Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 94 din 19 martie 1994  cu privire la modificarea si completarea Normelor, aprobate prin   Hotarirea Guvernului nr. 233/1993 , pentru aplicarea   Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, modificata si completata prin   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 si   Ordonanta Guvernului nr. 6/1994     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 94 din 19 martie 1994 cu privire la modificarea si completarea Normelor, aprobate prin Hotarirea Guvernului nr. 233/1993 , pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 si Ordonanta Guvernului nr. 6/1994

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 79 din 28 martie 1994
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Normele, aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 233/1993 , pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 şi <>Ordonanta Guvernului nr. 6/1994 , se modifica şi se completeazã astfel:

A. Capitolul 5 - Operaţiuni scutite
1. Punctul 1 litera i) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"i) produsele şi serviciile prevãzute în lista anexa la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 , beneficiind de scutire numai agenţii economici care se încadreazã în prevederile din Nota la anexa respectiva, precum şi agenţii economici care presteazã serviciile menţionate la pct. 12 din aceeaşi lista anexa."
2. Punctul 2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Potrivit <>art. 6 lit. B din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , modificat şi completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 6/1994 , sînt scutite de taxa pe valoarea adãugatã:
2.1. bunurile din import care, potrivit legii, sînt scutite de taxa vamalã:
a) ajutoarele şi donaţiile, cu caracter social, umanitar, cultural, sportiv, didactic, primite de organizaţii sau asociaţii nonprofit cu caracter umanitar sau cultural, ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice, sindicate şi partide politice, organizaţii de cult, federaţii, asociaţii sau cluburi sportive, instituţii de învãţãmînt, fãrã a fi destinate sau a fi folosite pentru subvenţionarea campaniei electorale sau a unor activitãţi ce pot constitui ameninţãri la siguranta nationala;
b) bunurile strãine care devin, potrivit legii, proprietatea statului;
c) mostrele fãrã valoare comercialã, materialele publicitare, de reclama şi documentare.
Pentru a beneficia de scutire, bunurile de mai sus trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
- sa fie trimise de expeditor cãtre destinatar fãrã nici un fel de obligaţii de plata;
- sa nu facã obiectul unor comercializari ulterioare;
- sa nu fie utilizate pentru prestaţii cãtre terţi, aducatoare de venituri;
- sa fie cuprinse în patrimoniul persoanei juridice şi înregistrate în evidenta contabila proprie.
În cazul schimbãrii condiţiilor de mai sus, importatorii sînt obligaţi sa achite taxa pe valoarea adãugatã concomitent cu plata taxei vamale;
d) bunurile prevãzute la <>art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 , şi anume:
- bunurile de origine romana;
- bunurile reparate în strãinãtate sau bunurile care le înlocuiesc pe cele necorespunzãtoare calitativ, returnate partenerilor externi în perioada de garanţie;
- bunurile care se înapoiazã în ţara ca urmare a unei expedieri eronate;
e) alte bunuri scutite de taxe vamale prin legi sau hotãrîri ale Guvernului;
2.2. maşinile, utilajele, instalaţiile, echipamentele şi mijloacele de transport din import necesare investiţiilor, constituite ca aport în natura sau achiziţionate din aportul în numerar al investitorilor strãini la capitalul social ori la majorarea acestuia;
2.3. mãrfurile importate şi comercializate în regim de duty-free, precum şi prin magazinele pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora;
2.4. bunurile introduse în ţara fãrã plata taxelor vamale, potrivit regimului vamal aplicabil persoanelor fizice;
2.5. bunurile şi serviciile din import provenite sau finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile, acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale, precum şi de organizaţii nonprofit şi de caritate, în condiţiile stabilite de Ministerul Finanţelor;
2.6. importul de aur al Bãncii Naţionale a României;
2.7. reparaţiile şi transformãrile la nave şi aeronave româneşti în strãinãtate;
2.8. aeronavele civile şi produsele prevãzute în nomenclatorul la Tariful vamal de import al României, provenite din ţãrile semnatare ale Acordului privind comerţul cu aeronave civile;
2.9. bunurile din import similare bunurilor din ţara scutite de taxa pe valoarea adãugatã conform <>art. 6 lit. A i) 6 şi i) 11 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , şi anume:
- cãrţi, ziare, reviste, cu excepţia publicaţiilor pornografice sau care incita la violenta;
- produsele cuprinse în lista anexa la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 ."

B. Capitolul 8 - Baza de impozitare
3. Litera g) se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) sumele alocate de la bugetul de stat, cum sînt cele destinate finanţãrii investiţiilor, acoperirii diferenţelor de preţ şi de tarif, finanţãrii stocurilor de produse cu destinaţie specialã."

C. Capitolul 9 - Cotele de impozitare
4. Litera c) de la punctul 1. "Cota de 18%" se completeazã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) prestãrile de servicii pentru care locul de impozitare este situat în România, potrivit prevederilor cap. 4 din prezentele norme, şi anume:
- prestãrile aferente bunurilor de natura imobiliarã situate în România;
- transportul de persoane şi de mãrfuri cînd atît punctul de plecare, cît şi cel de sosire se afla pe teritoriul României;
- transportul pe parcurs intern al mãrfurilor din import, cînd acesta nu a fost inclus în valoarea în vama;
- serviciile prevãzute la cap. 4 pct. 3, prestate pentru beneficiarii cu sediul sau domiciliul în România, indiferent de locul unde este situat sediul sau domiciliul prestatorului;
- serviciile prevãzute la cap. 4 pct. 4 şi 5, cu excepţia prestãrilor accesorii transportului, legate direct de exportul mãrfurilor."
5. Punctul 2 litera a) "Export de bunuri" se completeazã cu un nou alineat, care va avea urmãtorul cuprins:
"- livrãrile de bunuri destinate aprovizionarii navelor şi aeronavelor care presteazã transporturi internaţionale de persoane şi de mãrfuri."
6. Ultimul alineat de la punctul 2 litera b) "Export de servicii" se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"- transportul internaţional de persoane în şi din strãinãtate, efectuat de agenţii economici autorizaţi cu sediul în România."

D. Capitolul 10 - Regimul deducerilor
7. Prevederile referitoare la termenele pentru regularizarea cu bugetul de stat a diferenţelor de taxa se modifica astfel:
"- diferenţa rezultatã potrivit art. 21 lit. a) se achitã pînã la data de 25 a lunii urmãtoare;
- diferenţa rezultatã potrivit art. 21 lit. b) se regularizeazã astfel:
a) taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã operaţiunilor de export, prin rambursare, în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii decontului, a cererii de rambursare şi a documentaţiei justificative, la organul fiscal competent.
Beneficiazã de rambursare în termenul de mai sus şi:
- societãţile agricole constituite în baza <>Legii nr. 31/1990 şi a <>Legii nr. 36/1991 , indiferent de denumire şi de forma de proprietate;
- unitãţile care prelucreaza sezonier produse agricole vegetale;
- unitãţile autorizate sa efectueze operaţiuni de contractare, achiziţie şi depozitare a produselor agricole vegetale;
- unitãţile care livreaza produsele sau presteazã serviciile prevãzute la poziţiile 8-11 din lista anexa la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 , pentru populaţie;
- unitãţile productive noi pînã la punerea în funcţiune, precum şi cele care îşi retehnologizeaza secţiile de producţie;
b) taxa pe valoarea adãugatã deductibilã aferentã livrãrilor de bunuri şi prestãrilor de servicii în ţara se compenseazã cu taxa pe valoarea adãugatã datoratã bugetului de stat în lunile urmãtoare. În situaţia în care din deconturile întocmite pe o perioada de 3 luni consecutiv sumele datorate bugetului de stat nu acoperã integral taxa deductibilã, diferenţa se ramburseazã de organul fiscal competent în termen de 30 de zile de la data depunerii decontului aferent lunii a treia şi a cererii de rambursare."

E. Capitolul 11 - Obligaţiile plãtitorilor
8. Litera B se completeazã cu un nou alineat, care va avea urmãtorul cuprins:
"Pentru avansuri, furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii sînt obligaţi sa emita facturi sau documente legale inlocuitoare. Se excepteazã agenţii economici care au obţinut aprobarea organului fiscal competent, potrivit prevederilor cap. 7 din norme privind faptul generator şi exigibilitatea taxei pe valoarea adãugatã, precum şi cei care încaseazã avansuri pe baza de contracte în vederea producerii de bunuri destinate exportului sau pentru efectuarea de importuri pentru care taxa pe valoarea adãugatã se datoreazã la vama."
9. Litera D b) se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) sa achite taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor din import la organul vamal, conform regimului în vigoare privind plata taxelor vamale.
Taxa pe valoarea adãugatã se determina de cãtre importator inclusiv pentru bunurile exceptate de taxa vamalã, prin completarea datelor din formularul pe care îl procura de la organul vamal. Taxa achitatã se confirma prin semnatura şi ştampila care angajeazã organul vamal.
Ministerul Finanţelor poate aproba ca taxa pe valoarea adãugatã aferentã importurilor de maşini şi utilaje tehnologice destinate investiţiilor productive, precum şi materiilor prime şi materialelor destinate producţiei sa fie inclusã în decontul lunar şi supusã aceloraşi reglementãri ca şi taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor livrate şi serviciilor prestate.
Aprobarea se da anual, la cererea importatorilor, în condiţiile stabilite prin norme metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Pentru mãrfurile din import aflate sub un regim vamal care suspenda temporar încasarea taxelor vamale, importatorul sau reprezentantul acestuia este obligat sa garanteze şi plata taxei pe valoarea adãugatã.
Garantarea se face potrivit prevederilor <>art. 24 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 26/1993 privind Tariful vamal de import al României. Ministerul Finanţelor poate acorda scutiri de garantarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, conform regimului în vigoare pentru plata taxei vamale.
Pentru materiile prime, materialele şi accesoriile trimise de clienţii externi în vederea executãrii de comenzi de export pentru aceiaşi clienţi nu se va calcula taxa pe valoarea adãugatã şi nu se va solicita garanţie pentru aceasta.
La constatarea schimbãrii destinaţiei bunurilor respective, organele vamale vor sesiza unitãţile fiscale teritoriale competente pentru a lua mãsuri potrivit prevederilor legale în vigoare."
ART. 2
Competentele prevãzute la cap. 6 "Operaţiuni impozabile prin opţiune" şi cap. 7 "Faptul generator şi exigibilitatea taxei pe valoarea adãugatã" pentru direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat se extind, dupã caz, şi la organele fiscale subordonate acestora la care agenţii economici sînt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe.
ART. 3
Se abroga <>Hotãrîrea Guvernului nr. 393/1993 .
ART. 4
Normele aprobate prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 233/1993 , cu modificãrile din prezenta hotãrîre, se republica în Monitorul Oficial al României, cu adaptarea textului la terminologia în vigoare şi cu numerotarea acestuia.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
-----------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016