Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 260 din 5 aprilie 1991  privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 260 din 5 aprilie 1991 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului

EMITENT: Guvernul Romaniei
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 82 din 17 aprilie 1991


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pe baza prezentei hotãrîri se înfiinţeazã Departamentul de Control al Guvernului.
Departamentul de Control al Guvernului este subordonat direct primului-ministru, care îi aproba programul de activitate şi cãruia îi raporteazã activitatea.
ART. 2
În cadrul Departamentului de Control al Guvernului funcţioneazã:
a) Compartimentul de control economico-financiar, tehnic şi investitional;
b) Compartimentul pentru protecţia consumatorului şi protecţia socialã;
c) Compartimentul juridic;
d) Compartimentul de coordonare a activitãţii de control şi de rezolvare a sesizarilor adresate primului-ministru şi Guvernului;
e) Compartimentul de studii interdepartamentale elaborate pe baza concluziilor desprinse din controalele efectuate.
ART. 3
Departamentul de Control al Guvernului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) controleazã legalitatea alocarilor bugetare şi utilizarea acestora conform aprobãrilor şi principiilor de eficacitate;
b) întocmeşte coraportul asupra execuţiei bugetului de stat;
c) controleazã execuţia balanţei de încasãri şi plati externe, precum şi a planului de încasãri şi plati în numerar;
d) controleazã modul de utilizare a creditelor guvernamentale sau garantate de cãtre Guvern;
e) verifica mãrimea şi cauzele datoriei publice şi propune mãsuri de diminuare a acestuia;
f) controleazã integritatea patrimoniului statului din ţara şi strãinãtate, inclusiv a societãţilor din strãinãtate cu capital de stat;
g) verifica modul de utilizare a resurselor umane, materiale şi financiare de cãtre organele centrale şi locale ale administraţiei de stat;
h) pune la dispoziţia Guvernului studii cu privire la modul de aplicare a legilor şi hotãrîrilor Guvernului, la introducerea mecanismelor economiei de piata şi la implementarea reformei;
i) controleazã activitatea desfasurata de împuterniciţii statului la regiile autonome şi societãţile comerciale cu capital de stat;
j) controleazã, din însãrcinarea Guvernului, modul de acordare a contractelor şi comenzilor de stat, inclusiv adjudecarea unor licitaţii de import cu fonduri de stat;
k) verifica, preventiv şi ulterior, utilizarea subvenţiilor acordate de Guvern;
l) controleazã, la solicitare, utilizarea unor fonduri publice neguvernamentale (Fondul "Libertatea", ajutoare neguvernamentale etc.);
m) controleazã, preventiv şi ulterior, realizarea obiectivelor de investiţii din fondurile statului;
n) controleazã programele de modernizare şi retehnologizare a capacitãţilor de producţie ce se realizeazã prin subvenţii de stat;
o) realizeazã controlul asupra modului în care se asigura protecţia consumatorului, coordonînd acţiunile de combatere a speculei;
p) controleazã, din însãrcinarea Guvernului, realizarea programelor privind protecţia mediului şi a echilibrului ecologic, finanţate de Guvern;
r) controleazã, din însãrcinarea Guvernului, realizarea programelor de protecţie socialã;
s) realizeazã, la cererea persoanelor ce se considera vãtãmate prin acte administrative, controale asupra activitãţii organelor de control ale ministerelor şi departamentelor, privind problemele sesizate înainte de declanşarea procedurii de contencios administrativ;
t) verifica reclamaţiile şi sesizãrile adresate primului-ministru şi Guvernului, cu privire la neregulile din activitatea organelor de conducere din administraţia centrala, localã şi instituţii publice;
u) îndeplineşte orice alta sarcina de control şi analiza data spre rezolvare de cãtre primul-ministru sau Guvern.
ART. 4
Departamentul de Control al Guvernului este condus de un secretar de stat care participa, în calitate de invitat, la şedinţele de Guvern.
În activitatea sa, şeful Departamentului de Control al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 5
Şeful Departamentului de Control al Guvernului are un adjunct, cu rang de subsecretar de stat.
ART. 6
Numãrul maxim de posturi din aparatul propriu, exclusiv demnitarii, este de 50.
Statul de funcţiuni, încadrarea, atribuţiile compartimentelor functionale, precum şi sarcinile personalului din aparatul propriu, se aproba prin ordin al şefului de departament.
ART. 7
Personalul preluat de Departamentul de Control al Guvernului de la Corpul de Control Economico-Financiar al primului-ministru se considera transferat în interesul serviciului.
Personalul Corpului de Control Economico-Financiar al primului-ministru, care trece la alte unitãţi, va beneficia, timp de trei luni, de acelaşi salariu tarifar de încadrare, dacã, la noul loc de munca, salariul tarifar de încadrare este mai mic.
ART. 8
În realizarea sarcinilor sale, Departamentul de Control al Guvernului poate solicita colaborarea specialiştilor din Ministerul Finanţelor şi bãncilor cu capital de stat, Ministerului de Interne, ministerelor şi departamentelor de ramura, precum şi altor instituţii şi specialişti, care sînt obligaţi sa rãspundã prompt acestor solicitãri.
ART. 9
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, inspectorii Departamentului de Control al Guvernului se bucura de protecţia legii, putind aplica sancţiuni prevãzute de legislaţia specifica activitãţii de control.
ART. 10
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data de 26 aprilie 1991.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

-----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016