Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE nr. 947 din 14 august 1990 privind modernizarea retelei de drumuri existente si constructia de autostrazi in Romania
ART. 1 Se aproba programul naţional de modernizare a drumurilor şi construcţia de autostrazi, prevãzut în anexa *) la prezenta hotãrîre. ART. 2 Beneficiarul de investiţii al lucrãrilor de modernizare a drumurilor şi construcţiilor de autostrazi este Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului, prin Administraţia nationala a drumurilor. ART. 3 Documentaţiile tehnice necesare lucrãrilor de modernizare a drumurilor şi construcţiilor de autostrazi vor fi elaborate de Institutul de proiectari transporturi auto, navale şi aeriene, din subordinea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului, cu respectarea reglementãrilor privind avizarea documentaţiilor. La elaborarea proiectelor, Institutul de proiectari transporturi auto, navale şi aeriene poate colabora şi cu alte institute de specialitate din ţara şi strãinãtate, inclusiv cu institute de consulting. ART. 4 Execuţia lucrãrilor de construire a autostrazilor şi de modernizare a drumurilor se poate realiza prin: - regii autonome şi societãţi comerciale specializate în construcţii de drumuri şi poduri din România; - asocieri de societãţi romane şi firme strãine pentru realizarea unuia sau mai multor loturi de lucrãri; - societãţi comerciale mixte. Toate aceste categorii de unitãţi de execuţie pot funcţiona şi cu asociere de capital roman sau strãin. Pentru lucrãrile de alta specialitate cum sînt: mutari sau protejari de instalaţii, conducte apa, canalizari, conducte petrol şi gaze, reţele telefonice şi electrice aeriene sau în cablu, irigaţii, alte instalaţii, execuţia se contracteazã cu unitãţi de construcţii specializate din ţara sau din strãinãtate. ART. 5 Acordarea execuţiei unei lucrãri se face de cãtre stat prin Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului, de regula pe baza de licitaţie pentru fiecare lucrare în parte. În toate cazurile criteriul de acordare va fi cel economic. Statul roman poate acorda execuţia şi exploatarea unor lucrãri prin concesiune atunci cînd aceasta formula se impune din punct de vedere economic. ART. 6 Sursele de finanţare pot fi: - fonduri în lei acordate de statul roman pe baza documentaţiei tehnice şi economice a fiecãrei lucrãri; - fonduri în valuta provenite din credite de la B.I.R.D., B.E.R.D. şi alte bãnci agreate de statul roman; - fonduri în valuta asigurate de societãţile strãine cãrora li se concesioneaza dreptul de execuţie şi exploatare; - fonduri în lei şi valuta ale societãţilor comerciale constituite în acest scop; - alte surse de finanţare agreate de statul roman. ART. 7 Principala sursa de rambursare a capitalului investit pentru construcţia de autostrazi şi drumuri expres va fi taxa de utilizare ce se instituie pe sectoare puse în funcţiune. Nivelurile taxelor de utilizare vor fi avizate de Ministerul Finanţelor. Orice modificare a taxelor se face la propunerea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului şi, dupã caz, şi a societãţii cãreia i s-a concesionat dreptul de exploatare, cu avizul Ministerului Finanţelor. ART. 8 Ministerul Finanţelor poate acorda scutiri de impozite pe beneficiu pe o perioada de 2 ani de la data începerii realizãrii de venituri impozabile de cãtre societãţile mixte sau cu capital strãin. Pentru cota de beneficiu ce se investeste în concesiune cu participare româneascã, pentru un termen de cel puţin 5 ani, impozitul pe beneficiul respectiv se poate reduce cu 50% . ART. 9 Se va putea acorda concesionarilor, în condiţiile legii, posibilitatea reinvestirii unor pãrţi din beneficiile realizate în scopul construirii şi exploatãrii în lungul autostrazilor de servicii publice, care pot sa scurteze perioada de rambursare a capitalului investit, respectiv: moteluri, hoteluri, restaurante, staţii de parcare, staţii de benzina, ateliere de întreţinere, staţii de spalare şi altele asemenea. De asemenea, se acorda investitorilor strãini posibilitatea sa-şi transfere beneficiile din ţara, în condiţiile legii. ART. 10 Toate societãţile şi întreprinderile care participa la construcţia autostrazilor şi la modernizarea de drumuri sînt supuse controlului economic şi financiar conform prevederilor legale şi supravegherii tehnice de specialitate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului. Beneficiarul de investiţii prevãzut la art. 2 este în drept sa retragã concesiunea în cazul nerespectãrii prevederilor contractuale. Decizia de retragere a concesiunii da dreptul beneficiarului de a prelua în mod temporar rolul concesionarului, pînã la stabilirea unei soluţii definitive. ART. 11 Ocuparea terenurilor pentru modernizãrile de drumuri şi construcţiile de autostrazi se va face în limita suprafeţelor minime necesare, conform legii. ART. 12 Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului este autorizat sa facã investigaţii şi sa înceapã tratative cu societãţi strãine în aplicarea prevederilor prezentei hotãrîri.
PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN
--------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email