Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 264 din 12 aprilie 1991  privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 264 din 12 aprilie 1991 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului

EMITENT: Guvernul Romaniei
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 9 mai 1991


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Ministerul Mediului este autoritatea centrala de stat care organizeazã cadrul institutional, dezvolta, indruma şi perfectioneaza activitatea de protecţie a mediului, la scara nationala.
Pentru asigurarea unei dezvoltãri economice şi sociale durabile, precum şi pentru îmbunãtãţirea calitãţii vieţii, Ministerul Mediului fundamenteazã şi promoveazã mãsurile de protecţie şi conservare a resurselor naturale, de gospodãrire raţionalã a acestora, în acord cu cerinţele de ameliorare a stãrii de calitate a mediului, de menţinere a diversitatii biologice şi a echilibrului ecologic.
ART. 2
Ministerul Mediului colaboreazã cu celelalte ministere, precum şi cu alte organe centrale, avînd dreptul de a solicita acestora documentaţii, informaţii şi date necesare realizãrii atribuţiilor sale.
ART. 3
Ministerul Mediului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã studii, prognoze şi strategii de dezvoltare pentru protecţia sistemelor ecologice, silvicultura, gospodãrirea apelor, meteorologie, hidrologie şi în domeniul protecţiei nucleare;
b) elaboreazã propuneri de reglementare în domeniul protecţiei mediului şi propune dezvoltarea sistemului de legi şi acte normative pentru reglementarea gospodãririi rationale şi responsabile a resurselor, armonizarea dezvoltãrii economico-sociale cu cerinţele protecţiei mediului, ca baza pentru o dezvoltare durabila a tarii;
c) asigura coordonarea activitãţii de reconstrucţie ecologica a zonelor deteriorate, elaboreazã harta ecoregiunilor şi fundamenteazã dezvoltarea reţelei de arii protejate;
d) evalueaza impactul acţiunilor economico-sociale, diferentiaza condiţiile care trebuie respectate pentru garantarea menţinerii echilibrului ecologic, le transmite agenţilor economici şi verifica modul cum acestea se implementeaza şi se respecta în procesul de realizare a investiţiilor şi a producţiei;
e) asigura integrarea României în activitatea de protecţie a mediului la nivel regional şi global, reprezentind Guvernul în organismele internaţionale de specialitate, guvernamentale şi neguvernamentale; participa la realizarea programelor şi a mãsurilor prevãzute în convenţiile şi acordurile internaţionale, la care ţara noastrã este parte;
f) coordoneazã activitatea reţelei de arii protejate - rezervaţii naturale, parcuri naţionale, rezervaţii ale biosferei, monumente ale naturii - pentru conservarea diversitatii biologice şi a eterogenitatii structurilor ecologice ale cadrului natural;
g) coordoneazã programele de cercetare în domeniul ecologiei şi protecţiei mediului, gospodãririi apelor şi pãdurilor, urmãreşte rezultatele cercetãrilor şi valorificarea acestora;
h) asigura, la nivel naţional, respectarea de cãtre persoanele fizice şi juridice a legilor şi reglementãrilor din domeniul protecţiei mediului şi al gospodãririi resurselor naturale;
i) asigura relaţiile dintre Guvern şi organizaţiile naţionale neguvernamentale, grupuri sociale şi publice, în domeniul protecţiei mediului.
Iniţiazã şi dezvolta programele de formare a specialiştilor şi de educaţie ecologica. În acest sens, colaboreazã cu ministerele economice, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei centrale şi locale, cu instituţiile de învãţãmînt, ştiinţa şi cultura, cu mijloacele mass-media;
j) organizeazã activitatea de informare şi documentare, editarea de publicaţii şi acţiuni de popularizare a legislaţiei referitoare la gospodãrirea resurselor naturale şi protecţia mediului;
k) elaboreazã propuneri legislative, cu avizul Ministerului Finanţelor, privind taxele pentru efectuarea expertizelor, analizelor şi controalelor, precum şi pentru emiterea acordurilor şi autorizaţiilor în domeniile de activitate ale ministerului.
ART. 4
În domeniul gospodãririi resurselor de apa, Ministerul Mediului are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã strategia organizãrii, la nivel naţional, a gospodãririi apelor, în scopul satisfacerii cerinţelor de apa ale populaţiei şi agenţilor economici, asigurind folosirea raţionalã a resurselor de apa, protecţia impotriva epuizarii şi poluarii acestora, precum şi apãrarea impotriva efectelor distructive ale apelor;
b) acţioneazã pentru amenajarea complexa a bazinelor hidrografice, pentru valorificarea unor noi surse de apa în concordanta cu dezvoltarea economico-socialã a tarii, asigurind corelarea lucrãrilor de alimentari cu apa, apãrarea impotriva efectelor distructive ale apelor, hidroenergetice, de irigaţii, piscicultura, navigaţie sau alte folosinţe;
c) coordoneazã întocmirea planurilor şi schemelor-cadru de amenajare a bazinelor hidrografice;
d) avizeazã şi autoriza lucrãrile ce se executa sau sînt în exploatare pe ape sau în legatura cu apele;
e) organizeazã întocmirea şi ţinerea la zi a cadastrului general al apelor tarii şi a evidentei drepturilor de folosire cantitativã şi calitativã a apelor;
f) stabileşte organizarea activitãţii de hidrometeorologie şi a sistemului de informare, prognoza şi avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase;
g) aproba utilizarea fondului apelor constituit conform prevederilor legale.
ART. 5
În domeniul gospodãririi fondului forestier, Ministerul Mediului are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã strategia nationala şi prognoze pentru gospodãrirea pãdurilor proprietate de stat şi privatã, precum şi a vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier, pe principiul aplicãrii unitare a regimului silvic, în contextul intensificãrii funcţiilor de protecţie şi de producţie ale acestora, menţinerii echilibrului ecologic şi îmbunãtãţirii condiţiilor de mediu;
b) elaboreazã studii şi programe pentru îmbunãtãţirea stãrii pãdurilor şi a vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier, pentru creşterea productivitatii lor, şi urmãreşte aplicarea mãsurilor necesare;
c) asigura controlul gospodãririi şi exploatãrii unitare, pe principii ecologice şi în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice şi cu normele tehnice în vigoare, a pãdurilor, indiferent de deţinãtori, precum şi a vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier;
d) stabileşte, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pe baza amenajamentelor silvice, volumul de masa lemnoasã ce se poate tãia anual din pãduri, pe structura şi destinaţii, în condiţiile asigurãrii continuitãţii recoltarii acesteia;
e) coordoneazã, împreunã cu factorii responsabili interesaţi din agricultura, administraţia centrala şi localã de stat, acţiunile de impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinţe, atît prin preluarea acestora în fondul forestier, cît şi prin plantarea lor de cãtre deţinãtori, precum şi de înfiinţare a perdelelor forestiere de protecţie; asigura o conceptie unitarã de amenajare a terenurilor degradate şi de corectare a torenţilor, în complex, pe bazine hidrografice şi perimetre de ameliorare;
f) analizeazã şi - dupã caz, în raport cu competentele legal stabilite - aproba sau avizeazã solicitarile de scoatere definitiva ori temporarã a unor terenuri din fondul forestier, sau de defrişare a unor pãduri ori vegetatii forestiere din afarã fondului forestier;
g) controleazã modul în care se asigura integritatea fondului forestier şi a vegetatiei forestiere din afarã acestuia, paza pãdurilor, precum şi legalitatea circulaţiei materialului lemnos şi a functionarii instalaţiilor de prelucrare a acestuia în cherestea;
h) stabileşte şi controleazã modul de gospodãrire a tuturor fondurilor de vinatoare şi salmonicole, precum şi respectarea legalitãţii privind concesionarea şi închirierea acestor fonduri, organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de vinatoare şi de pescuit - inclusiv cu strãinii.
ART. 6
În domeniul controlului activitãţilor nucleare, Ministerul Mediului are urmãtoarele atribuţii:
a) emite norme tehnice şi instrucţiuni cu caracter obligatoriu, precum şi ghiduri de securitate nucleara privind asigurarea calitãţii şi funcţionarea în condiţii de siguranta la radiatii a obiectivelor şi instalaţiilor nucleare, protecţia impotriva radiatiilor nucleare a personalului expus profesional, a populaţiei, mediului înconjurãtor şi bunurilor materiale, protecţia fizica, evidenta, pãstrarea şi transportul materialelor radioactive şi materialelor fisionabile speciale, precum şi gestiunea deşeurilor radioactive;
b) elibereazã autorizaţii de asigurare a calitãţii şi de securitate nucleara unitãţilor care desfãşoarã activitãţi în domeniul nuclear şi acorda personalului permisul de exercitare a acestor activitãţi, în condiţiile prevãzute de lege şi normele tehnice specifice;
c) controleazã respectarea legii şi a normelor de securitate nucleara cu privire la desfãşurarea activitãţilor în domeniul nuclear de cãtre unitãţile şi persoanele autorizate sa exercite aceste activitãţi;
d) avizeazã planurile de intervenţie pentru cazurile de accident nuclear şi participa, potrivit legii, la asigurarea intervenţiei;
e) controleazã aplicarea prevederilor programului de asigurare a calitãţii la beneficiarii obiectivelor şi instalaţiilor nucleare, precum şi la întreprinderile şi unitãţile care proiecteazã, produc şi monteaza echipamentele, sistemele şi construcţiile cu funcţii de securitate nucleara;
f) controleazã, la beneficiarii obiectivelor şi instalaţiilor nucleare, listele de furnizori acceptaţi, de produse şi servicii şi actualizarea corecta a acestor liste în ceea ce priveşte respectarea cerinţelor de asigurare a calitãţii de cãtre beneficiari, furnizori şi subfurnizorii acestora, la toate nivelurile de derulare a raporturilor contractuale;
g) aproba planurile anuale de examinari tehnice pentru asigurarea calitãţii, elaborate de beneficiarii obiectivelor şi instalaţiilor nucleare cu privire la activitatea proprie şi a furnizorilor de produse şi servicii, şi inspecteaza modul de aplicare a acestora;
h) în îndeplinirea sarcinilor de control, stabileşte mãsurile necesare, cu termene de îndeplinire a acestora, şi aplica sancţiunile prevãzute de lege;
i) avizeazã importul de licenţe, documentaţii, tehnologii de fabricaţie, echipamente, aparatura, surse de radiatii şi asistenta tehnica necesare obiectivelor şi instalaţiilor nucleare din ţara;
j) controleazã aplicarea prevederilor acordurilor internaţionale în vigoare privind controlul garanţiilor, protecţia fizica, transportul materialelor fisionabile şi radioactive, protecţia contra radiatiilor, asigurarea calitãţii şi securitatea nucleara a instalaţiilor;
k) avizeazã proiectele actelor normative care au implicaţii în domeniul nuclear, elaborate de organele competente.
ART. 7
a) Conducerea Ministerului Mediului este asigurata de ministru şi colegiul ministerului.
b) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere, alte organe de stat şi organizaţii din ţara, precum şi cu organismele similare din strãinãtate.
ART. 8
a) Structura organizatoricã a Ministerului Mediului este prevãzutã în anexa nr. 1*).
b) Structura organizatoricã a compartimentelor, statul de funcţii, atribuţiile şi sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al ministrului mediului.
c) În cadrul Inspecţiei de stat a pãdurilor vor funcţiona în limita a maximum 50 de posturi, inspecţii zonale cu atribuţii de garda forestierã la Bacau, Braşov, Bucureşti, Caransebes şi Cluj pentru urmãrirea aplicãrii unitare a regimului de gospodãrire şi exploatare pe toate terenurile cu vegetaţie forestierã, indiferent de forma de proprietate a acestora.
Principalele atribuţii ale inspectiilor zonale sînt cele stabilite în anexa nr. 2.
Delimitarea teritorialã a zonelor de inspecţie se face prin ordin al ministrului mediului.
Personalul silvic de specialitate din Inspecţia de stat a pãdurilor, inclusiv cel din inspectiile zonale, este obligat sa poarte uniforma în timpul desfãşurãrii activitãţii de teren. Uniforma se atribuie de Ministerul Mediului, potrivit reglementãrilor în vigoare.
d) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu este de 350, exclusiv demnitarii.
e) Numãrul maxim al posturilor de conducere este de 20% din numãrul total al personalului.
*) Anexa se comunica unitãţilor interesate.
ART. 9
a) Ministerul Mediului are în subordine unitãţile din anexa nr. 3.
b) Agenţiile pentru supravegherea şi protecţia mediului, Administraţia rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii", Oficiul de informare şi documentare, Institutul de cercetãri pentru ingineria mediului Bucureşti, Institutul roman de cercetãri marine Constanta sînt instituţii publice, cu personalitate juridicã, finanţate de la bugetul administraţiei de stat.
c) Agenţiile pentru supravegherea şi protecţia mediului şi Administraţia rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii" funcţioneazã cu un numãr maxim aprobat de 3.600 persoane.
d) Structurile organizatorice, normativele de personal şi de dotare, criteriile de constituire a compartimentelor şi cele de aplicare a Legii salarizarii, pentru unitãţile subordonate prevãzute la anexa nr. 3, se aproba de ministrul mediului.
ART. 10
a) Administraţia rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii" are urmãtorul obiect de activitate:
- redresarea ecologica a Deltei Dunãrii şi conservarea genofondului (biodiversitatii) ecofondului;
- cunoaşterea capacitãţii productive şi dimensionarea exploatãrii resurselor din Delta Dunãrii, în limitele ecologice admisibile;
- coordonarea lucrãrilor hidrotehnice pentru asigurarea unei mai bune circulatii a apei pe canale, ghioluri şi lacuri, cît şi pentru împiedicarea fenomenelor de eroziune a platformei marine;
- cercetarea fenomenelor deltaice;
- stabilirea locurilor de vinatoare şi de pescuit, precum şi a condiţiilor de desfãşurare a acestor activitãţi;
- stabilirea modului de circulaţie şi acces în Delta Dunãrii al barcilor, salupelor, navelor fluviale şi maritime, persoanelor şi grupurilor de cercetãtori;
- stabilirea criteriilor de dezvoltare a aşezãrilor umane şi de dezvoltare a turismului;
- prezentarea de propuneri privind stabilirea de penalitãţi pentru sancţionarea abaterilor de la regulile de desfãşurare a activitãţii în Delta Dunãrii.
b) Teritoriul rezervatiei cuprinde: Delta Dunãrii, Complexul lagunar Razelm- Sinoe, zona Somova-Parches, litoralul Marii Negre de la bratul Chilia pînã la Capul Midia, inclusiv Izobata de 20 m şi Dunarea maritima pînã la Cotul Pisicii.
Limita vestica continentala a Rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii" este reprezentatã de soseaua care leagã localitãţile Midia - Corbu de Jos - Sinoe - Mihai Viteazu - Ceamurlia de Jos - Babadag - Sarighiol - Agighiol - Murighiol - Tulcea - Somova - Isaccea.
c) Rezervatia îşi are sediul în municipiul Tulcea şi este condusã de un consiliu ştiinţific, a cãrui componenta se aproba de ministrul mediului. Preşedintele consiliului ştiinţific este guvernatorul rezervatiei.
d) Înfiinţarea unitãţilor de orice fel - publice, particulare sau mixte - care ar urma sa-şi desfãşoare activitatea în Delta Dunãrii se face numai dupã obţinerea autorizaţiei prealabile de la guvernatorul rezervatiei.
e) Institutul de cercetãri şi proiectari "Delta Dunãrii" Tulcea, Corpul de paza şi inspecţie Tulcea şi Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Tulcea, sînt subordonate Administraţiei rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii". Ele vor funcţiona ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, avînd competentele stabilite de Rezervatia biosferei "Delta Dunãrii".
f) Patrimoniul rezervatiei se compune din patrimoniul natural al zonei delimitate la alin. h), constituit de suprafeţele terestre şi acvatice împreunã cu resursele naturale pe care le genereazã, aparţinînd domeniului public, şi din fondurile Institutului de cercetãri şi proiectari "Delta Dunãrii" Tulcea, Corpului de paza şi inspecţie Tulcea şi Agenţiei pentru supravegherea şi protecţia mediului Tulcea.
g) Stabilirea patrimoniului natural al Rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii", precum şi modul de administrare a acestuia, se fac prin hotãrîre a Guvernului.
ART. 11
Ministerul Mediului va utiliza un parc propriu de transport persoane şi intervenţii pentru apãrare impotriva inundatiilor, poluarilor accidentale, incendiilor la pãduri şi controlul activitãţilor nucleare, atît pentru aparatul central, cît şi pentru unitãţile bugetare subordonate, ce se stabileşte prin ordin al ministrului, cu acordul ministrului de stat coordonator.
ART. 12
a) Ministerul Mediului coordoneazã activitatea Comisiei pentru inundatii, fenomene meteorologice periculoase şi accidente la construcţii hidrotehnice, Comisiei naţionale pentru evaluarea trofeelor cinegetice, Comitetului naţional roman al marilor baraje, Comitetului naţional roman pentru programul hidrologic internaţional al U.N.E.S.C.O. Acestea au cîte un secretariat tehnic permanent ce se asigura în cadrul numãrului de posturi aprobat ministerului.
b) Membrii comisiilor şi comitetelor de mai sus sînt salarizaţi de unitãţile la care sînt angajaţi.
ART. 13
În aplicarea prevederilor prezentei hotãrîri, ministrul mediului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 14
Finanţarea tuturor cheltuielilor aferente inspectiilor zonale se face din bugetul administraţiei centrale de stat alocat Ministerului Mediului.
ART. 15
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 16
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data de 1 aprilie 1991. Pe aceeaşi data se abroga hotãrîrile Guvernului nr. 482/1990 , nr. 483/1990, nr. 693/1990, nr. 983/1990 şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 2


PRINCIPALELE ATRIBUŢII ALE INSPECTIILOR ZONALE *) (GARZILOR FORESTIERE)


I. Prevederi generale
1. Supravegheazã şi controleazã aplicarea şi respectarea regimului silvic de cãtre filialele teritoriale ale Regiei autonome a pãdurilor "Romsilva", precum şi de cãtre toţi ceilalţi deţinãtori de pãduri şi de terenuri cu vegetaţie forestierã din afarã fondului forestier, indiferent de forma de proprietate.
2. În exercitarea atribuţiilor colaboreazã cu filialele teritoriale şi ocoalele silvice ale "Romsilva" -R.A., precum şi cu organele locale ale administraţiei de stat, poliţiei, jandarmeriei, procuraturii, justiţiei şi administraţiei financiare.
3. Rãspund fata de Ministerul Mediului - Inspecţia de stat a pãdurilor de realizarea atribuţiilor ce le sînt stabilite.
II. Principalele atribuţii ale inspectiilor zonale
4. (1) Pe linia aplicãrii regimului silvic:
- urmãresc menţinerea integritãţii fondului forestier, indiferent de deţinãtori, precum şi a vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier, atît în cadrul circulaţiei juridice a terenurilor forestiere, cît şi în direcţia prevenirii taierilor ilegale de arbori, defrisarilor şi pasunatului abuziv în pãduri, precum şi a altor fapte pãgubitoare;
- organizeazã şi ţin evidenta pãdurilor şi a celorlalte terenuri cu vegetaţie forestierã (pãşuni împãdurite şi altele), care se restituie foştilor proprietari sau moştenitorilor legali ai acestora, în condiţiile Legii fondului funciar, precum şi a vegetatiei forestiere de pe terenurile situate în afarã fondului forestier;
- verifica, la fata locului, solicitãri de scoatere definitiva ori temporarã din circuitul forestier a unor terenuri proprietate a persoanelor juridice şi fizice sau de defrişare a unor pãduri şi vegetatii forestiere, pentru diferite nevoi, şi face propuneri Ministerului Mediului - Inspecţiei de stat a pãdurilor, în legatura cu acestea;
- controleazã modul în care se respecta volumul de masa lemnoasã ce se atribuie anual filialelor "Romsilva" -R.A., spre tãiere, pentru industrie şi nevoi locale, şi urmãresc respectarea reglementãrilor în vigoare privind volumul de masa lemnoasã ce poate fi recoltat anual din pãdurile şi vegetatia forestierã din afarã fondului forestier, proprietate a persoanelor fizice;
- urmãresc respectarea normelor legale în vigoare privind regimul silvic, accesul, exploatarea şi transportul lemnului din pãduri, indiferent de deţinãtorii acestora, precum şi pe terenurile cu vegetaţie forestierã din afarã fondului forestier, valorificarea integrala şi superioarã a masei lemnoase;
- urmãresc regenerarea la zi a suprafeţelor de pe care se recolteaza masa lemnoasã, inclusiv de pe terenurile proprietate a persoanelor fizice, impadurirea terenurilor degradate, inapte altor folosinţe - atît a celor preluate în fondul forestier, cît şi prin deţinãtori, precum şi înfiinţarea de perdele forestiere de protecţie;
- controleazã aplicarea corespunzãtoare a mãsurilor de protecţie a vegetatiei forestiere impotriva bolilor şi dãunãtorilor, precum şi pentru prevenirea şi stingerea incendiilor de padure;
- acorda asistenta tehnica de specialitate persoanelor fizice şi juridice deţinãtoare de terenuri cu vegetaţie forestierã, precum şi acelora care vor sa realizeze plantaţii silvice, la solicitarea acestora.
4. (2) În activitatea de vinatoare şi salmonicultura:
- stabilesc şi controleazã modul de gospodãrire a fondurilor de vinatoare şi salmonicole, indiferent de deţinãtorii acestora, potrivit normelor tehnice în vigoare;
- stabilesc şi urmãresc aplicarea mãsurilor necesare pentru realizarea efectivelor optime de vinat şi salmonide, pe toate fondurile de vinatoare şi, respectiv, de pescuit în apele de munte, inclusiv pe cele închiriate şi concesionate;
- verifica aplicarea mãsurilor de ocrotire a vinatului, de combatere a rapitoarelor acestuia, a bolilor şi braconajului;
- controleazã respectarea nivelurilor de recolta a vinatului, aprobate pe specii, pentru fiecare fond de vinatoare în parte;
- urmãresc respectarea dispoziţiilor în vigoare la organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de vinatoare şi de pescuit sportiv în apele de munte, inclusiv cu cetãţeni strãini, precum şi încadrarea acestor acţiuni în sezoanele legal aprobate;
- controleazã autenticitatea documentelor ce atesta calitatea de vinator pentru cetãţenii strãini, avizeazã contractele şi licentele de vinatoare;
- controleazã respectarea legalitãţii privind concesionarea şi închirierea fondurilor de vinatoare şi de pescuit în apele de munte;
- controleazã stricta aplicare a instrucţiunilor în vigoare privind evaluarea trofeelor de vinat recoltate atît de vinatorii romani, cît şi de cei strãini, precum şi respectarea dispoziţiilor privind scoaterea din ţara a acestor trofee.
4. (3) Atribuţii de garda forestierã:
- controleazã operativ, inopinat, modul de organizare şi desfãşurare a acţiunilor de paza a pãdurilor, indiferent de deţinãtori, precum şi a vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier şi dispun mãsuri obligatorii de luat pentru prevenirea oricãror prejudicii ce pot fi aduse acestora;
- iau mãsurile prevãzute de legislaţia în vigoare, în cazurile în care se constata taierea de arbori nemarcati, pasunat ilegal în pãduri, precum şi diminuarea suprafeţelor cu vegetaţie forestierã şi schimbarea folosinţei acestora, în mod abuziv; sesizeazã secţiile financiare asupra taierilor ilegale de arbori, de pe terenurile cu vegetaţie forestierã proprietate a persoanelor fizice, comunicindu-le volumul masei lemnoase respective şi valoarea pe picior a acesteia, în vederea impozitãrii corespunzãtoare a deţinãtorilor, în condiţiile legii;
- verifica şi controleazã legalitatea circulaţiei materialului lemnos şi a functionarii instalaţiilor de prelucrare a acestuia în cherestea şi dispune aplicarea mãsurilor necesare intrãrii în legalitate;
- controleazã, atît la agenţii economici, cît şi la punctele vamale, respectarea reglementãrilor legale în vigoare privind exportul de material lemnos brut şi semiprelucrat;
- iniţiazã acţiuni de perchezitie în incinta unitãţilor economice şi instituţiilor de stat ori particulare, precum şi în localuri publice sau particulare (case, dependinţe, curţi, grãdini), cu consimţãmîntul conducerii acestor unitãţi sau instituţii şi, respectiv, al proprietarilor în cauza, ori cu autorizaţia procurorului, în condiţiile prevãzute de lege. În caz de infracţiuni flagrante, consimţãmîntul sau autorizaţia nu sînt necesare;
- controleazã respectarea normelor legale privind importul şi exportul de material forestier de reproducere (seminţe, butaşi, puieţi), pomi de iarna, precum şi de alte produse ale pãdurii;
- controleazã modul de administrare şi gospodãrire a sediilor de cantoane, brigazi-districte silvice, precum şi a caselor şi cabanelor de vinatoare din patrimoniul silvic;
- exercita orice alte atribuţii date în competenta, potrivit legii.
Personalul cu atribuţii exprese de garda forestierã este militarizat, necazarmat, fiind în drept sa pãstreze şi sa foloseascã armamentul şi alte mijloace din dotare, în condiţiile legii.
5. Personalul tehnico-ingineresc din Inspecţia de stat a pãdurilor, din inspectiile zonale, în exercitarea atribuţiilor:
- încheie, potrivit legii, procese-verbale de constatare a contravenţiilor şi infracţiunilor silvice, aplica sancţiunile prevãzute de lege pentru contravenţiile constatate şi sesizeazã prin conducerea Inspecţiei de stat a pãdurilor, organele de urmãrire penalã, în legatura cu infracţiunile constatate - inclusiv cele de braconaj;
- retine, în condiţiile legii, în vederea confiscãrii, produsele lemnoase, vinatoresti, salmonicole şi alte produse ale pãdurii, pentru care nu se prezintã documente legale de provenienta, ori care nu corespund cu datele înscrise în acestea, precum şi mijloacele care au servit la sãvîrşirea infracţiunilor şi contravenţiilor silvice; retine, totodatã, documentele aflate în neregula, care pot servi la dovedirea infracţiunilor şi contravenţiilor constatate.
---------------------
*) Pot fi modificate şi completate prin ordin al ministrului mediului.
ANEXA 3
UNITĂŢI SUBORDONATE MINISTERULUI MEDIULUI



1. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Alba Iulia;
2. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Arad;
3. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Pitesti;
4. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Bacau;
5. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Oradea;
6. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Bistrita-Nasaud;
7. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Botosani;
8. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Braşov;
9. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Brãila;
10. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Buzau;
11. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Resita;
12. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Calarasi;
13. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Cluj;
14. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Constanta;
15. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Sfintul Gheorghe;
16. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Tirgoviste;
17. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Craiova;
18. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Galaţi;
19. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Giurgiu;
20. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Tirgu Jiu;
21. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Miercurea-Ciuc;
22. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Deva;
23. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Slobozia;
24. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Iaşi;
25. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Baia Mare;
26. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Drobeta-Turnu Severin;
27. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Tirgu Mures;
28. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Piatra-Neamt;
29. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Slatina;
30. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Ploiesti;
31. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Satu Mare;
32. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Zalau;
33. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Sibiu;
34. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Suceava;
35. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Alexandria;
36. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Timişoara;
37. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Vaslui;
38. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Rimnicu Vilcea;
39. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Focsani;
40. Agenţia pentru supravegherea şi protecţia mediului Bucureşti;
41. Institutul de cercetãri şi ingineria mediului Bucureşti;
42. Administraţia rezervatiei biosferei "Delta Dunãrii";
43. Oficiul de informare şi documentare Bucureşti;
44. Institutul roman de cercetãri marine Constanta.
---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016