Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 987 din 28 august 1990  privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 987 din 28 august 1990 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 105 DIN 14/09/90
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Ministerul Justiţiei este organul central al administraţiei de stat care asigura buna funcţionare a judecãtoriilor, tribunalelor, notariatelor şi laboratoarelor de expertiza criminalistica, sistematizarea şi perfecţionarea legislaţiei şi realizarea cooperãrii internaţionale în domeniul justiţiei.
ART. 2
Raporturile dintre Ministerul Justiţiei şi instanţele judecãtoreşti sînt cele prevãzute în Legea de organizare judecãtoreascã şi în Legea de organizare a Curţii Supreme de Justiţie.
ART. 3
Ministerul Justiţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) ia, potrivit legii, mãsuri privind asigurarea condiţiilor necesare pentru buna funcţionare a unitãţilor prevãzute la art. 1;
b) indruma şi verifica activitatea cu caracter administrativ a instanţelor judecãtoreşti, inclusiv cea privind punerea în executare a hotãrîrilor;
c) întocmeşte lucrãrile privind stabilirea numãrului judecãtoriilor şi al circumscriptiilor acestora, a localitãţilor în care judecãtoriile îşi au sediul, stabileşte numãrul de secţii la tribunalele judeţene şi al municipiului Bucureşti;
d) organizeazã studiul practicii judiciare şi lucrãrile de statistica judiciarã, a activitãţii instanţelor judecãtoreşti, sesizind Curtea Suprema de Justiţie în cazurile de aplicare neuniforma a legii;
e) coordoneazã lucrãrile pregãtitoare privind alcãtuirea de coduri şi participa la întocmirea proiectelor acestora;
f) propune iniţierea de acte normative, modificarea şi perfecţionarea legislaţiei în domeniul de activitate al justiţiei;
g) participa la negocieri în vederea încheierii de convenţii consulare şi alte convenţii internaţionale interesind domeniul justiţiei; îndeplineşte sau asigura aducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin Ministerului Justiţiei, instanţelor judecãtoreşti şi notariatelor de stat, potrivit convenţiilor şi uzantelor internaţionale;
h) participa la elaborarea şi avizarea de acte normative iniţiate de alte organe;
i) contribuie, potrivit competentei sale, la salvgardarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului în administrarea justiţiei;
j) elaboreazã studii şi face propuneri în legatura cu extinderea cadrului convenţional de participare a României la înţelegeri internaţionale, interesind şi domeniul justiţiei; avizeazã proiecte de convenţii şi alte documente internaţionale primite în acest scop de la alte organe centrale; coopereazã în cadrul organismelor internaţionale şi participa la reuniuni internaţionale în legatura cu probleme specifice activitãţii sale;
k) examineazã şi face propuneri referitoare la adaptarea legislaţiei şi practicii judiciare, spre a le face compatibile cu participarea României la convenţii internaţionale;
l) numeşte judecãtorii de la judecãtorii şi tribunale judeţene, notarii de stat, experţii criminalisti, personalul din Ministerul Justiţiei şi efectueazã munca de cunoaştere a acestor categorii de personal, sub aspectul capacitãţii lor profesionale şi a calitãţilor morale;
m) organizeazã examenele de capacitate ale judecãtorilor, de definitivare al notarilor de stat şi cele de acordare a gradului profesional;
n) asigura, sprijinã şi indruma pregãtirea profesionalã şi documentarea personalului de la judecãtorii şi tribunale, de la unitãţile aflate în subordinea sa şi din Ministerul Justiţiei;
o) colaboreazã cu facultãţile de drept la întocmirea programelor analitice pentru studenţi, la organizarea şi asigurarea practicii studenţilor, la repartizarea absolvenţilor şi pentru perfecţionarea cadrelor din justiţie;
p) conduce, indruma şi controleazã activitatea notariatelor de stat, laboratoarelor de expertize criminalistice;
q) întocmeşte lucrãri pregãtitoare şi face propuneri în legatura cu cererile de graţiere, comutarea pedepselor, precum şi amnistierea unor infracţiuni;
r) elaboreazã studii şi lucrãri de sinteza cu privire la evoluţia fenomenului judiciar, la activitatea instanţelor judecãtoreşti, a notariatelor de stat, a celorlalte unitãţi aflate în subordinea sa şi face propunerile corespunzãtoare;
s) întocmeşte studii în probleme de drept rezultate din practica instanţelor judecãtoreşti şi notariatelor de stat, ori asupra cãrora se cere opinia de cãtre alte organe centrale, în vederea initierii de mãsuri legislative;
t) îndeplineşte atribuţiile care-i sînt stabilite prin lege în legatura cu desfãşurarea activitãţii jurisconsultilor;
u) asigura introducerea metodelor moderne în materie de informare, documentare şi sistematizare a legislaţiei, la nivelul cerinţelor actuale ale tehnicii în domeniul informaţional, în concordanta cu programul naţional privind informatizarea societãţii;
v) contribuie, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, la activitãţile de educare a militarilor în spiritul respectãrii legilor şi disciplinei în armata;
y) ia mãsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a compartimentelor din Ministerul Justiţiei.
ART. 4
Conducerea Ministerului Justiţiei este asigurata de ministrul justiţiei, subsecretarii de stat şi de colegiul ministerului.
ART. 5
Ministrul reprezintã ministerul în raportul cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 6
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei este prevãzutã în anexa nr. 1 (anexa se comunica unitãţilor interesate).
(2) În structura organizatoricã a Ministerului Justiţiei pot funcţiona direcţii, servicii, oficii şi birouri.
(3) Numãrul maxim de posturi este de 181, exclusiv demnitarii.
În numãrul maxim de posturi prevãzut nu se include personalul aferent registraturii, dactilografierii, precum şi cel pentru activitatea administrativã şi de deservire generalã, paza şi muncitorii, în limita de maxim 15% din numãrul total de posturi, exclusiv cei preluati prin protocol, în baza Hotãrîrii Guvernului nr. 764/1990.
(4) Posturile de conducere pot fi stabilite pînã la cel mult 20% din numãrul maxim de posturi al ministerului.
(5) Numãrul posturilor de inspector general nu va depãşi 10% din totalul celor prevãzute cu studii superioare.
(6) Numãrul posturilor de referent de specialitate, economist, inginer şi alte similare, principal I, este de cel mult 10%, principal II de cel mult 15%, din numãrul total de personal cu studii superioare.
(7) Structura organizatoricã a compartimentelor, statul de funcţii, încadrarea, atribuţiile şi sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 7
Salariile tarifare ale funcţiilor de conducere, execuţie, tehnice, economice, de alta specialitate şi administrativ de deservire şi paza, precum şi ale muncitorilor şi soferilor, vor fi cele prevãzute în anexa la Legea nr. 1/1990, Decretul-lege nr. 140/1990 şi, dupã caz, Legea nr. 57/1974, cap I pct. 1 lit. A, completatã cu art. 172 alin. 5.
ART. 8
Ministerul Justiţiei are în subordine unitãţile prevãzute în anexa nr. 2. (Anexa se comunica unitãţilor interesate).
ART. 9
Ministerul Justiţiei va utiliza pentru administraţia centrala un parc propriu de 5 autoturisme.
ART. 10
În aplicarea prevederilor prezentei hotãrîri ministrul justiţiei poate emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 11
Ministerul Finanţelor şi Ministerul Resurselor şi Industriei vor introduce modificãrile corespunzãtoare care decurg din aplicarea prezentei hotãrîri în indicatorii economici şi financiari pe anul 1990.
ART. 12
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la data de 1 august 1990.
Pe aceeaşi data se abroga Hotãrîrea Guvernului nr. 194 din 1 martie 1990 .

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016