Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 853 din 23 octombrie 1995  privind compunerea si atributiile Comisiei de Coordonare a Productiei de Aparare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 853 din 23 octombrie 1995 privind compunerea si atributiile Comisiei de Coordonare a Productiei de Aparare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 254 din 7 noiembrie 1995
În temeiul <>art. 8 din Legea nr. 78 din 6 iulie 1995 privind protecţia personalului şi a patrimoniului din sectorul producţiei de apãrare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Comisia de Coordonare a Producţiei de Apãrare, constituitã în conformitate cu prevederile <>art. 8 din Legea nr. 78/1995 privind protecţia personalului şi a patrimoniului din sectorul producţiei de apãrare, va avea componenta prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
Nominalizarea membrilor comisiei, corespunzãtor anexei nr. 1, se va face de cãtre conducãtorul fiecãrei autoritãţi publice prevãzute, în termen de 30 de zile de la data emiterii prezentei hotãrîri.
Înlocuirea membrilor comisiei, deveniti indispensabili, se va face de cãtre conducãtorul autoritãţii publice cãreia îi aparţin.
ART. 2
Atribuţiile şi funcţionarea Comisiei de Coordonare a Producţiei de Apãrare sînt prevãzute în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 3
Pentru desfãşurarea activitãţii de secretariat şi pentru elaborarea lucrãrilor prevãzute prin lege sa fie coordonate de cãtre Comisia de Coordonare a Producţiei de Apãrare, se constituie secretariatul comisiei, format din:
a) cãtre un membru din cadrul fiecãrei instituţii reprezentate în comisie, care nu desfãşoarã activitate permanenta în cadrul secretariatului;
b) cinci membri cu activitate permanenta din cadrul Departamentului inzestrarii şi logisticii armatei.
Membrii secretariatului vor fi numiţi de cãtre membrii comisiei din cadrul instituţiei de la care provin.
Pentru încadrarea membrilor cu activitate permanenta a secretariatului, schema de organizare a Departamentului inzestrarii şi logisticii armatei din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale se suplimenteaza cu cinci posturi, din care doua posturi pentru lucrãri de secretariat, doua posturi pentru constituirea, evidenta şi actualizarea "inventarului general al patrimoniului sectorului producţiei de apãrare" şi un post pentru activitãţile de informatizare a evidentei capacitãţilor, încãrcãrii şi "inventarului general al patrimoniului sectorului producţiei de apãrare".
ART. 4
Atribuţiile şi modul de funcţionare a Secretariatului Comisiei pentru Coordonarea Producţiei de Apãrare sînt prevãzute la pct. 12-14 din anexa nr. 2 la prezenta hotãrîre.
ART. 5
Pe data publicãrii prezentei hotãrîri în Monitorul Oficial al României se abroga <>Hotãrîrea Guvernului nr. 75 din 28 februarie 1994 , precum şi dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Adrian Neacsu,
secretar de stat

p. Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Nicolae Constantinescu,
secretar de stat

Ministrul apãrãrii naţionale,
Gheorghe Tinca

Ministru de interne,
Doru Ioan Taracila

Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu

Ministrul cercetãrii şi tehnologiei,
Doru Dumitru Palade


ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei de Coordonare a Producţiei de Apãrare

Preşedinte: secretar de stat şi şef al Departamentului inzestrarii
şi logisticii armatei
Membrii: secretar de stat în Ministerul de Interne;
secretar de stat în Ministerul Industriilor;
secretar de stat în Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei;
secretar de stat în Ministerul Finanţelor;
secretar de stat în Ministerul Muncii şi Protecţiei
Sociale;
secretar de stat şi şef al Oficiului Central de Stat
pentru Probleme Speciale;
director general executiv la Fondul Proprietãţii de Stat;
adjunct al directorului Serviciului Roman de Informaţii;
consilier de stat al primului-ministru.
Secretar: şeful Direcţiei programe şi resurse din Departamentul
inzestrarii şi logisticii armatei.


ANEXA 2

ATRIBUŢIILE ŞI FUNCŢIONAREA
Comisiei de Coordonare a Producţiei de Apãrare

1. În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 78/1995 privind protecţia personalului şi a patrimoniului din sectorul producţiei de apãrare, Comisia de Coordonare a Producţiei de Apãrare, denumita în continuare comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi avizeazã proiectele programelor de cercetare-dezvoltare a produselor de tehnica militarã, pe care le coreleazã cu resursele posibil a fi asigurate şi cu necesarul tuturor componentelor sistemului naţional de apãrare, în vederea promovãrii pentru aprobare de cãtre Consiliul Suprem de Apãrare a Tarii;
b) analizeazã posibilitãţile de realizare a programelor de dezvoltare a produselor noi de tehnica militarã sau pentru modernizarea celor existente în inzestrare, recomanda unitãţilor interne de cercetare gradul de implicare şi avizeazã participarea firmelor strãine la realizarea şi derularea acestor programe;
c) coordoneazã activitãţile de cercetare ştiinţificã şi experiment-constructive în domeniul tehnicii militare, urmînd corelarea acestora cu direcţiile şi planurile de inzestrare ale componentelor sistemului naţional de apãrare;
d) coordoneazã elaborarea şi prezentarea pentru aprobare, de cãtre Ministerul Industriilor, Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul de Interne şi Fondul Proprietãţii de Stat, a proiectelor programelor de restructurare a unitãţilor proprii din sectorul producţiei de apãrare;
e) avizeazã programele de colaborare a agenţilor economici din sectorul producţiei de apãrare cu partenerii externi, pentru realizarea produselor de tehnica militarã;
f) analizeazã trimestrial stadiul îndeplinirii programelor de cercetare-dezvoltare a produselor de tehnica militarã, situaţia comercializãrii în ţara şi la export a tehnicii realizate în sectorul producţiei de apãrare, execuţia comenzilor pentru repararea armamentului, muniţiei, tehnicii de lupta, achiziţiei pieselor de schimb şi a materialelor cu destinaţie militarã, necesare forţelor sistemului naţional de apãrare, precum şi stadiul de implementare a sistemelor de asigurare a calitãţii; prezintã rapoarte Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii asupra acestor domenii, însoţite de recomandãri şi propuneri pentru organele executive, în scopul rezolvarii dificultãţilor şi lipsurilor constatate în realizarea producţiei de apãrare; solicita trimestrial, prin ministerele de resort, şi primeşte rapoarte ale agenţilor economici privind stadiul realizãrii programelor de cercetare-dezvoltare-producţie de tehnica militarã din sarcina acestora;
g) urmãreşte şi raporteazã periodic Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii şi Guvernului stadiul de realizare a programelor de restructurare a sectorului producţiei de apãrare;
h) analizeazã greutatile care apar în realizarea producţiei de apãrare, face recomandãri sau transmite propuneri ministerelor, regiilor autonome şi agenţilor economici din cadrul sectorului producţiei de apãrare, pentru rezolvarea dificultãţilor sau a lipsurilor constatate;
i) analizeazã şi propune Guvernului proiecte de acte normative referitoare la cercetarea, dezvoltarea, producţia şi comercializarea produselor de tehnica militarã;
j) efectueazã semestrial analize privind realizarea investiţiilor în sectorul producţiei de apãrare, luind mãsuri operative prin membrii sãi din sectoarele respective;
k) stabileşte şi avizeazã mãsuri pentru redactarea metodologiei privind instituirea, evidenta şi administrarea "inventarului general al patrimoniului sectorului producţiei de apãrare", care se prezintã Guvernului pentru aprobare;
l) ia mãsuri pentru efectuarea, centralizarea şi evidenta inventarului general al patrimoniului sectorului producţiei de apãrare;
m) solicita organelor abilitate efectuarea de controale privind pãstrarea integritãţii fizice şi functionale a bunurilor de inventar general din patrimoniul sectorului producţiei de apãrare şi urmãreşte adoptarea de mãsuri pentru lichidarea lipsurilor constatate şi sancţionarea celor care se fac vinovaţi, conform prevederilor <>Legii nr. 78/1995 ;
n) analizeazã şi avizeazã modificarea temporarã a obiectului de activitate al agenţilor economici din sectorul producţiei de apãrare, asocierea acestora cu persoane fizice sau juridice romane ori strãine, precum şi scoaterea acestora din cadrul sectorului; avizeazã, de asemenea, concesionarea sau închirierea unor capacitãţi de producţie în condiţiile legislaţiei în vigoare;
o) avizeazã propunerile prezentate de agenţii economici de conservare, pe o perioada mai mare de un an, a unor capacitãţi de producţie de tehnica militarã, care sînt neutilizate în timp de pace, dar sînt prevãzute prin programe ca în caz de necesitate sa fie repuse în funcţiune;
p) coordoneazã întocmirea anuala a nomenclatorului agenţilor economici, sectoarelor şi categoriilor profesionale care vor beneficia de prevederile <>Legii nr. 78/1995 şi îl înainteazã Guvernului;
r) analizeazã modul cum este calificat, recalificat sau perfectionat profesional personalul afectat de întreruperea activitãţii agenţilor economici;
s) avizeazã, din punct de vedere al cercetãrii, proiectãrii şi producţiei, strategia de inzestrare a componentelor sistemului naţional de apãrare, în vederea prezentãrii pentru aprobare Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii.
2. Comisia îşi desfãşoarã activitatea pe baza de plan anual şi trimestrial, aprobat de aceasta în şedinţe în plen sau prin consultãri şi activitãţi organizate de membrii ei pentru domeniile pe care le coordoneazã.
3. Şedinţele comisiei au loc de regula trimestrial şi ori de cîte ori este nevoie şi se convoacã de cãtre preşedinte, prin secretariatul acesteia, cu minimum 7 zile înainte de ţinerea acestora.
4. În cadrul şedinţelor în plen, comisia adopta hotãrîri, obligatorii pentru agenţii economici din sectorul producţiei de apãrare, pentru domeniile sale de responsabilitate, conform prevederilor <>Legii nr. 78/1995 şi ale prezentei hotãrîri.
5. În cazul absentei unui membru al comisiei la şedinţe sau la alte activitãţi ale acesteia, poate participa inlocuitorul de drept al acestuia. În cazul absentei preşedintelui, atribuţiile acestuia vor fi preluate de un membru al comisiei, în ordinea înscrisã în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre.
6. Hotãrîrile comisiei se adopta cu majoritate simpla de voturi, în condiţiile prezentei a minimum jumãtate din numãrul membrilor titulari.
7. La lucrãrile comisiei pot participa, la invitaţia preşedintelui acesteia, conducatori de unitãţi de cercetare şi de producţie, reprezentanţi ai ministerelor şi ai altor autoritãţi publice, experţi, precum şi reprezentanţi ai sindicatelor din sectorul producţiei de apãrare, atunci cînd sînt discutate probleme legate de interesele salariaţilor.
8. Agenţii economici din sectorul producţiei de apãrare sînt obligaţi sa furnizeze datele şi informaţiile solicitate de comisie pentru îndeplinirea atribuţiilor acesteia.
9. Comisia poate organiza, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, subcomisii şi colective de lucru, permanente sau temporare.
Subcomisiile şi colectivele de lucru îşi desfãşoarã activitatea pe baza planurilor de activitate aprobate de comisie.
10. Pentru acţiunile desfãşurate în domeniile ce privesc agenţii economici din sectorul producţiei de apãrare, comisia poate acţiona cu sprijinul comisiilor de reprezentanţi militari. Agenţii economici şi persoanele implicate în aceste activitãţi sînt obligate sa le acorde tot sprijinul, în limita împuternicirilor stabilite de comisie.
11. Secretariatul comisiei, constituit conform art. 3 din hotãrîre, este condus de secretarul acesteia.
12. Secretariatul are urmãtoarele atribuţii:
- pregãteşte materialele ce urmeazã a fi adoptate de comisie, conform atribuţiilor acesteia;
- face propuneri privind conţinutul şi redacteazã proiectele de hotãrîri ale comisiei;
- tine evidenta materialelor primite, pregãteşte documentele şi corespondenta purtata de preşedintele comisiei;
- urmãreşte îndeplinirea hotãrîrilor adoptate de cãtre comisie.
13. Persoanele numite în secretariat de cãtre instituţiile reprezentate în comisie şi care nu desfãşoarã activitate permanenta în cadrul secretariatului asigura evidenta îndeplinirii sarcinilor pentru instituţiile din care face parte, coordoneazã executarea lucrãrilor stabilite pentru acestea şi sînt persoanele de legatura ale secretariatului comisiei cu instituţia şi cu unitãţile din subordinea acesteia pe care le reprezintã.
14. Membrii permanenţi ai secretariatului din cadrul Departamentului inzestrarii şi logisticii armatei au urmãtoarele atribuţii:
- asigura pregãtirea, difuzarea şi, respectiv, arhivarea materialelor care fac obiectul analizelor comisiei;
- redacteazã rapoartele, instrucţiunile, normativele şi alte materiale, care se supun aprobãrii comisiei sau se înainteazã de cãtre aceasta altor organe, conform atribuţiilor functionale;
- elaboreazã şi prezintã comisiei proiectul de metodologie privind instituirea, evidenta şi administrarea inventarului general al patrimoniului sectorului producţiei de apãrare, precum şi alte proiecte de acte normative legate de aceasta acţiune;
- centralizeazã, tine evidenta, actualizeazã, pregãtesc avizele şi efectueazã toate lucrãrile prevãzute la nivelul comisiei privind inventarul general al patrimoniului sectorului producţiei de apãrare;
- coordoneazã desfãşurarea activitãţilor de documentare, informare şi control stabilite de comisie şi întocmesc materialele aferente;
- desfãşoare, în colaborare cu instituţiile abilitate, procesul de informatizare a datelor pe tehnica de calcul, pentru componentele şi activitãţile din sectorul producţie de apãrare;
- asigura primirea şi transmiterea datelor şi informaţiilor la şi de la alte organe ale administraţiei publice, corespunzãtor atribuţiilor comisiei.
15. Corespondenta, documentele şi arhiva se minuiesc şi se pãstreazã la Departamentul inzestrarii şi logisticii armatei - Direcţia programe şi resurse -, în condiţiile prevãzute de lege, iar datele şi produsele de informatica se preiau, se prelucreaza şi se stocheaza de cãtre Oficiul de calcul al Departamentului inzestrarii şi logisticii armatei.
Salariile şi cheltuielile de deplasare pentru îndeplinirea sarcinilor membrilor comisiei, ale secretariatului şi ale specialiştilor care desfãşoarã temporar activitãţi solicitate de comisie se suporta de cãtre instituţiile de la care aceştia provin sau în sarcina cãrora revine executarea activitãţilor.
_____________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016