Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 251 din 5 aprilie 1991  privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor in alte scopuri decit pentru productia vegetala, agricola sau silvica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 251 din 5 aprilie 1991 privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor in alte scopuri decit pentru productia vegetala, agricola sau silvica

EMITENT: Guvernul Romaniei
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 25 aprilie 1991
ART. 1
Pentru folosirea cît mai eficienta a suprafeţelor de teren şi pentru înlãturarea risipei sau degradãrii acestuia, se instituie o taxa anuala, potrivit anexei la prezenta hotãrîre.
ART. 2
Taxa prevãzutã la art. 1 se datoreazã de cãtre regiile autonome, societãţile comerciale cu capital de stat, precum şi de celelalte persoane juridice, pentru terenurile aflate în administrarea sau în folosinta acestora şi care sînt utilizate în alte scopuri decît producţia vegetala, agricolã sau silvicã.
ART. 3
Prevederile prezentei hotãrîri se aplica începînd cu data de 1 ianuarie 1991.
Unitãţile plãtitoare prevãzute la art. 2 vor vãrsa la buget prima rata din taxa datoratã pe acest an, în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentei hotãrîri. În acelaşi termen, vor vãrsa diferenţele de taxa, ce rezulta, potrivit prezentei hotãrîri, şi cei care au efectuat vãrsãmintele în baza reglementãrii anterioare.
ART. 4
Constituie contravenţii de la dispoziţiile prezentei hotãrîri urmãtoarele fapte, dacã potrivit legii penale nu sînt considerate infracţiuni:
a) refuzul de a pune la dispoziţia organelor de control documentele privind calculul şi vãrsarea taxei;
b) întocmirea unor documente eronate cu privire la suprafata de teren, care conduc la diminuarea taxei legal datorate.
Contravenţia de la lit. a) se sancţioneazã cu amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei, iar contravenţia de la lit. b), de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Contravenţiilor menţionate la alin. 1 li se aplica dispoziţiile Legii nr. 32/ 1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 26.
ART. 5
Ministerul Finanţelor va elabora instrucţiuni de aplicare a prezentei hotãrîri.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 1

TAXA
pentru folosirea terenurilor proprietate de stat în alte scopuri decît pentru
producţia vegetala, agricolã sau silvicã


I. Taxa se datoreazã pentru terenurile proprietate de stat, aflate în administrarea sau folosinta agenţilor economici, utilizate în alte scopuri decît producţia vegetala, agricolã sau silvicã.
Taxa este anuala, stabilitã în lei pe metru patrat de teren, diferenţiatã pe categorii de localitãţi, iar în cadrul localitãţilor pe zone, dupã cum urmeazã:
A. Pentru localitãţile urbane:
- lei/mp -

-------------------------------------------------------------------------------
Zona în cadrul Categoria localitãţii
localitãţii ---------------------------------------------------------
I II III IV
-------------------------------------------------------------------------------

A 30,00 20,00 8,00 4,00
B 16,00 11,00 4,50 3,00
C 9,00 6,00 3,00 -
D 6,00 4,00 - -
-------------------------------------------------------------------------------

Încadrarea localitãţilor urbane în categoriile de mai sus se face în funcţie de gradul de dezvoltare economicã şi socialã, dupã cum urmeazã:
1. Municipiul Bucureşti se încadreazã în categoria I de localitãţi.
2. Municipiile resedinta de judeţ, precum şi municipiul Hunedoara se încadreazã în categoria a II-a de localitãţi.
3. Celelalte localitãţi urbane fac parte din categoriile III şi IV. Încadrarea acestora în categoriile III sau IV de localitãţi se face de prefecturi şi de Primãria municipiului Bucureşti, dupã caz.
Încadrarea terenurilor pe zone în cadrul localitãţilor urbane se face de cãtre primãriile municipiilor şi oraşelor, în funcţie de poziţia terenurilor fata de centrul localitãţilor, de caracterul zonei respective (zona de locuit sau industriala), apropierea sau depãrtarea fata de cãile de comunicaţie, precum şi în funcţie de alte elemente care sa asigure aplicarea unei taxe mai ridicate pentru folosirea terenurilor situate în zonele centrale de locuit ale localitãţilor.
Primãriile vor efectua încadrarea localitãţilor în categoriile III sau IV şi, respectiv, a terenurilor pe zone în cadrul localitãţilor, în termen de 90 de zile de la data prezentei hotãrîri.
Pe mãsura dezvoltãrii economice şi sociale a localitãţilor, prefecturile şi Primãria municipiului Bucureşti vor reexamina încadrarea localitãţilor în categoriile a III-a şi a IV-a, în vederea încadrãrii lor într-o categorie superioarã.
Trecerea localitãţilor din categoria a IV-a în categoria a III-a este de competenta prefecturilor şi Primãriei municipiului Bucureşti.
Modificarea încadrãrii terenurilor pe zone în cadrul localitãţilor se face de cãtre primãriile municipiilor şi oraşelor.
Modificãrile prevãzute în cele doua alineate precedente se pot face anual, pînã la 1 august, cu aplicare de la 1 ianuarie al anului urmãtor.
Schimbarea încadrãrii localitãţilor de la categoriile III sau IV la categoria a II-a se aproba prin hotãrîre a Guvernului.
În cazul în care o localitate ruralã trece în categoria celor urbane, taxa corespunzãtoare noii incadrari se aplica începînd cu 1 ianuarie al anului urmãtor celui în care a survenit aceasta modificare.
B. Pentru localitãţile rurale
- lei/mp -

-------------------------------------------------------------------------------
Zona de fertilitate
Specificare ----------------------------------------------------------------
I II III IV V
-------------------------------------------------------------------------------
Taxa lei/metru
patrat 7,50 6,00 4,50 3,00 2,00
-------------------------------------------------------------------------------

Încadrarea localitãţilor rurale în zone de fertilitate este aceea prevãzutã de normale legale privind impunerea veniturilor realizate din activitãţi agricole în vigoare la data de 31 decembrie 1990.
II. Taxa pentru terenurile ocupate de linii ferate şi drumuri este anuala, în lei/km de drum şi cale feratã, diferenţiatã dupã cum urmeazã:


- pentru linii ferate normale 2.000 lei/km
- pentru linii ferate inguste 1.000 lei/km
- pentru drumuri 1.000 lei/km

Unitãţile de transport feroviar datoreazã numai taxa în funcţie de lungimea caii ferate. La stabilirea taxei se are în vedere lungimea totalã a caii ferate, inclusiv lungimea desfasurata a reţelei de linii ferate din depouri, staţii de cale feratã, rampe, triaje, precum şi alte obiective de exploatare feroviara.
Ceilalţi agenţi economici datoreazã aceasta taxa numai pentru liniile ferate şi drumurile pînã la accesul în incinta unitãţii.
III. Taxa anuala pentru folosirea terenurilor proprietate de stat nu se datoreazã pentru:
- terenurile aflate în administrarea sau folosinta instituţiilor publice, definite potrivit legii;
- terenurile care prin natura lor şi nu prin destinaţia data sînt improprii pentru agricultura sau silvicultura, inclusiv cele ocupate de iazuri, balti sau lacuri de acumulare, precum şi terenurile utilizate pentru exploatãrile din subsol, în mãsura în care nu afecteazã folosirea suprafeţei solului. Încadrarea terenurilor în aceste categorii se face de organele de specialitate competente;
- terenurile pe care sînt în curs de execuţie obiective de investiţii.
IV. Taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat se datoreazã în funcţie de situaţia terenurilor existente la 1 ianuarie al fiecãrui an, pe baza declaraţiei depusa de plãtitor.
Plata taxei se face în patru rate trimestriale egale, pînã la 15 (inclusiv) a ultimei luni a fiecãrui trimestru.
Obligaţia calculãrii şi rãspunderea pentru achitarea în termen a taxei revine plãtitorilor.
Pentru neplata în termen a taxei se datoreazã majorãri de 0,05% pentru fiecare zi de intirziere la plata.
Taxa nestabilita la timp se datoreazã pe o perioada de doi ani în urma celui în care are loc constatarea.
V. Contestaţiile privind stabilirea şi încasarea taxei, precum şi a majorãrilor de intirziere aferente, se depun în termen de 30 de zile de la data înştiinţãrii unitãţii plãtitoare şi se rezolva de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, dupã caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrare.
Impotriva deciziei date se poate face contestaţie în termen de 30 de zile la Ministerul Finanţelor, care în cel mult 40 de zile de la înregistrare este obligat sa o soluţioneze.
Depunerea contestaţiei nu absolvã plãtitorul de obligaţia virarii sumei la bugetul statului.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016