Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA Nr. 349 din 20 iulie 1993  privind infiintarea Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA Nr. 349 din 20 iulie 1993 privind infiintarea Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 197 din 18 august 1993
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social, organism apolitic, neguvernamental, fãrã scop lucrativ, avînd personalitate juridicã şi sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social se constituie dintr-un numãr egal de reprezentanţi ai sindicatelor, patronatului şi Guvernului, reprezentind interesele acestora.
ART. 3
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social coordoneazã acţiunile partenerilor sociali în vederea creãrii cadrului juridic şi institutional necesar realizãrii dialogului social între aceştia şi colaboreazã la elaborarea legislaţiei referitoare la institutionalizarea Consiliului Economic Social.
ART. 4
Finanţarea întregii activitãţi a Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social se asigura din fondurile puse la dispoziţie, cu aceasta destinaţie, de cãtre organismele internaţionale, inclusiv cele sindicale şi patronale.
ART. 5
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social va funcţiona conform regula regulamentului prevãzut în anexa şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 6
Anexa face parte integrantã din hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
Strategie şi Reforma Economicã,
Misu Negritoiu

Secretar de stat,
împuternicitul special al Guvernului în
relaţiile cu sindicatele şi patronatul,
Iacob Zelenco

ANEXA 1

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social

ART. 1
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social se constituie ca persoana juridicã romana, neguvernamentala, apolitica, fãrã scop lucrativ, în vederea coordonãrii acţiunilor partenerilor sociali pentru realizarea dialogului social dintre aceştia.
ART. 2
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social are sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 3
Scopurile şi atribuţiile Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social sînt urmãtoarele:
a) asigura, împreunã cu asistentul tehnic din partea Comunitãţii Economice Europene şi a Uniunii de Coordonare a Programului PHARE, implementarea în România a dialogului social dintre sindicate, patronat şi Guvern;
b) elaboreazã, pe baza analizelor şi studiilor proprii, propuneri în vederea creãrii cadrului legislativ necesar realizãrii dialogului social tripartit şi colaboreazã la elaborarea legislaţiei referitoare la institutionalizarea Consiliului Economic Social;
c) întocmeşte înregistrãri şi minute ale lucrãrilor reuniunilor partenerilor Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social;
d) contabilizeaza fondurile primite şi cheltuielile ocazionate de desfãşurarea activitãţii;
e) stabileşte contacte internaţionale cu organizaţii similare;
f) dezvolta o baza informationala pentru uzul partenerilor de dialog social - Guvern, sindicate şi patronat;
g) organizeazã şi distribuie programe de instruire pentru reprezentanţii pãrţilor de dialog social şi pentru alte structuri ce vor fi create la nivel naţional, regional şi de ramura.
ART. 4
Din Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social fac parte, în numãr egal, reprezentanţi ai sindicatelor, patronatului şi Guvernului, fiecare
actionind în vederea asigurãrii unui consens în crearea structurilor necesare dialogului social în România.
ART. 5
Reprezentanţii sindicatelor lucreazã cu toate confederatiile sindicale, legal înregistrate.
ART. 6
Reprezentanţii patronatului lucreazã cu toate confederatiile patronale, legal înregistrate.
ART. 7
Reprezentanţii Guvernului lucreazã cu toate agenţiile guvernamentale, considerate ca fiind implicate.
ART. 8
Reprezentanţii au în toate situaţiile un comportament transparent fata de entitatile pe care le reprezintã.
ART. 9
Reprezentanţii prevãzuţi la art. 4 din prezentul regulament sînt angajaţii Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social şi, pe timpul cît au aceasta calitate, nu pot fi angajaţi în alte funcţii, fie ele şi onorifice în aparatul Guvernului ori la o federatie sindicala sau patronala. În activitatea lor reprezentanţii fiecãreia dintre pãrţi acţioneazã pe baza şi în conformitate cu mandatul primit de la organismul pe care îl reprezintã.
ART. 10
Desemnarea şi revocarea din calitatea de reprezentant se face de cãtre fiecare partener social pe care acesta îl reprezintã.
ART. 11
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social are un aparat tehnic format din personal de specialitate şi auxiliar.
ART. 12
Contractele individuale de munca ale reprezentanţilor prevãzuţi la art. 4 şi ale personalului din aparatul tehnic, prevãzut la art. 11 se încheie între aceştia şi persoana desemnatã de Uniunea de Coordonare a Programului PHARE.
ART. 13
Reprezentanţii partenerilor sociali în Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social îşi desfãşoarã activitatea în comun, iar acţiunile întreprinse se stabilesc prin acordul acestora.
ART. 14
Finanţarea întregii activitãţi a Secretariatului Tripartit pentru Dialog Social, inclusiv salariile, se asigura din fondurile puse la dispoziţie cu aceasta destinaţie prin Programul PHARE, precum şi din alte surse puse la
dispoziţie de organismele internaţionale, inclusiv de cele sindicale şi patronale.

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016