Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 855 din 23 octombrie 1995  pentru aplicarea prevederilor   art. 22 din Legea nr. 55/1995 cu privire la privatizarea societatilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura de tip Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 855 din 23 octombrie 1995 pentru aplicarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 55/1995 cu privire la privatizarea societatilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura de tip "Agromec", "Servagromec" si "Agroservice"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 251 din 1 noiembrie 1995
În vederea aplicãrii în mod unitar a prevederilor <>art. 22 din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare,
în temeiul art. 17 din aceeaşi lege,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice cu privire la funcţionarea comisiilor sau, dupã caz, a subcomisiilor de evaluare şi la întocmirea rapoartelor de evaluare în vederea privatizãrii societãţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura, prevãzute în anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 2
(1) În termenul prevãzut la art. 4 alin. (1) din prezenta hotãrîre, Ministerul Finanţelor, în colaborare cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi Fondul Proprietãţii de Stat vor elabora şi vor transmite în teritoriu instrucţiunile privind determinarea activului net ajustat.
(2) În acelaşi termen, în aplicarea <>art. 22 alin. (3) din Legea nr. 55/1995 , Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, împreunã cu Departamentul pentru Administraţie Publica Localã vor elabora un proiect de hotãrîre pentru transferul şi concesionarea terenurilor neagricole.
ART. 3
În conformitate cu prevederile <>art. 2 alin. (2) din Hotãrîrea Guvernului nr. 476/1995 , comisiile de evaluare sînt organizate şi îşi desfãşoarã activitatea sub coordonarea şi supravegherea secretariatelor judeţene pentru urmãrirea aplicãrii <>Legii nr. 55/1995 .
ART. 4
(1) În termen de 15 zile de la data publicãrii prezentei hotãrîri în Monitorul Oficial al României, instituţiile prevãzute la <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 55/1995 îşi numesc reprezentanţii în comisiile judeţene de evaluare, denumite în continuare comisii. În funcţie de situaţia existenta în judeţe, comisiile pot decide organizarea de subcomisii.
(2) Numãrul reprezentanţilor pe care fiecare dintre instituţiile abilitate îl nominalizeaza în comisii va fi în funcţie de specificul fiecãrui judeţ, de numãrul, structura şi dimensiunea societãţilor comerciale de tip "Agromec", "Servagromec" şi "Agroservice", astfel încît operaţiunile de evaluare sa fie finalizate pînã la data de 15 noiembrie 1995 inclusiv.
(3) Pentru problemele care fac obiectul activitãţii comisiei, membrii acesteia sînt investiti cu autoritatea şi competenta legalã ale instituţiei care îi numeşte.
(4) Comisia şi, acolo unde este cazul, subcomisiile sînt coordonate de reprezentanţi desemnaţi de prefectura.
(5) Secretariatul fiecãrei comisii este asigurat de cãtre direcţia generalã pentru agricultura şi alimentaţie judeteana.
ART. 5
(1) Cheltuielile de personal se suporta de cãtre instituţiile cu care personalul implicat în activitatea comisiei are contract de munca. Aceste cheltuieli includ diurna, cheltuielile de cazare, de deplasare, orele suplimentare, alte indemnizaţii sau stimulente legale, dupã caz.
(2) Alte cheltuieli materiale privind activitatea comisiilor se suporta de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat, în temeiul <>art. 26 lit. d) din Legea nr. 58/1991 .

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
Strategie şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
Alexandru Lapusan,
secretar de stat

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
cu privire la funcţionarea comisiilor sau, dupã caz, a subcomisiilor de evaluare şi la întocmirea rapoartelor de evaluare în vederea privatizãrii societãţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura

CAP. 1
Funcţionarea comisiilor de evaluare

ART. 1
(1) Comisiile prevãzute la <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 55/1995 , denumita în continuare lege, au urmãtoarea componenta:
- reprezentantul prefecturii, în calitate de preşedinte;
- reprezentantul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat, în calitate de vicepreşedinte;
- reprezentantul direcţiei generale pentru agricultura şi alimentaţie;
- reprezentantul direcţiei teritoriale a Fondului Proprietãţii de Stat;
- reprezentantul Fondului Proprietãţii Private (sau al filialei acestuia) cãruia îi sînt arondate, în calitatea sa de acţionar, societãţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura din judeţ.
(2) În funcţie de specificul fiecãrui judeţ, de numãrul, structura şi dimensiunea fiecãreia dintre societãţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura existente în judeţ, instituţiile abilitate vor nominaliza numãrul corespunzãtor de specialişti, formind astfel subcomisii, fiecare în structura menţionatã la alin. (1).
(3) La solicitarea scrisã a preşedintelui comisiei, pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii, instituţiile prevãzute de lege pot pune la dispoziţia comisiei şi un numãr de 1-3 specialişti pentru perioade de cel mult 30 de zile, în condiţiile art. 3 pct. 1 şi ale notei la anexa nr. 2 din <>Hotãrîrea Guvernului nr. 476/1995 .
ART. 2
Comisia poate funcţiona în prezenta a cel puţin trei dintre cei cinci membri, în urmãtoarele condiţii:
a) lucrãrile sînt conduse de cãtre preşedinte sau, în absenta acestuia, de cãtre vicepreşedinte;
b) absenta unui membru al comisiei este justificatã şi nu depãşeşte 5 zile lucrãtoare; în caz contrar, instituţia care l-a numit ia mãsuri de sancţionare sau de înlocuire, dupã caz;
c) rapoartele de evaluare, devizele estimative şi documentele justificative ale cheltuielilor sînt însuşite prin semnatura proprie de cãtre toţi membrii comisiei.
ART. 3
(1) Evidenta cheltuielilor materiale privind activitatea comisiei şi care se suporta de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat se tine de cãtre direcţia teritorialã a Fondului Proprietãţii de Stat. Aceasta pune la dispoziţia comisiei sau, dupã caz, a subcomisiilor fondurile corespunzãtoare devizului estimativ, pentru o luna, insusit în condiţiile art. 2 lit. c), sub forma avansurilor spre decontare.
(2) În termen de maximum 5 zile de la expirarea lunii calendaristice pentru care s-a acordat avansul spre decontare, preşedintele comisiei sau, dupã caz, al subcomisiei prezintã ordonatorului de avans documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.
ART. 4
Comisia judeteana coordoneazã şi pregãtirea privatizãrii societãţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura din judeţ, în condiţiile legii. În acest scop, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi verifica publicitatea;
b) indruma metodologic societãţile comerciale, pe producãtorii deţinãtori de terenuri agricole şi celelalte categorii de persoane cu drept de preferinta la privatizare prevãzute de lege, precum şi alte pãrţi interesate;
c) centralizeazã opţiunile exprimate de deţinãtorii unui drept de preferinta, avizeazã asupra lor şi/sau le ia în considerare la întocmirea raportului de evaluare, dupã caz;
d) întocmeşte raportul de evaluare pentru fiecare societate comercialã prestatoare de servicii pentru agricultura, în vederea privatizãrii;
e) recomanda pentru societãţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura mãsuri de reorganizare, restructurare sau reabilitare, incluzind divizari/fuziuni, vinzari de active sau mijloace fixe, ori modificarea obiectului de activitate, ţinînd seama de situaţia specifica, actuala şi de perspectiva, de necesitãţile şi opţiunile producãtorilor agricoli mentionati la art. 7 alin. (5) din lege, precum şi de prioritatea privatizãrii societãţilor comerciale respective;
f) verifica documentaţiile prezentate de societãţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura în vederea privatizãrii şi, dacã este cazul, ia mãsuri de completare, corectate sau modificate a acestora, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile (îndeosebi ale hotãrîrilor Guvernului nr. 945/1990, nr. 834/1991, nr. 26/1992, nr. 500/1994, cu modificãrile ulterioare) şi ale prezentelor norme.
ART. 5
Cu ocazia verificãrii documentaţiei privind terenurile aflate în patrimoniul sau în administrarea societãţii comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura, comisia ia mãsuri, în funcţie de situaţia concretã, pentru:
a) eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, strict necesare activitãţii, ţinînd seama de rezultatul analizelor conform art. 4 lit. e) şi f);
b) scoaterea din patrimoniu şi transferul, în condiţiile art. 22 alin. (3) din lege, al terenurilor neagricole care, în aprecierea comisiei, nu sînt strict necesare activitãţii şi modificarea corespunzãtoare a documentelor de evidenta, atestare şi înregistrare;
c) transferul cãtre administraţia publica localã al terenurilor neagricole cu situaţie juridicã neclara şi concesionarea, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, a celor necesare activitãţii societãţii comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura;
d) clarificarea dacã este cazul, a regimului juridic al terenurilor aparţinînd domeniului privat al statului, vizate de art. 6 alin. (2) din lege.
În luarea deciziilor asupra acestor probleme, comisia va avea în vedere accelerarea privatizãrii societãţii comerciale respective.
ART. 6
Comisiile îşi încheie activitatea o data cu:
a) întocmirea, pînã cel mai tirziu la data de 15 noiembrie 1995, a rapoartelor de evaluare şi a documentaţiei pentru privatizarea societãţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura;
b) elaborarea de recomandãri cu privire la remiterea cãtre societatea comercialã a cotei de pînã la 60% din suma cuvenitã Fondului Proprietãţii de Stat, conform art. 8 alin. (1) şi (2) din lege, cu privire la societãţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura din judeţ, privatizate pînã la data de 19 iunie 1995; activitatea se va încheia la data de 15 decembrie 1995.

CAP. 2
Întocmirea rapoartelor de evaluare

ART. 7
Imediat dupã constituire, comisia ia mãsuri de publicitate şi informare, coordonate la nivelul judeţului, pentru toate pãrţile interesate.
Publicitatea şi informarea se asigura prin:
a) afişare la sediul societãţilor comerciale respective, al primãriilor din localitãţile de pe raza de activitate a societãţilor comerciale şi al instituţiilor reprezentate în comisiei;
b) publicare în presa scrisã (cîte un cotidian de mare tiraj, de raspindire localã şi nationala);
c) alte mijloace de comunicare în masa cu audienta localã semnificativã;
d) organizarea la secretariatul comisiei (direcţia generalã pentru agricultura şi alimentaţie judeteana) a unui birou de relaţii cu publicul, inclusiv cu reprezentanţii societãţilor comerciale şi cu producãtorii agricoli.
ART. 8
(1) Publicitatea şi informarea prevãzute la art. 7 lit. a), b) şi c) cuprind:
a) lista societãţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura care se privatizeazã potrivit prezentelor norme, cuprinzînd indicatorii economico-financiari de baza;
b) eşalonarea în timp a activitãţilor coordonate de comisie, conform art. 4 şi 5;
c) temeiul legal, modul şi locul de adresare pentru cei interesaţi;
d) alte informaţii specifice, la aprecierea comisiei.
(2) Informarea prevãzutã la art. 7 lit. d) conţine cel puţin: reglementãrile legale aplicabile, lista societãţilor comerciale, documentaţia de prezentare a societãţilor comerciale, situaţia economico-financiarã a acestora pe baza de bilanţ, elementele specifice fiecãrei societãţi comerciale cu privire la evaluare, divizare/fuziune şi/sau privatizare.
ART. 9
(1) Comisia solicita conducerii fiecãrei societãţi comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura toate informaţiile necesare pentru evaluare în condiţiile prezentelor norme.
(2) În scopul elaborãrii corecte şi la termen a documentaţiei solicitate, comisia poate desemna, dintre membrii sãi, sau preşedintele comisiei poate solicita instituţiilor reprezentate în comisiei unul sau mai mulţi specialişti, dupã caz, care sa sprijine societatea comercialã.
(3) Documentaţia de privatizare privind fiecare societate comercialã prestatoare de servicii pentru agricultura cuprinde:
a) memorandumul de prezentare a societãţii comerciale, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.1 la Normele metodologice nr. 2/1994 pentru aplicarea Legii nr. 77/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 31 ianuarie 1995;
b) activul net contabil determinat potrivit anexei nr. 1.2 la normele metodologice menţionate la lit. a), împreunã cu balanţa de verificare a conturilor contabile sintetice şi situaţia patrimoniului - formular 02 - din luna precedenta;
c) rulajul creditor al contului de capital social de la înfiinţarea societãţii comerciale, conform Legii nr. 15/1990, pînã la data întocmirii raportului de evaluare, cu explicarea fiecãrei modificãri înregistrate în debitul sau creditul contului de capital social, baza legalã a acestor modificãri şi actele doveditoare ale respectãrii procedurii legale pentru fiecare modificare (inclusiv cele privind aplicarea hotãrîrilor Guvernului menţionate în art. 4 lit. f) şi cererile de menţiuni la Registrul comerţului, aferente);
d) lista mijloacelor fixe amortizate integral care, dacã nu mai sînt necesare pentru activitatea proprie, se scot din funcţiune conform art. 24 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale;
e) lista utilajelor neamortizate şi nefolosite pentru care se propune evaluarea în temeiul art. 22 din lege;
f) lista activelor şi a mijloacelor fixe din dotare propuse pentru vînzare în temeiul art. 20 din lege;
g) bilanţurile contabile încheiate pentru activitatea desfasurata în ultimii 3 ani, inclusiv anul 1994;
h) documentaţia întocmitã conform Hotãrîrii Guvernului nr. 834/1991 privind terenurile aflate în patrimoniul sau în administrarea societãţii comerciale, atît cele pentru care a fost eliberat certificat de atestare a dreptului de proprietate, cît şi cele aflate într-una dintre situaţiile de competenta a comisiei prevãzute la art. 5;
i) listele de inventariere a mijloacelor fixe din patrimoniu care pot fi folosite, cu duratele de serviciu rãmase, exprimate în ani;
j) lista creanţelor de încasat, precum şi a celor incerte care pot fi scãzute din evidenta, potrivit legii;
k) situaţia datoriilor neachitate de cãtre societatea comercialã, cu indicarea cauzelor neachitarii acestora;
l) alte informaţii necesare comisiei pentru întocmirea raportului de evaluare şi a documentaţiei de privatizare.
ART. 10
(1) Concomitent cu întocmirea documentaţiei conform art. 9, comisia centralizeazã opţiunile, exprimate în scris, conform art. 4 lit. c). Pentru a fi luate în considerare, opţiunile scrise trebuie sa cuprindã elementele necesare pentru identificarea persoanelor fizice sau a persoanelor juridice care le-au exprimat, inclusiv a reprezentanţilor acestora.
(2) De asemenea, ca urmare a publicitãţii prevãzute la art. 7 şi 8, comisia centralizeazã ofertele de cumpãrare privind o societate comercialã, secţii sau grupuri de secţii, ori alte subunitati care pot funcţiona în mod independent în înţelesul <>art. 53 din Legea nr. 58/1991 , precum şi active sau mijloace fixe care pot face obiectul vinzarii în condiţiile art. 20 din lege.
(3) Comisia nu va lua în considerare astfel de oferte, dacã nu cuprind: identitatea persoanei fizice sau a persoanei juridice interesate, obiectul ofertei, modalitatea şi condiţiile de plata, angajamente suplimentare (de exemplu investiţii noi, cu indicarea sursei de finanţare, menţinerea/diversificarea/dezvoltarea obiectului de activitate, locuri de munca asigurate sau nou-create etc.).
(4) Ofertele prevãzute la alin. (3) se depun, în scris, la sediul secretariatului comisiei sau al instituţiilor reprezentate în aceasta, în termenul indicat în anunţul publicitar, dar cu cel puţin 10 zile înaintea datei de 15 noiembrie 1995.
ART. 11
Dupã întocmirea şi centralizarea documentelor, conform art. 9 şi 10, comisia le analizeazã, în cel mai scurt termen posibil, şi întocmeşte raportul de evaluare, pe care îl transmite, împreunã cu dosarul complet privind fiecare societate comercialã prestatoare de servicii pentru agricultura, Fondului Proprietãţii de Stat şi Fondului Proprietãţii Private - acţionar al societãţii comerciale - în vederea divizãrii/fuziunii şi/sau privatizãrii.
Raportul de evaluare trebuie sa cuprindã:
a) documentele prevãzute la art. 9 alin. (3) lit. a), b), d), e), f) şi h);
b) activul net ajustat de comisie în conformitate cu dispoziţiile art. 22 alin. (1) şi (3) din lege şi cu instrucţiunile privind determinarea activului net ajustat, care vor fi întocmite de cãtre Ministerul Finanţelor în colaborare cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi Fondul Proprietãţii de Stat;
c) în cazul în care din analizele efectuate rezulta necesitatea divizãrii, comisia sau, dupã caz, subcomisiile propun, în raportul de evaluare, începerea procedurii de privatizare pe data de 15 noiembrie 1995. Dupã finalizarea procedurii de divizare, persoanele devenite acţionari pot opta, pe criterii de arondare teritorialã, pentru menţinerea acestei calitãţi la una dintre societãţile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura rezultate din divizare;
d) clauzele asiguratorii prevãzute de art. 7 alin. (3) din lege.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 12
(1) Recomandãrile comisiei privind, inclusiv, mãsuri de felul celor prevãzute la art. 4 lit. e), art. 5 lit. b) şi c) şi art. 11 lit. c) din prezentele norme, iniţiate şi nefinalizate pînã la data privatizãrii, se includ, în mod corespunzãtor, prin clauze şi/sau condiţii specifice în sarcina societãţilor comerciale sau, dupã caz, a actionarilor ei, în contractul de vînzare-cumpãrare de acţiuni, caietul de sarcini al licitaţiei de vînzare de acţiuni sau în prospectul de vînzare de acţiuni prin oferta publica.
(2) În alegerea metodei de vînzare a cotei de 40% din capitalul social al societãţii comerciale, în condiţiile art. 7 din lege, Fondul Proprietãţii de Stat va lua în considerare opţiunile exprimate şi avizul comisiei menţionate în art. 4 lit. c), cu condiţia ca acestea sa fie ataşate la raportul de evaluare.
(3) În procesul de vînzare contra numerar a acţiunilor societãţilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura, se va acorda, în condiţiile legii, preferinta optiunilor producãtorilor agricoli ori ale asociaţiilor acestora.
(4) Capitalul social al societãţii comerciale modificat ca efect al aplicãrii prezentelor norme, va fi comunicat Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat şi Fondurile Proprietãţii Private, pînã la data de 31 decembrie 1995.

---------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016