Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA 63 din 22 februarie 1994 (REGULAMENT *** Republicat)  privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA 63 din 22 februarie 1994 (REGULAMENT *** Republicat) privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 278 din 30 septembrie 1994
*) Republicat în temeiul <>art. 8 din Hotãrîrea Guvernului nr. 660/1994 .
Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri, aprobat prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 63/1994 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 24 martie 1994, data la care a intrat în vigoare, cu excepţia prevederilor art. 1.2 lit. a) alin. 1, art. 2.5, art. 2.8, art. 2.13, art. 6.1 şi anexa la regulament, care intra în vigoare la data de 30 septembrie 1994.

1. Dispoziţii generale

ART. 1.1
Potrivit prezentului regulament, bunurile pentru care se organizeazã licitaţii în vederea achiziţiilor publice sunt: produsele, echipamentele şi orice alte obiecte fizice, de orice fel şi cu orice fel de descriere, inclusiv bunurile imobiliare, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete şi din credite externe garantate sau contractate direct de stat.
ART. 1.2
Prezentul regulament nu se aplica în cazul:
a) achiziţiilor publice de bunuri care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
De asemenea, vor fi excluse de la prevederile prezentului regulament achiziţiile de piese, accesorii, ansambluri, subansambluri, agregate sau instalaţii care constituie pãrţi componente ale bunurilor prevãzute la alineatul precedent sau care sunt folosite exclusiv la repararea ori exploatarea acestora, precum şi ambalajele destinate exclusiv conservãrii bunurilor de mai sus;
b) achiziţiilor publice de bunuri care fac obiectul unor excluderi în baza unor prevederi legale. Achiziţionarea bunurilor destinate pãstrãrii indelungate în rezervele materiale naţionale şi vînzarea acestora se vor face în conformitate cu prevederile <>art. 6 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele materiale naţionale şi cu prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 372/1992 privind modul de achizitionare şi valorificare a produselor din rezervele materiale naţionale.

2. Organizarea procedurilor de licitaţii
ART. 2.1
Pentru organizarea licitaţiilor privind achiziţiile publice de bunuri, astfel cum au fost stabilite la art. 1.1, funcţia de îndrumare metodologicã unitarã revine Ministerului Finanţelor, care va elabora norme şi reglementãri pentru conţinutul documentelor licitaţiilor, conţinutul ofertelor, organizarea, desfãşurarea licitaţiilor şi încheierea contractelor.
ART. 2.2
În executarea funcţiei de îndrumare metodologicã unitarã, Ministerul Finanţelor are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã respectarea regulilor de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor stabilite prin prezentul regulament;
b) constata contravenţiile şi aplica sancţiunile - stabilite la art. 18, respectiv <>art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 - entitatii achizitoare sau persoanelor vinovate;
c) avizeazã deciziile luate de entitatile achizitoare ca rãspuns la contestaţiile ofertanţilor;
d) desemneazã reprezentanţii sãi în comisiile de licitaţie;
e) organizeazã evidenta activitãţilor de licitaţii pentru achiziţiile publice de bunuri;
f) indruma activitatea de informare privind pregãtirea şi organizarea licitaţiilor, obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum şi alte informaţii referitoare la licitaţii.
ART. 2.3
Pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de licitaţie, entitatea achizitoare numeşte prin decizie, pentru fiecare achiziţie publica de bunuri, o comisie de licitaţie.
ART. 2.4
Comisia de licitaţie verifica respectarea condiţiilor referitoare la publicitatea licitaţiei, prevãzute în prezentul regulament, rãspunde de activitatea de deschidere, examinare, clarificare, evaluare şi acceptare a ofertelor, precum şi de respectarea procedurii de desfãşurare a licitaţiei.
ART. 2.5
Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 membri şi va cuprinde:
- preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist al entitatii achizitoare;
- reprezentantul desemnat al Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, în cazul achiziţiilor publice de bunuri pentru stocul de mobilizare de la agenţii economici;
- reprezentantul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, în cazul achiziţiilor publice de bunuri imobiliare;
- alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care vor fi specialişti cu experienta profesionalã în domeniul achiziţiei publice respective şi cu probitate morala.
ART. 2.6
Onorariile participanţilor în comisia de licitaţie, care nu sunt angajaţi permanenţi ai entitatii achizitoare, se suporta de cãtre entitatea achizitoare, iar cuantumul acestora se va stabili de cãtre Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în condiţiile legii.
ART. 2.7
Organizatorul licitaţiei este entitatea achizitoare care rãspunde de pregãtirea şi desfãşurarea licitaţiei.
ART. 2.8
Achiziţionarea de bunuri prin organizarea de licitaţii publice este obligatorie pentru bunurile de acelaşi fel care urmeazã a fi achiziţionate în vederea satisfacerii nevoilor entitatii achizitoare pentru un an întreg, în limita creditelor bugetare aprobate, bunuri a cãror valoare totalã este de peste 30 milioane lei; în asemenea cazuri prin contracte se va prevedea şi eşalonarea livrãrilor potrivit necesitãţilor.
Pentru achiziţionarea de bunuri a cãror valoare este inferioarã limitei specificate la alineatul precedent, se poate folosi procedura selecţiei de oferte de preţ, potrivit prevederilor <>art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 .
În cazul achiziţiei de bunuri de acelaşi fel, necesare entitatilor achizitoare pentru a acoperi nevoile unui an, a cãror valoare este sub 30 milioane lei, dacã nu este posibila obţinerea a cel puţin 3 oferte de preţ, se va proceda astfel:
- vor fi solicitate oferte de preţ în scris, potrivit prevederilor <>art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , de la cel puţin trei agenţi economici;
- dacã în termenul menţionat în adresa prin care s-a solicitat oferta au fost fãcute numai doua oferte, vor fi achiziţionate bunurile pentru care s-a prezentat preţul cel mai avantajos şi s-au respectat condiţiile de calitate prevãzute în caietul de sarcini;
- dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, entitatea achizitoare va putea achizitiona bunurile de la aceasta sau va putea repeta cererea de oferta de preţ.
Pentru achiziţionarea de bunuri cu valori mici, pentru care ofertanţii refuza sa prezinte oferte de preţ în scris purtind semnatura şi ştampila acestora, conducãtorul entitatii achizitoare poate desemna salariaţi din subordinea sa care sa testeze preţurile practicate la data respectiva şi sa le consemneze sub semnatura proprie cu viza salariatului cu atribuţii de control preventiv din unitate.
ART. 2.9
În cazul achiziţiei publice de bunuri a cãror valoare depãşeşte 267.000.000 lei, contractanţii strãini pot participa la procedura de achiziţie, dacã şi contractanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul procedurilor de achiziţie organizate de entitatile achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are contractantul (ofertantul) strãin.
Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Comerţului, dupã caz, va atesta, la cererea entitatii achizitoare, îndeplinirea condiţiei de reciprocitate prevãzute în alineatul precedent.
Cuantumul sumei prevãzute la alin. 1 se va actualiza periodic de cãtre Ministerul Finanţelor, în funcţie de evoluţia cursului de schimb valutar al D.S.T.-ului.
ART. 2.10
Licitaţia publica deschisã fãrã preselecţie este licitaţia care se organizeazã într-o singura etapa, pentru achiziţii de bunuri la care pot participa, în numãr nelimitat, ofertanţii interni sau externi care îndeplinesc condiţiile cuprinse în documentele licitaţiei impuse de organizatori.
ART. 2.11
Licitaţia publica deschisã cu preselecţie este licitaţia organizatã în doua etape distincte: în prima etapa participa toţi ofertanţii interesaţi şi care rãspund anunţului publicitar, iar în a doua etapa participa numai ofertanţii selecţionaţi de comisia de licitaţie pe baza competitivitatii lor.
Aceasta procedura se aplica pentru bunurile la care entitatea achizitoare doreşte sa selecţioneze în prealabil ofertanţii competenţi şi potenţiali, scopul primei etape constituindu-l întocmirea listei ofertanţilor selecţionaţi.
ART. 2.12
Licitaţia publica restrînsa este licitaţia în care:
- bunul, datoritã specificului sau, poate fi achiziţionat, de regula, de la un numãr restrîns de ofertanţi;
sau
- a existat o licitaţie publica anterioarã, nefinalizatã prin încheierea unui contract.
Anunţarea licitaţiei publice restrînse se face prin invitaţii adresate direct contractanţilor care rãspund condiţiilor prevãzute la alineatul precedent.
Numãrul de participanţi la licitaţia publica restrînsa trebuie sa fie de minimum 3 (trei).
ART. 2.13
În situaţia în care entitatea achizitoare a îndeplinit una din procedurile de licitaţie prevãzute la art. 2.10 - 2.12 şi s-au prezentat mai puţin de trei ofertanţi cu oferte corespunzãtoare condiţiilor din caietul de sarcini, comisia poate aproba achiziţia de la ofertantul care a oferit bunuri la preţul cel mai avantajos sau, dupã caz, de la unicul ofertant.
În cazul în care nu s-a prezentat nici un ofertant sau dacã ofertele prezentate nu corespund condiţiilor din caietul de sarcini, comisia va putea hotãrî fie repetarea procedurilor de licitaţie, fie întocmirea notei justificative de cãtre conducãtorul entitatii achizitoare pentru achiziţia dintr-o singura sursa potrivit <>art. 16 şi 17 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , ca singura alternativa.

3. Publicitatea
ART. 3.1
Organizatorul licitaţiei va face anunţuri publicitare în presa interna sau, dupã caz, în presa internationala, cu minimum 15 zile înainte de data stabilitã pentru depunerea ofertei.
ART. 3.2
Publicarea anunţului referitor la licitaţie se face într-un cotidian de larga circulaţie sau într-o publicaţie de specialitate.
ART. 3.3
În situaţia în care se urmãreşte şi atragerea ofertanţilor strãini, licitaţia va fi cu participare internationala, caz în care publicarea anunţului publicitar de licitaţie se face în cel puţin un cotidian de larga circulaţie internationala sau, dupã caz, într-o publicaţie internationala de specialitate.
ART. 3.4
Conţinutul minim al anunţului publicitar al licitaţiei va fi:
- denumirea entitatii achizitoare şi sediul acesteia;
- condiţii de participare;
- locul de unde se pot obţine documentele licitaţiei şi alte informaţii;
- forma şi obiectul licitaţiei, precum şi descrierea bunurilor ce urmeazã a fi achiziţionate; natura, cantitatea şi calitatea acestora; termenele, condiţiile de livrare şi de plata;
- data şi ora limita a depunerii ofertelor, locul de depunere a acestora, precum şi data, ora şi locul deschiderii ofertelor; limba de circulaţie internationala în care se redacteazã oferta (oferta se va redacta inclusiv în limba romana);
- alte elemente ce se vor stabili prin norme metodologice de cãtre Ministerul Finanţelor, în funcţie de specificul achiziţiei publice de bunuri.
Dupã caz, anunţul publicitar al licitaţiei poate fi completat cu:
- denumirea ordonatorului de credite sau a finanţatorului;
- forma şi volumul garanţiilor solicitate;
- suma şi condiţiile de plata aferente documentaţiei referitoare la licitaţie.
ART. 3.5
Publicarea anunţului pentru forma de licitaţie publica deschisã cu preselecţie se face în mod similar cu cel prezentat la art. 3.4., cu precizarea ca se organizeazã preselecţia ofertanţilor. În vederea preselecţiei, organizatorul licitaţiei transmite, prin posta sau prin ridicare directa de la sediul sau, informaţii tehnice şi economice privind licitaţia, precum şi instrucţiuni de prezentare a documentelor pentru preselecţie.
De regula, documentele pentru preselecţie pe care ofertantul le transmite entitatii achizitoare se referã la: informaţia privind caracteristicile tehnico-economice ale producţiei, calificarea personalului, documente privind situaţia financiarã, scrisori de recomandare.
Dupã primirea documentelor pentru preselecţie de la ofertanţi, în prima etapa, comisia de licitaţie le studiazã, compara performanţele acestora şi întocmeşte lista ofertanţilor selecţionaţi. Organizatorul licitaţiei are obligaţia de a comunica tuturor ofertanţilor participanţi, în scris, rezultatele preselecţiei, pe baza hotãrîrii comisiei de licitaţie.
Numãrul de ofertanţi selecţionaţi trebuie sa fie de minimum 3 (trei).
ART. 3.6
Invitaţiile de participare la licitaţia publica restrînsa se transmit numai anumitor ofertanţi, selecţionaţi de entitatea achizitoare.
Ofertanţii care primesc invitaţia de participare la licitaţie, dacã doresc sa participe, transmit în scris organizatorului licitaţiei cererea de includere pe lista ofertanţilor potenţiali. Ofertanţii care nu primesc invitaţii nu pot sa participe la licitaţia publica restrînsa.
Documentele licitaţiei se pun la dispoziţie, contra cost, numai ofertanţilor care au transmis organizatorului licitaţiei cererea de includere pe lista ofertanţilor potenţiali.
ART. 3.7
Documentaţia referitoare la licitaţie, pusã la dispoziţia ofertanţilor interesaţi de cãtre entitatea achizitoare, va cuprinde, în principal:
a) sediul entitatii achizitoare cãreia trebuie sa i se transmitã oferta;
b) locul unde se pot solicita informaţii suplimentare;
c) limbile de circulaţie internationala în care se poate depune oferta (oferta se va depune obligatoriu în limba romana);
d) data limita pînã la care se poate depune oferta;
e) condiţiile cu caracter economic şi tehnic, garanţiile financiare, precum şi alte informaţii şi documente solicitate ofertantului de entitatea achizitoare;
f) specificaţia completa a bunurilor supuse achiziţiei, inclusiv certificatele de conformitate la care trebuie sa rãspundã bunul respectiv;
g) criteriile de acceptare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele decît preţul, care se iau în considerare în evaluarea ofertelor, precum şi elementele de calcul care se includ în evaluarea preţurilor de oferta, cum ar fi: costul transportului, valoarea asigurãrii bunului, iar în cazul bunurilor din import, taxele vamale şi alte taxe şi impozite la frontiera, precum şi moneda de plata;
h) modalitatea şi condiţiile de plata;
i) orice alte termene şi/sau condiţii.
ART. 3.8
Contravaloarea documentelor de licitaţie se stabileşte de cãtre entitatea achizitoare, fãrã sa poatã depãşi costul multiplicãrii acestora.

4. Prezentarea, primirea, deschiderea şi acceptarea ofertelor
ART. 4.1
Prezentarea şi primirea ofertelor se vor face în urmãtoarele condiţii:
- ofertele se depun sau se transmit prin posta, cu scrisoare recomandatã, semnatã de persoanele împuternicite de ofertantul interesat;
- ofertele depuse pînã la data şi ora precizate pentru depunere se vor pãstra de entitatea achizitoare sub cheie, dupã ce persoana imputernicita de aceasta a verificat dacã plicurile şi sigiliile sunt intacte.
ART. 4.2
Deschiderea ofertelor se va face în prezenta membrilor comisiei de licitaţie şi a reprezentanţilor ofertanţilor.
La deschiderea licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va anunta numele sau, dupã caz, denumirea ofertanţilor, dupã care va deschide plicurile.
În continuare, va anunta clar: numele sau, dupã caz, denumirea ofertanţilor; valorile ofertelor; propunerile de oferte alternative, inclusiv valorile şi caracteristicile principale ale acestora; notificãrile în scris referitoare la modificãrile sau retragerile de oferte, în cazul în care exista; existenta garanţiilor de participare solicitate; orice alte detalii pe care comisia de licitaţie le considera necesare.
ART. 4.3
Dupã deschiderea ofertelor şi anunţarea ofertanţilor, comisia de licitaţie va întocmi, pentru propriile sale evidente, un proces-verbal în care se vor consemna datele menţionate la art. 4.2 alin. 3.
Procesul-verbal se va citi în prezenta participanţilor şi va fi semnat de membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre reprezentanţii ofertanţilor.
ART. 4.4
Ofertele pentru care s-au transmis notificãri de retragere sau ofertele întîrziate se vor înapoia ofertanţilor fãrã a fi deschise.
ART. 4.5
Dupã deschiderea în public a ofertelor, acestea se vor pãstra sub cheie.
ART. 4.6
Comisia de licitaţie procedeazã, pe loc sau în zilele urmãtoare, la verificarea modului în care fiecare oferta rãspunde cerinţelor prevãzute în documentele licitaţiei şi ulterior trece la examinarea, clarificarea şi evaluarea în detaliu a ofertelor.
ART. 4.7
În scopul examinãrii, evaluãrii şi comparãrii obiective a ofertelor, comisia de licitaţie poate cere ofertanţilor, individual, sa-şi clarifice sau sa-şi corecteze ofertele.
Solicitarea de clarificare şi rãspunsul aferent se vor face în scris, dar nu se va permite nici o modificare a valorii sau a conţinutului ofertei, exceptind cazurile în care se solicita corecţia erorilor aritmetice sau a greşelilor materiale descoperite de comisia de licitaţie în cursul examinãrii ofertelor.
ART. 4.8
În situaţia în care ofertantul nu poate corecta sau clarifica oferta ulterior, conform art. 4.7, erorile sau omisiunile din oferta, spre a deveni corespunzãtoare cu documentele licitaţiei, comisia de licitaţie va respinge oferta.
ART. 4.9
Evaluarea ofertelor se face de cãtre comisia de licitaţie, prin simpla apreciere a calitãţilor tehnice şi valorice sau prin aprecierea prin punctaj, care reprezintã rezultatul aplicãrii unor coeficienţi stabiliţi în prealabil de cãtre entitatea achizitoare la elementele principale ale ofertelor.
ART. 4.10
Comisia de licitaţie întocmeşte o hotãrîre de acceptare a ofertei în 2 (doua) exemplare, din care un exemplar rãmîne la entitatea achizitoare, iar un exemplar se transmite Ministerului Finanţelor.
Hotãrîrea va cuprinde:
- numele membrilor comisiei de licitaţie;
- nominalizarea ofertantului a cãrui oferta a fost acceptatã;
- justificarea criteriilor tehnice şi economice pe baza cãrora a fost acceptatã oferta;
- semnãturile tuturor membrilor comisiei de licitaţie;
- data întocmirii.
ART. 4.11
În cazul evaluãrii ofertelor pe baza de simpla apreciere, hotãrîrea de acceptare a ofertei se adopta cu votul a 2/3 din membrii comisiei de licitaţie.
În situaţia evaluãrii ofertelor pe baza de apreciere prin punctaj, hotãrîrea de acceptare a ofertei va consemna rezultatul aplicãrii coeficienţilor stabiliţi de entitatea achizitoare.
ART. 4.12
Membrii comisiei de licitaţie, care nu sunt de acord cu hotãrîrea de acceptare a ofertei, vor preciza, în scris, anexat la hotãrîre, motivele de divergenta.
ART. 4.13
Hotãrîrea de acceptare a ofertei în favoarea unui ofertant constituie actul în baza cãruia entitatea achizitoare va încheia contractul de achiziţie publica a bunului.
ART. 4.14
Dupã notificarea, printr-o scrisoare de acceptare, a ofertei cãtre ofertantul cîştigãtor se procedeazã la semnarea contractului de achiziţie publica înainte de expirarea termenului de valabilitate a ofertei.
În termen de 10 zile de la data hotãrîrii de acceptare a ofertei, entitatea achizitoare va transmite celorlalţi ofertanţi scrisori prin care sunt anuntati ca ofertele lor nu au fost acceptate.

5. Specificaţii tehnice
ART. 5.1
La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentru bunurile ce urmeazã a fi achiziţionate prin licitaţii publice, entitatea achizitoare va tine seama de:
a) necesitatea definirii bunului în funcţie de parametrii tehnico-calitativi ai acestuia şi mai puţin în raport cu aspectul sau forma lui;
b) încadrarea în standarde şi norme internaţionale sau în reglementãri şi norme naţionale recunoscute pe plan internaţional.
ART. 5.2
Caietele de sarcini sau specificaţiile tehnice nu vor impune o anumitã marca de fabrica sau de comerţ, un model sau un tip de bun şi nici nu vor indica o origine a mãrfii sau un producãtor determinat.
ART. 5.3
În scopul obţinerii de consultaţii şi date sau informaţii, necesare în elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice, entitatea achizitoare nu va apela la agenţii economici care ar putea avea interese în desfãşurarea licitaţiei.

6. Dispoziţii finale
ART. 6.1
Pînã la aprobarea legii bugetului de stat pentru noul an, entitatile achizitoare pot organiza proceduri de achizitionare de bunuri în anul în curs, pentru consumul curent necesar în prima parte a anului viitor, ţinînd seama de nivelul creditelor bugetare ce pot fi utilizate cu acea destinaţie, potrivit legii, în perioada respectiva.
ART. 6.2
În termen de 30 de zile de la aprobarea prezentului regulament, Ministerul Finanţelor va elabora norme metodologice *) în aplicarea acestuia.

*) Normele metodologice nr. 46.544/1994, elaborate de Ministerul Finanţelor, au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 27 iulie 1994.

ANEXA (la regulament)

L I S T A
cuprinzînd grupele de produse din categoria tehnicii de lupta, mijloacelor şi materialelor cu caracteristici specifice apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale

1. Avioane şi elicopter
2. Nave maritime şi fluviale de lupta ( inclusiv şalupe, barci cu şi fãrã motor )
3. Tancuri
4. Submarine
5. Tancuri maritime şi fluviale pentru alimentarea navelor
6. Mijloace şi aparatura pentru navigaţie navala şi aerianã
7. Echipament de semnalizare pentru nave şi aeronave
8. Autotunuri, tunuri, obuziere şi tunuri-obuziere
9. Rachete şi instalaţii de lansare rachete
10. Armament de infanterie, mitraliere şi aruncatoare
11. Arme albe
12. Munitie de toate categoriile de armament
13. Bombe, torpile, rachete
14. Mijloace şi materiale speciale pentru intervenţii şi control antiterorist, de împiedicare şi neutralizare a acţiunilor agresive (bastoane, scuturi, casti de protecţie, veste antiglont, aparate cu raze X, detectoare, sisteme de supraveghere a aeroporturilor şi alte produse specifice)
15. Aparatura artileristica, sisteme şi subsisteme de conducere a focului
16. Puncte de comanda mobile şi de stat major
17. Maşini de lupta şi autospeciale blindate
18. Autostatii şi aparatura radiorelee
19. Mijloace pentru cercetare genistica, control tehnic şi de mascare
20. Mijloace explozive şi de dare a focului
21. Mijloace şi materiale pentru lucrãri de distrugeri şi minare-deminare
22. Tehnica şi materiale pentru controlul nuclear şi chimic, cu specific militar
23. Produse pentru stocul de mobilizare, altele decît cele comune
24. Uniformele militare, altele decît cele comune şi accesorii pentru acestea
25. Subansabluri, accesorii, piese de schimb, componente pentru bunurile de la punctele 1 - 24
26. Reparaţii, modernizãri, reconditionari şi revizii la produsele şi materialele specifice menţionate la punctele 1 - 24
27. Prestaţii şi lucrãri ce se executa cu produsele şi mijloacele specifice menţionate la punctele 1 - 24
28. Cercetare şi documentaţii tehnice pentru mijloacele specifice noi sau modernizate pentru bunurile de la punctele 1 - 24.

----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016