alt personal de specialitate, acreditaţi în acest scop de cãtre o comisie formatã din reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii şi reprezentanţi propuşi de societãţile profesional-ştiinţifice medicale, aprobatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(2) Asistenta medicalã se asigura prin cabinetele medicale organizate în acest scop de cãtre medicii acreditaţi potrivit prevederilor alin. (1) şi prin spitale sau alte unitãţi sanitare cu paturi, autorizate sa funcţioneze în judeţele cuprinse în experimentare, de cãtre inspectoratele de poliţie sanitarã şi medicina preventivã.
(3) Cabinetele medicale prevãzute la alin. (2) vor funcţiona în cadrul actualelor imobile ale dispensarelor, centrelor de sãnãtate, policlinicilor sau în alte spaţii ce vor fi puse la dispoziţie de cãtre organele administraţiei publice locale.
ART. 2
(1) Serviciile medicale care se asigura populaţiei de cãtre medici şi alt personal de specialitate prin cabinete de medicina primara, de specialitate, precum şi prin spitale, în condiţiile legii, se stabilesc prin norme elaborate de Ministerul Sãnãtãţii.
(2) Serviciile de asistenta medicalã primara se aduc la cunostinta populaţiei prin grija medicilor şi a autoritãţilor publice locale pe raza cãrora funcţioneazã cabinetele respective.
(3) În cazul în care unele servicii medicale nu pot fi asigurate în cadrul unor cabinete medicale cuprinse în experimentare, acestea vor fi asigurate de alte unitãţi sanitare stabilite prin norme elaborate de Ministerul Sãnãtãţii.
(4) Serviciile medicale se asigura în mod obligatoriu, în caz de urgenta, şi pentru cetãţenii care în mod temporar se afla în localitãţile din judeţele aflate în experimentare.
ART. 3
(1) Asistenta medicalã primara se asigura fiecãrui pacient de cãtre medicul de medicina primara, ales de acesta în mod liber. În acest scop, fiecare persoana care beneficiazã de asistenta medicalã, potrivit legii, are obligaţia de a opta pentru un medic care sa îi acorde asistenta medicalã primara.
(2) Lista cuprinzînd pacientii înscrişi la fiecare medic de medicina primara se depune la direcţia sanitarã judeteana de cãtre medic dupã avizarea acesteia, sub aspectul cuprinderii pacientilor în lista, de cãtre autoritatea publica localã pe raza cãreia funcţioneazã cabinetul medical.
(3) Pacientii pot schimba medicul care le acorda asistenta medicalã primara, pentru care au optat iniţial, dupã o perioada de cel puţin 3 luni. Cererea de modificare a opţiunii se face cu acordul medicului pe lista cãruia urmeazã sa se facã înscrierea şi se depune, potrivit prevederilor alin. (2), la direcţia sanitarã judeteana.
(4) Actualizarea listelor se face lunar de cãtre fiecare medic, ori de cîte ori apar modificãri în listele respective, altele decît cele prevãzute la alin. (3), în condiţiile prevãzute la alin. (2).
(5) Medicii acreditaţi pentru acordarea asistenţei medicale, care solicita trecerea în alte localitãţi rurale neacoperite din punct de vedere al asistenţei medicale primare, beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 22 şi 23 ale Hotãrîrii Guvernului nr. 281/1993 pentru personalul mutat în alta localitate. Cheltuielile corespunzãtoare se suporta de direcţia sanitarã judeteana.
ART. 4
(1) Medicul care urmeazã sa acorde asistenta medicalã primara va contracta cu direcţia sanitarã judeteana serviciile pe care le asigura potrivit art. 2 pentru pacientii înscrişi pe listele proprii, serviciile profilactice şi alte obiective sanitare, cu precizarea condiţiilor pentru realizarea acestora. Contractul de acordare a asistenţei medicale primare devine anexa la contractul individual de munca ce va fi preluat de cãtre direcţia sanitarã judeteana.
(2) Plata cuvenitã medicului pentru serviciile contractate şi realizate se stabileşte în raport cu numãrul şi structura, pe virste, a pacientilor înscrişi pe lista proprie, cu gradul de realizare a activitãţilor profilactice şi a obiectivelor sanitare stabilite, pe baza numãrului de puncte calculat potrivit Normelor pentru plata serviciilor de asistenta medicalã primara, cuprinse în anexa nr. 1 şi a valorii unui punct, diferenţiat şi în raport cu condiţiile în care se desfãşoarã activitatea.
ART. 5
(1) Drepturile şi obligaţiile medicilor cu care s-au încheiat contracte de acordare a asistenţei medicale primare potrivit art. 4 alin. (1) se determina în perioada de experimentare în raport cu salariul de baza şi celelalte drepturi salariale prevãzute în contractul individual de munca.
(2) Contribuţia de asigurãri sociale, ajutorul de şomaj şi alte obligaţii salariale calculate conform reglementãrilor în vigoare asupra fondului total de salarii, pentru personalul cuprins în experimentare, se suporta de cãtre direcţiile sanitare judeţene. Impozitul pe salarii, contribuţia de 3% pentru pensia suplimentarã şi de 1% pentru ajutorul de şomaj, calculate potrivit legii, se plãtesc de cãtre personalul medical cuprins în experimentare din veniturile individuale.
ART. 6
(1) Pentru realizarea serviciilor medicale primare, medicul este ajutat de personal mediu sanitar şi auxiliar, asigurat pe baza de contract de cãtre direcţia sanitarã judeteana. Plata acestui personal se face de cãtre direcţia sanitarã judeteana direct sau de alta unitate cu personalitate juridicã stabilitã de direcţia sanitarã judeteana.
(2) Numãrul de personal mediu şi auxiliar sanitar prevãzut la alin. 1 se stabileşte pe baza normelor elaborate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii. În cazul în care, temporar, nu se poate asigura personalul mediu sanitar necesar iar medicul preia şi sarcinile ce revin acestuia, punctajul iniţial pentru plata serviciilor acestuia se majoreazã cu 25% .
ART. 7
(1) Pentru funcţionarea cabinetelor medicale şi acordarea serviciilor medicale primare contractate, fiecare medic sau un grup de medici care se pot asocia în acest scop are dreptul la un buget de cheltuieli pentru practica medicalã, care face parte din contract.
(2) Procurarea materialelor sanitare, a medicamentelor sau a unor bunuri, prevãzute în bugetul pentru practica medicalã, se face de cãtre medic cu carnet C.E.C. cu limita de suma pus la dispoziţie sau prin direcţia sanitarã, în mod direct, ori prin cea mai apropiatã unitate sanitarã stabilitã cu direcţia sanitarã şi menţionatã în contract, în condiţiile legii.
(3) Cheltuielile materiale şi de întreţinere ale cabinetului medical se finanţeazã, conform legii, de la bugetul local. Autoritãţile publice locale vor sprijini desfãşurarea experimentului atît prin mãsuri organizatorice cît şi prin alocarea la timp a fondurilor necesare.
(4) Sumele neconsumate pe parcursul anului la nivelul prevãzut în bugetul pentru practica medicalã, altele decît cheltuielile de capital, se pot utiliza, în condiţiile legii, pentru dotãri ale cabinetului medical, potrivit art. 8 din Legea nr. 36/1994, dacã în urma evaluãrii efectuate de direcţia sanitarã judeteana a rezultat ca activitatea medicalã a respectat criteriile de calitate şi eficienta stabilite în contract.
ART. 8
(1) Accesul la asistenta medicalã de specialitate se face pe baza recomandarii medicului pe a cãrui lista este înscrisã persoana respectiva, cu excepţia urgentelor medicale care nu necesita recomandare.
(2) Plata medicilor care acorda asistenta medicalã de specialitate ambulatorie se face, în cadrul judeţelor cuprinse în experimentare, prin sistemul de plata pe serviciu medical.
(3) Serviciile medicale ambulatorii de specialitate se codifica şi se cuantifica pe baza de punctaj de cãtre Ministerul Sãnãtãţii în termen de 6 luni de la aprobarea prezentei hotãrîri. Valoarea unui punct se stabileşte în raport cu sumele destinate acestei activitãţi.
(4) Prevederile art. 4, 5, 6 şi 7 ale prezentei hotãrîri se vor aplica în mod corespunzãtor şi la experimentarea noului sistem de alocare a resurselor în asistenta medicalã de specialitate ambulatorie.
ART. 9
(1) Asistenta medicalã în spitale şi în alte unitãţi sanitare cu paturi se asigura, în condiţiile legii, într-un sistem mixt de plata pe zi de spitalizare şi pe caz, tinindu-se seama de complexitatea actului medical.
(2) Trecerea la experimentarea sistemului prevãzut la alin. (1) se va face într-o perioada de 6 luni de la aprobarea prezentei hotãrîri. În aceasta perioada Ministerul Sãnãtãţii va codifica şi va evalua activitãţile medicale din spitale şi alte unitãţi sanitare cu paturi şi va elabora reglementãrile necesare pentru experimentarea noului sistem. Sumele globale pe zi şi pe caz se stabilesc în cadrul fondurilor destinate acestei activitãţi.
ART. 10
Celelalte unitãţi sanitare ca: leagane de copii, crese, centre de recoltare şi conservare a singelui, inspectorate de poliţie sanitarã şi medicina preventivã, institute medicale, stabilite de Ministerul Sãnãtãţii, vor funcţiona în continuare ca unitãţi independente cu buget propriu, conform legii.
ART. 11
Controlul calitãţii serviciilor medicale acordate pacientilor în unitãţile sanitare cuprinse în experimentare se asigura de cãtre direcţiile sanitare judeţene, potrivit normelor elaborate de Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 12
Experimentarea începe în judeţele prevãzute în anexa nr. 2, urmînd ca Ministerul Sãnãtãţii, pe baza rezultatelor obţinute, sa extindã experimentul şi în alte judeţe, informind, în prealabil, Guvernul.
ART. 13
În perioada de experimentare se împuterniceşte Ministerul Sãnãtãţii sa introducã sau sa corecteze elementele de diferentiere a veniturilor medicilor şi ale altui personal de specialitate prevãzute în prezenta hotãrîre, în funcţie de serviciile medicale acordate pacientilor, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor.
ART. 14
Ministerul Sãnãtãţii împreunã cu Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor vor emite norme în aplicarea prevederilor prezentei hotãrîri.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
------------------
Ministrul sãnãtãţii,
Iulian Mincu

Ministru de stat, ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1
NORME
pentru plata serviciilor de asistenta medicalã primara

ART. 1
Suma cuvenitã medicului care acorda asistenta medicalã primara se stabileşte prin înmulţirea numãrului de puncte rezultat în raport cu numãrul şi structura pe virste a pacientilor înscrişi pe lista medicului, cu serviciile profilactice şi obiectivele realizate, cu valoarea stabilitã pe un punct.
ART. 2
(1) Numãrul de puncte acordat în raport cu numãrul şi structura pe virste a pacientilor se stabileşte astfel:
- numãr de puncte, acordat pe o persoana înscrisã în lista, în raport cu virsta pacientului:
Virsta pacientului Nr. puncte/persoana
------------------ -------------------
0 - 1 an 14,5
1 - 4 ani 10,5
5 - 18 ani 8,5
19 - 44 ani 4,0
45 - 59 ani 8,5
peste 60 ani 12,5
- în situaţia în care numãrul total de puncte rezultat în raport cu numãrul de pacienti şi structura acestora pe virste este mai mare de 10.500, punctele ce depãşesc acest nivel se reduc cu 50%, dacã numãrul de pacienti este mai mare de 1.500, şi cu 70%, dacã numãrul de pacienti este mai mare de 2.000.
(2) La calculul numãrului lunar de puncte se iau în considerare persoanele înscrise pe lista medicului, existente la data de 1 a lunii respective.
ART. 3
Numãrul de puncte acordat pentru serviciile medicale realizate se stabileşte astfel:
a) Examen de bilanţ (copil, adolescent şi adult)
- virsta la care se face examenul - numãr puncte pe
de bilanţ: persoana
- pînã la 1 an, din 3 în 3 luni 10
- 3 ani şi 6 ani 8
- 14 ani şi 17 ani 3
- 30 ani şi 45 ani 3
b) Luarea în evidenta şi supravegherea gravidei şi a lehuzei 10
c) Depistarea şi urmãrirea bolnavului T.B.C. 10
d) Urmãrirea bolnavilor de hepatita 3
e) Urmãrirea bolnavilor cu diabet 5
f) Urmãrirea bolnavilor cu boli venerice şi a contactilor 4
g) Urmãrirea bolnavilor cu boli infectioase şi a contactilor 2/1
h) Îngrijirea bolnavilor hipertensivi cu valvulopatii,
boli coronariene 3
i) Depistare oncologica: - numãr puncte, pe caz
- clinica a cancerului cutanat 1
- clinica a cancerului de prostata 3
- clinica a cancerului de sin 2
- clinica a cancerului colului uterin 3
j) vaccinari: - nr. puncte/persoana
vaccinata
- poliomielita - de baza 2
- revaccinari 3
- trivaccin - de baza 6
- rapel R 1 2
- rapel R 2 6
- rujeola - de baza 3
- revaccinari 6
- BCG - de baza 3
- revaccinari 6
- ATP - de baza 4
- revaccinare 1 1
- revaccinare 2 3
ART. 4
(1) Numãrul de puncte acordat pentru activitãţile sanitare realizate se stabileşte dupã cum urmeazã:
a) control privind igiena alimentara 5 puncte/acţiune
b) control privind igiena mediului şi comunalã 5 puncte/acţiune
c) control privind igiena colectivitãţii de
copii şi tineri şi alte colectivitãţi 10 puncte/acţiune
d) supravegherea apei potabile 5 puncte/proba
e) educaţie sanitarã organizatã pe grupe 20 puncte/curs complet.
(2) Activitãţile sanitare ce se realizeazã lunar se stabilesc de direcţia sanitarã judeteana.
ART. 5
(1) Numãrul total de puncte, rezultat potrivit art. 2, se majoreazã în raport cu condiţiile în care se desfãşoarã activitatea, dupã cum urmeazã:
- zone izolate 20 %
- condiţii grele 40 %
- condiţii foarte grele 60 %
(2) Cabinetele medicale de medicina primara la care se aplica majorãrile prevãzute la alin. (1) se stabilesc de direcţia sanitarã judeteana cu acordul Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 6
Numãrul total de puncte rezultat, potrivit art. 2, se majoreazã, în raport cu gradul profesional obţinut de medicul care acorda asistenta medicalã primara, dupã cum urmeazã:
gradul profesional majorare
- % -
- medic specialist 5
- medic primar 10
ART. 7
Valoarea unui punct se stabileşte de Ministerul Sãnãtãţii în raport cu numãrul total de puncte ce rezulta pe judeţe cuprinse în experimentare, potrivit prezentelor norme, şi cu fondurile alocate acestor judeţe pentru plata medicilor care acorda asistenta medicalã primara.
ART. 8
Suma cuvenitã lunar medicului în cursul unui trimestru se determina pe baza numãrului de puncte rezultat potrivit art. 2, 5 şi 6 pentru prima luna a trimestrului şi se regularizeazã la sfîrşitul trimestrului în raport cu numãrul de puncte calculat pe fiecare luna şi pe baza serviciilor medicale şi activitãţilor realizate potrivit art. 3 şi 4, din prezentele norme.

ANEXA 2

LISTA
cuprinzînd judeţele incluse în experimentare, în prima etapa a acesteia

1. Judeţul Bistrita-Nasaud
2. Judeţul Braşov *)
3. Judeţul Buzau
4. Judeţul Neamt
5. Judeţul Sibiu *)
6. Judeţul Suceava *)
7. Judeţul Vilcea *)
8. Judeţul Vrancea
-------------------
*) Unitãţi sanitare din cadrul Proiectului de Reabilitare a sectorului sanitar, aprobat prin Legea nr. 79/1991.

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016