Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 223 din 4 mai 1992 *** Republicata  privind normele de organizare si efectuare a transporturilor auto internationale de persoane si marfuri, a transporturilor auto de persoane in trafic interjudetean si judetean si a transporturilor auto de marfuri agabaritice si periculoase    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 223 din 4 mai 1992 *** Republicata privind normele de organizare si efectuare a transporturilor auto internationale de persoane si marfuri, a transporturilor auto de persoane in trafic interjudetean si judetean si a transporturilor auto de marfuri agabaritice si periculoase

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 95 din 13 aprilie 1994
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrîrea Guvernului nr. 17 din 11 ianuarie 1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 6 aprilie 1994, dîndu-se articolelor o noua numerotare.
<>Hotãrîrea Guvernului nr. 223/1992 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 114 din 29 mai 1992.

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Agenţii economici deţinãtori de autovehicule, care au ca obiect de activitate transportul internaţional de persoane şi de marfa, transportul interjudetean şi judeţean de persoane şi transportul intern de mãrfuri agabaritice şi periculoase, pot desfasura aceasta activitate numai pe baza de licenţe de transport şi de execuţie.
În sensul prezentei hotãrîri, licenta de transport este actul prin care se atesta capacitatea agentului economic de a efectua, în conformitate cu legislaţia interna în vigoare, precum şi cu acordurile internaţionale la care România este parte, transporturi în condiţii de calitate şi siguranta.
Licenta de execuţie este documentul în baza cãruia agentul economic, la solicitarea sa, obţine dreptul de execuţie a transporturilor pentru care se angajeazã sa respecte prevederile caietelor de sarcini pentru transporturile de persoane prin curse regulate sau ocazionale şi a reglementãrilor specifice pentru anumite categorii de mãrfuri agabaritice şi periculoase.
ART. 2
Licentele de transport vor cuprinde în mod obligatoriu categoria transportului pe care agentul economic este abilitat sa îl organizeze şi sa îl execute.
Tipurile de licenţe de transport şi de execuţie, condiţiile de acordare şi de retragere se stabilesc de cãtre Ministerul Transporturilor.
Pentru tipurile de licenţe acordate se percepe un tarif diferenţiat, stabilit de cãtre Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Finanţelor.
Din sumele încasate, o cota de 30% se va vira bugetelor locale dupã deducerea cheltuielilor ocazionate de funcţionarea Oficiului Rutier Central.
ART. 3
Atribuirea traseelor judeţene de transport public general de pasageri se va face de cãtre Ministerul Transporturilor, cu avizul delegaţiei permanente a consiliului judeţean.
Agentul economic va primi licenta de execuţie pe baza caietului de sarcini privind condiţiile de efectuare a transportului public de pasageri.
Orice modificare cu privire la traseele de transport de persoane, precum şi a prevederilor conţinute în caietele de sarcini se va face numai cu avizul autoritãţii care a atribuit traseele, potrivit procedurii prevãzute pentru aceasta operaţiune.
ART. 4
Se organizeazã activitatea oficiilor rutiere prin transformarea serviciului licenţe, autorizari şi atestãri din cadrul Ministerul Transporturilor, în Oficiul Rutier Central, unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri extrabugetare constituite din încasarea tarifelor de licenta, cu sediul în municipiul Bucureşti, b-dul Dinicu Golescu nr. 38, avînd ca obiect de activitate eliberarea licenţelor de transport şi de execuţie, în conformitate cu metodologia elaborata de Ministerul Transporturilor, precum şi supravegherea şi verificarea modului de respectare a prevederilor prezentei hotãrîri şi ţinerea evidentei agenţilor economici.
Oficiul Rutier Central are în subordine servicii rutiere judeţene, care funcţioneazã ca servicii publice descentralizate.
Numãrul maxim de persoane încadrate în serviciile rutiere teritoriale la înfiinţare este de 300, cîte 5-12 persoane pentru fiecare serviciu, în funcţie de numãrul autovehiculelor înmatriculate în judeţ.
Organigrama şi statul de funcţii ale serviciilor rutiere teritoriale se aproba de cãtre Ministerul Transporturilor.
Organigrama şi statul de funcţii ale Oficiului Rutier Central se aproba anual de cãtre Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, în limita numãrului de 25 de posturi.
Conducerea Oficiului Rutier Central va fi asigurata de cãtre un şef oficiu salarizat la nivel de director, iar pentru serviciile rutiere teritoriale subordonate, de cãtre un şef serviciu teritorial.
Personalul încadrat la Oficiul Rutier Central se salarizeaza potrivit prevederilor anexei nr. 10 la Hotãrîrea Guvernului nr. 281/1993.
Persoanele angajate la Oficiul Rutier Central şi la serviciile rutiere teritoriale vor fi atestate profesional de cãtre Ministerul Transporturilor.
ART. 5
Pentru toate categoriile de transporturi, soferul trebuie sa detina la bordul autovehiculului urmãtoarele documente: foaia de parcurs, scrisoarea de transport, documentele de însoţire a mãrfurilor şi, dupã caz, licenta de transport şi licenta de execuţie.
În cazul transporturilor internaţionale, al transporturilor agabaritice şi periculoase, la bordul autovehiculului vor exista şi documentele specifice acestor tipuri de transporturi, prevãzute de legislaţia interna şi internationala.
În cazul transporturilor ocazionale interjudetene de cãlãtori, soferul va deţine lista pasagerilor, întocmitã şi parafatã de beneficiar.
ART. 6
Constituie contravenţie, în mãsura în care, potrivit legii, nu sînt considerate infracţiuni, urmãtoarele fapte, care se sancţioneazã astfel:
a) cu amenda de la 8.000 la 10.000 lei:
- efectuarea de transporturi fãrã licenţe sau cu nerespectarea prevederilor acestora;
- neîndeplinirea obligaţiilor consemnate în caietele de sarcini din culpa agenţilor economici;
b) cu amenda de la 6.000 la 8.000 lei:
- efectuarea de cãtre sofer a transporturilor fãrã documentele prevãzute la art. 5;
- efectuarea de cãtre soferi cu autovehicule aparţinînd agenţilor economici cu capital de stat de transporturi interjudetene ale persoanelor fãrã legitimatii de cãlãtorie;
c) cu amenda de la 5.000 la 6.000 lei:
- acordarea licenţelor de transport unor agenţi economici care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare;
d) cu amenda de la 1.000 la 2.000:
- cãlãtoria fãrã legitimatii de cãlãtorie pe rute interjudetene şi judeţene în autovehiculele aparţinînd agenţilor economici cu capital de stat.
Sancţiunile prevãzute la lit. a) se aplica conducatorului agentului economic deţinãtor al autovehiculului, cele de la lit. b) conducãtorilor auto, cele de la lit. c) salariaţilor Oficiului Rutier Central, iar cele de la lit. d) cãlãtorilor.
ART. 7
Contravenţiile prevãzute la art. 6 se constata de cãtre personalul cu atribuţii de control stabilit de delegatiile permanente ale consiliilor judeţene şi primari, de Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor prin personalul împuternicit în acest scop, precum şi de ofiţeri şi subofiteri de poliţie.
Persoanele împuternicite sa constate contravenţii vor aplica şi amenda.
Sumele rezultate din încasarea amenzilor se vor vãrsa în bugetul administraţiei publice centrale sau locale, dupã caz, conform prevederilor legale.
ART. 8
Dispoziţiile referitoare la contravenţiile din prezenta hotãrîre se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
Prezenta hotãrîre nu se aplica autovehiculelor aparţinînd Ministerului Apãrãrii Naţionale şi Ministerului de Interne.
ART. 9
Orice dispoziţie contrarã prezentei hotãrîri nu se aplica.
Prezenta hotãrîre intra în vigoare *) dupã 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României.
-------------------------
*) Fac excepţie prevederile art. 2, 3, 4 şi 7 alin. 1, care au intrat în vigoare la data de 6 aprilie 1994.
----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016