Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 841 din 23 octombrie 1995  privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor apartinind institutiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 841 din 23 octombrie 1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor apartinind institutiilor publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 253 din 7 noiembrie 1995
În temeiul <>art. III din Ordonanta Guvernului nr. 19/1995 privind unele mãsuri de perfecţionare a regimului achiziţiilor publice, precum şi a regimului de valorificare a bunurilor scoase din funcţiune, aparţinînd instituţiilor publice,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Transmiterea, fãrã plata, de la instituţia publica deţinãtoare la o alta instituţie publica a bunurilor care nu mai sînt necesare instituţiei care le are în administrare, dar care pot fi folosite în continuare, se realizeazã cu respectarea condiţiilor şi a procedurilor prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Valorificarea bunurilor scoase din funcţiune în starea fizica în care se afla, a materialelor sau, dupã caz, a pieselor rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora se realizeazã potrivit regulamentului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Instituţiile publice pot valorifica bunurile de natura mijloacelor fixe fãrã organizare de licitaţii, prin schimbarea acestora cu alte bunuri noi de acelaşi fel, avînd cel puţin aceiaşi parametri.
(2) În cazul în care la schimbarea bunurilor se solicita diferenţe de preţ, plata se aproba în prealabil de cãtre ordonatorul principal de credite bugetare, cu avizul Ministerului Finanţelor.
ART. 4
Prezenta hotãrîre nu se aplica în cazul bunurilor care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, pentru care procedurile de valorificare vor fi aprobate în mod distinct de cãtre Guvern.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 6
Ministerul Finanţelor poate emite norme metodologice în aplicarea prevederilor prezentei hotãrîri.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

CONDIŢIILE ŞI PROCEDURILE
de transmitere, fãrã plata, de la o instituţie publica la alta instituţie publica a unor bunuri aflate în stare de funcţionare

1. Pot fi transmise, fãrã plata, cãtre alte instituţii publice orice fel de bunuri, aflate în stare de funcţionare, indiferent de durata de folosinta, dacã acestea nu mai sînt necesare instituţiei publice care le are în administrare sau dacã, potrivit reglementãrilor în vigoare, instituţia nu mai are dreptul sa utilizeze bunul respectiv.
2. În vederea disponibilizarii lor, compartimentul de specialitate va întocmi un referat de disponibilizare în care descrie bunul ce urmeazã a fi disponibilizat, menţionînd toate caracteristicile tehnice ale acestuia (marca, anul fabricaţiei, data dãrii în folosinta, durata de folosinta, valoarea de inventar etc.).
Referatul astfel întocmit va fi aprobat de cãtre conducãtorul instituţiei publice.
3. Instituţia publica care disponibilizeaza bunuri va informa în scris alte instituţii publice pe care le considera ca ar avea nevoie de bunurile disponibilizate.
4. În cazul în care, dupã 30 de zile, bunurile disponibilizate nu au fost solicitate de alte instituţii publice în vederea valorificãrii, se va utiliza procedura prevãzutã în Regulamentul privind valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aparţinînd instituţiilor publice, cuprins în anexa nr. 2 la prezenta hotãrîre.
5. Instituţiile publice interesate în obţinerea unor bunuri pot solicita transmiterea, fãrã plata, a acestora şi dupã publicarea anunţului de vînzare prin licitaţie, dar nu mai tirziu de 5 zile anterioare datei stabilite pentru ţinerea licitaţiei de vînzare.
6. Transmiterea, fãrã plata, de la o instituţie publica la o alta instituţie publica se va face, pe baza de proces-verbal de predare-primire, cu avizul ordonatorului principal de credite al instituţiei publice care a disponibilizat bunul, precum şi cu avizul ordonatorului principal de credite al instituţiei publice care a solicitat transmiterea bunului.
7. La predarea-primirea, fãrã plata, a bunurilor, conducãtorii instituţiilor publice împreunã cu conducãtorii compartimentelor financiar-contabile rãspund de înregistrarea în evidentele contabile a operaţiunilor privind ieşirea, respectiv intrarea în gestiune a bunurilor.

ANEXA 2

REGULAMENT
privind valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aparţinînd instituţiilor publice

CAP. 1
Dispoziţii generale
1.1. Pot fi valorificate, prin vînzare la licitaţie, bunurile scoase din funcţiune, dupã îndeplinirea procedurilor prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre.
1.2. Valorificarea prin vînzare a bunurilor scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor sau pieselor rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora, potrivit legii, aflate în administrarea exclusiva a instituţiei publice se face prin organizarea de licitaţie publica deschisã cu strigare.
1.3. În acest scop, conducãtorul instituţiei publice va numi, prin decizie, o comisie de evaluare compusa din 3-5 membri, din care, în mod obligatoriu, fac parte: conducãtorul compartimentului economic al instituţiei publice şi cîte un reprezentant din compartimentele administrativ şi financiar-contabile, precum şi alţi specialişti, dupã caz.
1.4. Comisia de evaluare astfel constituitã va întocmi un raport de evaluare a bunurilor scoase din funcţiune, a materialelor sau a pieselor rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora, ce urmeazã a fi vîndute.
În raportul întocmit de comisia de evaluare se va stabili preţul iniţial de vînzare. Raportul va fi aprobat de ordonatorul de credite bugetare al instituţiei publice respective.
La evaluarea bunurilor se va avea în vedere preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel, precum şi perioada de folosinta a lor şi gradul de uzura.
1.5. În cazul în care comisia de evaluare apreciazã ca operaţiunea de demolare sau de dezmembrare a bunurilor scoase din funcţiune se face cu costuri mai ridicate decît sumele care s-ar obţine prin valorificarea acestora ca materiale sau piese rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii, aceasta poate propune conducatorului instituţiei publice organizarea licitaţiei pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune nedemolate sau nedezmembrate.

CAP. 2
Publicitatea
2.1. Pentru bunurile scoase din funcţiune, propuse a fi valorificate nedemolate sau nedezmembrate, cît şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vînzare este de peste 1.000.000 lei, instituţiile publice vor publica anunţul de vînzare în cotidianul Guvernului "Vocea României" sau, dupã caz, într-o publicaţie de raspindire localã, cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
La aceeaşi data, instituţiile publice afişeazã anunţul de vînzare la sediul propriu, iar în cazul instituţiilor publice care funcţioneazã pe raza comunelor îl vor afişa şi la sediul consiliului local.
Pentru bunurile scoase din funcţiune propuse a fi valorificate nedemolate sau nedezmembrate, cît şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii, al cãror preţ iniţial de vînzare este sub 1.000.000 lei, publicitatea se va face numai prin afişare la sediul instituţiei publice, iar instituţiile publice care funcţioneazã pe raza comunelor vor afişa anunţul şi la sediul consiliului local cu cel puţin 30 de zile înainte de ţinerea licitaţiei.
2.2. Anunţul de vînzare se prezintã comisiei de licitaţie spre avizare înainte de data publicãrii.

CAP. 3
Conţinutul anunţului de vînzare prin licitaţie
3.1. Anunţul privind vînzarea prin licitaţie va conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa instituţiei publice, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase din funcţiune sau, dupã caz, materialele sau piesele care fac obiectul licitaţiei;
b) data pînã la care pot fi trimise adresele instituţiilor publice în vederea transmiterii fãrã plata în condiţiile prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre;
c) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei de vînzare a bunurilor;
d) numãrul de telefon sau de fax unde se pot obţine relaţii despre bunul sau bunurile scoase din funcţiune, materialele sau piesele rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora, scoase la vînzare, şi condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã potentialii achizitori spre a fi admişi la licitaţie;
e) preţul de pornire a licitaţiei;
f) cota de cheltuieli de participare.
3.2. Documentele de participare la licitaţia de vînzare a bunurilor se primesc cu cel mult 5 zile înaintea datei stabilite pentru ţinerea licitaţiei de vînzare a bunurilor.

CAP. 4
Condiţii de participare la licitaţie
4.1. La licitaţiile de vînzare a bunurilor scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor sau pieselor rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora, poate participa orice persoana fizica sau juridicã potenţial cumparatoare, care prezintã, pînã la data ţinerii şedinţei de licitaţie, urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria instituţiei publice;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare la Registrul comerţului şi codul fiscal, pentru persoanele juridice romane, sau actul de identitate pentru persoanele fizice.

CAP. 5
Organizarea procedurii de licitaţie
5.1. Comisia de licitaţie se va numi prin decizie a conducatorului instituţiei publice şi va fi formatã din minimum trei persoane:
- preşedintele şi secretarul comisiei, din partea instituţiei publice care organizeazã vînzarea prin licitaţie;
- alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care trebuie sa fie specialişti cu experienta profesionalã în domeniu şi cu probitate morala.
Nu pot face parte din comisie membrii comisiei de evaluare.
Ordonatorii principali de credite bugetare pot stabili ca din comisiile de licitaţie organizate de instituţiile publice din subordine sa facã parte şi un reprezentant al lor.
5.2. Nu pot participa la licitaţie, în calitate de cumpãrãtori, membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii, copiii şi pãrinţii acestor membri.
5.3. Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate şi va întocmi lista cu ofertanţii acceptaţi, excluzind de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate, pînã la începerea licitaţiei, documentele de participare.
5.4. Şedinţa de licitaţie este condusã de preşedintele comisiei de licitaţie.
În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sînt minimum doi participanţi la licitaţie, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor la licitaţie şi constata dacã sînt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia, inclusiv cele de publicitate. Preşedintele anunta preţul iniţial de vînzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisie.
5.5. În cazul în care nu s-au prezentat minimum doi participanţi la licitaţie sau în care nici un ofertant nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia nu va avea loc, încheindu-se proces-verbal de constatare.
5.6. Repetarea licitaţiei se va face numai dupã expirarea a cel puţin 15 zile de la data repetarii anunţului publicitar.
În cazul cînd nici de aceasta data nu se prezintã cel puţin doi participanţi la licitaţie sau nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua dupã 5 zile.
Dacã şi de aceasta data se prezintã un singur participant la licitaţie, acesta este examinat şi dacã îndeplineşte condiţiile de participare la licitaţie şi accepta preţul iniţial de vînzare, va fi declarat cîştigãtor.
În cazul în care nici de aceasta data nu s-a oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, comisia de evaluare poate propune conducatorului instituţiei publice diminuarea preţului de pornire şi organizarea unei noi licitaţii.
5.7. Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigãri, oferta care trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta tare şi clar suma oferitã de licitant.
5.8. Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului la licitaţie care a oferit ultima suma.
5.9. Dupã anunţarea cistigatorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie, se declara închisã licitaţia, în urma cãreia se întocmeşte procesul-verbal care se semneazã de cãtre comisia de licitaţie şi de cãtre participanţii la licitaţie.
5.10. Procesul-verbal împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei se arhiveaza la sediul instituţiei publice vinzatoare.
5.11. Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera ca nu s-au respectat dispoziţiile legale referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
Contestaţiile se depun la sediul instituţiei publice care a organizat licitaţia, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
5.12. Instituţia publica este obligatã sa soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile de la depunerea acesteia.
5.13. Cistigatorul licitaţiei este obligat sa semneze contractul de vînzare-cumpãrare şi sa achite integral preţul adjudecat al bunului în termen de 10 zile de la data licitaţiei.
5.14. Materialele sau piesele rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora, care nu au putut fi valorificate prin licitaţie din lipsa de cumpãrãtori sau pentru care ordonatorul de credite a decis pe propria rãspundere ca nu se justifica economic organizarea de licitaţii, vor fi valorificate prin unitãţile care au ca obiect de activitate achiziţionarea de asemenea materiale sau piese prin oferte de preţ negociabile; în cazul în care s-au desfãşurat negocierile de preţ, acestea se vor consemna într-un proces-verbal de negociere.
5.15. Bunurile, materialele sau piesele care nu au putut fi valorificate cu respectarea prevederilor prezentului regulament pot fi declasate şi casate în condiţiile legii, ordonatorul de credite bugetare fiind direct rãspunzãtor pentru organizarea operaţiunilor respective, astfel încît sa nu existe posibilitatea sustragerii sau înlocuirii unor bunuri noi cu bunuri vechi.

CAP. 6
Dispoziţii finale
6.1. Dispoziţiile prezentului regulament nu se aplica pentru bunurile aflate la misiunile diplomatice din strãinãtate.
Modul de valorificare a acestor bunuri se va stabili prin norme elaborate de Ministerul Afacerilor Externe, cu avizul Ministerului Finanţelor.
6.2. Sumele rezultate din vînzarea mijloacelor fixe scoase din funcţiune sau, dupã caz, a materialelor sau pieselor rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii acestora constituie, potrivit legii, venituri ale bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupã caz. Instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare îşi vor retine veniturile respective.
6.3. Cota de cheltuieli de participare la licitaţie se va determina astfel încît sa nu depãşeascã cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.

-----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016