Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 984 din 15 octombrie 1996  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 984 din 15 octombrie 1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 253 din 18 octombrie 1996
În temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, persoana juridicã aflatã în coordonarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, care funcţioneazã dupã modelul regiilor autonome, conform <>Legii nr. 51/1996 , prin reorganizarea Institutului de Cercetãri în Construcţii şi Economia Construcţiilor, care se desfiinţeazã.
ART. 2
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC are sediul în municipiul Bucureşti, sos. Pantelimon nr. 266, sectorul 2.
ART. 3
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetãri fundamentale şi aplicative, dezvoltare tehnologicã, reglementãri tehnice şi economice, de interes public şi naţional, care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale impuse construcţiilor şi instalaţiilor aferente.
ART. 4
Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 5
Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil de la 30 iunie 1996, este de 13.690.798 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 13.089.432 mii lei şi active circulante 601.366 mii lei, şi se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetãri în Construcţii şi Economia Construcţiilor.
ART. 6
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetãri în Construcţii şi Economia Construcţiilor şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului, pînã la negocierea noului contract colectiv de munca.
ART. 8
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, aparatura, echipamente şi instalaţii.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
Ministrul cercetãrii şi tehnologiei,
Doru Dumitru Palade

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Marin Cristea

p. Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Dan Mogos,
secretar de stat

ANEXA 1

INSTITUTUL NAŢIONAL
DE CERCETARE-DEZVOLTARE-
INCERC BUCUREŞTI

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Director general
- Consiliul de administraţie
- Consiliul ştiinţific
- Consilieri
- Compartimente functionale
- Director
- Departament strategie, programe de cercetare, economia construcţiilor
- Director
- Departament protecţie antiseismica şi siguranta structuralã
- Director
- Departament fizica construcţiilor, interactiune construcţii-mediu
- Director
- Departament instalaţii în construcţii şi baza de producţie auxiliara
- Director
- Direcţia economicã, financiarã, contabilitate, administrativ, aprovizionare
- Director
- Filiala Iaşi
- Director
- Filiala Cluj
- Director
- Filiala Timişoara

ANEXA 2

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridicã aflatã în coordonarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, care funcţioneazã dupã modelul regiilor autonome, conform <>Legii nr. 51/1996 , şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Institutul are structura organizatoricã cuprinsã în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre.
(2) Institutul are urmãtoarele subunitati:
1. Filiala INCERC Iaşi, str. Uranus nr. 37, judeţul Iaşi;
2. Filiala INCERC Timişoara, str. Traian Lalescu nr. 2, judeţul Timis;
3. Filiala INCERC Cluj-Napoca, str. Floresti nr. 117, judeţul Cluj.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate
ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã.
ART. 4
Obiectul de activitate al institutului cuprinde:

A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare
a) În cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã, institutul efectueazã cercetãri fundamentale şi aplicative, de interes public şi de interes naţional, care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale impuse construcţiilor şi instalaţiilor aferente prin Legea nr. 10/1995 şi prin Directiva Comunitãţii Europene nr. 89/106, şi anume:
- rezistenta şi stabilitatea;
- siguranta în exploatare;
- siguranta la foc;
- igiena, sãnãtatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului;
- protecţia termica şi hidrofuga, economia de energie;
- protecţia impotriva zgomotului, precum şi asigurarea durabilitatii acestora.
În acest scop, institutul efectueazã:
- cercetãri fundamentale de baza şi orientate, pentru dezvoltarea ştiinţei construcţiilor în special în domeniul mecanicii construcţiilor, ingineriei seismice şi fizicii construcţiilor;
- cercetãri aplicative pentru creşterea siguranţei, functionalitatii şi confortului construcţiilor, precum şi dezvoltarea şi perfecţionarea tehnicilor şi tehnologiilor specifice execuţiei construcţiilor, incluzind şi realizarea de modele experimentale, standuri, platforme şi staţii-pilot, încercãri "în situ", care se referã la:
* rezistenta, stabilitatea şi durabilitatea construcţiilor;
* protecţia antiseismica a construcţiilor şi metode de intervenţii;
* geotehnica şi fundaţii;
* reabilitarea şi modernizarea fondului construit;
* protecţia construcţiilor contra coroziunii;
* finisarea şi estetica construcţiilor;
* inchideri şi compartimentari;
* instalaţii şi echipamente aferente construcţiilor;
* îmbunãtãţirea performantelor produselor de construcţii şi instalaţii;
* soluţii noi de proiectare şi tehnologii performanţe pentru execuţia construcţiilor;
* economia construcţiilor şi studii prospective;
* urmãrirea comportãrii construcţiilor în timp;
- studii şi cercetãri privind:
* strategii ale sectorului de construcţii;
* diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului ştiinţei şi tehnologiei construcţiilor;
* sinteze tehnico-ştiinţifice;
* informatizarea construcţiilor;
- elaborari de standarde privind conceptia, alcãtuirea, calculul şi execuţia construcţiilor şi a elementelor de construcţii şi instalaţii.
b) În afarã Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã, institutul efectueazã cercetãri aplicative pentru soluţionarea problemelor din domeniul sau de activitate, şi anume:
- dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a mãsurãtorilor în laborator şi "în situ";
- elaborarea reglementãrilor tehnice şi economice care stau la baza activitãţii de proiectare, execuţie, exploatare şi postutilizare a construcţiilor.

B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare:
- asistenta tehnica pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor de construcţii şi instalaţii, precum şi consultanţa de specialitate;
- expertize privind starea şi situaţia construcţiilor, echipamentelor şi instalaţiilor aferente;
- expertize de specialitate în domeniul proiectãrii şi execuţiei construcţiilor şi instalaţiilor;
- soluţii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi executare de aparatura de laborator, scule şi dispozitive;
- studii de fezabilitate, evaluãri de active, oferte, documentaţii pentru participarea la licitaţii pentru proiectare, execuţie şi expertizare în domeniu;
- proiecte pentru execuţia construcţiilor, instalaţiilor, produselor şi echipamentelor aferente.
Institutul, ca membru al Uniunii Europene pentru Agremente Tehnice în Construcţii şi în calitate de institut naţional de cercetare-dezvoltare, elaboreazã:
- agremente tehnice pentru materiale, produse, echipamente şi procedee noi în construcţii şi instalaţii atît pentru cele produse în ţara, cît şi pentru cele realizate în strãinãtate;
- certificari de calitate pentru produse folosite în construcţii;
- certificari de conformitate a calitãţii pentru fabrici şi producãtori de materiale şi elemente de construcţii şi instalaţii;
- certificate şi rapoarte de calitate în urma testelor efectuate.

C. Activitãţi de formare şi specializare profesionalã în domeniul propriu de activitate:
- pregãtire profesionalã şi specializare de nivel mediu;
- pregãtire profesionalã de nivel universitar, postuniversitar şi doctorantura, potrivit legii.

D. Activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate:
- Buletinul construcţiilor;
- Revista "Construcţii";
- Colecţia "Reglementãri" în construcţii;
- Colecţia "Probleme economice" în construcţii;
- studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii în domeniul propriu de activitate.

E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrii din domeniul construcţiilor şi instalaţiilor

F. Valorificarea rezultatelor cercetãrilor din domeniul reabilitãrii construcţiilor prin execuţia experimentala de lucrãri de reparaţii-întreţinere-urmãrire a comportãrii în timp

G. Activitate de execuţie în vederea sustinerii cercetãrii şi dezvoltãrii tehnologice în domeniu prin unicate şi serii mici de produse, microproducţie (pentru valorificarea cercetãrilor experimentale elaborate), precum şi expoziţii pe profil

Activitãţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.
Institutul poate efectua şi activitãţi de import-export, potrivit legii.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Conform bilanţului contabil la data de 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 13.690.798 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 13.089.432 mii lei şi active circulante 601.366 mii lei.
ART. 6
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobîndite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobîndite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sînt bunuri dobîndite, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila a institutului.
(3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzãtoare şi cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi a Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat prin ordin al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, cu avizul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei, în cazul în care aceasta se realizeazã ca urmare a acumularii de resurse proprii. În caz contrar, patrimoniul poate fi modificat prin hotãrîre a Guvernului.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 7
(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
ART. 8
Modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului se propune de cãtre directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. Consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului.
ART. 9
Subunitatile din structura institutului rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de acesta.

CAP. 5
Organele de conducere
ART. 10
(1) Conducerea institutului este asigurata de cãtre:
- consiliul de administraţie;
- comitetul de direcţie;
- directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institut sînt asigurate de Consiliul ştiinţific.

Consiliul de administraţie
ART. 11
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Structura consiliului de administraţie este:
- 1 preşedinte;
- 1 vicepreşedinte;
- 5 membri.
ART. 12
(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
- directorul general al institutului - preşedinte;
- un reprezentant al Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei;
- un reprezentant al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- preşedintele Consiliului ştiinţific.
(2) Ceilalţi membri din consiliul de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
(3) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, cu avizul ministrului cercetãrii şi tehnologiei.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 13
Membrii consiliului de administraţie sînt cetãţeni romani şi:
a) îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate;
b) sînt plãtiţi pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau participa în aceeaşi calitate la societãţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;
d) sînt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia sau rudele pînã la gradul al doilea inclusiv, sînt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
ART. 14
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt în competenta altor organe.
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de cîte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin o treime din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sînt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte.
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, avînd aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrîrile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
ART. 17
La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului.
ART. 18
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
ART. 19
(1) Membrii consiliului de administraţie sînt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii care s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund, dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) rãspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 20
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aproba organizarea de subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului de activitate al institutului în cadrul structurii organizatorice aprobate;
b) aproba, la propunerea Consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţificã şi Dezvoltare Tehnologicã;
d) propune programul anual de elaborare a reglementãrilor tehnice, pe care îl înainteazã Comitetului tehnic de coordonare generalã al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
e) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator în vederea aprobãrii prin hotãrîre a Guvernului;
f) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobãrii Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institut în anul precedent;
g) analizeazã raportarea trimestriala privind activitatea realizatã de institut, aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli.
h) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institut;
i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
j) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
k) aproba valorificarea bunurilor dobîndite şi înregistrate în afarã bilanţului contabil;
l) fundamenteazã şi prezintã Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activitãţii institutului: exploatarea şi dezvoltarea reţelei seismografice din teritoriu, punerea în funcţiune a platformelor seismice, dezvoltarea bazei materiale a cercetãrii, realizarea de soluţii tehnice şi echipamente specifice pentru asigurarea igienei, sãnãtãţii oamenilor, refacerii şi protecţiei mediului etc.;
m) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 35 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare;
n) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
o) adopta sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenta şi cu munca efectiv prestatã, respectîndu-se prevederile legale şi ale contractului colectiv de munca la nivelul institutului;
p) aproba contractul colectiv de munca;
r) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 21
În primul trimestru al fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sînt prevãzute în Regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.

Comitetul de direcţie
ART. 23
Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatoricã a institutului.
ART. 24
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
- strategia programelor de dezvoltare a institutului;
- programul anual de cercetare-dezvoltare;
- programul anual de elaborare a reglementãrilor tehnice;
- bugetul de venituri şi cheltuieli;
- programul de investiţii;
- sistemul de asigurare a calitãţii;
- alte obligaţii.
ART. 25
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de cîte ori interesele o impun.
ART. 26
(1) La nivelul filialelor din structura organizatoricã a institutului se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.

Directorul general
ART. 27
Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general numit prin ordin al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, cu acordul ministrului cercetãrii şi tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Ştiinţificã şi Dezvoltare Tehnologicã, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucreazã în domeniu şi au pregãtire managerialã.
ART. 28
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
- reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din strãinãtate;
- stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
- numeşte şi revoca pe conducãtorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
- angajeazã şi concediazã personalul propriu;
- asigura negocierea contractului colectiv de munca şi a salariilor personalului din institut;
- rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
- adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele proprii specializate;
- are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile prevederilor <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 ;
- exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
- exercita orice alte atribuţii ce îi sînt delegate de consiliul de administraţie;
- poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.

Consiliul ştiinţific
ART. 29
(1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentind toate departamentele ştiinţifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmîntul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii acestuia. Din Consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorii ştiinţifici ai institutului.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu.
ART. 30
Atribuţiile principale ale Consiliului ştiinţific sînt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã, în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice;
b) întocmeşte programul anual de elaborare a reglementãrilor tehnice în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice;
c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
d) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
e) avizeazã hotãrîrile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii construcţii;
f) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I;
i) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
j) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
k) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
ART. 31
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 32
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Guvern la propunerea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
(3) Din veniturile realizate, institutul acoperã toate cheltuielile evidentiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plãţile prevãzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii.
ART. 33
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 34
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, de cãtre directorul general, iar salariul acestuia se negociaza cu ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului.
ART. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sînt suficiente, acesta poate contracta credite cu societãţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
ART. 36
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuindu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta art. 6 şi art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
(2) În cazul investiţiilor, altele decît cele prevãzute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica potrivit Legii privind achiziţiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizãrii de investiţii de natura celor prevãzute la alin. (1) şi (2), se efectueazã cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
ART. 37
Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la societãţi comerciale bancare cu sediul în România.
Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutarã stabilite prin actele normative în vigoare.
Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societãţile comerciale bancare cu sediul în România.
ART. 38
Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

CAP. 7
Reglementarea litigiilor
ART. 39
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sînt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente.

CAP. 8
Dispoziţii finale
ART. 40
(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale care se referã la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi cu avizul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei.
ART. 41
Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament, se aplica prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sînt aplicabile regiilor autonome.
ART. 42
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016