Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 939 din 10 august 1990  privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 939 din 10 august 1990 privind organizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru Culte

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 94 DIN 14/05/92

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
(1) Secretariatul de Stat pentru Culte este organul central de specialitate al administratiei de stat, care asigura relatiile statului cu toate cultele din Romania.
(2) Secretariatul de Stat pentru Culte are urmatoarele atributii:
a) sprijina si sustine intreaga activitate a cultelor potrivit statutelor de organizare si functionare a acestora, precum si legilor in vigoare;
b) avizeaza regulamentele elaborate de culte potrivit statutelor lor;
c) asigura legatura dintre culte si ministere, celelalte organe centrale si locale ale administratiei de stat, colaborind cu acestea in scopul indeplinirii atributiilor ce-i revin;
d) analizeaza si face propuneri, potrivit legii, in vederea recunoasterii cultelor, in care scop intocmeste formele necesare pentru aprobarea statutelor acestora;
e) incuviinteaza infiintarea de asociatii civile religioase, pe baza statutelor acestora, in vederea autorizarii lor ca persoane juridice. Isi retrage avizul de recunoastere a acestor asociatii daca activitatea lor se dovedeste a fi potrivnica legilor tarii, ordinii publice si bunelor moravuri;
f) propune, potrivit legii, infiintarea de eparhii pe baza cererilor organelor reprezentative ale cultelor si isi da acordul la delimitarea lor teritoriala;
g) autorizeaza, in conditiile legii, infiintarea celorlalte unitati si parti componente (protopopiate, parohii, comunitati si asimilatele acestora) ale cultelor recunoscute;
h) face propuneri conducerii statului pentru recunoasterea prin decret a sefilor cultelor, a conducatorilor de eparhii, a celorlalti ierarhi si a celor asimilati acestora;
i) ia act de forurile de conducere alese, precum si de persoanele care urmeaza a ocupa functii de conducere, clericale si laice, din cadrul cultelor, cu exceptia celor prevazute la lit. h);
j) acorda persoanelor ce urmeaza sa intre in rindul personalului de cult autorizatia de a exercita functii corespunzatoare si tine evidenta acestora;
k) autorizeaza infiintarea asezamintelor monahale;
l) autorizeaza, potrivit legii, infiintarea si functionarea institutiilor teologice de invatamint; confirma si tine evidenta personalului didactic din aceste institutii si sprijina, in colaborare cu Ministerul Invatamintului si Stiintei, desfasurarea activitatii din aceste unitati de invatamint si asigura corelarea permanenta a programelor analitice cu cerintele si necesitatile procesului de invatamint;
m) sprijina cultele in educarea religioasa a tineretului;
n) ia masuri, potrivit legii, pentru inventarierea, organizarea evidentei, conservarea si valorificarea monumentelor si obiectelor de valoare istorica, culturala si artistica, a documentelor si arhivelor din patrimoniul cultelor;
o) sprijina cultele, potrivit legii, in initierea si desfasurarea actiunilor de relatii externe si de promovare a colaborarii intre bisericile din Romania si cele din strainatate;
p) sprijina Biserica Ortodoxa Romana in organizarea si functionarea comunitatilor religioase ale romanilor din strainatate;
r) asigura respectarea dispozitiilor legale cu privire la relatiile dintre culte;
s) rezolva, potrivit competentei sale, problemele de munca, salarii din cadrul cultelor si acorda sprijinul necesar in scopul aplicarii unitare a elementelor sistemului de retribuire corespunzator prevederilor legale;
s,) sprijina cultele in intocmirea bugetelor de venituri si cheltuieli, organizarea evidentei si utilizarea fondurilor conform legii;
t) contribuie, potrivit legii, cu fonduri banesti la intregirea surselor proprii ale cultelor;
t,) vegheaza asupra respectarii normelor legale cu privire la utilizarea fondurilor primite de catre culte de la stat, precum si a fondurilor proprii;
u) asigura, potrivit legii, intocmirea formelor necesare obtinerii de repartitii si sprijina cultele in rezolvarea problemelor de aprovizionare tehnico-materiala pentru construirea si intretinerea lacasurilor de cult, ca si pentru producerea unor obiecte de cult;
v) intreprinde actiunile necesare pentru acordarea de sprijin financiar din partea statului unitatilor de cult pentru construirea de lacasuri noi, precum si pentru conservarea si intretinerea obiectivelor de patrimoniu; acorda unitatilor de cult sprijinul solicitat in vederea intocmirii documentatiilor tehnice pentru constructii de lacasuri de cult, precum si pentru intretinerea si restaurarea lor, cu respectarea normelor legale;
z) asigura, potrivit legii, conditiile necesare in vederea facilitarii de catre organizatiile de cult de ajutoare, donatii sau legate, precum si a oferirii de catre acestea de ajutoare sau donatii; isi da acordul pentru dobindirea sau instrainarea, cu orice titlu, de bunuri imobile.
ART. 2
Secretariatul de Stat pentru Culte intocmeste si asigura realizarea, potrivit legii, a bugetului propriu de venituri si cheltuieli, a bilantului si darii de seama contabile privind activitatea proprie.
ART. 3
Secretariatul de Stat pentru Culte prezinta Guvernului si conducerii statului proiecte de acte normative din domeniul sau de activitate si avizeaza proiectele de acte normative care intereseaza activitatea sa elaborate de ministere, de alte organe centrale, precum si de organele locale ale administratiei de stat.
ART. 4
(1) Secretariatul de Stat pentru Culte are structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Numarul maxim de posturi la Secretariatul de Stat pentru Culte este de 56, exclusiv demnitarul.
(3) Posturile de conducere pot fi stabilite pina la cel mult 20% din numarul maxim de posturi aprobat.
(4) Numarul posturilor de specialisti si inspectori generali se stabileste in procent la numarul total al personalului cu studii superioare, de 10% pentru principal I, 15% pentru principal II si de 10% pentru inspectori generali.
(5) Structura compartimentelor, statul de functiuni, atributiile si sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al secretarului de stat pentru culte.
(6) Nivelul de salarizare pentru functiile de conducere si de executie tehnice, economice si de alta specialitate din aparatul propriu al Secretariatului de Stat pentru Culte este cel prevazut pentru ministere la cap. I, lit. A din anexa nr. VI la <>Legea nr. 57/1974 .
ART. 5
(1) Conducerea Secretariatului de Stat pentru Culte se exercita de secretarul de stat, consiliul de administratie si consiliul de conducere.
(2) Secretarul de stat reprezinta Secretariatul de Stat pentru Culte in raport cu celelalte ministere si organizatii din tara, precum si in relatiile internationale.
ART. 6
Secretariatul de Stat pentru Culte utilizeaza un parc propriu de transport pentru aparatul sau, care se stabileste prin ordin al secretarului de stat, cu acordul ministrului de stat.
ART. 7
Prezenta hotarire intra in vigoare la data de 10.VIII.1990. Pe aceeasi data se abroga orice dispozitii contrare.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

Bucuresti, 10 august 1990.
Nr. 939.

ANEXA



SECRETARIATUL DE STAT PENTRU CULTE

┌────────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │
└─────────┬──────────┘

┌─────────────────────────┼──────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴──────────┐ ┌──────────┴─────────┐ ┌────────┴───────────┐
│ DIRECTIA PENTRU │ │ CONSILIER AL │ │ DIRECTIA │
│ PROBLEME DE CULTE │ │ SECRETARULUI │ │ TEHNICO-ECONOMICA │
│ │ │ DE STAT │ │ │
└────────────────────┘ └────────────────────┘ └────────────────────┘



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016