Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA Nr. 179 din 13 aprilie 1992  privind reorganizarea si functionarea Agentiei Romane de Dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA Nr. 179 din 13 aprilie 1992 privind reorganizarea si functionarea Agentiei Romane de Dezvoltare

EMITENT: Guvernul Romaniei
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 108 din 27 mai 1992
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Agenţia Romana de Dezvoltare se reorganizeazã şi va funcţiona conform statutului anexat, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, <>Hotãrîrea Guvernului nr. 182 din 20 martie 1991 se abroga.


ANEXA 1

AGENŢIA ROMANA DE DEZVOLTARE


S T A T U T

CAP. 1
Dispoziţii generale
Forma juridicã şi subordonarea
ART. 1
Agenţia Romana de Dezvoltare este organ central de specialitate în subordinea Guvernului.
Conducerea
ART. 2
Agenţia funcţioneazã sub conducerea unui consiliu de administraţie.
Obiective
ART. 3
Agenţia îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor prezentului statut, avînd urmãtoarele obiective:
a) promovarea investiţiilor strãine, în scopul sustinerii dezvoltãrii economice a României;
b) coordonarea asistenţei economice externe guvernamentale, în vederea sprijinirii şi accelerarii procesului de reforme economice şi sociale din România.
CAP. 2
Atribuţii
ART. 4
Agenţia are urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea şi aducerea la îndeplinire de programe pentru atragerea şi orientarea investiţiilor strãine în economia nationala a României, cu deosebire în sectoarele prioritare;
b) elaborarea şi aducerea la îndeplinire de programe destinate atragerii de noi programe de asistenta economicã guvernamentale acordate României şi corelarea acestora cu necesitãţile tranzitiei spre economia de piata;
c) pregãtirea şi prezentarea de propuneri Guvernului în legatura cu strategia şi acţiunile care se impun în vederea promovãrii şi orientarii investiţiilor strãine şi asistenţei economice externe;
d) înregistrarea, analizarea şi confirmarea cererilor de investiţii strãine în România.
Colaborare
ART. 5
Agenţia îşi desfãşoarã activitatea în colaborare cu ministerele, agenţiile şi celelalte instituţii guvernamentale, precum şi cu agenţii economici cu capital integral sau majoritar de stat ori particulari, organizaţiile şi asociaţiile profesionale, alte instituţii şi organizaţii din România şi din strãinãtate.
Autorizari
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor sale, agenţia este autorizata, cu respectarea obiectului sau de activitate şi a prevederilor legii:
a) sa furnizeze, prin oficii proprii, servicii de consultanţa sau alte servicii, la cererea celor interesaţi;
b) sa desfãşoare acţiuni de publicitate în legatura au atribuţiile agenţiei;
c) sa foloseascã consultanţi externi;
d) sa întreprindã, în ţara şi în strãinãtate, acţiunile necesare pentru promovarea obiectivelor agenţiei, inclusiv prin înfiinţarea de birouri externe de reprezentare şi de centre interne teritoriale;
e) sa stabileascã, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, tarifele şi sumele aferente plãţii serviciilor, facilitãţilor şi bunurilor pe care le furnizeazã;
f) sa primeascã, conform prevederilor legale, de la persoane fizice şi juridice mijloace materiale şi bãneşti transmise cu titlu gratuit şi sa le utilizeze cu respectarea destinaţiei stabilite de transmitatori şi în conformitate cu statutul agenţiei.
CAP. 3
Organizare şi funcţionare
Structura organizatoricã
ART. 7
Structura organizatoricã a agenţiei este prevãzutã în anexa "A" de la prezentul statut.
Consiliul de administraţie
ART. 8
Consiliul de administraţie al agenţiei este format din preşedinte şi 10 membri şi se numeşte prin decizia primului-ministru.
Numirea persoanelor din consiliul de administraţie al agenţiei se face cu respectarea incompatibilitãţilor prevãzute în <>art. 3 al Legii nr. 37/1990 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României.
ART. 9
Preşedinte al consiliului de administraţie va fi desemnatã o persoana posedind o experienta managerialã şi comercialã recunoscuta, fiind prin aceasta în mãsura sa contribuie în mod substanţial la realizarea obiectivelor agenţiei.
ART. 10
Membrii consiliului de administraţie vor fi persoane cu experienta, din cadrul urmãtoarelor activitãţi şi instituţii:
a) întreprinderi particulare mici şi mijlocii;
b) agenţi economici cu capital integral sau majoritar de stat şi agenţi economici cu participare de capital strãin;
c) instituţii financiare publice şi private, romane şi strãine;
d) Ministerul Economiei şi Finanţelor;
e) Ministerul Industriei;
f) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei;
g) Ministerul Comerţului şi Turismului;
h) Agenţia Nationala pentru Privatizare, respectiv, dupã constituire, Fondul Proprietãţii de Stat şi Fondurile Proprietãţilor Private.
Membrii consiliului de administraţiei care au un interes în temele abordate în şedinţa de consiliu nu pot participa la vot.
ART. 11
Calitatea de membru al consiliului de administraţie se exercita personal.
ART. 12
Durata mandatului consiliului de administraţie este de 5 ani.
ART. 13
Membrii consiliului de administraţie vor primi o indemnizaţie lunarã, pentru fiecare şedinţa, de 500 lei. Aceasta suma se indexeazã o data cu indexarea salariilor.
ART. 14
Hotãrîrile consiliului de administraţie sînt valabile dacã au fost adoptate cu votul a cel puţin 6 din membrii sãi.
ART. 15
Consiliul de administraţie se întruneşte de cel puţin 6 ori pe an şi îşi stabileşte propriul regulament de lucru.
ART. 16
Consiliul de administraţie poarta rãspunderea pentru politica utilizata de agenţie în vederea îndeplinirii obiectivelor fixate conform prezentului statut.
ART. 17
Consiliul de administraţie analizeazã şi aproba propunerile comitetului executiv privind programul strategic pe 3 ani şi programul anual.
ART. 18
Consiliul de administraţie primeşte în mod regulat, din partea comitetului executiv, rapoarte privind modul de aducere la îndeplinire a programului anual aprobat.
ART. 19
Consiliul de administraţie analizeazã şi aproba propunerile elaborate în cursul anului de comitetul executiv, în vederea sustinerii realizãrii obiectivelor agenţiei.
Preşedintele executiv
ART. 20
Preşedintele executiv este membru de drept al consiliului de administraţie, dar nu poate deţine funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie.
ART. 21
Preşedintele executiv va fi numit de primul-ministru, la propunerea consiliului de administraţie.
ART. 22
Preşedintele executiv se numeşte pentru o durata de 5 ani.
ART. 23
Preşedintele executiv se asimileazã funcţiei de secretar de stat.
Comitetul executiv
ART. 24
Comitetul executiv se compune din preşedintele executiv şi 4 directori generali executivi.
ART. 25
Directorii generali executivi sînt numiţi în funcţie de cãtre consiliul de administraţie, la propunerea preşedintelui executiv.
ART. 26
Comitetul executiv se întruneşte sãptãmînal şi rãspunde de politica operativã, conducerea şi controlul activitãţilor agenţiei, potrivit strategiei stabilite de consiliul de administraţie. Comitetul executiv îşi îndeplineşte atribuţiile sub conducerea preşedintelui executiv.
ART. 27
Comitetul executiv numeşte în funcţie directorii, la propunerea directorului general executiv care rãspunde de sectorul respectiv de activitate al agenţiei.
ART. 28
Comitetul executiv analizeazã lunar raportul cu privire la modul de aducere la îndeplinire a programului anual, prezentat de preşedintele executiv.
ART. 29
Comitetul executiv hotãrãşte cu privire la utilizarea personalului agenţiei conform cerinţelor impuse de programul anual.
CAP. 4
Personalul agenţiei
Angajarea personalului
ART. 30
Agenţia este autorizata sa angajeze personal, în condiţiile stabilite prin politica de personal aprobatã de consiliul de administraţie, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 31
Numãrul maxim de angajaţi ai agenţiei este de 100 de persoane, exclusiv preşedintele executiv. În numãrul maxim de posturi prevãzut nu se include personalul aferent activitãţii de registratura, dactilografiere, secretariat, administrativ, de deservire, paza, curierii şi muncitorii, care poate fi de cel 15% din numãrul total de posturi aprobate.
ART. 32
Salarizarea personalului agenţiei se va face conform reglementãrilor egale privind instituţiile publice.
Confidenţialitatea informaţiilor
ART. 33
Membrii consiliului de administraţie, angajaţii, precum şi consultanţii şi colaboratorii agenţiei au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea informaţiilor obţinute în cursul îndeplinirii sarcinilor lor.
ART. 34
Persoanele care incalca dispoziţiile prevederilor art.33 sînt pasibile de desfacerea contractului de munca sau, dupã caz, de destituire şi pot rãspunde civil şi penal, potrivit prevederilor legale.
CAP. 5
Resurse financiare
Alocaţia bugetarã
ART. 35
Fondurile necesare desfãşurãrii activitãţii agenţiei se stabilesc anual prin bugetul de stat.
Venituri proprii
ART. 36
Veniturile obţinute din activitãţile desfãşurate de agenţie, conform prezentului statut, se vãrsa la bugetul de stat.
Contabilitatea
ART. 37
Agenţia organizeazã şi conduce contabilitatea propriilor operaţiuni financiare, conform reglementãrilor legale în vigoare, şi va include în raportul anual darea de seama contabila.
CAP. 6
Rapoarte de activitate
Programul strategic
ART. 38
Agenţia prezintã Guvernului, cel puţin o data la 3 ani, un program strategic cuprinzînd politica sa principala.
Raportul anual
ART. 39
Agenţia prezintã Guvernului un raport anual de activitate, cît mai curînd posibil dupã încheierea exerciţiului financiar. Raportul anual se da publicitãţii.
CAP. 7
Dispoziţii finale
Definiţii
ART. 40
În prezentul statut, prin agenţie se înţelege Agenţia Romana de Dezvoltare.
Transferul bunurilor, drepturilor şi obligaţiilor
ART. 41
Agenţia, reorganizata potrivit prevederilor prezentului statut, preia întregul patrimoniu al agenţiei organizate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 182/20 martie 1991 .

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016